فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

توضیح و اصلاحیه یک خبر با عنوان لغو کلیه احکام صادره

توضیح و اصلاحیه یک خبر با عنوان لغو کلیه احکام صادره

حدود چند ساعت پیش خبری منتشر شد با عنوان "اطلاعیه مهم/ لغو کلیه احکام صادره" که نیاز به توضیح و اصلاحیه دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی، در این خبر آمده است که کلیه احکامی که با عنوان‌های مختلف برای افراد در سمت‌های متعدد طی دورهای سرپرستی آقایان محمود رشیدی و علی دادگر صادر شده، لغو می‌گردد.

یادآور می‌شود لغو این احکام مربوط به احکام مسئولیت افراد است که با دستور مقام ریاست فدراسیون اعمال شده است.

همچنین لازم به توضیح و اصلاح است، لغو این احکام شامل احکام قهرمانی، مربی‌گری، داوری و فنی نمی‌شود.

نسخه چاپي
مسابقات بوکس لیگ ستارگان جهان- بلغارستان
محمدپور با شکست نایب قهرمان جهان شگفتی ساز شد

سجاد محمدپور بوکسور وزن 52 کیلوگرم تیم ملی ایران در مسابقات لیگ ستارگان جهان با شکست نایب قهرمان جهان کار خود را آغاز کرد.

خبرگزاری فارس: محمدپور با شکست نایب قهرمان جهان شگفتی ساز شد
  •  

، سجاد محمدپور بوکسور وزن 52 کیلوگرم ایران شب گذشته (شنبه) در نخستین دیدار خود در مسابقات جهانی( APB) با شکست "فلیسی" دارنده مدال نقره جهان از الجزایر کار خود را آغاز کرد.

این مسابقات با حضور 8 بوکسور برتر وزن 52 کیلوگرم جهان در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می شود.

امین قاسمی پور دیگر نماینده ایران در مسابقات جهانی APB است. هدایت محمدپور در این مسابقات برعهده اکبر احدی است.

نسخه چاپي
تاج خبر داد:
پرسپولیس ۶ و نیم میلیارد و استقلال و ۷ و نیم میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند

باشگاه پرسپولیس ۶ و نیم میلیارد تومان و استقلال ۷ و نیم میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

خبرگزاری فارس: پرسپولیس ۶ و نیم میلیارد و استقلال و ۷ و نیم میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند
  •  

، مهدی تاج در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران گفت: باشگاه پرسپولیس 6 و نیم میلیارد تومان و استقلال 7 و نیم میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند و این بدهی سنگین است.

نسخه چاپي
در رابطه با اینکه اینترپل دنبال پولادی است، چیزی نشنیده‌ام
تاج: تمام پرونده‌های مالیاتی مربوط به استقلال و پرسپولیس است/ بعید است مشکل رفیعی در این دوره حل شود

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: تمام پرونده‌هایی که در اداره مالیات مفتوح است مربوط به باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

خبرگزاری فارس: تاج: تمام پرونده‌های مالیاتی مربوط به استقلال و پرسپولیس است/ بعید است مشکل رفیعی در این دوره حل شود
  •  

، مهدی تاج در پایان تمرین تیم ملی در رابطه با مشکل مالیاتی سیدجلال حسینی گفت: حرف حسینی درست است ولی اداره مالیات قوانین خودش را دارد. امروز با مسئول اداره مالیات شمیرانات جلسه داشتم و او قول داد مشکل بازیکنان حل شود. مشکل خسرو حیدری امروز حل شد و قرار است فردا کار سیدجلال هم حل شود. مسئله مالیات موضوع سنگینی است که همچنان پابرجاست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان لیگ مالیات سیدجلال را می‌دهد، عنوان کرد: سازمان لیگ نباید مالیات بازیکنی را بدهد. در قرارداد حسینی با پرسپولیس به صراحت این موضوع ذکر شده که مالیات بر عهده باشگاه پرسپولیس است. طبق قانونی که به تصویب رسیده از این پس هیچ باشگاهی نمی‌تواند مالیات بازیکنی را تعهد کند و این کار غیرقانونی است. مثل این کار که یک نفر از چراغ قرمز رد شود و بگوید این مسئله بر عهده من است. البته بحث مربی خارجی یک موضوع دیگر است ولی راجع به بازیکنان و مربیان خارجی نباید این کار صورت بگیرد. موضوع مالیات حسینی هم مربوط به گذشته است.

رئیس سازمان لیگ در رابطه با اینکه آیا این مالیات از مطالبات باشگاه پرسپولیس در سازمان لیگ پرداخت می‌شود، عنوان کرد: خیر ما به دنبال حل این مسئله هستیم تا مجوز خروج حسینی را بگیریم.

وی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس هیچ پولی ندارد و حتی برای عمل جراحی احمد نوراللهی پول قرض شد، خاطرنشان کرد: در مورد پرسپولیس و استقلال فقط بروید دعا کنید تا وضعیت خوب شود. این دو تیم هواداران زیادی دارند و امیدوارم با تلاش‌هایی که نصرالله سجادی انجام می‌دهد آنها بتوانند فصل آینده موفق شوند. واقعا این دو تیم شرایط بسیار سختی دارند. امروز به اداره مالیات رفتم یک پرونده از نفت تهران آنجا ندیدم. یک پرونده از تراکتورسازی و ذوب‌آهن در اداره مالیات مفتوح نبود همه پرونده‌ها مربوط به استقلال و پرسپولیس است. باید به شکلی این مسئله حل شود. فکر می‌کنم 7 و نیم میلیارد بدهی مالیاتی برای استقلال و 6 و نیم میلیارد بدهی مالیاتی مربوط به پرسپولیس بود.

تاج در مورد اینکه آیا پلیس اینترپل به دنبال مهرداد پولادی است، گفت:‌ این مسئله را تائید نمی‌کنم و این خبر را نشنیده‌ام. علیرغم اینکه پولادی علیه سازمان لیگ مصاحبه کرده اعتقاد دارم باید به او کمک کرد تا مشکلش حل شود.

وی در رابطه با وضعیت سروش رفیعی گفت: تلاش می‌کنیم تا مشکلی رفیعی حل شود و فکر می‌کنم این اتفاق از مسابقات بعدی بیفتد. بعید می‌دانم مشکل رفیعی در سفر به ازبکستان و ترکمنستان در این دوره حل شود و او بتواند تیم را همراهی کند.

تاج در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای عدم تداخل برنامه‌های تیم ملی با سازمان لیگ دارند، گفت: جلسات خوبی در این رابطه برگزار می‌کنیم تا هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

نسخه چاپي
پرونده «فساد در فوتبال» در هیات رئیسه اصل ۹۰ نهایی شد
فرار مالیاتی ۲۵ میلیاردی فدراسیون فوتبال/ ۱۸۸ سفر غیر ضرور کفاشیان/ ضعف نظارتی وزارت ورزش

پرونده «فساد در فوتبال» در هیات رئیسه اصل ۹۰ نهایی شد که طبق آن تخلف فدراسیون فوتبال محرز اعلام شده است.

خبرگزاری فارس: فرار مالیاتی ۲۵ میلیاردی فدراسیون فوتبال/ ۱۸۸ سفر غیر ضرور کفاشیان/ ضعف نظارتی وزارت ورزش
  •  

حسین آذین نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفـت: پرونده فساد در فوتبال در جلسه امروز هیأت رئیسه کمیسیون بررسی و نهایی شد؛ موضوع پس از بررسی و تصویب در صحن کمیسیون در هفته آینده  برای قرائت در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه تحویل داده خواهد شد و موضوعاتی که نیازمند بررسی در قوه قضائیه باشد به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

وی افزود: موضوع فساد در فوتبال در اواخر سال 92 در کمیسیون اصل 90 مطرح شد و از آن زمان تاکنون در خصوص این پرونده با 70 نفر از افراد از حوزه‌های مختلف مرتبط با فوتبال مصاحبه به عمل آمد و مکاتباتی با وزارت اطلاعات، وزارت ورزش و دیوان محاسبات انجام شد و در نهایت گزارش پس از یک سال و حدود سه ماه در کمیسیون نهایی شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به محورهای پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت: نقص مقررات فدراسیون فوتبال در حوزه داخلی و اساسنامه از جمله موارد مورد ایراد است و اساسنامه فعلی از نظر قانونی مورد تأئید نیست و به تأئید فیفا و هیأت وزیران نرسیده است.

آذین همچنین خاطرنشان کرد: از دیگر محورها آئین‌نامه انضباطی است که مغایرت آئین‌نامه به عنوان یک مقرره فرا تقنینی با مقررات موضوعه از جمله در اعطای اختیارات ویژه به رؤسای کمیته‌های انضباطی و استیناف برای صدور احکام است که باعث می‌شود به صورت سلیقه‌‌ای در این ارتباط عمل شود.

وی افزود: انتصاب افراد سیاسی غیرمتخصص در حوزه فوتبال محور بعدی است که طبق آن افراد سیاسی فاقد تجربه مرتبط با حوزه فوتبال در فدراسیون و انتصاب مدیران عامل در باشگاه‌ها منصوب شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون اصل90 مجلس اظهار داشت: منابع مالی غیرشفاف و ارتزاق از بیت‌المال هم در فدراسیون و هم در باشگاه‌ها مشهود است، طبق این بخش از گزارش حدود هزار میلیارد تومان سالانه در لیگ برتر و لیگ دسته یک از بیت‌المال هزینه می‌شود و به غیر از سه باشگاه استقلال اهواز، پدیده شاندیز و گسترش فولاد تبریز سایر باشگاه‌ها، دولتی یا شبه دولتی هستند.

«محور بعدی گزارش اینکه نقل و انتقالات بازیکنان بدون نظارت است که این نقل و انتقالات به واسطه مدیران عامل به صورت مستقیم با بازیکنان و مربیان و یا ارتباط مربیان با بازیکنان همچنین بخش ایجنت‌های کددار و نقش گروه‌های متفرقه در نقش ایجنت‌های غیر رسمی شامل خبرنگاران، پیشکسوتان، کارمندان و ... انجام می‌شود.»

 

 

رکود  مشت زدن به کیسه طی 24 ساعت بدونه استراحت توسط سید راشد حسینی

رکود دار بدن اهن ربایی 82 قاشق  در جهان توسط قهرمان سید راشد حسینی

04

مراسم تودیع سرپرست و معارفه رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی برگزار شد

مراسم تودیع سرپرست و معارفه رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی برگزار شد

مراسم تودیع علی دادگر، سرپرست سابق فدراسیون ورزش‌های رزمی و معارفه محمود رشیدی رئیس جدید فدراسیون صبح امروز (دوشنبه) در فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های رزمی، در این مراسم ابتدا دکتر غلامرضا شعبانی‌بهار معاون توسعه ورزش همگانی با تشکر از علی دادگر درباره خدماتی که برای ورزش‌های رزمی در این مدت داشته، تشکر کرد و گفت: «ورزش‌های رزمی با توجه به تعدد سبک‌ها پتانسیل‌ بالایی در ایران دارد و این زیادی مخاطب می‌تواند در توسعه همگانی کردن ورزش گام بلندی بردارد.» وی افزود: «در مجوع پتانسیل‌هایی که در این ورزش وجود دارد می‌تواند در دو بعد قهرمانی و همگانی توسعه پیدا کند.» شعبانی‌بهار با اشاره به اهداف وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: «نباید فقط ورزش قهرمانی مورد توجه قرار گیرد. فدراسیون ورزش‌های رزمی می‌تواند با نهادینه کردن ورزش همگانی گام مهمی را برای پیشبرد اهداف وزارت ورزش و جوانان که همان توجه ویژه به ورزش همگانی است، بردارد.» در ادامه علی دادگر سرپرست سابق فدراسیون ورزش‌های رزمی با اشاره به اهمیت ویژه این فدراسیون گفت: «وجود حدود 100 سبک در این فدراسیون نشان‌دهنده این واقعیت است که با مخاطبان زیادی روبرو هستیم. به همین دلیل در مدتی که سرپرستی این فدراسیون را برعهده داشتم سعی کردم آرامش و وجدان کاری را سرلوحه کار قرار دهم، دغدغه ام هم این بود یک انتخابات سالم برگزار شود که شکر خدا با کمترین حاشیه برگزار شد.» همچنین محمود رشیدی رئیس جدید فدراسیون ورزش‌های همگانی با قدردانی از علی دادگر خاطرنشان کرد: «آقای دادگر با مدیریت مدبرانه خود موجب شد تا فدراسیون به دور از حاشیه و تنش اداره شود.» وی افزود: «با توجه به اهداف وزارت ورزش و جوانان، سعی می‌کنم اولویت این فدراسیون را برای گسترش ورزش همگانی قرار داده و در آینده نیز شاهد اعتلای این فدراسیون باشیم.»

لازم به توضیح است محمود رشیدی روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه سال جاری با اکثریت آرا برای مدت چهار سال به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی انتخاب ش

یون
 
 
06

زرگر مشاور اجرایی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی شد

زرگر مشاور اجرایی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی شد

طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون ورزش های رزمی، سید مهدی زرگر به عنوان مشاور اجرایی ریاست این فدراسیون منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی، در حکم صادره از سوی محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش های رزمی به سید مهدی زرگر آمده است:

«با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمندتان، جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور اجرایی رئیس فدراسیون ورزش های رزمی به مدت یکسال منصوب می گردید، امید است ظل توجهات حضرت بقیه ا... اعظم (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود با اهتمام و برنامه ریزی متناسب در پیشبرد کمی و کیفی امور محوله کما فی السابق موفق و منصور باشید.»

08

در جلسه وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها عنوان شد/ کسب رتبه نخست فدراسیون‌ ورزش‌های رزمی در بین 52 فدراسیون با رشد 136 درصدی

در جلسه وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها عنوان شد/ کسب رتبه نخست فدراسیون‌ ورزش‌های رزمی در بین 52 فدراسیون با رشد 136 درصدی

 

روز سه شنبه هفته گذشته درحالی روسای فدراسیون‌ها جلسه‌ای با وزیر محترم ورزش و جوانان برگزار کردند که اتفاقات این جلسه حاکی از یک خبر مسرت بخش برای فدراسیون ورزش‌های رزمی بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های رزمی، در این جلسه وزير ورزش و جوانان ضمن تبريك به مناسبت انتخاب  محمود رشيدي به رياست فدراسيون ورزش‌هاي رزمي، در بدو سخنراني خود به طور ويژه ايشان را مورد تفقد و تشويق خود قرار دادند و در ادامه معاونت محترم توسعه ورزش همگاني " دكتر شعباني بهار" با ارائه گزارشي جامع اذعان داشتند فدراسيون ورزش‌هاي رزمي با رشد بي‌سابقه ١٣٦ درصدي موفق به كسب جايگاه نخست بين تمامي فدراسيون‌هاي كشور شده و فدراسيون واليبال با رشد ٤٠ درصدي در رتبه دوم و فدراسيون انجمن‌هاي ورزشي با افزايش ٢٥ درصدي در جايگاه سوم قرار گرفت.

این درحالی بود که تعدادی از فدراسيون‌هاي تخصصي رزمي با رشد منفی و تعدادی دیگر از فدراسیون‌ها نیز با رشد زیر 5 درصد روبرو بودند. نكته حائز اهميت ديگر در خصوص ثبت اين ركورد ملي اين است كه فدراسيون ورزش‌هاي رزمي دومين فدراسيون پرجمعيت كشور بعد از فوتبال است و از لحاظ اصول علم آمار رشد ناگهاني و ١٣٦ درصدي يك مجموعه عظيم و پر جمعيت بسيار معني‌دار و خارج از معيارهاي معمول رشد جمعيت در سازمان‌هاي پر مخاطب است كه معمولا به سختي بالاتر از ١٠ درصد پيش‌بيني مي‌شوند.

به زعم كارشناسان و متخصصان علوم ورزشي بخش اعظم اين جهش ناگهاني  ظرف ١١ ماه گذشته كه محمود رشيدي سكان هدايت سرپرستي و رياست اين فدراسيون را بدست گرفته، بالارفتن سطح انگيزه عمومي در بين جامعه مخاطب و همچنين توسعه كيفي فدراسيون به صورت ملموس و عملياتي و دوري جستن از شعارهاي كليشه‌اي و غير قابل اجرا بوده. قطعاً  كسب اين دستاورد و ثبت اين ركورد بي‌سابقه و هجوم سيل جوانان به سوي اين فدراسيون مي‌تواند به عنوان ابزاري مهم در راستاي توسعه پايدار بعد همگاني ورزش‌هاي رزمي در كنار جاذبه‌هاي قهرماني در اختيار وزارت ورزش و جوانان به عنوان عالي‌ترين نهاد متولي ورزش كشور قرار گيرد. بنا به اذعان معاونت محترم توسعه همگاني" دكتر شعباني بهار" فدراسيون ورزش‌هاي رزمي به عنوان فدراسيون هدف توسط وزارت ورزش و جوانان شناسايي شده و در راستاي تحقق رسالت نهادينه كردن ورزش در بين خانواده‌ها و جوانان ايراني جايگاهي ويژه در وزارت ورزش و جوانان دارد.


آذربایجان غربی میزبان دو مرحله از تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان

آذربایجان غربی میزبان دو مرحله از تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان

 سی امین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان خرداد ماه امسال برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور به صورت نیمه حرفه ای و در شش مرحله برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، سی امین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان خرداد ماه امسال برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور به صورت نیمه حرفه ای برگزار میشود ؛ که سطح این تور1-2 و جزو 42 تور نیمه حرفه ای جهان محسوب می گردد و آذربایجان غربی دو مرحله از شش مرحله این تور بین المللی را با شایستگی تمام میزبانی خواهد کرد.
 این تور شش مرحله ای با همکاری استان های :آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ، در مسافتی بالغ بر 4/958 کیلومتر برگزار
خواهد شد.
در مرحله اول این تور، دوچرخه سواران مسیر 8/163 کیلومتری  تبریز – مشکین شهر را رکاب خواهند زد و پس از استراحت در هشتم خردادماه مسیر 191 کیلومتری سرعین به مقصد تبریز را خواهند پیمود.
دوچرخه سواران در مرحله سوم ، نهم خردادماه میهمان مردم میهمان نواز آذربایجان غربی خواهند بود و مسیر 4/144 کیلومتری تبریز – ارومیه را رکاب خواهند زد.
در مرحله چهارم دوچرخه سواران پس از استراحت، روز یکشنبه 10 خردادماه ارومیه را به مقصد منطقه آزاد ارس ( جلفا) که مسافتی بالغ بر175 کیلومترمی باشد را رکاب خواهند زد و در این مسیر از گردنه زیبای قوشچی، سه راهی سلماس، کمربندی خوی، سه راهی ایواوغلی  
و در نهایت در خط پایان به منطقه آزاد ارس خواهند رسید.
در ادامه مسیر تورو در مرحله پنجم دوچرخه سواران مسیر 150 کیلومتری  جلفا –آینالو را خواهند پیمود.
 و در آخرین مرحله تور بین المللی دوچرخه سواران مسیر 114 کیلومتری مبداء به مقصد  لاله پارک تبریز را رکاب خواهند زد.
 در سی امین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان  پنج تیم از داخل کشور1-پتروشیمی تبریز 2- شهرداری تبریز 3 - سپاهان اصفهان  4-پیشگامان کویر یزد   5- تیم ملی ایران و 16 تیم از14 کشور شامل:1- استرالیا (ناویتاس ساتیلیس ) 2- استرالیا(سرچ تو ریته ین) 3 - تیم ملی گرجستان 4- تیم ملی مغولستان 5- مالزی (ان اس سی) 6-چین تاپیه (آرتی اس سانتیک) 7- ترکیه (تورکوشکر) 8- لائوس (سی سی سایکلینگ تیم ) 9- مالزی (ته رانگانو) 10- تیم ملی ازبکستان 11-تیم ملی سوریه 12- تیم ملی بحرین 13- تیم ملی ارمنستان 14- قزاقستان (وینو فورائور) 15- جمهوری خلق چین (لیوشان لند اسکیپ) 16- جمهوری چک (ای سی سپارتاپراها) شرکت خواهند داشت./ق


آذربایجان غربی در هفته نخست لیگ بوکس غرب کشور برابر همدان به برتری رسید

آذربایجان غربی در هفته نخست لیگ بوکس غرب کشور برابر همدان به برتری رسید

 تیم بوکس آذربایجان غربی در هفته نخست لیگ بوکس منطقه غرب کشور برابر تیم همدان به پیروزی رسید.

به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي محمد آبی دبیر هیات بوکس استان در اين خصوص گفت: در این مسابقات تیم 10 نفره آذربایجان غربی موفق شد با نتیجه 9 بر 1 بر حریف همدانی خود غلبه کند.
وی اظهار کرد: در دیگر دیدارها تیم لرستان به برتری 6 بر 4 برابر کردستان دست یافت.
آبی ادامه داد: هفته دوم این مسابقات اواخر خرداد ماه جاری به میزبانی شهرستان ارومیه برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقات به صورت رفت و برگشت و در هشت هفته برگزار می شود تا تیم قهرمان این دوره مشخص شود.
آبی که به عنوان سرپرست تیم استان در این رقابتها حضور دارد افزود: مرتضی ریواسی در وزن 49 کیلوگرم، هادی زیرک 52، شهرام کاتب 56، داوود حنیفی 60، اسماعیل منصوری 64، امین بخشی زاده 69، ساسان رمضانی 75، یونس حسن پور 81، محمد عزیزی 91 و شاهین پیش دست در وزن به اضافه 91 کیلوگرم ترکیب تیم استان به مربی گری طاهر جباری و بهمن عزیزی را تشکیل می دهند ضمن اینکه محرم قربانی و حبیب کریم زاده به عنوان داور در این مسابقات حضور دارند.
آبی ادامه داد: این مسابقات به صورت دوره ای و در هشت هفته برگزار می شود و شهرستان سنندج کردستان روز جمعه یکم خرداد ماه در هفته نخست میزبان چهار تیم حاضر در این رقابتها بود.
وی با اشاره به اینکه لیگ منطقه غرب کشور با حضور چهار تیم آذربایجان غربی، لرستان، کردستان و همدان آغاز شده است گفت: امسال برای نخستین بار رقابتهای لیگ ایران در مناطق پنجگانه کشور برگزار می شود و تیم های برتر به مرحله نهایی راه می یابند.
استان آذربایجان غربی امسال چهار بوکسور به نامهای هادی ماکویی در وزن 64 کیلوگرم، امین بخشی زاده در 69 کیلوگرم، وحید ابراهیمی در 91 کیلوگرم و یونس حسن پور در وزن 81 کیلوگرم را در سهمیه اردوی تیم ملی دارد.
تیم بوکس آذربایجان غربی در آذرماه سال گذشته موفق شد یک مدال طلا و یک برنز در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور به دست آورد.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه های 50 تا 80 موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده اند.
 
بوکس، از جمله رشته های رزمی است که آذربایجان غربی در سالهای اخیر، پیشرفت خوبی در این رشته ورزشی داشته است.

8 / 3 / 1394برچسب:, :: 7:48 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده


حضور دو سنگ نورد بانوي آذربايجان غربي در جشنواره سراسري كشوري اصفهان

حضور دو سنگ نورد بانوي آذربايجان غربي در جشنواره سراسري كشوري اصفهان

  نخستين جشنواره سنگ نوردي  بانوان و هفتمین همایش راهبردی نواب رئیس هیات های كوهنوردي و صعودهاي ورزشي كشور گرامیداشت پیمان های بین المللی خواهر شهری' همزمان از 6 لغايت 8 خردادماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي به نقل از فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی،نخستین جشنواره سنگ نوردی زنان، بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی مرحومه «خدیجه ثقفی» همسر امام خمینی (ره) ششم خردادماه در اصفهان برگزار می شود و لعيا ايماني و فاطمه كوله سنگ نورد از استان آذربايجان غربي در اين جشنواره شركت دارند.
در این جشنواره که تا هشتم خردادماه ادامه خواهد یافت، زنان سنگ نورد استانهاي سراسر كشور در رده های مختلف سنی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
همچنين هفتمین همایش راهبردی نواب رئیس هیات های كوهنوردي و صعودهاي ورزشي كشور گرامیداشت پیمان های بین المللی خواهر شهری' نيز همزمان در اين شهر برگزار مي شود كه نازيلا آقازاده نائب رئيس هيأت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي آذربايجان غربي در آن حضور دارد.
این همایش با هدف بررسی مسایل و برنامه های هیات های کوهنوردی و توسعه رابطه بین خواهر شهری ها برگزار می شود.

نخستین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست
ابتکار: نرخ تخریب محیط زیست بسیار تکان دهنده شده است محیط زیست به قهرمان نیاز دارد
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روند تخریب محیط زیست با شتاب پیش می رود، بنابراین کند کردن آن به قهرمان و پهلوان نیاز دارد.
 
 به گزارش  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان  معصومه ابتکار روز پنجشنبه در نخستین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست افزود: حضور قهرمانان ورزشی به عنوان سفیران محیط زیست، نقش بسزایی در حفاظت از طبیعت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: قهرمانان ورزشی همواره الگوهای رفتاری برای جوانان ونوجوانان هستند بنابراین بسیار خوشحالیم که امروز سفیران محیط زیست، حمایت فدراسیون های ورزشی را از گونه های در خطر انقراض خواهند داشت.

معاون رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد این همایش به هم افزایی میان ورزش و محیط زیست منتهی شود.

ابتکار، همکاری وزارت ورزش و سازمان محیط زیست را گامی بسیار ارزشمندی در راستای حفاظت محیط زیست دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم این بنا را با همکاری و همت تمام اعضا جامعه ورزشی کشور و محیط زیست به نتیجه برسانیم.

** نرخ تخریب محیط زیست بسیار تکان دهنده شده است

معاون رییس جمهوری با طرح این سووال که چرا امروز صحبت از محیط زیست زیاد شده، افزود: 15 ساله گذشته اهداف هزاره در دنیا تعریف شده بود که امسال سال پایانی آن است، از شهریور امسال اهداف هزاره به اهداف توسعه پایدار تغییر می کند و جهت گیری اصلی آن هم افزایی بین رشد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست است، در واقع مثلثی تعریف می شود که محیط زیست یکی از ضلع های اصلی آن است.

وی تاکید کرد: به این علت است که نرخ ناپایداری و تخریب محیط زیست در دنیا بسیار تکان دهنده شده و اگر این روند ادامه یابد چیزی از محیط زیست برای آیندگان باقی نمی ماند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به تغییرات آب و هوا در دنیا و نیز ایران اشاره کرد و گفت: توسعه صنعتی و تخریب محیط زیست موجب تولید گازهای گلخانه ای در اتمسفر شده و این مساله فرآیند گرم شدن زمین را تشدید می کند.

ابتکار افزود: بابت هر درجه افزایش گرمای زمین، شش درصد مصرف آب و تبخیر افزایش می یابد و حداقل سه درصد به درآمد ناخالص ملی ضرر وارد می شود.

وی با بیان اینکه اکنون افزایش دمای 1.5 درجه ای را تجربه می کنیم، گفت: این مساله موجب ذوب شدن یخ های قطبی می شود و به مرور جزایر مختلف به زیر آب خواهند رفت که بطور قطع دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: خشکسالی های پیاپی، افزایش دما و کاهش بارندگی در ایران، برخی پیامدهای گرم شدن زمین و تغییر اقلیم است، امسال نسبت به سال گذشته 11 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت 17 درصد کاهش بارندگی داشتیم، بنابراین در حال وارد شدن به یک دوره سخت هستیم.

وی تاکید کرد: این شرایط مدیریت خاص خود را می طلبد که تاکنون نداشته ایم، در سال های گذشته بی توجهی کامل به این بخش، باعث تشدید مشکلات محیط زیست در کشور شد، البته جامعه جهانی نیز چنین مشکلاتی را دارد.

** طبیعت توانی برای احیا خود ندارد

ابتکار ادامه داد: اکنون میزان برداشت ما از منابع دنیا بسیار بیشتر از توان طبیعی آن است، زمین برای هر یکسال زندگی بشر به یکسال و نیم زمان برای احیای خود نیاز دارد.

ابتکار گفت: طبیعت توان خود پالایی و احیا را دارد اما این توان در حدی تعریف شده که اگر از آن عبور کند، انقراض رخ می دهد، بطوریکه در 70 سال اخیر 50 درصد گونه های پستاندار در جهان منقرض شده اند.

به گفته وی، شیر ایرانی و ببر مازندران دو گونه شاخص در کشور ما بودند که اکنون بطور کامل منقرض شده اند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: بنابراین دنیا نسبت به سرعت فعالیت بشر برای خودپالایی خود شش ماه عقب تر است و فرصت برای تجدید توان خود را ندارد که این روند موجب شده دنیا به سمت تخریب پیش رود.

ابتکار به تخریب جنگل های هیرکانی اشاره کرد و گفت: جنگل های هیرکانی در ایران 3.5 تا چهار میلیون سال قدمت دارد، اما امروزه فشار جمعیت، زباله، پساب ها و حضور گردشگران روند تخریب در آن را در پیش گرفته، در حالیکه فقط شش درصد از خاک کشور جنگل است که عواملی مانند تخریب و قاچاق بی رویه آن را تهدید می کند.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی و عمومی است، محیط زیست با آینده انسان سر و کار دارد، از این رو حفاظت از آن از همیت بسیار زیادی برخوردار است، الگوی صحیح مصرف آب در شهرها و بخش کشاورزی، روند شکار و کشتار گونه های جانوری نیازمند فرهنگسازی و یک انقلاب است.

وی ادامه داد: در این میان ورزشکاران نقش بسزایی دارند، زیرا شرایط محیطی و وضعیت هوا، تاثیر مستقیم بر جامعه ورزشی خواهد داشت، زیرا داشتن هوای سالم لازمه ورزش کردن، بنابراین محیط زیست سالم برای ورزشکاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

39
14 قهرمانان ورزشی کشور به عنوان سفیران محیط زیست معرفی شدند
شماری از قهرمانی ورزشی کشور در رشته های مختلف، در نخستین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیست معرفی شدند.
 

به گزارش  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علی دایی، اکرم خدابنده، یوسف کرمی، لیلا رجبی، کیانوش رستمی، بهداد سلیمی، صادق بیگلری، فاطمه منتظری، آندرانیک تیموریان، محمدجواد برزگر، روح الله طالبی و عظیم قیچی ساز، حمید سوریان ، ابراهیم جوادی این سفیران ورزشی محیط زیست هستند که امروز طی مراسمی در همایش ورزش، جوانان و محیط زیست معرفی شدند.

نخستین همایش، ورزش، جوانان و محیط زیست صبح امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر ورزش، رییس سازمان محیط زیست، معاونان این وزارتخانه، برخی رییسان فدراسیون ها و ورزشکاران قهرمان کشور در هتل المپیک آغاز شد.

در این همایش همچنین از رییسان فدراسیون های تکواندو، وزنه برداری، تنیس روی میز، فوتبال و برخی از مدیران کل ورزشی استان های فعال در حمایت از گونه های ورزشی قدردانی شد.
 

نسخه چاپي
آیا واقعا سهمیه گرفته‌ایم؟!
نام روزبهانی و عسگری در بین المپیکی‌های ریو نیست/ بی‌اطلاعی روابط بین‌الملل بوکس

سایت رسمی المپیک ریو در حالی اسامی ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند را اعلام کرده که نام احسان روزبهانی و حسین عسگری دیده نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: نام روزبهانی و عسگری در بین المپیکی‌های ریو نیست/ بی‌اطلاعی روابط بین‌الملل بوکس
  •  

، سایت رسمی المپیک ریو در خبری اسامی ورزشکاران و کشورهایی که تاکنون توانسته‌اند سهمیه المپیک 2016 برزیل را بگیرند به تفکیک رشته اعلام کرده است.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود احسان روزبهانی اولین سهمیه ایران را گرفته، نام وی در بین اسامی ورزشکاران المپیکی در سایت ریو نیست.

همایون اردلان مدیر روابط بین‌الملل در واکنشی تند به این خبر گفت: من هیچ اطلاعی ندارم، این موضوع به کسی هم ارتباطی ندارد!

سایت ریو در وزن 81- کیلو نام دو بوکسور از ایتالیا و کوبا را ذکر کرده است.

همچنین حسین عسگری نیز دیگر ملی‌پوش کشورمان است که اعلام شده بود در دوچرخه‌سواری جاده سهمیه گرفته که نام این ورزشکار نیز به چشم نمی‌خورد.

نسخه چاپي
محمدپور 16 خرداد در لیگ ستارگان جهان مبارزه می‌کند/احدی سرمربی بوکسورهای اعزامی به مسابقات APB

سجاد محمد پور نماینده وزن 52 کیلوگرم تیم ملی بوکس 16 خردادماه در بلغارستان به مصاف حریف خود می‌رود.

خبرگزاری فارس: محمدپور 16 خرداد در لیگ ستارگان جهان مبارزه می‌کند/احدی سرمربی بوکسورهای اعزامی به مسابقات APB
  •  

، سجاد محمد پور نماینده وزن 52 کیلوگرم تیم ملی بوکس طی چند روز گذشته از سوی مسئولان فدراسیون جهانی برای حضور در مسابقات لیگ ستارگان جهان دعوت شد.

مسئولان فدراسیون کشورمان نیز با پیگیری‌های لازم مدارک محمدپور را به فدراسیون جهانی ارسال کردند. حالا پس از دعوت رسمی محمدپور 16 خردادماه باید در کشور بلغارستان به مصاف حریف خود برود. این رقابت‌ها در گروه APB برگزار می‌شود.

امین قاسمی پور دیگر نماینده سنگین وزن کشورمان 28 خرداد ماه در روسیه به مصاف حریف خود می‌رود. حریفان محمدپور و قاسمی‌پور بعد از وزن کشی مسابقات مشخص خواهد شد.

با تصمیم احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس، اکبر احدی به عنوان سرمربی هدایت این نفرات را برعهده خواهد گرفت.

در پایان دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر
جام لیگ برتر کاراته به زنجانی‌ها رسید

جام قهرمانی دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کاراته مردان به تیم گاز زنجان رسید.

خبرگزاری فارس: جام لیگ برتر کاراته به زنجانی‌ها رسید
  •  

، هفته پایانی لیگ برتر کاراته در حالی امروز جمعه هشتم خرداد ماه در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد که تیم گاز زنجان با کسب 19 امتیاز تیمی جام قهرمانی را بالای سر برد.

تیم قوامی با 12 امتیاز تیمی دوم و شهرداری تبریز با 9 امتیاز تیمی عنوان سومی را کسب کرد.

کاپ اخلاق این دوره از رقابت‌ها به تیم منتخب بوشهر رسید.

حمید نیکو همت به عنوان داور برتر انتخاب شد.

دهمین دوره رقابت‌های کاراته مردان لیگ برتر در حالی امروز پیگیری و به پایان رسید که تیم گاز زنجان 4 بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرده است.

انتهای پیام/ی

نسخه چاپي
مسابقات توسعه جهانی واترپلو - تهران
ایران مقتدرانه اروگوئه را هم شکست داد/ شاگردان طاهریان بر سکوی قهرمانی

تیم ملی واترپلوی ایران با غلبه بر اروگوئه بر سکوی قهرمانی مسابقات توسعه جهانی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: ایران مقتدرانه اروگوئه را هم شکست داد/ شاگردان طاهریان بر سکوی قهرمانی
  •  

، تیم ملی واترپلوی ایران در دیدار فینال مسابقات توسعه جهانی از ساعت 17:30 امروز جمعه به مصاف تیم اروگوئه رفت و در نهایت به پیروزی پرگل 13 بر 5 دست یافت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این اولین قهرمانی ایران در مسابقات جهانی واترپلو است.

ایران در کوارتر اول 2 بر صفر و در کوارتر دوم 3 بر صفر به برتری رسید. سپس در کوارتر سوم با نتیجه 3 بر 3 با حریف مساوی کرد و در کوارتر پایانی نیز با نتیجه 5 بر 2 اروگوئه را از پیش رو برداشت تا این تیم قدرتمند و پرمدعی در این بازی با درخشش ملی پوشان دلاور ایرانی شکست را پذیرا باشد

همچنین حجت الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور و محمود گودرزی، وزیر ورزش با حضور در ورزشگاه، از نزدیک نظاره گر بازی بودند. پریز و استاورلپلوس گروه داوری بازی را تشکیل می دادند. فرید الاعلم نیز نظارت آن را بر عهده داشت.

ظرفیت جایگاه تماشاگران نیز قبل از شروع بازی تکمیل شد و برخی تماشاگران به دلیل نبود ظرفیت پشت درب ماندند.

بعد از ایران و اروگوئه، اتریش و مالت نیز بعد از برگزاری دیدار رده بندی، به ترتیب رتبه سوم و چهارم را از آن خود کردند. تیم ملی ایران نیز پیش از این یک بار به مقام قهرمانی و یک سومی مسابقات توسعه جهانی دست یافته بود.

مراسم اهدای مدال و اختتامیه پنجمین دوره مسابقات توسعه جهانی واترپلو تا دقایقی دیگر در استخر 9 دی ورزشگاه شهید شیرودی آغاز می شود.

نسخه چاپي
اخبار لحظه به لحظه از کنگره فیفا
ادعای پلیس زوریخ: محل ساختمان بمب‌گذاری شده !

پلیس شهر زوریخ مدعی شد در محل برگزاری کنگره فیفا بمبی کارگذاشته شده است.

خبرگزاری فارس: ادعای پلیس زوریخ: محل ساختمان بمب‌گذاری شده !
  •  

 پس از آنکه نشست روز جمعه (امروز) فیفا در محل ساختمان این سازمان در شهر زوریخ دچار وقفه یک ساعته به خاطر صرف ناهار شد، پلیس این شهر اعلام کرد در محل ساختمان بمبی کارگذاشته شده است.

در این ارتباط چند رسانه‌های مهم بین‌المللی اخبار کوتاهی منتشر کردند.

در همین ارتباط پس از انتشار خبر فوق برخی خبرنگاران حاضر در زوریخ در گزارش‌های کوتاه خود عنوان کردند اثری از آنچه ادعا شده مشاهده نکرده‌اند.

اما بعد از گذشت دقایقی مسئولان سالن از کلیه کسانی که در محل حضور داشتند،‌درخواست کردند به منظور پاکسازی و رفع نگرانی بابت این موضوع اقدام به ترک محل نشست کنند.

نسخه چاپي
اخبار لحظه به لحظه از کنگره فیفا
ارتباط مشکوک بین پرچم‌ها و شایعه بمب گذاری در مقر فیفا

به رغم ادعا و پیش بینی مقامات امنیتی تعداد معترضان فلسطینی و صلح طلبان ضد رژیم صهیونیستی آنقدر زیاد شد که تنها یک شایعه می توانست اوضاع را آرام کند.

خبرگزاری فارس: ارتباط مشکوک بین پرچم‌ها و شایعه بمب گذاری در مقر فیفا
  •  

، بازار شایعه داغ است و تا ساعتی دیگر تکلیف ریاست فیفا برای دوره 4 ساله بعدی روشن خواهد شد اما تکلیف انسانیت و صلح هرگز در مجال کنگره شماره 65 فیفا روشن نخواهد شد. انسانیتی که این بار در ردای پرچم فلسطین در دست مدافعان حقوق بشر خودنمایی کرد و از سالن فیفا اخراج شد. این انسانیت اخراج شده در بیرون از سالن زوریخ نیز سکوت نکرد و همچنان بر سر بیش از یک قرن، سیاهی و فساد اخلاقی و فساد مالی فوتبال فریاد می زد تا اینکه یک شایعه بهانه لازم برای هجوم نیروهای امنیتی به معترضان را فراهم کرد؛ شایعه بمب گذاری در ساختمان فیفا.

معمولا نیروهای امنیتی برای تایید یک شایعه تا سطح بمب گذاری حداقل دو روز کاری وقت درخواست می کنند و این بار پلیس سوئیس تنها پس از 10 دقیقه از تولید شایعه، دریافت هشدار بمب گذاری را تایید و حتی از رویت بمب نیز خبر داد.

این شایعه صحت داشته باشد یا خیر، به هر حال به جنگ روانی علیه صلح طلبان و فعالان ضد جنگ و هواداران فلسطین مظلوم دامن زد.

اینک تحلیل های شتاب زده نزد رسانه های غربی تا حدود زیادی قابل پیش بینی است، مربوط دانستن این بمب گذاری با پرچمهای فلسطین داخل سالن، مذبوحانه ترین و مضحک ترین تحلیلی است که هر چند خواننده آگاه و خبرنگار مستقل را فریب نخواهد داد اما تاثیرش را در اذهان عمومی خواهد گذاشت.

نسخه چاپيارسال به دوستان
گزارش تمرین تیم ملی
تمرین تیم‌ملی تحت‌الشعاع طوفان/ پاسخ مثبت ملی‌پوشان به کی‌روش

تمرینات تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز در ورزشگاه دستگردی و هوای طوفانی پیگیری شد.

خبرگزاری فارس: تمرین تیم‌ملی تحت‌الشعاع طوفان/ پاسخ مثبت ملی‌پوشان به کی‌روش
  •  

، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 و اولین دیدار با ترکمنستان آماده می‌کند از ساعت 18 امروز تمرینات خود را از مینی کمپ دوم در ورزشگاه دستگردی زیر نظر کادر فنی و با حضور 33 بازیکن آغاز کرد.

از ساعت 17 و 50 دقیقه بازیکنان یک به یک وارد زمین شدند و با پوشیدن کاورهای سبز و سفید و قرمز و تقسیم شدن به 3 دسته به اختیار شروع به گرم کردن بدن‌های خود کردند. در این میان گلرها پیراهن آبی بر تن داشتند و بازیکنان با آقاوسط، پاس‌کاری و تنیس فوتبال برای آغاز تمرین آماده شدند.

* مراحل تمرین امروز از قبل از آغاز تمرین آماده بود و جالب این بود این مراحل متنوع‌تر از همیشه چیده شده بود و در تمام زمین قیف، نیزه، توپ و تشکچه‌های مخصوص آمادگی جسمانی وجود داشت.

* از ساعت 17 و 55 دقیقه کی‌روش وارد زمین شد و جلسه سرپایی را با دستیارانش قبل از آغاز تمرین برگزار کرد.

* قبل از آغاز رسمی تمرین امروز بازیکنانی که در تیم‌های تبریزی بازی می‌کنند از جمله جابر انصاری، فرشاد احمدزاده و سامان نریمان‌جهان با یکدیگر تنیس فوتبال بازی می‌کردند و در گروهی دیگر بازیکنان باتجربه‌ای مثل حسینی، حاج‌صفی، شجاعی، منتظری، ابراهیمی، حیدری، حاتمی و فروزان با هم پاس‌کاری می‌کردند و در این گروه قرار بود تا کسی که توپ را بر روی زمین می‌اندازد از گروه خارج شود و جالب اینکه هر کس که مقصر انجام این کار بود تقصیر را بر گردن فروزان انداخته و از او می‌خواست تا گروه را ترک کند که در نهایت نیز موفق به انجام این کار شدند اما جالب اینکه فروزان شکایت این تعداد را به خسرو حیدری برده و به شوخی از او خواست تا به هم‌گروهی‌هایش چیزی بگوید!

* برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس که برای تماشای تمرینات به ورزشگاه آمده بود به همراه چلنگر و نظرمحمدی در وی آی پی ورزشگاه مستقر شده تا تمرینات امروز را از نزدیک تماشا کند. افشین پیروانی مدیر ورزشی تیم ملی که در گذشته شاگرد برانکو بود پس از گذشت دقایقی از آغاز تمرین به وی آی پی آمد و در کنار برانکو نشست. از ساعت 18 امروز با سوت کی‌روش تمرینات تیم ملی به صورت رسمی آغاز شد و قبل از آغاز تمرین کی‌روش که بازیکنان را در قسمتی از زمین جمع کرده بود به آنها گفت آماده هستید که بازیکنان در پاسخ به کی‌روش گفتند: yes.

* از همان ابتدا دروازه‌بان‌ها از بازیکنان جدا شده و تمرینات تخصصی دروازه‌بانی را آغاز کردند.

نسخه چاپي
مسئولان فنی در مورد تیم‌های جانشین تصمیم گیری می‌کنند
محمدزاده: اعترافات فرد دستگیر شده تعیین کننده وضعیت پرونده مس خواهد بود

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: دریافت پول از باشگاه مس توسط فردی به نام «م.ن» تأیید شده اما باید ببینیم او این پول را چگونه خرج کرده است.

خبرگزاری فارس: محمدزاده: اعترافات فرد دستگیر شده تعیین کننده وضعیت پرونده مس خواهد بود
  •  

علی‌ اکبر محمدزاده در مورد وضعیت پرونده تبانی باشگاه مس کرمان اظهار داشت: آنچه که آئین‌نامه و قانون می‌گوید این است که در صورت اثبات تبانی باشگاهی کمیته اخلاق می‌تواند تا 50 میلیون تومان نفرات دخیل در تبانی را جریمه کند و بعد از آن هم 5 مجازات دیگر برای تبانی‌کنندگان در نظر گرفته شده است که در مجازات اول آنها در آئین‌نامه آمده است در صورت اثبات تبانی یک باشگاه آن باشگاه می‌تواند به یک رده پائین‌تر سقوط کند و جریمه نقدی و سنگینی هم برای افراد حاضر در تبانی به همراه محرومیت‌های طولانی‌مدت در نظر گرفته شود.

وی در مورد اینکه در صورتی که تبانی باشگاه مس تأئید شود وضعیت لیگ چگونه می‌شود و تکلیف تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر چه خواهد شد، گفت: در این مورد آئین‌نامه هیچ چیزی را پیش‌بینی نکرده است، اینکه بعد از اثبات تبانی و مجازات تبانی‌کنندگان تیم‌های قبلی و بعدی چه خواهد شد، در آئین‌نامه مطلبی وجود ندارد این مسئله معنایش آن نیست که در این مورد سکوت آئین‌نامه‌ای داریم. بلکه با توجه به شرایطی که به وجود می‌آید و باید برخی مسابقات تکرار شود در آن صورت هرج و مرج و بی‌برنامگی زیادی را شاهد خواهیم بود به همین دلیل هم آئین‌نامه به این مسائل ورود نکرده و فقط مجازات افراد تبانی‌کننده را تعیین کرده است. این مسائل که چه تیم‌هایی جایگزین تیم تعیین‌کننده می‌شوند مسائل فنی است که مسئولان مربوطه در موردش تصمیم‌گیری می‌کنند نه کمیته اخلاق.

محمدزاده در مورد اینکه تبانی باشگاه مس محرز شده یا نه، گفت: خیر تا اینجا فقط احتمال تخلف باشگاه مس وجود دارد، فردی که به نام «م.ن» دستگیر شده باید اعتراف کند که این پول‌هایی که از باشگاه مس گرفته را چگونه خرج کرده است و در واقع پولی که از باشگاه مس گرفته شده را به عنوان یک فرد شیاد و کلاهبردار در جیب خودش گذاشته یا آن را صرف تبانی با بازیکن یا داور کرده است. خروجی این مسئله همه چیز را مشخص می‌کند و در واقع اعترافات فرد دستگیر شده حلقه مفقوده این پرونده است.

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 13140348
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content