فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

 

مردم در ارومیه با والیبال زندگی می کنند، با والیبال نفس می کشند / هفته سوم لیگ ملت ها میزبانی شایسته را معرفی کرد

 
مردم در ارومیه با والیبال زندگی می کنند، با والیبال نفس می کشند / هفته سوم لیگ ملت ها میزبانی شایسته را معرفی کرد

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی حمایت و تشویق بی‌نظیر تماشاگران عاشق والیبال، شور و نشاط عمومی جامعه، همکاری و همدلی مردم و دست‌اندرکاران اجرایی و پیروزی های درخشان تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال 2019 را از نکات ارزشمند و همواره به یادماندنی میزبانی ارومیه در این رقابت ها دانست.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، عبدالله چمن‌گلی درخصوص میزبانی ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های 2019 گفت: ماه ها تلاش و پیگیری و برنامه ریزی برای این میزبانی و تشکیل جلسات هماهنگی متعدد موجب شد تا علاوه بر اینکه زیرساخت ها و شرایط و امکانات این میزبانی فراهم شده و مورد تایید FIVB قرار گیرد، بلکه همدلی و هم افزایی دست اندرکاران و مسئولین کمیته های ستاد برگزاری مسابقات و در راس آنان استاندار ورزشدوست آذربایجان غربی و رهنمودهای ارزشمند نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه نیز سبب شد تا همه شرایط برای این میزبانی آماده شود.
چمن گلی افزود: والیبال برای مردم ارومیه معنایی متفاوت از هر جای دنیا دارد، مردم در ارومیه با والیبال زندگی می کنند، با والیبال نقس می کشند و این مسئله اوج علاقمندی آنها را نشان می دهد و از این روست که ارومیه از نظر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) به شهر عشاق والیبال لقب گرفته است.
وی ادامه داد: همه از ماه ها قبل منتظر آغاز این مسابقات بودیم، مسابقاتی که برای مردم عاشق والیبال ارومیه و استان بسیار مهم بود و حضور 6 بازیکن ارومیه ای در ترکیب تیم ملی بر شور و هیجان مردم ارومیه افزوده بود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: نتیجه این کار گروهی شبانه روزی در کنار حمایت های مستمر وزارت ورزش و جوانان و استانداری و همکاری فدراسیون والیبال میزبانی شایسته این مسابقات بود.
چمن گلی گفت: رضایت سرپرستان و بازیکنان تیم های ملی لهستان، روسیه و کانادا از این میزبانی و انجام بازی های زیبا، دیدنی و مهیج که شور و نشاط تماشاگران را دوچندان کرده بود و سبب شد تا هر 3 تیم قدرتمند حریف ایران مقهور جوانان غیور تیم ملی شدند و البته شادمانی های وصف ناپذیر مردم عاشق والیبال ارومیه پس از بردهای درخشان ایران همه و همه دست به دست هم داد تا ارومیه در تاریخ والیبال جهان ماندگار شود.
چمن گلی افزود: در ایام برگزاری این مسابقات چهره شهر به معنای کامل والیبالی شده بود، پیر و جوان، بازاری و کارمند، دانش آموز و دانشگاهی و کارگر همه در یک کلام صحبت از شور والیبال لیگ ملت ها در ارومیه می کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خاتمه گفت: در این مسابقات تماشاگران فهیم و مسئولین خدوم سنگ تمام گذاشتند و در آخر نیز با صدرنشینی تیم ملی ایران مسابقات را در ارومیه به پایان رساندند.
چمن گلی ساخت سالن های با ظرفیت جمعیتی بالاتر را یکی از نیازها و مطالبات جدی این شهر عاشق والیبال دانست و گفت: با پیگیری های لازم قطعا این کار را انجام خواهیم داد و البته خوشحالیم که در این 3 روز مسابقات، نشاط عمومی مردمی و رضایت تیم ها و مسئولین را بدست آوردیم.
 
 

سعید سلیمان زاده بعنوان دبیر گروه بودو منصوب شد 

با توجه به درخواست گروه بودو و موافقت فدراسیون سعید سلیمان زاده به بعنوان دبیر این گروه  کشور منصوب گردید

29 / 3 / 1398برچسب:, :: 11:47 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

دیدار تیم‌های والیبال ایران و روسیه

 

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۸ در آخرین بازی هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در ارومیه به مصاف تیم ملی روسیه رفت که در پایان تیم کشورمان با نتیجه سه بر صفر تیم روسیه را شکست داد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۳

عکس: منا هوبه فکر و ‏‬ سهیل فرجی

9 / 3 / 1398برچسب:, :: 1:30 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

 

نوروبیون ، آمپول نوروبیون
آمپول نوروبیون از ویتامین های ب 12 و 16 و 1 تشکیل شده است که برای آرتروز، آلزایمر و کم خونی تجویز می شود و برای بیماری های کلیوی و کبدی توصیه نمی شود.

کاربردهای آمپول نوروبیون و چگونگی مصرف آن 

آمپول نوروبیون یکی از داروهای رایج امروزه بین مردم برای درمان بیماری های مختلف و تقویت نیروی جسمانی می باشد. اطلاعات دارویی این آمپول را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون

موارد مصرف آمپول نوروبیون چیست؟

این دارو ترکیبی از ویتامین های B می باشد به همین دلیل برای افرادی که با کمبود ویتامین B در بدن مواجه هستند و همچنین برای افراد بالای 50 سال که نمی توانند به اندازه کافی ویتامین B جذب کنند نیز مفید می باشد. بیماران مبتلا به کم خونی شدید، ضعف، خستگی شدید و یا دوران نقاحت پس از عمل جراحی نیز می توانند از این آمپول استفاده کنند. 

آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون چیست و چه کاربردی دارد؟

آمپول نوروبیون ترکیبی از ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها نقش مهمی در حمایت، ترمیم و بازسازی اعصاب دارند. بخاطر نقش مهم این ویتامین ها در بدن این آمپول در تسکین دردها مخصوصا دردهای ناحیه کمر، افزایش سرعت انتقال عصبی و بازسازی اعصاب آسیب دیده تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین بیماران دیابتی و افراد الکلی از این آمپول برای درمان و کنترل بیماری های خود استفاده می کنند.

آمپول نوروبیون امروزه در بین فوتبالیست ها کاربرد بسیار زیادی دارد. از آنجا که این دارو دارای ویتامین های گروه B است بهتر است تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار بگیرند. این آمپول باید بصورت داخل عضلانی و عمیق تزریق شود این دارو نباید توسط بیماران مبتلا به LEBER مورد استفاده قرار گیرد. اگر از این آمپول برای تقویت استفاده می کنید بهتر است هفته ای1 مرتبه آن را تزریق نمایید.

تزریق آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون برای چه استفاده می شود؟

ترکیبات تشکیل دهنده آمپول نوروبیون 

موارد ذکر شده در زیر به عنوان مواد فعال در ساختار نوروبیون شرکت دارند:

مصرف آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون از چه تشکیل شده است؟

نحوه عملکرد آمپول نوروبیون 

نوروبیون با تاثیر بر موارد زیر سبب بهبود بیماری میشود:

  • متابولیسم کربوهیدرات ها و به این ترتیب حفظ رشد طبیعی
  • تولید آنتی بادی ها (پادتن ها) و هموگلوبین ها با نگه داشتن قند خون در سطح طبیعی
  • درمان کمبود ویتامین B12

دوره و طریقه مصرف آمپول نوروبیون 

در صورت کمبود ویتامینB در بدن آمپول نوربین باید یک روز در یک میان 1 عدد تزریق شود و پس از تزریق 3 تا 6 عدد آمپول بعد از گذشت شش ماه می توانید ماهی 1 عدد آمپول را تزریق کنید.

در کل باید 9 تا 12 عدد آمپول تزریق شود. افراد مسن و افراد گیاهخوار و همچنین افرادی که فعالیت های سنگین انجام می دهند باید سالی یک مرتبه این آمپول را تزریق کنند.

از این آمپول نباید بصورت روتین برای مدت زمان طولانی استفاده کنید.

برخی از مقالات علمی تزریق هفتگی یا ماهانه این آمپول را پیشنهاد داه اند که امری بس اشتباه است. مصرف نوروبیون تاریخ گذشته برای یکبار نمیتواند اثرات جدی داشته باشد با این همه اگر احساس ناخوشی میکنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید؛

نوروبیون تاریخ گذشته میتواند روی سایر دارو های مصرفی تاثیر بگذارد؛ در صورتی که از یک دارو بصورت مداوم مصرف میکنید(مثلا در بیماران قلبی) هنگام مصرف دارو حتما تاریخ مصرف آن را بررسی کنید.

عملکرد آمپول نوروبیون

چگونگی مصرف آمپول نوروبیون 

کاربردهای عمومی آمپول نوروبیون 

نوروبیون به صورت کلی به عنوان یک مکمل تغذیه ای مورد استفاده عموم قرار گرفته و برای هرکسی که کمبود ویتامین ب کمپلکس یا کمبود یکی از ویتامین های ب1 (تیامین)، ویتامین ب6 (پروکسیدین) یا ویتامین ب12 (سیانوکبالامین) را داشته باشد، مفید و مؤثر خواهد بود. قرص و آمپول نوروبیون کاربردهای دیگری هم دارد و برای پیشگیری یا درمان این بیماری ها نیز به کار می رود:

  • آرتروز
  • کلسترول بالا
  • بیماری آلزایمر
  • اختلالات ذهنی
  • آسیب دائمی عصب
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • التهاب دیابتی ها (نوروپاتی)
  • کم خونی (به خاطر کمبود ویتامین ب12)
  • التهاب چندین عصب (نوروپاتی) محیطی

نوروبیون برای بیماری

کاربرد آمپول نوروبیون برای بیماران آلزایمری

خواص آمپول نوروبیون 

ویتامین ب1 که با نام تیامین نیز شناخته می شود، برای فعال شدنِ غده آدرنال و سیستم عصبی مرکزی، مواد غذاییِ مورد نیاز است. این ویتامین به عنوان کوآنزیم به کنترل اشتها و هضم و همچنین جذب مواد غذایی کمک می کند و در تبدیل قند به انرژی، به عنوان سوخت نقش مهمی دارد که برای فعالیت های سلول های بدن واجب و ضروری است.

ویتامین ب1 برای افراد بزرگسال نیز به صورت روزانه، مورد نیاز است.

خواص آمپول نوروبیون

فواید آمپول نوروبیون به دلیل داشتن تیامین

عوارض جانبی آمپول نوروبیون

  • ویتامین های ب جز ویتامین های محلول در آب می باشند و بدن قادر است مازاد آنرا از طریق ادرار به راحتی دفع کند و به همین جهت معمولا با تزریق آن عوارض جانبی خاصی پدید نمی آید فقط ممکن است بعد از تزریق آمپول نوروبیون رنگ ادرار برای مدتی به زرد فسفری تغییر کند که نشان از دفع مقدار مازاد ویتامین های ب می باشد.
  • گاهی نیز خارش پوست و آلرژی های پوستی در افراد مصرف کننده مشاهده می شود.
  • افراد مبتلا به فشار خون، مشکلات کبدی و کلیوی و غیره حتما باید با نظر پزشک اقدام به مصرف کنند.

عوارض آمپول نوروبیون

مضرات و خطرات آمپول نوروبیون 

تداخلات دارویی آمپول نوروبیون 

اگر همزمان با نوروبیون از داروهای دیگری استفاده میکنید ممکن است اثربخشی نوروبیون تحت تاثیر قرار گیرد. این وضعیت ممکن است باعث تشدید اثرات جانبی شود و یا حتی تاثیر نوروبیون بر بدن را از بین ببرد. اگر از داروهای دیگری استفاده میکنید اعم از ویتامین ها و داروهای گیاهی؛ پزشک را در جریان بگذارید تا در پیشگیری و مدیریت تداخلات دارویی شما را راهنمایی کند. از جمله:

  • آمیودارون
  • آرسنیک تری اکسید
  • کلرامفنیکل
  • فولیک اسید
  • گاباپنتین
  • فروزوماید

تداخل آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون با چه دارویی تداخل دارد؟

مصرف داروی آمپول نوروبیون در دوران بارداری و شیردهی

در مورد مزایا و معایب مصرف نوروبیون در دوران بارداری و شیردهی بهتر است با پزشک مشورت کنید.

در صورت فراموش کردن مصرف دارو:

اگر متوجه شدید مصرف دارو را فراموش کرده اید هرچه سریعتر آنرا مصرف کنید؛ در صورتی که به نوبت بعدی مصرف دارو زمان اندکی باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده صرف نظر کنید و مصرف دارو را طبق برنامه پیش ببرید.

اگر بصورت مکرر مصرف دارو را فراموش میکنید از تنظیم آلارم استفاده کنید و یا از اعضای خانواده بخواهید مصرف دارو را برایتان یادآوری کنند. در صورتی که تعداد داروهای مصرفی فراموش شده زیاد است جهت نحوه صحیح جبران داروهای فرامووش شده به پزشک مراجعه کنید.

آمپول نوروبیون بارداری

آمپول نوروبیون و تاثیرات آن روی بدن

سوء مصرف (اووردوز) آمپول نوروبیون 

دارو را بیش از مقدار تجویز شده مصرف نکنید؛ مصرف دارو به مقدار زیاد تاثیری در سرعت بهبود علایم بیماری نخواهد داشت بلکه ممکن است موجب مسمومیت و بروز عوارض جانبی جدی شود؛ در صورتی که مشکوک به اووردوز هستید به اورژانس مراجعه نمایید و جهت کمک به پزشک در تسریع درمان جعبه دارو را همراه خود داشته باشید.

داروهای خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید حتی اگر شرایطی مشابه با بیماری شما داشته باشند؛ مصرف نوروبیون بدون تجویز پزشک میتواند اثرات مضری به دنبال داشته باشد.

توصیه های پزشکی برای تزریق آمپول نوروبیون

  • این آمپول حتما باید به صورت داخل عضلانی و عمیق تزریق شود.
  • استفاده همزمان ویتامینB6 همراه با لوودوپا توصیه نمی گردد. در صورت مصرف همزمان این دو دارو اثر ضد پارکینسون لوودوپا معکوس می شود.

آمپول نوروبیون شیردهی

نکات مهم و دانستنی در مورد آمپول نوروبیون 

مقایسه آمپول نوروبیون با مکمل های ب کمپلکس

امروزه با توجه به تولید و عرضه انبوه و متنوع انواع مکمل های غذایی به شکل خوراکی، به ندرت نیاز به تزریق آمپول های ویتامین از جمله آمپول نوروبیون است؛ مگر در موارد خاص که شخص دچار اختلال در جذب ویتامین ها از راه دستگاه گوارش باشد.

ویتامین های ب، به صورت قرص های مجزا و یا به شکل ترکیبی که به آن ب کمپلکس گفته می شود در دوزهای مختلف توسط لابراتوارهای گوناگون تولید می شوند.

آمپول ها حاوی مواد نگهدارنده از قبیل فلزات سمی مانند آلومینیوم و جیوه می باشند که برای بدن مضر است، البته تزریق محدود آمپول نوروبیون و با تجویز پزشک اصولا مشکلی ایجاد نمی کند، اما نباید به شکل مستمر و به عنوان برنامه دائم از آن ها استفاده شود؛ در هر صورت مصرف ویتامین های ب به شکل مکمل غذایی (خوراکی) بهتر از شکل تزریقی آن است.

مصرف زیاد آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون با ب کمپلکس چه فرقی می کند؟

شیوه صحیح نگهداری آمپول نوروبیون 

  • دارو را در دمای اتاق و به دور از گرما و نور مستقیم نگهداری کنید؛ از قرار دادن دارو در فریزر خودداری کنید؛ دارو را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
  • از ریختن دارو در مسیر فاضلاب ( دستشویی و یا سینک ظرف شویی) خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شود؛ در مورد نحوه صحیح دفع داروهای بلا استفاده با دکتر داروساز صحبت کنی
9 / 3 / 1398برچسب:, :: 1:26 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

منابع ویتامین E

ویتامین E به طور طبیعی در ۸ فرم شیمیایی وجود دارد که در بین آن‌ها «آلفا توکوفرول» تنها فرمی از ویتامین  E است که می‌تواند نیازهای انسان را برآورده کند. مهم‌ترین مواد غذایی حاوی ویتامین ای عبارتند از:

  • دانه آفتابگردان
  • روغن زیتون
  • بادام
  • فندق
  • بادام زمینی
  • انبه
  • آووکادو
  • بروکلی
  • اسفناج
  • کیوی
  • گوجه فرنگی

همچنین می‌توان ویتامین E را به صورت مکمل‌های دارویی خوراکی مثل کپسول یا قرص ویتامین ای و قطره‌های خوراکی مصرف کرد.

خواص ویتامین E

میزان مصرف روزانه ویتامین E برای بزرگ‌سالان ۱۵ میلی‌گرم است. با مصرف این میزان از ویتامین ای می‌توانید از خواص آن برای بدن بهره‌مند شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص ویتامین E را توضیح خواهیم داد.

۱. تنظیم کلسترول

خواص ویتامین ای

کلسترول یک ماده طبیعی در بدن است که توسط کبد ساخته می‌شود و برای عملکرد صحیح سلول‌ها، عصب‌ها و هورمون‌های بدن اهمیت دارد. زمانی که سطح کلسترول بدن در وضعیت طبیعی باشد، سلول‌ها، عصب‌ها و هورمون‌ها متعادل و طبیعی هستند. اما زمانی که کلسترول با اکسیژن ترکیب و اکسید می‌شود، وضعیت خطرناکی پیش خواهد آمد.

مطالعات نشان می‌دهد ایزومرهای خاص ویتامین E قادرند مانند یک آنتی اکسیدان از ما محافظت کنند و با اکسیداسیون کلسترول بجنگند. این رادیکال‌های آزاد هستند که موجب اکسیداسیون کلسترول می‌شوند. ویتامین ای به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند با این پدیده مبارزه کند.

ایزومرهای توکوترینول موجود در ویتامین ای بر سلامت سیستم قلبی عروقی نیز تأثیر مثبت دارند. این ویتامین قادر است فعالیت آنزیمی که وظیفه کنترل تولید و سنتز کلسترول را بر عهده دارد، کاهش دهد.

علاوه بر این، این ایزومرها از چسبندگی سلولی جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل سرعت پیشرفت آترواسکلرو و تصلب شرایین یا گرفتگی عروق خونی را کاهش می‌دهند.

۲. مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از رشد بیماری

ویتامین ای برای دور 
چشم

رادیکال‌های آزاد با سلول‌های سالم بدن مبارزه و آنها را تجزیه می‌کنند. این مسئله می‌تواند به بیماری‌های قلبی و سرطان منجر شود. این مولکول‌ها شروع به رشد سریع می‌کنند و اکسید می‌شوند و آسیب‌های جدی و شدیدی به بدن وارد می‌کنند.

ایزومرهای خاص ویتامین ای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند و قادرند آسیب رادیکال‌های آزاد را کاهش دهند، التهاب را از بین ببرند و به طور طبیعی سرعت پیر شدن سلول‌ها را نیز کم کنند.

ویتامین E می‌تواند با بیماری‌‌هایی زیادی مبارزه کند. مطالعات نشان می‌دهد این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز بیماری‌های رایج و شرایط وخیم و خاص جلوگیری می‌کند.

۳. خواص ویتامین E برای پوست

ویتامین e برای پوست

ویتامین ای با استحکام‌بخشی به دیواره مویرگی و افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست، مانند یک ماده خوراکی ضدپیری عمل می‌کند و تأثیرات مثبتی بر پوست می‌گذارد. طبق مطالعات انجام شده ویتامین ای برای پوست مفید است و علاوه بر کاهش التهابات درونی بدن، باعث حفظ سلامت و جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌شود.

همچنین زمانی که پوست در معرض دود سیگار و اشعه ماورای بنفش خورشید قرار می‌گیرد، ویتامین E  به کمک آن ‌می‌آید و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

مصرف ویتامین E و ویتامین C از التهاب پوستی بعد از قرار گرفتن زیر اشعه ماورای بنفش جلوگیری می‌کند و در کاهش علائمی مانند جوش و اگزما نیز مفید است.

علاوه بر این ویتامین ویتامین E به روند درمانی پوست هم کمک می‌کند و با جذب از طریق لایه اپیدرم پوست موجب درمان آفتاب سوختگی می‌گردد. آفتاب سوختگی می‌تواند در کنار عوامل دیگر منجر به سرطان پوست شود.

از آنجا که ویتامین E بازسازی و احیای سلولی را افزایش می‌دهد، برای درمان زخم، جوش و چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل همین خاصیت ضد پیری ویتامین E است که از آن در  اکثر کرم‌های دور چشم و کرم‌های ضد پیری از آن استفاده می‌شود.

ویتامین E به طور کل برای پوست مفید است و باعث می‌شود پوست جوان‌تر و سالم‌تر به نظر برسد.

۴. خواص ویتامین E برای مو

ویتامین e برای مو

ویتامین E برای مو نیز فواید زیادی دارد. از آنجا که ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود، در کاهش آسیب‌های محیطی به مو نیز کمک می‌کند.

این ویتامین موجب افزایش جریان خون‌رسانی به پوست سر می‌شود و رطوبت طبیعی پوست سر را حفظ می‌کند. در نتیجه پوست سر خشک و پوسته پوسته نمی‌شود.

برای سلامت و شادابی ساقه مو هم می‌توانید چند قطره از روغن ویتامین E را به موهای خود اضافه کنید؛ خصوصاً زمانی که موها خشک و وز شده‌اند. این کار علاوه بر حفظ سلامت، ظاهر زیباتری به موی می‌بخشد.

۵. تنظیم هورمون‌ها

ویتامین ای و چاقی

ویتامین ای می‌تواند نقش مهم و اساسی در تنظیم غدد درون ریز و سیستم عصبی ایفا کند و به طور طبیعی به متعادل کردن هورمون‌ها کمک می‌کند.

علائم نامتعادل بودن هورمون‌های بدن شامل سندرم پیش از قاعدگی، افزایش وزن، آلرژی، عفونت مجاری ادراری، تغییرات در پوست (جوش و موهای زائد)، اضطراب، ناراحتی و خستگی می‌شود.

ارتباط ویتامین ای و چاقی یکی دیگر از دغدغه‌های افراد است. این ویتامین در کل با متعادل کردن هورمون‌های بدن، دستیابی به وزن متعادل را راحت‌تر و چرخه قاعدگی را منظم  می‌کند. به این طریق می‌توانید در خود احساس انرژی بیشتری داشته باشید.

۶. کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی

کمبود ویتامین e

چنانچه دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از شروع دوره قاعدگی از قرص ویتامین E استفاده کنید، علائمی مانند گرفتگی، ناراحتی و غم، میل به خوردن برخی از خوراکی‌ها و دیگر علائم سندرم قاعدگی کاهش می‌یابد. همچنین این ویتامین شدت و مدت درد را کاهش می‌دهد و خونریزی قاعدگی را نیز کم می‌کند.

این اتفاقات به دنبال تنظیم طبیعی هورمون‌ها توسط ویتامین ای اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود چرخه قاعدگی شما منظم نگه داشته شود.

۷. تقویت بینایی

ویتامین ای و تقویت 
چشم

ویتامین ای احتمال ابتلا به بیماری تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا را که در اثر افزایش سن به وجود می‌آید، کاهش می‌دهد. این بیماری یکی از دلایل رایج کوری است.

برای این که ویتامین ای برای بینایی مؤثر باشد، باید همراه با میزان کافی از ویتامین C، بتا کاروتن و روی مصرف شود.

همچنین گفته می‌شود مصرف دوزهای بالای ویتامین E و ویتامین A به صورت روزانه می‌تواند روند بهبود و بینایی را در افرادی که تحت جراحی لیزر چشم قرار می‌گیرند، افزایش دهد.

۸. پیشگیری از بیماری آلزایمر

ویتامین e را کی 
بخوریم

تحقیقات نشان می‌دهد فعالیت ضد التهابی توکوترینول‌ها در پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر است. ویتامین ای سبب آهسته‌تر شدن روند از دست دادن حافظه در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نسبتاً شدید یا سایر اختلالات نوروژنیک می‌شود. بنابراین این ویتامین می‌تواند از دست دادن استقلال و نیازمندی به فرد کمک دهنده را نیز در بیمار به تأخیر بیندازد. مصرف ویتامین C همراه با ویتامین E احتمال پیشرفت برخی از بیماری‌های زوال عقل و جنون را کاهش می‌دهد.

۹. کاهش خطر ابتلا به سرطان و تقویت درمان دارویی

خواص ویتامین E

گاهی ویتامین ای برای کاهش عوارض ناشی از درمان‌های سرطان، مانند عوارض ناشی از پرتودرمانی و دیالیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همان‌طور که گفتیم این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی با رادیکال‌های آزاد درون بدن مبارزه می‌کند. همچنین عوارض ناخواسته برخی از داروهایی که موجب ریزش مو و آسیب به ریه می‌شوند، با مصرف ویتامین ای کاهش می‌یابد.

برخی از ایزومرهای ویتامین ای توانایی پیشگیری از سرطان را دارند. در مطالعات انجام شده روی حیوانات شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد با مصرف دوزهای خوراکی از توکوترینول رشد تومورها سرکوب شده‌اند.

با وجود این که مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است ولی تصور می‌شود برخی از مکانیسم‌ها از جمله مرگ سلول‌های سرطانی، خاموش کردن ژن‌های مرتبط با سرطان و مهار رگ زایی (رشد غیرطبیعی رگ‌های خون درون تومور) توسط توکوترینول انجام شده است.

در مطالعات مربوط به حیوانات، توانایی‌های جلوگیری از سرطان در اندام‌هایی مانند سینه، پروستات، کبد و پوست نشان داده شده است.

۱۰. افزایش استقامت فیزیکی و قدرت ماهیچه‌ها

ویتامین ای در 
بدنسازی

شاید برای شما هم سؤال باشد که آیا ویتامین E در بدنسازی تأثیر دارد؟ ویتامین ای می‌تواند استقامت فیزیکی بدن را تقویت کند، انرژی بدنی را افزایش دهد و فشار اکسیداتیو ماهیچه بعد از تمرینات ورزشی را کم کند.

این ویتامین قدرت عضلات را افزایش می‌دهد، با افزایش جریان خون خستگی را از بین می‌برد، استحکام دیواره مویرگ‌ها را بالا می‌برد و سلول‌های بدن را تغذیه می‌کند.

۱۱. کمک به رشد جنین در دوران بارداری

ویتامین ای در 
بارداری

مصرف ویتامین E در بارداری، برای رشد مناسب جنین ضروری است چرا که از اسیدهای چرب‌ ضروری محافظت می‌کند و باعث کنترل التهاب می‌شود.

برخی از متخصصان باور دارند ویتامین ای بر مراحل اولیه رشد مغز و اعصاب اثرگذار است. به همین دلیل توصیه می‌شود زنان باردار، زنان شیرده و کودکان تا سن دو سالگی مصرف مکمل‌های غذایی طبیعی حاوی ویتامین E را در برنامه خود قرار دهند و مطمئن باشند میزان کافی از این ماده را دریافت می‌کنند.

سیر تا پیاز خواص و فواید امگا 3 و نکات مصرف آن

خواص امگا 3 ، فواید امگا 3
مصرف امگا 3 فواید و خواص فوق العاده ای را برای بدن به همراه دارد، از خواص امگا 3 می توان به کمک به کاهش وزن، تسکین افسردگی، درمان بیماری آلزایمر، کنترل دیابت و مراقب از پوست و مو اشاره کرد.

تمام خواص ، فواید و نکاتی که باید در مورد استفاده از امگا 3 بدانید

این روزها کمتر کسی است که نام امگا 3 را نشنیده باشد. مصرف این ماده سبب بهبود توان ذهنی و حافظه، جلوگیری از پیری زودرس و ... و می شود. به همین منظور بهتر است که سیر تا پیاز مصرف امگا 3 را بدانید. فواید سلامتی روغن ماهی، شامل مزایای آن برای کمک به کاهش وزن و بارداری سالم است. هم چنین باعث تقویت در باروری و سلامت پوست می شود (به ویژه برای پسوریازیس و آکنه). در درمان بیماری های قلبی، کلسترول بالا، افسردگی، اختلال کم توجهی، بیش فعالی، سیستم ایمنی ضعیف، دیابت، ورم مفاصل، بیماری آلزایمر، اختلالات چشمی، انحطاط ماکولار و زخم مفید است.خواص امگا 3

خواص امگا 3

طبق گزارشات پایگاه ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی آمریکا، بیشتر فواید روغن ماهی را می توان به وجود اسیدهای چرب ضروری امگا 3 مانند دوکوزاهگزانوئیک اسید (مرجع پشتیبانی مسکن) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) در آن نسبت داد.دیگر اسیدهای چرب ضروری در روغن ماهی شامل اسید آلفا - لینولنیک یا ALA و گاما - لینولئیک یا GLA است. انواع مختلفی از ماهی ها که منبع خوبی از روغن ماهی هستند، شامل ماهی ماکرو، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی ساردین، اره ماهی، صدف، ماهی تن آلباکور، ماهی تن زرد، ماهی پهن، ماهی کولی و ماهی سالمون میباشند.کیفیت روغن ماهی به میزان زیادی به نوع ماهی که از آن گرفته می شود، بستگی دارد.

فواید سلامتی امگا 3 روغن ماهی:

روغن ماهی تاثیر زیادی بر بدن ما دارد چون به کاهش وزن، مراقبت از پوست، بهبود بینایی و دیگر مسائل سلامتی کمک می کند که در قسمت پایین شرح داده می شوند.

 خواص امگا 3

فواید سلامتی امگا 3

ارزش غذایی روغن ماهی منبع اصلی امگا 3 :

  • آب ؛ صفر گرم
  • انرژی 902
  • پروتیین :صفر گرم
  • کل چربی:100 گرم
  • کربوهیدرات:صفر گرم
  • فیبر، کل رژیم غذایی:صفرگرم
  • کلسیم:صفر میلی گرم
  • آهن:صفر میلی گرم
  • منیزیم:صفر میلیگرم
  • فسفر:صفر میلی گرم
  • پتاسیم؛صفر میلی گرم
  • سدیم:صفر میلی گرم
  • روی:صفر میلی گرم
  • ویتامین C، مجموع اسید ascorbic :صفر میلی گرم
  • تیامین:صفر میلی گرم
  • ریبوفلاوین:صفر میلی گرم
  • نیاسین:صفر میلیگرم
  • ویتامین ب 6:صفر میلی گرم
  • فولات :0 میلیگرم
  • ویتامین B - 12 [μg] 0]
  • ویتامین A، RAE [μg] 0]
  • اسیده ای چرب، اشباع شده کلی:21.29 گرم
  • اسیده ای چرب، تک اشباعی :56.56 گرم
  • اسیده ای چرب، اشباع نشده چند گانه:15.6 گرم
  • کلسترول؛ 766 میلی گرم

روغن ماهی امگا 3

ارزش غذایی روغن ماهی 

خواص و فواید امگا 3 یا همان روغن ماهی برای سلامت بدن و درمان بیماری ها

تقویت سلامت قلب:

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، آزمایش ها کلینیکی نشان داده اند که امگا 3 در کاهش مشکلات بیماری های قلبی عروقی موثر است (CVD). روغن ماهی منبع عالی امگا 3 است و بنابراین خطر بیماری های قلبی و آریتمی های قلبی را کاهش می دهد. همچنین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد (HDL). روغن ماهی از انباشت تری تری گلیسیرید جلوگیری می کند و همچنین سطح تری از تری تری گلیسیرید اضافی را کاهش می دهد.

کمک امگا 3 به کاهش وزن:

تحقیقات انجام شده نشان داده است که روغن ماهی تاثیر خوبی بر ورزش برای کاهش وزن دارد. داوطلبانی که در رژیم غذایی خود روغن ماهی داشتند، کاهش وزن بیشتری نسبت به کسانی داشتند که به طور منظم آن را مصرف نمی کردند.

امگا 3 برای تقویت سیستم ایمنی: 

مصرف منظم روغن ماهی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه باعث می شود که شما در برابر بیماری های شایعی مثل سرماخوردگی، سرفه و انفلانزا مقاومت کنید. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی فعالیت و مقدار سیتوکین ها و ایکوزانوئیدهای موجود در بدن که مسئول سیستم ایمنی بدن هستند را تقویت می کنند. روغن ماهی برای بیمارانی که از لوپوس رنج می برند مفید است، که یک بیماری خود ایمنی است.

فواید امگا 3 برای کودکان

تقویت سیستم ایمنی با امگا 3

روغن امگا 3 موثر برای درمان ایدز:

تحقیقات انجام شده، روغن ماهی را به عنوان یک روش درمانی برای ایدز مورد بررسی قرار داده است. با این حال، هنوز یک تحقیق در عمق نیاز است.

روغن ماهی برای کاهش التهاب:

روغن ماهی در کاهش التهاب خون و بافت ها موثر است. روغن ماهی در درمان اختلالات گوارشی، بیماری سلیاک، سندرم روده کوتاه و بیماری روده ملتهب (IBD) از جمله بیماری کرون و کولیت روده موثر است که هر دو اختلالات معمول روده هستند.

امگا 3 برای کمک به درمان ورم مفاصل:

روغن ماهی در درمان آرتروز، روماتیسم، علائم رینود و شرایط مشابه مفید است. استفاده از روغن ماهی می تواند به کاهش نیاز به دوزهای زیاد داروهای ضد التهاب (non) کمک کند. در آرتروز، روغن ماهی می تواند در کاهش تاثیر آنزیم هایی موثر باشد که غضروف را نابود می کنند.

امگا 3

کمک به درمان ورم مفاصل با امگا 3

امگا 3 برای تسکین افسردگی و اضطراب:

به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا 3، روغن ماهی به تسکین افسردگی، ناراحتی، اضطراب، بی قراری، خستگی ذهنی، استرس، کاهش تمایل جنسی، تمایلات خودکشی و دیگر اختلالات عصبی کمک می کند. محققان بیان می کنند که روغن ماهی می تواند در ثبات روحی و درمان اختلالات دو قطبی مفید باشد. یافته های یک مطالعه تحقیقاتی نیز نشان داد که مصرف ماهی می تواند برای سلامت روانی زنان مفید باشد و خطر گسترش افسردگی در زنان را کاهش دهد.

امگا 3 برای مراقبت از چشم:

روغن ماهی توانایی بینایی را بهبود می دهد. هم چنین به اجتناب از انحطاط ماکولار مربوط به سن کمک می کند. مطالعه ای علمی قوی در مورد فواید روغن ماهی برای مراقبت از چشم ارائه داده و در نتیجه به ادارات دولتی و پزشکان اجازه داده شده تا روغن ماهی را برای انحطاط ماکولار توصیه کنند.

امگا 3 برای درمان بیماری آلزایمر:

تحقیقات انجام شده نشان داده اند که اسیدهای چرب روغن ماهی در درمان بیماری آلزایمر موثر هستند. از آنجا که روغن ماهی یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب ضروری است، به درمان بیماری آلزایمر کمک می کند.

درمان بیماری آلزایمر

درمان بیماری آلزایمر با امگا 3

کمک به درمان بیش فعالی:

روغن ماهی با توجه به غلظت بالای اسیدهای چربش، توانایی برخورد با اختلال بیش فعالی را دارد. برای کودکانی که از بیش فعالی، نارساخوانی، دیسپراکسیا، ناتوانی در انجام وظایف، بی ثباتی احساسی، نگرش تکان دهنده، هماهنگی ضعیف، ک توجهی، حافظه کوتاه مدت ضعیف، تمرکز پایین، تمایل به قطع دیگران، بی پرواگی، عجله، تحریک پذیری، تکانشگری، IQ پایین و یا اختلالات یادگیری رنج میبرند،روغن ماهی یک درمان قطعی است.تحقیقات انجام شده نشان داده است زمانی که کودکانی که از اختلال بیش فعالی رنج می برند، به مدت 15 هفته روغن ماهی و پامچال داده شود پیشرفت های چشمگیری در رفتار آن ها بروز می کند.

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که روغن ماهی در رشد طبیعی مغز مفید است و به کودکان کمک می کند تا بر روی درس خود تمرکز کنند.همچنین مشخص شده است زمانی که زنان باردار مقادیر منظمی از روغن ماهی مصرف می کنند، کودکان نوپای آن ها هماهنگی چشم - دستشان افزایش می یابد.

امگا 3 برای مراقبت از پوست:

برای بهبود مشکلات پوست خشک با این که به نظر براق به نظر برسد، عالی است. برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند اگزما، پسوریازیس، خارش، قرمزی پوست، جراحات پوستی و جوش ها نیز می تواند مفید باشد. همچنین برخی از مردم ادعا می کنند که روغن به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند اما تحقیقات این ادعا را تایید نکرده است.

امگا 3 برای درمان آکنه:

روغن ماهی یک درمان موثر برای آکنه است. EPA موجود در روغن ماهی برای مهار شکل گیری آندروژن معروف است، که می تواند بر شکل گیری چربی در کیسه های ترشحی مو تاثیر بگذارد، که منجر به آکنه می شود.

فواید امگا 3

درمان آکنه با استفاده از امگا 3

امگا 3 برای کنترل دیابت:

بیماران دیابتی نوع دوم مستعد مشکلات قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروز ، و سکته هستند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که روغن ماهی در کاهش سطح تری گلیسیرید در بیماران مبتلا به دیابت مفید است.

امگا 3 برای جلوگیری از زخم معده:

EPA و DHA موجود در روغن ماهی، باعث می شود که در صورت ایجاد زخم معده ناشی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مفید باشد.

امگا 3 برای حمایت از بارداری سالم:

امگا 3 موجود در روغن ماهی برای زنان باردار بسیار مفید است، زیرا DHA موجود در آن به رشد چشم ها و مغز کودک کمک می کند. هم چنین به جلوگیری از تولد زودرس، وزن کم و سقط جنین کمک می کند. مصرف روغن ماهی با خوردن ماهی و یا مصرف مکمل های روغن ماهی در دوران بارداری برای رشد کلی کودک و سلامت مادر بسیار مفید است.

با این حال، لازم به ذکر است که روغن ماهی که از کبد ماهی به دست می آید، نباید در طول دوران بارداری مصرف شود. چون دارای رتینول هستند و ویتامین A معمولاً باعث مشکلاتی در زایمان می شود.

فواید امگا 3 برای زنان باردار

فواید روغن ماهی برای زنان باردار

امگا 3 برای بهبود باروری:

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بهبود باروری و تقسیم سلولی کمک می کند و کیفیت اسپرم افزایش می یابد. پس از انزال، عمر اسپرم در برابر حملات پراکسیداسیون چربی موجود در دستگاه تناسلی زن را افزایش می دهد و در نتیجه شانس بارداری را افزایش می دهد.

امگا 3 برای مراقبت از مو:

این روغن به حفظ درخشندگی خوب مو کمک می کند، زیرا امگا 3 دارای ویژگی های محرک رشد است و منبع تغذیه کیسه های ترشحی مو است. به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

امگا 3 برای جلوگیری از بیماری لو جیرگ:

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که اسیده ای چرب امگا 3 ممکن است باعث کاهش یا تاخیر بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروپیک (ALS) نیز به بیماری لو جیرگ شود.

امگا 3 و لاغری ؟

فواید و خواص امگا 3

امگا 3 برای بهبود سیستم گردش خون:

امگا 3 موجود در روغن ماهی توانایی بهبود گردش خون همراه با کاهش سطح کلسترول را دارد.همچنین اعتقاد بر این است که روغن ماهی به پیش گیری از آسم و نارسایی کلیوی کمک می کند.بسیاری از مردم نیز دوست دارند که روغن ماهی به حیوانات خانگی خود، به ویژه سگ ها و گربه هایشان بدهند، چرا که موهای آنها را براق و صاف می کند.هم چنین می تواند به سگ ها و گربه ها کمک کند تا با ورم مفاصل، که یک بیماری شایع در میان حیوانات خانگی است، مقابله کنند.

روغن ماهی باعث کاهش فشار خون در بیماران با فشار خون بالا میشود. تحقیقات انجام شده نشان داده اند که دوزهای متوسط از مکمل های روغن ماهی تاثیر کمی بر شرایط فشار خون بالا دارند.

عوارض جانبی روغن ماهی و امگا 3 :

با اینکه روغن ماهی فواید زیادی دارد اما مصرف زیادی آن می تواند باعث ایجاد آلرژی و عوارض جانبی شود. افرادی که به غذاهای دریایی یا ماهی آلرژی دارند، به طور خاص، اثراتی مانند کهیر و تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو تجربه خواهند کرد.

در مورد مصرف بیش از حدش، فرد ممکن است تنفس بد بو، ناراحتی شکم، مدفوع شل، آروغ، تهوع، ضربان قلب نامنظم و بیماری مزمن در این مورد را تجربه کند. دقت کنید که بیش از میزان مصرف توصیه شده مصرف نکنید. اجازه دهید نگاهی به برخی از اثرات جانبی بیندازیم:

کودکان:

جذب بیش از حد روغن ماهی توسط کودکان می تواند منجر به واکنش های آلرژیکی مثل خارش، خس خس یا سرفه خشک شود و همچنین ممکن است سیستم ایمنی آن ها را تضعیف کند.

عوارض امگا 3

عوارض جانبی امگا 3

زنان باردار:

با اینکه روغن ماهی فواید بسیاری برای زنان باردار دارد، اما محتوای جیوه ای موجود در آن می تواند به حافظه، توانایی های شنوایی، مهارت ها و بینایی نوزاد آسیب برساند.

احتمال افسردگی و اختلال دو قطبی:

جذب بیش از حد روغن ماهی می تواند علائم افسردگی و اختلال دوقطبی را افزایش دهد.

سرطان، بیماری کبدی:

اگر از دیابت، سرطان و بیماری های کبد رنج می برید، از مصرف اضافی این روغن اجتناب کنید چون ممکن است وضعیت بیماری را بدتر کند.

عوارض و فواید امگا 3

روغن ماهی یا امگا 3 چه عوارضی دارد؟

دیابت و فشار خون پایین:

مصرف روغن ماهی در حد افراط می تواند سطوح فشار خون را پایین تر از سطح نرمال کاهش دهد.

آیا باید روغن گیاهی را با روغن ماهی جایگزین کنیم؟

پاسخ خیر است. وب سایت های زیادی وجود دارند که به مردم توصیه می کنند که مصرف روغن گیاهی را متوقف کرده و روغن ماهی را جایگزین کنند تا دریافتی اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش دهند. روغن ماهی منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است و باید مصرف شود، اما ضرورتاً به این معنی نیست که فرد باید کاملاً روغن های گیاهی را با روغن ماهی جایگزین کند.

در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک خلاصه ای از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد:

سه نوع اسید چرب امگا 3 وجود دارد، یعنی اسید آلفا - لینولنیک (ALA)، دوکوزاهگزانوئیک اسید (مرجع پشتیبانی) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) که هر سه برای بدن مهم هستند.منابع گیاهی روغن دانه کتان، روغن سویا، روغن کنف، روغن کانولا، روغن گردو، کلزا، پریلا، چیا و توفو غنی از ALA هستند.بدن انسان توانایی تبدیل ALA به DHA و EPA را دارد اگر چه محدودیت هایی در این تبدیل وجود دارد.

چقدر روغن ماهی برای مصرف ایمن است؟

روغن ماهی می تواند به روش های مختلفی مثل کپسول مصرف شود و یا می تواند در وعده های غذایی روزانه گنجانده شود.میزان مصرف نباید بیش از 3 کپسول در روز بیشتر باشد.

1000 میلی گرم روغن ماهی حاوی حدود 300 میلی گرم اسید چرب امگا 3 است، بنابراین می توانید از مقدار روغن ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.دریافت روزانه 300 میلی گرم یا کم تر برای همه ایمن است. زنان باردار و شیرده می توانند حدود 320 میلی گرم در روز مصرف کنند.

روغن ماهی یا امگا 3

مصرف روغن ماهی ( امگا 3 )

خالص بودن روغن ماهی و امگا 3:

هنگام خرید آن به کیفیت روغن ماهی توجه کنید. تقریباً از تمامی ماهی ها - آب شیرین، پرورشی، اقیانوسی، دریایی عمیق و دریایی کم عمق به دست آمده است.تمام این ماهی ها می توانند با ترکیبات سمی مثل جیوه، آرسنیک، سرب، اشکال کلسیم، فوران، دیوکسین ها، و متیل کربن ، بر بدن انسان تاثیر منفی بگذارند.بنابراین روغن ماهی باید خالص باشد.

روغن ماهی و ویتامین ها:

ویتامین A و D:

روغن ماهی، به خصوص روغن ماهی که از جگر ماهی به دست می آید، منبع غنی ویتامین A و ویتامین D است. اما مصرف بیش از حد روغن ماهی می تواند منجر به مسمومیت غذایی، تجمع ویتامین اضافی در بدن شود که می تواند موجب عوارض جانبی جدی شود.

ویتامین E:

روغن ماهی در اکسیداسیون قرار می گیرد و می تواند فاسد شود که منجر به تشکیل رادیکال های آزاد می شود. افزودن آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E به روغن می تواند به جلوگیری از تشکیل این رادیکال های آزاد کمک کند.

مقدار بیش از حد روغن ماهی منجر به کاهش سطح ویتامین E در بدن انسان می شود.این از دست دادن ویتامین E باید با مکمل های ویتامین E تکمیل شود.ترکیب روغن ماهی و ویتامین E در بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی می تواند مفید باشد.

 

آذربایجان‌غربی استانی با ظرفیت میزبانی مسابقات مهم ورزشی است

 
آذربایجان‌غربی استانی با ظرفیت میزبانی 
مسابقات مهم ورزشی است

معاون امور مجلس،حقوقی و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان در ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی استانی با ظرفیت میزبانی مسابقات مهم ورزشی است.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، سیدهادی حسینی معاون امور مجلس،حقوقی و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان که در سفری یک روزه به ارومیه سفر کرده است در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی این شهر از جمله ورزشگاه 15000 نفری شهیدباکری، مجموعه ورزشی تختی، مجموعه 6000نفری غدیر و فرهنگسرای جوان گفت: استان آذربایجان غربی از استان های ورزشی کشور است که بدلیل هم مرزی با 3 کشور از استان های مهم کشور به حساب می آید.
وی افزود: آذربایجان غربی ظرفیت میزبانی از رویدادها و رخدادهای ورزشی مهم و معتبر را دارد و در این خصوص میزبانی لیگ ملت های والیبال در خردادماه یکی از مهم ترین مسابقات است و هم اکنون در حال بازدید از شرایط میزبانی شهر ارومیه هستم.
وی ادامه داد: در بازدید از ورزشگاه 15000 نفری نیز، امسال شاهد پیشرفت فیزیکی مناسب هستیم و هم در بازدید از سایر اماکن ورزشی شاهد امکانات خوب و آماده سازی مناسب هستیم و وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل استان و همکاران ما در اداره کل فرصت مناسبی برای جوانان این منطقه فراهم می کنند.

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 13140346
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content