فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان: امسال 300 میلیارد ریال اعتبار به ورزش آذربایجان غربی اختصاص یافته است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان: امسال 300 میلیارد ریال اعتبار به ورزش آذربایجان غربی اختصاص یافته است

معاون  توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان: امسال 300 میلیارد ریال اعتبار به ورزش آذربایجان غربی اختصاص یافته است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان گفت: امسال به غیر از اعتبارات استانی ورزش و جوانان آذربایجان غربی، 300 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای توسعه بخش ورزشی این استان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی سید علی آقازاده روز پنجشنبه در همایش تجلیل از قهرمانان و مدال آوران المپیک، جهانی و آسیایی و هیات های ورزشی برتر کشوری آذربایجان غربی افزود: افتخارآفرینی ورزشکاران در عرصه های ملی و بین المللی و به اهتزار در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران مایه اقتدار و عظمت چهره ایران در عرصه های جهانی است و باید از ورزشکاران حمایت های لازم صورت گیرد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی نیز با دارا بودن رتبه های برتر ورزشی در کشور، ورزشکاران ملی و بین المللی مقتدری را تربیت کرده که در عرصه های جهانی حضور دارند که این نشان از ظرفیت بالای ورزشی این خطه از کشور است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیز از ورزشکاران و فعالان این عرصه حمایت های لازم را می کند و امید است که شاهد افتخار آفرینی ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران درتمامی عرصه های جهانی باشیم.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ورزشگاه 15 هزارنفری شهید باکری ارومیه به زودی به شهرداری واگذار می شود و ادامه عملیات اجرایی آن را شهرداری ارومیه برعهده می گیرد.
آقازاده بیان کرد: در این استان پیشرفت های قابل توجهی در بخش اماکن ورزشی و تربیت ورزشکاران را شاهد هستیم و امید است با راه اندازی ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه نیز شاهد رشد بیش از پیش رشته های ورزشی در این استان باشیم.
سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 12000 شهید والامقام استان گفت: حرکت قهرمانان ورزشی در عرصه های بین المللی و کسب مدال های افتخار موجب اقتدار نظام شده است و این به معنای ادامه دادن راه شهدا و امام شهداست.
وی افزود: شهدا جان خود را فدا کردند تا جمهوری اسلامی ایران مقابل مستکبران تعظیم نکند و قهرمانان ورزشی هم با اهتزاز پرچم و نشان ملی در عرصه جهانی هویت ایرانی و اسلامی به جهان نشان می دهند.
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از برنامه های ما قدردانی از تلاش و غیرت ورزشکاران و قهرمانانی است که نام ایران و آذربایجان غربی را در عرصه های ملی و بین المللی زنده نگه می دارند.
وی ادامه داد: ورزش، اسلحه ای است که باید دست اشخاص صالح باشد و باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی در آیینی باشکوه که با عنوان گرامیداشت 12000 شهید والامقام استان آذربایجان غربی عصر روز پنجشنبه 15 تیرماه با حضور دکتر سیّد علی آقازاده معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در تالار همایش های شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، 144 نفر از قهرمانان و مدال آوران، مربیان و داوران و مدیران و خیّرین ورزشی و هیأت های برتر استان مورد تجلیل قرار گرفتند

یین باشکوه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران برتر ورزشی آذربایجان غربی در ارومیه

با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید

آیین باشکوه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران برتر ورزشی آذربایجان غربی در ارومیه

آیین باشکوه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران برتر ورزشی آذربایجان غربی در ارومیه

طی مراسمی باشکوه که عصر روز پنجشنبه 15 تیرماه با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در ارومیه برگزار شد از 144 نفر از قهرمانان و مدال آوران، مربیان و داوران و مدیران و خیّرین ورزشی و هیأت های برتر استان تجلیل بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی در آیینی باشکوه که با عنوان گرامیداشت 12000 شهید والامقام استان آذربایجان غربی عصر روز پنجشنبه 15 تیرماه با حضور دکتر سیّد علی آقازاده معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در تالار همایش های شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، 144 نفر از قهرمانان و مدال آوران، مربیان و داوران و مدیران و خیّرین ورزشی و هیأت های برتر استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این مراسم که با استقبال پرشور خانواده ورزش استان آذربایجان غربی مواجه شده بود قهرمانان موفق و نام آشنای ورزش کشور از جمله جهان پهلوان سیامند رحمان حضور داشتند و البته تعدادی نیز همچون سعید معروف و میلاد عبادی پور به دلیل حضور در اردوهای تیم های ملی و رقابت های آسیایی و جهانی و باشگاهی حضور نداشتند و بستگان و خانواده های آنها برای شرکت در این آیین حضور داشتند.
در این مراسم از خانواده شهید ورزشکار مدافع حرم سعید شبان تجلیل بعمل آمد.
همچنین 4 نفر از مصدومین ورزشی رشته های کبدی، ژیمناستیک و کشتی، 31 هیأت برتر ورزشی استان در ارزیابی فدراسیون ها، 9 نفر از قهرمانان و ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی و جهانی در رشته های وزنه برداری و تنیس روی میز جانبازان و معلولین، والیبال، قایقرانی، دو ومیدانی و وزنه برداری، 15 مربی و داور بین المللی، 7 خیّر ورزش یار، 8 ورزشکار و مربی عضو تیم ملی از استان در رشته قایقرانی، 6 ورزشکار و مربی عضو تیم ملی از استان در رشته بدنسازی و پرورش اندام، 4 ورزشکار عضو تیم ملّی از استان در رشته شمشیربازی، 3 ورزشکار عضو تیم ملی از استان در رشته کبدی، 8 ورزشکار و مربی عضو تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران از استان، 5 ورزشکار عضو تیم ملی ایران از استان در رشته کوهنوردی، 3 ورزشکار عضو تیم ملی از استان در رشته تنیس، 5 ورزشکار و مربی عضو تیم ملی از استان در رشته های رزمی، 3 ورزشکار و مربی عضو تیم ملی از استان در رشته کونگ فو، 3 ورزشکار عضو تیم ملی از استان در رشته ژیمناستیک در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین از مجموع 31 هیأت برتر ورزشی استان در ارزیابی فدراسیون ها، سهم آذربایجان غربی شامل: 5 رتبه اول، 3 رتبه عالی،4 رتبه دوم، 4 رتبه سوم، یک رتبه چهارم، 2 رتبه پنجم، 2 رتبه ششم، 2 رتبه هشتم و 2 رتبه نهم بود که رؤسای آنها مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین در این مراسم از فریدون سید مصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان به دلیل همکاری های بسیار تنگاتنگ و مؤثر با حوزه ورزش بعنوان مدیر موفق همیار ورزش و 6 نفر از مدیران موفق و برتر اداره کل ورزش و جوانان استان تجلیل بعمل آمد.

برپایی نمایشگاه عکس اعتیاد و کمپین " با ورزش به مبارزه با اعتیاد برویم" بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر که در درب ورودی سالن و قبل از شروع مراسم با استقبال چشمگیر شرکت کنندگان مواجه شده بود و نیز اجرای زیبای برنامه زورخانه و =پهلوانی بمناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای از نکات بارز این همایش بود

برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا

تیم ملی جوانان بوکس راهی بانکوک می‌شود

خبرگزاری فارس: تیم ملی جوانان بوکس راهی بانکوک می‌شود

اعضای تیم ملی بوکس جوانان کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا امشب راهی بانکوک خواهند شد.

، اعضای تیم ملی بوکس جوانان پس از پایان اردوی ا اردوی آمادگی(کرمانشاه) صبح امروز (چهارشنبه) به تهران بازگشتند تا ساعت 22 امشب تهران را به مقصد بانکوک محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا ترک کنند.

وزن‌کشی و قرعه کشی این رقابت‌ها روز جمعه هفته جاری انجام می شود و مسابقات از صبح روز شنبه آغاز خواهد شد.

ترکیب تیم بوکس جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا تایلند به شرح زیر است:

52 کیلوگرم: پیمان شاهپری

56 کیلوگرم: اشکان رضایی

60 کیلوگرم: حسین موسی خانی

64 کیلوگرم: اشکان رشید

69 کیلوگرم: محمد عسگری

75 کیلوگرم: مهدی ماکویی

81 کیلوگرم: رضا حسن‌نیا

91 کیلوگرم: سیدسجاد موسوی

به اضافه 91 کیلوگرم: امیرحسین ثقفی

 

کادر فنی: امید رشید، رضا مهدی پور و مرتضی سپهوند

سرپرست: ابراهیم عبادی

مسابقات تکواندو قهرمانی جهان - کره جنوبی

حسینی با شکست ترکیه به برنز جهانی نزدیک شد

خبرگزاری فارس: حسینی با شکست ترکیه به برنز جهانی نزدیک شد

میرهاشم حسینی وزن 63- کیلوگرم تیم ملی تکواندو مردان با شکست نماینده ترکیه به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور از روز شنبه (3 تیرماه) در سالن "تی‌وان آرنا" موجو آغاز و تا روز جمعه (9 تیرماه) ادامه دارد. امروز (پنج شنبه) و در ششمین روز این مسابقات، رقابت‌های مرحله مقدماتی اوزان 57- کیلوگرم گروه زنان و 63- کیلوگرم گروه مردان برگزار می‌شود.

در ادامه مسابقات امروز، میرهاشم حسینی هوگوپوش وزن 63- کیلوگرم در نخستین گام رو در روی «عمر حجامی» از مراکش قرار گرفت و با پیروزی مقتدرانه (25 بر 5) از شیاپ‌چانگ خارج شد. این تکواندوکار پیش از این در المپیک ریو 2016 و مسابقات قهرمانی جهان 2015 حضور داشته، اما دستش از کسب مدال کوتاه مانده است. 

میرهاشم حسینی در دومین مبارزه خود به مصاف آلجاندرو چانگ از آمریکا رفت. راند اول این دیدار با نتیجه 5 بر 2 به سود پارسا رقم خورد. در راند دوم این رقابت‌ها نماینده کشورمان با نتیجه 8 بر 4 هوگوپوش آمریکایی را شکست داد. این رقابت‌ در راند سوم با نتیجه به سود نماینده ایران به پایان رسید.

حسینی در سومین مبارزه به مصاف "هاکان رسبر"نماینده ترکیه رفت. در راند اول این مبارزه نماینده ترکیه بازی را با نتیجه 13 بر واگذار کرد. راند دوم این مسابقه به نتیجه 20 بر 6 به سود هوگوپوش کشورمان به پایان رسید. حسینی با این پیروی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

مهاجم پرسپولیس به تیم های آسیایی تمایل ندارد

مذاکرات براى لژیونر شدن طارمى ادامه دارد/ هدف؛ قرارداد یکساله یا مشروط با باشگاه‌هاى اروپایی

خبرگزاری فارس: مذاکرات براى لژیونر شدن طارمى ادامه دارد/ هدف؛ قرارداد یکساله یا مشروط با باشگاه‌هاى اروپایی

مذاکرات مدیر برنامه مهاجم ملى پوش تیم فوتبال پرسپولیس جهت حضور در لیگ‌هاى خارجى کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزارى فارس، مذاکرات فاضلی مدیر برنامه مهدی طارمی با باشگاه های اروپایی ادامه دارد.

 

در حالی که باشگاه پرسپولیس موافقت خود را با ترنسفر طارمی مشروط به پرداخت حق فسخ یک میلیون یورویی اعلام کرده ، مدیر برنامه هاى این بازیکن به دنبال انجام انتقال او به اروپاست.

 

طارمی از کشورهایی مانند چین و قطر پیشنهاداتی دارد که مبلغ درخواستی پرسپولیس را پرداخت می کنند اما وی تمایلی به رفتن به این کشورها ندارد.

 

هدف مدیر برنامه وی عقد قرارداد یکساله یا مشروط با داشتن حق فسخ پس از یکسال است تا وی در سال قبل از جام جهانی ضمن آشنایی نسبت به شرایط فوتبال حرفه ای اروپا، بتواند پس از جام جهانی ترنسفر بهتری را تجربه کند.

مسابقات قهرمانی کشور جوانان در بخش بانوان برگزار می شود.
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی، انجمن موی تای این فدراسیون رقابت های جوانان در بخش بانوان خود را برگزار می نماید.
 دراین مسابقات  مدعیان در استایل موی تای و جوانان 14تا15 سال  و اوزان 42-/45-/51-/57-/63.5-/71-/75-/81+ و جوانان 16 تا 17 سال و اوزان42-/ 45-/48-/51-/54-/57-/60-/63.5-/67-/71-/75-/75+ به مصاف یکدیگر می روند.
مسئول برگزاری این رقابت ها مهرک صنوبری و ناظر آن سمیه غلامی می باشد.
زمان و مکان ثبت نام ، وزن کشی  و تحویل خوابگاه 17 تیرماه از ساعت 8 لغایت 12 در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند می باشد.

رقابت های فوق در روزهای 17 و 18 تیرماه در سالن اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند برگزار می گردد

 
با توجه به عدم تمدید مجوز سیستم کاراکو از سوی فدراسیون ورزش های رزمی کلیه فعالیت های سیستم فوق کان لم يكن تلقی می گردد.
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی،  با توجه به دريافت گزارش های مستند ارسالی به این فدراسیون در خصوص نشر اخبار در فضای مجازی در ارتباط با اعزام غیرقانونی اين سيستم به نام  "تیم ملی سیستم "و موارد متعدد تخطی از تعهد نامه ١٢ بندی فعاليت سيستم ها ، برگزاری هرگونه دوره و يا هر فعاليت ديگر از سوی این سیستم از نظر فدراسیون غير قانونی مى باشد.
لازم به ذکر است ورزشکاران و خانواده های محترمشان جهت اطلاع از شرایط و یا اعلام شکایت می توانند در روزهای کاری از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ با کمیته حقوقی فدراسیون در تماس باشند.

بزرگترین جشنواره بین المللی بازیهای بومی و محلی در آذربایجان غربی برگزار می شود

بزرگترین جشنواره بین المللی بازیهای بومی و محلی در آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه شهریورماه امسال میزبان یکی از بزرگترین جشنواره های بین المللی بازیهای بومی و محلی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه هماهنگی نخستین جشنواره بین المللی بازیهای بومی و محلی که صبح دوشنبه 29 خرداد ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه این استان به خاطر وجود تکثر قومی، مذهبی و فرهنگی یکی از غنی ترین استان ها از لحاظ بازی های بومی محلی است، افزود: ارومیه شهریورماه امسال میزبان میهمانانی از 6 کشور خارجی جمهوری ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان، گرجستان و تاتارستان است و 8 استان از کشور عزیزمان نیز میهمانان بخش داخلی این جشنواره را تشکیل می دهند.
هوشنگ عطاپور در ادامه با اشاره به اینکه ثبت، گسترش و هویت بخشی به بازی های بومی محلی بستر ساز توسعه فرهنگی است، افزود: موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و باید از تمام بسترها برای تقویت فرهنگ در جامعه استفاده کرد که برگزاری بازی های بومی محلی نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: توسعه ورزش های بومی محلی و روستایی و توجه به حوزه های فرهنگی و ورزشی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است و دستگاه های استانی برای برگزاری این جشنواره نهایت همکاری را با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته باشند.
هوشنگ عطاپور همچنین ثبت جهانی آداب و سنن و فرهنگ های بومی و محلی استان را حایز اهمیت دانست و عنوان داشت: آذربایجان غربی به دلیل فرهنگ غنی و همسایگی با چند کشور دارای فرهنگ ها و آداب گوناگونی است و امروز شاهد آن هستیم که برخی از کشورهای همسایه که قوم و خویش فرهنگی هستند به دنبال ثبت جهانی برخی آثار و مالکیت معنوی آنان هستند.
وی برگزاری جشنواره بین المللی باری های بومی و محلی در استان را یک رویداد فرهنگی ورزشی خواند و گفت: ما شاهد یک رویداد تمام عیار فرهنگی ورزشی خواهیم بود چرا که از یک طرف به روستاییان عزیز و عشایر مرزدار غیور توجه می شود و از طرف دیگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی به مقوله ورزش روستاییان توجه می شود و هم یکی از مهمترین ساخت های کشور یعنی فرهنگ بومی و محلی مورد توجه و تحلیل قرار می گیرد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی به اهمیت تقویت هویت دینی و محلی مردم اشاره کرد و افزود: یکی از وسیله های دشمن تضعیف هویت ملی و ایرانی است.بفرموده امام راحل انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. تلاش این است که ایران با تکیه بر فرهنگ و ارزش های بومی و اسلامی و ایرانی، هویت مردم ما تقویت بشود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همراهی کلیه دستگاه های مرتبط با برگزاری این جشنواره، آذربایجان غربی بتواند میزبان خوبی برای ورزشکاران بازی های بومی و محلی ملی و بین المللی باشد.
دکترچمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از انجام مقدمات برگزاری این جشنواره بین المللی گفت : برای برگزاری این مسابقات 16 کمیته با چهار معاونت برنامه ریزی شده و مسابقات در 2 بخش مسابقه ای و فرهنگی و هنری برگزار می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران و هیات های ورزشی برتر استان، دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام صلح و دوستی با حضور کشور های صاحب نام و رئیس فدراسیون جهانی، جشنواره پاراگلایدر، تور بین المللی دوچرخه سواری، همایش ملی ورزش و سلامت، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در ارومیه، همایش بزرگ دوچرخه سواری در میاندوآب بعنوان شهر دوچرخه ایران، همایش کوه روی در نقده، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار، برگزاری رژه بزرگ ورزشکاران، تجلیل از خانواده های معظم شهدای ورزشکار از جمله برنامه های ورزشی استان در 6 ماهه نخست سال جاری است.
در ابتدای این جلسه کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل به تشریح اقدامات انجام گرفته برای برگزاری این جشنواره پرداخت و نشان دادن فرهنگ غنی روستاها و آداب و رسوم بومی و محلی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.
در ادامه این جلسه سعید هاشمی نیا سرپرست هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان و مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

برگزاری اردوی تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان در ارومیه

برگزاری اردوی تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان در ارومیه

هفتمین مرحله اردوی تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در تیرماه به میزبانی استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، این اردو به مدت 6 روز از مورخه 29 خرداد الی 3 تیرماه در محل سالن 6000 نفری ارومیه با حضور 10 ورزشکار جهت اعزام به مسابقات آسیایی قزاقستان که در 18 تیر ماه صورت خواهد گرفت برگزار می شود . اسامی نفرات اردو به شرح ذیل می باشد :
نوجوانان / پویا اقدسی از البرز - حسین خدری از قم - عرفان داودی از همدان - امیر حسین بیگلری از قزوین و کامران بصیری از اراک جوانان / علیرضا علیزاده - محمد رضا مرادی - سید علی کریمی - باربد صداقت هر چهار نفر از آذربایجان غربی و مجید نیکو همت از اراک

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 13140348
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content