فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا
آزادکاران بامداد فردا راهی آستانه می‌شوند

اعضای تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا بامداد فردا (دوشنبه) راهی شهر آستانه قزاقستان می‌شوند.

خبرگزاری فارس: آزادکاران بامداد فردا راهی آستانه می‌شوند
  •  
  •  

و به نقل از فدراسیون کشتی، آزادکاران کشورمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در رقابت‌های قاره کهن به مصاف حریفان آسیایی خود می‌روند.

* ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت ها به شرح زیر است:

57 کیلو: مهران رضازاده

61 کیلو: مسعود اسماعیل‌پور

65 کیلو: سیداحمد محمدی

70 کیلو: مصطفی حسین‌خانی

74 کیلو: رضا افضلی

86 کیلو: میثم مصطفی جوکار و محمدحسین محمدیان

97 کیلو: حامد طالبی زرین کمر

125 کیلو: کمیل قاسمی

آزادکاران که تمرینات خود را برای شرکت در رقابت‌های قاره کهن از هفتم فروردین آغاز کرده‌اند، عصر امروز آخرین خود را زیر نظر کادر فنی برگزار می‌کنند.

این تمرین اختصاص به مرور فن دارد و آزادکاران بامداد فردا راهی آستانه می‌شوند و تمرینات خود را تا عصر سه‌شنبه، زمان وزن کشی چهار وزن اول، در این شهر دنبال می‌کنند.

-

وزارت ورزش منتشر کرد
قرارداد یک میلیارد و سیصد میلیونی قلعه‌نویی و رحمتی/تیموریان و حیدری گرانترین بازیکنان استقلال

رقم قرارداد اعضای تیم استقلال در فصل گذشته از سوی وزارت ورزش منتشر شد.

خبرگزاری فارس: قرارداد یک میلیارد و سیصد میلیونی قلعه‌نویی و رحمتی/تیموریان و حیدری گرانترین بازیکنان استقلال
  •  
  •  

و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مازیار ناظمی شفاف سازی هزینه های ورزش حرفه ای را یک خواست عمومی از سوی مردم و رسانه ها اعلام کرد و گفت: خوشحالیم بعد از سال ها این مهم با تدبیر و مدیریت وزیر ورزش و جوانان و همراهی مجموعه مدیریتی وزارتخانه، بویژه دکتر خادم معاون وزیر و نماینده تام الاختیار وزیر در امر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این زمان میسر شد و امیدوارم با حمایت و همراهی مسئولان، نمایندگان، مردم و بخصوص رسانه ها این روند مطلوب برای جلوگیری از برخی مفاسد در ورزش ادامه داشته باشد .

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان افزود: بعد از اعلام آمادگی سرمربی و مدیر عامل باشگاه استقلال تهران برای انتشار مبالغ قرارداد و هزینه های این تیم در فصل گذشته ، این موضوع با دکتر خادم مطرح شد و با مساعدت ایشان که در بحث شفاف سازی هزینه های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بسیار پیگیر است، ریز مبالغ دریافتی بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال برای اطلاع عموم  و رسانه ها اعلام می شود.

مازیار ناظمی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان در موضوع شفاف سازی قرار دادهای  ورزش حرفه ای بویژه فوتبال جدی است و این مهم را با هدف حفظ سرمایه های مردم و کشور با همراهی دولت، مردم و رسانه ها با قاطعیت دنبال خواهد کرد.

ناظمی در پایان با تقدیر از پیشگامی برخی باشگاهها و مدیران در اعلام صحیح هز ینه های باشگاهشان گفت : شفاف سازی هزینه های فوتبال حرفه ای برنامه مهم دکتر گودرزی است و خوشحالیم که این تصمیم با استقبال مردم ، مسئولان ، نمایندگان مجلس و حتی برخی مدیران عامل ، مربیان و بازیکنان تیمها روبرو شده است

-

معاون سیاسی و امنیتی استاندار : بر ضرورت بهره‌گيري از فکر و ایده جوانان در برنامه ریزی ها تاكيد كرد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار : بر ضرورت بهره‌گيري از فکر و ایده جوانان در برنامه ریزی ها تاكيد كرد

معاون سياسي و امنيتي استاندار، بهره گيري از فکر و ایده جوانان در برنامه ریزی ها را مورد تاكيد قرار داد و گفت : مي توان با تشكيل اتاق هاي فكر در دستگاه هاي دولتي و خصوصي از ظرفيت و استعداد و از فکر و ایده های نو و خلاقانه جوانان در برنامه ريزي و تصميم گيري ها استفاده نمود.

  به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، علیرضا رادفر روزگذشته در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با تاكيد بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به بحث جوانان و مسائل مربوط به آنان گفت: اداره كل ورزش و جوانان نبايد تنها امور مربوط به ورزش را محوريت قرار دهد بلکه باید در راستاي رفع مسائل و مشكلات مربوط به جوانان و ايجاد انگيزه هاي لازم جهت پيشرفت و شكوفايي آنان نيز برنامه ريزي و اقدام نمايد.

 

 

 

  وی در اين جلسه که در استانداری برگزار شد با اشاره به بیکاری و نبود فرصت های شغلی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه ها و مشکلات جوانان، اظهار داشت: نبايد تعريف ما از اشتغال صرفا به شغل هاي پشت ‌ميزنشيني و اداري محدود شود بلكه مي توان با كارآفريني، خلاقيت و انجام حمايت‌هاي لازم، فرصت هاي جديد شغلي براي جوانان ايجاد نمود.

 

 

 

  معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری، گفت: هدف گذاری مقام معظم رهبری در آغاز هر سال نتیجه مطالعات و نیازهای کشور است که باید در راستای این هدفگذاری قدم برداشت و در سال جديد نيز كه مزين به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي است، تلاش نمود.

 

 

 

  رادفر با تاكيد بر ضرورت اجتناب از گسترش بداخلاقی در جامعه اظهار داشت: خوشبختانه با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، شاهد ترويج نشاط و اميد در جامعه هستيم بطوريكه آمار پرونده های قضایی نيز در اين مدت 9 درصد کاهش یافته است و اين موضوع بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

 

 

 

  وی تمهید مقدمات اجرای ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و هم افزایی دستگاهها را از عمده اهداف مربوط به ستاد ساماندهي امور جوانان عنوان كرد و گفت: بايد با مطالعه، برنامه ریزی و ارتقاي هماهنگي هاي لازم، بيش از پيش از ظرفيت دستگاههاي دولتي در امور مربوط به جوانان استفاده نمود در اين زمينه لازم است با تدوين استراتژی مشخص، کارهای مربوطه اولویت بندی و هدفمند شوند.

 

 

 

  وی همچنین گفت: از 17 تا 24 خرداد به عنوان هفته جوان نامگذاري شده است که باید از هم اکنون برنامه ریزی های لازم براي برگزاري هر چه بهتر برنامه هاي اين هفته انجام گيرد.

 

 

 

  وی در ادامه سخنان خود با بيان اينكه هدف ما رضايتمندي مردم است، گفت: خدمت رساني بهينه به مردم و ارتقاي رضايتمندي شهروندان از مهمترين سياست هاي پيش روي دولت تدبير و اميد است و ما نيز در استان بايد براي تحقق اين هدف متعالي تلاش تلاش نماييم.

 

 

 

  وی در پايان با بيان اهميت جلسات ستاد ساماندهي امور جوانان و لزوم حضور مديران و مسئولان ذيربط در جلسات اين ستاد افزود: از مديران عضو ستاد ساماندهي امور جوانان انتظار مي رود با توجه به اهميت موضوع شخصا در جلسات ستاد حضور يابند.

 

 

 

 


عملکرد اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در سال 92

عملکرد اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در سال 92

اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در سال 92 در هر دو حوزه ورزش و جوانان عملکرد و برنامه های قابل قبولی را به مرحله اجراء گذاشت .

 
موفقيت در حوزه ورزش قهرماني و حرفه اي:

 

سال 1392 براي ورزش استان آذربايجان غربي و نيز حوزه فرهنگي و امور جوانان به رغم شرايط خاص اقتصادي ناشي از تحريم هاي ظالمانه دشمنان نظام و كمبود اعتبارات مالي، سال موفقيت آميزي بود. سازماندهي 98602 ورزشكار در دو بخش آقايان و بانوان، كسب 116 مدال مختلف بين المللي، جهاني و آسيايي، دعوت 120 ورزشكار استان به تيمهاي ملي و حضور 46 ورزشكار در تركيب تيمهاي ملي، كسب 58 مقام تيمي كشور و منطقه اي، 472 عنوان مسابقات استان و شهرستاني، 185 مورد اعزم ورزشكار به مسابقات قهرماني كشور، منطقه اي، متمركز باشگاهي ، كسب 432

 

مدال اول، دوم و سوم كشوري، منطقه اي، متمركز باشگاهي ، برگزاري 80 دوره كلاس آموزش مربيگري و 17 دوره آموزش داوري، 13 اعزام به مسابقات برون مرزي، 3 ميزباني در حوزه برون مرزي، 39 ميزباني مسابقات قهرماني كشوري، منطقه اي، متمركز باشگاهي ، 3 ميزباني مسابقات بين المللي و آسيايي و حضور 50 تيم مختلف در ليگهاي كشوري ازجمله مهمترين عملكرد بخشهاي مختلف ورزش قهرماني، حرفه اي استان بود كه با كسب مدال طلاي سينا خليلي در مسابقات جهاني ووشو در آخرين روزهاي سال 92 و مدال طلاي ارزشمند و ركوردشكني تاريخي سيامند رحمان در مسابقات جهاني وزنه برداري معلولين جهان در امارات و اعزام سعيد رمضاني به مسابقات شمشيربازي بلغارستان و كسب عنوان پنجم تيم شهرداري اروميه در تور آسيايي تايلند در ابتداي سال 93، تكميل گرديد و شور و شعف وصف برانگيزي را به جامعه ورزش استان و كشور انتقال داد.
 
  

 

 

 

 

 

 

 توسعه ورزش بانوان:

 

 

 

سازماندهي 23509 ورزشكار خانم در جمع ورزشكاران استان، 53 ورزشكار اعزام شده استان به مسابقات جهاني و آسيايي و بين المللي، كسب 4 مدال انفرادي و 4 مقام تيمي، دعوت 21 ورزشكار به تيمهاي ملي و عضويت 22ورزشكار در تركيب تيمهاي ملي، 16مقام تيمي كشوري و منطقه اي، برگزاري 309 مسابقات داخلي و قهرماني استان و 82 اعزام به مسابقات قهرماني كشور، منطقه اي و ليگ باشگاهي. كسب 57 مدال عناوين اول، دوم و سوم كشوري، برگزاري 34 دوره آموزش مربيگري و داوري، 17 دوره آموزشي ديگر، 6 عنوان ميزباني مسابقات قهرماني كشوري و منطقه اي، 16 ميزباني مسابقات ليگ كشوري، ميزباني اردوي تيم ملي قايقراني، حضور 11 تيم در ليگهاي برتر و دسته يك كشوري، برگزاري 12 اردوي داخلي استان، 10 دوره استعداديابي ورزشي، 18 مورد فعاليتهاي فرهنگي و نشستهاي علمي. 103 مورد فعاليتهاي ورزش همگاني اعم از همايشهاي پياده روي و جشنواره هاي فرهنگي ورزشي و در مجموع 42 هيات ورزشي فعال حوزه بانوان ازجمله مهمترين بخشهاي عملكردي حوزه ورزش بانوان استان آذربايجان غربي در سال گذشته ميباشد كه با اعزام خانمها سكينه نوري، الهه قهرماني و نگين مكلايي به مسابقات قهرماني شمشيربازي آسيا در اردن و نيز خانم شهرزاد باني سعيد به مسابقات بين المللي، تنيس قطر تكميل گرديد و در اين بخش شاهد رشد و توسعه خوبي در حوزه ورزش بانوان بوديم.
 
 

 

 

  توسعه و اهتمام جدي به ورزش همگاني و تفريحي:

 

 

 

بي شك تامين شادابي و نشاط اجتماعي و سلامتي روحي و جسمي با رويكرد تندرستي بعنوان محور توسعه پايدار جوامع از طريق پرداختي به ورزش همگاني نقش مهمي در اين امر دارد و اداره كل ورزش و جوانان استان نيز در اين راستا با همكاري و هماهنگي دستگاهها و نهادهاي متناظر برنامه هاي مختلف را اجرا كرده است. برگزاري 250 همايش و جشنواره ورزش همگاني، برگزاري پياده روي هاي عمومي و خانوادگي، كوه پيمايي و كوهنوردي عمومي، دوچرخه سواري همگاني، پرواز بادبادكها و جشنواره هاي همگاني ژيمناستيك، كاراته، تكواندو، ووشو، تنيس خاكي، واليبال، فوتبال، شطرنج، هنرهاي رزمي، كونگ فو، تيراندازي، باستاني، ماهيگيري، جورابين، بازيهاي بومي و محلي. موتورسواري، اسكيت، شنا، فريزبي، پياده روي اسبهاي اصيل ايراني، آشپزي و غذذاهاي سنتي، ورزش صبحگاهي ازجمله شاخص ترين برنامه هاي حوزه ورزش همگاني و تفريحي اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان غربي در سال 92 بوده اند.
 
 

 

راه اندازي بيش از 50 ايستگاه ورزش صبحگاهي در سطح استان. برگزاري همايشهاي متعدد پياده روي خانوادگي و حضور جمعيتي بالغ بر 200 هزار نفر در پياده روي شهرستان اروميه يا پخش زنده از شبكه سوم سيما. برگزاري همايشهاي پياده روي خانوادگي در تمامي شهرستانهاي استان، ميزباني جشنواره بازيهاي بومي و محلي شمالغرب كشور، برگزاري جشنواره هاي بومي و محلي و روستائي عشايري جام نوروز، برگزاري جشنواره و بازيهاي جام مولا (ويژه آقايان) و حورا (ويژه بانوان) براي كاركنان دولت در تمامي شهرستانهاي استان، برگزاري 800مسابقه شهرستاني درراستاي عمومي سازي ورزش، برگزاري جشنواره شطرنج، فوتبال محلات و هفته پارالمپيك و ژيمناستيك، همكاري و هماهنگي در اجراي طرح پياده روي سنجي (پرس) با دانشگاه صنعتي اروميه براي اولين بار در سطح كشور، تشكيل كميته ورزش همگاني در 40 هيات ورزشي استان، كسب مدالهاي متعدد طلا، نقره و برنز كشوري و بين المللي در رشته هاي مختلف حوزه همگاني و سازماندهي 490 نفر در حوزه ورزش همگاني استان و برگزاري همايشهاي و جشنواره ها.
 
 

 

مسابقات مختلف ورزشي بمناسبت هاي متعددي همچون: ايام نوروز، ماه مبارك رمضان، دهه مباركه فجر، روز هواي پاك، روز زن، هفته پاسدار، هفته محيط زيست، دهه كرامت، هفته تربيت بدني و ورزش، هفته پارالمپيك، آزادسازي خرمشهر، هفته دفاع مقدس، هفته مبارزه با مواد مخدر، روز جهاني كودك، روز ارتش، روز پاسدار و جانباز، روز جوان، هفته مردم، هفته قضائيه، هفته نيروي انتظامي، هفته سلامت و .... در تمامي شهرستانها و بخشهاي استان در رده هاي سني مختلف بخش ديگري از اهم اقدامات و برنامه هاي حوزه ورزش همگاني و تفريحي استان ميباشد كه در نهايت منجر به كسب عنوان دومي گروه توسعه ورزش همگاني و تفريحي ارزيابي وزارت ورزش و جوانان در كشور انجاميد كه اين خود مؤيد توسعه و جهش در اين بخش بوده است.
 
  

 

 

 

 

 

 

حوزه نظارت فني بر اماكن ورزشي

 

 

 

در سال 92 پروژه هاي:
 

 

1-استخر سرپوشيده خوي. 2-سالن ورزشي روستاي گلتپه اروميه. 3-فضاي ورزشي روباز روستاي گورچين قلعه اروميه. 4-فضاي ورزشي روباز روستاي گولان اروميه
 

 

افتتاح شده اند و فضاي ورزشي روستاي گردوان اروميه و فضاي ورزشي روباز روستاي كلوانس خوي نيز به اتمام رسيده و آماده افتتاح ميباشند.
 

 

پروژه هاي:
 

 

1-زمين چمن فوتبال گردكشانه پيرانشهر. 2-سالن ورزشي كلوانس خوي. 3-سالن ورزشي حسنلو نقده. 4-سالن ورزشي دربكه پيرانشهر. 5-استخر سرپوشيده جانبازان شيميائي سردشت
 

 

در مراحل پاياني بوده و بزودي به اتمام رسيده و بهره برداري خواهند شد.
 

 

 پروژه هاي:
 

 

1-زمين چمن فوتبال شهرك فرهنگيان اروميه. 2-زمين چمن فوتبال ربط سردشت
 

 

نيز داراي پيشرفت فيزيكي بالا بوده و فقط بعلت مشكل ايجاد شده انشعابات ، كاشت چمن به مهر ماه موكول خواهد شد.
 

 

 پروژه هاي بزرگ شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي ازجمله:
 

 

 15000نفري اروميه، 5000نفري سلماس و خوی، 5000 نفري بوكان
 

 

نيز پيشرفت خوبي داشته و به بالاي 80% رسيده اند و درصورت تامين اعتبار در سالجاري قابل بهره برداري خواهند بود.
 

 

 

  تلاش جهادين در حوزه توسعه منابع و پشتيباني:

 

 

 

برگزاري 4 مورد تشريفات مناقصه براي احداث اماكن ورزشي شامل: روستاي قره آغاج اروميه، سالن تيراندازي خوي و مهاباد،، سالن هاي اسلام آباد اروميه و گلعذان سلماس، واگذاري 112 مكان ورزشي استان در قالب ماده88 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت به بخش غيردولتي و تحقق درآمد قريب به 000/000/000/14ريال، كمك بلاعوض به هياتهاي ورزشي سازمانهاي مردم نهاد بالغ بر 000/000/598/16ريال، برگزاري دوره هاي آموزشي عمومي و تخصصي ويژه كاركنان و مديران، تبديل وضعيت 35 نفر از نيروهاي قراردادي به پيماني و استخدام 33 نفر نيروي انساني متخصص از طريق برگزاري آزمون، استقرار اتوماسيون اداري و مالي مورد تائيد شوراي عالي انفورماتيك كشور، پيگيري و صيانت از اموال دولتي و جلوگيري از قلع و قمع پروژه هاي ملي و تعمير و نگهداري تاسيسات و اماكن ورزشي در سطح استان به رغم مشكلات اعتباري و تلاش در جهت رفاه و معيشت كاركنان ازجمله مهمترين بخشهاي عملكردي حوزه معاونت توسعه منابع و پشتيباني اداره كل ورزش و جوانان استان بوده است.
 
  

 

 

 

 

 

 

رشد جهشوار در حوزه هاي فرهنگي و امور جوانان

 

 

 

به رغم اينكه ادغام سازمانهاي تربيت بدني و ملي جوانان قدمتي طولاني ندارد با اين حال برنامه ها و فعاليتهاي بسيار چشمگيري در حوزه هاي فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان انجام پذيرفته است كه : همكاري و مشاركت در اردوي راهيان نور شمالغرب كشور و مناطق جنگي جنوب كشور، بازديد يادمانهاي شهدا، برگزاري جلسات شبكه ايثار و شهادت. توزيع بسته هاي فرهنگي درراستاي تجهيز نمازخانه ها، برگزاري جشنواره زير سايه خورشيد و استقبال از خادمين رضوي در دهه كرامت، برگزاري جلسات و نشستهاي كميته فرهنگي هياتهاي ورزشي استان. برگزاري نمايش عكس با موضوع هفته دفاع مقدس، عقد تفاهمنامه نماز با ستاد اقامه نماز استان، برگزاري جشنواره تجليلي از مربيان اخلاق مدار، عقد تفاهمنامه با مديريت حوزه هاي علميه استان، برگزاري جلسات استاني كميته فرهنگي و پيشگيري از مواد مخدر، برگزاري مراسمهاي سوگواري در ايام شهادت و جشن ميلاد و مناسبتهاي مذهبي با همكاري سازمان بسيج ورزشكاران، مشاركت در اجراي برنامه هاي هفته پارالمپيك (شامل: گلباران مزار شهدا، ديدار با خانواده هاي معزز شهداء و جانبازان، برگزاري مراسم دعاي زيارت عاشورا و جلسات شوراي اقامه نماز و اقدامات فرهنگي در جريان مسابقات ليگ برتر واليبال كشور(اعم از پيامهاي فرهنگي و اخلاقي، محوطه سازي و پخش اذان مغرب به صورت زنده و ...)
 

 

برگزاري جلسات كميته هاي عفاف و حجاب و امر به معروف و نهي از منكر، برگزاري همايش 9 دي روز بصيرت، برگزاري جشنهاي هفته وحدت، برگزاري محافل و مجالس قرآني و اجراي طرح رحمه للعالمين در مساجد، برگزاري جلسات ستاد دهه مباركه فجر، مشاركت و شركت در مراسم مهماني لاله ها و تجديدميثاق با شهدا، اجراي بيش از 390 عنوان برنامه فرهنگي و ورزش و جوانان در ايام ا... دهه مباركه فجر، شركت در رزمايش بسيج و برگزاري كارگاه ها و جلسات (آموزش عفاف و حجاب كاركنان خانم، اجراي نمايشگاه طرح نوروز، برگزاري طرح سمن هاي برتر و تمديد و تاسيس 7 سازمان مردم نهاد در آخر سال 92 ، بزرگداشت هم انديشي سازمانها، مردم نهاد با استاندار آذربايجان غربي، مشاركت و همكاري در برگزاري مراسم تجليل از قهرمانان ورزش و جوانان برتر.
برگزاري و اجراي تورهاي گردشگري و بيابان نوردي با هدف زمين شناسي، شركت در دوره توانمندسازي تشكلها با موضوع كارآفريني و اشتغال، بازديد سمن ها از مناطق تاريخي كشور، راه اندازي شبكه ايثار و شهادت، دبيرخانه استاني آن تحت عنوان شبكه وارثون با مجوز رسمي وزارت، برگزاري موفقيت آميز دوره توانمندسازي، تشكلهاي علمي و پژوهشي كشور با حضور مسئولين وقت وزارت، برگزاري كلاسهاي آموزشي و بروزرساني پورتال جامع اوقات فراغت، برگزاري مسابقات ورزشي بين سازمانهاي مردم نهاد، برگزاري كارآفرين و اشتغال جوانان، ديدار نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه، برگزاري مسابقات اذان و حفظ و قرائت قرآن بين كاركنان، برگزاري سوگواري هاي ايام فاطميه و اعزام به اردوهاي راهيان نور جنوب كشور . بخش عمده اي از تلاش معاونت فرهنگي و امور جوانان در سال 92 بوده است كه با اجراي بيش از 1000مورد برنامه مختلف در زمينه هاي علمي و پژوهشي، اعتقادي و مذهبيف هنري و ادبي، نيكوكاري و امور خيريه، حقوق جوانان، گردشگري، جريان شناسي و انديشه، ميراث فرهنگي، فرهنگي و ورزشي، رسانه و ارتباطات، بهداشت و سلامت، فرهنگ و ازدواج، عمران و آباداني، هنر و ادبيات، ميراث معنوي، اجتماعي و شبكه در قالب عملكرد 32 سمن فعال و 15 سمن نيمه فعال استاني و 96 سمن شهرستاني حوزه معاونت فرهنگي و امور جوانان به اجرا در آمده است.
 
 
افتخاري در خدمت صادقانه و بي منت و حركت با عزم ملي و مديريت جهادي
بسي افتخار و غرور نصيب خادمين اين نظام مقدس اسلامي گرديده است كه توفيق خدمت به ملت شريف اين مرز و بوم بخصوص جوانان و نوجوانان عزيز را همچون مدالي پرافتخار بر سينه خود دارند و هدف اصلي نيز اعتلاي نام ايران اسلامي و توفيق خدمت صادقانه است و از اينكه در اين سير پرفراز و نشيب و درياي متلاطم، كشتي ورزش و جوانان استان به فضل الهي و با استعانت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري ، رياست محترم جمهوري و مقام عالي وزارت و ساير خدمتگزاران و دلسوزان عالي استان به موفقيت و آرامش قابل قبول دست يافته است، خداوند بزرگ را شكرگزاريم و اميدواريم كه در سالي كه از سوي رهبر فرزانه انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي نامگذاري گرديده است. همه باهم با عزمي جهادين در مسير اعتلاي نام ايران عزيز اسلامي در سنگر خطير ورزش و جوانان گام برداريم و توفيق خدمت را توشه پربار و پرافتخار خود نماييم.

بوکس قهرمانی جوانان جهان/ نخستین پیروزی تیم ایران به دست آمد

بوکس قهرمانی جوانان جهان/ نخستین پیروزی تیم ایران به دست آمد

 «هادی ماکویی» جوان خوش آتیه و نامی آذربایجان غربی نخستین پیروزی تیم بوکس جوانان ایران را در مسابقات بوکس قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان بدست آورد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، مسابقه های بوکس قهرمانی جوانان جهان که انتخابی بازی های المپیک جوانان در شهر نانجینگ چین محسوب می شود، عصرسه شنبه با حضور 437 بوکسور از 98 کشور جهان در شهر صوفیه بلغارستان آغاز شد.
هادی ماکویی تنها نماینده ایران در روز نخست در وزن 60 کیلوگرم مقابل حریفی از کانادا در 3 راند متوالی به پیروزی دست یافت.
ماکویی در مبارزه بعدی خود به دیدار برنده نمایندگان هلند و اسلوونی خواهد رفت.
هدایت این تیم را غلامرضا کریمی (سرمربی)، اصغر اشرفی و علیرضا استکی (مربی) برعهده دارند.


30 / 1 / 1393برچسب:, :: 11:56 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

نسخه چاپي
خداحافظی ملی‌پوشان استقلال با قلعه‌نویی/ تمرین آبی‌ها امروز تعطیل شد

بازیکنان ملی‌پوش تیم استقلال شب گذشته با سرمربی این تیم خداحافظی کردند.

خبرگزاری فارس: خداحافظی ملی‌پوشان استقلال با قلعه‌نویی/ تمرین آبی‌ها امروز تعطیل شد

، اعضای تیم فوتبال استقلال شب گذشته ساعت 20 و با تاخیر از جده عربستان به تهران رسیدند.

ملی پوشان تیم استقلال به محض رسیدن به فرودگاه با امیر قلعه نویی خدا حافظی کرده و ظاهرا قرار است خود را به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی برسانند.

آندرانیک تیموریان به محض رسیدن به فرودگاه امام(ه) خطاب به قلعه نویی گفت: ما را حلال کنید؛ امسال سال سختی داشتیم و اگر کم و کاستی بود شما ما را ببخشید.سرمربی تیم استقلال خطاب به هافبک تیمش گفت: من از شما ممنون هستم و تلاشتان را انجام دادید. در جام جهانی برایتان آرزوی موفقیت می کنم.

همچنین امیر حسین صادقی، هاشم بیک زاده، آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری نفراتی بودند که در فرودگاه با تمامی اعضای استقلال خداحافظی کردند.

این موضوع در حالی اتفاق افتاد که فتح الله زاده و کی روش در این چند روز بر سر بازیکنان ملی پوش استقلال بارها علیه یکدیگر صحبت کردند و حتی مدیر عامل استقلال مدعی شد که از کی روش به فیفا شکایت کرده است.

* حجت الاسلام علیپور نیز که در سفر استقلال به عربستان در کنار این تیم حضور داشت و با قلعه نویی صحبت و پس از دقایقی با وی خداحافظی کرد.

به گزاش فارس تمرین امروز تیم فوتبال استقلال تعطیل است و قرار است بازیکنان فردا ساعت 17 برای بازی تشریفاتی مقابل الریان در ورزشگاه آزادی تمرین کنند.

نسخه چاپي
هفته سی و چهارم لالیگا
مصاف بارسلونا با بیلبائو پس از ناکامی در کوپا‌دل‌ری

بارسلونا فردا شب در هفته سی و چهارم رقابت‌های لالیگا به مصاف اتلتیک بیلبائو خواهد رفت.

خبرگزاری فارس: مصاف بارسلونا با بیلبائو پس از ناکامی در کوپا‌دل‌ری

، هفته سی و چهارم رفابت‌های لالیگا فردا شب با انجام چهار دیدار پیگیری می‌شود و در مهم‌ترین مسابقه بارسلونا که هفته گذشته با شکست مقابل رئال مادرید در فینال کوپا‌دل‌ری اولین جام فصل را از دست داد تا پس از حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا یک ناکامی دیگر برای این تیم رقم بخورد، از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه میزبان اتلتیک بیلبائو خواهد بود.

شاگردان مارتینو که تنها شانس باقی مانده خود را قهرمانی در لالیگا می‌دانند که آن هم با وجود صدرنشینی اتلتیکو مادرید و سوم بودن بارسلونا از دستان این تیم خارج است و کاتالان‌ها برای رسیدن به آن باید منتظر شکست رقیبانشان باشند، در حالی به مصاف بیلبائو خواهد رفت که این تیم با 62 امتیاز و 16 امتیاز کمتر از بارسلونا در رده سوم جدول قرار دارد.

در سایر مسابقات آلمریا از ساعت 14 و 30 دقیقه از سلتاویگو پذیرایی می‌کند؛ رئال بتیس از ساعت 19 و 30 دقیقه به مصاف رایووایکانو می‌رود و سویا از ساعت 21 و 30 دقیقه میزبان گرانادا خواهد بود

نسخه چاپي
نگاه کادر فنی شرایط فنی و میزان آمادگی کشتی‌گیران بود
لایق: هیچ کشتی‌گیری را خارج از فرآیند به آسیایی نمی‌بریم/ فقط قهرمانی در جام تختی ملاک نبود!

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: هیچ کشتی‌‌گیری را خارج از فرآیند انتخابی تیم‌های ملی به رقابت‌های قهرمانی آسیا نمی‌بریم.

خبرگزاری فارس: لایق: هیچ کشتی‌گیری را خارج از فرآیند به آسیایی نمی‌بریم/ فقط قهرمانی در جام تختی ملاک نبود!
  •  

رضا لایق ، در خصوص ترکیب اعلام شده تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و برخی انتقادات به این ترکیب گفت: مسابقات قهرمانی کشور، جام تختی و جام جهانی ملاک انتخاب نفرات بود. در برخی اوزان ممکن است کشتی‌گیری قهرمان جام تختی شده باشد، اما با تصمیم کادر فنی کشتی‌گیر دیگری اعزام شود.

وی ادامه داد: دورنمای کشتی برنامه‌ریزی برای آینده این رشته است؛ نگاه کادر فنی هم برای انتخاب نفرات، شرایط فنی و میزان آمادگی کشتی‌گیران بود و فقط قهرمانی در جام تختی ملاک نبود. از طرفی سرمایه‌گذاری برای آینده کشتی از اهداف ماست. به عنوان مثال در وزن 65 کیلوگرم نصیری نفر اول تیم ملی بود، اما نفر دوم این وزن یعنی محمدی به مسابقات اعزام می‌شود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص اینکه مدیر تیم‌های ملی عنوان کرده بود که ملاک حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا جام تختی است، اما نفراتی که در این جام حضور نداشتند یا عملکرد موفقی نداشتند انتخاب شدند و با توجه به این شرایط ممکن است در آینده کشتی‌گیران انگیزه‌ای برای حضور در این مسابقات نداشته باشند، گفت: ترکیبی از نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور و جام تختی را به جام جهانی بردیم و از برآیند این رقابت‌ها تیم را انتخاب کردیم. نگاه کادر فنی به افرادی بود که در جام جهانی کشتی گرفته بودند.

لایق در پاسخ به این سؤال که وقتی می‌گوییم ملاک انتخاب کشتی‌گیران از جام تختی است، این توقع در کشتی‌گیر ایجاد می‌شود که حق اوست که به مسابقات اعزام شود، گفت: تصمیمی گرفته می‌شود که برای کشتی ما مفید باشد. هیچ کشتی‌گیری را خارج از فرآیند انتخابی به قهرمانی آسیا نمی‌بریم و تمام نفرات بر اساس فرآیند انتخاب شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اگر کشتی‌گیر گمنامی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی قهرمان شود، برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب خواهد شد، گفت: اگر شرایطش را داشته باشد حتما؛ هیچ کاری بدون ایراد نیست. شاید در آئین‌نامه ایراداتی وجود داشته باشد، اما سال اول بخشی از آن و سال دوم قسمت دیگری اصلاح شد.

-

نسخه چاپي
امیدوارم پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهم
نصرآزادانی: تکواندو دوباره اوج گرفته است/ نباید به کسب این مدال‌ها قانع باشیم

تکواندوکار تیم‌ ملی گفت: خوشبختانه تیم ملی با نتایجی که کسب کرده اوج گرفته، اما نباید به کسب این مدال‌ها قانع باشیم.

خبرگزاری فارس: نصرآزادانی: تکواندو دوباره اوج گرفته است/ نباید به کسب این مدال‌ها قانع باشیم
  •  
  •  

، تورنمنت بین المللی تکواندوی آلمان کلاس G1 از روز جمعه 22 فروردین ماه با حضور 865 تکواندوکار از 62 کشور جهان در شهر هامبورگ آلمان آغاز شد که در پایان این رقابت‌ها تیم ملی ایران با کسب 6طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی نخست ایستاد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. علیرضا نصرآزادانی یکی از ملی پوشان اعزامی به این رقابت‌ها با مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد.

علیرضا نصرآزادانی  در مورد حضور در تورنمنت بین‌المللی آلمان، اظهار داشت: رقابت‌های خوبی در آلمان پیگیری شد که در آن مسابقات حریفان سرسختی را پیش رو داشتم و با شکست آنها به مدال طلای مسابقات دست یافتم. در فینال این رقابت‌ها نماینده اسپانیا را شکست دادم که سال قبل در کشورشان پای فینال بازی را مقابل او واگذار کرده بودم. به هر حال لطف خدا بود که توانستم ناکامی سال گذشته را جبران کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که گویا با کسب مدال طلای وزن 74- کیلوگرم با اعلام کادرفنی تیم ملی تکواندو توانست جواز حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا را بدست آورد، گفت: مسعود حجی‌زواره حریف بسیار خوبی برای من بوده و است او در آلمان با بدشانسی روبه‌رو شد و مقابل نماینده اسپانیا بازی را واگذار کرد. در حال حاضر کادرفنی مسئولیت حضور در وزن 74 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا را برعهده من واگذار کرده است.  کادر فنی به من اعتماد کرده و امیدوارم که بتوانم پاسخ اعتماد آنها را در مسابقات قهرمانی آسیا بدهم.

نصرآزادانی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه تیم ملی بعد از حضور در تورنمنت هلند اوج گرفته، اما نباید ما به این نتایج کسب کرده قانع باشیم. همه نفرات حاضر در اردوها باید تلاش کنند تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

به گزارش فارس، بدین ترتیب ترکیب 6 نفره اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد و تا به امروز فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی، مهدی خدابخشی، یوسف کرمی و مرتضی شیری تکواندوکاران حاضر در این رقابت‌ها هستند. البته سرمربی تیم ملی همچنان معتقد است که تا لحظه آخر تکلیف نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نیست.

بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 5 تا 8 خردادماه در ازبکستان برگزار خواهد شد.

-f

نسخه چاپي
نخستین نشست کمیته علمی در مرکز نظارت بر تیم‌های ملی برگزار شد

اولین نشست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و اعضای کمیته علمی در محل این مرکز برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نخستین نشست کمیته علمی در مرکز نظارت بر تیم‌های ملی برگزار شد
  •  
  •  

ب و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، این نشست به منظور جمع بندی نتایج حاصله از نشست های تخصصی با روسا و کادر فنی فدراسیون های اعزامی به بازی های آسیایی و سیاستگذاری در خصوص این بازی ها در مرکز نظارت بر تیم های ملی برگزار شد.

در این نشست کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به اهمیت فعالیت مرکز نظارت بر تیم های ملی و انتصاب ریاست جدید آن به خلاء نبود چنین مرکزی در جهت اجرایی نمودن مصوبات هیات اجرایی اشاره کرد و گفت: شورای ارزیابی و تحلیل فنی به عنوان مکمل در کنار مرکز نظارت بر تیم های ملی در راستای اهدافی که برای آنها ترسیم شده عمل خواهد نمود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت پشتوانه علمی و تصمیمات این مرکز افزود: ما با همکاری تمامی کمیته ها و به خصوص کمیته علمی برای موفقیت در بازی های آسیایی و المپیک برنامه ریزی می کنیم.

در ادامه جلسه اعضا برای برگزاری یک همایش علمی یک روزه با حضور کارشناسان ورزشی و پیشکسوتان با محوریت ارزیابی کاروان ایران در بازی های آسیایی اینچئون به توافق رسیده و قرار شد هر رشته بر اساس میزان امیدواری آنها به مدال آوری و تفکیک رنگ مدال ها طبقه بندی شده و برای هر سطح برنامه های خاصی در نظر گرفته شود.

-

نسخه چاپي
انتخابات بسکتبال را برگزار نمی‌کنیم!
سجادی: تیم ملی نباید به خاطر لیگ قهرمانان آسیا صبر کند/وزارت نظری درباره کی‌روش ندارد

معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان معتقد است که وقتی لیگ برتر فوتبال زودتر تمام شده دیگر تیم ملی نباید به خاطر لیگ قهرمانان آسیا صبر کند.

خبرگزاری فارس: سجادی: تیم ملی نباید به خاطر لیگ قهرمانان آسیا صبر کند/وزارت نظری درباره کی‌روش ندارد
  •  
  •  

بهاره محمدی- ، نصرالله سجادی، بعد از رفتن حمید سجادی در دولت یازدهم معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را برعهده گرفت. در اولین اقدام انتخابات فدراسیون‌هایی که مدت‌ها با سرپرست اداره می‌شد را برگزار کرد، اگرچه برگزاری این انتخابات و بحث شوراها حاشیه‌هایی را به همراه داشت، اما وزارت ورزش طبق قانون برخورد کرد تا انتخابات در سلامت کامل برگزار شود. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از فدراسیون‌ها سروسامان بگیرند و فضا برای برگزاری بازی‌های آسیایی بهتر فراهم شود.

بازی‌های آسیایی 2014، جام جهانی فوتبال و بحث‌های مطرح شده درباره سرخابی‌ها باعث شد تا سراغ سجادی برویم و گفت‌وگوی مختصری با وی داشته باشیم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

* فارس: ابتدا از بازی‌های آسیایی شروع می‌کنیم؛ درباره حریفان ایران گزارشی به شما داده می‌شود؟ کارشناسان گزارشات خاصی را به شما داده‌اند؟

از آبان ماه تک تک رشته‌هایی که قرار است به اینچئون اعزام شوند، رشته‌هایی که شانس مدال دارند و یا مدال کسب می‌کنند با اعضایشان، کادر فنی و روسای فدراسیونها جلسه داشتیم و مسائل را بررسی کردیم. آنها از وضع خودشان و رقبایشان به ما تحلیل داده‌اند، می‌دانند رقیبانشان چه کسانی هستند. مثلا در کشتی در کدام وزن چه تیم‌هایی شرکت می‌کنند و رقیبان چه کسانی هستند. همه مشخص شده‌اند. حتی پیش‌بینی مسائل مالی شده، نیازها را اعلام کرده‌اند، اگر نیاز به مربی خارجی بوده گفته‌اند و ما هم تلاش کردیم بیشتر موارد را  تامین کنیم. همه اطلاعات را به صورت دقیق استخراج کرده‌ام و اطلاعات دقیقی دارم. اطلاعات ما بر اساس اطلاعاتی است که فدراسیون‌ها داده‌اند. از طرفی کارشناسانی داریم که اطلاعاتی دارند. من هم غریبه نیستم و با این بازی‌ها آشنا هستم. از 16 دوره 9 دوره شرکت کرده‌ام و می‌دانم بازی های آسیایی چیست. نظارت های ما با شناخت است.

* فارس: به نظر می‌رسد با اطلاعات دقیقی که دارید می‌توانید بگویید ایران در این بازی‌ها چه مقامی کسب می‌کند؟

پیش‌بینی روی کاغذ یک موضوعی است و در عمل موضوع دیگر، بنابراین کارها باید اجرا شود. به فاصله 45 روز قبل از بازی‌ها می‌توان گفت وضعیت هر رشته به چه صورت است. حالا نباید روی این موضوع اصرار کنیم و باید رشته ها خوب ظاهر شوند. این خوب ظاهر شدن به این معنا نیست که فقط در مسابقات شرکت کنند. با فدراسیون‌ها و ورزشکاران در این مورد جدی صحبت کرده‌ایم.

* فارس: برای حل مشکلات مالی در خصوص این بازی‌ها هم فکری کرده‌اید؟

امیدوار هستیم در این مورد مشکلی نداشته باشیم و اعتبارات به موقع تخصیص داده شود.

* فارس: بدهی‌های کشتی همچنان پابرجاست و مسئولان این فدراسیون گفته‌اند بودجه‌ای که وزارت می‌دهد برای هزینه‌های جاری است، کمکی برای حل این مشکل می‌کنید؟

ما دنبال این هستیم و حتما کمک می‌کنیم تا مشکلات آنها حل شود.

* فارس: مجامع انتخاباتی بوکس، سوارکاری، تیراندازی، بسکتبال هنوز مشخص نشده، وضعیت این فدراسیون‌ها به چه صورت خواهد بود؟

-

پورایراندوست: ورزشکاران آذربایجان غربی در اینچؤن شایستگی های خود را نشان خواهند داد

پورایراندوست: ورزشکاران آذربایجان غربی در اینچؤن شایستگی های خود را نشان خواهند داد

جلسه هماهنگی حضور شایسته ملّی پوشان آذربایجان غربی در بازیهای آسیایی اینچؤن کره جنوبی برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی جلسه هماهنگی حضور موفق و شایسته ورزشکاران استان در بازیهای آسیایی اینچؤن کره جنوبی با حضور رؤسا و دبیران هیأت های: دو ومیدانی، جانبازان و معلولین، شمشیربازی، تیراندازی و قایقرانی بعنوان هیأت هایی که ورزشکاران آنها از شانس بسیاری بالایی برای حضور و کسب مدال در این رقابت های معتبر آسیایی برخوردارند برگزار گردید.
کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در این جلسه از تلاش و همدلی مضاعف برای پیگیری شرایط و نحوه تمرینات و آمادگی ورزشکاران شایسته استان و نیز حل مسائل و مشکلات احتمالی آنان در زمان باقی مانده تا بازیهای آسیایی اینچؤن کره جنوبی خبر داد و گفت: ورزشکاران آذربایجان غربی با غیرت و همّت مثال زدنی خود بدون شک شایستگی های خود را در آسیا نشان خواهند داد و با کسب مدال های خوشرنگ موجب خشنودی مردم و عزّت و افتخار کشور عزیزمان خواهند شد. از این رو اداره کل ورزش و جوانان استان با پیگیری جدّی شرایط و نحوه تمرینات و آمادگی ورزشکارانی که حضور آنان در کره مسجّل گردیده و نیز ورزشکارانی که از شانس بسیار بالایی برای حضور در اینچؤن برخوردارند، سعی دارد تا با تشکیل جلسات و هماهنگی های لازم و نیزحمایت ها و مساعدت های بموقع زمینه حضور موفق آنان در این بازی ها را فراهم نماید.
 

 

 

در ابتدای این جلسه شادمان رئیس هیأت قایقرانی، فهیمی رئیس هیأت دو ومیدانی، صیادی رئیس هیأت ورزشهای جانبازان و معلولین، نجف زاده دبیر هیأت شمشیربازی و اسفندیاری دبیر هیأت تیراندازی به ارائه آخرین وضعیت و شرایط ورزشکاران و ملّی پوشان خود برای حضور در بازیهای آسیایی اینچؤن کره جنوبی پرداختند.

نسخه چاپي
تکواندو نسبت به چند ماه گذشته رشد کرده است
کرمی: همه ما سوار یک خودرو شده‌ایم تا به اهدافمان برسیم/ آمده‌ام تا دوباره بدرخشم

کاپیتان تیم ملی تکواندو گفت: از رئیس سازمان تیم‌های ملی تا دیگر نفرات همه سوار یک خودرو شده‌ایم تا به اهدافمان در تکواندو برسیم.

خبرگزاری فارس: کرمی: همه ما سوار یک خودرو شده‌ایم تا به اهدافمان برسیم/ آمده‌ام تا دوباره بدرخشم
  •  

، تورنمنت بین المللی تکواندوی آلمان از روز جمعه با حضور 865 تکواندوکار از 62 کشور جهان در شهر هامبورگ آلمان پیگیری شد. تکواندوکاران رنکینگ دار جهت کسب امتیاز بیشتر برای بدست آوردن سهمیه المپیک 2016 برزیل در این مسابقات حضور پیدا کردند.

یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تنها نماینده ایران در وزن 87- کیلوگرم، در دور اول استراحت داشت، سپس نماینده لهستان را 15 بر 5 شکست داد و در دومین مبارزه تکواندوکار قزاقستان را با نتیجه 11 بر یک شکست داد.

در مرحله نیمه نهایی حریف آلمانی از ادامه مسابقات انصراف داد و کرمی راهی فینال شد. کاپیتان تیم ملی در فینال نماینده کانادا را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

کرمی ، در مورد کسب حضور در تورنمنت بین‌المللی آلمان، اظهار داشت: حضور در تورنمنت آلمان تقریبا از لحاظ فنی شباهت زیادی به تورنمنت هلند داشت. کشورهای زیادی در این رقابت‌ها حضور داشتند و به همین دلیل رقابت‌ سنگینی بین نفرات وجود داشت. البته ناگفته نماند که برخی از کشورهای مدعی به دلیل نزدیک بودن مسابقات قهرمانی اروپا دراین رقابت‌ها شرکت نکردند.

وی افزود:‌ نتایجی که در این رقابت‌ها کسب شد حاصل تلاش تمریناتی بود که از روزهای دوم و سوم عید در اردوها داشتیم. همه بچه‌ها بلااستثنا خوب مبارزه کردند و به حقشان در این مسابقات رسیدند. من هم بارها گفته‌ام یا نباید دوباره به تیم ملی می‌آمدم و یا اینکه پس از مدت‌ها که به تیم ملی بازگشتم باید تمام تلاشم را انجام دهم.

کاپیتان تیم ملی تکواندو در ادامه گفت:‌ شاید نیازی به اشاره کردن نباشد، اما این را همه می‌‌دانند که بعد از المپیک لندن حواشی برای من به وجود آمد که یک سال از حضور در جمع خانواده تکواندو دور بودم. متأسفانه یکسری از دوستان حرف‌هایی غیرمنطقی در مورد من می زدند که همان صحبت‌ها برایم حاشیه به وجود آورد. خوشبختانه حالا به تیم ملی بازگشتم و با 20 روز تمرین کردن به تورنمنت هلند اعزام شدیم و نتیجه خوبی هم کسب کردیم و در دومین حضورم در تورنمنت آلمان مدال طلای مسابقات را کسب کردم.

کرمی در ادامه در واکنش به این سؤال که آیا در مسابقات قهرمانی آسیا نیز شاهد درخشش شما خواهیم بود یا خیر،‌ گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که در قهرمانی آسیا نیز نتایج قابل قبولی را کسب کنم. به هر حال عزمم را جزم کرده‌ام تا دوباره به روزهای اوج بازگردم. از اینجا به بعد هم امیدوارم که به کمک خدا نتایج قابل قبولی را کسب کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که کارشناسان معتقدند عملکرد تیم ملی نسبت به 4 ماه گذشته روند رو به رشدی را داشته است آیا شما نیز با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت: صددرصد با این موضوع موافقم. تیم ملی برای رسیدن به موفقیت نیاز به چند فاکتور دارد. به اعتقاد من همدلی، همسو بودن مربیان و بازیکنان می‌تواند تکواندو را به هدفش برساند. از رئیس سازمان تیم‌های ملی تا دیگر نفرات همه سوار یک خودرو شده‌ایم تا به اهدافمان برسیم.

-

برای حضور در مسابقات جهانی مالزی
21 موی تای کار به مرحله دوم اردوی تیم ملی دعوت شدند

مرحله دوم اردوی تیم ملی موی تای ایران به منظور شرکت در مسابقات جهانی مالزی از امروز (سه شنبه) آغاز شد.

خبرگزاری فارس: 21 موی تای کار به مرحله دوم اردوی تیم ملی دعوت شدند
  •  

  و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، اردوی نخست تیم ملی بزرگسالان با دعوت از 45 موی تای کار و 7 مربی از تاریخ 17 تا 25 فروردین‌ماه برگزار شد.

در اردوی نخست جعفر احمدی، مسعود مینایی، علی زرین فر، مهرداد صیادی، شهرام دالوند، مجید رازانی، عبدالحسین عباسی، سجاد کاظم زاده و محمود ستاری حضور نیافتند، اما برای ایجاد فرصت مجدد برای نامبردگان، انجمن موی تای این افراد را به همراه برخی از موی تای کاران مستعد را به اردوی دوم دعوت نمود.

قرار است مرحله دوم تا 31 فروردین ماه جاری در سالن علی ابن ابی طالب شهر آبسرد دماوند استارت زد.

تمرینات آماده سازی تیم ملی موی تای کشورمان در دو نوبت صبح و بعدازظهر طبق برنامه انجام خواهد شد تا ملی پوشان با آمادگی کامل گام به این رقابت‌های معتبر جهانی بگذارند.

قرار است این مسابقات از 10 تا 20 اردیبهشت‌ماه در جزیره لنکاوی مالزی در 14 وزن برگزار شود.

اسامی نفرات دعوت شده به اردوی مرحله دوم به شرح زیر است:

وحید روشنی (گیلان)، یاسر پرمهر (خوزستان)، محمد قاعد رحمت (لرستان)، شهرام دالوند (لرستان)، مجید رازانی (لرستان)، جمال مدنی (کردستان)، کاوه سلیمانی (کردستان)، پیام ملک محمدی (کردستان)، حسین کرمی (کردستان)، جعفر احمدی (البرز)، مسعود مینایی (البرز)، علی زرین فر (البرز)، مهرداد صیادی (البرز)، رضا علیوردی (البرز)، مسعود عبدالملکی (تهران)، محمود ستاری (تهران)، مجید فلاح (تهران)، سجاد کاظم زاده (تهران)، حمید سجادی (تهران)، مصطفی رجبی (تهران) و عبدالحسین عباسی (اصفهان)

اسامی کادر فنی:

سرمربی: مرتضی علی پناهی

مربی: محمد پور صادق، مرتضی عزتی و اکبر محمودی

سرپرست: جلال معتمد

-

نسخه چاپي
برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
ترکیب تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران اعلام شد

ترکیب تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا اعلام شد.

خبرگزاری فارس: ترکیب تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران اعلام شد
  •  
  •  

، تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان هم اکنون در آخرین مرحله اردوی آمادگی به سر می‌برد و با پایان تمرینات وارد مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد. در این مرحله از تمرینات 12 ملی‌پوش از 10 استان کشور دعوت شده‌اند که در قالب تیم ملی با رقیبان آسیایی خود روبرو خواهند شد.

هدایت بانوان ملی‌پوش بر عهده فریبا سلیمانی، سرمربی تیم ملی و مریم ایرانمنش، مربی تیم ملی است و معصومه مهرورز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

* اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات به شرح زیر است:

نسرین فرهادی، طیبه جعفری (چهارمحال و بختیاری)، معصومه زارعی (خراسان رضوی)، سکینه کشوری (لرستان)، زهرا عبدی، سمیرا خالقی (زنجان)، زهرا دانایی (گلستان)، بتول جعفریان (کرمان)، زینب ملکی (اصفهان)، پری مردمیدان (آذربایجان غربی)، مهری فلاحی (گیلان)، رقیه نعمتی (آذربایجان شرقی)

رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا، انتخابی جهان و پاراآسیایی کره‌جنوبی، از اول تا ششم اردیبهشت ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

-

ثبت‌نام ۲۶ نفر برای حضور در مجمع انتخاباتی مربیان کشتی

اسامی کاندیداهای واجد شرایط برای حضور در مجمع مربیان کشتی کشور اعلام شد.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام ۲۶ نفر برای حضور در مجمع انتخاباتی مربیان کشتی
  •  
  •  

  و به نقل از فدراسیون کشتی، مجمع مربیان کشور، به منظور انتخاب اعضای کمیته مربیان روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت 10 صبح در محل خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می‌شود.

با توجه به ثبت نام نفرات واجد شرایط برای حضور در این انتخابات و پس از بررسی‌های صورت گرفته، ایرج اسفندیاری‌فر، رسول جزینی، حسین اسفندیاری‌فر، حسام الدین جعفری، مهرداد اسفندیاری‌فر، مهرزاد اسفندیاری‌فر، سعید شیرزاد، محمدعلی چمیانی، ابوالفضل اصغرزاده، علی بابایی جعفری، بهروز حضرتی، حمیدرضا اسماعیل‌نژاد، مهدی نیک منش، مظفر فولادی، سیدهاشم میرزاده، علی شکری‌پور، خسرو باقرزاده، ناصر نوربخش، عبدالمهدی نصیرزاده، قاسم امانی فیلابی، کامران قدرتی، امیر توکلیان، بهمن میرزایی، غلامرضا مؤذن، علیرضا رضایی‌منش و جلیل جهانشاهی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

این اسامی به ترتیب ثبت نام در انتخابات اعلام شده است که پس از رای‌گیری مجمع مربیان کشور در روز پنجشنبه با رای اعضاء 5 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل کمیته مربیان انتخاب می‌شوند.

*اعضای کمیته مربیان بر اساس شیوه نامه تصویبی به شرح ذیل خواهد بود:

- 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل به انتخاب مجمع مربیان کشتی کشور 

- نماینده رسمی فدراسیون (رئیس یا نایب رئیس یا دبیر)

- رئیس کمیته مربیان کشتی کشور (به انتخاب و معرفی رئیس فدراسیون)

-  دبیر کمیته مربیان کشتی کشور (به پیشنهاد رئیس کمیته و تایید اعضای کمیته مربیان)

-  رئیس انستیتو بین‌المللی فدراسیون کشتی کشور

-f

مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور خبر داد :
راه انداری باشگاه پیشکسوتان و گسترش آن در استان ها پس از تایید هیات امناء
مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور ، تکریم و حمایت از این قشر را از اهم اهداف این صندوق عنوان کرد .
علی اکبر طاهری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه صتدوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در 2 شاخه اصلی "حمایتی و اقتصادی" فعالیت گسترده ای را در دست اجرا دارد ، گفت : در بخش حمایتی هدف پیگیری مسائل ورزشکارانی است  که در  مسابقات مختلف  حضور داشته و برای کشور افتخار اتی را کسب کرده اند که درنهایت تمامی این برنامه ها  برای توسعه و اعتلای ورزش پیش بینی شده است .
وی افزود:دراین خصوص   آیین نام های خاصی در بخش های مادی و معنوی تدوین شده که در بخش مادی الزاماتی به نام مستمری و یا پوشش های بیمه ای (خدمات درمانی و تکمیلی ) برای آن دسته از ورزشکارانی که فاقد هرگونه خدمات بیمه ای هستند در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور  در خصوص تعداد بیمه شدگان توسط این صندوق آنها را بیش از 4 هزار نفر اعلام کرد و افزود :این افراد پس از بررسی سوابق شان و با پرداخت حق عضویت می توانند مشمول بیمه و از امکانات این صندوق بهره مند شوند.
وی در ادامه در خصوص زیر مجموعه های این صندوق اظهار داشت : طی آیین نامه صندوق ، قهرمانان و پیشکسوتان به 7 گروه تقسیم شده اند که گروه 1 و 2 مشمول دریافت مستمری هستند که  این نزدیک به 900 نفر را شامل می شود،
این مقام مسوول در صندوق اعتباری حمایت ازقهرمانان و پیشکسوتان ورزشی اظهار داشت : با این وجود  همه اعضاء در صورت بیمه نبودن ، خدمات بیمه ای ما را دریافت می کنند و قطعا اگر سرویس های دیگری هم نیاز باشد در احتیارشان قرار می گیرد.
وی در ادامه از راه انداری باشگاه پیشکسوتان و گسترش آن در استان ها و شهرستانهای کشور خبر داد و گفت :اگر تاسیس این باشگاه توسط هیات امناء به تصویب برسد به زودی اجرایی شده و برنامه های مان از طریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید. 
طاهری در ادامه بخشی از فلسفه وجودی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی  را توسعه فعالیت های اقتصادی در راستای ارائه خدمات بهتر به این قشر  عنوان کرد و گفت : این اقدامات با کمک های بلاعوض و پوشش حمایتی در جهت اجرایی شدن برنامه های این صندوق  انجام می شود .
و ی افزود:کمک های بلاعوض را از حوزه های ورزشی پیگیری می کنیم ضمن اینکه با توسعه فعالیت های اقتصادی نیز تلاش می کنیم تا نسبت به گذشته پویاتر شویم چرا که قصد داریم در بخش حمایتی حضوری موثرتر داشته باشیم.
مدیر عامل صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور ادامه داد : برای انجام فعالیت اقتصادی باید بدانیم چه مقدار سرمایه نیاز داریم و چه قدر کار دراین راستا  لازم است صورت بگیرد.
او در ادامه با بیان اینکه برای تحقق برنامه های حمایتی مان باید سرمایه در گردش داشته باشیم گفت : تعامل کاری با برخی شرکت های سودآور از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار داریم که پس از بررسی کاشناسی و کسب مجوز لازم، با قوت بیشتر دراین حوزه تلاش خواهیم کرد.
طاهری  فعالیت در حوزه های اقتصادی  را کاری کاملا حرفه ای و تخصصی  عنوان کرد و اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم کارهای مان را  دراین بخش توسعه بدهیم باید ضمن ایجاد تشکل در درون خود پیشکسوتان و ارتباط با آنها،  از  پتانسیل شان به بهترین شکل استفاده کنیم.

نسخه چاپي
مسابقات بوکس جوانان جهان-بلغارستان
قرعه کشی مسابقات بوکس جوانان جهان انجام شد/ نمایندگان ایران از فردا وارد رینگ می‌شوند

قرعه کشی مسابقات قهرمانی جوانان جهان در حالی انجام شد که دو نفر از مشت زنان کشورمان از فردا سه شنبه وارد رینگ خواهند شد.

خبرگزاری فارس: قرعه کشی مسابقات بوکس جوانان جهان انجام شد/ نمایندگان ایران از فردا وارد رینگ می‌شوند
  •  
  •  

  تیم بوکس جوانان ایران با ترکیب 6 بوکسور بامداد روز پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان راهی بلغارستان شد تا برای سومین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کند.

این دوره از رقابت‌ها با حضور 508 بوکسور از 98 کشور دنیا از امروز (سه‌شنبه)آغاز خواهد شد که نمایندگان کشورمان از فردا وارد رینگ خواهند شد.

قرعه کشی مسابقات به شرح زیر است.

49 کیلوگرم: سجاد قائدی دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و روز جمعه باید با برنده چین و مولداوی مبارزه کند.

56 کیلوگرم: سجاد نجفی دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و روز جمعه باید با برنده دیدار فیلیپین و رومانی مبارزه کند.

60کیلوگرم: هادی ماکویی فردا(سه‌شنبه) با نماینده کانادا مبارزه خواهد کرد

64 کیلوگرم: مهدی روحی زاده فردا (سه شنبه) با نماینده تایلند مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی با برنده دیدار برزیل و انگلیس مبارزه خواهد کرد.

69 کیلوگرم: یزدان احمدی شنبه با نماینده بلغارستان مبارزه خواهد کرد.

75 کیلوگرم: صادق روحی دور اول با قرعه استراحت روبرو شده و دور دوم باید با نماینده مجارستان و کنیا مبارزه کند.

غلامرضا کریمی (سرمربی)، علیرضا استکی و اصغر اشرفی به عنوان مربی و همایون اردلان به عنوان سرپرست مسئولیت تیم اعزامی به این رقابت‌ها را برعهده خواهند داشت

- f

هشدار یک داروساز به ورزشکاران:
سرطان کبد در انتظار دوپینگی‌ها

سرطان کبد، از کار افتادن کلیه، سکته قلبی و ریزش مو، از عوارض خطرناک استفاده از داروهای دوپینگی است.

خبرگزاری فارس: سرطان کبد در انتظار دوپینگی‌ها
  •  
  •  

و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی، دکتر احمدرضا حسام رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان فارس در خصوص استفاده از این گونه داروها در ورزشکاران هشدار داد و اظهار داشت: داروهای دوپینگی به دو دسته آنابولیک و نارکوتیک تقسیم می‌شوند که دسته اول یعنی آنابولیک از نوع استروئید بوده که در باشگاه‌های بدنسازی استفاده می‌شوند و  اثرات مخربی چون سرطان کبد، اختلال کلیه، سکته‌های آنی، ریزش مو و جوش‌های فراوان در سطح پوست دارند. گروه دوم یعنی نارکوتیک جزو داروهای آرام‌بخش بوده که باعث سرخوشی و سر مستی در ورزشکاران می‌شود و این دسته داروها ایجاد نوعی اعتیاد در فرد می‌کند که اثرات زیانباری روی رفتارهای اجتماعی فرد باقی می‌گذارد.

این پزشک داروساز افزود: بسیاری از داروهای دوپینگی از کشورهای مجاور وارد کشور می‌شوند که در برخی موارد که نیاز به تزریق ماده دوپینگی وجود دارد، متأسفانه استفاده مشترک از سرنگ‌ها برای تزریق باعث انتقال انواع بیماری‌های واگیر دار شایعی چون هپاتیت‌، HIV و سایر بیماری‌های عفونی می‌شود.

دکتر حسام از بازرسی کمیته ضد دوپینگ با همکاری معاونت داروی دانشگاه علوم پزشکی از باشگاهها خبر داد و گفت: هدف از این گونه بازرسی ها سالم سازی جامعه خصوصاً مکان های ورزشی است که بیشترین مخاطب را در بین قشر جوان دارند و خانواده ها بتوانند با اطمینان خاطر بیشتر در محیطی سالم اقدام به فعالیت های ورزشی کنند.

-f

هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی است
افضلی: انگیزه بالایی برای موفقیت در قهرمانی آسیا دارم/ این فرصت را به ‌راحتی از دست نمی‌دهم

ملی‌پوش وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد گفت: برای نخستین بار است در یک تورنمنت رسمی در رده بزرگسالان به میدان می‌روم و این فرصت را به‌ راحتی از دست نمی‌دهم.

خبرگزاری فارس: افضلی: انگیزه بالایی برای موفقیت در قهرمانی آسیا دارم/ این فرصت را به ‌راحتی از دست نمی‌دهم
  •  
  •  

رضا افضلی، در خصوص حضورش در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: برای نخستین بار است که قرار است در یک تورنمنت رسمی در رده بزرگسالان به میدان بروم؛ از اعتماد رسول خادم و مربیان تیم ملی تشکر می‌کنم و این فرصت را به‌راحتی از دست نمی‌دهم.

وی ادامه داد: در رقابت‌های قهرمانی کشور و جام تختی عنوان نخست را کسب کردم و آمادگی و انگیزه بالایی برای حضور موفق در این مسابقات دارم. امیدوارم بتوانم پاسخ خوبی به اعتماد مربیان بدهم و به نفر اول این وزن تبدیل شوم.

دارنده مدال طلای جوانان آسیا تصریح کرد: هدف من رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی است که موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌تواند پُلی برای رسیدن به این هدف باشد.

افضلی درباره شناختش از حریفان گفت: با کمک مربیان تیم ملی حریفان اصلی را ارزیابی کرده‌ایم؛ حریفان ژاپنی، قزاق و ازبک از رقبای اصلی من در این مسابقات هستند که به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای قهرمانی بین این نفرات باشد. آمادگی بدنی و روحی خوبی دارم و امیدوارم تا زمان آغاز مسابقات به مرز آمادگی برسم.

به گزارش فارس، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای 2 تا 5 اردیبهشت ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار می‌شود

-

نسخه چاپي
فدراسیون به AFC نامه بنویسد و شرایط استقلال را اعلام کند
قلعه‌نویی:وقتی 11 نفر نمی‌شویم چگونه با الشباب بازی کنیم؟/با این شرایط به عربستان نرویم بهتر است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی بدون ملی پوشانمان حتی به 11 نفر هم نمی‌رسیم چگونه به عربستان برویم.

خبرگزاری فارس: قلعه‌نویی:وقتی 11 نفر نمی‌شویم چگونه با الشباب بازی کنیم؟/با این شرایط به عربستان نرویم بهتر است
  •  
  •  

  بحث حضور ملی‌پوشان باشگاه استقلال در اردوی تیم ملی برای سفر به کشور آفریقای‌جنوبی در یکی، دو روز گذشته به دغدغه اصلی مسوولان این باشگاه و البته فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.

این در حالی است که تا پیش از اعلام فهرست جدید تیم ملی برای شرکت در اردوی آفریقای‌جنوبی، گفته می‌شد فدراسیون فوتبال هیچ مخالفتی با حضور این نفرات در دیدار استقلال و الشباب عربستان ندارد. اما با این وجود بعد از گذشت یک روز از بازی با تراکتورسازی حالا فدراسیون فوتبال مصرانه خواهان پیوستن آندرانیک تیموریان، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده و خسرو حیدری از تیم استقلال و همچنین ملی‌پوشان باشگاه سپاهان، فولاد و تراکتورسازی است که البته این آخری موافقت خود را با حضور حامد لک و کریم انصاری‌فر در آفریقای‌جنوبی اعلام کرده است.

در همین ارتباط با امیر قلعه‌نویی نفر اول نیمکت استقلال تماس گرفت تا نظر وی را به عنوان سرمربی در مورد حضور این چهار بازیکن در اردوی آفریقای‌جنوبی بپرسد. قلعه‌نویی در این باره گفت: شما بگویید ما چه کار کنیم؟ من باید با آقای فتح‌الله‌زاده صحبت کنم، اما انصافا اگر من این چهار بازیکن را بدهم، آیا می‌توانم برای بازی با الشباب 11 بازیکن در اختیار داشته باشم؟!

وی افزود: احمد جمشیدیان، سیاوش اکبرپور، محمدمهدی نظری و مجید غلام‌نژاد در تیم ما مصدوم هستند. در بازی استقلال و تراکتورسازی، نظری را با پای مصدوم به زمین فرستادیم و دوباره آسیب دید. وقتی من این چهار نفر را ندارم، چگونه می‌توانم تیمم را برای بازی با الشباب آماده کنم؟ ما اصلا 11 نفر نمی‌شویم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: اگر نظر فدراسیون این است، آنها به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه بنویسند و بگویند که استقلال این شرایط را دارد و نمی‌تواند در بازی با الشباب حاضر شود،مسئولیت این موضوع را هم قبول کنند، ما حرفی نداریم و دوست داریم با تیم ملی تعامل کنیم، ولی وقتی 11 نفر نمی‌شویم و چهار، پنج بازیکن مصدوم هستند و اتفاقا ساموئل هم محروم است، چگونه باید بازی کنیم؟

سرمربی استقلال در پایان گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: اگر ما به عربستان نرویم، هزار دردسر و جریمه دارد و واقعا در این شرایط خودمان هم نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم. باید بنشینیم و فکری بکنیم؛ ولی انصافا هیچ تیمی چنین شرایطی را ندارد که نتواند 11 بازیکن را در اختیار داشته باشد.


استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی قهرمانی سیامند رحمان در مسابقات جهانی وزنه برداری را تبریک گفت

استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی قهرمانی سیامند رحمان در مسابقات جهانی وزنه برداری را تبریک گفت

 

به گزارش سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، مهندس سعادت با صدور پیامی قهرمانی "سیامند رحمان" در مسابقات وزنه برداری معلولان جهان در امارات را تبریک گفت.
در این پیام آمده است:
 بسمه تعالی
 جناب آقای سیامند رحمان
پولاد مرد افتخارآفرین وزنه برداري ايران اسلامي
 سلام علیکم
   خداوند سبحان را شاکریم که ايمان، توانمندي، اراده ي راسخ و عزم استوار شما جوانِ شایسته و قهرمانِ استان آذربایجان غربی در کسب مقتدرانه و غرورآفرين مدال طلاي مسابقات وزنه برداری قهرمانی معلولان جهان در امارات و ارتقای رکورد جهانی این رشته در سنگین وزن بار دیگر موجب شد تا برگ زرین دیگری بر افتخارات كشور عزيزمان ایران افزوده شود و پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های جهانی به اهتزار درآيد.
بي ترديد این موفقيت ارزش مند که در سایه توکل، تلاش و شایستگی جنابعالي به دست آمد، استمرار پیروزی‌های با ارزشی‌ست که جوانان برومند و لایق ایرانی در میدان های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی کسب می نمایند.
اينجانب به نوبه خود این افتخار و عنوان ارزشمند که موجب خوشحالی ملت شریف ایران بخصوص مردم غيور آذربايجان غربي شد را خدمت جنابعالي و خانواده محترمتان صمیمانه تبریک عرض نموده، توفیقات روزافزون شما و جوانان و ورزشکاران شايسته و غیرتمند آذربايجان غربي را در بالاترین عرصه های بین المللی آرزومندم.
 گفتنی است در رقابت های وزنه برداری دسته فوق سنگین بزرگسالان در امارات، سیامند رحمان با مهار وزنه های 275، 281 و 285 کیلوگرم ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان را شکست و از عنوان قوی ترین مرد معلول جهان دفاع کرد.
وی در حرکت چهارم وزنه 285.5 را انتخاب کرد و بار دیگر رکوردشکنی کرد. رکود جهان در این دسته 276 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2013 مالزی بود که در اختیار سیامند رحمان قرار داشت.
سیامند رحمان که در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد اهل اشنویه از شهرستان های آذربایجان غربی است.
 کسب پنج مدال طلا شامل مدال طلای بازی های پاراالمپیک 2012 لندن، 2008، 2010 و 2011 قهرمانی جهان و 2010 پاراآسیایی گوانگژو از دیگر افتخارات ارزشمند سیامند رحمان در مسابقات بین المللی است.

پیام تبریک رییس جمهوری به مناسبت قهرمانی ایران در رقابت های وزنه برداری معلولان جهان
رییس جمهوری در پیامی قهرمانی ایران در رقابت های وزنه برداری معلولان جهان را به رهبر معظم انقلاب ، ملت شریف ایران و بویژه جامعه ورزشی کشور تبریک گفت.
 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان  و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری در پیامی قهرمانی ایران در رقابت های وزنه برداری معلولان جهان را به رهبر معظم انقلاب ، ملت شریف ایران و بویژه جامعه ورزشی کشور تبریک گفت.
متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 

 

قهرمانی دلاورمردان تیم ملی وزنه برداری معلولین کشور در رقابت های جهانی را صمیمانه به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران به ویژه پهلوانان و مدال آوران عزیز و خانواده های محترم ایشان تبریک می گویم و از همه دست اندرکاران این پیروزی شیرین تشکر و سپاسگزاری می نمایم.
این پیروزی که در ادامه موفقیت‏های مردم بزرگوارمان در عرصه های مختلف حاصل شده است، مرهون تلاش و ایمان همه آحاد ملت است که امیدوارم این مسیر و افتخارات ملی در سایه همدلی و همراهی همگان تداوم یابد.

 

 

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

نسخه چاپي
۶ طلا، ۵ نقره و یک برنز حاصل تلاش وزنه‌برداران ایران در رقابت‌های جهانی امارات

نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۶ مدال طلا، ۵ نقره و یک برنز در رقابت‌های جهانی امارات شدند.

خبرگزاری فارس: ۶ طلا، ۵ نقره و یک برنز حاصل تلاش وزنه‌برداران ایران در رقابت‌های جهانی امارات
  •  
  •  

، کاروان جمهوری اسلامی ایران با 6 وزنه‌بردار در بخش جوانان و 7 وزنه‌بردار در بخش بزرگسالان در مسابقات جهانی امارات شرکت کرده بود که هر 6 نماینده ایران در بخش جوانان موفق به کسب مدال شدند و در بخش بزرگسالان نیز تنها یک نفر از دست‌یابی به مدال بازماند.

* اسامی مدال آوران ایران در رقابت‌های جهانی امارات به شرح زیر است:

دسته 49 کیلوگرم، جوانان:

محسن بختیار، با ثبت رکورد 131 کیلوگرم، ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان را که پیش از این در اختیار وزنه بردار عراقی بود، 11 کیلوگرم بهبود بخشید.

دسته 54 کیلوگرم، بزرگسالان:

صمد عباسی، با رکورد 162 کیلوگرم به عنوان نهم بسنده کرد.

دسته 59 کیلوگرم، جوانان:

احمد دوستدار، با رکورد 133 کیلوگرم نشان طلا

دسته 59 کیلوگرم، بزرگسالان:

حمزه محمدی، با رکورد 186 کیلوگرم، نشان نقره

دسته 65 کیلوگرم، جوانان:

امیرسجاد یوسفی‌زاده با ثبت رکورد 127 کیلوگرم ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان را 17 کیلوگرم ارتقا داد.

دسته 72 کیلوگرم، جوانان:

سعید حیدرپور، با رکورد 104 کیلوگرم، نشان برنز

دسته 72 کیلوگرم، بزرگسالان:

روح اله رستمی، با رکورد 209 کیلوگرم، نشان نقره

دسته 88 کیلوگرم، بزرگسالان:

سیدحامد صلحی‌پور، با رکورد 225 کیلوگرم نشان نقره

دسته 107 کیلوگرم، جوانان:

مهدی صیادی، با رکورد 171 کیلوگرم ضمن کسب نشان طلا رکورد جهان را نیز جابجا کرد.

دسته 107 کیلوگرم، بزرگسالان:

علی صادق‌زاده، با ثبت رکورد 231 کیلوگرم نشان نقره

دسته 107 + کیلوگرم، جوانان:

میثم متقیان، با رکورد 175 کیلوگرم نشان طلا

دسته 107+ کیلوگرم، بزرگسالان:

سیامند رحمان، با رکورد 285.5 کیلوگرم ضمن کسب نشان طلا رکورد جهان را نیز جابجا کرد.

منصور پورمیرزایی با رکورد 265 کیلوگرم نشان نقره

بدین ترتیب پرونده رقابت‌های جهانی معلولین با کسب 12 نشان رنگارنگ و عنوان قهرمانی جهان در بخش رقابت‌های مردان، برای کاروان اعزامی ایران بسته شد.

در این مسابقات 330 ورزشکار از 59 کشور جهان از 16 تا 22 فروردین ماه با هم رقابت کردند.

- f

نسخه چاپي
۲۸ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند/ خبری از علی کریمی نیست

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال اسامی ۲۸ بازیکن دعوت شده به اردوی تدارکاتی آفریقای جنوبی را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: ۲۸ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند/ خبری از علی کریمی نیست
  •  
  •  

  و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کی روش اسامی بازیکنان تیم ملی برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام کرد. سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری،مهرداد پولادی،رضا حقیقی، پیام صادقیان و محسن مسلمان از پرسپولیس، رحمان احمدی، امید ابراهیمی ، شجاع خلیل زاده، مهدی شریفی،یعقوب کریمی و احسان حاج صفی از سپاهان، هاشم بیگ زاده، امیر حسین صادقی، آندارنیک تیموریان و خسرو حیدری از استقلال، سوشا مکانی،مهرداد جماعتی و بختیار رحمانی از فولاد خوزستان، احمد آل نعمه و رضا نوروزی از نفت تهران، قاسم حدادی فر و محمدرضا خانزاده از ذوب آهن، حامد لک و کریم انصاری فرد از تراکتورسازی تبریز، جواد نکونام از الکویت و پژمان منتظری از ام الصلال قطر.

گفتنی است، بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی باید روز دوشنبه 25 فروردین ماه راس ساعت 18:30 در هتل آزادی خود را به کادر سرپرستی تیم معرفی کنند.

همچنین بنا بر اعلام کادر فنی تیم ملی بازیکنان باید تا زمان حضور در اردوی تیم ملی استراحت کامل داشته باشند تا با آمادگی در این اردو شرکت کنند.

اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال در آفریقای جنوبی از 25 فروردین تا 17 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

لیست فوق مربوط به اردوی آفریقای جنوبی است و پیش از اردوی بعدی، اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی اتریش اعلام خواهد شد.

-f

نسخه چاپي
گزارش فارس از ترین‌های سیزدهمین دوره لیگ برتر
پرسپولیس بهترین تیم فصل شد؛ مس بدترین/ دست استقلال از تمام عناوین کوتاه ماند

تیم فوتبال پرسپولیس در جدول ترین‌های لیگ برتر، بهترین تیم این رقابت‌ها شد.

خبرگزاری فارس: پرسپولیس بهترین تیم فصل شد؛ مس بدترین/ دست استقلال از تمام عناوین کوتاه ماند
  •  

، پرونده سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با قهرمانی فولاد خوزستان برای دومین‌ بار بسته شد. هرچند که شاگردان فرکی به واقع بیشترین استحقاق را برای کسب این عنوان داشتند اما نباید به سادگی از ارزش‌های تیمی مانند نفت تهران که با بازیکنان غیرمطرح و مربی جوانی چون گل‌محمدی توانست تا روز آخر همچنان خود را به عنوان یک تیم مدعی در بین بالانشینان جدول نگه دارد، گذشت. این تیم سرانجام سهمیه آسیا در مرحله پلی‌آف را به دست آورد تا حداقل نفتی‌ها از این لحاظ به کامیابی برسند.

در این بین پرسپولیس هم با وجود مشکلات عدیده مالی نایب قهرمان شد و پس از سه سال دوباره سهمیه آسیا را به دست آورد.

در زیر قصد داریم طبق روال هرساله در پایان رقابت‌های لیگ برتر، ترین‌های این رقابت‌ها را معرفی کرده تا در نهایت بهترین‌ها و بدترین‌های لیگ برتر در فصل سیزدهم به این شکل نیز مشخص شوند:

-f

نسخه چاپي
فضای خوبی در جشن ما حاکم نبود
فرکی: سرشکستن باعث سربلندی‌ام در اهواز شد/سرمربیگری تیم ملی را قبول می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت:مردم خوزستان مردم خون گرمی هستند و من هم کار سخت را دوست دارم چرا که کار ساده را هر کس می‌تواند انجام دهد. من به خوزستان افتخار می‌کنم و آن سرشکستن باعث سربلندی من در اهواز شد.

خبرگزاری فارس: فرکی: سرشکستن باعث سربلندی‌ام در اهواز شد/سرمربیگری تیم ملی را قبول می‌کنم
  •  
  •  

، تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد روز گذشته قهرمان لیگ سیزدهم فوتبال کشورمان بشود. این تیم که با هدایت حسین فرکی در تبریز جشن قهرمانی گرفت این روزها آماده می‌شود تا در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. در همین رابطه با حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

فارس: فولاد خوزستان قهرمان شایسته لیگ برتر شد. ارزیابی شما از لیگی که گذشت و توانستید در آن قهرمان شوید چیست؟

چیزی که می‌توانم در حال حاضر درباره آن صحبت کنم و ارزیابی‌ام را بگویم این است که فولاد شرایط متفاوت‌تری نسبت به گذشته داشت و عملکرد کاملا خوب ما از ابتدای فصل با برنامه‌ریزی که انجام شده مشخص بود و در نهایت هم به هدفی که داشتیم رسیدیم البته برای رسیدن به هدف روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم که با مجموعه تیمی، مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و هواداران از این آزمون سربلند بیرون آمدیم و توانستیم نگاه‌ها را به سمت خودمان جلب کنیم. عملکرد ما بعد از هر بازی کاملا خوب بود و فوتبال تماشاگر پسندی را انجام می‌دادیم.

فارس: صادقانه بگویید که از اول لیگ به دنبال قهرمانی بودید یا به این فکر افتادید که می‌توانید قهرمان شوید؟

راستش را بخواهید در ابتدا به فکر قهرمانی نبودیم اما به دنبال این بودیم که نسبت به گذشته شرایط بهتری را به دست بیاوریم و یا بتوانیم مقداری از شرایطی که پیش از این داشتیم بالاتر برویم و به جایگاه‌های دوم و سوم نگاه می‌کردیم اما می‌توانم بگویم که زمانی که دو سوم از لیگ گذشته بود و هفته بیستم را به پایان رساندیم به این جمع‌بندی رسیدیم که می‌توانیم قهرمان شویم و این باور را بین بچه‌ها ایجاد کردیم و خودمان را  مدعی قهرمانی دیدیم و بچه‌ها هم قسم شدند که برای قهرمانی بجنگند و توانستیم با هدف‌گذاری خوب و عملکرد صحیح نسبت به رقبایمان به قهرمانی برسیم و در آخرین روز جام قهرمانی را بالای سر ببریم اما به طور کلی باید بگویم که قهرمانی از ابتدا در دستور کار ما نبود.

فارس: شما در بیرون از اهواز و به نوعی غریبانه جام قهرمانی را بالای سر بردید. آیا از این مراسم و فضای حاکم در استادیوم راضی بودید؟

مراسم خوب و در شان فوتبال ما بود و مشخص بود که همه برای برگزاری این مراسم زحمت کشیده بودند اما فضای خوبی بر جشن قهرمانی ما حاکم نبود و ما دوست داشتیم در اهواز و مقابل هواداران خودمان جام را بالای سر ببریم اما به هر حال تقدیر این بود که همان جایی که جام حذفی را از دست دادیم و با بدشانسی از این مسابقات کنار برویم جام قهرمانی را بالای سر ببریم اما همانطور که گفتم دوست داشتیم در وزرشگاهی پر از تماشاگران خودمان این کار را انجام دهیم که در خوزستان این کار را جبران می‌کنیم.

فارس: نگاهی که الان بر روی حسین فرکی هست با نگاهی که چند سال پیش بر روی شما بود فرق می‌کند چرا که همواره شما را به چشم یک دستیار قوی می‌شناختند اما در چند سال اخیر شما نشان دادید که نفر اول خوبی هم هستید. خودتان این موضوع را قبول دارید؟

اگر از جانب خودم بخواهید به این سوال پاسخ دهم باید بگویم که من تحت هیچ شرایطی تغییر نمی‌کنم و به اصول و اعتقاداتی که دارم احترام می‌گذارم و رفتار و کار من همیشه همین است اما اگر درباره نگاه دیگران از من سوال می‌پرسید که من نمی‌توانم جای آنها قضاوت کنم و حرف بزنم.

فارس: قهرمانی فولاد سنتی به دست آمد یا علمی؟

به هر حال ترکیبی از علم و سنت باعث قهرمانی ما شد چرا که من در بین نسل گذشته، حال و آینده قرار دارم.

فارس: زمانی که در اهواز یکی از هواداران فولاد سر شما را شکست خیلی‌ها فکر می‌کردند آن روز، روز پایان کاری شما در اهواز است اما در این تیم ماندید و این تیم را قهرمان کردید فکر می‌کنید آن سرشکستن باعث این سربلندی شد؟

به هر حال آن موضوع اتفاقی بود که افتاد و بانی آن یک نفر بود و من هم راحت از کنارش گذشتم و چون شروع کار من در اهواز بود هر چه داد می‌زدم که مربی نیاز به زمان دارد اما حوصله هواداران کم بود اما بعد از آن اتفاق همه چیز خوب شد و تیم ما سیر حرکتی‌اش رو به جلو شد. مردم خوزستان مردم خون گرمی هستند و من هم کار سخت را دوست دارم چرا که کار ساده را هر کس می‌تواند انجام دهد. من به خوزستان افتخار می‌کنم و با حرف شما موافقم که آن سرشکستن باعث سربلندی من در اهواز شد.

فارس: با قهرمانی فولاد در لیگ برتر شما و تیمتان به حقی که داشتید رسیدید؟

من همیشه به چیزی که دارم راضی‌ام و حتی اگر قهرمان هم نمی‌شدیم باز هم راضی بودم. من در فوتبال چه در زمان مربی‌گری و چه در زمان بازیگری به تمام افتخارات رسیدم و فقط یک افتخار باقی مانده که آن هم سرمربی‌گری تیم ملی کشورم است و به جز آن آرزوی دیگری ندارم و از اتفاقاتی هم که برایم افتاده خوشحالم.

فارس: اگر به شما بعد از رفتن کی‌روش پیشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی را بدهند قبول می‌کنید؟

چرا قبول نکنم؟! سرمربی‌گری تیم ملی برای من افتخار بزرگی است.

فارس: پیش از پایان لیگ صحبت از کنار رفتن شما از فولاد بود و دلیلتان را هم کسالت عنوان کردید؟

این موضوع، موضوع جدی نبود و کسالت من هنوز هم به قوت خودش باقی است و باید مقداری استراحت کنم چرا که واقعا از فشار کار خسته شدم اما زانودرد دارم و باید زانویم را جراحی کنم تا با روحیه مضاعف و سلامتی بهتر بتوانم روی پایم بایستم.

فارس: پیشنهاد تیم پدیده مشهد به شما جدی است؟

من در این باره اطلاعی ندارم.

فارس: این هفته هم در لیگ قهرمانان آسیا بازی حساسی دارید.در خصوص این بازی هم صحبت کنید.

باید این بازی را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم تا با خیال راحت بازی آخرمان را به صورت تشریفاتی در عربستان برگزار کنیم تا ضمن زیارت از جایی که همه آرزوی رفتن به آنجا را دارند خستگی لیگ امسال را از تن به در کنیم.

فارس: قهرمانی فولاد در لیگ برتر چقدر در روند حرکتی شما در لیگ قهرمانی آسیا موثر است؟

صددرصد این قهرمانی تاثیر زیادی بر روی روند ما دارد چرا که تیم ما جوان و احساسی است و بازیکنان هم به جایی رسیدند که هر تیمی به آنجا نمی‌رسد بازیکنان هم جوان و جویای نام هستند و برای جایگاهی که دارند زحمت کشیدند.


سیامند رحمان: کسب مدال طلای جهان هدیه سال جدید من به ملّت قهرمان ایران است

سیامند رحمان: کسب مدال طلای جهان هدیه سال جدید من به ملّت قهرمان ایران است

قویترین مرد معلول جهان از آمادگی کامل خود برای کسب مدال طلای جهان در امارات خبر داد.
سیامند رحمان قویترین مرد معلول جهان و دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: مسابقات وزنه برداری جهان با شرکت 330 ورزشکار از 59 کشور جهان از دو روز پیش در امارات آغاز شده و کاروان 13 نفره تیم ملی کشورمان نیز با شرایط خوبی مصمم به افتخار آفرینی و کسب مقام قهرمانی جهان هستند.
سیامند رحمان ملّی پوش ارزنده وزنه برداری معلولین از آذربایجان غربی در ادامه گفت: در حال حاضر بطور منظم در نوبت صبح تمرینات خوبی را انجام می دهم و امیدوارم بتوانم با کسب مدال طلای جهان در ابتدای امسال هدیه ناقابلی تقدیم ملت عزیز، شریف و قهرمان ایران اسلامی نمایم.
رحمان در ادامه افزود: من، میثم متقیان و منصور پورمیرزایی سه وزنه بردار دسته 107+ کیلوگرم هستیم که روز عصر روز جمعه 22 فروردین ماه رقابت خود را آغاز خواهیم کرد. مرد طلایی جهان همچنین گفت: رقبای اصلی من از کشورهای عراق، امارات، روسیه و آمریکا هستند و در مجموع 15 ورزشکار در دسته فوق سنگین حضور دارند که البته همگی رقبای سرسختی هستند امّا به فضل الهی و دعای خیر مردم عزیز کشورم مدال طلای فوق سنگین جهان را به ارمغان خواهم آورد تا هدیه کوچکی برای سال جدید باشد و بتوانم موجب عزّت و افتخار ایران عزیز اسلامی و شادی مردم عزیز شوم.
سیامند رحمان در گفتگوی خود با پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: در صورت صلاحدید سرمربی و شرایط مسابقات، خیلی دوست دارم وزنه 300 کیلوگرم را که در تمرینات بارها زده ام بلند کرده و رکورد جدیدی را برای کشورم ثبت نمایم.
رحمان افزود: هموطنان مقیم کشور امارات از لحظه ورود تیم ملی کشورمان به دوبی استقبال بسیار خوبی از ما داشتند و امیوارم روز جمعه هم با حضور در سالن مسابقات و دعای خیر مردم عزیز کشورمان افتخارات ارزشمندی را نصیب کشورمان نماییم.
سیامند در پایان گفتگوی خود گفت: ان شاء ا... روز جمعه 24 فروردین ماه همراه با مقام قهرمانی و مدال طلای جهان به ارومیه و سپس شهر عزیزم اشنویه عزیمت خواهم کرد و از آن پس با تمرینات و اردوهای منظم خود را آماده حضوری پرقدرت در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی خواهم کرد.

نسخه چاپي
برنامه‌ریزی برای مسابقات جهانی
انصراف پرافتخارترین ووشوکار ایران از بازی‌های آسیایی/قلی‌پور: باید 20 کیلو کم می‌کردم

دارنده پنج مدال جهانی ووشو گفت: دوست دارم این فرصت را به دیگران بدهم تا آنها نیز شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی را داشته باشند.

خبرگزاری فارس: انصراف پرافتخارترین ووشوکار ایران از بازی‌های آسیایی/قلی‌پور: باید 20 کیلو کم می‌کردم
  •  
  •  

، هفدهمین دوره از بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی اواخر شهریور‌ماه به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد که حمیدرضا قلی‌پور پرافتخارترین ووشوکار ایران غایب بزرگ این دوره از رقابت‌ها خواهد بود.

حمیدرضا قلی پور که مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو را با کم کردن 17 کیلو بدست آورد حالا با گذشت نزدیک به چهار سال از بازی‌های آسیایی گوانگجو آن اتفاق دوباره برای او تکرار شده تا اگر تمایل دارد در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کند باید دست به ریسک بزرگی بزند و نزدیک به بیست کیلوگرم وزن خود را کم کند. البته پزشکان و مسئولان فدراسیون که احساس کردند سلامتی بهترین ووشوکار ایران به احتمال فراوان با خطر روبرو خواهد شد او را از حضور در بازی‌های آسیایی منصرف کردند.

حمیدرضا قلی‌پور در مورد تصمیمات اخیرش مبنی براینکه در بازی‌های آسیایی اینچئون حضور نخواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه اگر می‌خواستم در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کنم باید 20 کیلوگرم وزن کم می‌کردم و به همین دلیل با دو نفر از پزشکان در مورد این موضوع مشورت کردم که آنها تاکید کردند که قطعا کم کردن وزن به این اندازه عمر ورزشی‌ام را به خطر خواهد انداخت.

وی افزود: برای حضور در بازی‌های آسیایی گوانگجو نیز نزدیک به 17 کیلوگرم وزن کم کردم و در آن مقطع نیز پزشکان مخالف بودند، اما با توجه به اینکه در آن سال‌ها جوانتر بودم فشار کمتری به من وارد شد، اما وقتی با پزشکان و رئیس فدراسیون در مورد این موضوع صحبت کردم سرانجام به این نتیجه رسیدم که از حضور در بازی‌های آسیایی انصراف دهم.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو گفت: مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو را چهار سال پیش کسب کردم و دوست دارم این فرصت را به دیگران بدهم تا آنها نیز شانس کسب مدال در بازی‌های آسیای را داشته باشند.

دارنده 5 مدال طلای جهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه ریزی می‌کنم تا در مسابقات جام جهانی که اواخر تابستان قرار است به میزبانی چین برگزار شود شرکت کنم. امیدوارم در آن رقابت‌ها نماینده خوبی برای تیم ملی باشم

-

دست رد خادم به سینه مسئولان هیأت مازندران
قهرمان کشتی جهان تیم ملی را از دست می‌دهد؟

رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با درخواست مسئولان هیأت کشتی مازندران مخالفت کرد.

خبرگزاری فارس: قهرمان کشتی جهان تیم ملی را از دست می‌دهد؟
  •  
  •  

، بعد از اینکه مهدی تقوی در مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی نگرفت و در جام تختی هم روی تشک نرفت، بر اساس فرآیند انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان شانس حضور در مسابقات آسیایی و جهانی در سال 2014 عملاً از دست داد.

بر اساس فرآیند انتخاب تیم‌ ملی کشتی آزاد بزرگسالان، کشتی‌گیرانی که موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی نشده‌اند باید در مرحله اول انتخابی تیم ملی یا جام تختی نظر کادر فنی را برای کسب مجوز مرحله نهایی جلب می‌کردند که مهدی تقوی از حضور در این مسابقات خودداری کرد.

وقتی تقوی اوضاع را بحرانی و شانس رسیدن به تیم ملی را از دست رفته دید، دست به دامان مسئولان هیأت کشتی مازندران شد و آنها را واسطه کرد تا با فدراسیون کشتی و رسول خادم وارد مذاکره شوند.

گفته می‌شود طی روزهای اخیر مسئولان هیأت کشتی مازندران تماس‌های زیادی برای کسب مجوز تقوی با مسئولان فدراسیون کشتی داشته‌اند و در آخرین تلاش خود، ثمربخش و قادری، رئیس و دبیر این هیأت جلسه‌ای 2 ساعته را با رسول خادم در خانه کشتی برگزار کرده‌اند که با مخالفت سرمربی تیم ملی کشتی آزاد برای بازگشت تقوی روبرو شده‌اند.

قرار است رسول خادم به زودی با مهدی تقوی دیداری داشته باشد و در خصوص این موضوع صحبت کنند.

با این شرایط به نظر می‌رسد دارنده 2 مدال طلای جهان شانسی برای حضور در مسابقات سال 2014 نداشته باشد.

-

نسخه چاپي
اگر کادر فنی تیم جوانان صلاح دید در جهانی کشتی می‌گیرم
طاهری: فرصت طلایی حضور در بزرگسالان را از دست نمی‌دهم/ پاسخ خوبی به اعتماد بنا می‌دهم

ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: فرصت طلایی حضور در تیم ملی بزرگسالان را از دست نمی‌دهم.

خبرگزاری فارس: طاهری: فرصت طلایی حضور در بزرگسالان را از دست نمی‌دهم/ پاسخ خوبی به اعتماد بنا می‌دهم

رامین طاهری ، درباره حضورش در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: از کادر فنی تیم ملی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرده و با وجود اینکه هنوز در رده سنی جوانان هستم قرار است من را به رقابت‌های آسیایی اعزام کند.

وی ادامه داد: اولین حضورم در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کنم و افتخار می‌کنم که با 19 سال سن قرار است نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشم. این فرصت طلایی را از دست نمی‌دهم و امیدوارم با عملکرد خوبم پاسخ خوبی به اعتماد بنا بدهم.

دارنده مدال برنز جوانان جهان در خصوص اینکه با توجه به حضورش در تیم ملی جوانان و شانس بالایش برای حضور در مسابقات جهانی آیا از حضور در بزرگسالان لطمه‌ای نخواهد خورد، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنم که حضور موفقی در هر دو رده داشته باشم. بعد از جام یادگار امام با صحبتی که محمد بنا با من داشت قرار شد که در آسیایی کشتی بگیرم. با توجه به اینکه مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جوانان برای انتخاب تیم آسیایی نزدیک است به نظر نمی‌رسد بتوانم در این رقابت‌ها شرکت کنم که این موضوع را به اطلاع شورای فنی رسانده‌ام.

طاهری افزود: اگر کادر فنی تیم ملی جوانان صلاح دید در مسابقات جهانی جوانان روی تشک خواهم رفت و تلاش می‌کنم هم در قهرمانی آسیا در بزرگسالان و هم در جهانی جوانان شانس خودم را محک بزنم. با توجه به اینکه سهمیه مرحله نهایی بزرگسالان را هم دارم تمام هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی است.

وی خاطر نشان کرد: از زحمات پدر و مادرم که کمک زیادی در پیشرفت من داشته‌اند، تشکر می‌کنم. همچنین از مربیان خوبم رضایی و مرادی که زحمت زیادی برای من کشیدند، تشکر می‌کنم.

-f

نسخه چاپي
مدال نقره صلحی‌پور در مسابقات وزنه برداری معلولین جهان

پنجمین روز از رقابت‌های جهانی وزنه برداری امارات، با کسب مدال نقره برای نماینده کشورمان در دسته 88 کیلوگرم همراه بود.

خبرگزاری فارس: مدال نقره صلحی‌پور در مسابقات وزنه برداری معلولین جهان
  •  

و به نقل از سایت فدراسیون جانبازان و معلولین، سید حامد صلحی پور در حرکت اول وزنه 220 کیلوگرم را انتخاب کرد که از مهار آن باز ماند و در دومین حرکت موفق شد وزنه 220 کیلوگرم را بالای سر ببرد.

وی در سومین حرکت خود با مهار وزنه 225 کیلوگرمی موفق شد نشان نقره این دسته را از آن خود کرده و نایب قهرمان شود.

نشان طلای این وزن به نماینده اردن با ثبت رکورد 229 کیلوگرم رسید که وی ضمن کسب این عنوان رکورد جهان را به میزان 3 کیلوگرم بهبود بخشید.

نماینده مکزیک نیز با رکورد 220 کیلوگرم نشان برنز را از آن خود کرد.

بدین ترتیب با پایان یافتن پنجمین روز رقابت‌ها کاروان کشورمان موفق به کسب 3 نشان طلا و یک برنز در بخش جوانان ، 3 نقره و یک عنوان نهمی در بخش بزرگسالان شده است.

روز جمعه، در هفتمین و آخرین روز رقابت‌ها، علی صادق زاده و مهدی صیادی در دسته 107 کیلوگرم و سیامند رحمان، منصور پورمیرزایی و میثم متقیان در دسته 107 + کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

در این مسابقات 330 ورزشکار از 59 کشور جهان حضور دارند و تیم ملی کشورمان نیز با 13 وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرده است.

رقابت‌های جهانی امارات تا روز جمعه، 22 فروردین در جریان خواهد بود.

-

نسخه چاپي
در آخرین رده‌بندی فیفا
صعود ۵ پله‌ای شاگردان کی‌روش/ ایران در مکان سی و هفتم دنیا ایستاد

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی فیفا با پنج پله صعود در رده سی و هفتم دنیا قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: صعود ۵ پله‌ای شاگردان کی‌روش/ ایران در مکان سی و هفتم دنیا ایستاد

، آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال امروز از سوی فیفا اعلام شد و شاگردان کارلوس کی‌روش با پنج پله صعود در مکان سی و هفتم دنیا ایستادند. ایران در رده‌بندی تیم‌های آسیایی همچنان در رده نخست قرار دارد و تیم‌های ژاپن و ازبکستان به ترتیب در رده‌‌های بعدی هستند.

اسپانیا همچنان در این رده‌بندی در جایگاه اول دنیا قرار دارد و پس از آن تیم‌های آلمان، پرتغال، کلمبیا و اروگوئه در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

تیم‌های ملی نیجریه و بوسنی و هرزگوین دیگر رقیبان ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل به ترتیب در مکان‌های چهل و پنجم و  بیست و پنجم قرار دارند.

* رده‌بندی 10 تیم نخست دنیا به شرح زیر است:

1- اسپانیا

2- آلمان

3- پرتغال

4- کلمبیا

5- اروگوئه

6- آرژانتین

7- برزیل

8- سوئیس

9- ایتالیا

10- یونان

* رده‌بندی 10 تیم نخست آسیا نیز به شرح زیر است:

1- ایران

2- ژاپن

3- ازبکستان

4- کره‌جنوبی

5- استرالیا

6- اردن

7- امارات

8- عربستان

9- عمان

10- قطر

- f

نسخه چاپي
عیار اصلی تیم ملی کاراته 3 اردیبهشت‌ماه مشخص می‌شود
هروی: اردوی خوبی با ترکیه و آذربایجان داشتیم/ داوران سر مهدی‌زاده را بریدند

مربی تیم ملی کاراته گفت: حضور کاراته ایران در جام بسفر یک آزمایش و رویکرد خوبی بود تا با کشورهایی مثل آذربایجان و ترکیه اردوی مشترکی داشته باشد.

خبرگزاری فارس: هروی: اردوی خوبی با ترکیه و آذربایجان داشتیم/ داوران سر مهدی‌زاده را بریدند

شهرام هروی، در مورد حضور تیم ملی کاراته در اردوهای مشترک و جام بسفر که به میزبانی ترکیه برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان فدراسیون ترکیه تیم ملی ایران را برای حضور در اردوی مشترک به کشورشان دعوت کردند که در این اردوها کشورهای دیگر نیز حضور داشتند. در پایان این اردوهای 7 روزه که به جام بسفر نیز منتهی شد کاراته‌کاهای ما نیز وارد تاتامی شدند. به اعتقاد من حضور ما در این رقابت‌ها یک آزمایش و رویکرد خوبی بود تا با کشورهایی مثل آذربایجان و ترکیه اردوی مشترکی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که گویا تیم‌های ترکیه و آذربایجان با نفرات اصلی خود در این اردوها و مسابقات حضور نداشتند و آیا این موضع صحت دارد یا خیر گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم در اردویی که با کشورهای ترکیه و آذربایجان برگزار کردیم آنها با نفرات اصلی خود در این رقابت‌ها حضور داشتند و این اردوها به سود هر دو طرف بود. در واقع هم ما از این اردوها بهره‌مند شدیم و هم کشورهایی که حضور داشتند.

وی در پاسخ به این سؤال که خیلی از کارشناسان مدعی هستند که کشورهای گمنامی در این اردوها حضور داشتند و آیا این صحبت‌ها صحت دارد یا خیر، گفت: تایلند، رومانی، صربستان، مکزیک، آذربایجان و ترکیه در این رقابت‌ها حضور داشتند. ما این را قبول داریم که غیر از آذربایجان و ترکیه کشورهای دیگر محلی از اعراب در مقابل کاراته ایران ندارند، اما از اردوی مشترکی که داشتیم رضایت داریم.

-

نسخه چاپيارسال به دوستان
برادر ورزشکار بازداشت شده ایرانی در گفت‌و‌گو با فارس:
دولت تایلند و امارات به ایران اهانت کرده‌اند/ وزارت امور خارجه منفعل عمل می‌کند

برادر ورزشکار بازداشت شده ایرانی در تایلند به اقدامات وزارت امور خارجه درباره پیگیری وضعیت برادرش خوش‌بین نیست.

خبرگزاری فارس: دولت تایلند و امارات به ایران اهانت کرده‌اند/ وزارت امور خارجه منفعل عمل می‌کند
  •  
  •  

برادر رحمت اسدی، ورزشکار بازداشت شده ایرانی در تایلند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همان‌طور که در برخی رسانه‌ها هم منتشر شده است، پلیس تایلند برادرم را که به همراه تیم پینت‌بال ایران در این کشور حضور داشت، دستگیر کرد و سپس او را به دبی فرستاد. در دبی به او اتهام آدم‌ربایی زده‌اند و در حال حاضر وضعیت او اصلاً مشخص نیست.

وی ادامه داد: من از 10 فروردین ماه پیگیر وضعیت برادرم از طریق وزارت امورخارجه ایران هستم و تا یک‌شنبه هیچ اقدامی انجام نشده بود و روز یک‌شنبه وزارت امورخارجه جلسه‌ای را با من گذاشت تا به نوعی پس از یک‌هفته به این مسئله رسیدگی کند که من اصلاً نسبت به این اقدامات خوشبین نیستم.

برادر رحمت اسدی، ورزشکار ایرانی افزود: اقدام دولت تایلند در دستگیری برادرم و انتقال او به دبی بدون هماهنگی با سفارت ایران در تایلند اهانت به کشورمان است و نمی‌دانم چرا در این باره هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. خانواده‌مان به شدت نگران وضعیت برادرم هستند، مادرم با ناراحتی قلبی روبرو است و همسر او نیز در شرایط روحی نامناسبی قرار دارد.

اسدی خاطرنشان کرد: امیدوارم در این‌باره مسئولان وارد عمل شوند و اقدامات مناسبی انجام بدهند. برادرم از قهرمانان پینت بال است و ده‌ها عناوین کشوری و بین‌المللی دارد و به هیچ عنوان سوء سابقه نه در کشور و نه در سطح بین‌الملل هم ندارد.

، رحمت اسدی ورزشکار 32 ساله و عضو تیم ملی پینت بال ایران است برای شرکت در بازی‌های آسیایی راهی کشور تایلند شده بود که در سومین روز مسابقات توسط نیروهای امنیتی تایلند دستگیر و سپس به پلیس دبی در کشور امارات تحویل داده شد.

- f

نسخه چاپيارسال به دوستان
نگران آینده ورزش هستم
خادم: مطرح کردن لیست قراردادها خوش‌سلیقگی نبود/عدم پرداخت 2 میلیارد، کمک به پرسپولیس بود

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: مطرح کردن لیست قراردادهای باشگاه پرسپولیس در این برهه از زمان خوش‌سلیقگی نبود.

خبرگزاری فارس: خادم: مطرح کردن لیست قراردادها خوش‌سلیقگی نبود/عدم پرداخت 2 میلیارد، کمک به پرسپولیس بود
  •  
  •  

به گزارش امیررضا خادم به صورت تلفنی پشت خط برنامه تلویزیونی نود آمد و در خصوص شرایطی که برای باشگاه پرسپولیس به وجود آمده و بحث 2 میلیارد وزارت ورزش که به قول مسئولان این باشگاه با شروطی به پرسپولیسی‌ها تعلق داده شده اظهار داشت: متأسفم که در روزهای پایانی لیگ شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. ما با وجود اینکه تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا بتوانیم فوتبال را به طور جدی دنبال کنیم و در آینده شاهد پیشرفت این رشته باشیم اما مسائلی به وجود می‌آید.

نماینده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از دو ماه گذشته که این مسئولیت را بر عهده گرفتم همواره در تلاش بودم که شرایطی فراهم کنیم تا از فوتبال لذت ببریم و این رشته مردم‌پسند باشد. هرچند این اتفاقات باید زودتر رخ می داد اما به هر دلیل این امر صورت نگرفت ما برای فصل آینده چارچوبی را مشخص خواهیم کرد تا در آن چارچوب فعالیت صورت بگیرد. به هر حال تغییرات با سر و صداهایی همراه خواهد بود که در ابتدای آن شاهد این موضوع بودیم و این مسئله ادامه هم خواهد داشت اما تا وقتی که من این مسئولیت را بر عهده دارم این اقدامات را ادامه خواهیم داد. زمانی که در هفته ماقبل پایانی حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را دیدم گفتم که این یک زنگ خطر است. این مسئله هم به آن دلیل است که همین سر و صداها به وجود می‌آید من به خاطر سابقه ورزشی که دارم نگران آینده هستم.

وی در مورد اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس از جمله علی دایی و علی پروین اعلام کردند که وزارت ورزش شروطی را برای پرداخت پول قرار داده است، گفت: به من همواره تأکید دارند که حرمت‌ها حفظ شود حتی اگر کسی مطلبی را از روی عصبانیت عنوان می‌کند اما دلیل نمی‌شود که بخواهیم جواب او را بدهیم. ما روز گذشته با گودرزی جلسه داشتیم و در حالی که مسئولان پرسپولیس صحبت‌هایی را علیه وزیر ورزش مطرح کرده بودند اما او اعلام کرد که حرمت‌ها را حفظ شود. شرایط و فضا اکنون به گونه‌ای نیست که بخواهم مسائل مبتلا به تیم‌ها را عنوان کنم. من به صراحت اعلام می‌کنم با هر کس و یا هر تیمی که در این ارتباط مدعی است می‌توانم رو در رو صحبت کنم از تمام رسانه‌های گروهی هم عذرخواهی می‌کنم به این علت که نمی‌توانم یک موضوع را بشنوم و به آن پاسخ بدهم و بار دیگر کسی دیگر در مورد مسئله‌ای صحبت کند.

-

5

در اولین روز کاری سال 93؛محمد نوحی رییس فدراسیون ورزشهای رزمی سال 93 را سالی پر بار ارزیابی کرد

در اولین روز کاری سال 93؛محمد نوحی رییس فدراسیون ورزشهای رزمی سال 93 را سالی پر بار ارزیابی کرد

محمد نوحی رییس فدراسیون ورزشهای رزمی در اولین روز کاری امسال ضمن تبریک نوروز به تمامی ورزشکاران،قهرمانان،مربیان و داوران،مسولین رشته ها و روسای هیات ها تاکید کرد:سال جدید سالی پر بار همراه با موفقیت در عرصه های مختلف ورزشی و فرهنگی برای جامعه ورزش های رزمی کشور خواهد بود.

محمد نوحی در ادامه افزود:درسالهای گذشته برای رسیدن به جایگاه فعلی در عرصه های مختلف بین المللی گام های موثری برداشته شده است امسال نیز در راستای تداوم این دستاورد ها تلاش خواهیم کرد تا درسایه همدلی و وفاق شاهد اعتلای نام ایران اسلامی در جای جای جهان باشیم .

نوحی در خاتمه گفت: آنچه تا به امروز از سکو های افتخار به نام ایران به ثبت رسیده بواسطه تعصب و غیرت قهرمانان این مرز و بوم شکل گرفته و در سال 93 نیز با تمام توان از این قهرمانان حمایت خواهیم کر

ناطق نوری در گفت‌وگو با فارس:
من از مقامات هستم و نیازی به مجوز ندارم/ فعلا بنده فدراسیون بوکس را اداره می‌کنم

رئیس سابق فدراسیون بوکس گفت: ریاست فدراسیون پس از اعلام مجمع که زمان آن از سوی وزارت ورزش است مشخص خواهد شد فعلا بنده آن را اداره می‌کنم.

خبرگزاری فارس: من از مقامات هستم و نیازی به مجوز ندارم/ فعلا بنده فدراسیون بوکس را اداره می‌کنم
  •  

احمد ناطق نوری رئیس سابق فدراسیون بوکس  در پاسخ به سوالی مبنی بر اتمام زمان ریاستش در فدراسیون و نداشتن مجوز اظهار داشت: من مجوز لازم ندارم چون جز مقامات و هستم و برای شرکت در انتخابات نیازی به مجوز ندارم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه زمانی انتخابات و ریاست فدراسیون مشخص می‌شود، گفت: باید مجمع را اعلام کنند و زمان آن دست وزارت ورزش است، فعلا بنده فدراسیون را اداره می‌کنم.

-

مازندران برترین هیأت‌ کشتی سال ۹۲ شد/ تهران و خوزستان در مکان‌های دوم و سوم

فدراسیون کشتی رده‌بندی هیأت‌های کشتی برتر سال 1392 را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: مازندران برترین هیأت‌ کشتی سال ۹۲ شد/ تهران و خوزستان در مکان‌های دوم و سوم
  •  

و به نقل از فدراسیون کشتی، در رده‌بندی سال 1392 استان‌های: 1- مازندران 2- تهران 3- خوزستان 4- کرمانشاه 5- خراسان رضوی 6- لرستان به ترتیب عناوین اول تا ششم را کسب کرده‌اند.

از نظر فدراسیون کشتی استان‌ها به سه گروه (اول تا دهم گروه A، یازدهم تا بیستم گروه B و بیست و یکم تا سی و یکم گروه C) طبقه‌بندی شده‌اند.

نظر به اینکه استان‌های صاحب کشتی در گروه A قرار گرفته‌اند انتظار می‌رود در مورد کسب نتایج بهتر و ارتقاء در این گروه فعالیت کرده و استان‌های گروه B و C با افزایش تلاش و فعالیت بیشتر به گروه بالاتر راه یابند.

در بررسی اجمالی و مقایسه رده‌بندی سال 1392 با 1391 صعود استان‌های اردبیل و گیلان از گروه B به A و استان‌های ایلام و مرکزی از گروه C به B مشهود و قابل تقدیر بوده است؛ ضمن اینکه سقوط استان‌های همدان و قم از گروه A به B و استان‌های خراسان شمالی و کرمان از گروه B به C قابل بررسی و تعمق است.

امید است با برنامه‌ریزی کامل در امر پذیرش میزبانی اردوها، مسابقات داخلی و خارجی تلاش مضاعفی را برای ارتقاء رتبه سالانه انجام دهند.

-

نسخه چاپي
ای کاش مسابقات غرب آسیا را برگزار می‌کردیم
افشارزاده: حرفی از مشکلات مالی برای لغو میزبانی ایران در مسابقات غرب آسیا نزدم

مشاور عالی وزیر ورزش در امور بین‌الملل درباره دفاعش از میزبانی ایران در مسابقات غرب آسیا گفت: برای لغو برگزاری این رقابت از مشکلات مالی حرفی نزدم.

خبرگزاری فارس: افشارزاده: حرفی از مشکلات مالی برای لغو میزبانی ایران در مسابقات غرب آسیا نزدم
  •  

بهرام افشارزاده، درباره جلسه روسای کمیته‌های ملی المپیک که در کویت برگزار شد، گفت: در این جلسه 12 کشور عضو شورای المپیک آسیا مشکلات و برنامه‌های خود را درباره میزبانی‌های مختلف مطرح کردند. به عنوان مثال سریلانکا مشکلات مالی را برای میزبانی خود مطرح کرد و مسئولان پاکستان هم از گرفتاری‌های خود در کشورشان گفتند.

افشارزاده افزود: یک جلسه کلی برای مطرح کردن مشکلات بود. همچنین قرار شد مقرارتی تصویب شود که تا با برگزاری مسابقات متعدد در رشته‌هایی که شرکت‌کننده زیادی دارند ورزشکاران با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کنند. 

وی درباره میزبانی ایران در رقابت‌های غرب آسیا، اظهار داشت: من در این جلسه از میزبانی ایران دفاع کردم و گفتم لغو مسابقات به دلیل آماده نبودن شرایط ساختاری بود، از مشکلات مالی حرفی نزدم، اما ای کاش این رقابت‌ها را برگزار می‌کردیم. حالا قرار است بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون این مسابقات برگزار شود.

مشاور عالی وزیر ورزش درباره جلسه وزارتخانه با نمایندگان ایران در کنفدراسیون‌های آسیا، تصریح کرد: آیین‌نامه و اساسنامه نوشته شده و در یکی دو روز آینده زمان دقیق جلسه بعدی را اعلام می‌کنم. این جلسه اردیبهشت برگزار می‌شود.

-

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 13140348
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content