فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN
27 / 12 / 1399برچسب:, :: 10:38 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، محمد عزت پور و رامین فرج نژاد که با مربیگری کریم طالشی و عارف فرج نژاد در مسابقات جهانی قویترین مردان به میزبانی بحرین به مقام پنجمی جهان دست یافته بودند، بامداد دوشنبه مورد استقبال کرباسی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی، حیدرخانی رییس هیات بدنسازی البرز، علی داداشی پیشکسوت قویترین مردان، کمانی سرپرست کمیته مسابقات، جمشیدی سرپرست روابط عمومی فدراسیون و تعدادی از پیشکسوتان، قهرمانان و علاقه مندان قرار گرفتند.

در این مراسم مسئولان فدراسیون با اهدای گل به ورزشکاران ایرانی حاضر در مسابقات جهانی قویترین مردان خسته نباشید و خداقوت گفتند. 

 

26 / 9 / 1398برچسب:, :: 6:47 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده



حکم مربیگری یکی از مربیان در شهرستان تنکابن به دلیل تحویز و فروش داورهای نیروزا و مکمل های غیر مجاز به ورزشکاران ابطال شد.

حکم مربیگری یکی از مربیان در شهرستان تنکابن به دلیل تحویز و فروش داورهای نیروزا و مکمل های غیر مجاز به ورزشکاران ابطال شد.



به گزارش سایت رسمی فدراسینون بدنسازی و پرورش اندام، مجید نصیری مربی و موسس یکی از باشگاه های شهرستان تنکابن به حکم کمیته انضباطی فدراسیون بدلیل تجویز و فروش داروهای نیروزا و مکمل های غیر مجاز به ورزشکاران به استناد مواد15-10 و 14 آئین نامه انضباطی به ابطال حکم مربیگری محکوم گر

26 / 9 / 1398برچسب:, :: 6:37 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

حکم سرپرستی دکتر عظیمی در فدراسیون ورزش های رزمی تمدید شد

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی، مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی از تمدید حکم سرپرستی دکتر شهرام عظیمی در فدراسیون ورزش های رزمی تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون خبر داد.

سید شروین اسبقیان با اعلام این مطلب، گفت : دکتر سلطانی فر در حکمی، ماموریت شهرام عظیمی تا برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون ورزش های رزمی را تمدید کرد‌ه است.
مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی افزود: تمدید حکم سرپرستی شهرام عظیمی به استناد اختیارات مندرج در ذیل ماده ۱۰ اساسنامه فدراسیون های ورزشی به وی نیز ابلاغ شده است.

 

https://cdn.isna.ir/d/2019/06/16/4/57894002.jpgریس فدراسیون بودو آسیا  دکتر چمن گلی و مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربیجان غربی خبر از میزبانی  اور اسیایی بودو بعد از مسابقات لیگ ملتهای جهان خبر داد و ایشان این دومین رویداد بزرگ ورزشی  با حضور 15 کشور  خواهد بود این مسابقات در تاریخ 23 مرداد الی 25 مرداد خواهد  

 

مردم در ارومیه با والیبال زندگی می کنند، با والیبال نفس می کشند / هفته سوم لیگ ملت ها میزبانی شایسته را معرفی کرد

 
مردم در ارومیه با والیبال زندگی می کنند، با والیبال نفس می کشند / هفته سوم لیگ ملت ها میزبانی شایسته را معرفی کرد

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی حمایت و تشویق بی‌نظیر تماشاگران عاشق والیبال، شور و نشاط عمومی جامعه، همکاری و همدلی مردم و دست‌اندرکاران اجرایی و پیروزی های درخشان تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال 2019 را از نکات ارزشمند و همواره به یادماندنی میزبانی ارومیه در این رقابت ها دانست.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، عبدالله چمن‌گلی درخصوص میزبانی ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های 2019 گفت: ماه ها تلاش و پیگیری و برنامه ریزی برای این میزبانی و تشکیل جلسات هماهنگی متعدد موجب شد تا علاوه بر اینکه زیرساخت ها و شرایط و امکانات این میزبانی فراهم شده و مورد تایید FIVB قرار گیرد، بلکه همدلی و هم افزایی دست اندرکاران و مسئولین کمیته های ستاد برگزاری مسابقات و در راس آنان استاندار ورزشدوست آذربایجان غربی و رهنمودهای ارزشمند نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه نیز سبب شد تا همه شرایط برای این میزبانی آماده شود.
چمن گلی افزود: والیبال برای مردم ارومیه معنایی متفاوت از هر جای دنیا دارد، مردم در ارومیه با والیبال زندگی می کنند، با والیبال نقس می کشند و این مسئله اوج علاقمندی آنها را نشان می دهد و از این روست که ارومیه از نظر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) به شهر عشاق والیبال لقب گرفته است.
وی ادامه داد: همه از ماه ها قبل منتظر آغاز این مسابقات بودیم، مسابقاتی که برای مردم عاشق والیبال ارومیه و استان بسیار مهم بود و حضور 6 بازیکن ارومیه ای در ترکیب تیم ملی بر شور و هیجان مردم ارومیه افزوده بود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: نتیجه این کار گروهی شبانه روزی در کنار حمایت های مستمر وزارت ورزش و جوانان و استانداری و همکاری فدراسیون والیبال میزبانی شایسته این مسابقات بود.
چمن گلی گفت: رضایت سرپرستان و بازیکنان تیم های ملی لهستان، روسیه و کانادا از این میزبانی و انجام بازی های زیبا، دیدنی و مهیج که شور و نشاط تماشاگران را دوچندان کرده بود و سبب شد تا هر 3 تیم قدرتمند حریف ایران مقهور جوانان غیور تیم ملی شدند و البته شادمانی های وصف ناپذیر مردم عاشق والیبال ارومیه پس از بردهای درخشان ایران همه و همه دست به دست هم داد تا ارومیه در تاریخ والیبال جهان ماندگار شود.
چمن گلی افزود: در ایام برگزاری این مسابقات چهره شهر به معنای کامل والیبالی شده بود، پیر و جوان، بازاری و کارمند، دانش آموز و دانشگاهی و کارگر همه در یک کلام صحبت از شور والیبال لیگ ملت ها در ارومیه می کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خاتمه گفت: در این مسابقات تماشاگران فهیم و مسئولین خدوم سنگ تمام گذاشتند و در آخر نیز با صدرنشینی تیم ملی ایران مسابقات را در ارومیه به پایان رساندند.
چمن گلی ساخت سالن های با ظرفیت جمعیتی بالاتر را یکی از نیازها و مطالبات جدی این شهر عاشق والیبال دانست و گفت: با پیگیری های لازم قطعا این کار را انجام خواهیم داد و البته خوشحالیم که در این 3 روز مسابقات، نشاط عمومی مردمی و رضایت تیم ها و مسئولین را بدست آوردیم.
 
 

سعید سلیمان زاده بعنوان دبیر گروه بودو منصوب شد 

با توجه به درخواست گروه بودو و موافقت فدراسیون سعید سلیمان زاده به بعنوان دبیر این گروه  کشور منصوب گردید

29 / 3 / 1398برچسب:, :: 11:47 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

دیدار تیم‌های والیبال ایران و روسیه

 

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۸ در آخرین بازی هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در ارومیه به مصاف تیم ملی روسیه رفت که در پایان تیم کشورمان با نتیجه سه بر صفر تیم روسیه را شکست داد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۳

عکس: منا هوبه فکر و ‏‬ سهیل فرجی

9 / 3 / 1398برچسب:, :: 1:30 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

 

نوروبیون ، آمپول نوروبیون
آمپول نوروبیون از ویتامین های ب 12 و 16 و 1 تشکیل شده است که برای آرتروز، آلزایمر و کم خونی تجویز می شود و برای بیماری های کلیوی و کبدی توصیه نمی شود.

کاربردهای آمپول نوروبیون و چگونگی مصرف آن 

آمپول نوروبیون یکی از داروهای رایج امروزه بین مردم برای درمان بیماری های مختلف و تقویت نیروی جسمانی می باشد. اطلاعات دارویی این آمپول را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون

موارد مصرف آمپول نوروبیون چیست؟

این دارو ترکیبی از ویتامین های B می باشد به همین دلیل برای افرادی که با کمبود ویتامین B در بدن مواجه هستند و همچنین برای افراد بالای 50 سال که نمی توانند به اندازه کافی ویتامین B جذب کنند نیز مفید می باشد. بیماران مبتلا به کم خونی شدید، ضعف، خستگی شدید و یا دوران نقاحت پس از عمل جراحی نیز می توانند از این آمپول استفاده کنند. 

آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون چیست و چه کاربردی دارد؟

آمپول نوروبیون ترکیبی از ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها نقش مهمی در حمایت، ترمیم و بازسازی اعصاب دارند. بخاطر نقش مهم این ویتامین ها در بدن این آمپول در تسکین دردها مخصوصا دردهای ناحیه کمر، افزایش سرعت انتقال عصبی و بازسازی اعصاب آسیب دیده تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین بیماران دیابتی و افراد الکلی از این آمپول برای درمان و کنترل بیماری های خود استفاده می کنند.

آمپول نوروبیون امروزه در بین فوتبالیست ها کاربرد بسیار زیادی دارد. از آنجا که این دارو دارای ویتامین های گروه B است بهتر است تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار بگیرند. این آمپول باید بصورت داخل عضلانی و عمیق تزریق شود این دارو نباید توسط بیماران مبتلا به LEBER مورد استفاده قرار گیرد. اگر از این آمپول برای تقویت استفاده می کنید بهتر است هفته ای1 مرتبه آن را تزریق نمایید.

تزریق آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون برای چه استفاده می شود؟

ترکیبات تشکیل دهنده آمپول نوروبیون 

موارد ذکر شده در زیر به عنوان مواد فعال در ساختار نوروبیون شرکت دارند:

مصرف آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون از چه تشکیل شده است؟

نحوه عملکرد آمپول نوروبیون 

نوروبیون با تاثیر بر موارد زیر سبب بهبود بیماری میشود:

  • متابولیسم کربوهیدرات ها و به این ترتیب حفظ رشد طبیعی
  • تولید آنتی بادی ها (پادتن ها) و هموگلوبین ها با نگه داشتن قند خون در سطح طبیعی
  • درمان کمبود ویتامین B12

دوره و طریقه مصرف آمپول نوروبیون 

در صورت کمبود ویتامینB در بدن آمپول نوربین باید یک روز در یک میان 1 عدد تزریق شود و پس از تزریق 3 تا 6 عدد آمپول بعد از گذشت شش ماه می توانید ماهی 1 عدد آمپول را تزریق کنید.

در کل باید 9 تا 12 عدد آمپول تزریق شود. افراد مسن و افراد گیاهخوار و همچنین افرادی که فعالیت های سنگین انجام می دهند باید سالی یک مرتبه این آمپول را تزریق کنند.

از این آمپول نباید بصورت روتین برای مدت زمان طولانی استفاده کنید.

برخی از مقالات علمی تزریق هفتگی یا ماهانه این آمپول را پیشنهاد داه اند که امری بس اشتباه است. مصرف نوروبیون تاریخ گذشته برای یکبار نمیتواند اثرات جدی داشته باشد با این همه اگر احساس ناخوشی میکنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید؛

نوروبیون تاریخ گذشته میتواند روی سایر دارو های مصرفی تاثیر بگذارد؛ در صورتی که از یک دارو بصورت مداوم مصرف میکنید(مثلا در بیماران قلبی) هنگام مصرف دارو حتما تاریخ مصرف آن را بررسی کنید.

عملکرد آمپول نوروبیون

چگونگی مصرف آمپول نوروبیون 

کاربردهای عمومی آمپول نوروبیون 

نوروبیون به صورت کلی به عنوان یک مکمل تغذیه ای مورد استفاده عموم قرار گرفته و برای هرکسی که کمبود ویتامین ب کمپلکس یا کمبود یکی از ویتامین های ب1 (تیامین)، ویتامین ب6 (پروکسیدین) یا ویتامین ب12 (سیانوکبالامین) را داشته باشد، مفید و مؤثر خواهد بود. قرص و آمپول نوروبیون کاربردهای دیگری هم دارد و برای پیشگیری یا درمان این بیماری ها نیز به کار می رود:

  • آرتروز
  • کلسترول بالا
  • بیماری آلزایمر
  • اختلالات ذهنی
  • آسیب دائمی عصب
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • التهاب دیابتی ها (نوروپاتی)
  • کم خونی (به خاطر کمبود ویتامین ب12)
  • التهاب چندین عصب (نوروپاتی) محیطی

نوروبیون برای بیماری

کاربرد آمپول نوروبیون برای بیماران آلزایمری

خواص آمپول نوروبیون 

ویتامین ب1 که با نام تیامین نیز شناخته می شود، برای فعال شدنِ غده آدرنال و سیستم عصبی مرکزی، مواد غذاییِ مورد نیاز است. این ویتامین به عنوان کوآنزیم به کنترل اشتها و هضم و همچنین جذب مواد غذایی کمک می کند و در تبدیل قند به انرژی، به عنوان سوخت نقش مهمی دارد که برای فعالیت های سلول های بدن واجب و ضروری است.

ویتامین ب1 برای افراد بزرگسال نیز به صورت روزانه، مورد نیاز است.

خواص آمپول نوروبیون

فواید آمپول نوروبیون به دلیل داشتن تیامین

عوارض جانبی آمپول نوروبیون

  • ویتامین های ب جز ویتامین های محلول در آب می باشند و بدن قادر است مازاد آنرا از طریق ادرار به راحتی دفع کند و به همین جهت معمولا با تزریق آن عوارض جانبی خاصی پدید نمی آید فقط ممکن است بعد از تزریق آمپول نوروبیون رنگ ادرار برای مدتی به زرد فسفری تغییر کند که نشان از دفع مقدار مازاد ویتامین های ب می باشد.
  • گاهی نیز خارش پوست و آلرژی های پوستی در افراد مصرف کننده مشاهده می شود.
  • افراد مبتلا به فشار خون، مشکلات کبدی و کلیوی و غیره حتما باید با نظر پزشک اقدام به مصرف کنند.

عوارض آمپول نوروبیون

مضرات و خطرات آمپول نوروبیون 

تداخلات دارویی آمپول نوروبیون 

اگر همزمان با نوروبیون از داروهای دیگری استفاده میکنید ممکن است اثربخشی نوروبیون تحت تاثیر قرار گیرد. این وضعیت ممکن است باعث تشدید اثرات جانبی شود و یا حتی تاثیر نوروبیون بر بدن را از بین ببرد. اگر از داروهای دیگری استفاده میکنید اعم از ویتامین ها و داروهای گیاهی؛ پزشک را در جریان بگذارید تا در پیشگیری و مدیریت تداخلات دارویی شما را راهنمایی کند. از جمله:

  • آمیودارون
  • آرسنیک تری اکسید
  • کلرامفنیکل
  • فولیک اسید
  • گاباپنتین
  • فروزوماید

تداخل آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون با چه دارویی تداخل دارد؟

مصرف داروی آمپول نوروبیون در دوران بارداری و شیردهی

در مورد مزایا و معایب مصرف نوروبیون در دوران بارداری و شیردهی بهتر است با پزشک مشورت کنید.

در صورت فراموش کردن مصرف دارو:

اگر متوجه شدید مصرف دارو را فراموش کرده اید هرچه سریعتر آنرا مصرف کنید؛ در صورتی که به نوبت بعدی مصرف دارو زمان اندکی باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده صرف نظر کنید و مصرف دارو را طبق برنامه پیش ببرید.

اگر بصورت مکرر مصرف دارو را فراموش میکنید از تنظیم آلارم استفاده کنید و یا از اعضای خانواده بخواهید مصرف دارو را برایتان یادآوری کنند. در صورتی که تعداد داروهای مصرفی فراموش شده زیاد است جهت نحوه صحیح جبران داروهای فرامووش شده به پزشک مراجعه کنید.

آمپول نوروبیون بارداری

آمپول نوروبیون و تاثیرات آن روی بدن

سوء مصرف (اووردوز) آمپول نوروبیون 

دارو را بیش از مقدار تجویز شده مصرف نکنید؛ مصرف دارو به مقدار زیاد تاثیری در سرعت بهبود علایم بیماری نخواهد داشت بلکه ممکن است موجب مسمومیت و بروز عوارض جانبی جدی شود؛ در صورتی که مشکوک به اووردوز هستید به اورژانس مراجعه نمایید و جهت کمک به پزشک در تسریع درمان جعبه دارو را همراه خود داشته باشید.

داروهای خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید حتی اگر شرایطی مشابه با بیماری شما داشته باشند؛ مصرف نوروبیون بدون تجویز پزشک میتواند اثرات مضری به دنبال داشته باشد.

توصیه های پزشکی برای تزریق آمپول نوروبیون

  • این آمپول حتما باید به صورت داخل عضلانی و عمیق تزریق شود.
  • استفاده همزمان ویتامینB6 همراه با لوودوپا توصیه نمی گردد. در صورت مصرف همزمان این دو دارو اثر ضد پارکینسون لوودوپا معکوس می شود.

آمپول نوروبیون شیردهی

نکات مهم و دانستنی در مورد آمپول نوروبیون 

مقایسه آمپول نوروبیون با مکمل های ب کمپلکس

امروزه با توجه به تولید و عرضه انبوه و متنوع انواع مکمل های غذایی به شکل خوراکی، به ندرت نیاز به تزریق آمپول های ویتامین از جمله آمپول نوروبیون است؛ مگر در موارد خاص که شخص دچار اختلال در جذب ویتامین ها از راه دستگاه گوارش باشد.

ویتامین های ب، به صورت قرص های مجزا و یا به شکل ترکیبی که به آن ب کمپلکس گفته می شود در دوزهای مختلف توسط لابراتوارهای گوناگون تولید می شوند.

آمپول ها حاوی مواد نگهدارنده از قبیل فلزات سمی مانند آلومینیوم و جیوه می باشند که برای بدن مضر است، البته تزریق محدود آمپول نوروبیون و با تجویز پزشک اصولا مشکلی ایجاد نمی کند، اما نباید به شکل مستمر و به عنوان برنامه دائم از آن ها استفاده شود؛ در هر صورت مصرف ویتامین های ب به شکل مکمل غذایی (خوراکی) بهتر از شکل تزریقی آن است.

مصرف زیاد آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون با ب کمپلکس چه فرقی می کند؟

شیوه صحیح نگهداری آمپول نوروبیون 

  • دارو را در دمای اتاق و به دور از گرما و نور مستقیم نگهداری کنید؛ از قرار دادن دارو در فریزر خودداری کنید؛ دارو را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
  • از ریختن دارو در مسیر فاضلاب ( دستشویی و یا سینک ظرف شویی) خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شود؛ در مورد نحوه صحیح دفع داروهای بلا استفاده با دکتر داروساز صحبت کنی
9 / 3 / 1398برچسب:, :: 1:26 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

منابع ویتامین E

ویتامین E به طور طبیعی در ۸ فرم شیمیایی وجود دارد که در بین آن‌ها «آلفا توکوفرول» تنها فرمی از ویتامین  E است که می‌تواند نیازهای انسان را برآورده کند. مهم‌ترین مواد غذایی حاوی ویتامین ای عبارتند از:

  • دانه آفتابگردان
  • روغن زیتون
  • بادام
  • فندق
  • بادام زمینی
  • انبه
  • آووکادو
  • بروکلی
  • اسفناج
  • کیوی
  • گوجه فرنگی

همچنین می‌توان ویتامین E را به صورت مکمل‌های دارویی خوراکی مثل کپسول یا قرص ویتامین ای و قطره‌های خوراکی مصرف کرد.

خواص ویتامین E

میزان مصرف روزانه ویتامین E برای بزرگ‌سالان ۱۵ میلی‌گرم است. با مصرف این میزان از ویتامین ای می‌توانید از خواص آن برای بدن بهره‌مند شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص ویتامین E را توضیح خواهیم داد.

۱. تنظیم کلسترول

خواص ویتامین ای

کلسترول یک ماده طبیعی در بدن است که توسط کبد ساخته می‌شود و برای عملکرد صحیح سلول‌ها، عصب‌ها و هورمون‌های بدن اهمیت دارد. زمانی که سطح کلسترول بدن در وضعیت طبیعی باشد، سلول‌ها، عصب‌ها و هورمون‌ها متعادل و طبیعی هستند. اما زمانی که کلسترول با اکسیژن ترکیب و اکسید می‌شود، وضعیت خطرناکی پیش خواهد آمد.

مطالعات نشان می‌دهد ایزومرهای خاص ویتامین E قادرند مانند یک آنتی اکسیدان از ما محافظت کنند و با اکسیداسیون کلسترول بجنگند. این رادیکال‌های آزاد هستند که موجب اکسیداسیون کلسترول می‌شوند. ویتامین ای به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند با این پدیده مبارزه کند.

ایزومرهای توکوترینول موجود در ویتامین ای بر سلامت سیستم قلبی عروقی نیز تأثیر مثبت دارند. این ویتامین قادر است فعالیت آنزیمی که وظیفه کنترل تولید و سنتز کلسترول را بر عهده دارد، کاهش دهد.

علاوه بر این، این ایزومرها از چسبندگی سلولی جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل سرعت پیشرفت آترواسکلرو و تصلب شرایین یا گرفتگی عروق خونی را کاهش می‌دهند.

۲. مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از رشد بیماری

ویتامین ای برای دور 
چشم

رادیکال‌های آزاد با سلول‌های سالم بدن مبارزه و آنها را تجزیه می‌کنند. این مسئله می‌تواند به بیماری‌های قلبی و سرطان منجر شود. این مولکول‌ها شروع به رشد سریع می‌کنند و اکسید می‌شوند و آسیب‌های جدی و شدیدی به بدن وارد می‌کنند.

ایزومرهای خاص ویتامین ای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند و قادرند آسیب رادیکال‌های آزاد را کاهش دهند، التهاب را از بین ببرند و به طور طبیعی سرعت پیر شدن سلول‌ها را نیز کم کنند.

ویتامین E می‌تواند با بیماری‌‌هایی زیادی مبارزه کند. مطالعات نشان می‌دهد این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز بیماری‌های رایج و شرایط وخیم و خاص جلوگیری می‌کند.

۳. خواص ویتامین E برای پوست

ویتامین e برای پوست

ویتامین ای با استحکام‌بخشی به دیواره مویرگی و افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست، مانند یک ماده خوراکی ضدپیری عمل می‌کند و تأثیرات مثبتی بر پوست می‌گذارد. طبق مطالعات انجام شده ویتامین ای برای پوست مفید است و علاوه بر کاهش التهابات درونی بدن، باعث حفظ سلامت و جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌شود.

همچنین زمانی که پوست در معرض دود سیگار و اشعه ماورای بنفش خورشید قرار می‌گیرد، ویتامین E  به کمک آن ‌می‌آید و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

مصرف ویتامین E و ویتامین C از التهاب پوستی بعد از قرار گرفتن زیر اشعه ماورای بنفش جلوگیری می‌کند و در کاهش علائمی مانند جوش و اگزما نیز مفید است.

علاوه بر این ویتامین ویتامین E به روند درمانی پوست هم کمک می‌کند و با جذب از طریق لایه اپیدرم پوست موجب درمان آفتاب سوختگی می‌گردد. آفتاب سوختگی می‌تواند در کنار عوامل دیگر منجر به سرطان پوست شود.

از آنجا که ویتامین E بازسازی و احیای سلولی را افزایش می‌دهد، برای درمان زخم، جوش و چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل همین خاصیت ضد پیری ویتامین E است که از آن در  اکثر کرم‌های دور چشم و کرم‌های ضد پیری از آن استفاده می‌شود.

ویتامین E به طور کل برای پوست مفید است و باعث می‌شود پوست جوان‌تر و سالم‌تر به نظر برسد.

۴. خواص ویتامین E برای مو

ویتامین e برای مو

ویتامین E برای مو نیز فواید زیادی دارد. از آنجا که ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود، در کاهش آسیب‌های محیطی به مو نیز کمک می‌کند.

این ویتامین موجب افزایش جریان خون‌رسانی به پوست سر می‌شود و رطوبت طبیعی پوست سر را حفظ می‌کند. در نتیجه پوست سر خشک و پوسته پوسته نمی‌شود.

برای سلامت و شادابی ساقه مو هم می‌توانید چند قطره از روغن ویتامین E را به موهای خود اضافه کنید؛ خصوصاً زمانی که موها خشک و وز شده‌اند. این کار علاوه بر حفظ سلامت، ظاهر زیباتری به موی می‌بخشد.

۵. تنظیم هورمون‌ها

ویتامین ای و چاقی

ویتامین ای می‌تواند نقش مهم و اساسی در تنظیم غدد درون ریز و سیستم عصبی ایفا کند و به طور طبیعی به متعادل کردن هورمون‌ها کمک می‌کند.

علائم نامتعادل بودن هورمون‌های بدن شامل سندرم پیش از قاعدگی، افزایش وزن، آلرژی، عفونت مجاری ادراری، تغییرات در پوست (جوش و موهای زائد)، اضطراب، ناراحتی و خستگی می‌شود.

ارتباط ویتامین ای و چاقی یکی دیگر از دغدغه‌های افراد است. این ویتامین در کل با متعادل کردن هورمون‌های بدن، دستیابی به وزن متعادل را راحت‌تر و چرخه قاعدگی را منظم  می‌کند. به این طریق می‌توانید در خود احساس انرژی بیشتری داشته باشید.

۶. کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی

کمبود ویتامین e

چنانچه دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از شروع دوره قاعدگی از قرص ویتامین E استفاده کنید، علائمی مانند گرفتگی، ناراحتی و غم، میل به خوردن برخی از خوراکی‌ها و دیگر علائم سندرم قاعدگی کاهش می‌یابد. همچنین این ویتامین شدت و مدت درد را کاهش می‌دهد و خونریزی قاعدگی را نیز کم می‌کند.

این اتفاقات به دنبال تنظیم طبیعی هورمون‌ها توسط ویتامین ای اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود چرخه قاعدگی شما منظم نگه داشته شود.

۷. تقویت بینایی

ویتامین ای و تقویت 
چشم

ویتامین ای احتمال ابتلا به بیماری تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا را که در اثر افزایش سن به وجود می‌آید، کاهش می‌دهد. این بیماری یکی از دلایل رایج کوری است.

برای این که ویتامین ای برای بینایی مؤثر باشد، باید همراه با میزان کافی از ویتامین C، بتا کاروتن و روی مصرف شود.

همچنین گفته می‌شود مصرف دوزهای بالای ویتامین E و ویتامین A به صورت روزانه می‌تواند روند بهبود و بینایی را در افرادی که تحت جراحی لیزر چشم قرار می‌گیرند، افزایش دهد.

۸. پیشگیری از بیماری آلزایمر

ویتامین e را کی 
بخوریم

تحقیقات نشان می‌دهد فعالیت ضد التهابی توکوترینول‌ها در پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر است. ویتامین ای سبب آهسته‌تر شدن روند از دست دادن حافظه در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نسبتاً شدید یا سایر اختلالات نوروژنیک می‌شود. بنابراین این ویتامین می‌تواند از دست دادن استقلال و نیازمندی به فرد کمک دهنده را نیز در بیمار به تأخیر بیندازد. مصرف ویتامین C همراه با ویتامین E احتمال پیشرفت برخی از بیماری‌های زوال عقل و جنون را کاهش می‌دهد.

۹. کاهش خطر ابتلا به سرطان و تقویت درمان دارویی

خواص ویتامین E

گاهی ویتامین ای برای کاهش عوارض ناشی از درمان‌های سرطان، مانند عوارض ناشی از پرتودرمانی و دیالیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همان‌طور که گفتیم این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی با رادیکال‌های آزاد درون بدن مبارزه می‌کند. همچنین عوارض ناخواسته برخی از داروهایی که موجب ریزش مو و آسیب به ریه می‌شوند، با مصرف ویتامین ای کاهش می‌یابد.

برخی از ایزومرهای ویتامین ای توانایی پیشگیری از سرطان را دارند. در مطالعات انجام شده روی حیوانات شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد با مصرف دوزهای خوراکی از توکوترینول رشد تومورها سرکوب شده‌اند.

با وجود این که مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است ولی تصور می‌شود برخی از مکانیسم‌ها از جمله مرگ سلول‌های سرطانی، خاموش کردن ژن‌های مرتبط با سرطان و مهار رگ زایی (رشد غیرطبیعی رگ‌های خون درون تومور) توسط توکوترینول انجام شده است.

در مطالعات مربوط به حیوانات، توانایی‌های جلوگیری از سرطان در اندام‌هایی مانند سینه، پروستات، کبد و پوست نشان داده شده است.

۱۰. افزایش استقامت فیزیکی و قدرت ماهیچه‌ها

ویتامین ای در 
بدنسازی

شاید برای شما هم سؤال باشد که آیا ویتامین E در بدنسازی تأثیر دارد؟ ویتامین ای می‌تواند استقامت فیزیکی بدن را تقویت کند، انرژی بدنی را افزایش دهد و فشار اکسیداتیو ماهیچه بعد از تمرینات ورزشی را کم کند.

این ویتامین قدرت عضلات را افزایش می‌دهد، با افزایش جریان خون خستگی را از بین می‌برد، استحکام دیواره مویرگ‌ها را بالا می‌برد و سلول‌های بدن را تغذیه می‌کند.

۱۱. کمک به رشد جنین در دوران بارداری

ویتامین ای در 
بارداری

مصرف ویتامین E در بارداری، برای رشد مناسب جنین ضروری است چرا که از اسیدهای چرب‌ ضروری محافظت می‌کند و باعث کنترل التهاب می‌شود.

برخی از متخصصان باور دارند ویتامین ای بر مراحل اولیه رشد مغز و اعصاب اثرگذار است. به همین دلیل توصیه می‌شود زنان باردار، زنان شیرده و کودکان تا سن دو سالگی مصرف مکمل‌های غذایی طبیعی حاوی ویتامین E را در برنامه خود قرار دهند و مطمئن باشند میزان کافی از این ماده را دریافت می‌کنند.

سیر تا پیاز خواص و فواید امگا 3 و نکات مصرف آن

خواص امگا 3 ، فواید امگا 3
مصرف امگا 3 فواید و خواص فوق العاده ای را برای بدن به همراه دارد، از خواص امگا 3 می توان به کمک به کاهش وزن، تسکین افسردگی، درمان بیماری آلزایمر، کنترل دیابت و مراقب از پوست و مو اشاره کرد.

تمام خواص ، فواید و نکاتی که باید در مورد استفاده از امگا 3 بدانید

این روزها کمتر کسی است که نام امگا 3 را نشنیده باشد. مصرف این ماده سبب بهبود توان ذهنی و حافظه، جلوگیری از پیری زودرس و ... و می شود. به همین منظور بهتر است که سیر تا پیاز مصرف امگا 3 را بدانید. فواید سلامتی روغن ماهی، شامل مزایای آن برای کمک به کاهش وزن و بارداری سالم است. هم چنین باعث تقویت در باروری و سلامت پوست می شود (به ویژه برای پسوریازیس و آکنه). در درمان بیماری های قلبی، کلسترول بالا، افسردگی، اختلال کم توجهی، بیش فعالی، سیستم ایمنی ضعیف، دیابت، ورم مفاصل، بیماری آلزایمر، اختلالات چشمی، انحطاط ماکولار و زخم مفید است.خواص امگا 3

خواص امگا 3

طبق گزارشات پایگاه ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی آمریکا، بیشتر فواید روغن ماهی را می توان به وجود اسیدهای چرب ضروری امگا 3 مانند دوکوزاهگزانوئیک اسید (مرجع پشتیبانی مسکن) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) در آن نسبت داد.دیگر اسیدهای چرب ضروری در روغن ماهی شامل اسید آلفا - لینولنیک یا ALA و گاما - لینولئیک یا GLA است. انواع مختلفی از ماهی ها که منبع خوبی از روغن ماهی هستند، شامل ماهی ماکرو، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی ساردین، اره ماهی، صدف، ماهی تن آلباکور، ماهی تن زرد، ماهی پهن، ماهی کولی و ماهی سالمون میباشند.کیفیت روغن ماهی به میزان زیادی به نوع ماهی که از آن گرفته می شود، بستگی دارد.

فواید سلامتی امگا 3 روغن ماهی:

روغن ماهی تاثیر زیادی بر بدن ما دارد چون به کاهش وزن، مراقبت از پوست، بهبود بینایی و دیگر مسائل سلامتی کمک می کند که در قسمت پایین شرح داده می شوند.

 خواص امگا 3

فواید سلامتی امگا 3

ارزش غذایی روغن ماهی منبع اصلی امگا 3 :

  • آب ؛ صفر گرم
  • انرژی 902
  • پروتیین :صفر گرم
  • کل چربی:100 گرم
  • کربوهیدرات:صفر گرم
  • فیبر، کل رژیم غذایی:صفرگرم
  • کلسیم:صفر میلی گرم
  • آهن:صفر میلی گرم
  • منیزیم:صفر میلیگرم
  • فسفر:صفر میلی گرم
  • پتاسیم؛صفر میلی گرم
  • سدیم:صفر میلی گرم
  • روی:صفر میلی گرم
  • ویتامین C، مجموع اسید ascorbic :صفر میلی گرم
  • تیامین:صفر میلی گرم
  • ریبوفلاوین:صفر میلی گرم
  • نیاسین:صفر میلیگرم
  • ویتامین ب 6:صفر میلی گرم
  • فولات :0 میلیگرم
  • ویتامین B - 12 [μg] 0]
  • ویتامین A، RAE [μg] 0]
  • اسیده ای چرب، اشباع شده کلی:21.29 گرم
  • اسیده ای چرب، تک اشباعی :56.56 گرم
  • اسیده ای چرب، اشباع نشده چند گانه:15.6 گرم
  • کلسترول؛ 766 میلی گرم

روغن ماهی امگا 3

ارزش غذایی روغن ماهی 

خواص و فواید امگا 3 یا همان روغن ماهی برای سلامت بدن و درمان بیماری ها

تقویت سلامت قلب:

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، آزمایش ها کلینیکی نشان داده اند که امگا 3 در کاهش مشکلات بیماری های قلبی عروقی موثر است (CVD). روغن ماهی منبع عالی امگا 3 است و بنابراین خطر بیماری های قلبی و آریتمی های قلبی را کاهش می دهد. همچنین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد (HDL). روغن ماهی از انباشت تری تری گلیسیرید جلوگیری می کند و همچنین سطح تری از تری تری گلیسیرید اضافی را کاهش می دهد.

کمک امگا 3 به کاهش وزن:

تحقیقات انجام شده نشان داده است که روغن ماهی تاثیر خوبی بر ورزش برای کاهش وزن دارد. داوطلبانی که در رژیم غذایی خود روغن ماهی داشتند، کاهش وزن بیشتری نسبت به کسانی داشتند که به طور منظم آن را مصرف نمی کردند.

امگا 3 برای تقویت سیستم ایمنی: 

مصرف منظم روغن ماهی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه باعث می شود که شما در برابر بیماری های شایعی مثل سرماخوردگی، سرفه و انفلانزا مقاومت کنید. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی فعالیت و مقدار سیتوکین ها و ایکوزانوئیدهای موجود در بدن که مسئول سیستم ایمنی بدن هستند را تقویت می کنند. روغن ماهی برای بیمارانی که از لوپوس رنج می برند مفید است، که یک بیماری خود ایمنی است.

فواید امگا 3 برای کودکان

تقویت سیستم ایمنی با امگا 3

روغن امگا 3 موثر برای درمان ایدز:

تحقیقات انجام شده، روغن ماهی را به عنوان یک روش درمانی برای ایدز مورد بررسی قرار داده است. با این حال، هنوز یک تحقیق در عمق نیاز است.

روغن ماهی برای کاهش التهاب:

روغن ماهی در کاهش التهاب خون و بافت ها موثر است. روغن ماهی در درمان اختلالات گوارشی، بیماری سلیاک، سندرم روده کوتاه و بیماری روده ملتهب (IBD) از جمله بیماری کرون و کولیت روده موثر است که هر دو اختلالات معمول روده هستند.

امگا 3 برای کمک به درمان ورم مفاصل:

روغن ماهی در درمان آرتروز، روماتیسم، علائم رینود و شرایط مشابه مفید است. استفاده از روغن ماهی می تواند به کاهش نیاز به دوزهای زیاد داروهای ضد التهاب (non) کمک کند. در آرتروز، روغن ماهی می تواند در کاهش تاثیر آنزیم هایی موثر باشد که غضروف را نابود می کنند.

امگا 3

کمک به درمان ورم مفاصل با امگا 3

امگا 3 برای تسکین افسردگی و اضطراب:

به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا 3، روغن ماهی به تسکین افسردگی، ناراحتی، اضطراب، بی قراری، خستگی ذهنی، استرس، کاهش تمایل جنسی، تمایلات خودکشی و دیگر اختلالات عصبی کمک می کند. محققان بیان می کنند که روغن ماهی می تواند در ثبات روحی و درمان اختلالات دو قطبی مفید باشد. یافته های یک مطالعه تحقیقاتی نیز نشان داد که مصرف ماهی می تواند برای سلامت روانی زنان مفید باشد و خطر گسترش افسردگی در زنان را کاهش دهد.

امگا 3 برای مراقبت از چشم:

روغن ماهی توانایی بینایی را بهبود می دهد. هم چنین به اجتناب از انحطاط ماکولار مربوط به سن کمک می کند. مطالعه ای علمی قوی در مورد فواید روغن ماهی برای مراقبت از چشم ارائه داده و در نتیجه به ادارات دولتی و پزشکان اجازه داده شده تا روغن ماهی را برای انحطاط ماکولار توصیه کنند.

امگا 3 برای درمان بیماری آلزایمر:

تحقیقات انجام شده نشان داده اند که اسیدهای چرب روغن ماهی در درمان بیماری آلزایمر موثر هستند. از آنجا که روغن ماهی یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب ضروری است، به درمان بیماری آلزایمر کمک می کند.

درمان بیماری آلزایمر

درمان بیماری آلزایمر با امگا 3

کمک به درمان بیش فعالی:

روغن ماهی با توجه به غلظت بالای اسیدهای چربش، توانایی برخورد با اختلال بیش فعالی را دارد. برای کودکانی که از بیش فعالی، نارساخوانی، دیسپراکسیا، ناتوانی در انجام وظایف، بی ثباتی احساسی، نگرش تکان دهنده، هماهنگی ضعیف، ک توجهی، حافظه کوتاه مدت ضعیف، تمرکز پایین، تمایل به قطع دیگران، بی پرواگی، عجله، تحریک پذیری، تکانشگری، IQ پایین و یا اختلالات یادگیری رنج میبرند،روغن ماهی یک درمان قطعی است.تحقیقات انجام شده نشان داده است زمانی که کودکانی که از اختلال بیش فعالی رنج می برند، به مدت 15 هفته روغن ماهی و پامچال داده شود پیشرفت های چشمگیری در رفتار آن ها بروز می کند.

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که روغن ماهی در رشد طبیعی مغز مفید است و به کودکان کمک می کند تا بر روی درس خود تمرکز کنند.همچنین مشخص شده است زمانی که زنان باردار مقادیر منظمی از روغن ماهی مصرف می کنند، کودکان نوپای آن ها هماهنگی چشم - دستشان افزایش می یابد.

امگا 3 برای مراقبت از پوست:

برای بهبود مشکلات پوست خشک با این که به نظر براق به نظر برسد، عالی است. برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند اگزما، پسوریازیس، خارش، قرمزی پوست، جراحات پوستی و جوش ها نیز می تواند مفید باشد. همچنین برخی از مردم ادعا می کنند که روغن به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند اما تحقیقات این ادعا را تایید نکرده است.

امگا 3 برای درمان آکنه:

روغن ماهی یک درمان موثر برای آکنه است. EPA موجود در روغن ماهی برای مهار شکل گیری آندروژن معروف است، که می تواند بر شکل گیری چربی در کیسه های ترشحی مو تاثیر بگذارد، که منجر به آکنه می شود.

فواید امگا 3

درمان آکنه با استفاده از امگا 3

امگا 3 برای کنترل دیابت:

بیماران دیابتی نوع دوم مستعد مشکلات قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروز ، و سکته هستند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که روغن ماهی در کاهش سطح تری گلیسیرید در بیماران مبتلا به دیابت مفید است.

امگا 3 برای جلوگیری از زخم معده:

EPA و DHA موجود در روغن ماهی، باعث می شود که در صورت ایجاد زخم معده ناشی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مفید باشد.

امگا 3 برای حمایت از بارداری سالم:

امگا 3 موجود در روغن ماهی برای زنان باردار بسیار مفید است، زیرا DHA موجود در آن به رشد چشم ها و مغز کودک کمک می کند. هم چنین به جلوگیری از تولد زودرس، وزن کم و سقط جنین کمک می کند. مصرف روغن ماهی با خوردن ماهی و یا مصرف مکمل های روغن ماهی در دوران بارداری برای رشد کلی کودک و سلامت مادر بسیار مفید است.

با این حال، لازم به ذکر است که روغن ماهی که از کبد ماهی به دست می آید، نباید در طول دوران بارداری مصرف شود. چون دارای رتینول هستند و ویتامین A معمولاً باعث مشکلاتی در زایمان می شود.

فواید امگا 3 برای زنان باردار

فواید روغن ماهی برای زنان باردار

امگا 3 برای بهبود باروری:

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بهبود باروری و تقسیم سلولی کمک می کند و کیفیت اسپرم افزایش می یابد. پس از انزال، عمر اسپرم در برابر حملات پراکسیداسیون چربی موجود در دستگاه تناسلی زن را افزایش می دهد و در نتیجه شانس بارداری را افزایش می دهد.

امگا 3 برای مراقبت از مو:

این روغن به حفظ درخشندگی خوب مو کمک می کند، زیرا امگا 3 دارای ویژگی های محرک رشد است و منبع تغذیه کیسه های ترشحی مو است. به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

امگا 3 برای جلوگیری از بیماری لو جیرگ:

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که اسیده ای چرب امگا 3 ممکن است باعث کاهش یا تاخیر بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروپیک (ALS) نیز به بیماری لو جیرگ شود.

امگا 3 و لاغری ؟

فواید و خواص امگا 3

امگا 3 برای بهبود سیستم گردش خون:

امگا 3 موجود در روغن ماهی توانایی بهبود گردش خون همراه با کاهش سطح کلسترول را دارد.همچنین اعتقاد بر این است که روغن ماهی به پیش گیری از آسم و نارسایی کلیوی کمک می کند.بسیاری از مردم نیز دوست دارند که روغن ماهی به حیوانات خانگی خود، به ویژه سگ ها و گربه هایشان بدهند، چرا که موهای آنها را براق و صاف می کند.هم چنین می تواند به سگ ها و گربه ها کمک کند تا با ورم مفاصل، که یک بیماری شایع در میان حیوانات خانگی است، مقابله کنند.

روغن ماهی باعث کاهش فشار خون در بیماران با فشار خون بالا میشود. تحقیقات انجام شده نشان داده اند که دوزهای متوسط از مکمل های روغن ماهی تاثیر کمی بر شرایط فشار خون بالا دارند.

عوارض جانبی روغن ماهی و امگا 3 :

با اینکه روغن ماهی فواید زیادی دارد اما مصرف زیادی آن می تواند باعث ایجاد آلرژی و عوارض جانبی شود. افرادی که به غذاهای دریایی یا ماهی آلرژی دارند، به طور خاص، اثراتی مانند کهیر و تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو تجربه خواهند کرد.

در مورد مصرف بیش از حدش، فرد ممکن است تنفس بد بو، ناراحتی شکم، مدفوع شل، آروغ، تهوع، ضربان قلب نامنظم و بیماری مزمن در این مورد را تجربه کند. دقت کنید که بیش از میزان مصرف توصیه شده مصرف نکنید. اجازه دهید نگاهی به برخی از اثرات جانبی بیندازیم:

کودکان:

جذب بیش از حد روغن ماهی توسط کودکان می تواند منجر به واکنش های آلرژیکی مثل خارش، خس خس یا سرفه خشک شود و همچنین ممکن است سیستم ایمنی آن ها را تضعیف کند.

عوارض امگا 3

عوارض جانبی امگا 3

زنان باردار:

با اینکه روغن ماهی فواید بسیاری برای زنان باردار دارد، اما محتوای جیوه ای موجود در آن می تواند به حافظه، توانایی های شنوایی، مهارت ها و بینایی نوزاد آسیب برساند.

احتمال افسردگی و اختلال دو قطبی:

جذب بیش از حد روغن ماهی می تواند علائم افسردگی و اختلال دوقطبی را افزایش دهد.

سرطان، بیماری کبدی:

اگر از دیابت، سرطان و بیماری های کبد رنج می برید، از مصرف اضافی این روغن اجتناب کنید چون ممکن است وضعیت بیماری را بدتر کند.

عوارض و فواید امگا 3

روغن ماهی یا امگا 3 چه عوارضی دارد؟

دیابت و فشار خون پایین:

مصرف روغن ماهی در حد افراط می تواند سطوح فشار خون را پایین تر از سطح نرمال کاهش دهد.

آیا باید روغن گیاهی را با روغن ماهی جایگزین کنیم؟

پاسخ خیر است. وب سایت های زیادی وجود دارند که به مردم توصیه می کنند که مصرف روغن گیاهی را متوقف کرده و روغن ماهی را جایگزین کنند تا دریافتی اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش دهند. روغن ماهی منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است و باید مصرف شود، اما ضرورتاً به این معنی نیست که فرد باید کاملاً روغن های گیاهی را با روغن ماهی جایگزین کند.

در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک خلاصه ای از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد:

سه نوع اسید چرب امگا 3 وجود دارد، یعنی اسید آلفا - لینولنیک (ALA)، دوکوزاهگزانوئیک اسید (مرجع پشتیبانی) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) که هر سه برای بدن مهم هستند.منابع گیاهی روغن دانه کتان، روغن سویا، روغن کنف، روغن کانولا، روغن گردو، کلزا، پریلا، چیا و توفو غنی از ALA هستند.بدن انسان توانایی تبدیل ALA به DHA و EPA را دارد اگر چه محدودیت هایی در این تبدیل وجود دارد.

چقدر روغن ماهی برای مصرف ایمن است؟

روغن ماهی می تواند به روش های مختلفی مثل کپسول مصرف شود و یا می تواند در وعده های غذایی روزانه گنجانده شود.میزان مصرف نباید بیش از 3 کپسول در روز بیشتر باشد.

1000 میلی گرم روغن ماهی حاوی حدود 300 میلی گرم اسید چرب امگا 3 است، بنابراین می توانید از مقدار روغن ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.دریافت روزانه 300 میلی گرم یا کم تر برای همه ایمن است. زنان باردار و شیرده می توانند حدود 320 میلی گرم در روز مصرف کنند.

روغن ماهی یا امگا 3

مصرف روغن ماهی ( امگا 3 )

خالص بودن روغن ماهی و امگا 3:

هنگام خرید آن به کیفیت روغن ماهی توجه کنید. تقریباً از تمامی ماهی ها - آب شیرین، پرورشی، اقیانوسی، دریایی عمیق و دریایی کم عمق به دست آمده است.تمام این ماهی ها می توانند با ترکیبات سمی مثل جیوه، آرسنیک، سرب، اشکال کلسیم، فوران، دیوکسین ها، و متیل کربن ، بر بدن انسان تاثیر منفی بگذارند.بنابراین روغن ماهی باید خالص باشد.

روغن ماهی و ویتامین ها:

ویتامین A و D:

روغن ماهی، به خصوص روغن ماهی که از جگر ماهی به دست می آید، منبع غنی ویتامین A و ویتامین D است. اما مصرف بیش از حد روغن ماهی می تواند منجر به مسمومیت غذایی، تجمع ویتامین اضافی در بدن شود که می تواند موجب عوارض جانبی جدی شود.

ویتامین E:

روغن ماهی در اکسیداسیون قرار می گیرد و می تواند فاسد شود که منجر به تشکیل رادیکال های آزاد می شود. افزودن آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E به روغن می تواند به جلوگیری از تشکیل این رادیکال های آزاد کمک کند.

مقدار بیش از حد روغن ماهی منجر به کاهش سطح ویتامین E در بدن انسان می شود.این از دست دادن ویتامین E باید با مکمل های ویتامین E تکمیل شود.ترکیب روغن ماهی و ویتامین E در بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی می تواند مفید باشد.

 

آذربایجان‌غربی استانی با ظرفیت میزبانی مسابقات مهم ورزشی است

 
آذربایجان‌غربی استانی با ظرفیت میزبانی 
مسابقات مهم ورزشی است

معاون امور مجلس،حقوقی و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان در ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی استانی با ظرفیت میزبانی مسابقات مهم ورزشی است.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، سیدهادی حسینی معاون امور مجلس،حقوقی و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان که در سفری یک روزه به ارومیه سفر کرده است در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی این شهر از جمله ورزشگاه 15000 نفری شهیدباکری، مجموعه ورزشی تختی، مجموعه 6000نفری غدیر و فرهنگسرای جوان گفت: استان آذربایجان غربی از استان های ورزشی کشور است که بدلیل هم مرزی با 3 کشور از استان های مهم کشور به حساب می آید.
وی افزود: آذربایجان غربی ظرفیت میزبانی از رویدادها و رخدادهای ورزشی مهم و معتبر را دارد و در این خصوص میزبانی لیگ ملت های والیبال در خردادماه یکی از مهم ترین مسابقات است و هم اکنون در حال بازدید از شرایط میزبانی شهر ارومیه هستم.
وی ادامه داد: در بازدید از ورزشگاه 15000 نفری نیز، امسال شاهد پیشرفت فیزیکی مناسب هستیم و هم در بازدید از سایر اماکن ورزشی شاهد امکانات خوب و آماده سازی مناسب هستیم و وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل استان و همکاران ما در اداره کل فرصت مناسبی برای جوانان این منطقه فراهم می کنند.
30 / 2 / 1398برچسب:, :: 11:55 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

افتتاح و کلنگ زنی ۹ پروژه ورزشی همزمان با سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی

 
افتتاح و کلنگ زنی ۹ پروژه ورزشی همزمان با سفر
 ریاست جمهوری به آذربایجان غربیهمزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی با حضور وزیر ورزش و جوانان ۶ پروژه ورزشی در شهرهای خوی، س

.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، در سفر رییس جمهور به استان، با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، ۶ پروژه ورزشی شامل ورزشگاه ۶۰۰۰نفری فوتبال سلماس، سالن تیراندازی شهداء و زورخانه پوریای ولی خوی، سالن چندمنظوره سرو ارومیه، سالن چندمنظوره و محوطه سازی و دیوارکشی فیرورق افتتاح خواهندشد.
اعتبار و مساحت این پروژه ها بترتیب، ورزشگاه ۶۰۰۰نفری سلماس۴۰۰میلیارد ریال در مساحد ۲۸۲۰۰مترمربع، سالن تیراندازی شهداء ۱۷میلیارد ریال در مساحت ۱۰۳۰مترمربع، زورخانه پوریای ولی ۵.۲میلیارد ریال در مساحت ۴۶۶مترمربع و سالن ورزشی چندمنظوره سرو با اعتبار ۸.۸میلیارد ریال و در مساحت ۱۸۰۰مترمربع، سالن چندمنظوره فیرورق در مساحت ۱۸۰۰مترمربع و با اعتبار ۲۰میلیارد ریال و محوطه سازی و دیوارکشی فیرورق در مساحت ۴ هکتار و اعتبار ۴.۵میلیارد ریال است.
همچنین عملیات اجرایی ۳ سالن ورزشی طبقاتی در شهرهای چالدران، سلماس و ماکو با اعتبار ۸۰میلیارد ریال و هر سالن در زیربنای ۹۰۰مترمربع و در ۲ طبقه کلنگ زنی خواهدشد.

تاکید وزیر ورزش و جوانان بر جداسازی جوانان از ورزش

 
تاکید وزیر ورزش و جوانان بر جداسازی جوانان از
 ورزش

مسعود سلطانی فر گفت :موضع دولت صدرصد موافق جداسازی جوانان از ورزش است چرا که اعتقاد و باور داریم مسائل جوانان نظیر اشتغال ، مسکن ، تحصیل و ازدواج زیر مجموعه یک وزارتخانه نمی تواند قرار گیرد .

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، در دویست و سومین شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانیفر با تاکید بر جداسازی جوانان از ورزش گفت : نظر و موضع دولت صدرصد موافق جداسازی این دو بخش و تشکیل سازمان مستقل ملی جوانان است .
دکترمسعود سلطانی فر گفت :موضع دولت صدرصد موافق جداسازی جوانان از ورزش است چرا که اعتقاد و باور داریم مسائل جوانان نظیر اشتغال ، مسکن ، تحصیل و ازدواج زیر مجموعه یک وزارتخانه نمی تواند قرار گیرد .
وی ادامه داد : به محض طرح شدن موضوع جداسازی در صحن علنی مجلس و تصویب قانون ، ظرف دو تا سه ماه آمادگی داریم تمامی مراحل و اقدامات لازم برای جداسازی را از طرف وزارتخانه انجام دهیم .
دکترمسعود سلطانی فر درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت : بارها اعلام کرده ایم صدرصد موافق خصوصی شدن این دو باشگاه هستیم و این موضوع نظر دولت و بنده و مجموعه وزارتخانه است و تاکید می کنم تمامی معاونین و مدیران بایستی هماهنگ با معاون قهرمانی برای واگذاری و خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس اقدام کنند و مصوبات دولت در این موارد به سرعت انجام ش

دعوت ۱۷ مچ‎انداز از آذربایجان‌غربی به اردوی تیم ملی

 
دعوت ۱۷ مچ‎انداز از آذربایجان‌غربی به اردوی 
تیم ملی

دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان غربی گفت: ۱۷ نفر از مُچ اندازان استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، هادی نوری دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گفت: اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی مُچ‌اندازی اعلام شد که در این بین ۱۷ ورزشکار استان آذربایجان غربی برای حضور در مسابقات آسیایی قرقیزستان ۲۰۱۹ حضور خواهند داشت.
وی اسامی دعوت شدگان استان به شرح زیر اعلام کرد:
محمد ارفعی، مهدی فلاح، حافظ محمدی آذر، سید احمد سید ابراهیمی، غلام عباس ارجمند، رحمان ابوبکری، سهیل فریدی، ریبوار احمد حمزه، امین دولتی، متین عباسی، کامبیز کاکه مَمی، میلاد قاسم زاده، مهران یوسف نژاد، کامیار حسن، فرید ابراهیمی، سید کاظم طریقت، مراد علیزاده

بیجار میزبان اردوی تیم ملی بوکس جوانان کشور

 
بیجار میزبان اردوی تیم ملی بوکس جوانان کشور

دور جدید تمرینات آماده سازی تیم ملی جوانان بوکس کشورمان از روز 17 فروردین ماه به میزبانی شهرستان بیجار آغاز خواهد شد.

 
به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، دور جدید تمرینات تیم ملی بوکس جوانان کشور از روز 17 فروردین ماه با حضور ملی پوشان تیم ملی بوکس به میزبانی شهرستان بیجار آغاز و تا 30 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
بر طبق این گزارش؛ در این اردو که دو هفته به طول می انجامد 20 ملی پوش جوان تیم ملی بوکس کشور تمرینات آماده سازی خود را زیر نظر کادر فنی این تیم انجام خواهند داد.
آموزش و هدایت این بوکسورها بر عهده امید رشید است و جاسم دلاوری و مسعود شیبانی به عنوان مربی تمرینات تاکتیکی و تکنیکی این تیم را برعهده حضور خواهند داشت.
سامان حسینی، رامین بابالو و حسام الدین محمدی سه بوکسور کردستانی به نمایندگی از استان در این دوره از اردوی تیم ملی بوکس کشور حضور دارند.
گفتنی است، تیم ملی بوکس جوانان جمهوری اسلامی ایران اردوها و تمرینات آمادگی خود را به منظور حضور موفق در رقابت های قهرمانی آسیا که آبان ماه سال جاری برگزار می شود، برپا می کند

گیلان فاتح مسابقات کیک بوکسینگ واکو جام کشوری شد

 
گیلان فاتح مسابقات کیک بوکسینگ واکو جام کشوری شد

مسابقات کیک بوکسینگ جام کشوری، جام شهید سردار حاج بهزاد کتیرایی با شکوه و استقبال ورزشکاران از سراسر کشور توسط انجمن کیک بوکسینگ جمهوری اسلام ایران (انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران) در کرمان برگزار گردید.

 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی،این مسابقات در 7 رشته ورزش کیک بوکسینگ (۳ رشته مبارزه ای رینگی فول کنتاکت لوکیک و کی وان رولز)، ۳ رشته مبارزه ای تاتامی پوینت فایتینگ، لایت کنتاکت و کیک لایت در 37 وزن و یک رشته نمایشی موزیکال فرم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یادواره سردار شهید حاج بهزاد کتیرایی دبیر انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران برگزار گردید.
در این مسابقات حدودا ۳۵۰ ورزشکار از جمله قهرمانان ملی، آسیایی و جهانی انجمن واکو از ۲۱کمیته های استانی انجمن واکو از سراسر کشور در طی دو روز به رقابت پرداختند.
لازم به ذکر است که از پذیرش بیش از ۱۰۰ ورزشکار در این مسابقات به دلیل نداشتن کامل مدارک پزشکی جلوگیری به عمل آمد. انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران طبق استاندارد های و قوانین بین المللی فعالیت دارد و داشتن مدارک پزشکی اعم از نوار مغر و نوار قلب همچنین گواهی سلامت لازم و اجباری می باشد. این مسابقات که طبق استاندارهای بین المللی نظارتی حاکم در ورزشهای قهرمانی با استفاده از سیستمهای الکترونیک در جهت اعلام هم زمان و شفافیت نتایج (اسکورین سیستم الکترونیک) برای سومین بار در مسابقات کشوری برگزار گردید.
همچنین در این مسابقات لوازم ایمنی که برابر استانداردهای بین المللی ذکر شده که مورد تایید قرار گرفته اند (کلاه، دستکش، ساق بند و...) توسط انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران در اختیار ورزشکاران قرار گرفت که با توجه به سطح فنی شرکت کنندگان به حفظ سلامت آنان کمک مؤثری نمود. نتایج مسابقات کیک بوکسینگ واکو جام کشوری ۱۳۹۷، یادواره سردار سهید حاج بهزاد کتیرایی به شرح ذیل میباشد: مقام اول مسابقات : کمیته واکو استان گیلان با کسب ۶ مقام اول، ۶ مقام دوم و ۹ مقام سوم در اوزان و رشته های مختلف کیک بوکسینگ کشور تحت پوشش انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران. مقام دوم مسابقات: کمیته واکو استان کرمانشاه با کسب ۶ مقام اول، ۴ مقام دوم در اوزان و رشته های مختلف کیک بوکسینگ کشور تحت پوشش انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران. مقام سوم مسابقات: کمیته واکو استان کرمان با کسب ۴ مقام اول، ۶ مقام دوم و ۱۴مقام سوم در اوزان و رشته های مختلف کیک بوکسینگ کشور تحت پوشش انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران همچنین انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران از اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، هیات انجمنهای ورزشی استان به ریاست محمدرضا بلوردی، کمیته برگزاری مسابقات انجمن با مسئولیت رضا دیناروند از استان لرستان، کمیته کیک بوکسینگ واکو استان کرمان با مسئولیت رسولی ، کمیته داوران انجمن با مسئولیت محمدرضا مقدم و عباس گیاهی کلیه دست اندرکاران و مسئولان در جهت برگزاری منظم این رقابتها تقدیر و تشکر نمود.

اعزام نیروی متخصص، امکانات و اقلام مورد نیاز هیات قایقرانی کردستان برای سیل‌زدگان لرستان

 
اعزام نیروی متخصص، امکانات و اقلام مورد نیاز هیات قایقرانی کردستان برای سیل‌زدگان لرستان

حسب دستور وزیر ورزش و جوانان نیروی متخصص، امکانات و اقلام مورد نیاز توسط هیات قایقرانی کردستان برای سیل‌زدگان لرستان اعزام شد.

 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان, حسب دستور وزیر ورزش و جوانان مبنی بر کمک به سیل‌زدگان لرستان، رئیس هیات قایقرانی استان کردستان که ریاست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سنندج را نیز برعهده دارد، با همکاری این سازمان و اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان، نیروی امداد و نجات، اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان و ٩ دستگاه ماشین سنگین به همراه ادوات مورد نیاز را به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام کردند

این هیات همچنین آمادگی خود را برای ارسال نیروهای قایقرانی برای امدادرسانی اعلام کرده است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی:

حرکت مبتنی بر گام دوم انقلاب و رونق تولید زمینه ساز پیشرفت همه جانبه کشور خواهد بود

 
حرکت مبتنی بر گام دوم انقلاب و رونق تولید زمینه ساز پیشرفت همه جانبه کشور خواهد بود

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی حرکت جهادی میتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و رونق تولید را زمینه ساز پیشرفت همه جانبه کشور دانست.

 
 
دکتر چمن گلی در گفتگو با پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ضمن تبریک فرا رسیدن سال 1398 با تأکید بر عزم عمومی در راستای تحقق شعار سال گفت: همه ما بعنوان فرزندان این انقلاب در قبال مسائل کشورمان مسئولیم و باید با اتحاد و همدلی و تلاش و پشتکار در فضایی امیدبخش در راه حل مشکلات موجود که بویژه در حوزه معیشتی و اقتصادی با تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب رقم خورده است گام بر داریم.
وی بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب را نقشه راهی جامع و راهگشا در حل مشکلات و توسعه و اعتلای کشور دانست و گفت: امروز وظیفه هر ایرانی است که با روحیه جهادی در سنگر مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن نقش های مؤثر خود را ایفا کند.
چمن گلی در ادامه افزود: امسال مقام معظم رهبری با عمق بینش و آینده نگری و وضعیت حاضر کشور شعار " رونق تولید " را برای سال 98 انتخاب فرمودند که در حقیقت مکمّل همان مسیر جهادی ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: این شعار تعیین نقشه کلی راه برای خواص و ایجاد حساسیت برای همگان است. رهبری با تحلیل شرایط موجود و بررسی آسیب‌ها و نقاط قوت و درک فاصله و وضعیت امروز سعی می‌کنند نظر جامعه را نسبت به اولویت‌ها و مسائل ضروری نظام و کشور و مردم جلب کنند.
عبدالله چمن گلی با تأکید بر اینکه برای تحقق شعار سال درک درست ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و شناخت کمبودها و آسیب‌ها و مقابله با موانع ضروری است، گفت: نقش اصلی این راهبرد و شعار رهبری برعهده جوانان است که با روحیه جهادی و نشاط و پویایی خود در مسیر توسعه و رونق تولید ملّی گام بردارند.
وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز با تأسی از منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت محترم تدبیر و امید و مجموعه وزارت ورزش و جوانان با پشتوانه سازی برای مشارکت جوانان توانمند و خلاق در عرصه های مختلف و بخصوص سنگر رونق تولید، امسال با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در عرصه های ورزشی و حوزه جوانان به فضل الهی کارهای خوبی را انجام خواهد داد.
دکتر چمن گلی با اشاره به موفقیت های ارزشمند و درخشان ورزشکاران و جوانان استان در سال 97 گفت: به رغم تحریم های ظالمانه دشمنان و شرایط اقتصادی کشور، شاهید موفقیت های بزرگی در عرصه ورزش و نیز بخش جوانان بودیم که همه نشان از ایمان بلند و غیرت و تخصص این جوانان عزیز دارد.
چمن گلی اعتماد به جوانان و افزایش مشارکت اجتماعی این قشر فعال و پویای جامعه را در امور مختلف ضروری دانست و گفت: در سال گذشته در کنار موفقیت های بزرگ ورزشی استان بخصوص در بازی های آسیایی و پارآسیایی 2018 و مسابقات مختلف جهانی و بین المللی، میزبانی های مهم بین المللی و کشوری و نیز رقابت های داخلی همچون المپیاد استعدادهای برتر ورزشی و نیز توسعه و تعمیم ورزش در بین آحاد مختلف مردم بخصوص مناطق محروم و کم برخوردار و نیز اهتمام جدی به ورزش بانوان و نیز توسعه ورزش روستایی که همگی با تلاش جمعی محقق گردید توانستیم تعداد سمن های جوانان را افزاش دهیم و با برنامه ریزی لازم این عدد را به 85 رساندیم که با صدور اعتبارنامه های جدید شاهد رویکرد بسیار خوب و جهشی بزرگ در حوزه جوانان خواهیم بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی فعال شدن تمامی پروژه های عمرانی ورزشی استان را یکی دیگر از گام های بزرگ سال 97 دانست و گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از این پروژه ها آماده بهره برداری شد و تعدادی نیز به فضل الهی در سالجاری افتتاح خواهند شد که استادیوم 15000 نفری فوتبال ارومیه و سالن های ورزشی و خانه های جوانان و چندین پروژه ورزشی دیگر بخصوص استادیوم های 5000 نفری در شهرستان های سلماس، خوی و مهاباد در دستور کار قرار دارد.
چمن گلی در خاتمه از عموم جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان خواست تا با روحیه جهادی و تلاش و پشتکار با اهدافی بزرگ سال جدید را آغاز کنند و در این بین نقش جوانان در مسیر موفقیت کشور و تحقق شعار سال بسیار مهم است.
 
 
 

 والیبالیست ارومیه ای به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند

 
5 والیبالیست ارومیه ای به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدند

پنج بازیکن ارومیه ای از استان آذربایجان غربی شامل امیرحسین توخته، بردیا سعادت، سهیل مسعود، علی اصغر نبی زاده و امیرحسین همتی به اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان دعوت شدند.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان 22 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که نام پنج بازیکن ارومیه ای نیز در بین آنان دیده می شود.
بر اساس اعلام فدراسیون این اردو در راستای آمادگی برای شرکت در رقابت های جهانی مصر 2019 از 6 تا 27 فروردین ماه جاری در سالن فدراسیون والیبال برگزار می شود.
مهدی جلوه، امیررضا سرلک، حسین سپیداری، امیرحسین تقوی از تهران، رضا محمود آبادی از فارس، محمد ولی‌زاده، حسین عزیزی از آذربایجان شرقی، علیرضا عبداللهی، امیرحسین خانی از گیلان، علی حاجی‌پور از خراسان شمالی، مصطفی کشمیری، ایمان قلیچ‌راد و عبدالمختار بوش از گلستان، رضا مهرجوی از مازندران، سهیل کمال آبادی از مرکزی، امین خواجه‌ خلیلی از یزد، عرفان جلالی‌نژاد از مازندران دیگر بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.
سرپرست هیات والیبال آذربایجان غربی گفت: طی چند روز گذشته نیز سعید معروف، امیر فلاحت خواه، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، میثم صالحی، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت پور به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شده بودند؛ اسما سعیدی و معصومه اسماعیلی نیز دعوت شدگان به اردوی تیم ملی بانوان هستند.
 
 
17 / 1 / 1398برچسب:, :: 8:16 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

برای توسعه همه جانبه ورزش استان و میزبانی شایسته لیگ ملت‌های والیبال باید تلاش کنیم

 
برای توسعه همه جانبه ورزش استان و میزبانی شایسته لیگ ملت‌های والیبال باید تلاش کنیم

آخرین جلسه شورای ورزش استان در سال 97 به ریاست معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، آخرین جلسه شورای ورزش استان صبح دوشنبه 27 اسفند 97 به ریاست علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.
علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه به همه رشته های ورزشی با هدف اعتلای ورزش قهرمانی و تعمیم و توسعه ورزش های همگانی گفت برگزاری و میزبانی مسابقات بین المللی آتی لیگ ملت های 2019 در استان در سال آینده که یکی از بزرگترین فرصت های ما برای معرفی آذربایجان غربی و شهر ارومیه به دنیا می باشد.
وی خاطر نشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید برای در اختیار قرار دادن امکانات ورزشی برای آحاد مردم همگام باشند زیرا ورزش همگانی و استفاده مردم همه محلات امری لازم و ضروری است.
مصطفوی افزود: متولیان باشگاه ها نیز باید برای عدم استفاده از مواد غیرمجاز مورد آموزش قرار گیرند تا شاهد اتفاقات ناگوار و آسیب های اجتماعی در حوزه ورزش نباشیم.
مصطفوی توجه به ورزش بانوان و توسعه ورزش های بومی و محلی را یکی از نیازهای اساسی سلامت و نشاط اجتماعی انست و از عموم مسئولین برای توسعه همه جانبه ورزش استان خواست تا نگاهی فراسیستمی به این نیاز اصلی داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین فرصت بهره مندی از ظرفیت دیپلماسی ورزشی با درنظر گرفتن همجواری با چند کشور خارجی را یکی از ارکان توسعه بین المللی ورزشی استان دانست و از عموم اعضای شورای ورزش خواست تا با دقت نظر این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.
در ابتدای این جلسه هم، عبدالله چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: ورزش زبان دیپلماسی و زبان گویای هر کشور است و باید تلاش کنیم با همراهی همه دستگاه ها برای رشد و توسعه ورزش استان تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: ورود بخش خصوصی هم به ورزش از جمله راهکارهاییست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا امکانات و اعتبارات محدود و اداره کل در شرایط کنونی ناشی از تحریم های ظالمانه اقتصادی دشمن، شرایط را برای ما دشوار کرده ولی با این حال با قدرت به کارمان ادامه دهیم و علاوه بر راکد نماندن هیچ پروژه های نگاه متوازن و عادلانه ای به توسعه ورزش در تمامی بخش ها داریم.
در انتهای این مراسم، احکام مسئولین کمیته های ستاد برگزاری مسابقات والیبال لیگ ملت های 2019 به مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد اعطا شد.

اطلاعیه
برای اولین بار در ایران و جهان  برگزاری فستیوال بهترینهای گروه  بودو ایران و جهان 
 در سه رشته رزمی# بوکس# کشتی#
 در ده مبارکه  فجر با مشارکت سه فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و در شهرستان اورمیه  برگزار  خواهد شد
با دعوت از برترین  سنگین وزنهای کشتی ایران و جهان
با دعوت از برترین  بوکسورها  دو وزن ۸۱ کیلو
 ۹۱ کیلوگرم ایران و جهان
و با دعوت از برترین  رزمی کاران k1    (کی وان) سه وزن ۹۱ کیلو ۸۰ کیلو و ۷۰ کیلو از ایران و جهان
 تمامی شرکت کنندگان  عضو تیم ملی و از قهرمانان جهان می باشد
اهدای جوایز نفیس  به قهرمانان
یک شب پر از خاطره و ورزشی و هیجان برای اولین بار تجربه خواهید کرد قهرمانانی که تا  به حال در رسانها و مجله ها و خبرهای ورزشی  دیده اید در این رویداد مهم جهانی  از نزدیک خواهید دید
فدراسیون بودو آسیا و ایران
@budoiran
www.ufcs.ir

ایران، کره‌جنوبی و ژاپن؛ مدعیان اصلی جام ملت‌های آسیا

تیم های برتر 
آسیایی

سایت استرالیایی از تیم‌های ایران، کره جنوبی و ژاپن به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا یاد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز استار استرالیا، جام ملت‌های آسیا شنبه با دیدار بحرین و امارات در کشور امارات آغاز می‌شود و ۲۴ تیم آسیایی برای حضور در این رقابت‌ها به مصاف هم خواهند رفت. 

در این بین، سه تیم مدعی حضور دارند که به نظر شرایط بهتری نسبت به تیم‌های دیگر آسیایی دارند. تیم‌های ایران، کره جنوبی و ژاپن تیم‌هایی هستند که با دیگر تیم‌ها فاصله انداخته‌اند. در ترکیب این تیم‌ها بازیکنانی وجود دارند که به راحتی می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. برای مثل سردار آزمون از ایران، یوشیدا از ژاپن و سون هیونگ مین کره‌ای ستاره‌هایی هستند که در سطح جهانی‌اند و می‌توانند با نمایش خوب خودشان در این جام، چشم‌ها را به خود خیره کنند. 

در این بین استرالیا باید خیلی مراقب ایران باشد. ایران در دوره قبل در ضربات پنالتی حذف شد و مدت‌هاست که با کارلوس کی‌روش کار کرده و از هماهنگی بالایی برخوردار است. آخرین دیدار استرالیا و ایران، همان دیدار معروف ۱۹۹۷ است که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. از زمانی که استرالیا به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا درآمد با ایران بازی نداشته و ممکن است این روند در جام ملت‌ها تغییر کند.

در این بین، تیم‌های کره و ژاپن نیز که در جام جهانی روسیه عملکرد خوبی داشتند را باید از دیگر مدعیان قهرمانی در جام ملت‌ها برشمرد

خواسته کی‌روش از خبرنگاران ایرانی چه بود؟/ آنالیز یمن روی هوا

تیم ملی

درحالی که در طول سفر تیم ملی از دوحه به ابوطبی بیشتر بازیکنان خواب بودند، سرمربی تیم ملی و دستیارانش درحال آنالیز تاکتیک‌های مسابقات پیش رو بودند.

به گزارش ایسنا، از حدود ساعت ٨:٣٠ به وقت محلی، ملی‌پوشان ایران هتل محل اقامت خود را در کمپ اسپایر دوحه ترک کردند تا عازم سفری بزرگ شوند؛ سفری که به گفته کی‌روش برای موفقیت، باید از تمام آن لذت برد چرا که یا صعود می‌کنیم و بالا می‌رویم و می‌درخشیم یا شکست می‌خوریم و به اعماق تاریکی فروخواهیم رفت.

وقتی عقربه‌های ساعت جایگاه VIP فرودگاه دوحه، ٩:۴٠ را نشان می‌داد، کم‌کم اتوبوس تیم هم وارد فرودگاه شد تا کاروان تیم با پرواز اختصاصی عازم امارات شود.

با ورود تیم به فرودگاه، ابتدا کارلوس کی‌روش وارد سالن شد و با خبرنگاران ایرانی حاضر، خوش‌ و بش کوتاهی انجام داد و در ادامه بازیکنان با روحیه خوب و شاد از اتوبوس پیاده شدند تا راهی سالن VIP شوند.

با گذشت دقایقی سرمربی تیم ملی به میان خبرنگاران آمد تا از طریق نمایندگان رسانه‌های گروهی آخرین پیامش را به مردم ایران برساند. البته او در پایان این گفت‌وگو در صحبت‌های خارج از مصاحبه خطاب به خبرنگاران گفت: "نمی‌خواهم شما از من خوب بنویسید. من فقط از شما انتظار دارم هر آن چه هست را با صداقت تمام برای مخاطبانتان مخابره کنید."

دقایقی پس از این گفت‌وگو کاروان تیم عازم سالن پرواز شد و بدون تشریفات خاصی به سمت اتوبوس رفت تا از طریق آن به نزدیک هواپیما برسد. البته با توجه به تعداد ۵۳ نفره کاروان تیم، دو اتوبوس برای انتقال بازیکنان و اعضای کادر فنی به پای هواپیما در نظر گرفته شده بود. با رسیدن اتوبوس دوم به پای هواپیما، تمام بازیکنان در کنار هواپیما ایستادند تا عکس یادگاری ثبت کنند.

ابتدا کارلوس کی‌روش به همراه اعضای کادر فنی پله‌های هواپیما را بالا رفتند تا روی صندلی خود بنشینند. سرمربی تیم ملی روی صندلی اکونومی ردیف ١٠ نشست و از همان ابتدا و در حالی که سایر مسافران در حال سوار شدن

آغاز نشست تخصصی مدیران کل ورزش و ‌جوانان کشور با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای

 
آغاز نشست تخصصی  مدیران کل ورزش و ‌جوانان کشور با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای

نشست تخصصی مدیران کل ورزش و ‌جوانان سراسر کشور با سخنان دکتر داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای رسما در هتل المپیک آغاز شد.

 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و‌جوانان ،نشست تخصصی مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور صبح امروز با محوریت ورزش قهرمانی و حرفه ای در هتل المپیک آغاسد و اکنون در حال پیگیری است.
در ابتدای این نشست دکتر داورزنی با اشاره به اهمیت و‌ ماهیت عملکرد مدیران کل ورزش و‌جوانان در توسعه ورزش کشور ،اقدامات صورت گرفته را با وجود مشکلات قابل تقدیر دانست ‌.
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد که با مسائل و مشکلات توسعه ای ورزش در استانها آشنا هستیم و‌ می دانیم با وجود تمامی مشکلات سعی دارید چراغ ورزش را رو‌شن نگه دارید و ‌به نیاز جامعه در این حوزه پاسخ دهید .
او با تاکید بر کمبود زیر ساختها و ‌امکانات در استانها اذعان داشت که تمامی دست اندرکاران ورزش تمام تلاش خود را می کنند تا شرایط برای شناسایی استعدادها,هدایت و افتخار آفرینی مهیا شود.
دکتر داورزنی در بخش دیگری از سخنانش به ضعف قوانین در خصوص تعریف وظایف مدیران کل استانها اشاره کرد و افزود: قوانین باید تعریف شود و در اساسنامه ها و‌ آیین نامه ها باید موضوعات مرتبط به وظایف مدیران کل مشخص شود
وی ادامه داد: اگر به دنبال پاسخگویی مدیران ورزش مان در استانها هستیم باید در خصوص اختیارات آنها در فرایند تصمیم گیری شرایط قانونی را مهیا کنیم.باید بتوانیم راهکارهایی اتخاذ کنیم تا اقتدار و اختیار برای مدیران کل بیشتر شود.

 

ایراندوست: در "آزادی" می‌توان معنای زن بودن را فهمید

تیم فوتبال 
بانوان ملوان بندرانزلی

سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی برگزاری بازی دوستانه ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی را اقدامی مثبت و امیدوار کننده دانست و از مسئولان ورزشی خواست تا همه شرایط مورد نیاز برای استقبال گسترده بانون را فراهم کنند.

مریم ایراندوست سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به خبر برگزاری بازی دوستانه ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی اظهارکرد: خیلی خوشحال هستم، این قضیه فعلا در حد حرف است و اگر عملی شود  قطعا قدم مثبتی است و می‌تواند برای فوتبال بانوان و علاقه مندان به آن امیدوار کننده باشد شاید در یک جمله بتوان گفت که می‌شود زن بودن را فهمید. سال‌ها به این فکر می‌کردم که چرا بانوان نباید به ورزشگاه آزادی بروند ولی الان می بینیم که به بهانه بازی‌های تیم ملی خانم‌ها به راحتی از درهای آزادی وارد می‌شوند.

او در ادامه افزود: فوتبال بانوان‌مان از سال ۱۳۸۴ به طور رسمی آغاز به کارکرده و بعد از ۱۳ سال جای امیدواری دارد که دختران فوتبالیست مان می‌تواند وارد ورزشگاه آزادی شوند و تماشای ورزشگاه صرفا از طریق جعبه جادویی نباشد. خوشحال هستم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و تکرار هم بشود.

 ایراندوست در پاسخ به این سوال که برگزاری بازی در آزادی چقدر روی انگیزه بازیکنان تاثیر می‌گذارد؟ گفت:  خیلی تاثیرگذار است. قطعا می‌تواند سوای بازیکنان بر خانواده‌ها هم اثر گذار باشد  چرا که در ورزش بانوان این مشکل را داریم که خانواده ها می‌بینند ورزش بانوان جایگاهی ندارد و تعداد کمی هستند که به سطح بالا می‌رسند و دیده می‌شوند به همین دلیل دخترانشان را از شروع کار در ورزش منع می‌کنند. وقتی خانواده‌ها این قضیه را ببینند قطعا مشتاق می‌شوند  و به تبع آن  وقتی نیروی انسانی زیادی در رشته داشته باشیم می‌توانیم از بین آنها استعدادهای بیشتری را شناسایی کنیم و عملکرد مثبتی  داشته باشیم تا در نهایت به قهرمانی آسیا که  آرزوی همه دختران فوتبالیست ایران است برسیم.

 او از مسئولان خواست همه شرایط مورد نیاز برای استقبال مناسب خانم‌ها از بازی را فراهم کنند و افزود:  امیدوارم ساعت بازی به گونه‌ای باشد که مشکلی برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه پیش نیاید. همانگونه که وقتی می‌خواهیم خیل عظیمی از تماشاگران آقا را در آزادی داشته باشیم و چیزی حدود ۸۰ هزار نفر بیایند به روز و ساعت بازی

هیات های ورزشی از قانون بازنشستگان معاف شدند

داورزنی

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق استعلامی که از ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی داشتیم، هیات های ورزشی استانها و شهرستانها شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی گفت: بعد از استعلاماتی که از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور داشتیم و اختلاف نظری که راجع به مشمول شدن هیات های ورزشی استانی و شهرستانی در خصوص قانون بازنشستگان بود، نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارسال کردیم که با توجه به این اختلاف نظرها و وجود ۱۴۰۰ هیئت در مراکز استانها و حدود 14 هزار هیات شهرستانی و بلاتکلیفی آنها در خصوص پاسخگویی به دستگاه نظارتی، تکلیف روشن شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه چند روز پیش خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری پاسخ استعلام را دادند و اعلام کردند هیئت‌های استانی با توجه به ماهیتی که دارند شامل قانون بازنشستگی نمی شوند و افراد بازنشسته می توانند کماکان در مسئولیت های هیئت های ورزشی استان ها و شهرستان ها به فعالیت خود ادامه دهند و ورزش کشور از ظرفیت این افراد استفاده کند. همچنین طبق آخرین صحبت که با مجلس شورای اسلامی داشتیم، آن دوستان هم اعلام کردند که این قانون شامل هیئت های ورزشی استان ها و شهرستان ها نمی شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه، گفت: این کار تا اندازه زیادی هیات ها ورزشی را از بلاتکلیفی خارج خواهد کرد و ما هم سعی می کنیم ظرف چند روز آینده وضعیت هیات های شهرستانی و استانی را به آنها ابلاغ کنیم تا در از نظر پاسخگویی به دستگاه های نظارتی مشکلی نداشته باشند. هیچ کدام از روسای هیات های استانی پست سازمانی ندارند و اگر این قانون اعمال می‌شد این امکان نیز وجود نداشت که افراد جدید با پست های جدید جای آنها را بگیرند چون بار مالی چهار تا پنج برابری برای ورزش کشور ایجاد می کرد.

دکتر عبدلله چمن گلی

سعید سلیمانزاده دبیر کل بودو ایران و قهرمان جهان و آسیاریاستدر فدراسیون بودو آسیا و مدیر کل ورزش وجوانان استان آذربایجان غربی ربزرزردبیدززر

و سعید سلیمانزاده دبیر کل بودو ایران و قهرمان جهان و آسیا

 

اولین میزبانی "آزادی" از بانوان فوتبال ایران

استادیوم آزادی پیش از دیدار نهایی جام باشگاه‌های آسیا

دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال بانوان ایران و روسیه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران که خود را برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کند در ورزشگاه آزادی در یک بازی دوستانه میزبان تیم ملی فوتبال بانوان روسیه خواهد بود.

 این بازی در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی بانوان ایران برای اولین‌بار بعد از انقلاب اسلامی قرار است در ورزشگاه آزادی بازی کنند.

در این دیدار که با پیگیری فدراسیون فوتبال و با همکاری وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود، تنها بانوان می‌توانند با حضور در ورزشگاه تماشاگر بازی باشند.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال این خبر را تایید کرد اما هنوز زمان برگزاری این دیدار مشخص نیست.

9 / 10 / 1397برچسب:, :: 9:10 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

 اطلاعیه          اطلاعیه
پس از یک سال انتظار و پی گیریهای  شبانه روزی جناب دکتر چمن گلی  ریاست محترم فدراسیون بودو اسیا و حاج اقا ایراندوست دبیرکل بودواسیا و همچنین   دکتر رشیدی ریاست محترم فدراسیون  ورزشهای رزمی کشور و دکتر شادنیا دبیر محترم فدراسیون  ومهندس رسولی ریس هیت ورزشهای رزمی استان آذربایجان  غربی و آقای سعید سلیمانزاده نماینده  سابق بودو در کشور..


نمایندگی فدراسیون بودو  در ایران ثبت شد و در وزارت ورزش و جوانان به عنوان گروه بودو ایران به رسمیت شناخته شد و زیر نظر فدراسیون ورزشهای  رزمی شروع به کار کرد و عیدی ویژه به جامعه رزمی کشور داده شد و از تاریخ 97/1/7 آغاز به کار کرد دفتر  فدراسیون آسیا بودو در اورمیه دایر می باشد
از این تاریخ به بعد کلیه اعزامها و مسابقات معتبر با شورای برون مرزی را با فدراسیون بودو اسیا تجربه خواهید کرد
جا دارد از کلیه ورزشکارانی و قهرمانان که این چند سال در کنار فدراسیون بودو بودند و در مسابقات برون مرزی شرکت کردند و برای کشور عزیزمان مدال قهرمانی و غیره کسب کردند تشکر عرض می نمایم
روابط عمومی فدراسیون بودو آسیا

9 / 10 / 1397برچسب:, :: 7:19 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

 

اعزای فدراسیون بودو آدکترعبدالله چمن گلی ریاست فدراسیون بودو آسیا

 دبیر کل  آسیا حاج اقا  کیومرث ایراندوست

ریاست فدراسیون بودو ایران مهندس امیر رسولی

دبیرکل بودو ایران سعید سلیمانزاده

 سیا

آغاز مسابقات بین‌المللی
کاراته از جمعه در ارومیه/آذربایجان‌غربی پایتخت ورزش کشور می‌شود

 

 اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با رهبری دکتر عبدالله
چمن‌گلی توانست رتبه برتر ارزیابی کشوری را از آن خود کند و وزیر ورزش و
جوانان از دکتر چمن گلی در گردهمایی سالانه به میزبانی مشهد مقدس تقدیر
کرد.

 

 رئیس هیأت استان امیررسولی

 

.
وی بیان کرد: درفشی در دیدار فینال با برتری مقابل حریفی از کشور میزبان قهرمان شد و کامرانی با پیروزی برابر حریفی از عراق به مدال طلا رسید.
مربی تیم منتخب بودوی استان ادامه داد: صدفی با غلبه بر حریفی از گرجستان علاوه بر کسب سومین طلای تیم منتخب استان، در بخش مسابقات حرفه ای نیز با پیروزی مقابل ورزشکار میزبان کمربند طلایی این رشته را بر کمر بست.
سلیمان زاده که مربیگری و سرپرستی تیم آذربایجان غربی را بر عهده داشت، بیان کرد: تیم آذربایجان غربی قرار بود پنج ورزشکار به این فستیوال جهانی اعزام کند ولی به دلیل مشکلات ویزا و شورای برون مرزی تنها سه ورزشکار به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران عازم این رقابت ها شد.
به گزارش ایرنا خردادماه امسال با اعطای احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون ملی با حضور رییس فدراسیون جهانی در ارومیه معرفی شد.
عبدالله چمن گلی، کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب رییس، دبیر کل و نایب رییس کنفدارسیون بودو آسیا شدند و در کنار آن احکام فدراسیون بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اکرم مهدی زاده نایب رییس و محمد سلیمان زاده دبیر فدراسیون ملی به آنها اهدا شد.
فدراسیون رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده که ریاست آن را امیر رسولی رییس هیات ورزشهای رزمی آذربایجان غربی بر عهده دارد.
این رشته ورزشی یکی از سبک های هنرهای رزمی و در حال حاضر برای مردم نا آشناست؛ و یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشته است و از این پس با تشکیل فدراسیون جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.
شعار رشته ورزشی بودو ایجاد صلح و آرامش است و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند بهترین حمله همان خوب دفاع کردن است.

 

6 / 10 / 1397برچسب:, :: 8:37 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

    ش

رزمی کاران آذربایجان غربی 3 مدال طلای جهانی کسب کردند
ارومیه- ایرنا- دبیر فدراسیون بودوی کشور آذربایجان غربی گفت: قاسم صدفی، حجت بی درفش و رضا کامرانی رزمی کاران اهل شهرستان سلماس، سه مدال طلا و یک کمربندی حرفه‌ای در فستیوال جهانی 2018 باکوی جمهوری آذربایجان کسب کردند.
به اشتراک بگذارید:

.
وی بیان کرد: درفشی در دیدار فینال با برتری مقابل حریفی از کشور میزبان قهرمان شد و کامرانی با پیروزی برابر حریفی از عراق به مدال طلا رسید.
مربی تیم منتخب بودوی استان ادامه داد: صدفی با غلبه بر حریفی از گرجستان علاوه بر کسب سومین طلای تیم منتخب استان، در بخش مسابقات حرفه ای نیز با پیروزی مقابل ورزشکار میزبان کمربند طلایی این رشته را بر کمر بست.
سلیمان زاده که مربیگری و سرپرستی تیم آذربایجان غربی را بر عهده داشت، بیان کرد: تیم آذربایجان غربی قرار بود پنج ورزشکار به این فستیوال جهانی اعزام کند ولی به دلیل مشکلات ویزا و شورای برون مرزی تنها سه ورزشکار به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران عازم این رقابت ها شد.
به گزارش ایرنا خردادماه امسال با اعطای احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون ملی با حضور رییس فدراسیون جهانی در ارومیه معرفی شد.
عبدالله چمن گلی، کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب رییس، دبیر کل و نایب رییس کنفدارسیون بودو آسیا شدند و در کنار آن احکام فدراسیون بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اکرم مهدی زاده نایب رییس و محمد سلیمان زاده دبیر فدراسیون ملی به آنها اهدا شد.
فدراسیون رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده که ریاست آن را امیر رسولی رییس هیات ورزشهای رزمی آذربایجان غربی بر عهده دارد.
این رشته ورزشی یکی از سبک های هنرهای رزمی و در حال حاضر برای مردم نا آشناست؛ و یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشته است و از این پس با تشکیل فدراسیون جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.
شعار رشته ورزشی بودو ایجاد صلح و آرامش است و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند بهترین حمله همان خوب دفاع کردن است.

 

سهم وزارت ورزش از محل عوارض سیگار در سال 96 فقط 7 میلیارد تومان بود

 
سهم وزارت ورزش از محل عوارض سیگار در سال 96 فقط 7 میلیارد تومان بود


وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: اعتبار رسیده به وزارتخانه‌اش از محل عوارض سیگار در سال 96 فقط 7 میلیارد تومان بوده که باید 55 میلیارد تومان می‌بود.

 
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در جلسه امروز (سه شنبه، 4 دی) کمیسیون فرهنگی مجلس ، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: تعامل خوبی بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی برای واگذاری این دو باشگاه به وجود آمده و بعد از این، کار در حوزه این سازمان قرار دارد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن این دو باشگاه به علاقه مندان واگذار شود تا استقلال و پرسپولیس بتوانند روند خوب ساماندهی خود را که در مدت اخیر به وجود آمده، ادامه دهند و نظرات مثبت هواداران این دو باشگاه تامین شود.
وی همچنین به 2 ردیف مربوط به ورزش در قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: علاوه بر اعتبارات وزارت ورزش، از ماده 73 برنامه ششم که ناظر بر اختصاص سهمی از عوارض فروش سیگار به حوزه ورزش است و نیز ماده 94 که 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به ورزش اختصاص می دهد، در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد.
دکتر سلطانی فر درباره ماده 73 برنامه ششم توضیح داد: سهمی از عوارض فروش سیگار به 3 وزارتخانه بهداشت، آموزش و ورزش می رسد که رقم آن با توجه به تخصیص، قابل توجه نیست.
وی ادامه داد: این رقم در سال 96 معادل 55 میلیارد تومان برآورد شد که حکم ابلاغی آن حدود 21 میلیاردو 700 میلیون تومان بود و اعتبار تخصیص یافته تنها 7 میلیارد و 600 میلیون تومان بود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: قسمت عمده این اعتبار در بخش هزینه ای به استان ها داده و صرف برگزاری برنامه های مشاوره و تحکیم خانواده شد.
به گفته دکتر سلطانی فر، میزان این اعتبار در سال 97، حدود 237 میلیارد تومان برآورد شد که حکم ابلاغی آن شامل 208 میلیارد تومان بود و تنها 24 میلیارد تومان تا پایان آذرماه 97 تخصیص یافت.
وی همچنین درباره ماده 94 قانون برنامه ششم توسعه که ناظر بر اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش است، توضیح داد: رقم احتمالی تحقق به هر میزانی که برآورد شود، مجلس در جدول شماره 10 ضمیمه بودجه سالانه، دو سوم این اعتبار را تقسیم بندی می کند و وزارت ورزش باید از یک سوم اعتبار باقی مانده، 15 درصد را به آموزش و پرورش و 20 درصد را به امور ازدواج و اشتغال جوانان اختصاص دهد و مابقی را در سرفصل هایی همچون ورزش همگانی، ورزش بانوان، ورزش زورخانه ای و فدراسیون ورزش های رزمی هزینه کند.
دکتر سلطانی فر گفت: اگرچه اعتبارات ناشی از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده رقم خوبی است، ولی آنچه در اختیار وزارت ورزش قرار می گیرد چندان نیست؛ در سال 97 اعتباری معادل هزار و 733 میلیارد تومان برای تحقق پیش بینی شده بود و مجلس در قالب جدول 10 حدود 931 میلیارد تومان را تقسیم بندی کرد.
داورزنی: افزایش مدال آوری ورزشکاران ایرانی در سال های گذشته در ادامه داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، گفت: در رقابت با کشورهای مختلف دنیا علیرغم محدودیت هایی که در چند سال گذشته برای کشور به وجود آمده، ورزشکاران ایران در مسابقات مختلف حضور قدرتمندانه ای داشته اند. وی به کسب 428 مدال طلا در سال 96 در مقایسه با کسب 131 مدال طلا در سال 92 در رقابت های ورزشی بین المللی اشاره کرد و افزود: حضور بانوان در میادین بین المللی ورزشی در سال 92 حدود 387 نفر بود که این میزان در سال 96 دو برابر شد و به 750 نفر رسید. داورزنی ادامه داد: در دور گذشته المپیک جوانان، ایران رتبه 24 را داشت که در المپیک امسال به رتبه هفتم در حوزه ورزش جوانان رسید و این امر نشان می دهد که اکثریت فدراسیون ها بر رده پایه سرمایه گذاری خوبی داشته اند. وی با اشاره به برگزاری المپیاد استعدادیابی با هدف کشف استعدادهای حوزه ورزش در سراسر کشور، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 16 هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت شده اند. به گفته داورزنی ایران در حوزه ورزش قهرمانی علیرغم تنگناها رشد قابل توجهی داشته است. فرامرزیان: رویکرد تبعیض مثبت به برنامه گسترش ورزش بانوان در ادامه ژاله فرامرزیان معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت ورزش به جزئیات اعتبارات ناشی از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: 79 درصد از این اعتبارات در حوزه ورزش همگانی هزینه می شود و 10 درصد با رویکرد تبعیض مثبت به برنامه گسترش ورزش بانوان اختصاص دارد ضمن آنکه از اعتبارات این محل در سال گذشته کمتر از 10 درصد و امسال نیز حدود 5 درصد تخصیص یافته است. تندگویان: سن جوانی تغییر کرد/ 18 تا 35 سال تندگویان معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان نیز گزارشی از عملکرد حوزه خود ارائه کرد و گفت: مشکل اصلی تشکل ها در کشور عدم ثبت شناسه ها بود و برهمین اساس آن ها نمی توانستند کار عملیاتی انجام دهند ولی ما پس از 15 سال تفاهمی با وزارت کشور امضا کردیم که دستورالعمل مربوطه نیز ابلاغ شده و از هفته گذشته ثبت شناسه ها در استان ها آغاز شده است. وی ادامه داد: با این اتفاق، تشکل ها پروانه وزارت کشور را می گیرند و پس از این به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند. تندگویان همچنین اضافه کرد: انتخابات مجامع استانی تشکل ها سال گذشته برگزار شد و امسال در بهمن ماه نیز انتخابات کشوری برای اولین بار برگزار می شود. وی به رونق کسب و کار در حوزه تشکل ها اشاره کرد و در ادامه گفت: وزارت ورزش و جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم نامه ای عقد کرده که به موجب آن در طرح سرباز- مهارت 10 هزار نفر را در 5 استان به صورت پایلوت آموزش داده و سال آینده این تعداد به 100 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد. معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین از تغییر سن جوانی خبر داد و افزود: امسال بعد از 3 سال شورای عالی جوانان را تشکیل دادیم و براساس مصوبه این شورا سن جوانی تغییر کرد و در بازه 18 تا 35 سال تعریف شد. کریمی: پروژه‌های ورزشی نیازمند 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات براساس این گزارش؛ حسن کریمی مدیرعامل جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز توضیح داد: 602 پروژه ورزشی وجود داشت که تاکنون 370 پروژه تحویل شده و 232 پروژه نیز باقی مانده است که به رقمی معادل 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد؛ این در حالی است که کل اعتبارات ما 201 میلیارد تومان بود. وی افزود: به دلیل کمبود اعتبارات 72 پروژه که اهمیت بیشتری داشت انتخاب شده تا هرچه سریع تر تکمیل شود زیرا طولانی شدن روند پروژه ها نه به صلاح کشور است و نه مردم. کریمی ادامه داد: هیچ پروژه ای در شرکت توسعه در دولت امید آغاز نشده بلکه همه پروژه ها مربوط به دولت گذشته است که عمده آن ها در سال 86 کلنگ خورده است.

 

انتقاد از خارج شدن جام تختی از رنکینگ و تقدیم میزبانی جام جهانی به روسیه

رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی‌آزاد

رییس هیات کشتی خراسان رضوی در نامه‌ای به سرپرست فدراسیون کشتی از موضع فدراسیون درباره خارج شدن کشتی فرنگی جام تختی از سیستم رنکینگ و هم‌چنین گرفته شدن میزبانی جام جهانی کشتی آزاد از ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا،مسعود ریاضی رییس هیات کشتی خراسان رضوی در نامه خود به حمید بنی تمیم، سرپرست فدراسیون کشتی از سیاست فدراسیون کشتی در قبال خارج شدن کشتی فرنگی جام تختی از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی و هم‌چنین گرفته شدن میزبانی جام جهانی کشتی آزاد از ایران و شهر مقدس مشهد و دادن آن به روسیه انتقاد و تاکید کرد تصمیم‌گیری درباره چنین مواردی لازم بود با نظر اعضا مجمع فدراسیون صورت پذیرد.

وی در نامه خود تاکید کرد خارج شدن جام تختی از سیستم رنکینگ باعث کاهش سطح کیفی این رقابت‌ها خواهد شد و بر خلاف سال گذشته عنوان داران جهان و المپیک در این تورنمنت حاضر نخواهند شد.

متن و تصویر نامه مسعود ریاضی به سرپرست فدراسیون کشتی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر بنی تمیم

سرپرست محترم فدراسیون جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراما ضمن تشکر از زحماتی که در این روزهای حساس برای کشتی می کشید به عنوان عضو کوچکی از مجمع کشتی بر خود لازم می دانم تا موارد زیر را به استحضار جنابعالی و اعضاء مجمع برسانم.

بر اساس بند ٥ ماده ٧ از اساس نامه فدراسیون ورزشی آماتوری کشتی جمهوری اسلامی ایران "تصویب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و تقویم ورزشی و خط مشی فدراسیون" از وظایف مجمع محترم است. به نظر می‌رسد در برخی از تصمیماتی که اخیرا تخاذ کرده‌اید توجه کافی به این بند نشده است که اهم آن‌ها به قرار زیر هستند:

دکتر عبدلله چمن گلی ریاست فدراسیون بودو آسیا  موافقت فستیوال جهانی جایزه بزرگ به میزبانی  ایران استان آذربایجان غربی اورمیه را صادر فرمودند 

امیر رسولی ریاست فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )

به روابط عمومی فدراسیون خبر میزبانی را چنین تشریح کردند

جلسه ای که با اعضای فدراسیون بودو ایران و آسیا  به ریاست دکتر چمن گلی  ریس بودو آسیا و دبیر بودو آسیا حاج اقا ایراندوست 

و امیر رسولی ریس گروه بودو ایران و دبیر گروه بودو ایران سعید سلیمانزاده  و دیگر اعضا برگزار شد مقرر گردید

که در این فستیوال از بهترین ها ایران و جهان  دعوت خواهد شد با مشارکت سه فدراسیون

# کشتی #  بوکس # رزمی #

 فدراسیون کشتی سنگین وزن آزاد دو وزن بهترینهای ایران و جهان

فدراسیون بوکس  دو وزن از بهترینهای  ایران و جهان

فدراسیون رزمی سه وزن از بهترینهای ایران و جهان

مکان مسابقات استان  آذربایجان غربی اورمیه سالن 6 هزار نفری غدیر به مدت یک شب با تمامی امکانات در سطح حرفه ای خواهد بود

این مسابقات در ده  مبارکه فجر 97  امسال برگزار خواهد شد

به نفرات قهرمان جوایز نفیس نقدی اهدا خواهد شد

وبا حضور مقامات ورزشی کشوری و استانی و بین المللی و ملت ورزش دوست و همیشه در صحنه  استان  خواهد بود

این تفاهم نامه با درخواست میزبانی جهت اخذ شورای برون مرزی به  وزارت ورزش و جوانان  ارسال شد 

توضیهات بیشتر را در روزهای آینده از طریق سایت فدراسیون اعلام گردید

 

دعوت 2 ووشوکار آذربایجان‌غربی به اردوی تیم ملی

 
دعوت 2 ووشوکار آذربایجان‌غربی به اردوی تیم ملی

2ووشوکار آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی ووشو دعوت شدند.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، با اعلام اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی بزرگسالان در رشته تالو، نام 2 ووشوکار از آذربایجان غربی دیده می شود.
سیدعلی محمدی و مهدی انامقی ووشوکارانی هستند که نامشان در فهرست اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی بزرگسالان در رشته تالو دیده می شود.

نایب قهرمانی رزمی کاران آذربایجان غربی در رقابتهای بین المللی ترکیه

ارومیه- ایرنا- تیم رزمی کاران او اسپورت آذربایجان غربی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به رقابت های بین المللی ترکیه اعزام شده بود، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در این پیکارها شد.

رئیس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این رقابتها با تیم هایی از 15 کشور از 8 تا 11 اردیبهشت ماه جاری در سالن سرپوشیده تارسوس شهر مرسین ترکیه برگزار شد.
سجاد خوبدل افزود: تیم آذربایجان غربی با کسب 12 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز پس از تیم میزبان در جایگاه دوم ایستاد و تیم جمهوری آذربایجان در رتبه سوم جای گرفت.
وی اظهار کرد: سعید سلیمان زاده به عنوان سرپرست و مربی هدایت این تیم را بر عهده داشت.
خوبدل گفت: مهدی امیرخانی، آزاد بهمنی، ارسلان پاتو، هادی شریفی، شمس الله پیرانی، سپهر داوودی، محمد حسین جبرئیلی و پیمان اژدری هشت ورزشکار اعزامی استان به این رقابتها بودند.
به گزارش ایرنا، هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی در رشته های تحت پوشش خود فعالیت چشمگیری دارد.
هم اکنون اردوی تیم ملی موی تای یکی از رشته های رزمی تحت پوشش فدراسیون ورزش های رزمی با تلاش هیات آذربایجان غربی و به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است که یک مربی و دو ورزشکار استان نیز جهت اعزام به مسابقه های جهانی سوئد در این اردو حضور دارند.
محمدصادق صادقی و احد قربانی دو رزمی کار آذربایجان غربی هستند که اردیبهشت ماه امسال با کسب مقام های قهرمانی ایران به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شده ان

ارومیه- ایرنا- تیم رزمی کاران او اسپورت آذربایجان غربی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به رقابت های بین المللی ترکیه اعزام شده بود، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در این پیکارها شد.

رئیس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این رقابتها با تیم هایی از 15 کشور از 8 تا 11 اردیبهشت ماه جاری در سالن سرپوشیده تارسوس شهر مرسین ترکیه برگزار شد.
سجاد خوبدل افزود: تیم آذربایجان غربی با کسب 12 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز پس از تیم میزبان در جایگاه دوم ایستاد و تیم جمهوری آذربایجان در رتبه سوم جای گرفت.
وی اظهار کرد: سعید سلیمان زاده به عنوان سرپرست و مربی هدایت این تیم را بر عهده داشت.
خوبدل گفت: مهدی امیرخانی، آزاد بهمنی، ارسلان پاتو، هادی شریفی، شمس الله پیرانی، سپهر داوودی، محمد حسین جبرئیلی و پیمان اژدری هشت ورزشکار اعزامی استان به این رقابتها بودند.
به گزارش ایرنا، هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی در رشته های تحت پوشش خود فعالیت چشمگیری دارد.
هم اکنون اردوی تیم ملی موی تای یکی از رشته های رزمی تحت پوشش فدراسیون ورزش های رزمی با تلاش هیات آذربایجان غربی و به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است که یک مربی و دو ورزشکار استان نیز جهت اعزام به مسابقه های جهانی سوئد در این اردو حضور دارند.
محمدصادق صادقی و احد قربانی دو رزمی کار آذربایجان غربی هستند که اردیبهشت ماه امسال با کسب مقام های قهرمانی ایران به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شده ان

واکنش سایت های خبری استان خراسان رضوی به اهدا مدال های "بیتو"

 
سایت های خبری استان خراسان رضوی از اهدا مدال های مرحوم بیت اله عباسپور به موزه آستان قدس رضوی خبر دا

به گزارش سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در سایت های خبری استان خراسان رضوی آمده است: خانواده مرحوم بیت اله عباسپور قهرمان نامی پرورش اندام جهان طی نامه ای که از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به موزه استان قدس ارسال شده است، اعلام کرده اند که بزودی 12 مدال آسیایی و جهانی مرحوم بیت اله عباسپور را به موزه آستان قدس اهدا خواهند کرد.

سایت های خبری استان خراسان رضوی در ادامه همین مطلب آورده اند: مرحوم بیت اله عباسپور معروف به "بیتو" در 35 سالی در سوم شهریور ماه سال 1394 به دلیل بیماری التهاب رگ در بیمارستان آتیه تهارن درگذشت.

 

 

 

 

مچ اندازان سراسر کشور در رامسر

 

مچ اندازان سراسر کشور در رامسر


 


به گزارش سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در پایان مهلت مقرر به استان های سراسر کشور جهت قبول میزبانی رقابت های مچ اندازی باشگاه های کشور، این میزبانی به دلیل تقاضای مازنی ها و پتانسیل بالایی که آنها برای برگزاری خوب آن مسابقات داشته و دارند، به آنها واگذار شد.

مسابقاتی که قرار است به گفته میزبانان مازنی طی روزهای 24 لغایت 26 بهمن ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران رامسر برگزار شود.

شست خبری معاون حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش

تمایل خادم برای ترک وزارت ورزش/ امیر جانشین رسول هم نمی‌شود

اميررضا خادم

امیررضا خادم معاون حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش در نشست خبری اعلام کرد: دیگر تمایلی برای حضور در این پست ندارم و با وزیر ورزش در این زمینه صحبت‌هایی انجام داده‌ام که از حوزه معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش خداحافظی کنم.

به گزارش ایسنا، امیررضا خادم امروز در نشست خبری که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد درباره علت خداحافظی‌اش از مسئولیت معاونت حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: حقیقت این است که حوزه مجلس حوزه خاصی است و به نوعی بعد از کار معدن کار سختی محسوب می‌شود! این حوزه پرحاشیه و پر استرس است و علاقه‌مند هستم که تغییر جایگاه داشته باشم. حال اگر فضایی وجود داشته باشد که بخواهم بروم استقبال خواهم کرد.

وی افزود: به اندازه کافی در حوزه معاونت حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان کار کرده‌ام و نیاز است تا یک تازه نفس در این حوزه قرار بگیرد.

خادم در پاسخ به این سوال که شایعه شده قصد دارید که به فدراسیون کشتی بروید تصریح کرد: تمایل دارم با افتخار خدمت کنم اما تصورم بر این است افرادی که آمده‌اند با انگیزه دنبال داستان هستند و حضورشان این خلاء را پر می‌کند. این نیست که بگویم دوست ندارم به کشتی بیایم.

وی درباره کارنامه حضور پنج سال خدمت در معاونت حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: من در سال 92 مسئولیت این سمت را قبول کردم و در طی دو دوره مجلس یعنی سال آخر مجلس نهم و دو سال اخیر کار مجلس دهم تلاش کردم طوری مدیریت کنم که ارتباط خوبی بین وزارت ورزش و جوانان و مجلس ایجاد شود که جمع‌بندی پنج سال فعالیتم در این سمت این بود که از نظر استیضاح، سوال و تذکر از سوی نمایندگان از آخر در جایگاه سوم قرار داشتیم. یعنی کمترین استیضاح، سوال و تذکر را از سوی نمایندگان داشتیم.

معاون حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از نظر بعد اخلاقی اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس نظر به این داشتند که شاید این دستگاه بهترین دستگاه در طی این مدت بوده است. در حوزه بودجه نیز در سال 93 شش درصد کاهش نسبت به سال 92 داشتیم. در سال 94، 20 درصد رشد بودجه داشتیم، 95، 57 درصد، 96، 114 درصد و 97، 16 درصد رشد بودجه داشتیم که در مجموع نزدیک به 150 درصد رشد بودجه نسبت به سال 92 داشتیم.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در حوزه مجلس این بود که قوانین بسیار کلیدی و اساسی برای ورزش کشور به تصویب رساندیم که یکی از عمده‌ترین آنها تخصیص 0.27 درصد از 9 درصد ارزش افزوده بود که با یک برنامه ریزی و آماده سازی مجلس توانستیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا نمایندگان را قانع کنیم که این میزان بودجه به ورزش اختصاص داده شود که قبلا این مسئله در ورزش رخ نداده بود. در سال 96 این مبلغ بیش از 1000 میلیارد تومان بود. در سال 97، 1100 میلیارد تومان و سال 98، 1200 میلیارد تومان بود.

خادم اضافه کرد: همچنین در بحث سرباز قهرمان توانستیم مجوز امریه بگیریم. در حوزه اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک، تفکیک کمیته ملی پارالمپیک از المپیک سبب شد تا بتوانیم بودجه خوبی را به کمیته پارالمپیک تزریق کنیم و همین امر سبب موفقیت کاروان پارالمپیک در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شد.

خادم با بیان اینکه درباره حضورش در کشتی و اینکه شایع شده قصد برگشت به کشتی را دارید اظهار کرد: افرادی که در کشتی مطرح هستند افراد توانمند و قابلی هستند. متاسفم برای رسول خادم که نتوانست در کشتی ادامه فعالیت بدهد و یا اینکه علاقمند نبود در کشتی دوباره حضور داشته باشد. البته افرادی هم تلاش می‌کنند تا خود را در این حوزه عرضه کنند که افراد قابل توجه و با توانمندی‌های بالایی هستند. برای همین ضرورتی برای حضور مجدد در کشتی ندارم. من سال 81 که فدراسیون کشتی را ترک کردم، هنوز اندوه و غم آن سال بر دلم باقیمانده و ضرورت اینکه دوباره به کشتی باز گردم وجود ندارد. من امیدوارم که با افراد توانمندی که کاندیدا شده‌اند نتایج خوبی را در المپیک کسب کنیم.

خادم با بیان اینکه اینطور مطرح شده که شما با رسول خادم صحبتی داشتید برای حضور در فدراسیون کشتی تاکید کرد:‌ من و رسول خادم با هم برادر هستیم و تصورم بر این است که در تمامی سال‌ها بعد از دوران قهرمانی تلاش من بر این بوده در جاهای مختلف که قرار می‌گیرم خدمتگزار خوبی باشم. حال امکان دارد این خدمتگزاری مورد تایید قرار بگیرد یا اینکه همراه با نقد باشد.

وی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آن زمان و اینکه چرا این واگذاری با شکست مواجه شد، گفت: زمانی امکان واگذاری این دو باشگاه وجود داشت که با حواشی مواجه نبودند. ما زمانی که این دو باشگاه نتیجه می‌گرفتند و چه نتیجه نمی‌گرفتند مشکلی برای این دو باشگاه به وجود نمی‌آمد. حتی در آن زمان جذب بازیکن برای فصل بعد با مشکل مواجه بود. بازیکنان اطمینان نمی‌کردند که با این دو باشگاه قرارداد منعقد کنند. من در دو نشست تلویزیونی که با متولیان امر در خصوص این دو باشگاه داشتم مسائلی را با سند و مدرک ارائه دادم و نمی‌توانستم آنها را کتمان کنم. هنوز شاهد این هستیم که از طرف مراجع خارج از کشور مثل فیفا مشکلاتی در توقف این دو باشگاه ایجاد می‌شود که مربوط به قراردادها، رفتارها و بدهی‌های مربوط به آن سال‌ها بود. چطور می‌توانستیم با این شرایط به نتیجه برسیم. قطعا با حضور یک مربی خوب و توانمند و یک بازیکن با تجربه یک تیم می‌توانست به موفقیت دست پیدا کند. سر و صدایی که در آن زمان برای این دو باشگاه ایجاد شد به ویژه باشگاه پرسپولیس در پنج هفته اول رقابت‌های لیگ بود که نتوانسته بودند جایگاه خوبی را کسب کنند. البته استقلال شرایط مشابه و بهتری از پرسپولیس داشت. تمام این عوامل سبب شده بود که این دو تیم زیر سوال برود.حتی در آن زمان نسبت به جابجایی‌ها معترض بودند اما من در خارج از کشور بودم و باید هماهنگی با وزیر ورزش صورت می‌گرفت که این اتفاق رخ نداده بود. حتی هیات مدیره باشگاه‌ها اقدامات مستقلی انجام می‌دادند بدون اینکه با وزیر ورزش هماهنگی صورت بگیرد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم با این اتفاقات افرادی بودند که در مطبوعات زیاد مصاحبه می‌کردند در حالیکه اهالی فوتبال خود پرسپولیس بانی این موضوع بودند.

خادم اضافه کرد: زمانی که در جلسه تخصصی با این دوستان اظهار نظر فنی آنها را پرسیدم با توجه به اینکه رئیس هیات مدیره تجربه فوتبالی نداشت اظهاراتی کرد که حواشی برای خودش ایجاد کرد. اگر حمایت‌های آن فرد نبود این دو باشگاه نمی‌توانستند ادامه حیات بدهند. حتی در آن سال به خاطر بدهی‌های سنگین باشگاه پرسپولیس و عدم اعتماد بازیکنان نسبت به قراردادشان حواشی زیادی متوجه این باشگاه شد که بعد از آن با آمدن برانکو و حواشی که برای من وجود داشت تا حد قابل توجهی فروکش کرد و توانست پرسپولیس به نتایج قابل قبولی دست پیدا کند. چون در آن سال زمینه جذب اسپانسر در دو باشگاه فراهم شد افرادی وارد باشگاه کردیم توانستند هزینه‌های دو باشگاه را متقبل شوند و حتی خواسته یا ناخواسته در تصمیم گیری‌ها نیز دخالت می‌کردند اما الان تصمیم گیری‌ها مدیریتی است و در کنار آن اسپانسر مشخص است و مدیریت مجمعی وزارت توانسته بر حواشی این دو باشگاه غلبه کند.

وی در پاسخ به این پرسش که ادعا می‌شود که خصوصی سازی، بازی دولت است خاطرنشان کرد: به عنوان یک شهروند و کسی که مسئولیت دارم معتقدم کسی که مسئولیت جایی را قبول می‌کند باید پاسخگو باشد. البته در این میان باید یک سری حرف‌ها را نیز قبول کند و آنها را تحمل نماید. از اینکه بخواهم پنهان کاری کنم مصلحت نمی‌دانم. من معتقدم مسئولیت‌ها و پست‌ها خیلی زود تمام می‌شود. یک فردی مثل من که در قالب ورزشکار وارد حوزه ورزش شدم دوست نداشتم که وارد فاز سیاسی شوم و این را خوب نمی‌دانستم. بحث خصوصی سازی دو باشگاه در سری گذشته با بررسی‌های اجمالی که با حضور وزیر وقت اقتصاد، وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان خصوصی سازی و وزیر دادگستری داشتیم دیدیم شرایط برای واگذاری فراهم نیست. آن زمان برای این دو باشگاه از لحاظ پرونده‌های مالی به خاطر پرونده‌هایی که در شعب مختلف داشتند و همچنین به خاطر بدهی‌ها و طلبکاران امکان واگذاری وجود نداشت و حتی اعضای هیات مدیره با مشکلات زیادی مواجه بودند. با این همه مشکلات چگونه می‌توانستیم این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم. در آن زمان سعی کردیم تمام ساز و کارها و چارچوب واگذاری را فراهم کنیم. سه مرحله مزایده برگزار شد اما استقلال خریدار نداشت و خریداران پرسپولیس نیز عقبه خوبی نداشتند. الان آن خریداران پرسپولیس کجا هستند.
 

وی اضافه کرد: شرایط خصوصی سازی این دو باشگاه در آن زمان به خاطر اینکه مشکلات زیادی از نظر مباحث مالی وجود داشت و شفاف سازی صورت نگرفته بود وجود نداشت و از لحاظ منطق درست نبود. با شرایطی که مسعود سلطانی فر فراهم کردم مسائل بدهی مالیاتی این دو باشگاه که بیش از 100 تا 150 میلیارد تومان بود در حال حل است و مابقی بدهی‌ها نیز توسط اسپانسرها حل شده و الان شرایط واگذاری فراهم است. البته دغدغه خود من به عنوان یک فرد ورزشی نسبت به واگذاری این دو باشگاه این است که این ملاحظات اجتماعی است نه سیاسی، قطعا هر کسی که خریدار این دو باشگاه باشد مجددا نیز تیر انتقادات مستقیم به سمت دولت و وزارت ورزش خواهد بود نه بخش خصوصی.

خادم گفت: من زمانی که در حوزه کشتی فعالیت می‌کردم همیشه معتقد بودم که چرا باید حمایت‌ها از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت بگیرد اما زمانی که مسئولیتی را در وزارت ورزش بر عهده گرفتم متوجه شدم که حمایت از این دو باشگاه در حقیقت موجب دلخوشی 50 میلیون نفر می‌شود. فوتبال با بقیه رشته‌ها فرق دارد و قابل مقایسه نیست و در تمام دنیا این امر ثابت شده است. در حین اینکه اجتماعی است کاملا سیاسی است و موجب ایجاد نشاط و غرور ملی می‌شود.

خادم درباره اینکه آیا استعفای خود را به وزیر ورزش ارائه کردید یا خیر؟ خاطرنشان کرد:‌ بحث استعفا نیست و در این زمینه نیز من با وزیر ورزش صحبت کردم و پیشنهاد خود را نیز ارائه دادم. من در تمام مدتی که در وزارت ورزش حضور دارم به جز هاشمی طبا که از نظر اخلاقی و مدیریتی وی را قبول دارم معتقدم سلطانی فر جایگاه ویژه و خاصی را در ورزش دارد و در طی سه دوره برای حضورش در ورزش سعی کردم کارهایش را خود پیگیری کنم. زیرا معتقدم وی انگیزه بالایی در حوزه ورزش دارد و با درایت و مدیریتی که دارد کار کردن با او خسته کننده نیست اما می‌گویم حوزه مجلس حوزه خاصی است و کار در آن دیده نمی‌شود و هر چقدر کار می‌کنیم با روحیات من سازگار نیست. با وجود اینکه پنج سال است در این حوزه فعالیت می‌کنم میل قلبی من نیست و علاقه‌مند هستم که از این حوزه خارج شوم. دوست دارم کماکان خدمت کنم. البته بستگی به شرایط دارد که ادامه فعالیتم در کجا فراهم شود؟

وی خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها وزارت ورزش و جوانان هیچ ریالی به این دو باشگاه کمک نکرد و اسپانسرهای این دو باشگاه حمایت می‌کردند. در آن زمان که حواشی این دو باشگاه زیاد بود تنها سه تا شش میلیارد تومان پول در حساب این دو باشگاه بود اما سال 93 با حمایت ورزش و جوانان و با کمک اسپانسر 48 میلیارد تومان به حساب این دو باشگاه ریخته شد.

وی درباره برنامه‌های ششم توسعه اظهار کرد:‌ در لایحه‌ای که دولت داده بود یک بند به ورزش اختصاص داشت که ما چندین بند به قانون تبدیل کردیم که یکی از آنها بخشودگی مالیاتی برای کسانی که در ورزش هزینه می‌کنند. این می‌تواند خیرین و خصوصی سازان را ترغیب کند. از عوارض مالیات بر سیگار 30 درصد به ورزش تخصیص پیدا کرد. در حوزه تبلیغات تلویزیونی نیز با وجود اختلاف نظری که داشتیم با گنجاندن یک بند در برنامه ششم این شد که پول هر برنامه تبلیغاتی بین وزارت و صدا و سیما تقسیم شود. همچنین در لوایحی که مصوب شده توانستیم دو مصوبه داشته باشیم یکی دائمی کردن 0.27 درصد به ورزش و معاف کردن باشگاه‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که این مسئله در مجلس در حال بررسی است.

خادم تصریح کرد: در حوزه استان‌ها نیز چند جابجایی داشتیم که در این سال‌ها چند شاخصه را مطرح کردیم اینکه مدیران از بدنه وزارت ورزش و تحصیلکرده حوزه ورزش، بومی منطقه بوده و سابقه ورزش قهرمانی داشته و مورد تایید فضای عمومی استان باشد. کار دشواری بود که اتفاق افتاد. طول عمر مدیریت را هم سعی کردیم بالا ببریم. متوسط عمر مدیران ما در استان بیش از 2.5 سال است که قبلا کمتر بوده است. همچنین در حوزه حقوقی تلاش جدی داشتیم. به عنوان مثال در اصفهان حتی در دادگاه‌هایی که وزارت بازنده بود طرح موضوع کردیم. کسانی که کلاهبرداری کرده بودند همه بازخواست شدند. از قوه قضائیه تشکر می‌کنم که متخلفان را شناسایی کرده و ما اموال را به دولت بازگرداندیم. عمده این مسائل در نقش جهان رخ داده بود که بعد از 20 سال شاهد افتتاح این ورزشگاه بودیم.

وی اضافه کرد: طرح جامع باشگاه داری را تصویب کردیم و طی دو سال با همفکری که با کارشناسان داشتیم به یک طرح رسیدیم که البته این طرح به حوزه قهرمانی واگذار شده و به زودی به دولت واگذار می‌شود.

وی در پایان گفت: زمانی که استقلال و پرسپولیس به من واگذار شده بود یک سال با بحران جدی روبرو بودیم و حتی در موقعیت انحلال قرار داشتیم اما با جذب اسپانسرهایی که در آن سال با حرف و حدیث‌های زیادی مواجه بودند بدهی‌ها را پرداخت کردیم و دو تیم را دوباره به پست قهرمانی بازگرداندیم و به یک ثبات نسبی رساندیم. الان باشگاه‌ها در حال حاضر اسپانسرهای قوی و قابل توجهی دارند. در آن سال تمام اقدامات برای واگذاری فراهم شد اما در مرحله مزایده به خاطر نبود خریدار که اهلیت داشته باشند یا عدم حضور خریدار امکان واگذاری نبود. با آمدن سلطانی‌فر این طرح به تصویب رسیده و مجددا در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در دستور واگذاری قرار گرفته است.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 103 صفحه بعد

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 13140347
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content