فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

ذیرش نمایندگی سبک

سبک کشتی با کمربند در استانهای ذیل نمایندگی فعال می پذیرد.

خوزستان، هرمزگان، شهرکرد، زاهدان، کرمان، قم،کردستان، بوشهر.زنجان. قزوین

 

برگزاری مسابقات در گیلان

استان گیلان متقاضی میزبانی مسابقات امیدهای 18 تا 21 سال شد و تا روز سه شنبه نتیجه نهایی اعلام خواهد شد

اعلامی  نماینده هماهنگی سبک در استان گیلان

 
ایران میزبان پنجمین دوره مسابقات آسیایی بزرگسالان و امیدها

ایران همزمان با چهارمین دوره مسابقات فستیوال هنرهای رزمی جهان میزبان پنجمین دوره مسابقات آسیایی بزرگسالان کشتی با کمربند و دومین دوره مسابقات کشتی با کمربند امیدهای آسیاخواهد بود و انشاالله مسابقات انتخابی در حیطه آقایان و بانوان از مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

 
Olympics 2020-Japan

The AJJBWF would like to congratulate Tokyo on winning the bid to host the Olympic Games in 2020. The AJJBWF's President, Khalil Ahmed Khan, praised Tokyo's bid campaign and also the leadership of Tsunekazu Takeda, President of the Japanese Olympic. Committee. "Our Federation is very proud that Asia will be hosting the Summer Olympic Games in 2020 in Tokyo, Japan

 
برگزاری مسابقات 18 تا 21 سال برای دومین دوره مسابقات آسیایی

در نظر است مسابقات انتخابی قهرمانی کشور جهت رده سنی 18 تا 21 سال جهت شرکت در دومین دوره مسابقات آسیایی در مهرماه سال جاری برگزار گردد چنانچه هر نماینده ای متقاضی میزبانی است مراتب را بطور کتبی و با تائیدیه هیئت استان به دفتر سبک اعلام دارند.

 
صدورکارت هوشمند کشتی با کمربند
قابل توجه تمام ورزشکاران و مسئولین سبک
جهت صدور کارت هوشمند فدراسیون رزمی- کشتی با کمربند نیاز به مدارک ذیل است
 

عکس
روگرفت شناسنامه و کارت ملی
مدرک تحصیلی
آدرس وکد پستی و تلفن
احکام ورزشی
ضمنا نمایندگان اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی نیزهر چه سریعتر نسبت به صدور کارت هوشمند ورزشکاران خود اقدام نمایند.
آدرس ایمیل جدید سبک کشتی با کمربند beltwrestlingiran@yahoo.co

نسخه چاپي
طلای جهان وظیفه مرا سنگین‌تر از قبل می‌کند
رحیمی: خوشحالم ناکامی المپیک را با یک مدال خوش‌رنگ جبران کردم

دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان گفت: خوشحالم ناکامی المپیک لندن را با یک مدال خوش‌رنگ در مجارستان جبران کردم.

خبرگزاری فارس: رحیمی: خوشحالم ناکامی المپیک را با یک مدال خوش‌رنگ جبران کردم

حسن رحیمی ، درباره کسب مدال طلای قهرمانی جهان بعد از 48 سال گفت: خدا را شکر امسال شرایط بسیار خوبی داشتم و خوشحالم که مزد زحمات خودم و مربیانم را گرفتم. این مدال وظیفه من را سنگین‌تر از قبل می‌کند و باید با برنامه‌ریزی بهتر برای مسابقات آینده آماده شوم.

وی درباره اینکه عنوان خسیس‌ترین کشتی‌گیر در مسابقات جهانی با از دست دادن تنها 3 امتیاز را به خود اختصاص داده است گفت: در واقع تنها 2 امتیاز به حریفان دادم و یک امتیاز دیگر به خاطر اخطار بود که از دست دادم. از این بعد سعی می‌کنم همین امتیازات را هم از دست ندهم.

دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد: کشتی‌های هجومی در دستور کار من قرار داشت و خدا کمک کرد که طلا گرفتم. خوشحالم ناکامی المپیک را با یک مدال خوش‌رنگ جبران کردم. هدف اول من موفقیت در بازی‌های آسیایی و سپس رسیدن به مدال المپیک است که با بدشانسی در لندن آن را از دست دادم.

نسخه چاپي
بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی - اندونزی
تیم‌های ملی تکواندو و ووشو دوشنبه راهی پالم‌بانگ می‌شوند

ورزشکاران رشته‌های تکواندو و ووشو برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دوشنبه راهی این کشور می‌شوند.

خبرگزاری فارس: تیم‌های ملی تکواندو و ووشو دوشنبه راهی پالم‌بانگ می‌شوند

  و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، بعد از اعزام تیم های ملی والیبال، دومیدانی، کاراته و تیراندازی با کمان تیم های ملی تکواندو و ووشو دوشنبه شب ابتدا راهی دوحه و سپس عازم پالم بانگ اندونزی محل برگزاری سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی خواهند شد.

سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از دوشنبه به طور رسمی آغاز می‌شود.

کاروان ورزشی ایران در 6 رشته و با 88 ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده است.

 

نسخه چاپي
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان - مجارستان
نعمت‌پور با پیروزی استارت زد

نماینده وزن ۸۴ کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نخستین دیدارش به پیروزی دست یافت.

خبرگزاری فارس: نعمت‌پور با پیروزی استارت زد

، روز دوم چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت 15:30 امروز (شنبه) در بوداپست مجارستان آغاز شده است که طالب نعمت‌پور نماینده وزن 84 کیلوگرم کشورمان در نخستین دیدارش مقابل نماینده ونزوئلا به پیروزی رسید.

در وزن 84 کیلوگرم که 34 کشتی‌گیر حضور دارند طالب نعمت‌پور بعد از استراحت در دور نخست در دور دوم در کمرت از دو دقیقه با نتیجه 8 بر صفر مقابل برازون براوو از ونزوئلا به پیروزی دست یافت. وی در دور سوم با برنده دیدار کشتی‌گیران لتونی و بلاروس مبارزه می‌کند.

ماکسیم مانوکیان، دارنده مدال نقره 2011 جهان از ارمنستان و سلجوق سبی، دارنده مدال‌های طلا و نقره 2010 و 2011 جهان از ترکیه در گروه نعمت‌پور حضور دارند

نسخه چاپي
علیپور به فارس خبر داد
ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال به پرسپولیس

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران از ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای ارائه مستندات در مورد اظهارات خود و سرمربی این تیم خبر داد.

خبرگزاری فارس: ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال به پرسپولیس

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور ، در مورد اظهارات علی دایی و محمد رویانیان در مورد مسائل مختلف داوری پس از شکست برابر سپاهان اظهار داشت: امروز نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس نوشتیم و در این نامه از بالاترین مقام اجرایی باشگاه یعنی مدیرعامل خواسته‌ایم تا هر گونه مستندات خود را در مورد مسائلی را که بیان کردند را به ستاد رسیدگی به تخلفات ارائه کنند.

وی ادامه داد: ستاد رسیدگی به تخلفات آمادگی دارد هر گونه مستندات یا گزارش‌های کتبی و شفاهی و ادله باشگاه پرسپولیس را در مورد اظهاراتشان مورد بررسی قرار دهند و با متخلفان با شدیدترین وجه ممکن از نظر قانونی برخورد شود.

تأکید رئیس فدراسیون و سایر مسئولان نیز بر برخورد قاطع با متخلفان احتمالی است.

علیپور افزود: البته در صورتی که این صحبت‌ها فقط گمانه‌زنی باشد و هیچ گونه مستنداتی نداشته باشد با افرادی که چنین صحبت‌هایی را بیان کردند طبق قانون برخورد خواهد شد. یک وجهه این صحبتها جنبه عمومی فوتبال است که از سوی کمیته انضباطی رسیدگی خواهد شد و جنبه دیگر آن به مسائل شخصی و حقوقی افرادی برمی‌گردد که مورد اتهام قرار گرفته‌اند با این حال اگر مستنداتی ارائه شود با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران با گلایه از باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: بهتر بود که دوستان قبل از آنکه این مسائل را رسانه‌ای کنند در فرم‌هایی که برای این کار تهیه و در اختیار باشگاه‌ها قرار داده شده گزارش‌های خود را در مورد هر یک از مقامات برگزاری مسابقه یا داوری به طور محرمانه ارائه می‌کردند اما اکنون که آنها این مسائل را رسانه‌ای کردند ما هم آمادگی داریم که ظرف 48 ساعت آینده مستندات رویانیان را مورد بررسی قرار دهیم و حتی اگر ایشان لازم می‌دانند به طور حضوری در ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال حاضر شود و مسائل خود را بیان کنند. بنابراین باشگاه پرسپولیس حداکثر تا روز دوشنبه مهلت دارد تا مستندات خود را ارائه دهد.

یا حق پرسپولیس را می‌گیرم یا تا پای رفتن می‌ایستم
رویانیان: 3 امتیاز مبارک سپاهان اما به همه کارها دخالت نکنند/خطاکار باید شناسایی شود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: یا حق باشگاه را می‌گیرم و یا تا پای کنار رفتن از پرسپولیس می‌ایستم.

خبرگزاری فارس: رویانیان: 3 امتیاز مبارک سپاهان اما به همه کارها دخالت نکنند/خطاکار باید شناسایی شود

محمد رویانیان اظهار داشت: متأسفانه اتفاقات عجیب و تلخی در فوتبالی که می‌توانست زیبا بشود افتاد.

وی افزود: من همین الان اعلام می‌کنم که باید با این بی‌عدالتی برخورد شود حتی تا پای کنار رفتن از پرسپولیس هم جلو می‌روم، حقانیت پرسپولیس و عدالت به صورت جدی باید رعایت شود در غیر این صورت من کنار می‌روم.

رویانیان ادامه داد: با هیچ کس تعارف ندارم، با کسی که خطا کرده و این جریان را به وجود آورده باید به شدت برخورد شود و عاملان شناسایی شوند. در این بین دو راه پیش رو دارم یا حق را می‌گیرم یا می‌روم تا آخرش هم هستم، خیالتان راحت باشد، حرف من نه جنبه تهدیدی دارد و نه اینکه بخواهم خودم را نشان دهم اما این کار را می‌کنم.

مدیرعامل قرمزپوشان خطاب به سپاهانی نیز گفت: 3 امتیاز مبارک اصفهانی‌ها اما از آنها می‌خواهم مسئله‌ای که به آنها ربطی ندارد در آن دخالت نکنند. برد سپاهان نوش جانش ما با برد این تیم مشکلی نداریم اما برای داوری متأسفیم که همیشه و در اکثر بازی‌ها به دنبال ضربه زدن به تیم پرسپولیس بوده تا ما را ناکام کند. من هم یا این موضوع را با توجه به مسئولیتی که دارم ثابت می‌کنم یا می‌روم.

مدیرعامل قرمزپوشان تأکید کرد: پس از صحبت‌های ما دیده شده که مسئولان سپاهان از قهرمانی دفاع کردند که بهتر است این کار را نکنند چون کار از اینی که هست خرابتر می‌شود،راستش را بخواهید با این حمایت‌ها کمی ما به برخی مسائل مشکوک شدیم که همه چیز را در نامه‌ای از فدراسیون فوتبال خواستار بررسی هستیم، یا حقمان را می‌گیریم یا اینکه تصمیم دیگری خواهیم گرفت چون باید جواب 35 میلیون هوادار را بدهی

28 / 6 / 1392برچسب:, :: 11:59 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

پایان مسابقات بوكس جوانان كشور در ارومیه

پایان مسابقات بوكس جوانان كشور در ارومیه

 

مسابقات بوكس قهرماني جوانان كشور كه در اروميه برگزار مي شد عصر روز چهارشنبه با قهرماني تيم استان البرز به كار خود پايان داد. 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، ين مسابقات از روز بيست و سوم ماه جاري با حضور بيش از ۲5۰ ورزشكار ، مربی از ۲۷ استان كشور به مدت پنج روز در اروميه برگزار گردید.
دراين دوره ازمسابقات تيم استان البرز با ۲ طلا،يك نقره و يك برنز و كسب ۲۱ امتياز به مقام قهرماني رسيد، آذربايجان غربي با يك طلا، يك نقره و دو برنز و كسب ۱۹ امتياز در جایگاه دوم ایستاد وتيم خوزستان نيز با يك مدال طلا، دو مدال نقره و و يك برنز و كسب ۱۸ امتياز ،دسوم شد.
تيم هاي سيستان و بلوچستان با ۱۸ امتياز، كرمانشاه با ۱۷ امتياز، گيلان با ۱۲ امتياز و لرستان با ۱۲ امتياز به ترتيب حائز رتبه هاي چهارم تا هفتم شدند.
.....................................................................
در بخش انفرادي اسامي نفرات اول تا سوم اوزان مختلف به شرح زير است:
 

 

۱ - سجاد قائدي از فارس
۲ - محمد پرتوي از گيلان
۳ - داوود داوود بيگي از توابع تهران و انوش جمشيدي از چهار محال بختياري
..........................................................
 

 

۱ - محمد كاس پور از گيلان
۲ - عبدالحميد شولي بر از سيستان و بلوچستان
۳ - امين مختار پور از آذربايجان غربي و سجاد نجفي سرداوري از كرمانشاه
.........................................................
 

 

۱ - امير كنعاني از كرمانشاه
۲ - مسلم مقصودي از خوزستان
۳ - حسين احمدي از زنجان و شهريار شعبان از لرستان
..........................................................
 

 

۱ - سيد راغب آلبوشوكه از كهكيلويه و بويراحمد
۲ - ارسلان عبدالهي از سيستان و بلوچستان
۳ - عرفان سليمي از كرمانشاه و حميد رضا كلانتري از توابع تهران
.........................................................
 

 

۱ - مهدي روحي زاده از البرز
۲ - پرويز كرم زهي از سيستان و بلوچستان
۳ - يونس صدساله از اردبيل و عادل كنعاني از كرمانشاه
............................................................
 

 

۱ - امين ابراهيمي از بوشهر
۲ - محمدرضا خسروي از البرز
۳ - سينا ملك محمدي از آذربايجان غربي و جواد جلواني از چهارمحال بختياري
............................................................
 

 

۱ - سالار طهماسبي از مازندران
۲ - ساسان زبيرم از لرستان
۳ - رضا موذني از همدان و محسن حسني از آذربايجان شرقي
.............................................................
 

 

۱ - سياوش اميدي از خوزستان
۲ - حامد بديع از آذربايجان غربي
۳ - امين رضايي از مازندران و صادق روحي ازگلستان
.............................................................
 

 

۱ - مهدي برجي خاني از البرز
۲ - امير حسين محمدي از گيلان
۳ - محمد بخشي از لرستان و حسين اميدي از خوزستان
.................................................................
 

 

۱ - سيامك قرباني از آذربايجان غربي
۲ - هومان قويدل از خوزستان
۳ - برديا عبدالتاجديني از كرمانشاه و فريد عاملي از البرز
در اين مسابقات ۱۴۸ ديدار در دو رينگ در محل سالن شش هزار نفري غدير اروميه برگزار شد.
 


 

 

وزن ۹۱+ كيلوگرم

 

وزن ۹۱ كيلوگرم

 

وزن ۸۱ كيلوگرم

 

وزن ۷۵ كيلوگرم

 

وزن ۶۹ كيلوگرم

 

وزن ۶۴ كيلوگرم

 

وزن ۵۶ كيلوگرم

 

وزن ۶۰ كيلوگرم

 

وزن ۵۲ كيلوگرم

 

وزن ۴۹ كيلوگرم

رییس جمهوری قهرمانی کشتی آزاد ایران را تبریک گفت
رییس‌جمهور در پیامی کسب مقام قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد را در مسابقات قهرمانی جهان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی کسب مقام قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد را در مسابقات قهرمانی جهان تبریک گفت.

متن پیام دکتر روحانی به شرح زیر است:

درخشش مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد کشورمان و کسب مقام قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی در بوداپست مجارستان، نشان دیگری از شایستگی‌ها و توانمندی‌های جوانان رشید این سرزمین است. اهتزاز پرچم باشکوه کشورمان به میمنت این پیروزی برگ زرین دیگری در کارنامه جوانان عزیز ما خواهد بود.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از مربیان، کادر فنی و قهرمانان تیم ملی کشتی، این حضور افتخارآمیز را به همه ملت ورزش‌دوست کشورمان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال عزت و سربلندی هر چه بیشتر را برای همگان مسالت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران
 
چـاپ

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جهان را تبریک گفت

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بوداپست را تبریک گفت.

خبرگزاری فارس: کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جهان را تبریک گفت

ب و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، کمیته ملی المپیک در پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان را به خانواده کشتی و جامعه بزرگ و سرافراز ورزش کشور تبریک گفت.

در پیام تبریک کمیته ملی المپیک آمده است: کشتی به عنوان ورزش ملی و اول ایران زمین همیشه افتخار آفرین بوده و سهم عمده‌ای در پیروزی‌های کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی و المپیک داشته است.

شکی نیست پیروزی ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات جهانی بوداپست مجارستان پیش‌زمینه‌ای خواهد بود برای موفقیت و افتخار‌آفرینی در بازی‌های آسیایی اینچئون تا دل میلیون‌ها ایرانی با موفقیت‌های دلاورمردان کشتی‌گیر کشورمان شاد شود.

کمیته ملی المپیک با علم بر ظرفیت و موجودیت این رشته و اراده‌ای که در اردونشینان این رشته پهلوانی می‌بیند، ضمن تبریک به ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، جامعه ورزش، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون و همچنین کادر فنی و ملی‌پوشان، حمایت بیش از پیش خود را برای نیل به اهداف والای نظام اعلام می‌دارد.

نسخه چاپي
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان
اکبری فینالیست شد/ قهرمانی ایران بعد از ۴۸ سال در خارج از خانه

آزادکار وزن‌ ۷۴ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به دیدار پایانی این مسابقات رسید و ایران قهرمان جهان شد.

خبرگزاری فارس: اکبری فینالیست شد/ قهرمانی ایران بعد از ۴۸ سال در خارج از خانه

، روز سوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 15:30 با مسابقات وزن 74 کیلوگرم در بوداپست مجارستان آغاز شده است که عزت‌الله اکبری با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی علاوه به کسب جواز حضور در فینال قهرمانی ایران را در این مسابقات مسجل کرد.

اکبری در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 مقابل رشید قربان‌اف از ازبکستان به برتری رسید و فینالیست شد.

با توجه به حضور اکبری در فینال، کسب 9 امتیاز برای تیم ایران قطعی شد که با 37 امتیاز 2 روز گذشته ایران با مجموع 46 امتیاز بالاتر از روسیه(44 امتیاز) قهرمان جهان شد.

آخرین قهرمانی کشتی آزاد ایران در خارج از خانه در جهان، در سال 1965 میلادی بود که به 48 سال پیش در منچستر انگلیس برمی‌گردد. البته ایران در سال 2002 تهران موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود که این قهرمانی در خانه به دست آمده بود. این قهرمانی، پنجمین قهرمانی ایران در جهان محسوب می‌شود.

در وزن 74 کیلوگرم که 39 کشتی‌گیر حضور دارند، عزت‌الله اکبری در دور نخست با نتیجه 10 بر 2 مقابل آلکساندر بورکا از مولداوی به پیروزی رسید و در دور دوم هم با نتیجه 7 بر صفر از سد ماکاراشویلی از گرجستان گذشت. اکبری در دیدار یک‌هشتم نهایی با نتیجه 5 بر 2 مقابل مورا بلانکو از کوبا به پیروزی رسید و گام به یک‌چهارم گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 مقابل تاناکامی از ژاپن به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

اکبری برای کسب مدال طلا در فینال به مصاف جردن باروس دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آمریکا می‌رود.

سرپرست دبیری فدراسیون جودو انتخاب شد

محمد بلوطی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون جودو منصوب و مشغول به کار شد.

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیری فدراسیون جودو انتخاب شد

بپس از استعفای مهدی درخشنده از پست دبیری فدراسیون جودو با قبول استعفای درخشنده، محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو، محمد بلوطی را به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون جودو منصوب کرد.

بلوطی متولد 1351 در تهران است و با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در این رشته و عضویت در تیم های ملی جوانان و بزرگسالان در خلال سالهای 68 تا 72 این مسئولیت را قبول کرد

نسخه چاپي
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا
بوریرام در تایلند اسیر نماینده ایران شد/ صعود استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال استقلال به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

خبرگزاری فارس: بوریرام در تایلند اسیر نماینده ایران شد/ صعود استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا

، دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 15:30 به وقت ایران در ورزشگاه تندرکاستل شهر بوریرام و در حضور بیش از 24 هزار تماشاگر برگزار شد و در نهایت استقلال با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید.

 قضاوت این دیدار بر عهده ساتوریوجی از ژاپن بود. وی به خسرو حیدری، حنیف عمران‌زاده، فرهاد مجیدی و آندرانیک تیموریان از استقلال و سورات سوخا و بونماتان از بوریرام اخطار نشان داد.

 در نیمه اول بازی حریف تایلندی برتر بر بازی بود و در نهایت توانست در دقیقه 31 بازی توسط اوسمار باربا به گل برسد. این گل روحیه حریف را دو چندان کرد اما با شروع نیمه دوم و ورود فرهاد مجیدی این شاگردان قلعه‌نویی بودند که بازی را از ابتدا در دست گرفته و روی دومین حمله خود با ضربه سر حنیف عمران زاده در دقیقه 51 به گل رسید.

پس از این گل استقلال باز هم حمله کرد و حتی می توانست با ضربه آکروباتیک مجیدی به گل برسد اما شاگردان قلعه‌نویی سعی در کنترل بازی داشتند که به خواسته خود هم رسیدند و در دقیقه 90+1 با ضربه از راه دور و دیدنی تیموریان حریف را در خاک خود شکست دادند و در نهایت به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.

استقلال با این نتیجه حریف اف سی سئول کره جنوبی شد و اعضای این تیم مستقیما راهی سئول شده تا روز سوم مهرماه به مصاف این تیم بروند.

سئول کره در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه دو بر یک الاهلی عربستان را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

دیدار برگشت دو تیم استقلال و اف سی سئول کره روز 20 مهر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

ترکیب تیم استقلال:

سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان( 90+3 گوران لاوره)، خسرو حیدری 89 (مهدی نظری)، پژمان نوری(46 فرهاد مجیدی) و محمد قاضی.

 سرمربی امیر قلعه‌نویی

 اسامی بوریرام:

 تتسانگ نوئن، سورات سوخا، بوماتان، چاپویس، اوسمار باربا،  چو تونگ، تانک لانگ، سوری سوخا، نوتنوم،کائپروم و ماکاروم

سرمربی: آلخاندرو مندز گارسیا

نسخه چاپي
بین دو نیمه اصلاً بحث فنی نکردم
قلعه‌نویی: یکی از رؤیاهایم قهرمانی آسیا با استقلال است/ به بازیکنانم گفتم غیرت ایرانی را نشان دهید

سرمربی تیم استقلال با ابراز خشنودی از صعود تیمش به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: یکی از رؤیاهایم قهرمانی آسیا با استقلال است.

خبرگزاری فارس: قلعه‌نویی: یکی از رؤیاهایم قهرمانی آسیا با استقلال است/ به بازیکنانم گفتم غیرت ایرانی را نشان دهید

،‌امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از دیدار مقابل بوریرام اظهار داشت: در نیمه اول وضعیت ما راضی‌کننده نبود و مرتکب یک اشتباه کوچک شدیم و یک گل دریافت کردیم.

وی افزود: با شروع نیمه دوم تاکتیک تیممان را عوض کرده و با سه مهاجم بازی کردیم که توانستیم دو گل بزنیم و برنده بازی باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در بین دو نیمه چه صحبتی با شاگردانش انجام داده است گفت: اصلاً در خصوص مسائل فنی با آنها صحبت نکردم و فقط سعی کردم انگیزه را به بازیکنانم منتقل کنم. سعی کردم به آنها دل و جرأت بدهم و تأکید کردم شما ایرانی هستید و 45 دقیقه فرصت دارید به خاطر همه مردم ایران فوتبال اصیل خود را ارائه کنید.

قلعه‌نویی افزود: تلاش کردیم در نیمه دوم فضاهایی را که در نیمه اول از دست داده‌ بودیم از آن خود کنیم و می‌دانستیم که می‌توانیم گل بزنیم به خصوص روی ضربات کرنر و ایستگاهی.

سرمربی استقلال در ادامه نشست خبری تأکید کرد:‌ از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم چون آن چیزی که می‌خواستم را اجرا کردند و هنر ایرانی خود را به رخ کشیدند.

وی در خصوص صعود استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: یکی از رؤیاهای من قهرمانی آسیا با استقلال است و مطمئنم پتانسیل کسب این جام را داریم و به این مسئله ایمان دارم که می‌توانیم به این موفقیت دست پیدا کنیم.

نسخه چاپي
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان - مجارستان
فرنگی‌کاران به دنبال اعاده حیثیت/ خاطرات المپیک تکرار می‌شود؟

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از فردا در بوداپست مجارستان آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: فرنگی‌کاران به دنبال اعاده حیثیت/ خاطرات المپیک تکرار می‌شود؟

، پنجاه‌ و پنجمین (و به عبارتی چهل‌وچهارمین) دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی از ظهر فردا در بوداپست مجارستان آغاز می‌شود که تیم ایران به عنوان قهرمان المپیک گام به این رقابت‌ها می‌گذارد البته با ترکیبی کاملاً دگرگون شده و خالی از قهرمانان لندن.

بعد از قهرمانی ایران در بازی‌های المپیک لندن، بنا و شاگردانش عطای کار را به لقایش بخشیدند و ترجیح دادند یک سال مطلق استراحت کنند. حالا در غیاب بنا و کشتی‌گیران المپیکی ایران، شاگردان چمن‌گلی در حالی گام به میدان جهانی می‌گذارند که چهار کشتی‌گیر ایران حتی تجربه حضور در مسابقات جهانی را هم ندارند.

تیم کشورمان در آخرین دوره مسابقات جهانی که پیش از بازی‌های المپیک در سال 2011 در استانبول ترکیه برگزار شد با وجود حذف دو کشتی‌گیر کشورمان به دلیل قرعه رژیم صهیونیستی با دو مدال طلا و یک برنز و 30 امتیاز بر سکوی سوم جهان ایستاد.

امید نوروزی در 60 و سعید عبدولی در 66 کیلو مدال‌های طلا و بشیر باباجان‌زاده در 120 کیلو مدال برنز را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

ایران در سال 2010 که مسابقات در مسکو برگزار شد هم موفق به کسب دو مدال طلا توسط حمید سوریان در 55 کیلو و امیر علی‌اکبری در 96 کیلو شده بود و با 22 امتیاز هشتم شد.

در سال 2009 که مسابقات در هرنینگ دانمارک برگزار شد فرنگی‌کاران ایران موفق به کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در 55 کیلو و سه برنز توسط فرشاد علیزاده در 74، حبیب‌الله اخلاقی در 84 و امیر علی‌اکبری در 96 کیلو شده بودند که ایران با 39 امتیاز برای نخستین بار عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آورد.

حالا بعد از بزرگی کشتی فرنگی در المپیک نوبت به شاگردان چمن‌گلی رسیده است تا خودی محک بزنند و ببینند آیا توان تکرار افتخارات لندن را دارند.

در هر صورت شاید عنوان شود که نباید توقع بالایی از این تیم داشت، اما تیمی که به مسابقات جهانی می‌رود چندان هم کم تجربه نیست و اعضای این تیم سال‌هاست که در عضویت تیم ملی هستند و مدال‌های رنگارنگ آسیایی و جهانی را در کارنامه خود می‌بینند.

امیر علی‌اکبری که دو مدال طلا و برنز جهان را در 96 کیلو دارد بعد از سپری کردن محرومیت دو ساله‌اش به یک وزن بالاتر صعود کرده‌ است و انگیزه زیادی برای کسب سومین مدال جهانی آنهم در وزنی جدید را دارد. از طرف دیگر طالب‌ نعمت‌پور یکی از با تجربه‌ترین‌هاست که در مسابقات جهانی 2010 در همان دور نخست با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه شد و نتوانست شایستگی‌هایش را نشان دهد. وی که مدال طلای بازی‌های آسیایی 2010 را در کارنامه دارد شاید فرصتی بهتر از این برای اثبات توانایی‌هایش پیدا نکند.

افشین بیابانگرد هم با دو مدال آسیایی به دنبال دوبنده نوروزی در وزن دوم است.

عصر امروز وزن‌کشی وزن 55 کیلوگرم برگزار می‌شود تا محمد فقیری نماینده وزن اول کشورمان از ساعت 15:30 فردا به مصاف حریفان برود.

فقیری که سال‌هاست در 55 کیلو کشتی‌ می‌گیرد و پشت خط سوریان مانده است بهترین فرصت را دارد تا نشان دهد توانایی جانشینی نابغه کشتی فرنگی جهان و المپیک را دارد یا نه.

فقیری می‌داند که کار سختی در این وزن خواهد داشت و اگر غفلت کند شاید دیگر چنین فرصتی برای خودنمایی نصیبش نشود.

* برنامه مسابقات کشتی فرنگی به شرح زیر است:

پنج‌شنبه 28 شهریورماه:

ساعت 18 تا 18:30: وزن کشی وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی

جمعه 29 شهریورماه:

ساعت 13 تا 18: مسابقات مقدماتی وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 18 تا 18:30: وزن کشی اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 19 تا 21: مسابقات رده‌بندی و فینال وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی

شنبه 30 شهریورماه:

ساعت 13 تا 18: مسابقات مقدماتی اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 18 تا 18:30: وزن کشی اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 19 تا 21: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 60، 84 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی

یکشنبه 31 شهریورماه:

ساعت 13 تا 18: مسابقات مقدماتی اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت 19 تا 21: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم کشتی فرنگی

اختلاف ساعت ایران با مجارستان 150 دقیقه است به طوری که ساعت 13:00 به وقت مجارستان، 15:30 به وقت ایران است.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان
اکبری مدال نقره را بر گردن آویخت/ ایران بالاتر از روسیه قهرمان جهان شد+فیلم

آزادکار وزن‌ ۷۴ کیلوگرم کشورمان با شکست در دیدار ‌نهایی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، مدال نقره را بر گردن آویخت.

خبرگزاری فارس: اکبری مدال نقره را بر گردن آویخت/ ایران بالاتر از روسیه قهرمان جهان شد+فیلم

، در دیدار پایانی وزن 74 کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 امروز (چهارشنبه) عزت‌الله اکبری با شکست در فینال مقابل جردن باروس، دارنده مدال طلای المپیک و جهان مدال نقره را بر گردن آویخت.

اکبری در فینال با نتیجه 4 بر صفر مغلوب باروس شد و به مدال نقره دست یافت. با این مدال نقره 9 امتیاز به جمع امتیازات کشورمان اضافه شد و در نهایت ایران با 46 امتیاز بالاتر از روسیه 44 امتیازی برای پنجمین بار و بعد از 11 سال قهرمان جهان شد.

آخرین قهرمانی کشتی آزاد ایران در خارج از خانه در جهان، در سال 1965 میلادی بود که به 48 سال پیش در منچستر انگلیس برمی‌گردد. البته ایران در سال 2002 تهران موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود که این قهرمانی در خانه به دست آمده بود.

عزت‌الله اکبری در وزن 74 کیلوگرم که 39 کشتی‌گیر حضور داشتند در دور نخست با نتیجه 10 بر 2 مقابل آلکساندر بورکا از مولداوی به پیروزی رسید و در دور دوم هم با نتیجه 7 بر صفر از سد ماکاراشویلی از گرجستان گذشت. اکبری در دیدار یک‌هشتم نهایی با نتیجه 5 بر 2 مقابل مورا بلانکو از کوبا به پیروزی رسید و گام به یک‌چهارم گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 6 بر 4 مقابل تاناکامی از ژاپن به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. اکبری در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 مقابل رشید قربان‌اف از ازبکستان به برتری رسید و فینالیست شد، اما در فینال مغلوب جردن باروس آمریکایی شد و صاحب گردن‌آویز نقره شد.

 

 

 

ایران پیش از این صاحب دو نشان طلا توسط حسن رحیمی در 55 کیلو و رضا یزدانی در 96 کیلو شده بود، مسعود اسماعیل پور در 60 کیلو و احسان لشکری در 84 کیلو دو مدال برنز برای ایران به ارمغان آورده بودند. بدین ترتیب ایران با دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز و 46 امتیاز به کار خود در چهل و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان پایان داد.

* رده‌بندی وزن 74 کیلوگرم به شرح زیر است:

1- جردن باروس (آمریکا) 2- عزت‌الله اکبری (ایران) 3- شعبان‌اف (بلاروس) و رشید قربان‌اف (ازبکستان

ا صدور پیامی
رهبر معظم انقلاب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی را تبریک گفتند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با صدور پیامی، قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی را تبریک گفتند.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی را تبریک گفتند

  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان با صدور پیام، از کشتی‌گیران تیم ملی تشکر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی

از اینکه با کوشش و جدیت خود دل مردم کشور را شاد کردید، متشکرم.

سیدعلی خامنه‌ای

۲۷ شهریور ۱۳

ا صدور پیامی
رهبر معظم انقلاب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی را تبریک گفتند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با صدور پیامی، قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی را تبریک گفتند.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی را تبریک گفتند

  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان با صدور پیام، از کشتی‌گیران تیم ملی تشکر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی

از اینکه با کوشش و جدیت خود دل مردم کشور را شاد کردید، متشکرم.

سیدعلی خامنه‌ای

۲۷ شهریور ۱۳

فارس قهرمان مسابقات وزنه برداری جوانان کشور شد

تیم وزنه برداری استان فارس با کسب 5 مدال طلا، 6 مدال نقره، یک برنز و 561 امتیاز تیمی عنوان قهرمانی مسابقات وزنه برداری جوانان کشور را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، پس از سه روز رقابت 136 وزنه بردار جوان از 25 استان در سالن شهید رضائیان شهر مقدس قم، تیم وزنه برداری استان فارس با هدایت آرش حبیبی، نادر زارعی و غلامحسین نجاتی جام قهرمانی را بالای سر برد. برای فارس در این رقابتها رضا زارعی، سه مدال طلا، میلاد اورنگی، دو مدال طلا، میثم زارعی، سه مدال نقره، مجید زارع، دو مدال نقره و یک برنز و مسلم سپهری، یک مدال نقره به دست آوردند.
در رده بندی پایانی مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور بعد از فارس، اصفهان، قهرمان سال گذشته رقابتها با 533 امتیاز تیمی روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و خوزستان با 528 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.
رده بندی 10 تیم برتر مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان کشور در زیر آمده است:
1- فارس با 561 امتیاز تیمی
2- اصفهان با 533 امتیاز تیمی
3- خوزستان با 528 امتیاز تیمی
4- مازندران با 500 امتیاز تیمی
5- همدان با 338 امتیاز تیمی
6- سیستان و بلوچستان با 334 امتیاز تیمی
7- اردبیل با 274 امتیاز تیمی
8- تهران با 271 امتیاز تیمی
9- آذربایجان شرقی با 217 امتیاز تیمی
10- کرمانشاه با 189 امتیاز تیمی
 
چـاپ

نسخه چاپي
اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با فارس:
مدال طلا را از دست مسعود درآوردند/ خوشحالم ناکامی المپیک را جبران کرد

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در حالی که مسعود می‌توانست به مدال طلا برسد، اما داوران این مدال را از دستش درآوردند.

خبرگزاری فارس: مدال طلا را از دست مسعود درآوردند/ خوشحالم ناکامی المپیک را جبران کرد

محمود اسماعیل‌پور د درباره عملکرد آزادکاران در پایان 6 وزن برگزار شده گفت: به تمام مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم اکبری هم امروز بتواند یک مدال خوش‌رنگ کسب کند و فرنگی‌کاران هم مانند آزادکاران این موفقیت‌ها را ادامه دهند تا باز هم مانند المپیک شاهد افتخارآفرینی کشتی ایران باشیم.

وی درباره دیدار (پسرش) مسعود و عملکرد او گفت: مسعود تا پیش از نیمه نهایی کشتی‌های بسیار خوبی گرفت، اما حریف روسش بسیار قدرتمند بود هر چند نقش داوران هم در شکستش کم‌رنگ نبود. کشتی را از دست مسعود درآورند و اگر داوران اجاره می‌دادند کارش را انجام می‌داد می‌توانست بهتر با حریف کشتی بگیرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: داوران مدال طلا را از دست مسعود درآوردند و در حالی که می‌توانست به فینال برسد این اتفاق نیفتاد، اما باز هم خوشحالم با کسب مدال جهانی ناکامی المپیک لندن را جبران کرد.

نسخه چاپي
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان
ایران در چه صورت قهرمان جهان می‌شود؟

با توجه به رقابت تیم‌های ملی کشتی ایران و روسیه در مسابقات قهرمانی جهان سرنوشت قهرمان این مسابقات به روز پایانی کشیده شد.

خبرگزاری فارس: ایران در چه صورت قهرمان جهان می‌شود؟

، در پایان روز دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان روس ها موفق به کسب 2 مدال طلا توسط بخان گوی گری یف در 60 کیلو و حاجی مراد گاتسالوف در 120 کیلو شدند که با توجه به کسب 3 مدال برنز در روز اول مسابقات، با حساب امتیازات این دو مدال روسیه 44 امتیازی شد.

بدون شک ضربه اصلی در روز دوم مسابقات با حذف کودیاماگومدوف به این تیم وارد شد. کودیاماگومدوف در دیدار یک شانزدهم نهایی مغلوب احسان لشگری از ایران شد و شکست کشتی گیر کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر کوبایی موجب حذف نماینده روسیه شد تا روس ها نیز مانند ایران در یک وزن بدون امتیاز بمانند.

تیم ایران که در روز نخست شروعی طوفانی داشت و با کسب 2 مدال طلا توسط حسن رحیمی در 55 کیلو و رضا یزدانی در 96 کیلو صاحب 20 امتیاز شده بود در روز دوم هم به دو مدال برنز توسط اسماعیل پور و لشگری دست یافت تا با توجه به 20 امتیاز روز نخست با این 16 امتیاز 36 امتیازی شود که با جمع یک امتیاز کمیل قاسمی که با قرار گرفتن در رده دهم 120 کیلو کسب کرده بود؛ 37 امتیازی شود و در فاصله 7 امتیازی روس‌ها قرار بگیرد.

حذف زودهنگام مهدی تقوی در وزن 66 کیلوگرم و صفر شدن امتیاز این کشتی‌گیر لطمه شدیدی به تیم ایران در راه کسب عنوان قهرمانی وارد کرد چرا که در صورت حضور تقوی در مراحل بالاتر و کسب چند امتیاز شانس ایران برای قهرمانی بالا می رفت.

در هر صورت با این تفاسیر و با توجه به اینکه تنها مسابقات وزن 74 کیلوگرم باقی مانده است در صورتی که اکبری حداقل بتواند به مدال برنز دست یابد (مدال برنز = 8 امتیاز) و از طرفی با توجه به حضور کشتی‌گیران آمریکا، روسیه و آذربایجان باید امیدوار باشیم با حذف کشتی‌گیر روس و عدم حضور وی در جمع 10 کشتی‌گیر برتر این وزن (و کسب هیچ امتیازی) ایران با یک امتیاز بیشتر نسبت به روسیه شانس رسیدن به عنوان قهرمانی را پیدا کند.

در شرایط عادی روس‌ها شانس بسیار بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی دارند و در صورتی‌که کشتی‌گیر آنها موفق به کسب حتی تنها یک امتیاز (با حضور در جمع 10 کشتی‌گیر برتر) شود، قهرمانی آنها مسجل خواهد شد. از طرف دیگر نایب قهرمانی ایران هم با توجه به فاصله ایجاد شده با رقبا قطعی به نظر می‌رسد.

نسخه چاپي
تا زمانی که فضا اجازه دهد با کمال میل در خدمت کشتی هستم
خادم: ترس ما به روس‌ها منتقل شده است/ باید نقاط ضعف را جبران کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: ما یک واهمه تاریخی از روس‌ها داشتیم ولی خوشبختانه ظرف مدت اخیر با تمرکز روی نقاط ضعف روس‌‌ها، آنها را دچار مشکل کرده‌ایم و این ترس به آنها منتقل شده است.

خبرگزاری فارس: خادم: ترس ما به روس‌ها منتقل شده است/ باید نقاط ضعف را جبران کنیم

، رسول خادم پس از کسب دو مدال برنز در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: این موفقیت‌ها را به مردم ایران تبریک می‌گویم که مطمئناً شادی آنها بهترین پاداش برای ما است. در پایان روز دوم با 2 مدال طلا و 2 مدال برنز در جایگاه دوم پایین‌تر از روس‌ها حضور داریم. کشتی‌گیران ما با وجود آسیب‌دیدگی (یزدانی و لشگری) موفق به کسب مدال شدند؛ از طرفی درخشش حسن رحیمی و زحمات مسعود اسماعیل‌پور هم قابل ستایش بود.

خادم با اشاره به مسابقات روز آخر گفت: عزت‌الله اکبری برای اولین‌بار در مسابقات جهانی شرکت می‌کند که امیدواریم در حد و اندازه‌ خودش ظاهر شود.

وی درباره شکست مهدی تقوی و حذف زودهنگام وی گفت: تقوی در ماه‌های گذشته مشکلات شخصی خاصی داشت، اما در انتخابی کشتی گرفت و انتخاب شد. از طرفی فوت مادرش و فشار وزن کم کردن وی را تحت فشار زیادی قرار داد که امیدواریم این موضوع را هرچه زودتر با خودش حل کند.

خادم درباره عملکرد کمیل قاسمی گفت: قاسمی هم با فشار روانی ناشی از کسب مدال برنز المپیک مواجه بود و نتوانست این بار سنگین را به دوش بکشد در حالی‌که وی طی مدت اخیر سه بار حریف آمریکایی را شکست داده بود، اما این بار مغلوب او شد؛ امیدوارم قاسمی از این تجربه به خوبی برای رسیدن به طلای المپیک استفاده کند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد درباره مقابله با کشتی‌گیران روس عنوان کرد: متأسفانه ما یک واهمه تاریخی از روس‌ها داشتیم که خوشبختانه ظرف مدت اخیر با تمرکز روی نقاط ضعف روس‌ها آنها را دچار مشکل و ضعف کرده‌ایم، اما به هر صورت نمی‌توان جایگاه فنی روس‌ها را نادیده گرفت. در سه رویارویی که هم در المپیک هم در مسابقات جهانی امسال با روس‌ها داشتیم دو پیروزی از آن کشتی‌گیران ما بوده است که امیدواریم در آینده کامل شود.

خادم درباره ادامه حضورش در کشتی و اینکه تا المپیک برزیل ادامه خواهد داد، گفت: امسال سال سختی را داشتیم به خصوص بعد از المپیک وظیفه سنگینی داشتیم چون انتظارات مردم بالا است. انتظارات را با نهایت توان دنبال می‌کنیم و تا زمانی که فضا اجازه دهد با کمال میل وظیفه دارم در خدمت کشتی باشم. امسال کار سختی برای حضور در مسابقات جهانی داشتیم و با زحمات زیاد به رقابت‌ها آمدیم باید نقاط ضعف را جبران کنیم تا از المپیک برزیل با دست پر بازگردیم.

افشارزاده به فارس خبر داد
تکلیف انتخابات کمیته ملی المپیک تا پایان هفته مشخص می‌شود

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: تا پایان هفته کمیته بین‌المللی المپیک تکلیف زمان و نحوه برگزاری انتخابات کمیته المپیک ایران را مشخص خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: تکلیف انتخابات کمیته ملی المپیک تا پایان هفته مشخص می‌شود

بهرام افشارزاده ، درباره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت: این دوره از بازی ها با حمایت فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی پالم بانگ اندونزی از 30 شهریور در 13 رشته برگزار خواهد شد که کاروان ایران نیز با توجه به محدودیت مالی فقط در رشته هایی که شانس زیادی برای مدال آوری دارد حضور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته توسط ستاد تدارکاتی و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و همچنین نشست هایی که با کادر فنی و مسئولان فدراسیون های مختلف داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در 6 رشته دوومیدانی، ووشو، کاراته، تکواندو، والیبال و تیراندازی با کمان و جمعا با 88 ورزشکار شرکت کنیم.

سرپرست کاروان اعزامی با اعلام این موضوع که انتظار کسب 15 تا 18 مدال طلا را داریم، اظهار داشت: تمام رشته ها با وجود مشکلات مالی و محدودیت های تدارکاتی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند که امیدواریم با آمادگی نسبتا مناسب و انگیزه بالای ورزشکاران کشورمان بین 15 تا 18 مدال طلا بدست آوریم. در دوره قبل کاروان ایران در جایگاه چهارم قرار گرفت اما امیدواریم با مدال‌های ارزشمندی که توسط ورزشکاران با غیرت ایران بدست خواهد آمد بتوانیم در رده بهتری قرار بگیریم.

افشارزاده  که جهت حضور در نشست ثبت نام نهایی و تدارک حضور تیم ها، هم اکنون در محل برگزاری بازیها حضور دارد در خصوص وضعیت میزبانی اندونزی اظهار داشت: میزبان تمام تلاش خود را برای ارائه میزبانی مطلوب به کار بسته اما واقعیت این است که در خصوص اسکان تیم ها بخصوص هتل هایی که باید محل استقرار مسئولان و میهمانان ویژه باشند با مشکلات عدیده ای مواجه است و در همین خصوص محدودیت هایی دارد. متاسفانه میزبان مشکلات مالی زیادی دارد و در همین زمینه نیز هتل های با کیفیت و مناسبی را برای میهمانان در نظر نگرفته اند که این موضوع کشورهای شرکت کننده را با مشکل مواجه خواهد کرد. در تلاشیم تا با رایزنی و مذاکره با مسئولان ستاد برگزاری این محدودیت را هم در دهکده و هم در هتل ها رفع کنیم.

افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا IOC جواب درخواست ایران برای اجازه برگزاری انتخابات را داده یا خیر گفت: همانطور که مطلع هستید همه مسئولان بلند پایه ورزش دنیا طی یکی دو هفته گذشته جهت انتخاب شهر میزبان المپیک 2020، رئیس جدید IOC و همچنین تصمیم گیری در خصوص کشتی در بوینس آیرس بودند. اما با تماس هایی که طی یکی دو روز گذشته با آنان داشتم امیدوارم که در همین هفته، نامه مجوز برگزاری و نحوه و چگونگی برپایی آن را اعلام کنند. قطعا طی یکی دو روز آینده این خبر مهم و حیاتی که تکلیف ورزش قهرمانی ایران را در آستانه بازی های مهم آسیایی اینچئون و المپیک نوجوانان مشخص می سازد را دریافت و اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در تلاشیم با برپایی هر چه زودتر انتخابات کمیته ملی المپیک و همراهی وزارت ورزش، زمینه استارت قدرتمند آماده سازی تیم های اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون را فراهم کنیم. امیدوارم با حمایت دولت و رفع مشکلات مالی فدراسیون ها، حضوری قدرتمند در بازی های پیش رو داشته و از اعتبار و جایگاه ارزشمند ایران اسلامی در ورزش قاره و جهان دفاع کنیم.

انتهای پیام/خ

در فدراسیون تصمیمات بر اساس منافع شخصی گرفته می‌شود
درخشنده: نمی‌توانستم با سیاست‌های حاکم بر جودو کار کنم/ مشکلی با میراسماعیلی ندارم

دبیر مستعفی فدراسیون جودو گفت: با سیاست‌های حاکم بر فدراسیون نمی‌توانستم کار کنم و به همین دلیل استعفایم را به فدراسیون ارائه کردم.

خبرگزاری فارس: درخشنده: نمی‌توانستم با سیاست‌های حاکم بر جودو کار کنم/ مشکلی با میراسماعیلی ندارم

مهدی درخشنده  اظهار داشت: 14 شهریور ماه استعفایم را به صورت کتبی به رستگار، رئیس فدراسیون جودو تحویل دادم. دلیل استعفایم نیز این بود که با سیاست‌های حاکم بر فدراسیون دیگر نمی‌توانستم کار کنم.

وی افزود: وقتی که احساس می‌کنم در یک مجموعه‌ای کار به صورت گروهی انجام نمی شود و تصمیمات بر اساس منافع شخصی گرفته می‌شود من هم ناچار می‌شوم چنین تصمیم‌هایی بگیرم. در حال حاضر هم استعفای خودم را به فدراسیون جودو ارائه کردم و دیگر با شرایطی که در فدراسیون حاکم است با شخص رستگار نمی‌توانم کار کنم.

دبیر مستعفی فدراسیون جودو در ادامه گفت: من بارها گفته بودم اگر مشکلی باشد و نتوانم با مجموعه کار کنم استعفا می‌دهم. این موضوع را بارها به رستگار گفته بودم و ایشان هم این موضوع را قبول کرده بود. در حال حاضر هم به جایی رسیدم که سیاست‌های حاکم بر فدراسیون جودو را قبول نداشتم و به همین دلیل استعفای خودم را روز چهارشنبه 13 شهریور به فدراسیون ارائه کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با استعفای شما موافقت شده یا خیر، گفت: رستگار چند بار برای بازگشت من به فدراسیون تماس گرفت، اما گویا خیلی هم جدی نبود.

دبیر سابق فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که مشکل شما آیا تنها با رئیس فدراسیون است یا با میراسماعیلی هم مشکل داشتی گفت: من با آرش میراسماعیلی هیچ مشکلی ندارم و تنها با سیاست‌های رئیس فدراسیون نمی‌توانستم  کار کنم.

وی در رابطه با انتقادهایی که در مورد درگیری جام رمضان رخ داده بود،‌ گفت: درگیری که بین امیر قمی و حسن روشنایی در جام رمضان رخ داده بود را محکوم می‌کنم و به هیچ عنوان با برخوردهای این ‌چنینی موافق نیستم. اصلا در ورزش و جایگاه ورزش این طور برخوردها محکوم است، اما هر اتفاقی که در داخل ورزش رخ می‌دهد مثل این است که داخل یک خانواده رخ داده است و حق نداریم این اطلاعات را به خارج کشور منعکس کنیم.

وی در پایان گفت: یکی از بزرگترین ایرادهای فدراسیون عدم توجه به هیات‌های استان‌ها است که زیر بنای اصلی جودو محسوب می‌شود

نسخه چاپي
نمی‌توانم حق را به رزمی‌کاران موردعلاقه علی‌نژاد بدهم
دیوانی: حکم هدیه تهرانی رسمیت ندارد/ فدراسیون ووشو از عنوان هنری او سواستفاده کرد

نایب رئیس سابق سبک تای چی چوان بانوان به انتشار خبر انتصاب هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس این سبک واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: دیوانی: حکم هدیه تهرانی رسمیت ندارد/ فدراسیون ووشو از عنوان هنری او سواستفاده کرد

ب، علیرضا خسروی در احکامی جداگانه، تغییراتی را در کمیته تای چی چوان صورت داد. هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس بانوان در این سبک منصوب شد، اما شکوفه دیوانی با مدعی شد که وی همچنان نایب رئیس این سبک در بخش بانوان است.

شکوفه دیوانی  در انتقاد به منصوب شدن هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس سبک تای‌چی‌چوان،اظهار داشت: متاسفانه طی یکی دو روز گذشته از انتصاب هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس سبک تای‌چی چوان با خبر شدم که خیلی برایم جای تعجب داشت. مهدی علی‌نژاد تا به حال یک قدم برای تای‌چی برنداشته و حالا دست به تغییرات در این سبک زده است. من به هیچ عنوان اهل تقلب نیستم و همیشه حق را به بازیکنانی که از جنوبی‌ترین منطقه ایران برای حضور در مسابقات آمده‌اند داده‌ام. من نمی‌توانم به بازیکنان بگویم تو تکنیک خوبی داری اما برو کنار و آن کسی که مورد نظر علی‌نژاد است بیاید داخل تیم.

وی افزود: رئیس فدراسیون ووشو همیشه یک نفر را مامور می‌کرد که در مسابقات بتواند نظرات خودش را اعمال کند و افرادی که او می‌خواهد را انتخاب کنند. این قصه‌ها همین‌طور ادامه داشت تا اینکه ناچار شدم چند بار به او تذکر دهم، اما او در جواب به من  می‌گفت که این تصمیمات رسم است. البته بنده به او جواب دادم اگر اعمال نظر کردن رسم است پس چرا بیت‌المال را خرج می‌کنید و بچه‌های طفل معصوم را در بدترین شرایط به مسابقه می‌برید. به علی‌نژاد گفتم بیایید همان تعداد را درخواست کنید و فراخوان بدهید و بچه‌ها را به تیم دعوت کنید.

نایب رئیس سابق بانوان سبک تای‌چی‌چوان گفت: من به عنوان یک پیشکسوت سال‌ها برای این رشته زحمت کشیده‌ام، اما ایشان به عنوان یک جوان آمده‌ و در فدراسیون نشسته و گوش به حرف ما نمی‌دهد. حتی به تذکرات داداشی نیز گوش نمی‌داد و حرمت‌شکنی می‌کرد. اصلا حرمت‌شکنی در ووشو را او باب کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک سال است به خاطر رفتار‌هایی که علی‌نژاد با آنها کرده کار نمی‌کند، گفت: یک سال و نیم پیش مسابقات تای‌چی‌چوان را با اجازه فدراسیون برگزار کردیم، اما ایشان احکام را امضا نکردند. من نایب رئیس سبک تای‌چی‌چوان هستم و حق امضا از سوی داداشی دارم، اما با این حقی که من دارم او حکم‌های ما را امضا نکرد و بعد از چند ماه حکم‌ها را داد. با اینکه ما پول حکم‌ها را به حساب فدراسیون پرداخت کرده بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان همیشه با سبک تای‌چی‌چوان ممانعت کرده و حالا یک شبه خسروی که یکی از شاگردان رده پایین استاد داداشی است را به عنوان سرپرست معرفی کرده است. من یک سوال دارم آقای خسروی شما در تای‌چی‌چوان چه چیزی بلد هستی؟

دیوانی با بیان اینکه بدون هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان خانم هدیه تهرانی به عنوان نایب رئیس این سبک معرفی شده است گفت: تهرانی شاگرد من بوده و حتی اینکه اعلام کرده‌اند او در چین و لندن کار کرده است اصلا صحت ندارد. این حرف‌ها نمی‌دانم از کجا آمده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افراد وزینی مثل استاد داداشی که صاحب سبک تای‌چی‌چوان در ایران هستند به خاطر رفتار‌های علی نژاد این رشته را کنار گذاشته اند و حالا آنها کار غیرقانونی انجام داده‌اند و از عنوان هنری این بازیگر سوءاستفاده کرده‌اند. این رفتار‌ها یعنی چه؟ پس اخلاقیت، معرفت، کسوت کجا رفته است؟ ایشان همه چیز را از بین برده‌اند.

نایب رئیس سابق سبک تای‌چی‌چوان گفت: من نایب رئیس سبک تای‌چی‌چوان کشور هستم و هیچ حکمی به کسی داده نشده است. بدون هماهنگی وزارت ورزش این شلوغ‌کاری را در رسانه‌ها مطرح کردند و از عنوان هنری خانم تهرانی به نفع خود استفاده کردند

حسن رحیمی بر سکوی نخست دنیا ایستاد
برق اولین طلای جهان در اردوی کشتی ایران
مدال طلای جهان بر سینه دلاور کشتی ایران در رقابت های بوداپست محارستان در خشید تا کشتی ایران بعد از سالها بی طلایی در وزن اول ، توسط حسن رحیمی صاحب این مدال با ارزش شود .


به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان ، کشتی آزاد ایران که سالها برای کسب مدال طلای جهان در وزن اول صیر کرده بود ، فرزند دلیر خود را بر سکوی شماره یک جهان دید تا کشتی ایران در روز نخست جهشی خوب برای قهرمانی در چهل و چهارمین دوره رقابت های جهانی داشته باشد .

حسن رحیمی در فینال این رقابت ها آمیت کومار از هندوستان را شکست داد تا ضمن انتقام از این کشتی گیر چغر که در المپیک لندن سد راهش شده بود ، با شایستگی صاحب مدال طلا شود .

در این مبارزه رحیمی استادانه کشتی را اداره کرد تا با پیروزی دو بر یک بر این کشتی گیر قدرتمند ، بر مدال طلا بوسه زده و مزد زحمات چندین ساله خود را بگیرد . در این وزن کشتی گیران ترکیه و روس سرگی آکگول و نریمان اسرافیلوف صاحب مدال برنز شدند .

خیلی خوشحالم، اما بسیار خسته‌ام
رحیمی: طلای جهان نتیجه بزرگی برای من است/ هنوز نمی‌توانم لبخند بزنم

دارنده مدال طلای وزن 55 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: کسب مدال طلای سبک وزن جهان نتیجه بزرگی برای من است.

خبرگزاری فارس: رحیمی: طلای جهان نتیجه بزرگی برای من است/ هنوز نمی‌توانم لبخند بزنم

  و به نقل از فدراسیون کشتی، حسن رحیمی پس از کسب مدال طلای وزن 55 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: سال گذشته در بازی‌های المپیک با بدشانسی روبرو شدم و نتوانستم صاحب مدال شوم.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم، اما بسیار خسته هستم و هنوز نمی‌توانم لبخند بزنم زیرا فرصت مدال المپیک را از دست دادم. مسابقه فینال با آمیت کومار هندی بسیار دشوارتر از رقابت‌های المپیک لندن در سال گذشته بود و مدال طلا آسان به دست نیامد.

دارنده مدال برنز جهان خاطر نشان کرد: در المپیک لندن بسیار بدشانس بودم، بنابراین این مدال طلا یک نتیجه بزرگ برای من محسوب می‌شود.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان
رضا یزدانی طلایی شد/ پایان کار ایران در روز اول با ۲ مدال طلا

آزادکار وزن‌ ۹۶ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل حریف آذربایجانی، مدال طلا را بر گردن آویخت.

خبرگزاری فارس: رضا یزدانی طلایی شد/ پایان کار ایران در روز اول با ۲ مدال طلا

، در ادامه چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 در ورزشگاه «پاپ لازلو» بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است، رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل حریف آذربایجانی مدال طلا را بر گردن آویخت.

یزدانی که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 ایوان یانکوفسکی از بلاروس را شکست داده بود، در دور سوم نیز در کمتر از دو دقیقه با نتیجه 7 بر صفر مقابل ساندو از کانادا به پیروزی رسید. وی در دور سوم داتو کراشویلی از گرجستان را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی رسید. یزدانی برای حضور در فینال نیز با نتیجه 8 بر یک پاولو اولینیک از اوکراین را از پیش رو برداشت و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد.

یزدانی در فینال با نتیجه 4 بر 2 مقابل ختاگ گازیموف، دارنده مدال برنز المپیک لندن از آذربایجان به پیروزی دست یافت و مدال طلا را آز آن خود کرد. در این وزن 33 کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌ بودند.

مدال‌های برنز این وزن به پاولو اولینیک از اوکراین و آنزور بولتوکائف از روسیه رسید.

رضا یزدانی که مدال طلای سال 2011 جهان را در کارنامه دارد با مصدومیت در المپیک لندن در حالی ‌که شانس کسب مدال طلا را هم داشت وداعی تلخ با آن مسابقات داشت،‌ اما با این مدال طلا نشان داد که هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پیش از این حسن رحیمی ایران را در 55 کیلوگرم صاحب مدال طلا کرده بود و مهدی تقوی در 66 کیلو حذف شده بود.

* رده‌بندی وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد به شرح زیر است:

1- رضا یزدانی (ایران) 2- ختاگ گازیموف (روسیه) 3- پاولو اولینیک از اوکراین و آنزور بولتوکائف (روسیه) 5- داتو کراشویلی (گرجستان) و آلکسی کروپنیاکوف (قرقیزست

نسخه چاپي
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ـ مجارستان
رئیس فدراسیون جهانی کشتی مدال حسن رحیمی را اهدا کرد

رئیس فدراسیون جهانی کشتی مدال‌های نفرات برتر وزن 55 کیلوگرم را اهدا کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون جهانی کشتی مدال حسن رحیمی را اهدا کرد

، حسن رحیمی نماینده وزن 55 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با پیروزی مقابل آمیت کومار هندی مدال طلای مسابقات جهانی را از آن خود کرد.

نناد لالوویچ، رئیس فدراسیون جهانی کشتی مدال‌های نفرات برتر این وزن از جمله حسن رحیمی را اهدا کرد.

نسخه چاپي
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - مجارستان
طلاهای ۳ وزن اول به ایران و ارمنستان رسید/ دومی ایران در پایان روز نخست

مدال‌های طلای سه وزن اول رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به ایران و ارمنستان رسید.

خبرگزاری فارس: طلاهای ۳ وزن اول به ایران و ارمنستان رسید/ دومی ایران در پایان روز نخست+فیلم

، در پایان روز اول چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان که از عصر روز گذشته (دوشنبه) در بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است، مدال‌های طلای سه وزن اول به ایران و ارمنستان رسید. حسن رحیمی در 55 کیلو و رضا یزدانی در 96 کیلو دو مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آوردند. طلای 66 کیلو هم به کشتی‌گیر ارمنستانی رسید.

در جدول امتیازی روز اول و در پایان سه وزن نخست هم روسیه با 24 امتیاز در صدر قرار گرفت و ایران با 20 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. گرجستان هم با 13 امتیاز سوم است.

روس‌ها در سه وزن اول صاحب سه مدال برنز شدند.

* رده‌بندی سه وزن اول کشتی آزاد به شرح زیر است:

55 کیلو: 1- حسن رحیمی (ایران) 2- آمیت کومار (هند) 3- سزار آکگول (ترکیه) و نریمان اسراپیلوف (روسیه) 5- رسول کالی‌یف (قزاقستان) و اسکوبدو (آمریکا)

66 کیلو: 1- داوید صافاریان (ارمنستان) 2- لیوان لوپز (کوبا) 3- ماگومد قربان علی‌یف (روسیه) و گانزوریگ (مغولستان) 5- کلخساشویلی (گرجستان) و کانگ جین هیوک (کره شمالی) ...21- مهدی تقوی (ایران)

96 کیلو: 1- رضا یزدانی (ایران) 2- ختاگ گازیموف (آذربایجان) 3- پاولو اولینیک از اوکراین و آنزور بولتوکائف (روسیه) 5- داتو کراشویلی (گرجستان) و آلکسی کروپنیاکوف (قرقیزستان)

 

مسابقات والیبال بانوان آسیا - تایلند
ملی‌پوشان ایران مغلوب تایپه شدند

تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی والیبال بانوان آسیا امروز مقابل تایپه شکست خورد.

خبرگزاری فارس: ملی‌پوشان ایران مغلوب تایپه شدند

، در ادامه رقابت‌های والیبال بانوان قهرمانی آسیا، تیم ملی ایران امروز مقابل تایپه قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 15 و 25 بر 14 مغلوب شد. تیم‌ها فردا استراحت دارند و مرحله جدید رقابت‌ها از پنجشنبه آغاز می‌شود.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی مقابل هند و فیلیپین پیروز شده و در دیدار با چین شکست خورده بود.

ایران با این نتیجه به جمع هشت تیم برتر آسیا پیوست و در این مرحله نیز در اولین دیدار مغلوب کره‌جنوبی شد.

امروز برای کسب عناوین نهم تا شانزدهم مغولستان با هنگ‌کنگ، استرالیا با اندونزی، فیلیپین با میانمار و سریلانکا با هند رقابت می‌کنند

نسخه چاپي
به ذوب‌آهن باختیم چون آنها بهتر از استقلال بودند/برای کل بوریرام برنامه داریم نه یک بازیکن
قلعه‌نویی: کار بوریرامی‌‌ها غیر حرفه‌ای و بر خلاف شعار فیفا بود/ فردا اولین هدفمان گل زدن است

سرمربی تیم فوتبال استقلال از رفتار مسئولان بوریرام به خاطر فیلمبرداری از تمرین تیمش انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: قلعه‌نویی: کار بوریرامی‌‌ها غیر حرفه‌ای و بر خلاف شعار فیفا بود/ فردا اولین هدفمان گل زدن است

، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری صبح امروز پیش از دیدار مقابل بوریرام در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت:‌ من دو انتقاد دارم اول اینکه هنگامی که آمدیم تا بازی بوریرام را تماشا کنیم یک ساعت ما را معطل کردند و بعد از آن هم گفتند که پول بلیت را هم باید بدهیم. اگر از ابتدا هم این حرف را می‌زدند ما پول بلیت را می‌دادیم تا بازی را کامل ببینیم.

وی افزود: انتقاد دوم من به اتفاقات دیروز برمی‌گردد. متاسفانه دو نفر از مربیان بوریرام آمدند و در محل تمرین ما حضور پیدا کردند. از آنها خواهش کردیم که آنجا را ترک کنند ولی به اتاق شیشه‌ای رفتند و فیلمبرداری کردند که این رفتار آنها برخلاف شعار فیرپلی فیفا است.

سرمربی تیم استقلال در ادامه نشست خبری ضمن تشکر از مسئولان باشگاه بوریرام گفت: جا دارد از مالک این باشگاه تشکر کنم که با سرمایه‌گذاری یک نشان خاص در این شهر به وجود آورده است.

قلعه‌نویی در خصوص بازی فردا گفت: بازی رفت و برگشت دو نیمه است نیمه اول آن در تهران بوده که ما بازی را برده‌ایم و نیمه دوم راه باقی مانده است. بوریرام تیم خوبی است هر چند مربی‌اش عوض شده اما خط هافبک و فوروارد آنها خوب کار می‌کند که اگر ارتباط این دو خط را قطع کنیم به یکی از اهداف‌مان رسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما در تهران هدف‌مان این بود که گل نخوریم ولی در تایلند هدف‌مان این است که گل بزنیم.

به گزارش فارس خبرنگار تایلندی از قلعه‌نویی پرسید نظرتان در خصوص شماره 2 بوریرام چیست، که سرمربی استقلال پاسخ داد: بوریرام کلا تیم خوبی است و شماره 2 هم یکی از بازیکنان خوب این تیم محسوب می‌شود. وی رو به جلو بازی می‌کند ولی ما برای کل آنها برنامه داریم هر چند بازیکنی که شما اشاره کردید یکی از چپ‌پاهای خوب آسیا است.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سؤال که چگونه با شرایط آب و هوایی کنار آمده‌اید، گفت: در اینجا دو مسئله وجود دارد در بحث اختلاف ساعت بابت هر یک ساعت یک روز زودتر به این جا آمده‌ایم و در بحث دوم که بعد مسافت بود زودتر آمدیم و فکر می‌کنم از امروز بدن‌های ما تطبیق‌پذیری و شادابی لازم را پیدا کند.

خبرنگار دیگر تایلندی از سرمربی استقلال در خصوص شکست این تیم در لیگ برتر ایران سؤال کرد که قلعه‌نویی گفت: ما نمی‌خواهیم باخت‌مان را توجیه کنیم. تیمی که مقابل ما بازی کرد بهتر بود و البته همه بازیکنان‌مان را در آن بازی در اختیار نداشتیم ولی در بازی فردا بیشتر بازیکنان‌مان را در اختیار داریم. سعی کردیم در این 3-4 روز از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را ریکاوری کنیم چون اهداف بزرگ‌تری داریم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: جا دارد از مردم خوب شهر بوریرام تشکر کنم که در این مدت 3-4 روزه نهایت احترام را به ما گذاشتند.


نائب قهرمانی رزم‌آوران بانوان آذربایجان غربی در کشور

 نائب قهرمانی رزم‌آوران بانوان آذربایجان غربی در کشور

 تیم رزم‌آوران بانوان آذربایجان غربی موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی مسابقات رزم آوران بانوان کشور شد. 

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی نائب رئیس هیئت رزم آوران بانوان آذربایجان غربی اظهار داشت: در این دیدارها که با حضور 12 تیم از استان‌های آذربایجان غربی، تهران، چهارمحال بختیاری، اصفهان، کرمانشاه، همدان، شیراز و البرز برگزار شد، تیم بانوان آذربایجان غربی توانست با کسب 29 مدال، عنوان دومی این دیدارها را بدست آورد.
راحله رضایی ادامه داد: تیم بانوان استان که با حضور 45 رزمی‌کار در این مسابقات حضور داشت، توانست پنج مدال طلا، هشت نقره و 16 مدال برنز این مسابقات را در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان از آن خود کند.
رضایی با عنوان اینکه تیم بانوان استان چهارمحال و بختیاری نیز عنوان اول مسابقات قهرمانی رزم آوران بانوان کشور را کسب کرد، اظهار داشت: تیم آذربایجان غربی در تمامی رده های عنوان نائب قهرمانی را درو کرد و با این عنوان توانست آماده حضور در مسابقات آذرماه و دهه فجر در کشور شود.
وی با اشاره به اعضای تیم اعزامی رزم آوران بانوان آذربایجان غربی افزود: فاطمه الهیاری، مهسا شهریاری، نسا علی‌جمالی، سودا حسن زاده و هانیه سجوی موفق به کسب مدال طلا این رقابت‌ها شدند.
رضایی ادامه داد: همچنین ثنا راضی، حدیث خوش‌خلق، سودا پاویر، اسما آقا‌زاده، زهرا نامدار، مهری عطایی، لیلا قربان علیزاده و فاطمه کارگر مدال نقره این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.
نائب رئیس هیئت رزم آوران بانوان استان در پایان افزود:  کسب عنوان قهرمانی کشور در مسابقات فنکل‌های نمایشی بانوان کشور در سال 1390 و نائب قهرمانی کشور در سال 91 و 92، به همراه شرکت در اردوی تیم ملی و کسب حکم اخلاق در مسابقات رزم‌آوران بانوان کشور از جمله دلایل اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور به این هیئت بود. وی ادامه داد: اعزام سه داور به منظور قضاوت در مسابقات کشوری به نام های راحله رضایی، مرجان منفرد و سحر غلامی و تلاش در جهت گسترش این ورزش در میان بانوان به همراه شرایط مناسب استان از نظر زیرساختهای برگزاری مسابقات ورزشی موجب اعطای میزبانی از سوی استاد مجید رجایی رئیس و صاحب سبک این رشته و اکرم فکری به عنوان نائب رئیس این انجمن به آذربایجان غربی شده است. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: الناز قربان علیزاده، زیبا پناهی، مژده سلیمان‌پور، شبنم مددلو، یاسمن خدایی، رقیه حبیبی، آیسان حسن‎زاده، صبا عسگری، ثمین غلامی، فرزانه رنجبریان، فاطمه ولی‌پور، نسترن ولی‌پور، سحر وحدانی، زهرا غفاری، شیوا زمانی و مهدیس حبیبی از جمله رزم‌آورانی بودند که موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شدند.
لازم به ذکر است هیئت رزم آوران بانوان استان با نزدیک به 200 ورزشکار زن از سه سال پیش در تمام رده‌های سنی، مشغول فعالیت است

پیگیری نتایج مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور در ارومیه

پیگیری نتایج مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور در ارومیه

در روز دوم مسابقات بوکس قهرمانی جوانان کشور در ارومیه ، آذربایجان غربی همچنان پیشرو

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی از ادامه مسابقات بوکس قهرمانی کشور آذربایجان غربی ، در روز دوم این مسابقات با نتیجه 8 برد و 3 باخت و با کسب 8 امتیاز همچنان در صدر جدول پیشتاز است .
یکشنبه در دومین روزاین مسابقات ورزشکاران استانمان توانستند 5 پیروزی و دو شکست بدست آورند ، سينا ملك محمدي در ۶۹ كيلوگرم بر زنجان غلبه كرد، امين مختارپور در ۵۲ کیلوگرم بر حريف خوزستاني پيروز شد، اكبر تقي لو در ۶۴ کیلوگرم مقابل تهران به برتري رسيد، احسان نريماني وش در ۷۵ کیلوگرم بر بوكسور گيلاني چيره شد و آرش سعيدزاده در ۹۱ کیلوگرم مقابل رقيبي از قم به برتري رسيد و هادی ماکویی در 60 کیلوگرم بر رقیب کرمانشاهی و حامد شادلوي در وزن ۵۶ كيلوگرم با شكست برابر حريفي از بوشهر از مسابقات حذف شدند .
شایان ذکر است در اين رقابت ها بيش از ۲۰۰ ورزشكار از ۲۶ استان كشور استانهاي البرز، توابع تهران، تهران، بوشهر، آذربايجان شرقي، اصفهان، خراسان رضوي، آذربايجان غربي، يزد، مركزي، لرستان، گيلان، كرمان، كرمانشاه، كردستان، فارس، چهارمحال و بختياري، خوزستان، زنجان، سمنان، سيستان و بلوچستان، كهكيلويه و بويراحمد، گلستان، همدان، اردبيل و مازندران تيم هاي حاضر در اين مسابقات هستند که از 23 شهریور ماه به مدت چهار روز در سالن شش هزار نفري غدير اروميه ادامه دارد. 

نسخه چاپي
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ـ مجارستان
رحیمی، تقوی و یزدانی از ساعت ۱۵:۳۰ روی تشک می‌روند

آزادکاران اوازن‌ ۵۵، ۶۶ و ۹۶ کیلوگرم کشورمان با شناخت حریفان خود از ساعت ۱۵:۳۰ امروز روی تشک خواهند رفت.

خبرگزاری فارس: رحیمی، تقوی و یزدانی از ساعت ۱۵:۳۰ روی تشک می‌روند

 

، حسن رحیمی، مهدی تقوی و رضا یزدانی آزادکاران اوزان‌ 55، 66 و 96 کیلوگرم کشورمان شب گذشته حریفان خود را شناختند تا از ساعت 15:30 دقیقه عصر امروز به مصاف رقبای خود بروند.

در وزن 55 کیلوگرم که 34 کشتی‌گیر حضور دارند، حسن رحیمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف رسول کالیف از قزاقستان می‌رود و در صورت برتری در دور سوم با برنده آندری‌یف از بلاروس و کیم از کره جنوبی روبرو می‌شود. در گروه رحیمی نریمان اسرافیلوف از روسیه و گئورگی ادیریاشویلی از گرجستان و کانگ ایل یانگ از کره شمالی از دیگر نفرات سرشناس هستند.

در وزن 66 کیلوگرم مهدی تقوی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف برنت مت کالف از آمریکا می‌رود و در صورت برتری در دور سوم با برنده دیدار ابراهیم از قطر و کونتایف از بلاروس روبرو می‌شود. خابالاشویلی از گرجستان، ماگومد قربان علی‌یف از روسیه، صفریان از ارمنستان و یاکوپ گور از ترکیه از دیگر مدعیان در گروه تقوی هستند. در این وزن 39 کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌اند.

در وزن 96 کیلوگرم که 33 کشتی‌گیر به روی باسکول رفتند، رضا یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ایوان یانکوفسکی از بلاروس مسابقه می‌دهد. وی در صورت برتری در دور سوم با برنده مبارزه رضا ایلدیریم از ترکیه و ساندو از کانادا روبرو می‌شود. در گروه یزدانی داتو کراشویلی از گرجستان، ینوکیان از ارمنستان و اولینیک از اوکراین از مدعیان محسوب می‌شوند.

رقابت‌های اوزان‌ 60، 84 و 120 کیلوگرم فردا (سه‌شنبه) و مسابقات وزن 74 کیلوگرم چهارشنبه برگزار می‌شود.

نسخه چاپي
کلانتری در گفت‌وگو با فارس:
به کشتی‌گیران تهرانی رضایتنامه نمی‌دهیم/ سرمایه‌گذاری در کشتی پایتخت

رئیس هیئت کشتی استان تهران گفت: تا زمانی ‌که ترکیب تیم‌های تهرانی تکمیل نشود به کشتی‌گیران تهران برای حضور در سایر تیم‌ها رضایتنامه نمی‌دهیم.

خبرگزاری فارس: به کشتی‌گیران تهرانی رضایتنامه نمی‌دهیم/ سرمایه‌گذاری در کشتی پایتخت

تقی کلانتری ، درباره حضور کشتی‌گیران تهرانی در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد گفت: با توجه به اینکه تیم‌های استیل آذین و گاز برای حضور در فصل جاری لیگ برتر کشتی آزاد اعلام آمادگی‌ کرده‌‌اند تا زمانی ‌که ترکیب این تیم‌ها تکمیل نشود به کشتی‌گیران تهرانی برای حضور در سایر تیم‌ها رضایتنامه نمی‌دهیم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به رایزنی‌هایی که انجام دادیم حامیان مالی خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشتی پایتخت جذب شده‌اند و به نظر می‌رسد تیم‌های دیگری هم ظرف روزهای آینده برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد اعلام آمادگی کنند. سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این مدت در کشتی تهران صورت گرفته است و امیدواریم در آینده شاهد افتخارات بیشتری در کشتی تهران باشیم.

کلانتری در پایان از اهدای هدیه 500 هزار تومانی به فرنگی کاران تهرانی اعزامی به مسابقات جهانی خبر داد.

نسخه چاپي
پس از تمدید قرارداد با رئال مادرید
رونالدو: می‌‌خواهم ۲۰۰ گل دیگر بزنم

مهاجم رئال مادرید پس از تمدید قراردادش اعلام کرد می‌خواهد ۲۰۰ گل دیگر در سال‌های پیش رو برای این تیم بزند.

خبرگزاری فارس: رونالدو: می‌‌خواهم ۲۰۰ گل دیگر بزنم

، کریستیانو رونالدو در نهایت و پس از کش و قوس‌های فراوان، قراردادش را تا سال 2018 با رئال مادرید تمدید کرد.

رونالدو به همراه فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه در مراسمی که برای اعلام رسمی تمدید قرارداد این مهاجم پرتغالی ترتیب داده شده بود حاضر شد و با خوشحالی در مورد تمدید قراردادش گفت: باید از همه خبرنگاران و رسانه‌هایی که در اینجا حضور دارند تشکر کنم. می‌خواهم از هم‌تیمی‌هایم، سرمربی و در نهایت از رئیس باشگاه هم سپاسگزاری کنم که با تمدید قرارداد من موافقت کرد و موجب شد احساس خوبی داشته باشم. اولویت من این بود که در رئال مادرید به فوتبالم ادامه دهم. اکنون درست این احساس را دارم که روز نخستی است که در این تیم حضور یافته‌ام. با همان روحیه ادامه خواهم داد و با تمام توان برای این پیراهن کار خواهم کرد. هدفم این است که 200 گل دیگر برای رئال مادرید بزنم. این یک روز خاص برای من است. بار دیگر از رییس باشگاه و هوادارانی که مرا حمایت کرده‌اند تشکر می‌کنم. دلایلی برای ادامه حضورم در این باشگاه دارم که شاید مرا تا پایان دوران فوتبالم در سانتیاگو برنابئو نگه دارد. رئال مادرید برای من بهترین باشگاه است. باید بگویم خیلی خیلی خوشحالم.

نسخه چاپي
چرا رستگار حواشی رخ داده در جودو را یک پروسه می‌داند؟
روشنایی: به اتحادیه جودوی آسیا شکایت کردم تا حقم را بگیرم/باید با قمی برخورد شدید شود

داور مضروب مسابقات جودوی جام رمضان گفت: هدفم از طرح این شکایت به اتحادیه جودوی آسیا رسیدن به حق و آبرویم است.

خبرگزاری فارس: روشنایی: به اتحادیه جودوی آسیا شکایت کردم تا حقم را بگیرم/باید با قمی برخورد شدید شود

، اواخر ماه مبارک رمضان در حاشیه برگزاری مسابقات جودوی استان تهران حسن روشنایی، داور مسابقات جام رمضان توسط امیر رضا قمی، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. هیات تهران بلافاصله پس از این ماجرا جلسه کمیته‌ انضباطی تشکیل داد و امیر قمی که در زمینه حمله به داوران و ایجاد بی‌نظمی در مسابقات سابقه دار بود را به مدت یک سال از حضور در مسابقات محکوم و جریمه کرد. فیلم درگیری که در حاشیه مسابقات رخ داده توسط برخی از افراد به فدراسیون جهانی ارسال شده است. البته حسن روشنایی نیز اتفاقات رخ داده در جام رمضان را به مسئولان فدراسیون جهانی گزارش داده است.

رئیس فدراسیون جودو در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد که برخی از اعضای ایرانی که با اتحادیه جودوی آسیا کار می‌کنند مسائل جودوی ایران را به فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا خبر می‌دهند و ما این گونه رفتار‌ها را محکوم می‌کنیم.

حسن روشنایی در واکنش به صحبت‌های رئیس فدراسیون جودو اظهار کرد: محمد درخشان، رضا نصیرنژاد و بنده سه ایرانی هستیم که با اتحادیه جودوی آسیا کار می‌کنیم و نفر چهارمی هم وجود ندارد. رئیس فدارسیون جودو، مسائل رخ داده برای آرش میراسماعیلی، درگیری در جام رمضان، حضور دو جودوکار در لبنان را به هم ارتباط می‌دهد و آن را یک پروسه می‌داند. متاسفانه به جای اینکه رئیس فدراسیون با این قضایا به شکل منصفانه و مسئولانه برخورد کند، اتفاقات گذشته را به درگیری جام رمضان ارتباط می‌دهد.

وی افزود: اگر مسئولان فدراسیون مدعی هستند که ما اتفاقات جودوی ایران را به اتحادیه آسیا خبر می‌دهیم مستنداتشان را ارائه کنند و ما نیز حاضریم در دادگاه جوابگو باشیم. درگیری که در جام رمضان رخ داده را رسانه ملی نشان داده و حالا نظر مردم نسبت به جودو تغییر کرده است. رستگار به جای اینکه اتفاقات رخ داده در جام رمضان را پایان دهد، آگاهانه یا ناآگاهانه از شخص ضارب دفاع می‌کند.

روشنایی در ادامه گفت: هفدهم شهریور ماه در مسابقات جام رمضان درگیری رخ داد که امیر قمی بنده را مورد ضرب و شتم قرار داد و مسئولان فدراسیون مدعی هستند که او را محروم کرده‌اند، اما قمی 33 روز بعد از درگیری که رخ داد کلاس‌های مربیگری خود را در سالن شهید افراسیابی ادامه داد.

روشنایی در مورد شکایت خود به اتحادیه جودوی آسیا گفت: زمانی که در ایران دیدم مسئولان فدارسیون به اتفاقات رخ داده اهمیت نمی‌دهند ناچار شدم به اتحادیه جودوی آسیا شکایت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسائل داخلی کشور به اتحادیه جودوی آسیا ربط دارد یا خیر، گفت: در فوتبال زمانی که یک اتفاق برای فوتبالیست رخ می‌دهد برای رسیدن به حقش به فدارسیون فوتبال کشورش شکایت می‌کند و در صورتی که به کارهای او رسیدگی نشود ناچار است برای رسیدن به حقش به فیفا شکایت کند تا به مشکلات او رسیدگی شود، حالا من هم به اتحادیه جودوی آسیا شکایت کردم تا به مشکلاتم رسیدگی شود. ما در هیچ کجای دنیا ندیده‌ایم که یک داور توسط مربی مورد ضرب و شتم قرار بگیرد.

روشنایی در مورد اینکه تمام فعالیت‌های وی در فدارسیون جودو و تیم ملی تعلیق شده است، گفت: پیش از اینکه در جام رمضان درگیری رخ دهد بنده به عنوان مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فعالیت می‌کردم، اما بعد از بازگشت مسئولان فدراسیون از مسابقات قهرمانی جهان تمام فعالیت من در تیم ملی کاتا و فدارسیون جودو به علت پیگیری مشکلاتم از طریق اتحادیه شورای آسیا تعلیق شد.

داور مضروب مسابقات جام رمضان خاطرنشان کرد: هدفم از طرح این شکایت رسیدن به حقم است و به دنبال آبرویم هستم. مسئولان فدارسیون باید به شدت با امیر قمی برخورد کنند. متاسفانه در طول این مدت رئیس کمیته داوران سکوت کرده و دلیل اینکه چرا هیچ اظهار نظری نکرده است را نمی‌دانم.

نسخه چاپي
شیرین گرامی
به عنوان ایرانی محجبه، به شدت تشویق شدم/ با افتخار باز هم نماینده ایران می‌شوم

اولین بانوی سه‌گانه‌کار ایران گفت: احترام دیگران به من بی‌نظیر بود و به عنوان یک ایرانی در لندن به شدت تشویق شدم.

خبرگزاری فارس: به عنوان ایرانی محجبه، به شدت تشویق شدم/ با افتخار باز هم نماینده ایران می‌شوم

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق - ، رقابت‌های بین‌المللی آزاد سه‌گانه لندن که آخرین دور این رقابت‌ها در سال 2013 به شمار می‌رفت، امروز به میزبانی هاید پارک برگزار شد و شیرین گرامی، سه‌گانه ایرانی‌الاصل ساکن انگلیس که پس از رایزنی‌های لازم با مسئولان فدراسیون سه‌گانه ایران توانسته بود مجوز حضور در این رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران را کسب کند با ثبت زمان 2 ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه در بین 78 ورزشکار با عنوان هفتادوششمی به کار خود پایان داد.

در این رقابت ورزشکاران زن آمریکا، انگلیس و قبرس به ترتیب روی سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند.

تا پیش از این و به دلیل محدودیت‌های موجود در رشته سه‌گانه، هیچ ورزشکار زن از کشورمان در این رشته فعالیت نمی‌کرد و فعالیت بانوان ایرانی تنها به رشته دوگانه محدود می‌شد که گرامی امروز با لباس مخصوص شنا به منظور حفظ شعائر اسلامی در رقابت‌های آزاد لندن شرکت کرد تا به این ترتیب به عنوان نخستین بانوی سه‌گانه کار ایرانی نام خود را در تاریخ ورزش ایران به ثبت برساند.

فارس: نتیجه خیلی مطلوبی را کسب نکردید.

درست است. خسته بودم و امیدوارم در مسابقات بعدی با کسب نتایج بهتر این نتیجه را جبران کنم.

فارس: چطور شد به این نتیجه رسیدید در این رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران شرکت کنید؟

ورزش کردن برایم بسیار مهم است و توانایی، انگیزه و انرژی مثبتی که از ورزش کردن به دست می‌آورم واقعاً بی‌نظیر است و دوست داشتم این توانایی‌ها را به سایرین نشان داده و این انرژی را به اشتراک بگذارم. همچنین یکی از بهترین لحظات من در این مسابقه زمانی بود که تمام ورزشکاران و تماشاگران با هر ملیتی که بودند با دیدن من به عنوان یک ایرانی به شدت و با تمام وجود تشویقم می‌‌کردند و این موضوع برایم مهم بود که بتوانم چهره مثبت ایران که متأسفانه به صورت معکوس توسط رسانه‌های غربی به نمایش گذاشته می‌شود را در این رقابت نشان دهم.

فارس: ورزش سه‌گانه یک ورزش بسیار سخت است به خصوص برای زنان. این ورزش را از چه زمانی آغاز کردید و چطور شد که وارد چنین ورزش سختی شدید؟

3 سال است این ورزش را دنبال می‌کنم و مربی خاصی هم نداشتم و بیشتر با تمرین کردن با باشگاه‌های مختلف و سعی و تلاش خودم و البته راهنمایی‌هایی که داشتم، توانستم به این مرحله برسم.

فارس: با پوشش اسلامی کار سخت‌تر نشد؟

سه‌گانه خودش به واقع سخت است و این پوشش هم کار را سخت‌تر می‌کرد اما دوست داشتم که نشان دادم پوشش ورزشکار را محدود نکرده و نمی‌تواند موجب سخت‌تر شدن شود و خوشحالم که توانستم با پوشش کامل یکی از سخت‌ترین ورزش‌ها را انجام دهم.

فارس: با توصیه کسی حاضر شدید به عنوان نماینده ایران با پوشش اسلامی در این رقابت شرکت کنید؟

این ورزش را خودم دوست داشتم و با علاقه شخصی این کار را انجام دادم. اتفاقا چهار ماه پیش که به ایران آمدم سعی کردم با رایزنی‌های لازم بتوانم مجوز حضور در رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران را به دست بیاورم و تا قبل از آن هرگز از این تصمیم با کسی صحبت نکرده بودم.

فارس: ساکن لندن هستید؟

بله.

فارس: قصد دارید همچنان زیر نظر فدراسیون ایران به کار ادامه دهید؟

باعث افتخار است و به شخصه در این مورد مشکلی ندارم.

فارس: لباس شما برای شنا از طرف میزبان مسابقات مورد تأیید قرار گرفت؟

لباسم شبیه لباس غواصی بود و یک پوشش هم روی آن قرار داشت و اتفاقا برای تعویض لباس نیز چادری مخصوص من تعبیه شده بود.

فارس: در خصوص مذاکرات با فدراسیون ایران بگویید؟

از مسئولان فدراسیون بسیار ممنونم که هیچ زمان به من پاسخ منفی ندادند و هیچ زمان کاری نکردند تا امیدم را از دست بدهم.

فارس: بازیهای آسیایی 2014 و المپیک 2016 را در پیش داریم. می‌توانید در این رقابت‌ها هم نماینده ایران باشید؟

با افتخار چنین کاری را انجام می‌دهم، البته می‌دانم که برای حضور در چنین رقابت‌هایی باید به سختی تمرین کنم.

فارس: از فدراسیون توقعی هم دارید؟

دوست دارم حامی و پشتیبان من باشند.

فارس: طی دو سال اخیر مشکلات اقتصادی، گریبان ورزش را هم گرفته و اتفاقا فدراسیون سه گانه ایران یکی از بی‌پول‌ترین فدراسیون‌هاست. بحث مالی تا چه اندازه برایتان در اولویت‌‌ است؟

حتما به دنبال پول نیستم و فقط می‌خواهم پشتیبان من باشند.

فارس: می‌توانیم منتظر مدال‌های‌تان یه عنوان یک ایرانی در بازی‌های آسیایی 2014 یا المپیک باشیم؟

به این موضوع امیدوارم و هدف و تلاش بعدی من هم برای رسیدن به این موضوع است. باید با جدیت خاصی تمریناتم را برای حضور موفق در رقابت‌های آینده به زودی آغاز کنم.

فارس: چه پیامی برای بانوان ورزشکار ایرانی دارید؟

این بار که با پوشش اسلامی در رقابت‌ها شرکت کردم، احترام دیگران به من بی‌نظیر بود و دوست دارم دفعه بعدی که بانویی با پوشش این کار را انجام می‌دهد نه تنها موجب احترام فراوان دیگران بشود بلکه بتواند برای کسب یکی از سکوها و حتی عنوان قهرمانی نیز به رقابت بپردازد و حتی اگر هم من به آن نرسیدم یک بانوی ایرانی دیگر این افتخار را به دست بیاورد.

در جريان رقابتهاي جهاني كيك بوكسينگ wkf در بين 60 كشور جهان ؛ پرچم ايران مقتدرانه افراشته شد

در جريان رقابتهاي جهاني كيك بوكسينگ wkf  در بين 60 كشور جهان ؛ پرچم ايران مقتدرانه افراشته شد

مسابقات جهاني كيك بوكسينگ به ميزباني كشور اوكراين با حضور 61 كشور جهان طي چهار روزصورت پذيرفت و تيم اعزامي فدراسيون ورزشهاي رزمي ايران توانست با كسب 15 مدال طلا، سه نقره و يك برنز در استايل هاي لوكيك ،تاي كيك بوكسينگ،k-1 رولز،لايت كنتاكت و سمي كنتاكت به عنوان نايب قهرماني مسابقات دست يابد.

اين دوره از رقابتها جهاني كيك بوكسينگ زير نظر كميته ملي المپيك اوكراين و اعزام تيم با موافقت شوراي برون مرزي كشورمان صورت پذيرفت.

امير مصدق سر مربي تيم ملي اميد كيك بوكسينگ ايران هدايت تيم اعزامي را در اين دروه بر عهده داشت . مدال آوران تيم اعزامي عبارتند از :

استايل لوكيك:امير مصدق 91+كيلو مدال طلا،جمشيد اصغر گيوه چي 81- كيلو مدال طلا،مصطفي مصدق91- كيلوطلا،سجادعودي 91- كيلونقره

استايل تاي كيك بوكسينگ :

سيد مهدي حسيني 91+ كيلومدال طلا

استايل k-1  رولز:

ايرج رستمي  شلماني86- كيلومدال طلا،جمشيد اصغر گيوه چي 81- كيلومدال طلا،مصطفي مصدق91- كيلومدال طلا

استايل لايت كنتاكت:

:امير مصدق 91+كيلو مدال طلا،جمشيد اصغر گيوه چي 81- كيلو مدال طلا،مصطفي مصدق91- كيلوطلا،رضا آزرده كورنده 63.5- كيلومدال طلا

استايل سمي كنتاكت:

امير مصدق 91+كيلو مدال طلا، باقر نيكخواه شلماني86- كيلومدال طلا، سجادعودي 91- كيلو مدال طلا، سيد مهدي حسيني 91+ كيلومدال نقره،رضا آزرده كورنده 63.5- كيلومدال نقره

فرم :امير مصدق 91+كيلو مدال برنز ،مصطفي مصدق 91-كيلو مدال طلا

در حاشيه :

مصطفي مصدق به عنوان تكنيكي ترين فايتر مسابقات توانست كاپ تكنيك مسابقات را براي كشورمان به ارمغان آورد.

جمشيد اصغرگيوه چي كاپيتان تيم در بازي فينال با دست شكسته  توانست پرچم ايران را به اهتزاز در آورد و طلايي مسابقات شود.

سه مقام سومی و یک مقام نائب قهرمانی حاصل تلاش شمشیربازان استان

سه مقام سومی و یک مقام نائب قهرمانی حاصل تلاش شمشیربازان استان

مسابقات قهرمانی شمشیربازی نوجوانان و جوانان  کشور عصر دیروز با معرفی برترین های خود در بخش آقایان به پایان رسید .

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، مسابقات قهرمانی شمشیربازی نوجوانان و جوانان کشور در بخش آقایان عصر دیروز 22 شهریور ماه درمحل سالن 3000 نفری شهیدان آهندوست ارومیه بعد از سه روز رقابت بین ورزشکاران با معرفی قهرمانان خود به پایان رسید .
این مسابقات در سه اسلحه فلوره ، سابر و اپه برگزار شد که در فلوره تهران میزبان بود و سابر و اپه را ارومیه میزبانی می کرد . در این دروه مسابقات در مجموع سه اسلحه حدود 242 ورزشکاران از سراسر کشورشرکت داشتند که آذربایجان غربی توانست در نوجوانان به یک عنوان سومی و در جوانان دو عنوان سومی و یک مقام نائب قهرمانی را بدست آورد .
در مسابقات فلوره که در تهران برگزار شد در جوانان سهیل مشهدی حیدراز استانمان با اقتدار توانست مدال طلای این اسلحه را برگردن بیاویزد و محمد حسین جعفری از یزد به مقام دوم رسید و علی فصاحت از یزد و اسماعیل مرادی از اصفهان مشترکن عنوان سومی را بدست آوردند که در نهایت در مجموع تیمی اصفهان اول ، یزد دوم و آذربایجان غربی و همدان مقام سوم اسلحه فلوره جوانان کشور را کسب کردند .
در نوجوانان فلوره ، استان نتوانست عنوانی بدست آورد و استانهای اصفهان اول ، زنجان دوم و تهران و همدان مشترکن سوم شدند .
در اسلحه سابر در نوجوانان پوریا خلیلی توانست یک مقام سومی را کسب کند که در مجموع تیمی هم استان به عنوان سومی رسید و استانهای اربیل ، گیلان به ترتیب اول و دوم شدند . درجوانان این اسلحه استانمان در مجموع امتیاز ها توانست به نائب قهرمانی برسد و یزد قهرمان شد و آذربایجان شرقی و اصفهان مشترکن سوم شدند که در انفرادی این اسلحه یزد و اردبیل عنوانهای اول تا سوم را بدست آوردند .
در اسلحه اپه نوجوانان ، سعید رمضانی از آذربایجان غربی به مقام نخست رسید و میثم نوروزی از زنجان دوم و حامد صلاحی از خراسان جنوبی و محمد رضا وثوقی از اردبیل مشترکن سوم شدند که در مجموع تیمی زنجان و اردبیل اول و دوم ، کرمانشاه و البرز مشترکن سوم شدند . میر سالار کامجو در جوانان این اسلحه از استانمان مشترکن با سعید رضایی از اصفهان توانستند عنوان سومی را کسب کنند و امیر رضا کنعانی و محمد شجاعی مقام های اول و دوم را دریافت کردند که نهایتاً در مجموع تیمی این اسلحه اردبیل اول ، یزد دوم ، آذربایجان غربی و اصفهان مشترکن سوم شدند .

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 13140350
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content