فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN
شمارش معکوس برای آغاز شیمی‌درمانی قهرمان پرورش اندام
 
 
به گزارش خبرورزشی، درد شدیدی در پاهایش

دارد و به سختی راه می‌رود. هنوز آثار تورم در زیر چشم راست او دیده می‌شود. نگران آینده است. آینده‌ای که همه چیز آن برای او مبهم به نظر می‌رسد. باید هرچه زودتر کار شیمی‌درمانی خود را آغاز و در کنارش به روند درمانی خود نیز فکر کند.
اسحاق قویدل این روز‌ها بیشتر از اینکه به دردش بیندیشد، حاشیه‌های اطراف، آزارش می‌دهد و این اصلاً برای قهرمانی که در حال مبارزه با سرطان سارکوم است، خبر خوبی نیست. در شرایطی که شاید گفتگو برای او در این روز‌های پردرد و دشوار سخت‌ترین کار ممکن باشد، او در یکی از شب‌های آخرین ماه از فصل پاییز سفره دلش را برای ما پهن کرد. از گذشته‌ها گفت. از دیروزی که با هزاران امید و آرزو راهی کانادا می‌شد و از امروزی که دارد روی استیج زندگی با سرطان می‌جنگد. جنگی نابرابر که همگان آرزو دارند اسحاق برنده آن باشد. اسحاقی که در فواصل زمانی این گفتگو به دفعات صدایش لرزید و هق‌هق گریه‌هایش امانش را برید و به نوعی ما را نیز از خود بی‌خود کرد!
* ماجرای بیماری شما از چه زمانی و چگونه آغاز شد؟
واقعیت این است که از یک سال و نیم قبل تقریباً سردرد‌های من شروع شد و از آنجا که پزشکان نتوانستند تشخیص درستی بدهند، من آزمایشات بسیار، MRI متعدد، سونوگرافی و... را انجام دادم، اما متأسفانه کسی نتوانست چیزی ببیند و من هم فکر می‌کردم چیزی نیست و بعد هم به سوی کانادا پرواز کردم. حتی آخرین باری که بلیت گرفتم، به خاطر همین سردرد‌ها یک ماه سفرم را به تعویق انداختم، اما بعد از ۱۰ روز که از حضور من در کانادا می‌گذشت، به دلیل سرماخوردگی دوباره سردردهایم شروع شد که من به بیمارستان مراجعه کردم و بقیه ماجرا.
* وقتی عازم کانادا می‌شدید، ناراحتی خاصی داشتید و از بیماری خود مطلع بودید؟
یک هفته قبل از اینکه به سوی کانادا پرواز کنم، همه علایم از بین رفته بود، سردردهایم خوب شده و هیچ خبری هم از این بیماری لعنتی نبود.
* از کی و چگونه به درمان خود مشغول شدید و در کدام بیمارستان کانادا بستری بوده و هستید؟
دقیقاً از روز جمعه دوم آذرماه (۲۳ نوامبر) درمان خودم در بیمارستان سن‌مارکز را شروع کردم. یعنی در آنجا جراحی سرم را انجام داده و بقیه آزمایش‌ها را نیز پزشکان از من گرفتند که متعاقب آن متوجه شدند «کنسر سارکوما» است و ادامه آزمایشات را نیز به آزمایشگاه و پاتولوژی بیمارستان پرنس مارگریتا منتقل کردند تا گرید آن مشخص شود. من چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ روز در آن بیمارستان بستری بودم و در حال حاضر نیز از بیمارستان مرخص شده‌ام و منتظر این هستم که جواب‌های تکمیلی آزمایشات من بیاید و کار شیمی‌درمانی خودم را شروع کنم.* چرا زودتر موضوع بیماری خود را رسانه‌ای نکردید؟
این موضوع اصلاً خبر خوشحال‌کننده و افتخارآمیزی نبود که بخواهم آن را رسانه‌ای کنم. اصلاً من جار زدن چنین مسئله‌ای را کار خوشایندی ندانسته و نمی‌دانم. از طرفی پدر و مادرم نیز پیر هستند و در ایران به‌سر می‌برند که مادرم گهگاهی برای دیدن عکس‌های من، همسرم و فرزندم سری به اینستاگرام می‌زند و من به خاطر همین مسائل صلاح ندانستم خبر را رسانه‌ای کنم تا اینکه برخی از مسائل مرا مجبور به این کار کرد.
* موضوع غربت چقدر در تشدید بیماری شما نقش داشته است؟
باور کنید غربت و دوری، مسائل و رنج‌های خاص خودش را دارد. شما ببینید چنانچه کسی در یک شرایط خاص قرار گرفته و به یک بیماری خاص‌تر مبتلا شود و آن‌طور که باید و شاید هم کسی کنارش نباشد، چه اتفاقی می‌افتد. البته خدا را شکر من اینجا همسر و دخترم را کنار خودم دارم ضمن اینکه در این جا همسر من بستگانی را دارد که مانند خواهر و برادر کنار ما بوده و از ما حمایت می‌کنند.
قویدل: کاش هیچ‌وقت از کشتی بیرون نمی‌آمدم!
* در حال حاضر چند کیلو وزن دارید و ناراحتی و بیماری اصلی شما چیست؟
من بعد از عمل جراحی که روی سرم انجام دادم، تقریباً ۱۰ تا ۱۲ کیلو وزن بدنم را از دست دادم. یعنی امروز شاید ۱۱۵ کیلو و یا کمتر از آن، وزن بدن من باشد، اما بیماری من، کنسر سارکومای گرید ۴ تشخیص داده شده است که این بیماری نوعی سرطان است که بافت‌های نرم و استخوانی را مورد حمله قرار می‌دهد و به تناوب در بدن پخش می‌شود. در حال حاضر در بدن من هم پزشکان چند تومور دیده‌اند. دو تا در دو لگن سمت چپ و راست من! یکی در انتهای ستون فقرات! یکی در پشت کمر سمت چپ. یک غده در پانکراس و ۲ غده در سرم که یکی از آن‌ها با عمل جراحی بیرون آمده و یکی دیگر در سمت چپ سر من که هنوز وجود دارد.
* چه مقدار از هزینه‌های درمان شما تا به امروز توسط مردم تأمین شده است؟
تا حالا ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار مردم عادی کمک کرده‌اند. مردم عادی که اشاره می‌کنم، همان‌هایی هستند که تا امروز هم باشگاه نرفته‌اند. آن‌ها دل بزرگی داشتند. باور کنید تا به امروز یکسری کمک‌هایی به من شده است که باورش ممکن نیست. مثلاً کسی بوده که در جیبش ۲ میلیون تومان پول داشته که یک و نیم میلیون آن را به من داده است. یا طرف حقوق یک ماه خودش را برای کمک به من داده است یا یک بچه‌ای را شاهد بودم که قلک خودش را شکست تا پول‌هایش را به من بدهد یا یک پسر دیگری که می‌خواست با پول‌هایش دوچرخه بخرد، به پدرش گفت؛ پدر من دوچرخه نمی‌خواهم، این پول را برای آقا اسحاق بفرست. باور کنید این اتفاقات خیلی به من احساس قدرت می‌دهد که بتوانم راحت‌تر با این بیماری مقابله کنم.
* شیمی‌درمانی را از چه زمانی شروع خواهید کرد؟
متأسفانه اینجا برای انجام کار شیمی‌درمانی، خیلی مرا معطل کرده‌اند که یک بخش آن به این موضوع مربوط می‌شود که فکر می‌کنند من پول ندارم، اما در کل به من گفته‌اند از جمعه آینده (پس‌فردا) به من اطلاع خواهند داد که چه مبلغی را باید به عنوان بیعانه نزد آن‌ها بگذارم تا آن‌ها کار شیمی‌درمانی مرا شروع کنند.
* آیا برای ادامه روند درمان خود، امکان بازگشت شما به ایران وجود دارد؟
راستش بنا به دلایلی این امکان وجود ندارد!
* همراهی دوستان و مردم را در این مدت چگونه دیدید؟ فکر می‌کردی تا به این اندازه همراه داشته باشید؟
هرگز در خواب هم نمی‌دیدم که به این اندازه مردم ایران مرا دوست داشته باشند، اما از سوی قهرمانان من زیاد حمایت نشدم که این سؤال را در ذهن من به وجود آورده است که‌ای دوستانی که در اینستاگرام خود پست می‌گذارید و می‌نویسید مردم کمک کنند، پس چرا خودتان چنین نکردید؟ شما کجا بودید؟ آیا این پست‌ها فقط برای خودنمایی بوده یا واقعاً کمک به من؟!
* در حال حاضر شرایط عمومی شما چگونه است؟
من حالم خوب است، فقط مشکل درد پاهایم باعث شده نتوانم به راه رفتن‌های عادی خودم ادامه دهم و باید با ویلچر راه بروم. باور کنید درد زیادی در این ناحیه احساس می‌کنم که امیدوارم هرچه زودتر با شیمی‌درمانی این درد برطرف شود.
* اگر دوباره به عقب برگردیم و شما حق انتخاب داشته باشید، آیا دوباره این ورزش را انتخاب می‌کردید؟
من هرگز این ورزش را انتخاب نمی‌کردم. ورزشی که برای آن که بتوانم در آن مسابقه بدهم، باید از دارو استفاده می‌کردم. قطعاً اگر به عقب برگردم، من ورزشی را انتخاب می‌کنم که ماحصل آن برای من سلامتی باشد. اصلاً کاش هیچ‌وقت از کشتی بیرون نمی‌آمدم!
* علت ورم چشم سمت راست شما چیست؟
ورم چشم سمت راست من به خاطر همان توموری است که در سر و در نزدیک عصب چشم من قرار دارد که این تومور هرگاه شروع به فعالیت و فشار می‌کند، به عصب چشم من هم فشار می‌آورد و ورم چشم من نیز به خاطر همین است که رفتم و سی‌تی‌اسکن گرفتم که خدا را شکر گزارش آن هم مثبت اعلام شد و پزشکان یکسری مسکن به من داده و مرا به خانه برگرداندند.
* علت اصلی بیماری شما چیست؟ دارو‌ها و مکمل‌ها تا چه اندازه در بروز این بیماری نقش داشته‌اند؟
علت اصلی بیماری من هنوز از سوی پزشکان اعلام نشده است. اما من یقین دارم دارو‌ها و مکمل‌های فیکی که در بازار وجود دارد و به دست ما می‌رسید، در بیماری من تأثیر داشته است و به همین دلیل هم از مردم و جوانان می‌خواهم آگاه باشند و به غیر از داروخانه از هیچ‌جا دارو نگرفته و به کسی هم اعتماد نکنند.
* از همسر و دخترت «تینا» بگو. آن‌ها این شرایط را چگونه می‌گذرانند؟
روز‌های بسیار سختی است. وقتی آن‌ها را می‌بینم، یک حس بد در من به وجود می‌آید چرا که منی که باید اسباب آسایش آن‌ها را فراهم می‌کردم، حالا باعث رقم خوردن این روز‌های سخت برای آن‌ها شده‌ام. من از همسرم صمیمانه سپاسگزارم و تا آخر عمر خاک پای او خواهم بود، چرا که تا به امروز درس‌های بزرگی در زندگی از او گرفته‌ام و او به من ثابت کرد که شراکت واقعی یعنی چه! برای او فقط در روز‌های خوشی کنار من بودن ملاک و معیار نبود. او واقعاً رفیق روز‌های سخت من بود و هست.
قویدل: کاش هیچ‌وقت از کشتی بیرون نمی‌آمدم!
* بهترین خبری که می‌توانید امروز از شرایط جسمانی خود به مردم بدهید، چیست؟
پزشکان گفته‌اند به ارگان‌های حیاتی من هنوز سرطان نفوذ نکرده است، اما اگر زمان بگذرد، ممکن است نفوذ کند. فعلاً بهترین خبر همین است.
* چه پیامی در این شرایط برای جوانانی که تازه در ابتدای راه هستند، دارید؟
از جوانانی که تازه اول راه هستند، عاجزانه خواهش می‌کنم آلوده دارو‌های استروئیدی نشوند. آن‌ها باید بدانند این ورزش در سطح حرفه‌ای و در سطح مسابقه‌ای آن هیچ چیز به جز عوارض خطرناک ندارد. آن‌ها باید قدر سلامتی‌شان را بدانند.
* از اتفاقات اخیر دلخور هستید، این‌طور نیست؟
ترجیح می‌دهم دیگر وارد حاشیه این مسائل نشوم و آدم‌هایی که این حرف‌های ناروا را درباره من می‌زنند را از ته قلب به خدا واگذار می‌کنم. از خدا می‌خواهم به حق طفل دوساله‌ام تینا، خودش جواب آن‌ها و دروغ‌هایشان را بدهد.
* حرف آخر؟
در پایان از همه مردم، از همه پدر و مادر‌ها می‌خواهم اگر صحبت‌های صریح و بی‌پرده من در این مصاحبه باعث آگاهی آن‌ها و جوانان آن‌ها شده است، برای سلامتی من دعا کنند

بودو چیست؟

آن دسته از هنرهای رزمی که گرچه ظاهری جنگی دارند، اما جنبه روحی و اخلاقی آنها بر وجه رزمی آن می چربد را بودو می گویند. بدو اشاره به اصول و قواعدی دادرد که هدف نهایی آنها، بهسازی اخلاق و پالایش روح است و هنرهای رزمی جنگجویان قدیمی استوار می باشد (بوجیتسو)، ولی با تفکری تازه ، که روح جنگندگی و مبارزه را از تمرکز بر خونریزی و کشتار ( جنگهای کلاسیک)، به سوی نبرد با نفس و خودسازی و بهسازی روان و اندیشه معطوف می سازد.

واژه های “بو” و “دو” هر کدام به تنهایی معانی غنی ئی دارند. در دوره های اولیه تاریخ ژاپن ” بودو” معنای متفاوتی داشت، ” برانگیختن انگیزه های روانی و هدایت فرد بطرف بوجیتسو ( روشهای نظامی) را بودو می خواندند.”

 بودو چیست؟ - دیجی اسپارک

تعلیم و تربیت اصول ” دو ” بسیار جدی، سخت ، طولانی و شامل اصول تخصصی است و به هیچ روی سرگرمی، تفریح و یا گذران ایام در آن بچشم نمی خورد. تمرکز و تاکید روی لذت درونی و تکمیل حس روانی است. رسیدن به مقصد منظور نیست، پیروزی در این راه مدنظر نمی باشد، قصد، محظوظ شدن و سرشار گشتن از طی طریق می باشد. تاکید بر یادگیری بوسیله انجام دادن و تکرار است، آموختن، زمان، حوصله و پشتکار می خواهد، براحتی به چنگ نمی آید، نیاز به تجربه و کسب مهارت دارد.

هیجانات روانی مثل : ترس، واهمه، اندوه ، خشم و … باعث مختل شدن کارکرد مغز و در نتیجه حرکات جسمی می شوند. هنگام وحشت، فرد قدرت واکنش را از دست داده و بدنش باصطلاح قفل می شود. خشم موجب بروز یکسری اعمال غیر منطقی و خطرناک می شود، برعکس آن شادی ، انرژی جسمانی را مضاعف می کند و … اینجاست که نقش “دو” مشخص می گردد.

 فدراسیون بودو ایران گروه بودو  ایران

بودو کاراته

 Budo Karate

 

بودو کاراته Budo Karateماهیت و جوهره بودوکاراته Bodo karate، در چند پاراگراف قابل شرح و توضیح نیست؛ بودو را باید تجربه کرد. به هرحال، می‌توان با نگاهی به مبدأ و منشأ هنرهای رزمی و ارتباطش با فلاسفه شرق و نیز آزمودن و بررسی کلمات کاراته و بودو، به یک دید اجمالی از معنای آن دست یافت.
خاستگاه کیوکوشین کاراته هم‌چون اکثر هنرهای رزمی، احتمالاً به بودهیدهارما دارما Bodhidharma Daruma در ژاپن برمی‌گردد. بودهیدهارما، شاهزاده‌ای هندی و یک راهب بودائی بود که در اوایل قرن ۱۶ به معبد شائولین در چین سفر کرد و چان Chan یا ”شهود باطنی“ را در مکتب بودیسم ماهایانا Mahayana Buddhism توسعه داد.
رسیدن به روشن‌بینی، تحت فلسفه چان و از طریق مدیتیشن، بسیار مؤثرتر از پرداختن به تمرینات و تشریفات مذهبی و یا مطالعه متون دینی بود. در افسانه‌ها آمده است:
بودهیدهارما به مدت ۹ سال مقابل دیوار معبد شائولین به مراقبه نشست تا به روشن‌بینی دست یافت. (طبق دیگر افسانه‌ها او به مدت ۹ سال در جلوی دیوار غاری، به مراقبه نشست). وی هم‌چنین هنرهای رزمی را به شکل پرهیز جسمانی، توأم با پرورش ذهنی مدیتیشن، گسترش داد. در طی قرون اخیر فلسفه چان (یا ذن Zen ژاپنی)، در اوکیناوا و سپس در ژاپن توسعه یافت و با هنرهای رزمی همراه شد. پس از آن ذن و هنرهای رزمی همراه شد. پس از آن ذن و هنرهای رزمی با هم درآمیخت و عمیقاً در جامعهٔ ژاپنی رسوخ کرد.
واژه ”کاراته“، از کلمات کارا Kara به معنای ”خالی“ و ته Te، به معنای ”دست“، مشتق شده است. کارا Kara هم‌چنین ”چینی“ معنی می‌دهد و واژه ”کاراته“ در اصل، ”دست چینی“ معنا می‌داد زیرا اصل آن به کمپوی چینی برمی‌گردد. کمپو یک تکنیک قدیم کاراته است. در هر صورت، گی چن فوناکوشی، استاد اوکیناوائی، کسی که کاراته را به ژاپن آورد و شوتوکان کاراته را ایجاد نمود، اعتقاد داشت، بهترین شرح برای معنای لغت ”کاراته“ کلمه ”خالی“ است:
کارا به مفهوم ”خالی“ به‌طور قطع معنای بسیار مناسب‌تری است، زیرا اولاً این حقیقت را آشکار می‌کند که این هنر دفاع شخصی، بدون به‌کارگیری اسلحه و فقط با استفاده از پاها و دست‌های خالی، مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگر این‌که هدف هنرجویان کاراته دو، نه فقط در جهت تکامل هنر برگزیده‌شان، بلکه در رهائی و تهی ساختن ذهن و قلب از تمامی امیال زمینی و غرور و خودبینی است.
با مطالعه کتاب بودا، به چنین جملات و بیاناتی برخورد می‌کنیم، هم‌چون:
شیکی سوکو زکو Shiki Soku ze ku و کو سوکو زشیکی Ku Soku Zeshiki، که در لفظ این معنا را می‌دهند: ”ماده یا جسم، پوچ و تهی است“ و ”همه‌چیز باطل است“. ویژگی کو Ku در دو جمله بالا که ممکن است کارا نیز تلفظ شود، حقیقت درونی خود را نشان می‌دهد. واژه بودو Budo، از کلمات زیر گرفته شده است:
بو Bu به معنای ”جنگی“ یا ”رزمی“ و دو Do به معنای ”راه و روش“ یا ”طریق بودو طریقی رزمی و یک عبارت ژاپنی است برای کاربرد هنرهای رزمی صلح‌جویانه که تکامل فردی، معنا می‌دهد. کلمه دو، از واژه چینی تائو Tao و فلسفه تائوئیسم، گرفته شده است. دو، راه یا مسیر به مفهوم روش آموزش هم‌چون، آموزش تکنیک‌های کاراته، معنا نمی‌دهد؛ بلکه در واقع، بیان‌کننده طریق و مسیری در زندگی است برای رسیدن به حکمت و معرفت. دو و ذن، مکمل هم هستند. ذن، کمال خویش را از طریق راه‌های انفعالی (غیرفعال)، هم‌چون مراقبه مدیتیشن، می‌جوید و دو، کمال خود را به واسطه راه‌هائی فعال، هم‌چون آموزش و تمرین، جستجو می‌کند. در حقیقت، تمرین کاتا Kata، گاهی به دوذن Dozen یا مدیتیشن متحرک و فعال اشاره دارد. آن‌چه از طریق بودو، به‌دست می‌اید، تمام جنبه‌های زندگی را متحول می‌سازد و فراتر از تکنیک‌های صرف و موارد کاربردی هنرهای رزمی است. کاراته و بودو، گاهی اوقات به شکل کاراته دو یا سبک دست خالی درهم تلفیق می‌شوند.
کلمه دوجو Dojo، یا محل تمرین، در لغت به معنای، محل سبک و نیز نام اتاقی است که برای مدیتیشن در یک معبد بودائی، استفاده می‌شود. یک دوجوی کاراته یک سالن ژیمناستیک یا بوکس نیست، اگرچه دوجوی کیوکوشین، محل تمرینات طاقت‌فرسائی است که عرق شخص را بیرون می‌آورد، اما مکانی است مقدس، جهت یادگیری، آموزش و نیز رفتار محترمانه کاراته‌کا می‌باشد. قبل از وارد و خارج شدن از دوجو، تعظیم می‌کنند. در دوجو با کفش وارد نمی‌شوند نه فقط برای پاکیزگی دوجو، بلکه برای قطع ارتباط با دنیای خارج از دوجو.
موکوسو Mokuso یا مدیتیشن، اغلب مواقع در دوجو انجام می‌شود. قبل از تمرین، برای پاکی و شفافیت ذهن و جدائی از دنیای بیرون و بعد از تمرین، برای پاکیزگی مجدد ذهن جهت بازگشت صحیح به دنیای بیرون.
لباس کاراته، دوگی Dogi نامیده می‌شود (گی Gi، به اختصار) و از لحاظ لغوی، ”لباس سبک“ معنا می‌دهد. دوگی صرفاً یک لباس برای تمرین کردن نیست بلکه لباسی است که یک کاراته‌کا در طول مسیر برای رسیدن به کمال بر تن می‌کند و باید همیشه سالم و تمیز نگه داشته شود. طبق گفته سوسای اویاما تعمیر یک دوگی پاره رسواکننده نیست، بلکه پوشیدن دوگی پاره و کثیف توهین‌آمیز و خفت‌بار است. به هرحال، اُبی Obi (کمربند)، هرگز نباید شسته شود. با گذشت زمان کمربند فرسوده شده و در اثر تمرینات سخت، با خون و عرق عجین می‌شود. یک کمربند قدیمی منعکس‌کننده تجربه تمرینات منحصربه‌فرد کاراته‌کا است که نبایست با شستن از بین برود.
ماس اویاما، کسی بود که ماهیت کیوکوشین را تحت عنوان بودو کاراته یا مسیری به سمت کمال، از میان تمرینات هنرهای رزمی، با تمام وجود درک کرد:
کاراته از میان تمام هنرهای رزمی، بیشترین شباهت را به ذن دارد؛ هنری است که شمشیر را رها کرده است (اسلحه را کنار گذاشته است) بدین معنی که بر اندیشه برد و باخت فائق آمده و آن را به یک طرز فکر و طریق زندگی بر پایه سلوک معنوی و روحانی، برای دیگر مردمان، تبدیل کرده است؛ و به عبارتی به معنای رسیدن به مراحل ژرف و عمیق تفکر بشری است.
من، بارها و بارها تأکید کرده‌ام که کاراته، بودو است و اگر بودو از کاراته گرفته شود، چیزی بیشتر از یک ورزش کاراته، نمایش کاراته و یا حتی کاراته مد روز نخواهد بود و تفکر تمرین صرفاً برای خودنمائی خواهد شد.
کاراته‌ای که بودو را ترک کند، اصالت و هویت ندارد و هیچ نیست مگر، متدها و شیوه‌های وحشیانه جنگی، یا ابزار پیشرفت برای مقاصد و اهداف سودجویانه.

بودو به چه معنی هست در رزمی

افدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
 
 
Budo1.jpg
 

بودو (به ژاپنی: 武道) شیوه مبارزه‌ای است که دربرگیرندهٔ تمام هنرهای رزمی کشور ژاپن می‌شود. این شیوه از طریق تجربه مستقیم و در رابطه‌ای عمیق با اخلاق، مذهب و فلسفه شکل می‌گیرد. تداعی آن در قالب ورزش پیشرفتی جدید است، چرا که در دست‌نوشته‌های قدیمی، بودو اساساً با شکل خاصی از پرورش ذهن و تأثیر طبیعت بر ذهن مطرح می‌شود[۱].

بودو شامل هنرهایی همچون کِندو، آیکیدو، جودو و تیراندازی می‌شود. اما در حقیقت تصویر کلمه بود و به معنای دست کشیدن از مبارزه است، چرا که در «بودو» نکته اساسی آشتی‌جویی و رشد روان است

سمینار جهانی 'بودو' با حضور 95 کشور در ارومیه برگزار می شود

ارومیه- ایرنا- رئیس کنفدراسیون 'بودو' آسیا گفت: سمینار جهانی این رشته رزمی با دعوت از روسای 95 فدراسیون،بهمن ماه امسال به میزبانی ارومیه برگزار می شود.

عبداله چمن گلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امتیاز میزبانی این مجمع بر اساس رایزنی های انجام شده با رئیس فدراسیون جهانی به ارومیه داده شده است.
وی با اشاره به اعطای احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون ملی با حضور رئیس فدراسیون جهانی در ارومیه طی هفته گذشته بیان کرد: کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب دبیر کل و نایب رئیس کنفدارسیون بودو آسیا شدند و در کنار آن احکام فدراسیون بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رئیس، اکرم مهدی زاده نایب رئیس و محمد سلیمان زاده دبیر فدراسیون ملی به آنها اهدا شد.
وی اضافه کرد: فدراسیون رزمی بودو ایران طی چند روز گذشته به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده که ریاست آن را امیر رسولی رئیس هیات ورزشهای رزمی آذربایجان غربی بر عهده دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی یکی از سبک های هنرهای رزمی و در حال حاضر برای مردم نا آشناست، گفت: برگزاری سمینار جهانی بودو، دوره های آموزشی داوری و مربیگری و میزبانی مسابقات آسیایی از اهم برنامه های این فدراسیون در جهت رشد و توسعه این رشته در جامعه است.
وی افزود: قرار است اواخر شهریور ماه امسال نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با حضور 16 تیم آسیایی در سالن 6 هزار نفری ارومیه برگزار شود.
به گزارش ایرنا رشته ورزشی بودو یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشته است و از این پس با تشکیل فدراسیون جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.
شعار رشته ورزشی بودو ایجاد صلح و آرامش است و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند بهترین حمله همان خوب دفاع کردن است

کسب 3 طلا و یک کمربند حرفه‌ای حاصل کار رزمی‌کاران استان آذربایجان‌غربی در فستیوال جهانی بودو در باکو

 
کسب 3 طلا و یک کمربند حرفه‌ای حاصل کار رزمی‌کاران استان آذربایجان‌غربی در فستیوال جهانی جمهوری آذربایجان

قاسم صدفی، حجت بی درفش و رضا کامرانی رزمی کاران اهل شهرستان سلماس، سه مدال طلا و یک کمربندی حرفه ای در فستیوال جهانی 2018 باکوی جمهوری آذربایجان کسب کردند.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، مسابقات فستیوال ورزش‌های رزمی در 10 رشته با حضور بیش از یک هزار ورزشکار از 20 کشور جهان در باکو جمهوری آذربایجان برگزار شد.
در این مسابقات حجت بی‌درفش با شکست حریفی از جمهوری آذربایجان، رضا کامرانی با شکست ورزشکار عراقی و قاسم صدفی با غلبه بر رزمی‌کار کشور گرجستان به مدال طلا دست یافتند.
در بخش مسابقات حرفه‌ای نیز قاسم صدفی با شکست ورزشکار جمهوری آذربایجان، کمربند طلایی را بر کمر بست.
گفتنی است، آذربایجان‌غربی با 3 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بود.
 
اخبار مرتبط
 
 

کسب 3 طلا و یک کمربند حرفه‌ای حاصل کار رزمی‌کاران استان آذربایجان‌غربی در فستیوال جهانی جمهوری آذربایجان

 
کسب 3 طلا و یک کمربند حرفه‌ای حاصل کار رزمی‌کاران استان آذربایجان‌غربی در فستیوال جهانی جمهوری آذربایجان

دبیر بودو ایران سعید سلیمانزاده گفت که تیم ایران نایب قهرمان فستیوال  2018جهانی بودو در باکو شد

قاسم صدفی، حجت بی درفش و رضا کامرانی رزمی کاران اهل شهرستان سلماس، سه مدال طلا و یک کمربندی حرفه ای در فستیوال جهانی 2018 باکوی جمهوری آذربایجان کسب کردند.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، مسابقات فستیوال ورزش‌های رزمی در 10 رشته با حضور بیش از یک هزار ورزشکار از 20 کشور جهان در باکو جمهوری آذربایجان برگزار شد.
در این مسابقات حجت بی‌درفش با شکست حریفی از جمهوری آذربایجان، رضا کامرانی با شکست ورزشکار عراقی و قاسم صدفی با غلبه بر رزمی‌کار کشور گرجستان به مدال طلا دست یافتند.
در بخش مسابقات حرفه‌ای نیز قاسم صدفی با شکست ورزشکار جمهوری آذربایجان، کمربند طلایی را بر کمر بست.
گفتنی است، آذربایجان‌غربی با 3 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بود.
 
اخبار مرتبط
 
 

با امضای تفاهم‌نامه ای بین کنفدراسیون جهانی و آسیایی بودو:

میزبانی مسابقه جهانی جایزه بزرگ بودو به ارومیه واگذار شد

 
میزبانی مسابقه جهانی جایزه بزرگ بودو به ارومیه واگذار شد

در اجلاس هیات رییسه جهانی فدراسیون بودو در باکو جمهوری آذربایجان‌، برگزاری مسابقات جهانی جایزه بزرگ بودو به ارومیه واگذار شد.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، اجلاس هیات رییسه فدراسیون جهانی بودو در باکو جمهوری آذربایجان با حضور فائق رافیف رییس کنفدراسیون جهانی، دکتر چمن‌گلی رییس کنفدراسیون آسیا و امیر رسولی رییس گروه بودو ایران برگزار شد.
در این اجلاس، قرار شد مسابقات اروپایی در قبرس، مسابقات جهانی در باکو و مسابقات جایزه بزرگ جهانی در ارومیه برگزار شود.
مسابقات جایزه بزرگ ارومیه قرار است به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شود و ارومیه میزبانی این مسابقات را بر عهده خواهد داشت.
همچنین براساس تفاهم نامه منعقده، نحوه همکاری مشترک کنفدراسیون جهانی و آسیایی تدوین و اجلاس دوم هیات رییسه در ایران برگزار شود و در خصوص بخش بانوان نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.
گفتنی است، دکتر چمن گلی در صدر هیاتی به منظور دیدار و رایزنی با فدراسیون جهانی به باکو جمهوری آذربایجان سفر کرده است.
شایان ذکر است، رشته ورزشی بودو یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشته است و از این پس با تشکیل فدراسیون جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.
 سعید سلیمانزاده دبیر بودو ایران از امادگی تیم ایران برای مسابقات جایره بزرگ  ده فجر 97 خبر داد
اخبار مرتبط
 
 

با امضای تفاهم‌نامه ای بین کنفدراسیون جهانی و آسیایی بودو:

میزبانی مسابقه جهانی جایزه بزرگ بودو به ارومیه واگذار شد

 
میزبانی مسابقه جهانی جایزه بزرگ بودو به ارومیه واگذار شد

در اجلاس هیات رییسه جهانی فدراسیون بودو در باکو جمهوری آذربایجان‌، برگزاری مسابقات جهانی جایزه بزرگ بودو به ارومیه واگذار شد.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، اجلاس هیات رییسه فدراسیون جهانی بودو در باکو جمهوری آذربایجان با حضور فائق رافیف رییس کنفدراسیون جهانی، دکتر چمن‌گلی رییس کنفدراسیون آسیا و امیر رسولی رییس گروه بودو ایران برگزار شد.
در این اجلاس، قرار شد مسابقات اروپایی در قبرس، مسابقات جهانی در باکو و مسابقات جایزه بزرگ جهانی در ارومیه برگزار شود.
مسابقات جایزه بزرگ ارومیه قرار است به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شود و ارومیه میزبانی این مسابقات را بر عهده خواهد داشت.
همچنین براساس تفاهم نامه منعقده، نحوه همکاری مشترک کنفدراسیون جهانی و آسیایی تدوین و اجلاس دوم هیات رییسه در ایران برگزار شود و در خصوص بخش بانوان نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.
گفتنی است، دکتر چمن گلی در صدر هیاتی به منظور دیدار و رایزنی با فدراسیون جهانی به باکو جمهوری آذربایجان سفر کرده است.
شایان ذکر است، رشته ورزشی بودو یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشته است و از این پس با تشکیل فدراسیون جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.
سعید سلیمانزاده به عنوان دبیر بودو ایران از امادگی تیم ایران خبر داد
 
اخبار مرتبط
 
 

مهم‌ترین برنامه‌های هیات رزمی آذربایجان‌غربی در هفته تربیت‌بدنی و ورزش

 
مهم‌ترین برنامه‌های هیات رزمی آذربایجان‌غربی در هفته تربیت‌بدنی و ورزش

رییس هیات رزمی آذربایجان‌غربی مهمترین برنامه های این هیات را در هفته تربیت‌بدنی ورزش را تشریح کرد.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، امیر رسولی رییس هیات رزمی استان درخصوص برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی گفت: انجام چندین مسابقه ورزشی، برگزاری چندین دوره آموزشی و حضور در نمایشگاه و رژه هیات‌های ورزشی مهم‌ترین برنامه‌های هیات رزمی در هفته تربیت بدنی خواهد بود.
وی اظهار کرد: مسابقات 4 جانبه موی تای کیک بوکسینگ با حضور تیم‌های پیرانشهر، مهاباد، نقده و سردشت در شهرستان پیرانشهر، مسابقه دوستانه کوبودو در ماکو و مسابقات دوستانه کیک بوکسینگ در تکاب در روز 20مهرماه از جمله مسابقاتی است که در هفته تربیت بدنی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین روز 26 مهرماه مسابقات کیک بوکسینگ استانی و روز 27مهرماه مسابقات موی تای استانی به مناسبت هفته تربیت بدنی در شهر ارومیه برگزار خواهد شد.
رسولی گفت: 3 دوره آموزشی نیز در هفته تربیت بدنی برگزار خواهد شد که دوره های مربیگری و داوری درجه 2 و 3 کیک بوکسینگ و آزمون فنی دان 1 تا 3 در این هفته خواهد بود.
رسولی همچنین اظهار کرد: هیات رزمی در نمایشگاه هیات‌های ورزشی و رژه این هیات‌ها که روز پنج‌شنبه 26 مهرماه برگزار می‌شود حضور خواهدیافت.
 

مسابقات آفرود قهرمانی کشور در ارومیه برگزار شد

 
مسابقات آفرود قهرمانی کشور در ارومیه برگزار شد

​سومین مرحله مسابقات آفرود (خودروهای دودیفرانسیل) قهرمانی کشور درسال ۱۳۹۷ به میزبانی ​ارومیه، برگزار شد و راننده استان گلستان به عنوان برترین این مسابقات دست یافت.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، سومین مرحله مسابقات آفرود (خودروهای دودیفرانسیل) قهرمانی کشور درسال ۱۳۹۷ به میزبانی ​ارومیه در پیست پارک جنگلی این شهر، برگزار شد.
در این مسابقه که با حضور بیش از ۷۰ شرکت کننده از سراسر کشور و در ۴ کلاس به رقابت پرداختند و بالغ بر هزاران نفر نیز از نزدیک این رقابت را تماشا کردند در پایان نتایج زیر رقم خورد:
کلاس ۱:
رتبه اول: محمد شش‌پری از قزوین با زمان ۲دقیقه و ۱۰ثانیه و ۷۱صدم ثانیه
رتبه دوم: محمدرضا صبوری از قزوین با زمان ۲دقیقه و ۱۴ثانیه و ۹۴صدم ثانیه
رتبه سوم: امین ستوده از تهران با زمان ۲دقیقه و ۱۶ثانیه و ۴۵صدم ثانیه
کلاس ۲:
رتبه اول: قاسم وکیلی از قزوین با زمان ۲دقیقه و ۴ثانیه و ۳۲صدم ثانیه
رتبه دوم: علیرضا نعمتی از قزوین با زمان ۲دقیقه و ۱۰ثانیه و ۲صدم ثانیه
رتبه سوم: حسین کشاورز از قزوین با زمان ۲دقیقه و ۱۵ثانیه و ۵۲صدم ثانیه
کلاس ۳:
رتبه اول: سیدحسن حسینی از خراسان رضوی با زمان ۲دقیقه و۷صدم ثانیه
رتبه دوم: حسن بلوچیان از تهران با زمان ۲دقیقه و ۴ثانیه و ۴۵صدم ثانیه
رتبه سوم: محسن یزدی از قم با زمان ۲دقیقه و ۵ثانیه و ۲۲صدم ثانیه
کلاس ۴:
رتبه اول: مهدی شهری از گلستان با زمان یک دقیقه و۵۷ثانیه و ۳۴صدم ثانیه
رتبه دوم: پوریا حسین از تهران با زمان ۲دقیقه و ۸۹صدم ثانیه
رتبه سوم: سمیع‌الدین شجاعی‌مهر از همدان با زمان ۲دقیقه و ۱ثانیه
همچنین در پایان مهدی شهری از گلستان به عنوان برترین راننده مجموع این رقابت ها انتخاب و کاپ اخلاق به رضا طرفه از آذربایجان‌غربی اهدا شد.
 
اخبار مرتبط
 
 

بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی برگزار شد

 
بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی برگزار شد

با حضور مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی برگزار شد.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور علی مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، دکتر چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مدیران ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، محمدحسین حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی با ارائه آخرین وضعیت آمار ازدواج و طلاق در استان گفت: امسال آمار طلاق در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و در مقایسه با میانگین کشوری نیز رقم کمتری است.
وی خاطر نشان کرد: در بخش تسهیلات نیز شاهد پرداخت 88درصدی درخواست‌های زوجین برای دریافت تسهیلات در استان هستیم.
حسنی به بخشنامه وزیران در مورد زن و خانواده هم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف باید با همکاری هم و با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و همچنین مراکز مشاوره برای کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج در جامعه تلاش کنند.
دکتر چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با اشاره به ارائه تسهیلات برای جوانان و همچنین برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آنان در راستای ترغیب به ازدواج، تحکیم خانواده‌ها و کاهش آمار طلاق در جامعه از برنامه‌های این اداره کل بیان و خاطر نشان کرد: وضعیت استان در مقایسه با سایر استان‌ها و میانگین کشوری بهبود یافته با این حال باید برای ارتقای وضعیت، با همکاری و همفکری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط تلاش کنیم.
علی مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه کشور بخش عظیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهد گفت : جوان بودن کشور شرایط خاصی دارد و این امر خود می تواند هم به عنوان فرصت و هم به عنوان تهدید تلقی شود که می بایست با برنامه ریزی درست و اصولی ازاین فرصت ها برای توسعه و پیشرفت استان بهره برد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه اساس توسعه و پیشرفت هر جامعه ای جوانان و نیروی انسانی توانمند و ماهر است ، اظهار داشت : باید از این نیروی عظیم جوانان برای توسعه و پیشرفت استان و کشور بیش از پیش استفاده شود و لازمه آن ارائه آموزشهای لازم و مهارتهای فنی و حرفه ای است .
مصطفوی با بیان اینکه اشتغال و بیکاری عمده مشکل جوانان به حساب می آید ، افزود: ادارات و نهادهای دولتی ظرفیت جذب و بکارگیری همه نیروهای جوان را ندارد لذا سازمانهای متولی از جمله اداره کار و فنی حرفه ای که متولی ارائه آموزش و مهارت هستند باید آموزشهای لازم را برای توانمندسازی جوانان ارائه نمایند و با برنامه ریزی های لازم برای رفع این مشکلات تلاش شود .
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به ۹ مصوبه این جلسه ، گفت : فعال کردن سمن ها ی مرتبط با امور جوانان و همکاری ادارات با این سمن های مردم نهاد، ارائه تسهیلات لازم به ویژه تسهیل اخذ وام ازدواج از سوی بانک برای جوانان ،راه اندازی و تقویت کلینیک های آسیب های اجتماعی و توجه بیش از پیش نهادها و ادارات به برگزاری کارگاهای آموزشی قبل از ازدواج از جمله مصوبات بیست و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان هست که دستگاه های اجرایی مربوطه موظف به اجرای آنها هستند.
مصطفوی در ادامه به آسیب های اجتماعی و رواج برخی از این آسیبها از جمله اعتیاد در بین زنان و جوانان و در مناطق روستایی و شهری ، گفت : الگوی آسیب های اجتماعی امروز نسبت به سالهای قبل فرق کرده و در این خصوص باید بصورت اساسی برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد و این نیاز به عزم و اراده همگانی دارد .
در این جلسه همچنین، مدیران، نمایندگان و کارشناسان سایر دستگاه‌ها و همچنین نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به ارائه نظرات و راهکارهای خود برای افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در جامعه ارائه دادند.
 

داور بین‌المللی ارومیه‌ای یکی از داوران حاضر در کاراته المپیک ساحلی آمریکا خواهد بود

 
داور بین‌المللی ارومیه‌ای یکی از داوران حاضر در کاراته المپیک ساحلی آمریکا خواهد بود

جواد سلیمی داور بین‌المللی ارومیه‌ای یکی از داوران حاضر در رقابت‌های کاراته المپیک ساحلی آمریکا خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، بنا به اعلام فدراسیون جهانی کاراته، داوران اولین دوره رقابتهای کاراته المپیک ساحلی ۲۰۱۹ آمریکا معرفی شدند.

در لیست اعلامی جواد سلیمی یکی از ۱۳ داور دعوت شده به این رقابت‌ها خواهد بود.

فدراسیون جهانی کاراته یکشنبه ۲۵ آذر ماه با ارسال نامه رسمی از جواد سلیمی دعوت کرد تا به عنوان داور در المپیک ساحلی حضور داشته باشد، بازی‌هایی که برای نخستین بار رشته کاراته را در جمع خود دارد.

گفتنی است، جواد سلیمی داور اهل ارومیه، هم‌اکنون رییس هیات کاراته استان آذربایجان‌غربی نیز است.

 

 بوکسور جوان نقده ای آذربایجان غربی نایب قهرمان ایران شد

 
‍ بوکسور جوان نقده ای آذربایجان غربی نایب قهرمان ایران شد

مدال نقره و مقام سوم وزن 81 کیلوگرم مسابقات بوکس قهرمانی کشور گرامیداشت شهدای حمله تروریستی اهواز به بوکسور شایسته نقده ای آذربایجان غربی رسید.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی عضو کمیته فنی و مسئول کمیته شهرستان های هیات بوکس استان در این خصوص گفت: حسین دانشور ورزشکار جوانان اهل شهرستان نقده مدال نقره وزن 81 کیلوگرم رقابت های قهرمانی کشور را بر گردن آویخت.
طاهر جباری افزود: بیست و هشتمین دوره مسابقات بوکس بزرگسالان کشور به میزبانی شهر اهواز، گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی این شهر از 18 تا 23 آذر ماه جاری برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه بهمن عزیزی و سلطان علی رمضان زاده مربیگری تیم بوکس استان را بر عهده داشتند، بیان کرد: دانشور در دیدار فینال با قبول شکست مقابل مبین کهرازه از سیستان و بلوچستان به مدال نقره و مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.
وی ادامه داد: شهرام جلالی در وزن 52 کیلوگرم از میاندوآب، اورهان حاجی پور در وزن 56 کیلوگرم از ارومیه، پژمان فرجی از ارومیه در وزن 60 کیلوگرم، حجت سلیمی پور در وزن 64 کیلوگرم از خوی، علی کریمی در وزن 69 کیلوگرم از میاندوآب، حسین دانشور در وزن 81 کیلوگرم از نقده، سیامک قربانی در وزن 91 کیلوگرم از خوی و حامد اسماعیلی در وزن به اضافه 91 کیلوگرم از بوکان هشت بوکسور اعزامی استان به این رقابت ها بودند.
ملی پوش ارومیه ای و سابق بوکس کشور گفت: همچنین محمد آبی، حبیب کریم زاده و محرم قربانی سه داور از این استان جهت قضاوت در این مسابقات عازم اهواز شدند که این امر موفقیت چشمگیری برای تیم داوری استان محسوب می شود.
عضو شورای فنی فدراسیون بوکس کشور افزود: در این دوره از رقابت ها تیم خوزستان پس از 22 سال قهرمان شد و تیم های تهران الف و مازندران به ترتیب دوم و سوم شدند.

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 13140352
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content