فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نباید اساسنامه را طوری که دلمان می‌خواهد تفسیر کنیم
علی‌نژاد: هیئت اجرایی کمیته المپیک در جایگاهی نیست که برای فدراسیون‌ها تعیین تکلیف کند

رئیس فدراسیون ووشو گفت: هیئت اجرایی کمیته المپیک در جایگاهی نیست که برای فدراسیون‌ها تعیین تکلیف کند و چنین اختیاری به آنها نداده‌ایم.

خبرگزاری فارس: علی‌نژاد: هیئت اجرایی کمیته المپیک در جایگاهی نیست که برای فدراسیون‌ها تعیین تکلیف کند
  •  
  •  
  •  

مهدی علی‌نژاد ، در مورد تدوین آئین‌نامه انتخابات کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: دو بند در آئین‌نامه نوشته شده که یکی فرا اساسنامه‌ای و دیگری تفسیر غلط اساسنامه است. مسئله اول اینکه، نوشته شده فقط رؤسای فدراسیون‌ها می‌توانند کاندیدای عضویت در هئیت رئیسه و هیئت اجرایی شوند. دلیلی که آورده‌اند این است که در اساسنامه ذکر شده اعضای رسمی مجمع فقط می‌توانند این کار را انجام دهند. باید به این موضوع اشاره کنیم که اعضای رسمی در هیچ کجای دنیا منظور رئیس فدراسیون نیست.

وی افزود: طبعا هر فردی که به صورت رسمی از هر فدراسیونی معرفی می‌شود؛ بخصوص اگر عضو هیئت رئیسه آن فدراسیون باشد باید به عنوان عضو رسمی به حساب بیاید‌. واقعیت این است که نمی‌توانیم این موضوع را به این صورت تفسیر کنیم که فقط رئیس فدراسیون را عضو رسمی مجمع به حساب بیاوریم، چون در اساسنامه هم دو مطلب را کنار هم نوشته‌اند و این طور ثبت کرده‌اند که رئیس و در صورت غیبت نماینده هیئت رئیسه.

علی‌نژاد در ادامه گفت: وقتی در یک موضوعی «و» گذاشته می‌شود این دو متناظر با هم هستند که نمی‌توانیم بگوییم یکی رسمی است و دیگری غیررسمی. بنابراین تفسیر، تفسیر درستی نیست.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه گفت: مطلب دوم این است که اعضای هیئت رئیسه در صورتی در مجمع می‌توانند شرکت کنند که 6 ماه از عضویت آنها در هیئت رئیسه گذشته باشد. این قیدی است که در اساسنامه نیامده و قاعدتا هیئت اجرایی (علیرغم همه احترامی که برای آنها قائل هستم) نمی‌توانند چنین محدودیتی برای فدراسیون‌ها در نظر بگیرند. در واقع در جایگاهی نیستند که بخواهند چنین کاری انجام دهند و برای فدراسیون ها تعیین تکلیف کنند؛ چرا که این فدراسیون‌ها هستند که خودشان صلاح می‌دانند چه کسی را به عنوان نماینده و با چه شرایطی بفرستند. این کار، ‌کار درستی نیست و ما قطعا این اختیار را به هیئت اجرایی نداده‌ایم که برای ما بخواهند محدودیت ایجاد کند

شاید اعتماد به نفس ما کم شده است
آزادانی: مقصر اصلی شکست در منچستر خودم هستم/ اروپایی‌ها در تکواندو سرمایه‌گذاری کرده‌اند

نماینده وزن سوم المپیکی تیم ملی تکواندو گفت: مقصر اصلی شکستم در مسابقات جایزه بزرگ منچستر خودم هستم.

خبرگزاری فارس: آزادانی: مقصر اصلی شکست در منچستر خودم هستم/ اروپایی‌ها در تکواندو سرمایه‌گذاری کرده‌اند
  •  
  •  
  •  

، علیرضا نصرآزادانی یکی از دو نماینده وزن سوم المپیک که در مسابقات تکواندوی جایزه بزرگ منچستر حضور پیدا کرده بود در نخستین دیدار خود مقابل نماینده اردن در راند طلایی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

علیرضا نصرآزادانی  در مورد نتایج کسب شده تیم ملی تکواندو در مسابقات جایزه بزرگ منچستر، اظهار داشت: متأسفانه در نخستین بازی مقابل نماینده اردن که دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو بود شکست خوردم. البته بازی در راند سوم با نتیجه تساوی 4 بر 4 به پایان رسید و در راند طلایی بازی را واگذار کردم. مسابقات جایزه بزرگ منچستر واقعاً‌ از لحاظ فنی در بالاترین سطح ممکن برگزار شد و از نگاه من این مسابقات واقعا فوق‌ العاده بود. کار ما در این رقابت‌ها دشوار بود؛ چرا که از قبل می‌دانستیم بهترین‌های دنیا قرار است در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. مقصر اصلی شکستم در این مسابقات خودم هستم. حالا همه ما باید تلاش کنیم تا دلیل شکستمان را پیدا کنم.

نسخه چاپي
به درخواست رسول خادم
افسران نادو در روز پایانی لیگ کشتی آزاد آزمایش دوپینگ می‌گیرند

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) از انجام تست دوپینگ در روز پایانی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد خبر داد.

خبرگزاری فارس: افسران نادو در روز پایانی لیگ کشتی آزاد آزمایش دوپینگ می‌گیرند
  •  
  •  
  •  

  و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی، دکتر لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون با تاکید بر اهتمام جدی نادو برای مبارزه با دوپینگ تصریح کرد: در بخش نمونه گیری ها روال کار افسران نادو به این ترتیب است که یا خود به صورت کاملا اتفاقی هر جا و در هر مسابقه یا تمرین رشته های مختلف ورزشی صلاح بدانند نسبت به نمونه گیری اقدام می کنند و یا بر اساس درخواست فدراسیون های ورزشی این اقدام را انجام می دهند.

وی افزود: در این رابطه پیرو درخواست دکتر رسول خادم سرپرست فدراسیون کشتی، قرار است در روز پایانی رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد که رقابت های مرحله نیمه نهایی، رده بندی و فینال این پیکارها برگزار می شود افسران نادو حضور یافته و از کشتی گیران تست دوپینگ بگیرند.

غاز دور جدید ثبت‌نام از نامزدها از فردا
آیین‌نامه کمیته ملی المپیک اجازه ثبت‌نام به هاشمی‌طبا را می‌دهد؟

ثبت‌نام از نامزدهای پست‌های مختلف مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در حالی از فردا آغاز می‌شود که هنوز مشخص نیست آیین‌نامه انتخاباتی اجازه حضور سیدمصطفی هاشمی‌طبا را می‌دهد یا خیر.

خبرگزاری فارس: آیین‌نامه کمیته ملی المپیک اجازه ثبت‌نام به هاشمی‌طبا را می‌دهد؟
  •  
  •  
  •  

  برای دومین بار ثبت‌نام از نامزدهای پست‌های مختلف کمیته ملی المپیک از یکشنبه آغاز می‌شود که به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت. این در حالی است که آیین‌نامه جدیدی توسط اعضای هیئت اجرایی به تصویب رسیده که حضور برخی از کاندیداها از جمله مصطفی هاشمی‌طبا را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس آیین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک که خیلی از روسای فدراسیون مخافت‌شان را با تصویب آن اعلام کرده‌اند، افرادی می‌توانند در مجمع کمیته ثبت‌نام کنند که 6 ماه از عضویت‌شان در فدراسیون مربوطه می‌گذرد، بر این اساس هاشمی‌طبا برای حضور با مشکل روبه‌رو است.

از طرفی سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش اعلام کرده روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانند ریاست فدراسیونی را برعهده بگیرند که همین مورد، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا آنها منعی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ندارند؟ مهدی هاشمی تنها نماینده مجلسی است که در حال حاضر ریاست فدراسیون تیراندازی را برعهده دارد و براساس نامه سازمان بازرسی اجازه حضور در انتخابات فدراسیون را ندارد.

با وجود همه این ابهامات ثبت‌نام از نامزدها در پست‌های ریاست، نایب‌رئیسی، خزانه‌داری، دبیر کلی و همچنین عضو هیئت اجرایی از اول تا 15 دی انجام می‌شود و باید دید افرادی چون هاشمی‌طبا، نصرالله سجادی (که هنوز به صورت رسمی برای حضور در انتخابات صحبتی نکرده)، مهدی هاشمی و خسروی‌وفا (که مدت‌هاست اعلام کرده دیگر در جلسات هیئت اجرایی شرکت نمی‌کند) کاندیدا خواهند شد؟

آیا اعضای هیئت اجرایی کمیته، بندی که به آیین‌نامه کمیته اضافه شده و مخالفان زیادی را در پی دارد حذف می‌کند؟ اینها سوالاتی است که در طول چند روز آینده جوابش مشخص می‌شود.

انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است 30 دی برگزار شود.

عنوان نایب قهرمانی مسابقات کاراته هندوستان برای نماینده آذربایجان غربی

عنوان نایب قهرمانی مسابقات کاراته هندوستان برای نماینده آذربایجان غربی

زینب درستی کاراته کای خویی استان آذربایجان غربی توانست عنوان نایب قهرمانی مسابقات جهانی کاراته سبک گوجوریو گوجوکای درهندوستان را به خود اختصاص دهد .

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در مسابقات جهانی کاراته سبک گوجوریو گوجوکای که در هندوستان با حضور بیش از 1000 کاراته کا در قالب 32 کشور در رده سنی 7 الی 45 سال و 12 گروه سنی ( آقایان و بانوان ) برگزار شد زینب درستی ورزشکار شایسته شهرستان خوی و نماینده استان آذربایجان غربی دررده سنی 16 سال وزن +60 کیلوگرم توانست عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد .
این مسابقات از تاریخ 21 الی 24 آذرماه در کشور هندوستان برگزار شد و زینب درستی با شکست حریفانی از کشو رهای استرالیا و ایتالیا و باخت در برابر حریفی از کانادا در فینال وزن +60 کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند .
تیم ملی ایران در این مسابقات در مجموع توانست 18 مدال طلا ، 20 مدال نقره و 16 مدال برنز را کسب کند

برای برگزاری مجامع انتخاباتی
سرپرست های 4 فدراسیون ورزشی منصوب شدند
وزیر ورزش و جوانان در احکامی جداگانه سرپرست های فدراسیون های اتومبیلرانی و موتورسواری، بدنسازی و پرورش اندام، سوارکاری و هنرهای رزمی و کونگ فو را جهت برگزاری مجامع انتخاباتی این فدراسیون ها منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، طبق ابلاغ دکتر گودرزی علی رغبتی سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، غلامرضا پارسا سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، موسی لنکرانی سرپرست فدراسیون سوارکاری و فرهاد نیکوخصال سرپرست فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو شدند و وظیفه دارند مجامع انتخاباتی این فدراسیون ها را طبق برنامه ریزی برگزار کنند.

 

 
چـاپ

نسخه چاپي
رشیدنیا، بهترین مربی سال ورزش ماکائو شد

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته ماکائو به عنوان بهترین مربی سال 2013 ورزش این کشور انتخاب شد.

خبرگزاری فارس: رشیدنیا، بهترین مربی سال ورزش ماکائو شد

و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، محمدرضا رشیدنیا مربی با تجربه و کاربلد کاراته کشورمان جایزه طلایی بهترین مربی سال 2013 ورزش ماکائو را به خود اختصاص داد تا افتخار دیگری را برای کاراته ایران به ارمغان بیارود.

بهترین مربی سال ماکائو هر سال با نظرسنجی از سوی روزنامه نگاران ورزشی این کشور انتخاب می‌شود که امسال این عنوان با ارزش به مربی ایرانی تیم ملی کاراته ماکائو رسید.

این مربی، از سال 2002 میلادی هدایت تیم ملی کاراته ماکائو را برعهده گرفته که در این مدت کاراته کاهای کشور پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته‌اند و مدال‌های ارزشمندی را در رویدادهای چون بازی‌های آسیایی، قهرمانی قاره کهن و بازی‌های شرق آسیا کسب کرده‌اند.

نسخه چاپي
طلوع‌کیان رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی شد

فرهاد طلوع‌کیان به عنوان رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی انتخاب شد.

خبرگزاری فارس: طلوع‌کیان رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی شد

به گزارش ، مجمع عمومی و انتخاباتی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی، صبح امروز به ریاست نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. از 38 نفر اعضای مجمع فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی 33 نفر در مجمع انتخاباتی حاضر بودند که در نهایت فرهاد طلوع‌کیان با کسب 17 رای (حداقل رای با توجه به قانون نصف به علاوه یک رای‌ها) برای چهار سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

امیر عرب و امیر رشیدلمیر دو کاندیدای دیگر نیز به ترتیب حائز ۱۴ و ۲ رای شدند و محمدرضا توپچی هم رایی نیاورد.

محمدرضا توپچی، امیر رشید لمیر، فرهاد طلو‌ع‌کیان، امیر عرب، محمدرضا کارگر، آرش مردانی، مجید مشایخی و سید مهران هاشمی هشت کاندیدای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی بودند که کارگر، مردانی، مشایخی و هاشمی پیش از حضور در انتخابات کناره‌گیری کردند. 

با وجود بنر نصب شده در مجمع برای بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مجمع انتخاباتی حضور نداشت و نماینده‌ای از کمیته در نشست حاضر نشده بود.

همچنین به محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی اجازه حضور در انتخابات و حتی ورود به مجمع داده نشد.

نسخه چاپي
تخلف سرمربی پرسپولیس محرز نشد
صالحی: محرومیت دو جلسه‌ای و جریمه 7 میلیونی دایی بخشیده شد

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: تخلف علی دایی محرز نشد و ما حکم قبلی را نقض کردیم و او بخشیده شد.

خبرگزاری فارس: صالحی: محرومیت دو جلسه‌ای و جریمه 7 میلیونی دایی بخشیده شد

علیرضا صالحی ، در مورد صدور رأی کمیته استیناف در مورد اعاده دادرسی باشگاه پرسپولیس گفت: روز گذشته جلسه‌ای را با رویانیان داشتیم که وکیل دایی هم حضور داشت، ایشان معتقد بودند دایی هیچ توهینی به باشگاه سپاهان که شاکی این پرونده بود، نکرده است. امروز هم علی دایی آمد و توضیحات تکمیلی را ارائه کرد. اینکه برخی از جملاتی که از ایشان نقد شده بود کامل نبود و ابتدا و انتهای جملات در برخی از رسانه‌ها به طور کامل منتشر نشده بود. به همین دلیل دایی امروز به کمیته استیناف آمد و توضیحات را از زبان خودش شنیدیم.

وی ادامه داد: پس از بررسی تمام زوایای پرونده و شنیدن صحبت‌های علی دایی مشخص شد که خطاب علی دایی باشگاه سپاهان نبوده و منظور او از غش کردن داور این نبوده که باشگاه سپاهان داور را تطمیع کرده باشد یا اینکه امتیازی به داور داده باشد تا بازی را به سود این تیم تمام کند بلکه دایی معتقد بوده که داور به نفع تیم حریف قضاوت کرده و این به نفع گرفتن در بین اهالی فوتبال یک جمله مصطلح است و توهینی تلقی نمی‌شود.

رئیس کمیته استیناف در ادامه گفت‌وگو با فارس، تصریح کرد: استنباط ما از جملاتی مانند شماره‌ حساب داور و دوستانش که علی دایی پیش از این در نشست خبری بیان کرده بود این بود که سرمربی پرسپولیس به باشگاه سپاهان توهین کرده و منظورش این بوده که باشگاه سپاهان امتیازی به داور داده است اما بررسی‌هایی که انجام دادیم و وقتی جملات را کامل شنیدیم و علی دایی هم خودش توضیحات را ارائه کرد متوجه شدیم منظور او به محسن قهرمانی بوده و اینکه داور مسابقه به خاطر لج و لجبازی از او انتقام گرفته است.

صالحی افزود: به همین دلیل تخلف علی دایی برای ما احراز نشد و حکم او در مورد محرومیت دو جلسه‌ای و جریمه 7 میلیون تومانی نقض شد و علی دایی از این اتهام تبرئه شد و می‌تواند فردا در دیدار با سایپا تیمش را هدایت کند.

نسخه چاپي
در واکنش به ممانعت از حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی پهلوانی
طالقانی: اینکه به مجمع راهم ندهند دیگر خیلی بد است!/ سجادی گفته بود حضورم اشکالی ندارد

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی گفت: دیشب با خود آقای سجادی صحبت کردم و گفتم اشکالی ندارد بیایم و تقدیر و تشکر کنم که گفت مشکلی نیست.

خبرگزاری فارس: طالقانی: اینکه به مجمع راهم ندهند دیگر خیلی بد است!/ سجادی گفته بود حضورم اشکالی ندارد
  • نمی‌دانم چرا، شاید چون زیاد کار کرده‌ام، گفتند چرا زیادی کار کرده‌ای! به همین دلیل از حضورم در مجمع ممانعت کرده‌اند. دیشب با خود آقای سجادی صحبت کردم و گفتم اشکالی ندارد بیایم و تقدیر و تشکر کنم که گفت مشکلی نیست.

وی ادامه داد: امروز گفتند داخل مجمع نیا و از شما در موقعیت ویژه‌ای با حضور آقای وزیر تجلیل به عمل می‌آوریم. 

رئیس اسبق فدراسیون کشتی در واکنش به این موضوع که اجازه خروج خبرنگاران از مجمع برای گفت‌وگو با وی را نداده‌اند، خندید و تاکید کرد: همین است دیگر، یادتان باشد هر کسی بیشتر کار کند او را بیشتر می‌زنند. من هم نسبت به چیزی ادعایی نداشتم. عاشق کارم و مردم هستم. گفتند بیا، آمدم، حالا هم می‌گویند نیا، می‌گویم چشم! اما اینکه بیایم و جلوی در اجازه ورود ندهند، دیگر خیلی بد است. شما خودتان تا دیروز عصر گفتید کار کن حالا مجوز ندادید، باشد مشکلی نیست. همان‌طور هم که گفتم از سجادی پرسیدم لازم است به مجمع بیایم، که گفتند بله بیا.

محمدرضا طالقانی در مورد اینکه گفته شده از وی در مراسمی با حضور وزیر تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: تا به حال از من در عمرم تجلیل به عمل نیامده، همیشه تنها آمدم و تنها هم رفتم، حالا هم همین است. من چون همیشه به قانون احترام می‌گذارم، هیچ‌وقت نمی‌خواهم که مشکلی ایجاد شود. آرام به مجمع رفتم  چون احساس کردم ممکن است با نبود من، حرفی ایجاد شود که راهم ندادند.

27 / 9 / 1392برچسب:, :: 12:6 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

سیامند رحمان رکورد جهان را بار دیگر شکست

سیامند رحمان رکورد جهان را بار دیگر شکست

قوی ترین مرد معلول جهان 5 کیلوگرم رکورد دنیا را جابجا کرد
 
به گزارشپایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی در جریان برگزاری آخرین روز از بیست و یکمین دوره رقابت قهرمانی کشور وزنه برداری جانبازان و معلولین که با نظارت IPC  ( ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک) برگزار شد، سیامند رحمان، ملی پوش طلایی پارالمپیک لندن از استان آذربایجان غربی بار دیگر رکورد شکنی کرد.
وی با ثبت رکورد 281 کیلوگرم موفق شد ضمن کسب عنوان نخست دسته 107 + کیلوگرم، جایگاه اول جهانی را نیز به خود اختصاص دهد.
وی در حرکت اول وزنه 270 کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد و در انتخاب دوم نیز توانست رکورد 277 کیلوگرم را ثبت کند و به این ترتیب یک کیلوگرم رکورد جهان را که پیش از این ثبت شده بود ، ارتقا دهد.
در سومین و آخرین حرکت، رحمان با انتخاب وزنه 281 کیلوگرم و ثبت آن، موفق شد رکورد جهان را 5 کیلوگرم جابجا کند.
 در این دوره از رقابت ها برای نخستین بار ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک نماینده داشت.
در این مسابقات 103 وزنه بردار در ده دسته از 22 استان کشور به مدت چهار روز به روی تخته رفتند و در نهایت استان تهران با کسب 134 امتیاز به مقام نخست دست یافت.
استان های مازندران و خوزستان نیز به ترتیب با 101 و 59 امتیاز جایگاه های دوم و سوم تیمی این رقابت ها را کسب کردند.
در این رقابت ها سیامند رحمان ملی پوش طلایی پارالمپیک لندن با بلند کردن وزنه 281 کیلوگرمی موفق به کسب عنوان نخست دسته به اضافه 107کیلوگرم شد و ضمن بهبود پنج کیلوگرمی رکورد دنیا، جایگاه اول رنگینک جهانی را نیز به خود اختصاص داد.
 

 

 

پیش از آغاز این رقابت ها، دوره ویژه داوری با حضور 18 داور ایرانی با تدریس عزام الزعبی عضو کمیته وزنه برداری رییس کمیته داوران کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار شد.

 

جامعه ورزشی شهرستان  شاهیندژ و سایت یو اف سی استان تبریک عرض می نماید

مهدی عیسی زاده: ترویج ورزش موجب نشاط و شادابی آحاد جامعه می شود

مهدی عیسی زاده: ترویج ورزش موجب نشاط و شادابی آحاد جامعه می شود

 نماینده مردم شریف میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و ترویج ورزش موجب نشاط و شادابی آحاد مردم جامعه می شود .

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، مهدی عیسی زاده روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات ورزش شهرستان میاندوآب که با حضور روستای هیات های ورزشی این شهرستان برگزار شد گفت: برای رسیدن به یک جامعه بانشاط و شاداب، فرهنگ ورزش و همگانی شدن آن در بین اقشار مختلف مردم می بایست در دستور کار مسوولین قرار گیرد تا با برنامه ریزی های درست و زیربنایی در این راه گام برداشته شود.
وی در ادامه افزود : تربیت بدنی و ورزش امری مهم در سلامت فردی و اجتماعی یک جامعه محسوب می شود که رونق و توسعه آن در جامعه با تعامل و همکاری مردم و مسئولین محقق و جامعه را از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی دور می سازد.
عیسی زاده گفت: احیای فرهنگ ورزش در جامعه باعث افزایش سلامت اجتماعی جامعه خواهد شد به طوری که جوانان اگر اوقات فراغت خود را با ورزش سپری کنند میزان گرایش این عزیزان بسوی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی بخصوص گرایش آن ها به سوی مواد مخدربه طور چشمگیری کاهش خواهد یافت .
وی افزود: این امر مهم در گرو برنامه ریزی های کلان و پایدار مسئولین در کشور محقق خواهد شد که با لبیک گویی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص همگانی کردن ورزش، جامعه را با احیای این فرهنگ در برابر برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری دشمنان که همیشه سعی دارند برای پیشبرد برنامه های پیچیده خود از جوانان استفاده کنند ، بیمه خواهد کرد.
نماینده مردم شریف میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر الگو سازی و الگو گیری مناسب از فرهنگ اسلامی در این راستا گفت: توسعه و ترویح فرهنگ غنی اسلامی در تمامی زمینه ها بخصوص ورزش در کشور و ترویج آن در بین جوانان می تواند نقش بازدارنده در برابر برنامه ها و هجمه های دشمنان ودر مقابل باعث رشدو شکوفایی وایجاد نشاط و شادابی درجامعه می گردد.
در ادامه این نشست امیر رضاپور ، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان میاندوآب نیز با ارائه گزارشی از وضعیت هیئت های ورزشی این شهرستان از برنامه های پیش روی این اداره برای گسترش و احیای فرهنگ ورزشی در این شهرستان مطالبی را بیان کرد .

عنوان قهرمان قهرمانان آسیا به پیشکسوت مهابادی رسید

عنوان قهرمان قهرمانان آسیا به پیشکسوت مهابادی رسید

ورزشکار پیشکسوت مهابادی عنوان قهرمان قهرمانان رشته پرس سینه مسابقات آسیایی فیلیپین را به خود اختصاص داد.
 محمدامین رشه پیشکسوت رشته بدنسازی و پرورش اندام شهرستان مهاباد که مدال طلا و عنوان قهرمان قهرمانان مسابقات پرس سینه قهرمانی آسیا را از آن خود کرده است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت:
  این مسابقات از 15 لغایت 17 آذر در شهر مانیل کشور فیلیپین برگزار شد و بیش از 60 ورزشکار از کشور ایران حضور داشتند.
 محمد امین رشه گفت: مسابقات آسیایی پرس سینه هفته گذشته به میزبانی کشور فیلیپین در رده سنی پیشکسوتان برگزار شد که به حول و قوه الهی و دعای خیر مردم عزیزمان توانستم ضمن کسب مقام نخست این رقابت ها عنوان قهرمان قهرمانان را نیز به خود اختصاص دهم.
این ورزشکار شایسته مهابادی آذربایجان غربی افزود: در این مسابقات با بالابردن وزنه 5/162کیلوگرم در حرکت یک ضرب به مدال طلا و مقام قهرمانی رسیدم و همچنین با بالابردن وزنه 5/177کیلوگرم را در حرکت یک ضرب عنوان قهرمان قهرمانان را کسب نمودم.
این ورزشکار پیشکسوت در معیت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات حضور پیدا کرده بود.
پس از بازگشت این ورزشکار به زادگاهش روز سه شنبه در آیینی که در اداره ورزش و جوانان مهاباد با حضور نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان و مسوولان باشگاه ها و هیأت های ورزشی برگزار شد از این ورزشکار پیشکسوت تجلیل شد.
 

 

 

 

مسابقات آسیایی پرس سینه پانزدهم آذر ماه و با شرکت بیش از 800 ورزشکار از 20 کشور آسیایی در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد.

 

نسخه چاپي
اگر نیاز باشد مدیر‌فنی هم تغییر می‌کند
رستگار: مرغوب نبودن رنگ مدال باعث برکناری مربیان شد/ با مربیان کره‌ای توافق نکرده‌ایم

رئیس فدراسیون جودو گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا فینالیست نداشته‌ایم و نتایج هم به هیچ عنوان از لحاظ مدال‌آوری برای ما مرغوب نبوده؛ در واقع عدم کسب مدال طلا و نقره یکی از دلایل برکناری مربیان بود.

خبرگزاری فارس: رستگار: مرغوب نبودن رنگ مدال باعث برکناری مربیان شد/ با مربیان کره‌ای توافق نکرده‌ایم
  •  
  •  
  •  

ب، رقابت‌های جودوی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا طی روزهای 20 تا 22 آذرماه به میزبانی چین در جزیره هاینان از استان هایکو برگزار شد. تیم‌های جودوی نوجوانان و جوانان ایران در دو رده بانوان و مردان با ترکیب 26 جودوکار راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و در پایان پرونده کاروان اعزامی ایران با هفت مدال برنز در این دوره مسابقات بسته شد. مسئولان فدراسیون با توجه به نتایج ضعیفی که جودوکاران در چین کسب کردند بلافاصله کادر فنی تیم‌های اعزامی به مسابقات را برکنار کردند و شروع به رایزنی با مربیانی کره شمالی کردند تا سریال ناکامی جودوی ایران در سال 92 را با این تغییرات به پایان برسانند. به هر حال مسابقات بازی‌های آسیایی اینچئون که اوایل سال آینده قرار است به میزبانی کره جنوبی برگزار شود از جمله رویداد‌هایی است که برای کشورمان حائز اهمیت است. امیدواریم با نتایج ضعیفی که جودو امسال در میادین بین‌المللی کسب کرده است مسئولان وزارت ورزش و جوانان راهکاری برای حل مشکلات جودو این رشته پیدا کنند. 

 

راساس نظرسنجى کمیته بین‌المللى پارالمپیک
منصور پورمیرزایى بهترین ورزشکار ماه جهان شد

وزنه‌بردار کشورمان که در مسابقات آسیایی مالزی موفق به ثبت رکوردی جدید شده بود، از سوی کمیته ملی پارالمپیک به عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر انتخاب شد.

خبرگزاری فارس: منصور پورمیرزایى بهترین ورزشکار ماه جهان شد
  •  
  •  
  •  

  منصور پورمیرزایی که ماه گذشته در جریان رقابت‌های وزنه‌برداری معلولین آسیا موفق به شکستن رکورد جهان و ثبت رکوردی جدید به نام خود و ایران شده بود از سوی کمیته پاورلیفتینگ کمیته بین‌المللی پارالمپیک به عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر سال2013 میلادی معرفی شد.

پورمیرزایی در این مسابقات با ثبت رکورد 276 کیلوگرم در رده وزنی فوق‌سنگین (107+ کیلوگرم) به میزان 36 کیلوگرم رکورد جهان را جا به جا کرد و برای کسب عنوان ورزشکار برتر ماه نوامبر معرفی شده است.

وب سایت IPC انتخاب ورزشکار برتر ماه را به نظرسنجی گذاشته بود و پورمیرزایی با کسب بیشترین میزان رأی به عنوان ورزشکار برتر ماه انتخاب شد.

همچنین سایت رسمى کمیته بین‌المللى پارالمپیک با توصیف کردن منصور پورمیرزایى به عنوان مرد آهنین جهان او را به عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر در سال 2013 معرفى کرد.

سایت کمیته بین‌المللى پارالمپیک در توصیف پورمیرزایی آورده است؛ «این مرد آهنین (منصور پورمیرزایی) دو و نیم برابر وزن خودش را بالاى سر برد.»

در سایت IPC آمده است: این وزنه‌بردار در حال حاضر مى‌تواند اجسامى معادل 276 کیلوگرم مثل: 2 هنر پیشه مثل آرنولد شوارتزنگر، یا یک ببر، یک گوریل، یک کروکودیل را بالاى سر ببرد یا چیزى معادل 30 دوچرخه!

پورمیرزایى در گفت‌وگویى که با سایت کمیته بین‌المللى پارالمپیک انجام داده است، اظهار امیدوارى کرد که در مسابقات جهانى در امارات بتواند وزنه 300 کیلوگرمى را بلند کند و افتخارى دیگر براى کشور و خانواده‌اش به دست آورد؛ وی می‌گوید: من به وزنه 300 کیلوگرمى فکر می‌کنم و امیدوارم اگر خدا بخواهد این وزنه را بالاى سر می‌برم و رکورد جهان را خواهم شکست.

مشروح گفت‌وگوى پورمیرزایى در سایت کمیته بین‌المللى پارالمپیک www.paralympic.org منعکس شده است.

انتهای پیام/م

هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر کشتی آزاد
خونه به خونه، پُل صعود گاز می‌شود یا ثامن برای شهدا کشتی می‌گیرد؟/ جدال مرگ و زندگی در مشهد و بابل

هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر کشتی آزاد روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: خونه به خونه، پُل صعود گاز می‌شود یا ثامن برای شهدا کشتی می‌گیرد؟/ جدال مرگ و زندگی در مشهد و بابل
  •  
  •  
  •  

، هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر کشتی آزاد روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (28 و 29 آذرماه) در شهرهای مشهد، سبزوار و بابل برگزار می‌شود.

پیش از برگزاری هفته آخر صعود تیم‌های استیل‌آذین ایرانیان و موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج سبزوار به عنوان تیم‌های اول و دوم از گروه اول قطعی شده است. در گروه دوم نیز تیم خونه به خونه بابل به عنوان تیم نخست، صعود خود را به مرحله نهایی قطعی کرده است و رقابت‌ بین تیم‌های شهدای زنجان، گاز مازندران و ثامن‌الحجج مشهد برای صعود به عنوان تیم دوم گروه است.

 

نسخه چاپي
شرایط بدنی تکواندوکاران باید بررسی شود
کرمی: شرایط برخی‌ از تکواندوکاران در منچستر نگران کننده بود/ هفته آینده تکلیفم مشخص می‌شود

دارنده نشان برنز المپیک آتن گفت: نتایج برخی از تکواندوکاران در مسابقات جایزه بزرگ منچستر نگران کننده بود و برای اینکه این اتفاق در مراحل بعدی تکرار نشود، باید مشکلات رفع شود.

خبرگزاری فارس: کرمی: شرایط برخی‌ از تکواندوکاران در منچستر نگران کننده بود/ هفته آینده تکلیفم مشخص می‌شود
  •  
  •  

یوسف کرمی ، در مورد نتایج کسب شده تیم ملی تکواندو در مسابقات جایزه بزرگ منچستر، اظهار داشت: تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات جایزه بزرگ فرصت کمی برای برگزاری اردو داشت و ملی پوشان نتوانستند به اوج آمادگی برسند. به هر حال اینکه بخواهیم از نتایج کسب شده در انگلیس انتقاد کنیم فکر نمی‌کنم کار قابل قبولی باشد. من نزدیک 6 سال با مقانلو کار کرده‌ام و به خوبی توانایی‌های او را می‌دانم. باید به سرمربی جدید فرصت داده شود، چرا که او با تمرین دادن می‌توانند ملی پوشان را به آمادگی کامل برساند.

وی افزود: باید بچه‌ها صادقانه مشکلاتشان را بگویند تا کادر فنی و مسئولان فدراسیون اگر ایرادی وجود دارد آن را رفع کنند. به نظرم باید شرایط بدنی تکواندوکاران بررسی شود. نتایج برخی از بچه‌ها نگران کننده بود و برای اینکه این اتفاق دوباره تکرار نشود، باید مشکلات رفع شود.

کرمی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه ما همه منتظر باشیم در تکواندو یک اتفاقی رخ دهد و همه شروع کنیم به اظهار نظر کردن و حاشیه‌سازی این اصلا کار صحیحی نیست. همه ما جز خانواده تکواندو هستیم و باید تلاش کنیم تا تیم نتیجه خوبی را کسب کند.

 

27 / 9 / 1392برچسب:, :: 11:48 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

نسخه چاپي
بیوک جدیکار در سن 84 سالگی درگذشت

مهاجم سال‌های دور تیم ملی و باشگاه استقلال درگذشت.

خبرگزاری فارس: بیوک جدیکار در سن 84 سالگی درگذشت
  •  
  •  
  •  

  به نقل از سایت باشگاه استقلال، بیوک جدیکار،‌ مهاجم سال‌های گذشته استقلال شب گذشته در سن 84 سالگی به دلیل آلزایمر شدید دارفانی را وداع گفت.

سایت یواف سی  استان آغربی ، این ضایعه را به خانواده مرحوم جدیکار تسلیت می‌گوید

نسخه چاپي
گزارش فارس از فوتبال دولتی و شبه‌خصوصی ایران
استقلال و پرسپولیس؛ میلیاردرهای زاغه‌نشین!

پرسپولیس و استقلال دو باشگاهی هستند که نه خصوصی هستند و نه دولت هزینه‌هایشان را می‌دهد و به این ترتیب در برزخ و برهوت قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری فارس: استقلال و پرسپولیس؛ میلیاردرهای زاغه‌نشین!
  •  
  •  
  •  

، از زمانی که دولت محمود احمدی‌نژاد وعده خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مدت یکی دو ماه را داد سال‌ها می‌گذرد! این دو باشگاه پرطرفدار و مردمی هم همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. نه دولتی هستند که ردیف بودجه مشخص و معینی داشته باشند نه توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند که راه‌های قانونی درآمدزایی را بلد باشند.

صحبت‌های معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش دولت حسن روحانی هم آتش زیر خاکستر را شلعه‌ور کرد. او گفت پولی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داده نمی‌شود و همین مسئله باعث شد که محمد رویانیان و علی فتح‌الله‌زاده صحبت از جدایی از پرسپولیس و استقلال بکنند.

فتح‌الله‌ازده صراحتا گفت اگر وزارت ورزش 50 درصد از هزینه‌های باشگاه را ندهد از استقلال می‌رود.

محمد رویانیان هم در جمله‌ای شعر گونه گفت یا بکش یا دانه ده یا از قفس آزاد کن! مدیرعامل سرخ پوشان تهرانی هم از یک بام و دو هوای وضعیت پرسپولیس گلایه کرد؛ اینکه این باشگاه دولتی است اما بودجه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد؟!

نسخه چاپي
صدای پروین بابت شایعات درآمد
کدام نامه و دیدار مخفیانه با وزیر؟!/ روی این مسائل مانور نکنید

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: ما پس از جلسه هیئت مدیره به وزیر نامه‌ای نزدیم و فقط یک صورتجلسه امضا کردیم.

خبرگزاری فارس: کدام نامه و دیدار مخفیانه با وزیر؟!/ روی این مسائل مانور نکنید
  •  
  •  

علی پروین  اظهار داشت: متاسفانه امروز دیدم که برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که ما به وزیر نامه دادیم و یا کاری کردیم که مخفیانه بوده است.

وی افزود: خدا پدرتان را بیامرزد نامه چیه؟ ما فقط در جلسه هیئت مدیره یک صورتجلسه با هم امضا کردیم و رفتیم و هر حرفی هم بود در آن جلسه با هم زدیم. من نه وزیر را به صورت مخفیانه و غیرمخفیانه دیدم و نه دنبال این مسائل بودم. پس بهتر است زیاد درباره این موضوع بی‌جهت مانور نکنید.

شوط میزبان اردوی تدارکاتی کشتی نوجوانان استان

شوط میزبان اردوی تدارکاتی کشتی نوجوانان استان

 اردوی تدارکاتی تیم منتخب کشتی نوجوانان استان با حضور 25 ورزشکار در شوط آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، اردوی تدارکاتی تیم منتخب کشتی نوجوانان استان جهت آمادگی و حضور مقتدرانه در مسابقات قهرمانی کشور از 23 آذرماه به مدت 5 روز در شهرستان شوط در حال برگزاریست.
بر همین اساس در اتمام این اردو ی استانی 10 کشتی گیر از سوی کمیته فنی انتخاب و به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
در این اردو ورزشکارانی از شهرستان های ، تکاب ، نقده ، مهاباد ، ارومیه ، خوی ، ماکو ، پلدشت ، چایپاره و شوط حضور دارند.
شایان ذکر است مسابقات کشتی قهرمانی کشور در رده ی سنی نوجوانان از 27 آذرماه به مدت دو روز در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی برگزار می گرد


ووشوکار جوان خویی به تیم ملی ووشو کشور دعوت شد

ووشوکار جوان خویی به تیم ملی ووشو کشور دعوت شد

 مسابقات ووشو قهرمانی کشورانتخابی مسابقات جهانی ترکیه با حضور141 ورزشکار در8 وزن در خرم آباد پایان یافت .

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، دررده ی سنی جوانان علی جورابچی نماینده شایسته استان در وزن 65 کیلوگرم با غلبه برحریفان و کسب مدال نقره توانست جواز حضور در اردوی آمادگی مسابقات جهانی ووشو در آنتالیا ترکیه، را از آن خود نماید.این اردوی تدارکاتی یکم دیماه در آکادمی ووشو تهران برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است جورابچی 17 سال سن دارد و پنج سال است در رشته ورزشی ووشو فعال بوده و توانسته است تاکنون پنج دوره قهرمان مسابقات ووشوی آذربایجان غربی شود.
وی همچنین دو مقام قهرمانی در سبک پی، یو، وان ایران را در کارنامه خود دارد.


دعوت از وزنه بردار مهابادی جهت حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان کشور

دعوت از وزنه بردار مهابادی جهت حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان کشور

 وزنه بردار مهابادی با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی نوجوانان جمهوری اسلامی ایران دعوت شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، این ورزشکار نوجوان ابراهیم بهروان نام دارد که در مسابقات قهرمانی کشوری که در مهرماه سال جای در اراک برگزار شد، مقام چهارم کشوری در رده سنی نوجوانان 14 تا 17 سال را کسب کرده بود.
این نوجوان مهابادی که مقام سوم کشوری و چندین قهرمانی استانی دیگر را در کارنامه خود دارد و در قالب تیم منتخب آذربایجان غربی در این مسابقات حضور پیدا کرده بود.
پس از این مسابقات کادر تیم ملی وزنه برداری از 18 وزنه بردار برای حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت کردند که این وزنه بردار نوجوان مهابادی نیز یکی از این دعوت شدگان است.
وی در صورتی که اردوی تیم ملی را با موفقیت سپری کند به عضویت در تیم ملی درآمده و به مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا اعزام می شود.
مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا از 13 تا 21 اسفند 92 در بانکوک پایتخت تایلند برگزار می شود.

قط برای قهرمانی گام به لیگ گذاشتیم
یزدانی: شاید در هفته آخر به برخی نفرات اصلی استراحت دهیم

سرمربی تیم کشتی آزاد خونه به خونه بابل گفت:‌ با توجه به اینکه در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف ثامن، قهرمان سال قبل برویم، شاید در هفته آخر به نفرات اصلی استراحت دهیم.

خبرگزاری فارس: یزدانی: شاید در هفته آخر به برخی نفرات اصلی استراحت دهیم

رضا یزدانی رباره دیدار هفته آخر این تیم مقابل گاز مازندران گفت: شرایط بسیار خوبی داریم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. در هفته‌های گذشته با تمام قوا روی تشک رفتیم و در هفته پایانی هم با اقتدار ظاهر خواهیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف ثامن، قهرمان سال قبل برویم، شاید در هفته آخر به نفرات اصلی استراحت دهیم. برای دیدار با ثامن آماده می‌شویم و تمام جوانب را در نظر گرفته‌ایم و شرایط بسیار خوبی داریم؛ مطمئن باشید با شناختی که از تیمم دارم راهی مرحله نهایی خواهیم شد.

سرمربی تیم کشتی آزاد خونه به خونه بابل گفت:‌ از همان ابتدای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد برای قهرمانی گام به میدان گذاشتیم تا ناکامی دو فصل قبل را جبران کنیم. حالا هم به هدفمان خیلی نزدیک‌ شده‌ایم و با انگیزه بیشتری برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد.

به گزارش فارس، تیم خونه به خونه بابل در هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد جمعه، 29 آذرماه، میزبان گاز مازندران است.

ساسنامه باید با تغییرات سیستم اجرایی کشور دچار نوساناتی می‌شد
ناطق‌نوری: بیاینه‌ای علیه خسروی‌وفا صادر نشده است/ انتخابات در موعد مقرر انجام می‌شود

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: بیانیه‌ای علیه خسروی‌وفا صادر نشده و باید بفهمیم اختلاف بین دو نفر از اعضای هیئت اجرایی است یا بین دو عضو کمیته ملی المپیک یا دو آدم عادی.

خبرگزاری فارس: ناطق‌نوری: بیاینه‌ای علیه خسروی‌وفا صادر نشده است/ انتخابات در موعد مقرر انجام می‌شود

، احمد ناطق‌نوری رئیس فدراسیون بوکس و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد جلسه امروز گفت: این جلسه در مورد آیین‌نامه اجرایی انتخابات المپیک بود، در مورد یک سری اصلاحات به جمع‌بندی نهایی رسیدیم. امروز قرار است آقای کرباسیان بیاید و کارهای حقوقی‌اش را انجام دهیم. خیلی موارد خاصی برای اصلاح نبود و ترکیب چگونگی اجرا و ورود افراد مشخص شد و اینکه چه کسانی می‌توانند برای هیئت اجرایی کاندیدا شوند.

وی افزود: همان موارد قبلی را با اساسنامه تطبیق دادیم و گیرهای کار را برطرف کردیم.

وی در مورد صدور بیانیه علیه خسروی وفا نیز تصریح کرد: بیانیه هنوز صادر نشده است و این یک بحث حقوقی است و باید بفهمیم این اختلاف بین دو نفر از اعضای هیئت اجرایی است یا بین دو عضو کمیته ملی المپیک یا دو نفر آدم عادی است. نوع اختلاف باید مشخص شود.

در خصوص تغییر آیین‌نامه نیز گفت: این تغییر قطعی شده و امروز طبق اساسنامه مشخص می‌شود.

ناطق‌نوری درباره زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اساسنامه با تغییرات سیستم اجرایی کشور باید دچار نوساناتی می‌شد که الان مورد موافقت وزیر ورزش قرار گرفته که انتخابات در موعد مقرر انجام شود.

نسخه چاپي
کارهای صدور بیانیه علیه خسروی‌وفا انجام شده است
علی‌آبادی: باید ببینیم اساسنامه در مورد حضور هاشمی‌طبا در انتخابات کمیته چه می‌گوید

رئیس‌ کمیته ملی المپیک گفت: نمی‌دانم هاشمی‌طبا می‌تواند در انتخابات کمیته شرکت کند یا خیر و باید ببینیم در این زمینه اساسنامه چه می‌گوید.

خبرگزاری فارس: علی‌آبادی: باید ببینیم اساسنامه در مورد حضور هاشمی‌طبا در انتخابات کمیته چه می‌گوید

، رئیس کمیته ملی المپیک در مورد جلسه برای تغییر آیین‌نامه گفت: تغییر خاصی نکرد. کار کارشناسی انجام  شده بود که امروز به تصویب و تایید رسید و در حال اخذ امضا هستیم تا نسخه تایپ‌شده آن را رسانه‌ای کنیم. تا جایی که من می‌دانم تغییر خاصی در آن ایجاد نشده است.

وی در مورد سرپرستان که آیا می‌توانند کاندیدای هیئت اجرایی شوند، تصریح کرد: نماینده‌ای که از طرف هیئت رئیسه فدراسیون‌ها انتخاب می‌شوند می‌توانند به مجمع بیایند فقط حق یک رای را دارند و در مجمع بعدی هم حق ندارند رای بدهند.

رئیس کمیته المپیک درجواب به این سوال که آیا آنها می‌توانند کاندید بشوند، ادامه داد: براساس نص صریح آیین‌نامه کسی نمی‌تواند کاندیدا شود مگر 6 ماه از حضورش در هیئت رئیسه گذشته باشد.

علی‌آبادی در مورد زمان برگزاری مجمع نیز گفت: تا این لحظه که من صحبت می‌کنم تغییری در تاریخش ایجاد نشده و در موعد مقرر انجام می‌شود.

وی درخصوص صدور بیانیه علیه خسروی‌وفا تاکید کرد: هیئت اجرایی در جلسات شماره‌های 191 و 192 تایید کرد که بیانیه خواهد داد اما چون من خیلی پیگیر موضوع نیستم، دقیقا در جریانش نیستم. امروز و فردا قرار است بیانیه صادر شود. تا جایی که می‌دانم کارهایش انجام شده، امضا شده و فقط قرار است اصلاحاتی داشته باشد.

وی در مورد اینکه چرا جلسات هیئت اجرایی این‌قدر غایب دارد، گفت: از زمانی که من در جلسات بودم معمولا هفته‌ای یکی دو نفر مسافرت بودند و با میانگین هشت یا 9 نفر جلسه برگزار شده است.

علی‌آبادی در خصوص اینکه آیا هاشمی‌طبا می‌تواند در انتخابات شرکت کند، تصریح کرد: نمی‌دانم، باید ببینیم اساسنامه چه می‌گوید.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره گفته خسروی‌وفا مبنی بر اینکه در جلسات شرکت نخواهد کرد، تاکید کرد: میل خودشان است، در این زمینه صحبتی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برخوردی با خسروی‌وفا که با میل شخصی‌اش در جلسات شرکت نمی‌کند، خواهد شد، اظهار داشت: هنوز در این‌باره هیئت اجرایی تصمیمی نگرفته است

نسخه چاپي
جمعه اردوی تیم ملی بوکس آغاز می‌شود
30 بوکسور به اردوی تیم ملی دعوت شدند/ غایب‌ها جایی در تیم ملی ندارند

کادرفنی تیم ملی بوکس اسامی 30 بوکسور را برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام کرد، اما نفرات غایب در مسابقات قهرمانی کشور جایی در لیست کادر فنی ندارند.

خبرگزاری فارس: 30 بوکسور به اردوی تیم ملی دعوت شدند/ غایب‌ها جایی در تیم ملی ندارند

  مسابقات بوکس قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بوکس از روز شنبه هفته گذشته به میزبانی استان البرز و در سالن انقلاب آغاز پیگیری شد. در این دوره از مسابقات 189 مشتزن از 31 استان حضور پیدا کرده‌ بودند. این رقابت‌ها روز چهارشنبه به پایان  رسید و کادر فنی اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کردند که در میان اسامی اعلام شده نامی از غایبان در مسابقات انتخابی وجود ندارد.

*اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی به شرح زیر است:

وزن 49 کیلوگرم: هومن طوقانی و جعفر ناصری

وزن 52 کیلوگرم: ایمان طیبی، سجاد محمدپور

وزن 56 کیلوگرم: احسان سپهوندی و رضا کرزه‌بری

وزن 60 کیلوگرم: فروتن گل‌آرا، مسلم مقصودی، مرتضی مهدوی‌نیا،‌ راغب آلبوشکه و محمد مومی‌وند

وزن 64 کیلوگرم: دانا اسماعیل‌زاده، محمد ابراهیم‌ناظری و پرویز کرم‌زهی

وزن 69 کیلوگرم: امین قاسمی‌پور و مصطفی صالحی‌پور

وزن 75 کیلوگرم: مبین کهرازه، فرزاد راعی و سیاوش امیدی

وزن 81 کیلوگرم: مجید حاج‌عباسی، علی دهقان، سالار طهماسبی و محمد ستارپور

وزن 91 کیلوگرم: رضا مرادخانی، وحید ابراهیمی، ایمان رمضان‌پور و مهدی برجی‌خانی

وزن 91+ کیلوگرم: محمدعلی شهیدی، سجاد پوراشرفی و سعید نورایی

نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی باید روز جمعه در نخستین روز از اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند.

اکبر احدی (سرمربی)، همایون امیری، محمد عاشری و مجتبی فرجی به عنوان مربیان در کنار این بوکسورها حضور خواهند داشت.

نسخه چاپي
درخواست علی‌اکبری از فیلا برای انجام آزمایش مجدد

فدراسیون کشتی، پس از درخواست علی اکبری برای استیناف از رأی صادره در مورد دوپینگ، درخواست وی را به فدراسیون جهانی کشتی ارسال کرد.

خبرگزاری فارس: درخواست علی‌اکبری از فیلا برای انجام آزمایش مجدد

  و به نقل از فدراسیون کشتی، فدراسیون کشتی، در پی درخواست امیر علی اکبری فرنگی کار وزن 120 کیلوگرم برای استیناف از رای صادره در مورد دوپینگ درخواست وی را به فدراسیون جهانی کشتی ارسال کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای لالوویچ

رئیس محترم فدراسیون جهانی کشتی

با سلام

احتراما اینجانب امیرعلی اکبری فرنگی‌کار وزن 120 کیلوگرم ایران در رقابت‌های جهانی سال 2013 میلادی صاحب مدال طلا شدم. متاسفانه پس از این مسابقات خبر ناگواری در مورد مثبت اعلام شدن تست دوپینگ خود با ماده "استروئید آنابولیک" دریافت کردم.

آقای رئیس از شما درخواست کردم اعتراض من را نسبت به این موضوع بررسی کنید، اینجانب به هیچ عنوان از چنین ماده‌ای استفاده نکرده‌ام. از آنجا که یک بار در سال 2011 میلای تجربه تلخ این موضوع را داشته‌ام در طی این سال‌ها کلیه داروها و مکمل‌های خود را بررسی کرده‌ام و مطمئن هستم هرگز از چنین دارویی استفاده نکرده‌ام.

آقای رئیس از شما، مسئولان وادا و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران درخواست می‌کنم از آنجا که طبق تحقیقات پزشکی اثر ماه مذکور باید همچنان در بدن اینجانب باقیمانده باشد، نسبت به انجام تست دوباره از من اقدام گردد.

آمادگی این را دارم که کلیه هزینه‌های مرتبط با این موضوع را شخصاً پراخت کنم.

آقای لالوویچ من با کشتی زنده شده و بی آن می‌میرم، اما به تصمیم شما احترام می‌گذارم، اما به خاطر حفظ آبروی خانواده، دوستان و نزدیکانم از شما می‌خواهم این موضوع را با تمام توان دنبال کنید و مطمئنم که شما من را در این راه سخت برای احقاق حقوقم تنها نمی‌گذارید.

با تشکر

امیرعلی اکبری

هزینه‌هایی که در فوتبال می‌شود وحشتناک است
محمد بنا: وقتی رفتم، گفتند بنا به خاطر ترس از باخت رفته است/ ورزش ما سیاست‌زده است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت:‌ وقتی از کشتی فرنگی رفتم، برخی گفتند بنا به خاطر ترس از باخت رفته است.

خبرگزاری فارس: محمد بنا: وقتی رفتم، گفتند بنا به خاطر ترس از باخت رفته است/ ورزش ما سیاست‌زده است

محمد بنا بعد از یک سال دوری از کشتی به قول خودش به خانه‌اش بازگشت تا بچه‌هایش را دوباره دور هم جمع کند. خودش می‌گوید که می‌داند کار سختی پیش‌رو خواهد داشت اما چشم به آینده دارد و با امید از قهرمانی صحبت می‌کند.

آقای خاص کشتی فرنگی از دلایل بازگشتش می‌گوید و از دوپینگی که شاگردش را برای همیشه از کشتی جدا کرد، شاگردی که برنامه‌های زیادی برای اسطوره کردن او داشت.

از بی‌عدالتی می‌گوید؛ بی‌عدالتی که سالها در ورزش ما ریشه دوانده و سهم ناچیز رشته‌های غیرفوتبالی از بودجه ورزش را مصداق و محصول آن می‌داند.

می‌گوید از سیاست خوشش نمی‌آید، اما نمی‌تواند از آن سخن نگوید؛ سیاستی که در ورزش هم رخنه کرده و ریشه دوانده است.

صحبت‌های خواندنی محمدبنا را می‌توانید در زیر بخوانید:

* چه شد که بعد از یک سال دوری از کشتی دوباره به فکر بازگشت افتادید؟ آیا شرایط تغییر کرده است؟

در این روزها بارها و بارها به این سؤال جواب داده‌ام، اما واقعاً خودم هم نمی‌دانم چرا می‌روم و چرا برمی‌گردم. (با خنده)

رفتن من برای این بود تا تأثیر مثبتی روی شرایط کشتی فرنگی داشته باشد، اما وقتی دیدم عدم حضورم نه تنها تأثیر مثبتی ندارد بلکه برخی از چیزهای دیگر را هم داریم از دست می‌دهیم، گفتم برگردم، بهتر است تا حداقل اصول را هم از دست ندهیم. رفتن من برای گرفتن حق و حقوق بچه‌هایم بود که تا به حال هم عملی نشده است، اما امیدوارم بعد از مشخص شدن وزیر ورزش و روشن شدن تکلیف فدراسیون کشتی و اختصاص بودجه مناسب شرایط بهتری ایجاد شود.

* با توجه به فاصله نزدیک بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی به نظر می‌رسد امسال کار سختی پیش‌رو داشته باشید آیا قبول مسئولیت در این شرایط ریسک نبود

مظاهری پس از دعوت نشدن به اردوی تیم ملی بوکس:
قانون باید برای همه یکسان باشد/ تابع تصمیمات مسئولان فدراسیون هستم

کاپیتان تیم ملی بوکس گفت: اگر قرار است غایبان در اردوی تیم ملی حضور نداشته باشند باید این قانون برای همه یکسان باشد نه اینکه برخی‌ها را دعوت کنند و تفاوت میان دیگران قائل شوند.

خبرگزاری فارس: قانون باید برای همه یکسان باشد/ تابع تصمیمات مسئولان فدراسیون هستم

بمسابقات بوکس قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بوکس از روز شنبه هفته گذشته به میزبانی استان البرز و در سالن انقلاب آغاز پیگیری شد. در این دوره از مسابقات 189 مشتزن از 31 استان حضور پیدا کرده‌ بودند. این رقابت‌ها روز چهارشنبه به پایان  رسید و کادر فنی اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کردند که در میان اسامی اعلام شده نامی از غایبان در مسابقات انتخابی وجود ندارد.

علی مظاهری  در مورد دعوت نشدن به اردوی تیم ملی بوکس، اظهار داشت: با خبر شدم که اسامی بوکسورهای راه یافته به اردوی تیم ملی اعلام شده، اما غایبان در مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی دعوت نشده‌اند. البته من از ناحیه کمر مصدوم بودم و نتوانستم در این رقابت‌ها وارد رینگ شوم، اما به عنوان سرمربی تیم کرمانشاه در این مسابقات حضور پیدا داشتم.

وی افزود: اگر قرار است غایبان در اردوی تیم ملی حضور نداشته باشند باید این قانون برای همه یکسان باشد نه اینکه برخی‌ها را دعوت کنند و تفاوت میان دیگران قائل شوند. من یک بار گفتم باز هم می‌گویم غیبت ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی کشور در کیفیت انتخابی‌ها تأثیر منفی گذاشته بود. امیدوارم که غیبت با تجربه ها در ترکیب تیم ملی در مسابقات بین المللی تأثیرگذار نباشد.

مظاهری در پاسخ به این سؤال که با این حساب شما بازی‌های آسیایی اینچئون را از دست خواهید داد یا خیر؟ گفت: بنده تابع تصمیم مسئولان فدراسیون هستم. اگر آنها به این باور رسیده‌اند که غایبان در مسابقات قهرمانی کشور دیگر جایی در اردوی تیم ملی ندارند من هم حرفی ندارم، اما ای کاش مسئولان فدراسیون دلایل غیبت بوکسورها در مسابقات قهرمانی کشور را هم جویا می‌شدند.

وی در ادامه گفت: ما تا بازی‌های آسیایی اینچئون 10 ماه فرصت داریم و با توجه به اینکه جامعه ورزش از بوکس انتظار کسب مدال در مسابقات را دارند با نفراتی که به اردوها راه یافته‌اند کار سختی پیش رو دارند.

مظاهری در ادامه خاطر نشان کرد: طی چند روز گذشته رئیس فدراسیون بوکس برای افتتاحیه خانه بوکس استان کرمانشاه حضور پیدا کرده بود، اما در آنجا نتوانستم در مورد این موضوع با او صحبت کنم. ناطق نوری تنها در مورد اینکه تصمیم گرفته شده نفرات غایب در مسابقات قهرمانی کشور به اردوها دعوت نشوند صحبت کرد و دیگر هیچ حرفی نزد، حالا من هم امیدوارم مقصودی و کادر فنی تیم ملی در پایان تصمیم نهایی را بگیرند و اگر صلاح دانستند پس از گوش دادن صحبت‌های ما در مورد نفرات غایب تصمیم بگیرند. امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود به سود تیم ملی باشد.

نسخه چاپي
آقای وزارت ورزش با من مشکل دارید برکنارم کنید تا پرسپولیس ضربه نخورد
رویانیان: از دوره احمدی‌نژاد تا‌کنون برخی در هیئت‌مدیره مرا می‌زنند/ نمی‌گذارند کارهای اقتصادی برای باشگاه انجام دهم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حالی که موفق نشده برخی پروژه‌های اقتصادی خود را تکمیل کند، از برخی ناملایمتی‌ها ابراز ناراحتی می‌کند.

خبرگزاری فارس: رویانیان: از دوره احمدی‌نژاد تا‌کنون برخی در هیئت‌مدیره مرا می‌زنند/ نمی‌گذارند کارهای اقتصادی برای باشگاه انجام دهم

محمد رویانیان ، پس از جلوگیری افتتاح برخی از کارهای اقتصادی‌اش اظهار داشت: متاسفانه چند ماهی است هیچ کس من را همراهی نمی‌کند و حتی در داخل هیئت مدیره پرسپولیس می‌خواهد من را بزنند که مانده‌ام دلیل این کارها چیست.

وی افزود: در جلسه آتی هیئت مدیره سوال‌هایی خواهم داشت که همه آنها را باید شفاف به من جواب دهند. می‌گویم وزارت ورزش شما که دو الی سه ماه هیچ کاری برای باشگاه پرسپولیس نکرده‌اید اگر با من مشکل دارید من را بردارید تا پرسپولیس ضربه نخورد. در دو ماه گذشته در بحرانی‌ترین شرایط ممکن بودیم. هجمه زیادی به سرمربی، باشگاه و بچه‌های ما وارد شد اما نه هیئت مدیره و نه وزارت ورزش از ما حمایت نکرد و فدراسیون هم حق ما را نمی‌دهد.

رویانیان ادامه داد: بر عکس این موارد برخی در خود هیئت مدیره 6 ماه تلاش کردند تا چهره ما را خراب کنند. یعنی از خودمان ضربه خوردیم. این کار را در دوران احمدی‌نژاد انجام دادند و تا زمان روحانی هم دست بردار نیستند.

اساژور سابق تیم‌های ملی کشتی پاسخ ادعاهای علی‌اکبری را داد
ریف: صحبت‌های علی‌اکبری دروغ است/ من مسلمانم و از او به خدا شکایت می‌کنم

ماساژور سابق تیم‌های ملی کشتی پاسخ اتهاماتی که علی‌اکبری درباره مثبت اعلام شدن دوپینگش به او نسبت داده بود را داد.

خبرگزاری فارس: ریف: صحبت‌های علی‌اکبری دروغ است/ من مسلمانم و از او به خدا شکایت می‌کنم

ب، امیر علی‌ اکبری، فرنگی‌کار سنگین‌وزن تیم ملی که در مسابقات جهانی 2013 در بوداپست مجارستان موفق به کسب نخستین مدال طلای سنگین‌وزن تاریخ کشتی فرنگی شده بود با اعلام فدراسیون جهانی کشتی به دلیل استفاده از مواد نیروزا نه تنها مدالش پس گرفته خواهد شد، که به محرومیت مادام‌العمر هم محکوم شد.

علی اکبری پیش از این یک بار دیگر در سال 2011 مرتکب این اشتباه شده بود که با محرومیتی 2 ساله مواجه شد، اما پس از پایان دوران محرومیتش با کسب مدال نقره یونیورسیاد دانشجویان جهان در روسیه مجدداً بازگشتش به تشک کشتی را اعلام کرد.

علی اکبری که تا پیش از پایان دوران محرومیتش چند ماهی را هم با تیم کشتی فرنگی کشور آذربایجان تمرین کرده بود و حتی قراردادی نیز با این کشور به امضا رسانده بود در نهایت تصمیم گرفت در مسابقات جهانی برای کشورمان روی تشک برود.

علی اکبری بعد از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به دفاع از خود پرداخت و مدعی شد که این اتفاق کار مافیای پشت پرده کشتی بوده است و همچنین ادعا کرد که قبل از دیدار فینال به علت نیاز به ماساژ به اتاق تیم آذربایجان رفته است و در آن هنگام ماساژور سابق تیم ملی ایران که اکنون در تیم ملی آذربایجان حضور دارد؛ قرصی را با عنوان «دیکلوفناک» زیر زبان او گذاشته است و به طور ضمنی با مطرح کردن این موضوع، مثبت شدن دوپینگش را به نوعی گردن «ریف بهایدینوف» انداخت.

نسخه چاپي
بازتاب دوپینگ علی‌اکبری در ABC
لالوویچ: برای پاک کردن کشتی از مواد نیروزا جدی هستیم

رییس فیلا اعلام کرده در قضیه دوپینگ‌ها بر اساس قانون عمل می‌شود.

خبرگزاری فارس: لالوویچ: برای پاک کردن کشتی از مواد نیروزا جدی هستیم

و به نقل از سایت ABC، پس از آنکه آزمایش دوپینگ امیر عزیز علی اکبری برای بار دوم مثبت اعلام شد، این کشتی گیر تا پایان عمر از ورزش کشتی محروم شد.

علی اکبری 26 ساله که در وزن 96 کیلوگرم قهرمان جهان شد و در وزن 120 کیلوگرم کشتی فرنگی نیز مدال طلا را از آن خود کرده بود، بر اساس قانون فیلا و به دلیل آنکه دومین بار آزمایش دوپینگ‌اش مثبت درآمد، مادام‌العمر از حضور در ورزش کشتی محروم شد.

در این خصوص نناد لالوویچ گفت: ما به شکلی جدی برای پاک کردن ورزش‌مان از هر گونه مواد نیروزا تلاش کرده و از تمامی ورزشکارانی که به قوانین احترام می‌گذارند حمایت می‌کنیم. در گذشته نیز هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم و در آینده نیز می‌خواهیم بر اساس الگویی که داریم عمل کنیم.

نسخه چاپي
تمرین شاداب فرنگی کاران در روز بازگشت بنا و المپیکی‌ها

تمرین صبح امروز تیم ملی کشتی فرنگی با شادابی و نشاط برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تمرین شاداب فرنگی کاران در روز بازگشت بنا و المپیکی‌ها

 ، اردو تیم ملی کشتی فرنگی از روز گذشته در خانه کشتی آغاز شده است. از نکات جالب توجه این اردو علاوه بر بازگشت محمد بنا به تیم ملی، حضور تمام المپیکی‌های کشتی فرنگی بعد از مدت‌ها در کنار هم در خانه کشتی بود.

* تمرین صبح امروز فرنگی کاران از ساعت 9 و 30 دقیقه آغاز شد و ملی پوشان بعد از 20 دقیقه نرمش به میان داری فرشاد علیزاده به کار با وزنه پرداختند.

* امید نوروزی دارنده مدال طلای المپیک به علت سرماخوردگی از تمرینات گروهی معاف بود و به صورت انفرادی تمرینات سبک را انجام داد.

* شادابی و نشاط در تمرین امروز فرنگی‌کاران به خوبی مشاهده می شد و از انگیزه بالایی برخوردار بودند.

* صحبت‌های محمد بنا مربی تیم ملی کشتی فرنگی و حسن بابک مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در حین تمرین و به منظور هماهنگی برنامه‌های تیم ملی صورت گرفت.

*محمد بنا دقایقی نیز به صورت اختصاصی با حمید سوریان به صحبت پرداخت.

* نظم خاصی در خانه کشتی برقرار بود و با همکاری مسئولان خانه کشتی ملی پوشان از شرایط موجود ابراز رضایت کردند.

چرا الان باشگاه‌ها فداکاری نمی‌کنند؟!
کی‌روش: وقتی اولین بازی با نیجریه است چرا باید با روسیه بازی کنیم؟!/باید در جام‌جهانی ۲۳ هنرمند داشته باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری نظرات خود را عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: کی‌روش: وقتی اولین بازی با نیجریه است چرا باید با روسیه بازی کنیم؟!/باید در جام‌جهانی ۲۳ هنرمند داشته باشیم

ب کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود گفت: مطلع هستید که ما با آرژانتین، بوسنی و نیجریه هم گروه شدیم. با سه تیم از سه قاره مختلف که دارای سه سبک متفاوت هستند روبرو شدیم. در گروه سختی قرار داریم اما هدف ما صعود به مرحله بعد است. صحبت‌های من مثل فیلم عملیات غیرممکن است. اما اگر به گروههای دیگر هم توجه کنید می‌بینید که در این گروه‌ها نیز شرایط سختی وجود دارد.

وی ادامه داد: با این وجود هدف‌گذاری‌مان صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها است. چرا که در جام جهانی هستیم و در جام جهانی دیدار آسان وجود ندارد. پس باید از دو راه به این موضوع نگاه کنیم. اول اینکه دراماتیک نگاه کنیم و بگوییم موفق می‌شویم و راه بعدی راهی است که من به آن نگاه می‌کنم.

کی‌روش تصریح کرد: شخصا معتقدم قرعه‌که برای ایران بیرون آمد هدیه‌ای بود برای ما به خاطر اینکه هدف و آرزوی ما حضور در جام جهانی و در میان بهترین‌های جهان بود که به آن رسیدیم و الان زمان است که از آن لذت ببریم از بازی مقابل بهترین‌های جهان.

23

برای حضور در مسابقات پیشکسوتان کیش ؛ مو نقره ای ها در سه رشته مبارزه خواهند کرد .

برای حضور در مسابقات پیشکسوتان کیش ؛ مو نقره ای ها در سه رشته مبارزه خواهند کرد .

جهت حضور در رقابتهای جشنواره بین المللی کیش قهرمانان پیشکسوت رشته های ووینام – کیک بوکسینگ و جوجیتسو به مصاف هم خواهند رفت .بخشنامه مسابقات به شرح ذیل به استان ارسال می شود .

زمان و مکان برگزاری : 92/10/20 – استان تهران – مجموعه ورزشی شهید شیرودی – سالن افراسیابی – ساعت 8 صبح

رده سنی : پیشکسوتان  ( 35 سال تا 45 سال )     /    ( 45 سال تا 55 سال ) در تمامی رشته ها

استایل مسابقات : کیک بوکسینگ ( سمی کنتاکت و لایت کنتاکت ) ، جوجیتسو ( نوازا و خاک بصورت سنتی  کاتا دوسیستم ) ، ووینام ( اجرای فرم نمایش و سلاح ) تیمی و انفرادی

اوزان کیک بوکسینگ : 60-/65-/70-/75-/80-/85-/85+

اوزان جوجیتسو : 55-/62-/69-/77-/85-/94-/94+  لباس جودوگی سفید

ورودیه مسابقات : 300000 ریال

ضمناً هر استان تنها می تواند با یک تیم در هر رشته شرکت نماید


صعود تیم فوتسال آلومیران سلماس به لیگ برتر کشور

 صعود تیم فوتسال آلومیران سلماس به لیگ برتر کشور

 تیم فوتسال آلومیران سلماس در مسابقات فوتسال کشوری سال آینده به عنوان نماینده استان آذربایجان غربی شرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، علی اکبر آقایی روز جمعه با حضور در جمع ورزشکاران فوتسال سلماس گفت: قهرمانان ما همواره با تاسی از سیره و روش هدایت بخش ائمه اطهار (ع) و ترویج منش و رفتار پهلوانی الگویی برای آحاد جوانان کشور باشند..
وی همچنین با تبریک صعود تیم فوتسال آلومیران سلماس به لیگ برتر کشور گفت : باید حمایت های مالی مناسب از این تیم به عمل آید تا این نمایندگان شایسته استان بتوانند در مسابقات کشوری از حیثیت فوتسال آذربایجان غربی دفاع کنند.
شایان ذکر است تیم فوتسال آلومیران سلماس موفق شد در فاصله دو هفته به پایان رقابت های فوتسال استان آذربایجان غربی با اقتدار به این مقام قهرمانی دست یابد.
این تیم در دیدار منتهی به قهرمانی خود توانست با حساب 7 بر 2 تیم معرفت میاندوآب را در میاندوآب شکست دهد و با کسب 45 امتیاز در فاصله دو هفته به پایان مسابقات مانده به این مهم دست یابد.
گفتنی است در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان امسال 11 تیم شرکت داشتند.

مسابقات قهرمانی بوکس بزرگسالان کشور/ آذربایجان غربی تنها به کسب سه مدال بسنده کرد

مسابقات قهرمانی بوکس بزرگسالان کشور/ آذربایجان غربی تنها به کسب سه مدال بسنده کرد

 بوکسورهای استان تنها موفق به کسب سه مدال برنز از مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور ، انتخابی تیم ملی شدند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، بیست و سومین دوره این مسابقات از روز شانزدهم آذرماه در سالن مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی شهر کرج برگزار شد و چهارشنبه شب به کار خود پایان داد.
برهمین اساس 189 بوکسور از 31 استان کشور در این دوره از مسابقات شرکت داشتند که سهم بوکسورهای شایسته استان با وجود تلاش های بسیار ؛ کسب سه مدال بود.
در این مسابقات شهرام امیرمحمدی ورزشکار وزن 64 کیلوگرم ، وحید ابراهیمی در 91 کیلوگرم از ارومیه و سجاد پوراشرفی در وزن 91+ از میاندوآب مدال آوران تیم استان ، در این رقابت کشوری بودند.
در پایان این رقابت ها، تیم تهران با 26 امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم های گیلان و لرستان به ترتیب با 19 و 17 امتیاز در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند و تیم فارس نیز با 15 امتیاز به مقام چهارم رسید

س از صعود به مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد
مهربان: برای فینال آماده می‌شویم/ استیل‌آذین شخصیت قهرمانی دارد

سرمربی تیم کشتی آزاد استیل‌آذین ایرانیان گفت:‌ بعد از قطعی شدن صعود ما به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد برای حضور قدرتمند در فینال آماده می شویم.

خبرگزاری فارس: مهربان: برای فینال آماده می‌شویم/ استیل‌آذین شخصیت قهرمانی دارد

ابراهیم مهربان، درباره صعود استیل‌آذین به عنوان تیم نخست گروه اول به مرحله پایانی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد گفت:‌ از همان روز اول هم هدف ما ابتدا حضور در مرحله پایانی و سپس فینال بود. تمام حریفان را در این راه جدی گرفتیم.

وی ادامه داد: خوشحالم که به عنوان تیم نخست از گروهمان به مرحله نهایی صعود کردیم. تمام تمرکزمان را روی دیدار نیمه نهایی می‌گذاریم و هفته آخر با خیال راحت‌تری روی تشک می‌رویم.

سرمربی تیم کشتی آزاد استیل‌آذین تصریح کرد:‌ اردوهای خودمان را از شنبه شروع می‌کنیم تا با قدرت در فینال حاضر شویم، شرایط گروه ما نسبت به گروه مقابل شرایط سخت‌تری بود و همین باعث می‌شود تا شاید کار راحت‌تری در نیمه نهایی داشته باشیم. حالا می‌توانم بگویم تیم ما شخصیت قهرمانی را دارد، اما هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و نتیجه روی تشک مشخص خواهد شد

پرسپولیس به جام خوش‌رنگ نزدیک می‌شود
نیلسون: مس را ۶تایی کردیم چون برای بُرد به کرمان رفتیم

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ در دیدار مقابل مس کرمان فقط برای برد به میدان رفتیم و به همین دلیل این تیم را با ۶ گل شکست دادیم.

خبرگزاری فارس: نیلسون: مس را ۶تایی کردیم چون برای بُرد به کرمان رفتیم

نیلسون کوریا  اظهار داشت: خوشبختانه پس از پیروزی خوب و شیرین مقابل ذوب‌آهن 3 امتیاز شیرین دیگر را از خارج از خانه کسب کردیم و به نظرم با این امتیازها به قهرمانی در پایان فصل و جام خوش‌رنگ نزدیک‌تر می‌شویم.

وی افزود: ما بازی بسیار خوبی مقابل مس انجام دادیم اما کر‌مانی‌ها هم با ما پایاپای حرکت کردند و تمرکز بالایی داشتند اما به نظرم گل زودهنگام و گل دوم ما آنها را شتاب‌زده و بسیار از هم پاشیده کرد.

نیلسون گفت: مس کرمان 70 دقیقه پایاپای باپرسپولیس حرکت کرد و اگر اشتباه نکنم آنها فقط 2 گل خوردند اما ما خیلی خوب قدر موقعیت‌های خود را دانستیم و این نشان‌دهنده هوش بالای بازیکنان ما است.

وی خاطرنشا کرد: ما در بازی مقابل مس برای مساوی به زمین نرفته بودیم و به همین دلیل از دقایق اول میل بردن داشتیم. از طرفی دیگر توانستیم به خوبی از اشتباهات مسی‌ها استفاده کنیم که این موضوع باعث شد تا 6 گل بزنیم.

وی در پاسخ سؤالی که آیا تصور می‌کردید 6 گل به مس بزنید، گفت: آمده بودیم ببریم و کاری نداشتیم که مس در کجای جدول است اما باور کنید تصور نمی‌کردیم که 6 گل به حریف بزنیم ولی این اتفاق افتاد و نشان داد که پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول و قهرمانی پایان فصل بی‌‌تاب است از طرفی دیگر ما به این 3 امتیاز در این روزهای حساس فوتبال ایران نیاز داشتیم و واقعاً‌ علی‌رغم اینکه پیش‌بینی نمی‌کردیم این اتفاق‌ها بیفتد اما فوتبال باز هم نشان داد که هرکس قدر موقعیت‌های خود را مخصوصاً در بازی‌های خارج از خانه بداند تیم برنده و موفق است. برای ما در این بازی کسب 3 امتیاز مهم بود.

دروازه‌بان قرمزپوشان درباره عملکرد برزیلی‌های مس کرمان نیز گفت:‌من با ادینهو دوستم و همیشه تلفنی با او حرف می‌زنم. او بازیکنی با کیفیت خوب است اما ساختار دفاعی ما به او اجازه نداد که کار خود را انجام دهد.

وی افزود: اما جنیورا را نمی‌شناختم و تازه در بازی با مس با او آشنا شدم. امیدوارم رابطه‌ام با او نیز در آینده مثل ادینهو خوب باشد. امیدوارم که بازیکنان برزیلی مس کرمان در بازی‌های آینده موفق باشند چون آنها کیفت بالای دارند.

نیلسون درباره داوری بازی با مس نیز گفت: به نظر من داور بازی مشکلی نداشت که آن اتفاقات عجیب افتاد راستش را بخواهید صحنه پنالتی را هم دیدیم که به نظرم آن پنالتی بود. حالا من نمی‌دانم چرا مردم کرمان آنقدر ناراحت بودند و یکسری حرف‌ها را زدند. ولی ما باید همیشه به داوران هم احترام بگذاریم. به نظرم داور بازی پرسپولیس و مس خیلی خوب و شجاعانه قضاوت کرد البته الان خیال نکنید ما برده‌ایم این حرف را می‌زنم چون ما با زدن 6 گل ثابت کردیم که مستحق پیروزی بودیم و نمی‌توان داوری را به بازی ربط داد اما باید خیلی زود این بازی را فراموش کنیم چون روز به روز کار ما سخت‌تر می‌شود و تیم‌ها مقابل ما که بالای جدولی هستیم انگیزه‌شان چند برابر خواهد شد.

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 38
بازدید کل : 13140349
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content