فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

تبریک رییس جمهور به کشتی‌گیران
حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جام‌جهانی را تبریک گفت.


 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان و به نقل از سایت دولت،  رئیس‌جمهور در پیامی خطاب به مربیان، دست‌اندرکاران و قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد، قهرمانی این تیم در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا را به آنها، جامعه ورزشی کشور و مردم شریف ایران تبریک گفت.

در متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است:«

"بسم‌الله الرحمن الرحیم"

قهرمانی ارزشمند ملی‌پوشان کشتی آزاد در رقابت‌های جام جهانی آمریکا نشان از شایستگی و توانمندی جوانان برومند ایران عزیز دارد که همواره با عشق و ایمان خالصانه خود پرچم عزت و بزرگی این ملت را بر بلندای سکوهای افتخار برافراشته‌اند.

اینجانب ضمن قدردانی و تشکر از تلاش‌های همه مربیان، دست‌اندرکاران و خصوصاً قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد، این موفقیت غرورآفرین را به کشتی‌گیران، ‌خانواده‌های محترم ایشان، جامعه ورزشی کشور و مردم شریف ایران تبریک گفته و استمرار پیروزی و سربلندی همه قهرمانان و ورزشکاران را از خداوند متعال خواستارم.

 

حسن روحانی

 

رئیس جمهوری اسلامی ایران»

 
چـاپ

با شکست دادن روسیه در جام‌جهانی لس آنجلس
تیم ملی کشتی آزاد به سومین قهرمانی پیاپی‌ رسید
تیم ملی کشتی آزاد ایران با شکست تیم روسیه برای سومین سال پیاپی قهرمان جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس آمریکا شد.


 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، تیم ملی کشتی آزاد ایران که در دور مقدماتی جام‌جهانی تیم‌های ارمنستان، ترکیه، آمریکا و هند را شکست داده بود، در دیدار فینال نیز تیم روسیه را با نتیجه 6 بر 2  برد و  برای سومین سال متوالی قهرمان این رقابت ها شد.

 

- نتایج انفرادی:

 

57 کیلوگرم: حسن رحیمی – ویکتور لبدف –برنده ( 3 بر 4)

61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور- برنده – الکساندر بوگومایف(12 بر6)

65 کیلوگرم: مهران رضازاده – برنده- علی بک حاجی ایمایف( 10 بر صفر)

70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی – برنده- ختاگ تسابولوف( 9 بر صفر)

74 کیلوگرم: عزت اله اکبری – احمد حاجی ماگمدوف –برنده ( صفر بر 10)

86 کیلوگرم: احسان لشکری -برنده – آنزور اوریشف( 2 بر یک)

97 کیلوگرم: رضا یزدانی - برنده– یوری بلونوفسکی(12 بر 2)

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی- برنده- آنزور خزریف (3 بر صفر)

 

 

- رده بندی تیم‌ها:

 

اول: ایران

دوم: روسیه

سوم: آمریکا

چهارم: اوکراین

پنجم:‌ مغولستان

ششم: هند

هفتم: ترکیه

هشتم: ژاپن

نهم: گرجستان

دهم: ارمنستان

 
چـاپ

نسخه چاپي
یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی بودجه تزریق نکنند
زارع: بهداد و کیانوش را زودتر از وقتش به تیم ملی آوردم/در برخی اوزان به سطح جهانی نرسیده‌ایم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: وزنه‌بردارانی مثل سلیمی و رستمی را یک سال زودتر در ترکیب بزرگسالان قرار دادم که این کار اثربخش و در روند کاری رو به جلوی ما تأثیرگذار بود.

خبرگزاری فارس: زارع: بهداد و کیانوش را زودتر از وقتش به تیم ملی آوردم/در برخی اوزان به سطح جهانی نرسیده‌ایم
  •  

بهمن زارع در پاسخ به این سؤال که آیا پس از برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور نفرات جدید به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد یا خیر اظهار داشت: طی روزهای آینده جلسه‌ای را با رضازاده برگزار کرده و پس از جمع‌بندی‌های لازم به احتمال زیاد برای مرحله دوم اردوی تیم ملی وزنه‌برداری که از 6 فروردین آغاز می‌شود، یکی دو وزنه‌بردار را دعوت خواهیم کرد.

وی در مورد شرایط حاکم بر اردو و انتقادات وزنه‌برداران نسبت به این شرایط ادامه داد: در حال سپری کردن مرحله اول اردو هستیم و در هر حرکتی، ابتدا به ساکن کم و کاستی‌هایی وجود دارد که البته این یک موضوع طبیعی است. به طور مثال بحث بودجه و مسائل مالی، در هر رشته ورزشی مهم‌ترین بخش برای برگزاری اردوها بوده و این بحث در خصوص اجرای برنامه‌‌ها، حرف اول را می‌زند. شاید اگر بخواهیم یک برنامه را روی کاغذ بیاوریم شاید به اندازه تأمین مسائل مالی سخت نباشد و در مجموع اینکه مسائل مالی می‌تواند ضامن اجرا شدن برنامه‌ها باشد.

زارع گفت: البته باید این موضوع را هم درنظر گرفت که بحث اقتصادی روی بسیاری از مسائل اجتماعی و ورزشی و روند کاری طی مدت اخیر اثر گذاشته است، بنابراین طبق این صحبت‌ها، کم و کاستی‌ها در مرحله اول طبیعی است و امیدوارم هرچه پیش می‌رویم، کمبودها را به حداقل رسانده تا وزنه‌برداران با آرامش خاطر بیشتری مسیر را طی کنند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تأکید کرد: برای سال آینده دو رویداد مهم و بزرگ داریم و نمی‌توانیم به سادگی به این دو رقابت نگاه کنیم. در گذشته سطح وزنه‌برداری در سطح آسیا بود و اگر یک مدال برنز می‌گرفتیم همه خوشحال می‌شدند اما طی سال‌های اخیر به خصوص از المپیک سیدنی به بعد، سطح وزنه‌برداری ایران به سطح جهانی رسیده و دیگر امروز انتظارات از این رشته به حق است، بنابراین از مسئولان ورزش خواهش می‌کنم به اندازه همین انتظارات، پشتیبانی لازم را به عمل بیاورند.

وی فاکتورهای مهمی برای موفقیت تیم ملی در دو رقابت سال آینده تأثیرگذار است؛ یادآور شد: پشتوانه‌ها و پتانسیل خوبی از لحاظ وزنه‌بردار برای مسابقات پیش‌رو داریم و از این لحاظ نگرانی وجود ندارد، با این حال در برخی اوزان هنوز به سطح جهانی نرسیده باشیم که این موضوع هم یکی از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود. وزنه‌برداری رشته‌ای است که حدود 5 سال زمان می‌برد تا یک جوان را به فرم ایده‌آل جهانی برسانیم.

زارع افزود: حدود 5 سال پیش نیز همین حرکت را کردیم و به طور مثال بهداد سلیمی که هنوز یک سال از رده سنی جوانان وی باقی مانده بود را به اردوی بزرگسالان آوردم و در سال 2009 بهداد در ترکیب بزرگسالان وزنه زد و کیانوش رستمی نیز به همین ترتیب. یعنی یک سال زودتر این نفرات را در ترکیب بزرگسالان قرار دادیم که این کار هم اثربخش بود و در روند کاری رو به جلوی ما، تأثیرگذار بود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور بلند مدتش در تیم ملی وزنه‌برداری، در مجموع شرایط امروز این رشته بهتر است یا شرایط گذشته، تصریح کرد: خداراشکر با دو نسل وزنه‌برداری کار کرده‌ام که همه آنها نخبه بوده و هستند و تفاوت زیادی بین این دو نسل وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری یادآور شد: حدود یک و نیم سال بزرگان وزنه‌برداری از صحنه دور بوده‌اند بنابراین باید فضایی را ایجاد کرد که این تعداد از لحاظ روحی روانی به شرایط مطلوب بپرسند تا همزمان با مسائل فنی بتوانند در قالب جدید به فرم ایده‌آل قبلی بازگردند.

وی در پایان گفت: امیدوارم پول و بودجه به وقتش به فدراسیون تزریق شود و این طور نباشد که یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی به ما پول بدهند.

-

نسخه چاپي
نه نایب رئیس هستم نه مدیر فنی تیم‌های ملی
مقصودی: دیگر تمایل ندارم با فدراسیون بوکس همکاری کنم/ نظم در فدراسیون وجود ندارد

نایب ‌رئیس فدراسیون بوکس گفت: تصمیم گرفتم که دیگر با فدراسیون همکاری نکنم و به همین دلیل نه نایب رئیس هستم نه مدیر فنی تیم‌های ملی.

خبرگزاری فارس: مقصودی: دیگر تمایل ندارم با فدراسیون بوکس همکاری کنم/ نظم در فدراسیون وجود ندارد
  •  

، اردوی تیم ملی بوکس از 15 فروردین‌ماه برای اعزام به بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون آغاز خواهد شد و کادر فنی تیم ملی 33 بوکسور را به اردو دعوت کرده که در این میان اسامی برخی از بوکسورهای که از تیم ملی کنار گذاشته بودند دیده می‌شود.

در بین نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی نام علی مظاهری و جاسم دلاوری نیز وجود دارد که نفرات نام برده به دلیل غیبت در مسابقات قهرمانی کشور در طول این چند ماه به اردوی تیم ملی دعوت نشده بودند و مسئولان فدراسیون نیز مدعی بودند که دیگر به هیچ عنوان آنها را به تیم ملی دعوت نخواهند کرد.

منوچهر مقصودی ، در واکنش به دعوت ملی پوشان اخراج شده به اردوی تیم ملی، اظهار داشت: متأسفانه شنیدم به دستور احمد ناطق‌نوری بوکسورهایی که در مسابقات قهرمانی کشور غایب بودند به تیم ملی دعوت شده‌اند. یکی از مشکلات ما همین است که نظم در این فدراسیون وجود ندارد. شنیده‌ام مسئولان کمیته ملی المپیک پادرمیانی کرده‌اند و رئیس فدراسیون هم با حضور آنها در اردوهای تیم ملی موافقت کرده است.

نایب ‌رئیس فدراسیون بوکس در ادامه خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته‌ام که دیگر با فدراسیون بوکس همکاری نکنم. البته خودم چنین تصمیمی را گرفته‌ام و این تصمیم ارتباطی به مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش ندارد. 24 سال شبانه ‌روز برای این رشته زحمت کشیدم بدون اینکه پولی از این فدراسیون دریافت کنم. متأسفانه در این مدت حرف‌هایی علیه من زدند که چنین تصمیمی را گرفته‌ام که دیگر با فدراسیون بوکس همکاری نکنم. بعد از حضور در برنامه خط قرمز به این نتیجه رسیدم که فرصت را به جوان‌ترها بدهم و با فدراسیون بوکس دیگر همکاری نکنم.

نایب رئیس فدراسیون بوکس در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت این است چون هنوز تکلیف ناطق نوری مشخص نیست و او در حال حاضر رئیس فدراسیون محسوب نمی‌شود من هم ترجیح دادم تا زمانی که اوضاع و احوال ناطق‌نوری مشخص نشده دیگر مدیر فنی تیم‌های ملی و نایب‌رئیس فدراسیون نباشم.

وی افزود: مدتی است که به تیم ملی هم سر نمی‌زنم تا تکلیف ناطق‌نوری مشخص شود و به همین دلیل از نفرات دعوت شده به تیم ملی خبری ندارم.

نایب ‌رئیس فدراسیون بوکس در ادامه گفت: من علاوه بر اینکه در طول این سال‌ها هیچ گونه حقوقی از فدراسیون دریافت نکرده‌ام مبلغی هم از جیبم برای این رشته خرج کردم. متأسفانه در این مملکت قدردان نیستند و به همین دلیل دیگر تمایلی ندارم با این فدراسیون همکاری کنم. البته ناگفته نماند که ناطق‌نوری هم در طول این سال‌ها زحمات زیادی برای بوکس کشیده است.

مقصودی در ادامه خاطرنشان کرد: دیگر با این فدراسیون همکاری نخواهم کرد هر چند که ناطق‌نوری از این تصمیم من ناراحت شده، اما به او گفته‌ام که اول باید تکلیف او مشخص شود و پس از آن در مورد فعالیتم در این رشته تصمیم بگیرم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان مجمع برای برگزاری انتخابات فدراسیون مشخص شده است یا خیر، گفت: تا به امروز مجمعی را برگزار نکرد‌ه‌اند و هنوز تکلیف سرپرست فدراسیون نیز مشخص نشده است. مسئولان ورزش منتظر هستند تا تکلیف ناطق‌نوری مشخص شود تا پس از آن بعد از پایان تعطیلات سال جدید زمان برگزاری انتخابات فدراسیون را اعلام کنند. 

-

از کشتی‌هایم راضی نبودم و باید بهتر شوم
اسماعیل‌پور: قهرمانی در خاک آمریکا مزه دیگری داشت/ حالا روس‌ها باید از ایران بترسند

ملی‌پوش وزن دوم تیم ملی کشتی آزاد گفت: کسب سومین عنوان قهرمانی در جام جهانی کشتی آزاد در خاک آمریکا مزه دیگری داشت.

خبرگزاری فارس: اسماعیل‌پور: قهرمانی در خاک آمریکا مزه دیگری داشت/ حالا روس‌ها باید از ایران بترسند
  •  

مسعود اسماعیل‌پور د،‌ درباره کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا گفت: با توجه به اینکه در دو دوره قبل این رقابت‌ها قهرمان شده بودیم بچه‌ها انگیزه بالایی برای رسیدن به سومین عنوان قهرمانی داشتند.

وی ادامه داد: قهرمانی در خاک آمریکا با توجه به اینکه این تیم قدرتمندانه و برنامه‌ریزی شده در مسابقات حاضر شده بود،‌مزه دیگری داشت. در دیدار فینال هم خیلی از روس‌ها بهتر بودیم، اما آنها در اوزان 57، 61 و 86 کیلوگرم کشتی‌گیران بسیار خوبی داشتند، اما در سایر اوزان کشتی‌گیران ایران سرتر از حریفان بودند. با این نتایج حالا دیگر روس‌ها باید از ایرانی‌ها بترسند.

دارنده مدال برنز جهان با بیان اینکه سطح مسابقات جام جهانی در این دوره بالا بود در خصوص عملکردش در این رقابت‌ها گفت: از کشتی‌هایم راضی نیستم و تنها مقابل حریف هندی عملکرد خوبی داشتم و از بقیه مسابقات راضی نبودم و باید بهتر شوم. هر چند که رسول خادم با مربیان تیم ملی از عملکردم رضایت داشتند اما خودم اعتقاد دارم که باید خیلی بهتر از این شوم.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: امیدوارم با حضور در اردوهای تیم ملی و تمرینات بیشتر به سطح آمادگی بالاتری برسم و برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی آماده شوم.

-f

نسخه چاپي
جام جهانی کشتی آزاد - آمریکا
ایران با پیروزی مقابل روسیه قهرمان شد/ حماسه آفرینی شاگردان خادم در لُس‌آنجلس

تیم ملی کشورمان با پیروزی در دیدار فینال جام جهانی کشتی آزاد مقابل روسیه برای سومین سال متوالی به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

خبرگزاری فارس: ایران با پیروزی مقابل روسیه قهرمان شد/ حماسه آفرینی شاگردان خادم در لُس‌آنجلس

-------------------------------
  •  

، در روز پایانی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد که از شنبه شب در سالن "فوروم" شهر لس‌آنجلس آغاز شده است تیم کشورمان که با 4 پیروزی متوالی مقابل تیم‌های ارمنستان، ترکیه، آمریکا و هند به عنوان تیم نخست گروه اول جواز حضور در فینال را کسب کرده بود با غلبه بر روسیه برای سومین سال پی در پی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در این دیدار که از ساعت 5 بامداد به وقت ایران آغاز شد آزادکاران کشورمان با نتیجه 6 بر 2 و با امتیاز فنی 21 بر 10 از سد حریف خود گذشتند و قهرمان شدند.

در این دیدار ، اسماعیل‌پور، محمدی، حسین‌خانی، لشگری، یزدانی و قاسمی برای ایران پیروزی کسب کردند و رحیمی و اکبری مقابل حریفانشان شکست خوردند.

شاگردان رسول خادم که در 2 دوره گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شده بودند با این قهرمانی سومین عنوان قهرمانی متوالی خود را بدست آوردند.

تیم آمریکا هم با نتیجه 7 بر یک از سد اوکراین گذشت و بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد.

* نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

57 کیلو: حسن رحیمی - ویکتور لبدوف، برنده (3 بر 4) (یک امتیاز فنی مثبت برای ایران - 3 امتیاز برای روسیه)

61 کیلو: مسعود اسماعیل‌پور، برنده - آلکساندر بوگومائف (12 بر 6) (3 امتیاز فنی مثبت برای ایران - یک امتیاز برای روسیه)

65 کیلو: سیداحمد محمدی، برنده - علی بک حاجی ایمایف (10 بر صفر) (4 امتیاز فنی مثبت برای ایران - صفر امتیاز برای روسیه)

70 کیلو: مصطفی حسین‌خانی، برنده - ختاگ تسابولوف (9 بر صفر) (3 امتیاز فنی مثبت برای ایران - صفر امتیاز برای روسیه)

74 کیلو: عزت الله اکبری - احمد حاجی ماگمداف، برنده (صفر بر 10) (صفر امتیاز فنی مثبت برای ایران - 4 امتیاز برای روسیه)

86 کیلو: احسان لشگری، برنده - آنزور اوریشف، برنده (2 بر یک) (3 امتیاز فنی مثبت برای ایران - یک امتیاز برای روسیه)

97 کیلو: رضا یزدانی، برنده - یوری بلونوفسکی (12 بر 2) (4 امتیاز فنی مثبت برای ایران - یک امتیاز برای روسیه)

125 کیلو: کمیل قاسمی، برنده - آنزور خزریف (3 بر صفر) (3 امتیاز فنی مثبت برای ایران - صفر امتیاز برای روسیه)

به گزارش فارس، این رقابت‌ها با نحوه امتیازدهی جدید برگزار می‌شود؛ پیش از این با توجه به اینکه مسابقات در 7 وزن برگزار می‌شد هر تیمی که صاحب حداقل 4 پیروزی از 7 مسابقه می‌شد به عنوان پیروز آن دیدار شناخته می‌شد، اما در این رقابت‌ها نوع جدیدی از امتیازدهی برای معرفی تیم پیروز به اجرا گذاشته شد؛ بدین صورت که تیم برنده براساس مجموع امتیازات مثبت کسب شده توسط کشتی‌گیران اوزان هشت‌گانه مشخص شد.

بر اساس این شیوه، پیروزی با ضربه فنی 5 امتیاز برای کشتی‌گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی‌گیر بازنده دارد. برای پیروزی با اختلاف 10 امتیاز (یا بیشتر) (امتیاز عالی)، اگر حریف موفق به کسب امتیازی نشود، 4 امتیاز به کشتی‌گیر برنده اضافه می‌شود، بدون اینکه امتیازی به بازنده داده شود. اگر حریف امتیازی کسب کند 4 بر یک محسوب خواهد شد، یعنی یک امتیاز به کشتی گیر مغلوب تعلق می گیرد.

پیروزی با هر نتیجه‌ای بدون اینکه حریف امتیازی کسب کند (به عنوان مثال 4 بر صفر) 3 امتیاز برای کشتی‌گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی‌گیر مغلوب به دنبال دارد و پیروزی با هر نتیجه‌ای غیر از روش های قبل (به عنوان مثال 5 بر 2)، 3 امتیاز برای کشتی‌گیر‌ پیروز و یک امتیاز برای کشتی‌گیر بازنده منظور خواهد شد.

-

-

نسخه چاپي
در پی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد
رهبر معظم انقلاب از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام جهانی در آمریکا، با صدور پیامی از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند
  •  

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام جهانی در امریکا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از کشتی‌گیران، مربیان و سایر دست اندرکاران تیم ملی کشتی آزاد کشور عزیزمان ایران، که با تلاش خود دل ملت را شاد کردند تشکر می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

26/ اسفند ماه/ 1392

- f

22 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:13 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

1

انا لله و انا الیه راجعون

انا لله و انا الیه راجعون
جناب اقای اکبر روحپرور رئیس سبک سوپر ساباکی فدراسیون ورزش های رزمی درگذشت خواهر گرامیتان را خدمت شما و خانواده محترم تسلیت عرض نموده،  مغفرت و آمرزش برای آن مرحومه و صبر جزیل برای بستگان از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم انجمن ورزشی ایرانیان

تیم های والیبال ساحلی الف و ب شهرداری ارومیه به دیدار یک هشتم نهایی راه یافتند

تیم های والیبال ساحلی الف و ب شهرداری ارومیه به دیدار یک هشتم نهایی راه یافتند

  تیم های والیبال ساحلی الف و ب شهرداری ارومیه به دیدار یک هشتم نهایی رقابتهای باشگاه ها و دستجات آزاد کشور راه یافتند.
سرمربی والیبال ساحلی شهرداری ارومیه گفت: این رقابتها با حضور 21 تیم از سراسر کشور از صبح چهارشنبه در زمین های شنی آزادی تهران آغاز شده است و با حذف پنج تیم، 16 تیم به مرحله یک هشتم راه یافتند.
افشین خدایاری افزود: تیم الف شهرداری ارومیه متشکل از محمد سلاق و پرویز فرخی امروز موفق شدند با برتری 2 بر صفر برابر تیم ملی نوجوانان کشورمان به مرحله بعدی راه یابد.
وی اظهار کرد: تیم (ب) که با ترکیب آرش آقاپور و احسان بابایی به میدان رفتند ابتدا موفق شدند تیم ملی جوانان را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهند و سپس برابر تیم پرقدرت گنبد با نتیجه مشابه به پیروز رسیدند.
 

 

 

وی اظهار کرد: مسابقات از بیست و یکم ماه جاری آغاز و به مدت سه روز همزمان با رقابتهای نیمه نهایی و نهایی والیبال لیگ برترمردان کشور در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.

شهرداری ارومیه - میزان خراسان ، مصاف برای کسب عنوان سومی لیگ برتر

شهرداری ارومیه - میزان خراسان ، مصاف برای کسب عنوان سومی لیگ برتر

  پرونده لیگ برتر والیبال، امروز با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال و شناخت قهرمان این دوره از مسابقات بسته می‌شود .

دیدارهای رده بندی و فینال لیگ برتر والیبال، امروز در تالار ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود تا چهره سه تیم برتر این دوره از مسابقات مشخص شود. در دیدار رده بندی، تیم های شهرداری ارومیه و میزان خراسان به مصاف هم می روند و بازی فینال را تیم های کاله آمل و متین ورامین برگزار خواهند کرد.
در دیدار رده‌بندی که یکصد و چهل و هشتمین بازی لیگ برتر والیبال امسال است، نمایندگان غرب(شهرداری ارومیه) و شرق
( میزان مشهد) کشور به مصاف هم می‌روند تا تیم پیروز، عنوان سومی این دوره از رقابت ها را از آن خود کند. نمایندگان والیبال ارومیه و مشهد در دور مقدماتی لیگ برتر والیبال، دو بار با هم روبرو شدند که یک برد و یک باخت، سهم هر تیم بود.
تیم میزان در مرحله پلی‌آف، تیم شهرداری تبریز را از پیش رو برداشت و تیم شهرداری ارومیه، موفق به شکست تیم باریج اسانس کاشان شد تا دو تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کنند. در این مرحله، تیم میزان مشهد در دو بازی پرحاشیه، مغلوب تیم متین ورامین شد و از صعود به دیدار فینال بازماند. اما تیم شهرداری ارومیه، نتیجه دو بازی از سه دیدار را به تیم مدعی کاله مازندران واگذار کرد تا حریف تیم میزان شود. بازی دو تیم، از ساعت ۱۱ صبح امروز آغاز می‌شود.
دیدار فینال این دوره از لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور که از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز، بین تیم های کاله آمل و متین ورامین در تالار ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می‌شود، تکرار فینال سال گذشته است که با قهرمانی تیم کاله مازندران، پایان یافت. تیم متین ورامین، اینبار نمی خواهد که عنوان قهرمانی را از دست بدهد و با تفکرات مربی ایتالیایی خود، بدنبال کسب نخستین جام قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران است.
تیم های کاله مازندران و متین ورامین در دور مقدماتی، دو بازی با هم داشتند که کاله در بازی نخست ۳ – ۲ متین را شکست داد و متین در بازی برگشت ۳ – صفر از سد قهرمان دو دوره لیگ برتر والیبال ایران گذشت. کاله در سه دیدار مرحله پلی‌آف به مصاف پیکان رفت و با کسب دو پیروزی موفق به صعود به جمع چهار تیم برتر امسال شد؛ متین ورامین نیز با شکست تیم نوین کشاورز در دو بازی به مرحله بعدی گام نهاد.
متین – کاله در بازی‌های مرحله نیمه نهایی، تیم های میزان مشهد و شهرداری ارومیه را شکست دادند تا حریف هم در آخرین بازی لیگ برتر والیبال سال ۹۲ شوند و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات به عنوان نماینده ایران، راهی رقابت های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا شوند.لیگ قهرمانان آسیا، از ۱۹ تا ۲۷ فروردین ۹۳ در کشور فیلیپین برگزار خواهد ‌شد.
هیچکدام از دو تیم راه یافته به بازی پایانی بیست و هفتمین دوره لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران به کمتر از قهرمانی رضایت نمی دهند؛ همین عامل باعث می شود که دیدار امروز دو تیم پرطرفدار والیبال ایران، بسیار جذاب و دیدنی شود .
کاله‌ای‌ها، اگر چه نسبت به فصل قبل – که قهرمان آسیا شدند – تغییرات زیادی را تجربه کردند، ولی همچنان یکی از موثرترین ترکیب‌های لیگ برتر والیبال را دراختیار دارند. «نیکو» پاسور تیم ملی هلند، خیلی خوب در ترکیب کاله جا افتاده و مهاجمان تیم خود را تغذیه می‌کند. رضا قرا، که یکی از آماده‌ترین پاسورهای ایران در سال‌های اخیر است، انگیزه زیادی دارد تا توانایی و برتری خود را در این بازی به رخ رقبای ملی پوش بکشد. کاله، از وجود سرعتی زن جوان و آینده‌داری به نام علی جدیدی در کنار کاپیتان عادل غلامی بهره می‌برد. عادل غلامی در این فصل، برگ برنده نماینده مازندران بوده است و انگیزه زیادی دارد تا با هوشمندی، برای سومین سال پیاپی، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
تنها مشکل کاله در بازی فینال، مصدومیت حمزه زرینی، قدرتی زن و بازیکن کلیدی این تیم است. حمزه در بازی رده بندی مقابل تیم شهرداری ارومیه، از ناحیه زانو آسیب دید. حالا باید دید، کادر پزشکی تیم کاله، او را به بازی امروز می رساند یا اینکه علی سجادی جای زرینی، میدانداری می‌کند.
 در اردوگاه متین ورامین، همه چیز برای کسب نخستین قهرمانی آماده است. تیمی پرمهره که البته فاقد نظم و هماهنگی بالای تیمی است. متین ورامین، آنقدر بازیکن خوب دارد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بیشتر بازی‌هایش را روی توانمندی فردی ستاره‌های خود می‌برد. سعید معروف، پاسور باهوش تیم ملی والیبال، مهاجمان این تیم را خوب تغذیه می‌کند. ورامینی‌ها، دو نفر از بهترین سرعتی‌زن‌های جهان به نام های«نیکولوف» بلغاری و محمد موسوی را در اختیار دارند .
شهرام محمودی، از پشت خط و میرزاجانپور از راست با آبشارهای ویرانگر خود به راحتی حریفان را به زانو در می‌آورند. متین ورامین با برخورداری از بازیکنان شاخص والیبال ایران، یکی از گرانترین تیم‌های لیگ برتری است که فقط در اندیشه قهرمانی است. حال باید منتظر ماند و دید که شاگردان «بانیولی»، مربی نامدار تیم متین ورامین، قادر به کسب جام قهرمانی هستند یا نه.

نسخه چاپي
افتتاحیه مسابقات با حضور رضازاده
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور با ۱۵۱ وزنه‌بردار آغاز شد

با برگزاری کنگره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور، تعداد نهایی تیم‌ها و وزنه برداران شرکت کننده در این مسابقات نیز مشخص شد.

خبرگزاری فارس: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور با ۱۵۱ وزنه‌بردار آغاز شد
  •  

، مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور، گرامیداشت مرحوم دکتر اصغر شهابی پیشکسوت ارزنده وزنه برداری ایران و استان آذربایجان شرقی، از ساعت 10 صبح امروز (چهارشنبه 21 اسفند) با برگزاری رقابتهای گروه B دسته 56 کیلوگرم در سالن فتح خیبر شهر تبریز آغاز شد.

مراسم افتتاحیه این رقابتها ساعت 17 و 30 دقیقه بعدازظهر امروز با حضور حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری، شروین اسبقیان  رئیس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، شهردار، فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور در سال 92 با حضور 27 تیم از 26 استان کشور برگزار می شود و طی سه روز رقابت 151 وزنه بردار روی تخته می روند.

براساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات شلوغ ترین وزن رقابتهای وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور وزن 77 کیلوگرم است که با حضور 22 وزنه بردار برگزار می شود. خلوت ترین وزن نیز 69 کیلوگرم است که 14 شرکت کننده با یکدیگر رقابت می کنند.

تعداد وزنه برداران اوزان هشتگانه رقابتهای وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور به شرح زیر است:

دسته 56 کیلوگرم: 19 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 62 کیلوگرم: 14 وزنه بردار در گروه A

دسته 69 کیلوگرم: 16 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 77 کیلوگرم: 22 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 85 کیلوگرم: 21 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 94 کیلوگرم: 21 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 105 کیلوگرم: 19 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 105+ کیلوگرم: 19 وزنه بردار در دو گروه A و

-f

نسخه چاپي
هفته سی و پنجم لیگ انگلیس
توقف خانگی چارلتون در حضور 64 دقیقه‌ای قوچان نژاد

تیم فوتبال چارلتون در دیداری خانگی به تساوی رسید.

خبرگزاری فارس: توقف خانگی چارلتون در حضور 64 دقیقه‌ای قوچان نژاد
  •  

، از هفته سی و پنجم لیگ انگلیس موسوم به چمپیون‌شیپ تیم فوتبال چارلتون اتلتیک که رضا قوچان نژاد مهاجم ملی پوش کشورمان را در اختیار دارد در ورزشگاه خانگی خود میزبان هادرسفیلد بود که این مسابقه در پایان با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

قوچان نژاد در این دیدار در ترکیب ثابت تیمش قرار داشت و 64 دقیقه برای تیمش بازی کرد.

چارلتون با این تساوی 28 امتیازی شد و همچنان در قعر جدول 24 تیمی باقی ماند

-

نسخه چاپي
 هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا
تیر خلاص سپاهان بر پیکره نماینده عربستان و صدرنشینی تراکتور/ شاگردان لیپی متوقف شدند

در روز دوم از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده ایران یک پیروزی و یک تساوی کسب کردند.

خبرگزاری فارس: تیر خلاص سپاهان بر پیکره نماینده عربستان و صدرنشینی تراکتور/ شاگردان لیپی متوقف شدند
  •  

، هفته دوم پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به پایان رسید که نمایندگان ایران موفق شدند در روز دوم این مسابقات نتایج خوبی بدست آورند و یک پیروزی و یک تساوی سهم آن ها بود.

گروه C:

در این گروه تراکتور سازی ایران در خانه لخویا قطر به میدان رفت و یک تساوی ارزشمند در خانه این تیم بدست آورد. شاگردان تونی اولیویرا که در دیدار اول خود مقابل نماینده عربستان پیروز شدند با کسب یک امتیاز این بازی چهار امتیازی شدند و در صدر این گروه قرار گرفتند تا تنها تیم ایرانی باشند که در صدر گروه خود قرار می گیرد.

در دیگر بازی این گروه الاتحاد عربستان با نتیجه دو بر یک العین امارات را مغلوب کرد.

دراین بازی مختار فلاته هر دو گل الاتحاد را در دقایق 68 و 76 به ثمر رساند و تک گل العین توسط آساموا جیان در دقیقه 38 به ثمر رسید.

*جدول رده بندی گروه C

1- تراکتورسازی ایران، 4 امتیاز

2- العین امارات، 3 امتیاز

3- الاتحاد عربستان، 3 امتیاز

4- لخویا قطر، یک امتیاز

 

گروه D:

در این گروه سپاهان ایران موفق شد در دیدار مقابل الهلال عربستان پیروزی شیرین و ارزشمندی را با نتیجه سه بر دو بدست آورد تا اولین برد خود در این فصل از لیگ قهرمانان را تجربه کند.

در این بازی شاگردان کرانچار با گلزنی اروین بولکو در دقیقه 17 پیش افتادند اما در ادامه نماینده عربستان با گل های سیگوندو کاستیلهو در دقیقه 28 و تیاگو نه وس در دقیقه 33 نیمه اول را به سود خود به پایان بردند.

در نیمه دوم نماینده کشورمان موفق شد با گلزنی مهدی شریفی در دقیقه 73 بازی را به تساوی بکشاند، ضمن اینکه هادی عقیلی هم می توانست از روی نقطه پنالتی فاصله را بیشتر کند اما ضربه او به اوت رفت.

در حالی که همه در انتظار سوت پایان بازی بودند جواهیر سوکای در آخرین دقیقه بازی با ضربه ای دیدنی گلی زیبا را به ثمر رساند تا تیر خلاص بر پیکره تیم عربستانی وارد شود و نماینده کشورمان بردی شیرین را در نصف جهان بدست آورد.

در دیگر بازی این گروه الاهلی امارات و السد قطر با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند.

بلحاج در دقیقه 24 ابتدا نماینده قطر را پیش انداخت اما در ادامه گرافینه در دقیقه 68 بازی را مساوی کرد تا سهم هر یک از دو تیم یک امتیاز شود.

*جدول رده بندی گروه D

1- السد قطر، 4 امتیاز

2- سپاهان ایران، 3 امتیاز

3- الاهلی امارات، 2 امتیاز

4- الهلال عربستان، یک امتیاز

 

گروه G:

در این گروه گوانگژو چین که از حضور مارچلو لیپی سود می برد و موفق شد فصل گذشته قهرمان آسیا شود در خانه نایب قهرمان جی لیگ، یوکوهاما مارینوس به میدان رفت و با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

جین هاناتو در دقیقه 21 گل اول بازی را برای یوکوهاما زد و در ادامه آلساندرو دیامانتی بازیکن ایتالیایی گوانگژو بازی را در دقیقه 38 به تساوی کشاند.

دیگر بازی این گروه را ملبورن استرالیا و چونبوک موتورز کره جنوبی برگزار کردند که تساوی دو بر دو پایان کار این پیکار بود.

ملبورن که در ورزشگاه خانگی خود بازی می کرد توسط نیک آنسل در دقیقه 31 و کوستا بارباروزس 81 به گل رسید و لی دونگ گوک هر دو گل نماینده کره را در دقایق 76 و 79 به ثمر رساند.

*جدول رده بندی گروه G

1- چونبوک موتورز، 4 امتیاز، تفاضل 3+

2- گوانگزو چین، 4 امتیاز، تفاضل 2+

3- ملبورن ویکتوری، یک امتیاز، تفاضل 2-

4- یوکوهاما مارینوس، یک امتیاز، تفاضل 3-

 

گروه H:

اولسان کره جنوبی در این گروه به قدرت نمایی خود ادامه داد و با نتیجه دو بر صفر از سد کاوازاکی فرونتال ژاپن گذشت.

یو جون سو در دقیقه 85 و کیم شین دوک در دقیقه 90 گل های بازی را به ثمر رساندند تا اولسان به همراه الجزیره امارات دو تیم لیگ قهرمانان باشند که موفق شدند در دو دیدار ابتدایی خود دو پیروزی و حداکثر 6 امتیاز را در میان سایر تیم ها بدست آورند.

در دیگر بازی گیژو رنه چین در ورزشگاه خانگی خود با یک گل مغلوب وسترن سیدنی استرالیا شد.

مارک بریج در دقیقه 10 تک گل این بازی را به ثمر رساند.

نماینده چین به همراه استقلال تنها تیم هایی هستند که در پایان روز دوم این پیکارها نتوانستند امتیازی را بدست آورند.

*جدول رده بندی گروه H

1- اولسان کره جنوبی، 6 امتیاز

2- وسترن سیدنی استرالیا، 3 امتیاز

3- کاوازاکی فرونتال ژاپن، 3 امتیاز

4- گیزو رنه چین، بدون امتیاز

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921221001647#sthash.C5AbV1Cq.dpuf

بازتاب تساوی تیم تبریزی با میزبان قطری
الرایه: لخویا ۲ امتیاز را بیهوده مقابل تراکتور از دست داد/تبریزی‌ها حریفی راحت نبودند

یک روزنامه چاپ قطر نوشت لخویا در زمین خود ۲ امتیاز را مقابل نماینده ایران بیهوده از دست داد.

خبرگزاری فارس: الرایه: لخویا ۲ امتیاز را بیهوده مقابل تراکتور از دست داد/تبریزی‌ها حریفی راحت نبودند
  •  

، پس از تساوی بدون گل شب گذشته لخویای قطر و تراکتورسازی تبریز در دور دوم لیگ قهرمانان آسیا، روزنامه الرایه گزارشی منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: لخویا در بازی خانگی به تساوی رسید و 2 امتیاز را مفت مقابل تراکتوری‌ها از دست داد.

این روزنامه افزود: در شرایطی که مسئولان لخویا قول کسب همه امتیازات خانگی را داده‌اند، این تیم در بازی با حریف ایرانی، 2 امتیاز مهم که می‌تواند برای صعود به دور بعد بسیار حائز اهمیت باشد،‌ را از کف داد.

این روزنامه ادامه داد: البته حریف ایرانی تیمی راحت نبود و در خلال بازی لخویا را با حملاتش تهدید کرد.

در این مصاف دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

- f

از قهرمانان المپیک لندن تجلیل شد/ احسان حدادی هم پاداش 70 میلیونی گرفت
مراسم تجلیل از ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک لندن مدال گرفته بودند، برگزار شد و دوازه قهرمان ایرانی این بازی‌های نشان افتخار کمیته بین‌المللی المپیک را به سینه زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، در این مراسم که در تالار سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک، جمعی از مسئولان، ورزشکاران و پیشکستوان حضور داشتند.

مسئولان کمیته ملی المپیک جوایزی را که به قهرمانان وعده داده شده بود، پرداخت کردند. نوبخت، گودرزی، هاشمی، شاهرخ شهنازی( دبیر کمیته ملی المپیک)‌، روی سن رفتند و پاداش قهرمانان را دادند.  قهرمانانی که به مدال طلا رسیده بودند؛ بهداد سلیمی( وزنه‌برداری)، حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی( کشتی فرنگی) هفتاد میلیون تومان پاداش گرفتند. جایزه مدال‌آوران نقره؛ محمد باقری‌معتمد( تکواندو)، سجاد انوشیروانی، نواب نصیرشلال( وزنه‌برداری) و صادق گودرزی( کشتی آزاد) پنجاه میلیون تومان بود. به آنهایی هم که مدال برنز گرفته بودند؛ کیانوش رستمی ( وزنه‌برداری)، کمیل قاسمی و احسان لشگری( کشتی آزاد) سی میلیون تومان داده شد. اما جایزه ویژه به احسان حدادی رسید. حدادی در پرتاب دیسک مدال نقره گرفته بود اما به گفته نوبخت چون از نظر دولت و دستگاه‌های ورزشی با ارزش‌ترین مدال کاروان بود، به او هم جایزه مدال طلا را دادند.

پخش کلیپ افتخارآفرینی های ورزشکاران ایران در بازی های المیپک و آواز خوانی سالار عقیلی، خواننده موسیقی سنتی برنامه‌هایی بود که در این مراسم برای مهمانان در نظر گرفته شده بود

نسخه چاپي
حضور در جام جهانی شروع خوبی برای بازگشتم است
یزدانی: ثابت می‌کنم طلای المپیک حق من بود

ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران گفت: اگر در جام جهانی با قهرمان آمریکایی المپیک کشتی بگیرم، طوری شکستش می‌دهم که ثابت ‌کنم طلای المپیک حق من بوده است.

خبرگزاری فارس: یزدانی: ثابت می‌کنم طلای المپیک حق من بود
  •  

رضا یزدانی ، در خصوص حضورش در جام جهانی کشتی آزاد گفت: آمادگی خیلی بالایی ندارم، اما با تمریناتی که بعد از لیگ در اردوهای تیم ملی دنبال کردم به شرایط نسبتاً مناسبی رسیده‌ام.

وی ادامه داد: حضور در جام جهانی می‌تواند شروع خوبی برای بازگشتم به تشک کشتی بعد از مسابقات جهانی برای کسب آمادگی به منظور حضور در رقابت‌های پیش رو باشد.

دارنده 2 مدال طلای جهانی تصریح کرد: متأسفانه مدال طلای المپیک را خیلی راحت و بدلیل مصدومیت از دست دادم، در حالی‌که کشتی‌گیر آمریکایی که به مدال طلا دست یافت را سال قبل از آن در جام جهانی روسیه با اختلاف شکست داده بودم، اما او قهرمان شد.

یزدانی خاطر نشان کرد: وارنر امسال هم در مسابقات جهانی حاضر نشد تا با او کشتی بگیرم، اما مطمئن باشید اگر در جام جهانی با هم کشتی بگیریم طوری شکستش می‌دهم که ثابت ‌کنم مدال طلای المپیک حق من بوده است.

- f

نسخه چاپي
کفاشیان به فارس خبر داد
مربی استقلال گزینه دستیاری کارلوس کی‌روش

مربی تیم فوتبال استقلال از گزینه‌های اصلی برای دستیاری سرمربی تیم ملی فوتبال است.

خبرگزاری فارس: مربی استقلال گزینه دستیاری کارلوس کی‌روش
  •  

، پس از جدایی ناگهانی امید نمازی از کادرفنی تیم ملی فوتبال گمانه زنی های زیادی در خصوص انتخاب دستیار ایرانی برای کی‌روش مطرح شده است.

اسم های مختلفی در روزهای گذشته مطرح شده اما جدی ترین گزینه برای حضور روی نیمکت تیم ملی و دستیاری کی‌روش کسی نیست جیز مجید صالح.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با تایید این خبر به خبرنگار ورزشی فارس اظهار داشت: صالح یکی از گزینه های کی‌روش است اما گزینه های دیگری هم هستند و این خود کی‌روش است که در این خصوص تصمیم نهایی را می گیرد و او خودش نفر نهایی را اعلام می‌کند.

به گزارش فارس، گفتنی است که در همان روزهای ابتدایی حضور کی‌روش در فوتبال ایران و به هنگام انتخاب دستیار ایرانی نام صالح مطرح بود و حتی قرار بر این بود که وی دستیار کی‌روش باشد اما در تصمیمی غیره منتظره از امید نمازی به عنوان دستیار وی خبر داده شد

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921221000411#sthash.n75cURa0.dpuf

گردهمایی خودورهای کلاسیک، آفرود و موتورهای سنگین شمال غرب کشور

گردهمایی خودورهای کلاسیک، آفرود و موتورهای سنگین شمال غرب کشور

 بزرگترین گردهمایی خودروهای کلاسیک، آفرود و موتورهای سنگین منطقه شمال غرب کشور به میزبانی ارومیه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، خودروهای قدیمی ، خودروهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل و موتورهای ریس و کراس بالای 250 سی سی از جمله های وسائط نقلیه ای هستند که در این گردهمایی کشوری به نمایش گذاشته می شوند.
در این گردهمایی از دارندگان این خودروها در استان های کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین برای شرکت در این رویداد فرهنگی دعوت به عمل آمده است .
مراحل ثبت نام خودروها از صبح روز جمعه /23 اسفندماه/ در محل پارک ائللر باغی ارومیه آغاز و مراسم رسمی از ساعت 13 همان روز در محل مذکور آغاز می شود.
این گردهمایی با مشارکت هیات اتومبیل رانی استان، ارومیه و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می شود و بازدید برای عموم مردم آزاد می باشد.


لیگ برتر والیبال / روز سرنوشت ساز برای آذری ها و مازنی ها

لیگ برتر والیبال / روز سرنوشت ساز برای آذری ها و مازنی ها

 آخرین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال امروز سه شنبه 20 اسفندماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال مردان به صورت دو برد از سه بازی برگزار می شود و آخرین بازی این مرحله جدال سوم دو تیم کاله مازندران و شهرداری ارومیه خواهد بود.
این بازی به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال ساعت 15 امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود که اسامی داوران و ناظر آن به قرار زیر است:
ناظر: حمید حق بین، داور اول: اصغر حاج کاظمی و داور دوم: محسن ترابی
امیدوار حاتمی رییس کمیته داوری فدراسیون والیبال نیز به عنوان ناظر ویژه فدراسیون بر این بازی نظارت خواهد کرد.
شایان ذکر است تیم های شهرداری ارومیه و کاله مازندران در دو بازی قبل این مرحله از لیگ برتر والیبال یک بر یک مساوی شدند و پیروز دیدار فردا حریف متین ورامین در دیدار نهایی خواهد شد

نسخه چاپي
شکست ملی پوشان در لیگ برتر ارتباطی به مسائل فنی نداشت
نصر آزادانی: تیم ملی در هلند نتایج خوبی کسب خواهد کرد/ امیدوارم حاشیه‌ها از تکواندو دور شود

تکواندوکار وزن پنجم تیم ملی گفت: معتقدم که روزهای درخشانی در انتظار تکواندو است و تیم ملی در هلند نتایج خوبی کسب خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: نصر آزادانی: تیم ملی در هلند نتایج خوبی کسب خواهد کرد/ امیدوارم حاشیه‌ها از تکواندو دور شود
  •  

، تیم ملی تکواندو روز چهارشنبه 21 اسفندماه راهی آیندهون می‌شود تا در تورنمنت هلند شرکت کند.

یوسف کرمی، محمد باقری معتمد، علیرضا نصرآزادانی،‌ ‌فرزاد عبدالهی، بهنام اسبقی، سجاد مردانی،‌ هادی مستعان و مسعود حجی زواره به عنوان تکواندوکار، بیژن مقانلو به عنوان سرمربی، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی به عنوان مربی، ترکیب تیم ملی کشورمان را در این دوره از مسابقات تشکیل می دهند. تورنمنت بین المللی هلند، یکی از مهمترین رقابت‌های تکواندو گرید 2 در سطح جهان است که امتیازات به دست آمده در آن نسبت به دیگر رقابت‌ها، به صورت 2 برابر در نظر گرفته می‌شود.

علیرضا نصر آزادانی ، اظهار داشت: تیم ملی فردا راهی تورنمنت هلند خواهد شد و خوشبختانه ملی پوشان با حضور در مسابقات لیگ برتر، جام فجر و اردوهای تیم ملی به مرز آمادگی رسیده‌اند و شرایط ایده‌آلی را برای حضور در این تورنمنت دارند.

وی در مورد اینکه تورنمنت هلند به دلیل حضور بهترین‌های تکواندوی دنیا باعث شده از حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد، گفت: حساس بودن این مسابقات به این دلیل است که تمام بهترین‌های دنیا از اروپا، آمریکا و آسیا قرار است در این مسابقات حضور داشته باشند. این مسابقات جزو رقابت‌هایی است که 20 امتیاز دارد و برای بالا رفتن رنکینگ هوگوپوشان مهم است.

آزادانی در واکنش به این سؤال که آیا شکست ملی پوشان در لیگ برتر به دلیل ضعف آنها بوده یا ترس از مصدومیت باعث شده بود که آنها با احتیاط مبارزه کنند، گفت: برد و باخت جز از ورزش است، اما شکست ملی پوشان در لیگ برتر ارتباطی به کم کاری آنها ندارد. یکی دو نفر از ملی پوشان واقعا از لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار نداشتند و همان موضوع باعث شد تا آنها در لیگ برتر نتایج ضعیفی را کسب کنند. نفراتی که در لیگ برتر شکست خوردند تنها از لحاظ روحی شرایط خوبی نداشتند و از لحاظ آمادگی بدنی در بهترین شرایط قرار داشتند و قطعا در هلند همه توانایی‌‌های خود را نشان خواهند داد.

عضو تیم ملی در مورد اینکه انتظار از ملی پوشان بالا رفته و این موضوع باعث شده تا کار آنها در تمام رویدادها سخت باشد، گفت: درخشش تکواندوکاران در این سال‌ها باعث شده تا با اولین شکست ما در هر رقابتی انتقادها شروع شود، اما همین موضوع به ما استرس وارد می‌کند و کار را دو چندان برای ما دشوار می‌کند. بنده معتقدم که روزهای درخشانی در انتظار تکواندو است و تیم ملی در هلند نتایج خوبی را کسب خواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم که حاشیه‌ها از تکواندو دور شود تا تکواندو دوباره با همدلی به روزهای اوج خود بازگردد.

نسخه چاپي
۱۲ کشور آسیایی برای رقابت‌های وزنه‌برداری سهمیه گرفتند
سهمیه کامل المپیک نوجوانان نانجینگ برای ایران، هند، قزاقستان و ازبکستان

با اتمام شانزدهمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا در بانگسان تایلند، تعداد کشورهای آسیایی که سهمیه حضور در المپیک نوجوانان را دریافت کردند به ۱۲ رسید.

خبرگزاری فارس: سهمیه کامل المپیک نوجوانان نانجینگ برای ایران، هند، قزاقستان و ازبکستان
  •  

  پیش از این و در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان که سال 2013 در تاشکند ازبکستان برگزار شد، 4 تیم هند، ایران، قزاقستان و ازبکستان هر دو سهمیه کامل المپیک 2014 نانجینگ را به دست آوردند و تیم های تایلند، ویتنام و کره شمالی نیز با توجه به رتبه شان حائز یک سهمیه شدند.

در جریان رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا که آخرین مرحله انتخابی المپیک نوجوانان به شمار می رفت نیز پنج تیم کره جنوبی، اندونزی، قرقیزستان، چین تایپه و سوریه یک سهمیه المپیک نوجوانان را به دست آوردند تا تعداد کشورهای آسیایی به 12 برسد. البته چین را هم باید به این جمع اضافه کرد که با توجه به میزبانی از المپیک نوجوانان در همه رشته ها نماینده خواهد داشت

میزبان طوری برنامه‌ریزی کرده ‌است که قهرمان شود
حسین‌خانی: قهرمانی در جام جهانی برای آمریکایی‌ها حیثیتی است، اما اجازه نمی‌دهیم

ملی‌پوش وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد در جام جهانی گفت: قهرمانی در این جام جهانی برای آمریکایی‌ها حیثیتی است، اما ما اجازه نمی‌دهیم.

خبرگزاری فارس: حسین‌خانی: قهرمانی در جام جهانی برای آمریکایی‌ها حیثیتی است، اما اجازه نمی‌دهیم
  •  

 مصطفی حسین‌خانی ، در خصوص حضورش در جام جهانی کشتی به عنوان نماینده وزن چهارم ایران گفت: شرایط خوبی دارم، بعد از حضور در مسابقات قهرمانی کشور و قهرمانی در جام تختی در 2 اردوی برگزار شده به آمادگی مطلوبی رسیدم؛ از نظر روحی و جسمی کاملاً آماده‌ام.

وی ادامه داد: شرایط خاصی در این جام جهانی حاکم است و نسبت به دوره های گذشته اهمیت بیشتری دارد. آمریکایی‌ها حساب ویژه‌ای برای قهرمانی در این دوره باز کرده‌اند و شرایط را به گونه‌ای رقم زده‌اند که قهرمان شوند.

قهرمان جام تختی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بعد از شکست‌هایی که مقابل ما داشتند برای ایران خط و نشان کشیده و حتی پیغام داده بودند که اشک ما را درآوردید و منتظر باشید در جام جهانی اشک شما را درآوریم. قهرمانی در این جام جهانی برای آنها حیثیتی است، اما ما اجازه نمی‌دهیم؛ هر چند که طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که قهرمان شوند.

حسین‌خانی افزود: ما باید پیش از دیدار حساس مقابل آمریکا یک مسابقه سخت را با ترکیه برگزار کنیم، اما آنها استراحت می‌کنند. طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که انتقام شکست‌های قبلی مقابل ایران را در جام جهانی بگیرند، اما ما اجازه این کار را به آنها نمی‌دهیم. تیم بسیار خوب و با انگیزه‌ای داریم و بچه‌ها انگیزه بالایی برای کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی دارند.

به گزارش فارس، رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در سال 2014 میلادی روزهای 24 و 25 اسفندماه و با حضور 10 تیم برتر دنیا در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار می‌شود.

نسخه چاپي
الهلالی‌ها بدانند که مقامات عالی‌رتبه جهان برای سفر به ایران در صف ایستاده‌اند
تاج: ای کاش مدیر الهلال از داستان آب معدنی و پاسخ AFC درس می‌گرفت

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: از شنیدن صحبت‌های رئیس باشگاه الهلال شوکه شدم ‌اما ای کاش داستان واهی آب معدنی که چند سال پیش به راه انداختند و پاسخ محکمی از AFC گرفتند، برای‌شان درس می‌شد.

خبرگزاری فارس: تاج: ای کاش مدیر الهلال از داستان آب معدنی و پاسخ AFC درس می‌گرفت
  •  

مهدی تاج  در خصوص اظهارات توهین‌آمیز رئیس باشگاه الهلال عربستان در خصوص ایران گفت: از شنیدن صحبت‌های رئیس باشگاه الهلال شوکه شدم، هر چند که شنیدن این حرف‌ها برایم از طرف عربستانی‌ها بعید نبود. آنها به جوسازی در میدان ورزشی شهرت دارند. هنوز فراموش نکردیم که در سال 1390 با سفر به اصفهان داستان واهی آب‌های معدنی مسموم را به راه انداختند که البته پاسخ محکمی هم از AFC گرفتند.

وی ادامه داد: شاید پاسخ محکم AFC به آنها درس خوبی برایشان نبوده که دوباره به حاشیه‌سازی روی آوردند و با مسائل غیرواقعی مسائل ضد فوتبال را به بیرون رواج دهند.ای کاش آنها از پاسخ تند AFC درس می گرفتند. این مسائل در شأن و منزلت یک مدیر ورزشی نیست و شاید مسائل دیگری مطرح است که رئیس الهلال می‌گوید سفرم به ایران برایم آزاردهنده است. رئیس الهلال بداند که ایران کشوری است که این روزها خیلی از بزرگان و مقامات عالی‌رتبه سیاسی برای سفر به آن در صف هستند و در چند روز گذشته دیدیم که چهره‌های بزرگ سیاسی در ایران هستند و از حضورشان هم ابراز رضایت می‌کنند.

ا تصمیم کادر فنی تیم کشتی آزاد روسیه
روس‌ها حضور قدرتمند در قهرمانی اروپا را به جام‌جهانی ترجیح دادند

با تصمیم کادر فنی تیم کشتی آزاد روسیه، نفرات اصلی این تیم در رقابت‌های قهرمانی اروپا در فنلاند به میدان می‌روند.

خبرگزاری فارس: روس‌ها حضور قدرتمند در قهرمانی اروپا را به جام‌جهانی ترجیح دادند

، رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد با حضور 10 تیم برتر جهان روزهای 24 و 25 اسفندماه در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار می‌شود که روس‌ها، پرافتخارترین تیم حاضر در این مسابقات، به غیر از چند کشتی‌گیر نامدار (نظیر لبدوف و گاتسالوف) با ترکیبی ناشناخته و جوان که سابقه‌ درخشانی ندارند گام به این مسابقات خواهند گذاشت.

به نظر می‌رسد روس‌ها توان اصلی خود را برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی اروپا گذاشته‌اند و حضوری معمولی در جام جهانی خواهند داشت، به همین دلیل با تصمیم کادر فنی تیم کشتی آزاد روسیه، نفرات اصلی این تیم در رقابت‌های قهرمانی اروپا در فنلاند به میدان می‌روند.

گوی‌گریف قهرمان وزن 60 کیلوگرم جهان که قرار بود در جام جهانی آمریکا به میدان برود با تصمیم کادر فنی تیم روسیه در رقابت‌های قهرمانی اروپا در فنلاند به میدان می‌رود.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست که جمال اوتار سلطان‌اف، قهرمان المپیک در لس آنجلس یا فنلاند به میدان می‌رود.

همچنین کشتی‌گیرانی نظیر ماگومد قربان علی‌اف، رشید سعداله‌یف و عبدالسلام گادیسوف نیز فروردین ماه سال آینده در رقابت‌های قهرمانی اروپا به میدان خواهند رفت.

به گزارش فارس، تیم کشتی آزاد روسیه که با ترکیبی از نفرات دوم و سوم جام یاریگین گام به مسابقات جام جهانی خواهد گذاشت، پنجشنبه، 22 اسفندماه عازم آمریکا می‌شود که طبق اعلام سایت‌های روس هنوز روادید گاتسالوف صادر نشده است

-

نسخه چاپي
مهدی‌زاده در گفت‌وگو با فارس:
تا من هستم کسی به مدال طلای این وزن فکر نکند/ درخشش کاراته ایران را به دنیا نشان دادم

کومیته‌کای وزن 60 کیلوگرم حاضر در لیگ جهانی هلند گفت: با کسب مدال طلا در لیگ جهانی کاراته وان هلند به همه حریفانم ثابت کردم تا زمانی که من هستم کسی به مدال طلای این وزن فکر نکند.

خبرگزاری فارس: تا من هستم کسی به مدال طلای این وزن فکر نکند/ درخشش کاراته ایران را به دنیا نشان دادم

، مرحله دوم از لیگ جهانی کاراته به میزبانی هلند و در شهر آلمره با حضور نمایندگان 47 کشور در حال پیگیری است. تیم منتخب کاراته ایران نیز با ترکیب امیر مهدی‌زاده در وزن - 60 کیلوگرم و سامان حیدری در وزن +84 کیلوگرم و با هدایت بابک گودرزی در این پیکارها شرکت کرده است که مهدی زاده روز گذشته (شنبه) با شکست حریفان خود به مدال طلای این مسابقات رسید.

امیر مهدی زاده  در مورد حضور در مسابقات لیگ جهانی هلند، اظهار داشت: خوشحالم از اینکه توانستم در مسابقات لیگ جهانی هلند حضور داشته باشم، کسب مدال طلا در این رقابت‌ها خیلی با ارزش است و این مسابقات تقریبا یک دیدار جهانی محسوب می‌شود، چرا که تنها 20 درصد بهترین‌ها در این مسابقات حضور نداشتند، در غیر این صورت همه بهترین‌های جهان برای محک خوردن وارد تاتامی هلند شدند. در مجموع همیشه دوست دارم در بالاترین سطح مسابقات خودم رو محک بزنم و این رقابت هم چیزی از مسابقات جهانی کم نداشت.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا با این آمادگی قول کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را می‌دهی یا خیر، گفت: من قول کسب دو مدال طلا در هر دو رقابتی که قرار است سال آینده برگزار شود را می‌دهم و تا زمانی که مهدی زاده در این وزن حضور دارد در دنیا نباید کسی به مدال طلا فکر کند.

مهدی‌زاده در ادامه گفت: با کسب مدال طلای لیگ جهانی پس از دوران مصدومیتی که داشتم به همه حریفانم نشان دادم که مدال طلای مسابقات جهانی آلمان برای من است. به کمک خدا می‌خواهم همه تلاشم را کنم تا سال آینده دومین مدال طلای جهان را کسب کنم.

-f

معرفی برترین‌های ورزش در سال 92 – افتخاری دیگر برای سیامند رحمان

معرفی برترین‌های ورزش در سال 92 – افتخاری دیگر برای سیامند رحمان

سیامند رحمان مرد طلایی مسابقات پارالمپیک و جهانی بعنوان برترین ورزشکار معلول مرد سال 92 کشور برگزیده شد.
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، مراسم انتخاب برترین ورزشکاران و مربیان سال عصر روز گذشته با حضور جمع کثیری از نام آوران ورزشی اعم از ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان و مسئولین عالی ورزش در محل تالار باغ موزه دفاع مقدس تهران به همت رادیو ورزش برگزار شد که در این مراسم نفرات زیر از دید کارشناسان و پیشکسوتان و مخاطبان ورزش به عنوان برترین‌های سال 92 انتخاب شدند:
زهرا نعمتی ورزشکار جانبازان و معلولین در قسمت بانوان،
سیامند رحمان ورزشکار مرد در قسمت جانبازان و معلولین.
منصور میرزایی‌پور ورزشکار سال جانبازان و معلولین
فرشته کریمی فوتبالیست بانو به عنوان پدیده ورزشکاران جوان
محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال به عنوان رییس برتر
بهرام افشارزاده دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک به عنوان مدیر برتر
شهرزاد مظفر به عنوان مربی زن برتر
رسول خادم به عنوان مربی مرد برتر
مریم طوسی به عنوان ورزشکار بانو
رضا قوچان‌نژاد به عنوان ورزشکار مرد انتخاب شدند.
 گفتنی است در این مراسم از رضا یزدانی و امیر قلعه نویی نیز تقدیر شد.
 

 

 

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزشی استان کسب این موفقیت و افتخار را به سیامند رحمان این قهرمان ارزنده و نام آور آذربایجان غربی و خانواده محترمشان تبریک می گوید.

نسخه چاپي
وقتی همه چیز در حد حرف و ادعاست
ماجرای ادامه‌دار حاشیه‌های والیبال/ این داستان: فحاشی و تهدید

مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور در حالی برگزار می‌شود که اگر حاشیه‌هایش بیشتر از مرحله مقدماتی نباشد، کمتر نیست.

خبرگزاری فارس: ماجرای ادامه‌دار حاشیه‌های والیبال/ این داستان: فحاشی و تهدید

  مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور عصر روز گذشته با انجام دو دیدار پیگیری شد که طی آن کاله آمل توانست انتقام بازی نخست برابر شهرداری ارومیه را بگیرد و کار تعیین فینالیست این دوره از مسابقات را به بازی سوم بکشاند؛ متین ورامین هم برای دومین بار میزان خراسان را مغلوب کرد و راهی فینال شد تا روز سه شنبه منتظر مشخص شدن حریفش در دیدار پایان بین تیم های کاله و شهرداری ارومیه باشد.

نکته ای که در این بین بیش از هر چیزی به چشم می آمد و البته از چشم ناظران و برخی از مسئولان فدراسیون افتاد حاشیه هایی بود که در مسابقات اخیر لیگ برتر و مخصوصا بازی های تیم متین ورامین رخ داد بود؛ جایی که برخی چهره های ملی پوش برای گرفتن تنها یک امتیاز دست به هر کاری زدند.

سازمان لیگ و کمیته داوران فدراسیون والیبال پس از مسایل بوجود آمده در دیدار نخست تیم های متین ورامین و میزان مشهد در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال در نشستی چند ساعته به بررسی مسائل به وجود آمده در دیدارهای رفت نیمه نهایی پرداختند.

در پایان این نشست مقرر شد با توجه به گزارش ناظران سازمان لیگ و فدراسیون و بر اساس مصوبه کمیته داوران، مسعود یزدان پناه و بهروز جعفری داوران اول و دوم دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال که بین متین ورامین و میزان مشهد برگزار شد، به علت عدم مدیریت بازی و عدم اجرای قوانین و مقررات در این بازی به مدت یک سال (پایان سال 1393) از قضاوت تمام مسابقات والیبال محروم شدند.

همچنین با توجه به اینکه تماشاگران چهار باشگاه کاله مازندران، شهرداری ارومیه، میزان مشهد و متین ورامین اصول اخلاقی و اجتماعی را در دور مرحله نیمه نهایی رعایت نکردند، چنانچه در بازی های آتی این مسایل دوباره تکرار شود، علاوه بر حذف آن باشگاه ها از لیگ برتر در سال آینده، در صورتی که قهرمان شوند به مسابقات باشگاه های آسیا در سال 93 اعزام نخواهند شد و تیم دیگری نماینده ایران در مسابقات والیبال باشگاه های آسیا خواهد بود.

f

18 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:21 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده


شهرداری ارومیه در یک قدمی فینال

شهرداری ارومیه در یک قدمی فینال

 دور برگشت مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برترایران امروز یکشنبه با دو بازی در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری می شود که تیم های میزان مشهد و کاله مازندران به دنبال جبران شکست در دور رفت هستند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر والیبال به صورت متمرکز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.
مرحله رفت نیمه نهایی روز جمعه با دو بازی پیگیری شد که شهرداری ارومیه و متین ورامین به ترتیب در برابر تیم های کاله مازندران و میزان مشهد به پیروزی رسیدند.
بر اساس برنامه سازمان لیگ فدراسیون والیبال، دیداربرگشت تیم های کاله مازندران و شهرداری ارومیه ساعت 16 امروز یکشنبه برگزار می شود و تیم های متین ورامین و میزان مشهد نیز از ساعت 18 به مصاف یکدیگر خواهند رفت .
شهرداری ارومیه که با شکست سه بر صفر کاله مازندران در بازی رفت به شگفتی های خود ادامه داد، در بازی دور برگشت به دنبال قطعی کردن صعود خود به دیدار نهایی استدر عین حال نیز عطایی و بازیکنانش به دنبال جبران ناکامی و کشیدن سرنوشت به بازی سوم می باشند.
دو تیم کاله و ارومیه در دور مقدماتی نیز دو بار با هم روبرو شدند که کاله در هر دو بازی پیروز میدان شده بود و پیروزی ارومیه در بازی رفت نیمه نهایی نخستین ناکامی کاله در برابر شهرداری ارومیه در این فصل محسوب می شود.
نماینده ارومیه تا کنون یک نایب قهرمانی (پگاه ارومیه – 1382) و پنج مقام سومی در لیگ برتر والیبال داشته است و کاله مازندران نیز دو مقام قهرمانی و چهار مقام سومی در مسابقات والیبال باشگاه های برتر ایران کسب کرده است.
بازی دوم دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال حساسیت زیادی برای میزان دارد زیرا این تیم در ست پنجم بازی قبل با متین به رغم پیش بودن از حریف نتیجه را واگذار کرد. خارج از دلایل این شکست بازیکنان میزان در بازی دوم حتما استرس زیادی را تحمل خواهند کرد زیرا در صورت ناکامی دیگر امید خود به صعود را از دست خواهند داد؛ اما اگر متین نتیجه را واگذار کند هنوز به بازی سوم برای صعود امیدواری بیشتری خواهند داشت.
دو تیم میزان و متین در مرحله مقدماتی نیز دو بار به مصاف یکدیگر رفتند که یک پیروزی و یک شکست سهم هر تیم در این مرحله بود و فردا یکشنبه در حالی به مصاف یکدیگر می روند که ناکامی میزان در دور رفت این تعادل را بر هم زد.
متین ورامین سال گذشته (91) نایب قهرمان لیگ برتر والیبال شد و اگر در این مرحله موفق به صعود شود یک بار دیگر دیدار نهایی را تجربه خواهد کرد.
در صورتی که نتیجه بازی این تیم ها به تساوی در مجموع رفت و برگشت منجر شود، بازی سوم آنان روز سه شنبه 20 اسفندماه برگزار خواهد شد.
مسابقات مرحله نهایی لیگ برتر والیبال روز پنج شنبه 22 اسفندماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.
برنامه دیدارهای برگشت مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر به قرار زیر است:
یکشنبه 18 اسفندماه:
ساعت 16، شهرداری ارومیه – کاله مازندران
ساعت 18، میزان مشهد – متین ورامین
تایج کامل بازی های دور رفت این مرحله نیز به قرار زیر است:
متین ورامین 3- میزان مشهد 2
(21 بر 25، 25 بر 21، 25 بر 19، 25 بر 27 و 18 بر 16)
شهرداری ارومیه 3- کاله مازندران صفر
(25 بر 21، 25 بر 21 و 25 بر 15)

ابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام دیمیتریف - روسیه
اطری، یزدانی و طاهری طلایی شدند/ گلیج به نقره بسنده کرد

رضا اطری، حسن یزدانی و امین طاهری در روز دوم و پایانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام دیمیتریف روسیه در رده سنی جوانان، صاحب مدال طلا شدند.

خبرگزاری فارس: اطری، یزدانی و طاهری طلایی شدند/ گلیج به نقره بسنده کرد
  •  
  •  

و به نقل از فدراسیون کشتی، در ادامه رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام دیمیتریف و در روز دوم این رقابت‌ها که از صبح امروز (یکشنبه) در شهر یاکوتسک آغاز شده است، رضا اطری در وزن 55 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 66 کیلوگرم و امین طاهری در وزن 120 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و مجتبی گلیج در وزن 84 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم رضا اطری در دورهای اول و دوم با نتایج مشابه 10 بر صفر کشتی‌گیرانی از ترکیه و روسیه را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی در حالی‌که کشتی‌گیر روس به شدت از سوی تماشاگران تشویق می‌شد در یک کشتی روبه جلو حریف خود را با نتیجه 8 بر 4 شکست داد و راهی دیدار فینال شد. اطری در دیدار پایانی با نتیجه 11 بر 8 دیگر حریف روس خود را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. وی پس از کسب پیروزی با تشویق تماشاگران حاضر در سالن رقابت‌ها روبرو شد.

در همین وزن یونس سرمستی که در دورهای اول و دوم با نتایج مشابه 10 بر صفر حریفان روس خود را شکست داده بود در دور سوم و با توجه به اینکه با آسیب دیدگی شدید از ناحیه زانو مواجه شده بود کشتی را با نتیجه 6 بر 12 به کشتی‌گیر دیگر کشور میزبان واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 66 کیلوگرم حسن یزدانی در دور اول کشتی‌گیر مغولستانی را ضربه فنی کرد، وی در دور دوم نیز با نتیجه 9 بر یک از سد حریف روس خود گذشت. یزدانی در دور سوم نیز یک کشتی‌گیر روس دیگر را با ضربه فنی مغلوب کرد. نماینده جوان کشورمان در مرحله نیمه نهایی در حالی که ابتدا با نتیجه 2 بر 8  از حریف روس خود عقب بود در پایان با ضربه فنی این کشتی‌گیر را شکست داد. یزدانی برای کسب مدال طلا در یک کشتی جنگنده، زیبا و روبه جلو با نتیجه 21 بر 14 حریف روس خود را در میان تشویق تماشاگران میزبان مغلوب کرد و صاحب گردن آویز طلا شد.

-

نسخه چاپي
همه ملی‌پوشان دوست دارند برای دانشگاه وارد تاتامی شوند
خوشقدم: شانس کسب چهار مدال در اینچئون را داریم/ 2 طلای بانوان قطعی است

مربی کومیته تیم دانشگاه آزاد گفت: اگر قرار باشد در بازی‌های آسیایی اینچئون به شایستگی نفرات مدال داده شود قطعا هر چهار نماینده ما مدال کسب خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: خوشقدم: شانس کسب چهار مدال در اینچئون را داریم/ 2 طلای بانوان قطعی است
  •  
  •  

سمانه خوش‌قدم ، در مورد کسب عنوان قهرمانی در مسابقات سوپرلیگ کاراته بانوان، اظهار داشت: تیم دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که ملی‌پوشان مختلفی را در ترکیب تیم خود دارد و یکی از دلایلی که این اتفاق رخ می‌دهد این است که مسئولان دانشگاه آزاد واقعا به خوبی باشگاه‌داری می‌کنند و این موضوع نیز باعث شده تا ملی‌پوشان برای حضور در ترکیب این تیم راغب باشند.

وی افزود: کاراته‌کاهایی که در سطح حرفه‌ای مبارزه می‌کنند به خاطر دقیق بودن همه برنامه‌های دانشگاه آزاد از جمله پرداخت کردن مبلغ قرارداد حاضرند برای این تیم در سوپر لیگ وارد تاتامی شوند. البته بنده معتقدم حضور همه ملی ‌پوشان در یک تیم باعث پایین آمدن کیفیت مسابقات می‌شود.

مربی کومیته دانشگاه آزاد در واکنش به انتقادهایی که از این تیم به دلیل جذب ملی‌پوشان می‌شود، گفت: بنده معتقدم اگر باشگاه‌های دیگر نیز مثل مجموعه دانشگاه آزاد همه ضوابط را رعایت کنند آنها نیز می‌توانند ملی‌پوشان را جذب کنند و در مسابقات سوپر لیگ نتایج خوبی را بگیرند.

خوشقدم در ادامه خاطرنشان کرد: کاراته‌کاهای تیم ما با توجه به اینکه عضو تیم ملی هستند همیشه در اردوها حضور داشتند و خستگی باعث می‌شد تا نتوانند با بهترین شرایط برای ما مبارزه کنند، اما با تمام این اتفاقات بنده به عنوان مربی کومیته از آنها راضی هستم. یکی از رمزهای موفقیت در مسابقات سوپر لیگ همدلی در طول فصل بود.

- f

نسخه چاپي
قطعا موضوع اعزام نشدن تیم به باکو را پیگیری خواهیم کرد
مقصودی: فدراسیون بوکس ضرر مالی کرده است/ اصلا برای ما قابل قبول نیست

نایب رئیس فدراسیون بوکس گفت: فدراسیون ضرر کرده و این اصلا برای ما قابل قبول نیست که یک نفر بگوید تمام مسئولیت اعزام نشدن تیم را برعهده می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: مقصودی: فدراسیون بوکس ضرر مالی کرده است/ اصلا برای ما قابل قبول نیست
  •  
  •  

  تیم ملی بوکس قرار بود روز چهارشنبه هفته گذشته با ترکیب 6 بوکسوربرای حضور در تورنمنت بین المللی جاده ابریشم راهی باکو شود، اما به دلیل صادر نشدن روادید، ملی پوشان نتوانستند راهی این مسابقات شوند. البته همایون اردلان دبیر فدراسیون بوکس در صحبت‌های خود مسئولیت اعزام نشدن بوکسورها به تورنمنت بین‌المللی جاده ابریشم را برعهده گرفت.

منوچهر مقصودی  اظهار داشت: چند روزی را برای انجام کارهای شخصی خارج از ایران بودم و در جریان اعزام شدن تیم ملی به تورنمنت آذربایجان نیستم، امروز حتما راهی فدراسیون می‌شوم تا ببینم که چه اتفاقی رخ داده است.

وی افزود: شنیده‌ام که سرمربی تیم ملی و دبیر فدراسیون بوکس برای اعزام تیم ملی به باکو در فرودگاه خیلی تلاش کرده‌اند، اما سرانجام تیم به دلیل صادر نشدن ویزا نتوانسته به مسابقات اعزام شود.

نایب رئیس فدراسیون بوکس در واکنش به این سؤال که آیا جلسه‌ای در مورد این اتفاق برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: قطعا جلسه‌ای را طی یکی دو روز آینده با مسئولان فدراسیون برگزار خواهیم کرد تا به جمع بندی نهایی برسیم. به هر حال اینکه یک نفر مسئولیت اعزام نشدن تیم را برعهده بگیرد که اصلا برای ما قابل قبول نیست، چرا که ما هزینه خروجی و بلیت را پرداخت کرده‌ایم و باید دلیل اعزام نشدن تیم ملی مشخص شود.

مقصودی در پاسخ به این سؤال که چرا زودتر از زمان اعزام تیم ملی به مسابقات آذربایجان برای دریافت ویزا اقدام نکر‌ده‌اید، گفت: قطعا من این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا ببینم که چرا گرفتن ویزا به دقایق آخر کشیده و چرا زودتر برای دریافت ویزا اقدام نکرده‌اند. این اصلا برای ما قابل قبول نیست که یک نفر بگوید من همه مسئولیت تیم را برعهده می‌گیرم. به هر حال فدراسیون بابت اینکه تیم به باکو اعزام نشده است ضرر کرده است.

نسخه چاپي
پس از باخت ۳ بر یک از کرکراد اتفاق افتاد
حمله ۲۰۰ هوادار به اتوبوس حامل جهانبخش و نایمخنی‌ها /مصدومیت 2 هم‌تیمی علیرضا

هواداران خشمگین نایمخن به اتوبوس حامل علیرضا جهانبخش و هم‌تیمی‌هایش حمله کردند و باعث مصدومیت ۲ بازیکن شدند.

خبرگزاری فارس: حمله ۲۰۰ هوادار به اتوبوس حامل جهانبخش و نایمخنی‌ها /مصدومیت 2 هم‌تیمی علیرضا
  •  
  •  

هواداران تیم ان.ای.سی نایمخن شب گذشته کنترل خود را پس از باخت 3 بر یک از روداکرکراد در رقابت‌های لیگ هلند از دست دادند. در پایان این بازی که در ورزشگاه «پارکستاد»  در حضور 15421 تماشاگر انجام گرفت، هنگامی‌که بازیکنان نایمخن از جمله علیرضا جهانبخش( مهاجم جوان تیم ملی ملی ایران) قصد سوارشدن و ترک محل ورزشگاه را داشتند، تعدادی از هواداران از فرط عصبانیت و ناراحتی به اتوبوس حامل بازیکنان حمله‌ور شدند.

در این ارتباط رسانه‌های محلی گزارش کردند شمار این عده حدود 200 نفر بوده که از نتایج فصل جاری نایمخن به شدت ناراحت بوده و حتی برخی از آنها می‌گریستند. به همین دلیل با پرتاب سنگ و دیگر اشیاه به سمت اتوبوس باعث مصدومیت گنت و کولویک،‌دو بازیکن نایمخنی‌ شدند.

در این حادثه بارت فان اینگن، مدیر داخلی نایمخن و کاپیتان رنس فان ایدن، تلاش کردند با هواداران صحبت کرده و آنها را به آرامش دعوت کنند. اما این تلاش‌ها بی فایده بود چرا که حتی با وجود مداخله پلیس، آنها  مجبور شدند سریع محوطه پارکینگ ورزشگاه پارکستاد را ترک کنند.

-

11

کاپ قهرمانی سومین دوره مسابقات بین المللی کیک جیتسو در خانه ماند

 کاپ قهرمانی سومین دوره مسابقات بین المللی کیک جیتسو در خانه ماند

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزشهای رزمی ؛سومین دوره مسابقات بین المللی کاپ آزاد خاورمیانه با حضور 23 کشور در مجموعه ورزشی شهید شیرودی، سالن افراسیابی تهران برگزار شد.
این دوره از مسابقات با مجوز رسمی وزارت ورزش و فدراسیون ورزشهای رزمی در سطح کشورهای خاورمیانه برگزار شده است،وتیم کیک جیتسو ایران در این دور از مسابقات با کسب 12 مدال طلا، 14 نقره و 23 برنز مقام اول را در میان بیست و سه کشور شرکت کننده، به خود اختصاص داد.
تیم های ملی تاجیکستان با 4 مدال طلا یک نقره و پنج برنز، آذربایجان دو نقره و 4 برنز، قزاقستان 2 طلا، اوکراین یک نقره، به ترتیب مقام های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
این دوره از مسابقات به لحاظ کمی و کیفی از سطح قابل توجهی برخوردار بود و تیم های روسیه، هندوستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و...  با تمام توان در این دور از مسابقات شرکت نموده بودند، نتوانستند قابلیت های خود را در برابر دیگر کشورها به ثبت رسانده و در نهایت از گردونۀ مسابقات حذف شدند.
رشته ورزشی کیک جیتسو مجموعه ای از کلیه فنون دیگر رشته های رزمی را بطور نظامند در خود پرورش داده است، که همین موضوع سبب شده تا علاقمندان زیادی را در داخل و خارج از کشور به خود جذب نماید.
اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی مشاور رئیس جمهور، رئیس فدراسیون جهانی mma آندریو چیستوف، دبیرکل فدراسیون جهانی خانم اوگینابو چسکا، محمد نوحی رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی، دکتر قادری عضو کمیسیون ورزش مجلس برگزار ش

اولین دوره مسابقات جام باشگاه های کشور موفقیتی دیگر برای انجمن هاپکیدو ایران

اولین دوره مسابقات جام باشگاه های کشور موفقیتی دیگر برای انجمن هاپکیدو ایران

اولین دوره مسابقات قهرمانی هاپکیدو جام باشگاه های کشور با موفقیت پایان یافت و افتخاری دیگر در پرونده درخشان عملکرد انجمن هاپکیدو ثبت گردید.  مسابقات قهرمانی هاپکیدو جام باشگاه های کشور آخرین رویداد تقویم ورزشی سال 92 بود که با حضور22 تیم باشگاهی آقایان و 18 تیم بانوان و465 ورزشکار به مدت 3 روز در سالن ورزشی شهدای شهرداری رشت برگزار گردید. افتتاحیه مسابقات فوق راس ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 7 اسفند با حضور مسئولین بلند پایه ورزشی و سیاسی استانی و کشوری به همراه تلاوت قرآن کریم ، سرود ملی و رژه تیمهای شرکت کننده آغاز گردید. در پایان رقابتها ی مردان ،که ساعت 4 عصر روز پنج شنبه 8 / اسفند 92 پایان یافت  تیمهای 1- آکادمی مرکزی هاپکیدو 2- باشگاه خانه قهرمانان رشت 3- تیم آکادمی هاپکیدوWHC مازندران به ترتیب عناوین اول تا سوم این رقابتها را به خود اختصاص دادند .مسعود رهنما مدیر کل تربیت بدنی استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از ریاست انجمن هاپکیدو ایران و مسئولین برگزاری این رقابتها و  ابراز خرسندی به جهت قرار گرفتن مرکزیت انجمن هاپکیدو در استان گیلان و پتانسیل خوبی که در جذب جوانان ورزشکار در این رشته رزمی در سراسر کشور داشته است، همکاری و حمایت همه جانبه خود و مجموعه ورزش استان جهت توسعه بیشتر هاپکیدو در سراسر کشور اعلام داشت. گفتنی است مسابقات قهرمانی هاپکیدو جام باشگاه های کشور مورد توجه رسانه های گروهی  محلی و کشوری قرار گرفت .

لازم به ذکر است انجمن هاپکیدو ایران تنها عضو کنفدراسیون جهانی هاپکیدو در ایران میباشد که تا کنون توانسته با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان عناوین زیر را در پرونده افتخارات خود ثبت نماید.

نائب قهرمانی جهان 2004 کره جنوبی، قهرمانی جهان 2006،قهرمانی جهان جوانان و بزرگسالان 2008 قهرمانی مسابقات بین المللی 2009 ایران ، قهرمانی مسابقات بین المللی 2011 ایران ، قهرمانی مسابقات آسیایی 2013 ایران.

انجمن هاپکیدو ایران مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به همه کسانی که به نوعی در اعتلای ورزش هاپکیدو در کشور و مجامع بین المللی نقش داشته اند اعلام میدارد از جمله مسئولین محترم فدراسیون ورزشهای رزمی، وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و رسانهای گروه

کنفرانس مطبوعاتی باشگاه مهرام
حدادی: ۳۰ میلیارد برای فوتبال می‌خواهند هزینه کنند اما ما هنوز پاداش قهرمانی نگرفته‌ایم

بازیکن ملی‌پوش تیم بسکتبال مهرام گفت: شنیده‌ام ۳۰ میلیارد می‌خواهند برای فوتبال هزینه کنند اما ما هنوز پاداش قهرمانی‌مان را هم نگرفته ایم.

خبرگزاری فارس: حدادی: ۳۰ میلیارد برای فوتبال می‌خواهند هزینه کنند اما ما هنوز پاداش قهرمانی نگرفته‌ایم

، حامد حدادی در کنفرانس مطبوعاتی باشگاه مهرام در آستانه مسابقات بسکتبال غرب آسیا در خصوص اینکه مدتی از بسکتبال ایران و غرب آسیا دور بوده است اظهار داشت: همیشه وقتی می‌خواهیم بازی‌ها را آغاز کنیم برای هماهنگی و آشنایی بیشتر به زمان نیاز داریم. خوشبختانه هم‌تیمی‌های خوبی مانند صمد، اوشین و داورپناه در کنارم هستند و می‌توانند کمک کنند البته من بازیکن حرفه‌ای هستم و به خوبی شرایط را می‌دانم. به نظر من دو بازی اول در دوره مقدماتی کمک زیادی به ما خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه کسانی را به عنوان جانشین خود در آینده می‌دانید عنوان کرد: نمی‌دانم چطور باید به این سوال پاسخ دهم چون می‌خواهم سال‌ها بازی کنم. به نظرم باید کسانی که می‌خواهند جایگزینم شوند تلاش زیادی انجام دهند. همه باید از سنین پایین تر تلاش کنند. ما بازیکنان بااستعداد زیادی در کشور داریم که اگر در کمپ‌های تمرینی و زیر نظر مربیان خوب کار کنند می‌توانند به پیشرفت برسند.

بازیکن ملی‌پوش مهرام در مورد انتقادش از رسانه‌ها عنوان کرد: من 5 سالی که در NBA حضور داشتم همه فقط بازی نکردن من را می‌دیدند و موفقیت‌هایم نادیده گرفته می‌شد. به همین دلیل در برهه‌ای تصمیم گرفتم که دیگر مصاحبه نکنم اما خوشبختانه آن زمان دیگر تمام شده است.

وی ادامه داد: جلد اول برای بسکتبالیست‌ها آرزو شده است و وقتی نام بازیکنی از این رشته روی جلد می‌رود همه سورپرایز می‌شوند. من همیشه گفته‌ام بسکتبال به حمایت اهالی رسانه نیاز دارد.

حدادی در خصوص اینکه به بسکتبال بی‌توجهی می‌شود عنوان کرد: از زمانی که قهرمان آسیا شدیم و به جام جهانی رفتیم هشت ماه می‌گذرد اما یک تبریک خشک و خالی هم ندیدیم. به والیبال میزبانی در سالن 12 نفری می‌دهند اما برای بسکتبال اینطور نیست. شنیده‌ام 30 میلیارد برای تدارکات فوتبال در نظر گرفتند با این حساب سهم ما چه می‌شود

- f

ترکیب روس‌ها در جام جهانی کشتی آزاد اعلام شد/ حضور گاتسالوف و لبدوف

ترکیب نهایی تیم کشتی آزاد روسیه برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی اعلام شد.

خبرگزاری فارس: ترکیب روس‌ها در جام جهانی کشتی آزاد اعلام شد/ حضور گاتسالوف و لبدوف
  •  
  •  

  و به نقل از فدراسیون کشتی، روس‌ها با فرستادن بخان گوی‌گریف قهرمان جهان در وزن 61 کیلوگرم به مسابقات فنلاند، وی را از ترکیب جام جهانی خارج کردند و با لبدوف، گاتسالوف و جمال اوتار سلطان‌اف در جام جهانی به میدان می‌روند.

ترکیب روس‌ها در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

57 کیلو: ویکتور لبدوف و ولادمیر فلگونتوف

61 کیلو: مراد نوکادایف و مرشد موتالیموف

65 کیلو: علی بک حاجی ایمایف و سوسلان رومانوف

70 کیلو: رمضان شمس‌الدین‌اف و ختاگ تسابولوف

74 کیلو: احمد حاجی ماگمداف و آتسماز ساناکولوف

86 کیلو: شامیل کودیاماگمدوف و آنزور اوریشف

97 کیلو: حاجی مراد گاتسالوف، یوری بلونوفسکی و ولادیسلاو بایتسایف

125 کیلو: آنزور خزریف و ارسلان‌بیک علی‌اف

البته احتمال حضور جمال اوتار سلطان‌اف در وزن 57 کیلوگرم نیز وجود دارد

-

ديدار علي خليلي با مديركل امور جوانان و ورزش استان قهرمان ماراش جمهوري تركيه

ديدار علي خليلي با مديركل امور جوانان و ورزش استان قهرمان ماراش جمهوري تركيه

 علي خليلي مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي صبح پنجشنبه با علي احسان كاباكچي مديركل امور جوانان و ورزش استان قهرمان ماراش تركيه ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي صبح پنجشنبه 8 اسفندماه علي خليلي با علي احسان كاباكچي مديركل امور جوانان و ورزش استان قهرمان ماراش جمهوري تركيه ديدار و گفتگو كرد. در اين ديدار صميمي كه در دفتر مديركل امور جوانان و ورزش قهرمان ماراش برگزار شد، علي احسان كاباكچي ضمن ابراز خرسندي از ديدار با هيأت عالي فرهنگي ورزشي استان آذربايجان غربي، برادري، دين مبين اسلام و پيوندهاي عميق فرهنگي را محور دوستي هاي دوجانبه كشورهاي همسايه ايران و تركيه دانست و از هرگونه همكاري و مناسبات فرهنگي و ورزشي دو طرفه در زمينه هاي مورد توافق استقبال كرد.
علي خليلي مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي نيز در اين ديدار گفت: زمينه هاي مورد توافق در حوزه ورزش و فرهنگ و امور جوانان بسيار زياد است و اشتراكات فرهنگي و توانمنديهاي سخت افزاري و نرم افزاري دو استان مي تواند موجب همكاري هاي مستمر دوجانبه باشد.
خليلي همچنين با اشاره به فعاليت رشته هاي مختلف ورزشي آذربايجان غربي و بخصوص رشته هاي برخوردار و مستعد و نيز فعاليت هاي فرهنگي و امور جوانان، امضاء پروتكل همكاري هاي دوجانبه را گامي بلند در توسعه ارتباطات و مناسبات فيمابين دانست.
پس از ديدار و گفتگوي مديران كل ورزش و جوانان دو استان، خليلي و هيأت همراه از اماكن و تأسيسات ورزشي شهر قهرمان ماراش بازديد نمودند.
 گفتني است هيأت عالي ورزشي استان آذربايجان غربي بنا به دعوت شهرداري و اداره كل خدمات امور جوانان و ورزش استان قهرمان ماراش جمهوري تركيه و بمنظور ديدار و گفتگو با مسئولين آن استان، بازديد از اماكن و تأسيسات ورزشي و فرهنگي و امضاء سند همكاري هاي دوجانبه سه شنبه شب گذشته وارد تركيه شد و طي سه روز اقامت در استان قهرمان ماراش برنامه هاي از قبل پيش بيني شده را به اجرا درآورد و ظهر جمعه پس از ديدار با والي قهرمان ماراش اين شهر را به مقصد آدانا ترك كرد.
 


امضاء پروتکل همكاري هاي ورزشي و فرهنگي آذربایجان غربی با استان قهرمان ماراش تركيه

امضاء پروتکل همكاري هاي ورزشي و فرهنگي آذربایجان غربی با استان قهرمان ماراش تركيه

 پروتکل همكاري هاي فرهنگي و ورزشي آذربایجان غربی با استان قهرمان ماراش تركيه به امضاء رسيد.

به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي، مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي كه در رأس هيأت عالي ورزشي به منظور عقد پروتكل همكاري و ديدار و گفتگو با مسئولين ارشد استان قهرمان ماراش جمهوري تركيه و بازديد از امكانات و تأسيسات ورزشي و فرهنگي به دعوت شهرداري ماراش به كشور تركيه سفر كرده بود روز پنجشنبه 8 اسفندماه، سند همكاري هاي دوجانبه فرهنگي و ورزشي را با شهرداري كلان شهر قهرمان ماراش امضاء كرد.
در مراسمي كه ظهر پنجشنبه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل شهرداري قهرمان ماراش برگزار گرديد، پروتكل همكاري هاي فرهنگي ورزشي دو استان به امضاء جودت كاباكچي معاون شهردار قهرمان ماراش و علي خليلي مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي رسيد.
جودت كاباكچي معاون شهردار قهرمان ماراش جمهوري تركيه در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور هيأت ايراني با اشاره به اشتراكات عميق ديني و فرهنگي دو كشور دوست و همسايه بر توسعه مناسبات دو جانبه در زمينه هاي مختلف ورزشي، فرهنگي و امور جوانان تأكيد كرد.
علي خليلي مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي نيز در اين ديدار با اشاره به سابقه همكاري هاي دوجانبه فرهنگي و ورزشي با استانهاي مرزي آغري، حكاري، ايغدير، وان و ارزروم جمهوري تركيه، توسعه مناسبات با ساير استانهاي كشور دوست و همسايه تركيه را گامي مهم در جهت تقويت دوستي ها بين مردماني دانست كه دين و قبله اي واحد دارند و از اشتراكات عميق فرهنگي برخوردارند.
 مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي ابراز اميدواري كرد كه با امضاء اين پروتكل، همكاري هاي دوجانبه وارد فاز جديدي شده و با قدرت و بهره برداري هاي لازم براي هر دو طرف تداوم يابد.
گفتني است در بندهاي مختلف اين تفاهمنامه به تبادل تيم هاي ورزشي در رشته هاي مختلف، تبادل دانش در حوزه ورزش از طريق اعزام داوران و مربيان، برگزاري اردوهاي مشترك آموزشي و تداركاتي، برگزاري تورنمنت ها و مسابقات مختلف ورزشي، انتقال تجربيات حوزه هاي فرهنگي و ورزشي، فعاليت هاي حوزه جوانان اعم از برگزاري سمينارها و نمايشگاههاي فرهنگي و هنري بين استاهاي آذربايجان غربي و قهرمان ماراش تأكيد گرديده است.
گفتني است هيأت عالي ورزشي استان آذربايجان غربي بنا به دعوت شهرداري و اداره كل خدمات امور جوانان و ورزش استان قهرمان ماراش جمهوري تركيه و بمنظور ديدار و گفتگو با مسئولين آن استان، بازديد از اماكن و تأسيسات ورزشي و فرهنگي و امضاء سند همكاري هاي دوجانبه سه شنبه شب گذشته وارد تركيه شد و طي سه روز اقامت در استان قهرمان ماراش برنامه هاي از قبل پيش بيني شده را به اجرا درآورد و ظهر جمعه پس از ديدار با والي قهرمان ماراش اين شهر را به مقصد آدانا ترك كرد.
 

حکم رئیس فدراسیون «هنرهای رزمی و کونگ فو» صادر شد
از سوی وزیر ورزش و جوانان حکم رضا حیدری آقاگلی به عنوان رئیس فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، در حکم دکتر محمود گودرزی به آقاگلی آمده است:

به استناد بند 4 ماده 7 اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران و رأی مجمع مورخ 92/11/12 فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو و در جهت اجرای ماده 10 اساسنامه،‌ به موجب این حکم جنابعالی را از تاریخ 92/11/12 به مدت چهارسال به « ریاست فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو» منصوب می کنم. انتظار دارم با بهره گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان نسبت به اجرای امور ذیل اهتمام جدی معمول دارید.

1-     1-استقرار نظام برنامه محور مبتنی بر اصول علمی و دستاوردهای تجربه شده

2-      2-توجه به هیات های استانی و رفع مشکلات و موانع فعالیت آن ها

3-      3-همکاری با نهاد های مرتبط به منظور توسعه رشته

4-      4- ایجاد نظام مشارکت بخشی خصوصی و غیردولتی از طریق تقویت و توسعه باشگاه ها

5-      5-سایر امور محوله وفق قوانین و مقررات موجود

امید است با اتکال به نیروی لایزال الهی و بهره گیری از کلیه امکانات و استعدادهای موجود،‌ در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای ورزش کشور موفق باشید.

رقابت‌های کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا – مجارستان
ایران قهرمان شد/ مدال طلا برای سوریان و اخلاقی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان رقابت‌های جایزه بزرگ فیلا شد.

خبرگزاری فارس: ایران قهرمان شد/ مدال طلا برای سوریان و اخلاقی
  •  

ب، تیم منتخب ایران در پایان مرحله دوم رقابت‌های کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا که روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در شهر زومباتلی برگزار شد با کسب سه مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز قهرمان این رقابت ها شد و تیم های مجارستان و گرجستان دوم و سوم شدند.

در روز دوم این رقابت ها حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم که در اولین مسابقه پس از المپیک لندن به میدان رفته بود، موفق شد با شکست کشتی گیرانی از گرجستان، لهستان، مصر و ژاپن در دیدار فینال نیز با نتیجه 8 بر صفر حریف ترکیه ای مغلوب کرد و با اقتدار صاحب مدال طلا شد.

حبیب اله اخلاقی در وزن 80 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دورهای بعد به ترتیب کشتی گیرانی از اسلواکی، ژاپن و مجارستان را شکست داد. وی در دیدار پایانی نیز با پیروزی مقابل یوسف قادریان کشتی گیران جوان کشورمان به مدال طلا دست یافت. در همین وزن قادریان پس از استراحت در دور نخست در دورهای بعد کشتی گیرانی از کشورهای اوکراین، مجارستان و آذربایجان را مغلوب کرد اما در دیدار پایانی مقابل اخلاقی شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

فرشاد علیزاده در این وزن در دور نخست با شکست مقابل حریف ژاپنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 71 کیلوگرم محمد کریمی در سه مسابقه کشتی گیرانی از نروژ، مجارستان و ژاپن را شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف گرجستانی مغلوب شد. کریمی در دیدار رده بندی مقابل نماینده قزاقستان به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در همین وزن وحید باباجعفری در دور اول مقابل حریف مجارستانی مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دیروز در روز نخست این رقابت ها طالب نعمت پور در وزن 85 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، بشیر باباجان زاده در وزن 130 کیلوگرم و سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند و امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم به مدال برنز رسید. 

-

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 13140344
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content