فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
عملکرد سالانه فدراسیون‌های ورزشی - جودو
شاگرد تنبل رشته‌های رزمی/ درخشش صفویه در نانجینگ، تنها دلخوشی جودو!

فدراسیون جودو از جمله‌ رشته‌های رزمی حاضر در بازی‌های آسیایی اینچئون بود که با عملکرد ضعیف خود در کره‌جنوبی انتقاد‌ همه را برانگیخت.

خبرگزاری فارس: شاگرد تنبل رشته‌های رزمی/ درخشش صفویه در نانجینگ، تنها دلخوشی جودو!

، اگر بخواهیم عملکرد رشته جودو را در بین رشته‌های رزمی در سال 93 بررسی کنیم، قطعا با کارنامه ضعیفی که این رشته در سال جاری از خود به جای گذاشته، شاگرد تنبل بین رشته‌های رزمی، محسوب می‌شود.

فدراسیون جودو امسال در رویداد‌های مهمی شرکت کرد که از جمله آن حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی بود که با تمام تلاشی که کادرفنی و مسئولان فدراسیون داشتند، این رشته نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. به طوری که مسئولان ورزش بلافاصله پس از نتایج ضعیفی که جودو در اینچئون کسب کرد نارضایتی خود را از عملکرد این رشته در بازی‌های آسیایی را رسانه‌ای کردند. هر چند درخشش رامین صفویه و کسب مدال طلای او در المپیک نوجوانان نانجینگ پیش از آغاز بازی‌های آسیایی کمی فیتیله منتقدان را پایین کشید، اما حضور و کسب مدال در بازی‌های آسیایی برای مسئولان ورزش بسیار مهم بود که متاسفانه جودو با 5 نماینده نتوانست حتی یک مدال برنز کسب کند.

ناگفته نماند که تنها بخشی از این ناکامی‌ها به مدیریت در راس این فدراسیون ارتباط دارد و بخش اعظم این شکست‌ها به فقر بازیکن در این رشته ارتباط مستقیم دارد. هر چند که با برنامه‌ریزی بلند مدت مسئولان فدراسیون، جودو قطعا طی چند سال آینده می‌تواند این معضل بزرگ را از پیش رو بردارد.

اردیبهشت‌ماه:

 رقابت‌های جایزه بزرگ آذربایجان طی روزهای 19 تا 21 اردیبهشت ماه با حضور برخی از بهترین های جودو جهان در باکو برگزار شد که تیم ملی ایران در راستای آماده سازی برای شرکت در بازی‌های آسیایی با ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه در این دوره از مسابقات به روی تاتامی رفت. ناصر ناصری پور و احسان بهرامیان در وزن 60- کیلوگرم ، سعید مولایی در وزن 73- کیلوگرم ، امیر قاسمی نژاد در وزن 81- کیلوگرم و جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم و از اردوی جوانان بهزاد محرمی در وزن 66- کیلوگرم ، امید تیزتک در وزن 73- کیلوگرم  و جعفر پهلوانی در وزن 100+ کیلوگرم به این مسابقات اعزام شدند. در پایان این رقابت‌ها تیم ملی جودو بدون کسب مدال به کار خود پایان داد و تنها سعید مولایی به عنوان هفتمی دست یافت.

تیرماه:

در ادامه برنامه‌های فدراسیون جودو پیش از اعزام تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی مسئولان فدراسیون 8 ملی پوش را راهی رقابت‌های جایزه بزرگ مغولستان کردند که در پایان این رقابت‌ها 7 نفر از ملی پوشان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و تنها امیر قاسمی‌نژاد به مدال برنز دست یافت.

احسان بهرامیان در وزن 60- کیلوگرم، وحید حسن زاده در وزن 66- کیلوگرم، سعید ملایی در وزن 73- کیلوگرم، امیرقاسمی‌نژاد در وزن 81- کیلوگرم، قاسم احدی و سعید مرادی در وزن 90- کیلوگرم، جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم و جعفر پهلوانی در وزن 100+ کیلوگرم به رقابت‌های مغولستان اعزام شدند.

دستان خالی جودو در مسابقات جهانی روسیه

رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان 4 شهریورماه به میزبانی شهر "چیلیا بینسک" روسیه آغاز شد و تیم ملی ایران تنها با یک نماینده در تاتامی جهانی حضور پیدا کرد. امیر‌ قاسمی‌نژاد جودوکار کشورمان در وزن 81 کیلوگرم روز ششم شهریور ماه به مصاف "مارکوس  فیگئو‌رو " از کشور دومینیکن رفت و حریف خود را ایپون کرد. قاسمی نژاد دور دوم در مصاف با نماینده لبنان که یک جودوکار برزیلی الاصل بود، شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. قاسمی‌نژاد با 5 دقیقه مبارزه با یک امتیاز وازاری باخت و حذف شد. با شکست نماینده کشورمان پرونده تیم ملی در مسابقات جهانی با ناکامی بسته شد.

قاسمی‌نژاد پیش از اعزام به مسابقات جهانی گفت: سطح مسابقات جهانی فوق العاده بالاست و حضور تیم‌هایی مانند گرجستان، فرانسه، آلمان و خود روسیه میزبان واقعا شرایط را سخت می‌کند.  در هر مسابقه ای که حاضر می‌شوم با تمام وجود برای موفقیت می‌جنگم و آرزوی کسب افتخار برای ایران اسلامی دارم اما هیچ‌گاه قول مدال نداده‌ام و نمی‌دهم. کم نمی‌گذارم و در ماه‌های گذشته واقعا به سختی تمرین کرده‌ام و بسیار آماده هستم. البته باید اشاره کنم که طبق اعلام مربیان با صد در صد آمادگی در این مسابقات حاضر نمی‌شوم زیرا هدف و تمرکز اصلی‌مان باید روی مسابقات آسیایی باشد که تا کمتر از 40 روز دیگر در اینچئون انجام می‌شود. من هم هدف اصلی‌ام  این مسابقات است و امیدوارم بتوانم در این رویداد مهم ورزشی سهم کوچکی در موفقیت کاروان اعزامی داشته باشم.

نسخه چاپي
رده‌بندی 10 وزنه‌بردار برتر مسابقات قهرمانی کشور در پایان پنج وزن اول/چراغی در صدر

وزنه‌بردار تیم البرز با رسیدن به حدنصاب مجموع 361 کیلوگرم در دسته 85 کیلوگرم به صدر جدول 10 وزنه بردار برتر مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور صعود کرد.

خبرگزاری فارس: رده‌بندی 10 وزنه‌بردار برتر مسابقات قهرمانی کشور در پایان پنج وزن اول/چراغی در صدر

و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، تا قبل از آغاز رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم، مجید عسکری وزنه بردار تیم هرمزگان و قهرمان دسته 62 کیلوگرم کشور با 422.54 امتیاز صدرنشین جدول 10 وزنه بردار برتر بود اما صالح چراغی در پایان رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم صاحب 432.37 امتیاز سینکلر شد تا بالاتر از عسکری در صدر بایستد.

رده بندی 10 وزنه بردار برتر مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در پایان پنج وزن نخست این رقابتها به شرح زیر است:

1- صالح چراغی (دسته 85- البرز): 432.37 امتیاز

2- مجید عسکری (دسته 62 - هرمزگان): 422.54 امتیاز

3- میلاد سورسوری (دسته 85 – کردستان): 419.49 امتیاز

4- مسعود چترایی (دسته 85 – اصفهان): 417.96 امتیاز

5- علی میری (دسته 77 – شهرداری ارومیه): 417.38 امتیاز

6- محمد نیری (دسته 77 – گیلان): 415.82 امتیاز 

7- امیر عبدالعظیمی (دسته 77 – اصفهان): 414.52 امتیاز

8- حمید ملکی (دسته 77 – ایلام): 413.66 امتیاز

9- مجتبی نوری (دسته 85 – تهران): 411.97 امتیاز 

10- سعید جمشید بیگی (دسته 85 – اسلام): 411.79 امتیاز

نسخه چاپي
کشتی‌گیر ملی‌پوش در آستانه زندانی شدن!

یکی از کشتی‌گیران ملی‌پوش تیم ملی کشتی فرنگی به خاطر حادثه‌ای که برای او پیش آمده است در آستانه زندانی شدن قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: کشتی‌گیر ملی‌پوش در آستانه زندانی شدن!

، 2 سال پیش تقریباً در چنین روزهایی بود که حادثه‌ای تلخ در سالن کشتی شهدای هفتم تیر تهران رخ داد، حادثه‌ای زشت و غیرقابل باور؛ چاقوکشی در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور.

ماجرا به درگیری یکی از تماشاگران با یکی از کشتی‌گیران حاضر در مسابقات در سالن شهدای هفتم تیر تهران در حین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در اواخر اسفندماه سال 91 برمی‌گردد. مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در اسفند 91 در سالن هفتم تیر در حال برگزاری بود که میلاد خسروی به‌عنوان کشتی‌گیر لرستان قرار بود با کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در دیدارهای شانس مجدد روی تشک برود.

از آنجایی که سالن هفتم تیر در آن زمان مکان مناسبی برای گرم کردن کشتی‌گیران نداشت این کشتی‌گیر در روی سکوها و در کنار تماشاگران در حال گرم کردن بود که با ایجاد مزاحمت تماشاگری که گفته می شود همشهری رقیبش بوده است، مواجه می‌شود. این تماشاگر از خسروی می‌خواهد که جای دیگری را برای گرم کردن انتخاب کند، اما از آنجایی که مکان مناسب دیگری در اختیارش نبود، وی به کار خود ادامه می‌دهد که در همین حین بحث بالا می‌گیرد و این تماشاگر با ضربه چاقو صورت خسروی را زخمی می‌کند و باعث آسیب‌دیدگی شدید این کشتی‌گیر می‌شود به طوری که وی به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

در این هنگام و در حالی‌که فرد ضارب در حال فرار از سالن مسابقه بود در آستانه در ورودی توسط تماشاگران حاضر در سالن دستگیر شده و آنها نیز با وی درگیر شدند به طوری که به شدت آسیب دید. رسیدگی به این پرونده 2 سال است که همچنان ادامه دارد و حالا با صدور حکم در حالی به سرانجام رسیده که حکم صادره برای خسروی عجیب و غیر قابل باور است. بر اساس حکم دادگاه، میلاد خسروی به پرداخت 25 میلیون دیه و یک سال زندان محکوم شده است.

کشتی‌گیر وزن 80 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در سال جاری بعد از اخلاقی عنوان دوم را به خود اختصاص داده بود که بعد از حضور اخلاقی باتجربه در یک وزن بالاتر، حالا به نوعی نفر اول این وزن محسوب می‌شود؛ وی این روزها در اردوی آماده‌سازی تیم ملی قرار دارد و در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که به زودی با حکم دادگاه راهی زندان شود.

میلاد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره حادثه‌ای که برایش پیش آمده است، گفت: آن روز همه در سالن مسابقه شاهد بودند که من هیچ صدمه‌ای به فرد ضارب نزدم حتی وی نیز در اعترافاتش عنوان کرده است که من هیچ درگیری با او نداشتم و صدمه‌ای به او وارد نکردم، اما حالا به یک سال زندان و پرداخت 25 میلیون تومان دیه محکوم شدم.

وی ادامه داد: این در حالی است که فرد ضارب که با چاقو صورتم را زخمی کرد تنها به پرداخت 15 میلیون دیه و 2 ماه زندان قابل خرید محکوم شده است و حالا من برای اینکه به زندان نروم باید دنبال او بدوم تا رضایتش را بگیرم!

نسخه چاپي
گزارش فارس از اختلاف دبیرکل و کی‌روش که پای برانکو و تیم امید هم به آن باز شد
جهانبخش و سردار؛ آزمون بزرگ فدراسیون/ آقای مربی! تیم امید هم بخشی از منافع ملی ایران است

فدراسیون فوتبال ایران با سرمربی تیم ملی برای استفاده از ۲ بازیکن در تیم امید دچار چالش شده اما کی‌روش باید نشان بدهد همچنان منافع ملی فوتبال ایران را بر همه چیز ترجیح می‌دهد.

خبرگزاری فارس: جهانبخش و سردار؛ آزمون بزرگ فدراسیون/ آقای مربی! تیم امید هم بخشی از منافع ملی ایران است

، کارلوس کی‌روش روز گذشته در نشست خبری خود گفت که به سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در تیم ملی نیاز دارد تا از آنها در دو دیدار دوستانه با شیلی و سوئد استفاده کند. او گفت در همه جای دنیا اولویت با تیم ملی بزرگسالان است اما نگفت که در کجای دنیا لیگ را 50 روز به خاطر جام ملت‌های آسیا تعطیل می‌کنند؟! کدام فدراسیون فوتبال در دنیا است که تیم المپیکی خود را برای حضور در بزرگ ترین تورنمنت ورزش جهان نادیده می گیرد؟ هنوز فراموش نکرده ایم که ستاره های بزرگ جهان چه در قدیم و چه در این سال های نه چندان دور از جمله کلینزمن، فولر، بکن بائر، کرسپو، مسی، رونالدینیو، توز، اوزیل و ....به تیم های امید کشورشان در لحظات حساس کمک کرده اند.

اما کی‌روش حتما می‌داند که نتایج تیم امید برای فوتبال‌دوستان ایرانی مهم است چون 40 سال است به المپیک نرفته‌ایم و همه می‌خواهند که این حسرت بزرگ فوتبالی به پایان برسد بنابراین همه فوتبال ایران در خدمت تیم امید قرار گرفته‌اند تا این تیم در دیدارهای مقدماتی‌اش در المپیک موفق شود و طلسم 40 ساله را بشکند.

اگر قبل از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا کی‌روش مدام صحبت از منافع ملی فوتبال ایران می‌کرد اکنون باید نشان بدهد که به آن حرف‌ها در عمل پایبند است و باید قید حضور جهانبخش و آزمون را برای حضور در دیدارهایی دوستانه بزند تا آنها در مسابقاتی به مراتب مهم‌تر و حساس‌تر به میدان بروند.

نسخه چاپي
از اتفاقات عجیب و غریب لیگ یک می‌توان سریال هزار قسمتی ساخت
عزیزی: پس از اتفاقات جام ملت‌ها هنوز روی سرم 300 گنجشک می‌چرخد!/ کارهای کی‌روش را ما انجام دهیم یاغی می‌شویم

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها و حمایت‌هایی که صورت گرفت هنوز 300 گنجشک روی سرم می‌چرخد!

خبرگزاری فارس: عزیزی: پس از اتفاقات جام ملت‌ها هنوز روی سرم 300 گنجشک می‌چرخد!/ کارهای کی‌روش را ما انجام دهیم یاغی می‌شویم

، همیشه صحبت با غزال تیزپای آسیا لذت‌بخش است. خداداد عزیزی همیشه حرف برای گفتن دارد و در مقابل اتفاقات مختلف واکنش‌هایی دارد که بسیار جذاب و خواندنی است. او بدون هیچ رودربایستی خیلی رک و روراست حرف‌هایش را می‌زند و به قول خودش ابایی هم از شخصی ندارد. در روزهای پایانی سال 93 با حماسه‌ساز ملبورن هم‌کلام شدیم تا در مورد سالی که برای او گذشت و اتفاقات فوتبالی نظر او را جویا شویم. مصاحبه فارس با خداداد عزیزی را در زیر می‌خوانید.

فارس: سال 93 برایت چگونه گذشت؟

سال خوبی داشتم. بیشتر سال در کنار خانواده ام و با آرامش کارم را دنبال می‌کردم.

فارس: از اینکه از فوتبال دور بودی خوشحال بودی؟

صد در صد این گونه است.

20 / 12 / 1393برچسب:, :: 7:43 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده


دعوت 9 کاراته کای استان به اردوی تیم ملی

دعوت 9 کاراته کای استان به اردوی تیم ملی

  کاراته کا های استان در رده های سنی نوجوانان، جوانان ،امید و بزرگسالان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، با اعلام هیات کاراته استان طی مسابقات برگزار شده در دو استان فارس و کرمانشاه 9 کاراته کای استان به اردوی تدارکاتی تیم ملی دعوت شدند.
برهمین اساس در رده ی سنی نوجوانان ،سید علی کریمی، عرفان فرخ نهال، هادی طاهر پور و باربد صداقت – در رده ی سنی جوانان صابر پوریان، علی ابراهیمی و میرمهدی سید ولیلو- در رده ی سنی امید، آرش یونسی و در بزرگسالان نیز رضا عباسی دعوت شدگان اردوی تدارکاتی تیم ملی معرفی شده از سوی فدراسیون هستند. 


اعزام تیم وزنه برداری استان به مسابقات قهرمانی کشور

اعزام تیم وزنه برداری استان به مسابقات قهرمانی کشور

 تیم وزنه برداری استان برای اولین بار با نام شهرداری ارومیه، جمعه عازم مسابقات کشوری می شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، تیم منتخب وزنه برداری استان با ترکیب 7 ورزشکار شایسته ، جمعه22 اسفندماه عازم تهران می شوند تا در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور محک جدی خورده شوند.
تیم منتخب وزنه برداری استان که دومین رشته پرمدال و المپیکی، برای اولین بار با نام شهرداری ارومیه  عازم این دوره از رقابت ها میشود تا برگ زرین دیگری برکارنامه درخشان این رشته در استان رقم زند.
تیم منتخب استان را سینا رش در 56 کیلوگرم، ابراهیم بهروان در 62 کیلوگرم ، احمد احمدی نژاد در 69 ، علی میری ملی پوش شایسته کشور در 77 کیلو، حامد زالی در 85 و حجت هنرور در 94 کیلوگرم تشکیل داده اند که از 23 اسفندماه به مدت سه روز به روی تخته خواهند رفت.
گفتنی است این دوره از مسابقات به میزبانی تهران و در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود.

نسخه چاپي
آیین‌‌نامه کمیسیون ورزشکاران در هیأت اجرایی نهایی شد

آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران در جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک نهایی شد و با برطرف شدن اشکالات به IOC ارسال می‌شود.

خبرگزاری فارس: آیین‌‌نامه کمیسیون ورزشکاران در هیأت اجرایی نهایی شد
  •  

، کمیسیون ورزشکاران یکی از مهمترین کمیسیون‌هاست که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تاکید زیادی روی آن دارد.

سال گذشته قبل از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک یکی از مهمترین موضوعاتی که در اساسنامه پیگیری می‌شد همین موضوع بود چرا که ریاست این کمیسیون قرار است به عضویت هیات اجرایی دربیاید.

با توجه به حساسیت این موضوع مدت‌ها آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران مورد بررسی قرار گرفت تا بالاخره در چند روز گذشته نهایی شد و قرار است با برخی اصلاحات برای IOC فرستاده شود.

انتخابات این کمیسیون بعد از تصویب آیین‌نامه توسط IOC برگزار خواهد شد.

رباب شهریان نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در این باره به فارس گفت: این کمیسیون حساس است و یکی از کمیسیون‌هایی است که IOC به آن توجه دارد و رئیس آن عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک می‌شود، به همین دلیل آیین‌نامه خاص خودش را دارد که در جلسه هیات اجرایی این آیین‌نامه نهایی شده و قرار است اگر اصلاحاتی وجود دارد انجام شده و به IOC بفرستیم.

f

نسخه چاپي
حمید سوریان به جمع نفرات اعزامی به تورنمنت بلغارستان اضافه شد

حمید سوریان به جمع نفرات اعزامی به رقابت های جام دانکلوف و نیکلاپتروف در بلغارستان اضافه شد.

خبرگزاری فارس: حمید سوریان به جمع نفرات اعزامی به تورنمنت بلغارستان اضافه شد
  •  

و به نقل از فدراسیون کشتی، مسابقات بین المللی دانکلوف و نیکولاپتروف بلغارستان روزهای 4 تا 6 اردیبهشت ماه سال 94 در شهر صوفیه برگزار می شود. حمید سوریان ملی پوش فرنگی کشورمان نیز به جمع نفرات اعزامی به این رقابت ها اضافه شد.

اسامی نفرات اعزامی به این رقابت ها که در رشته های آزاد و فرنگی برگزار می شود به شرح زیر است:

کشتی آزاد:
57 کیلوگرم: رضا اطری (مازندران)
65 کیلوگرم: میثم حیدری (زنجان)
65 کیلوگرم: علی اصغر جبلی (گلستان)
125 کیلوگرم: یداله محبی (کرمانشاه)
سرمربی و سرپرست: رضا لایق
مربی: سعید ابراهیمی


کشتی فرنگی:
حمید سوریان
59 کیلوگرم: محمد نوربخش (تهران)
66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد (تهران)
71 کیلوگرم: رامین طاهری (خوزستان)
85 کیلوگرم: حبیب اله اخلاقی (خوزستان)
98 کیلوگرم: سیدمصطفی صالحی زاده (خوزستان)
سرمربی و سرپرست: احد پازاج
مربی: بهروز جمشیدی
داور: جعفر عرصه وزیری

-f

تحلیل خبرگزاری خبرآنلاین
55 درصد مجلسی ها در ورزش چه می کنند ؟
دکتر محمود گودرزی روز سه شنبه به انتقاد از حضور نمایندگان مجلس در فدراسیون های ورزشی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

خبرگزاری خبرآنلاین در تحلیلی به بررسی صحبتهای وزیر ورزش و جوانان در نشست روز سه شنبه خود با مدیران کل استانها پرداخت

 

مرتضی رضایی: یک بار دیگر محمود گودرزی با صراحت حرف زد و گفت:«چرا باید 155 نماینده در فدراسیون های ورزشی مشغول فعالیت باشند؟»وزیر ورزش و جوانان که در گردهمایی مشترک معاونان وزارت ورزش و جوانان، مدیران کل ستادی و مدیران کل استان‌ها حرف می زد پس از انتقاد از وضعیت کنونی پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در ورزش در بخشی از حرف هایش گفت:«چرا باید در شهرهای پر جمعیت ما جوانان سر کوچه‌ها بایستند، ولی در مناطق کم جمعیت شاهد ساخت اماکن ورزشی باشیم؟ به این می‌گویند پوپولیسم. چرا باید در جامعه ما نسبت به ضعف وزارت ورزش و جوانان بی انگیزگی وجود داشته باشد؟ متاسفانه فرهنگ سازمانی در وزارت ورزش و جوانان تنزل کرده و یا گاهی از ابتدا وجود نداشته است. چرا باید حدود 155 نماینده مجلس شورای اسلامی ما در فدراسیون‌های ورزشی به فعالیت بپردازند؟مگر این همه کار در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد؟ در حالی که می‌توانیم به جای این 155 نماینده مجلس شورای اسلامی شاهد حضور همین تعداد از افراد تحصیلکرده با درجه دکترا یا فوق لیسانس در رشته‌های تربیت بدنی باشیم.»

وزیر ورزش در حالی این حرف ها را به زبان آورد که بحث حضور دو شغله ها در ورزش برای نخستین بار ازدل مجلس بیرون آمد.در حالی که وزیر ورزش تلاش زیادی کرد تا در بدو ورودش به وزارت خانه،قانون دو شغله ها را رعایت کند اما مجلسی ها که خودشان این قانون را تصویب کرده اند قدمی برای اجرای آن بر نداشته اند! در مجلس شورای اسلامی هستند نفراتی که هم نماینده هستند و هم در فدراسیون های ورزشی پست دارند.بعضی از آنها مثل سید مهدی هاشمی(رییس فدراسیون تیراندازی) ریاست بر فدراسیون های ورزشی  را بر عهده دارند و جالب اینجاست که خود نماینده ها،سمتی که در مجلس دارند را شغل به حساب نمی آورند!

با قانون دو شغله ها که مصوب مجلس نهم است خیلی از مدیران ورزشی کنار رفتند،خیلی از بازنشسته های ورزشی که در راس کار بودند عطای کار را به لقایش بخشیدند و خیلی ها...اما حالا امروز وزیر ورزش و جوانان آمار عجیب و غریبی ارائه می دهد که بدون شک علامت سوال بزرگی را در اذهان به وجود می آورد.155 نماینده در فدراسیون های ورزشی چه کار می کنند؟مجلس شورای اسلامی 290 نماینده دارد و این آمار یعنی اینکه تقریبا 55 درصد از نمایندگان در فدراسیون های ورزشی مشغول هستند و جالب اینجاست که دو شغله هم به حساب نمی آیند.دو شغله هایی که مشخص نیست در پنجاه و یک فدراسیون چه فعالیتی می کنند و چه گام هایی برای رشته های مختلف ورزشی برداشته اند؟

نسخه چاپيارسال به دوستان
به مدت یک سال
خانلرخانی سرمربی تیم ملی تکواندوی گرجستان شد

پیام خانلرخانی سرمربی تیم تکواندوی شهرداری ورامین هدایت تیم ملی گرجستان را برعهده گرفت.

خبرگزاری فارس: خانلرخانی سرمربی تیم ملی تکواندوی گرجستان شد

، پیام خانلرخانی سرمربی تیم شهرداری ورامین در لیگ برتر، پس از توافق با مسئولان فدراسیون تکواندوی گرجستان به مدت یک سال سرمربیگری تیم ملی این کشور را برعهده گرفت.

خانلرخانی امسال با تیم شهرداری ورامین در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا عنوان قهرمانی را کسب کرد.

تیم شهرداری ورامین سال گذشته عنوان قهرمانی در لیگ برتر و نایب قهرمانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را نیز با خانلرخانی کسب کرد.

وی عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی در مسابقات جام فجر با تیم شهرداری ورامین در سال 90 را نیز در کارنامه خود دارد.

نسخه چاپي
اخبار کشتی ایران و جهان
آغاز اردوی آزادکاران نوجوان و قهرمانی ژاپن در جام جهانی کشتی زنان

اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان از 17 فروردین ماه 94 در خانه کشتی شماره 2 تهران آغاز می شود.

خبرگزاری فارس: آغاز اردوی آزادکاران نوجوان و قهرمانی ژاپن در جام جهانی کشتی زنان
  • خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار می شود.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
42 کیلوگرم: مهدی عشقی، افشین صبوری، امیرمحمد یزدانی (مازندران) وحید ورزیده (تهران) علیرضا قراه چایی (یزد)
46 کیلوگرم: امیر پرسته (مازندران) اشکان کوشکی، علی حافظ پور (لرستان) احمدرضا داداش (تهران)
50 کیلوگرم: محسن دادگر، عرفان آئینی، مجید داستان (تهران) امیر حسین گرامی (مازندران)
54 کیلوگرم: حامد رحیمی (البرز) امید منصوری، پوریا ترابی (تهران) سیدمهدی کریمی، محمد کریمی (مازندران)
58 کیلوگرم: عارف کاظمی (گیلان) حیدر قربانی، مهدی اکبری (تهران) مرتضی رخشانی (خراسان رضوی)
63 کیلوگرم: آرمین بابایی (کرمانشاه) مجتبی اصغری (گیلان) احمد مهدی زاده، حسین عباس پور (مازندران)
69 کیلوگرم: الیاس طریق (گیلان) علی سوادکوهی (مازندران) محمدرضا مرادیانی (کرمانشاه) سید سجاد سیدی (بوشهر)
76 کیلوگرم: حامد منافیان (آذربایجان شرقی) مرتضی مصیبی (تهران) محمدحسین کرمی (کرمانشاه) امیرحسین شیور (مازندران)
85 کیلوگرم: ابوالفضل گیل پور، ابوالفضل هاشمی (مازندران) مهدی بابایی (همدان) میثم عبدی (تهران)
100 کیلوگرم: نعیم حسن زاده، سینا شاکری (مازندران) امیررضا فتاحی، مرتضی فتاح زاده (تهران)
سرمربی: سیدمراد محمدی (مازندران)
مربیان منتخب سرمربی طبق بند یک از بخش "و" نظام نامه انتخاب مربیان: تورج ظفری (همدان) نادر رحمتی (البرز) مصطفی علیزاده (خراسان رضوی) امیرعباس گنجی (مازندران)
سایر مربیان: بهمن طریقی گیلان
سرپرست: سیدجعفر موسوی (خراسان رضوی)
* قهرمانی ژاپن در جام جهانی کشتی زنان

در دیدار فینال رقابت های کشتی جام جهانی زنان تیم ژاپن با نتیجه 5 بر 3 از سد روسیه گذشت و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. در دیدار رده بندی هم مغولستان با نتیجه 5 بر 3 مقابل آمریکا به برتری دست یافت و بر سکوی سوم ایستاد. آذربایجان، اوکراین، لهستان و سوئد در رده های بعدی قرار گرفتند.
* دعوت داداش پور به اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان
مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد از روز 15 اسفندماه در خانه کشتی تهران در حال برگزاری است که سعید داداش پور آزادکار وزن 70 کیلوگرم استان مازندران به اردوی تیم ملی کشتی آزاد دعوت شد.
سعید داداش پور آزادکار وزن 70 کیلوگرم به جمع نفرات حاضر در این اردو که تا روز 29 اسفندماه ادامه خواهد داشت دعوت شد.

* آغاز اردوی بسترسازی آزادکاران خردسال و نونهال از 21 اسفند در چالوس
اردوی بستر سازی تیم ملی کشتی آزاد خردسالان و نونهالان از روز 21 اسفندماه در شهرستان چالوس استان مازندران برگزار می شود.
اسامی نفرات دعوت شده به این اردو که تا روز 25 اسفندماه ادامه خواهد داشت به شرح زیر است:

نسخه چاپي
اعزام پیشکسوتان به مسابقات قانونمند می شود
جوادی: کمیته پیشکسوتان استان‌ها باید فعال شود

رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی گفت: کمیته پیشکسوتان هر استان باید فعال شود.

خبرگزاری فارس: جوادی: کمیته پیشکسوتان استان‌ها باید فعال شود

ابراهیم جوادی  پس از انتخابش به عنوان رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی درباره برنامه‌هایش گفت: از جمله اهداف اصلی ما فعال کردن کمیته پیشکسوتان هر استان است. رئیس کمیته هر استان انتخاب شده تا به صورت مستمر با آنها در ارتباط باشیم و در جریان امور پیشکسوتان هر استان قرار بگیریم.

وی ادامه داد: از طرفی با سرکشی به پیشکسوتانی که در سال‌های گذشته برای کشتی زحمت کشیده و افتخار‌آفرینی کرده اند در جریان حال و روز آنها قرار بگیریم و در صورت توان به رفع مشکلات آنها بپردازیم. این موضوع را هفته گذشته آغاز کردیم و با حضور در خانه سید‌محمد خادم حقیقت، رئیس اسبق فدراسیون کشتی جویای احوال این پیشکسوت شدیم.

رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی تصریح کرد: از طرفی با قانونمند کردن اعزام‌ها در رده سنی پیشکسوتان امیدواریم دیگر شاهد مشکلات قبلی نباشیم. برنامه‌ها و طرح‌های خوبی برای حمایت از پیشکسوتان داریم که به زودی اعلام خواهد شد که یکی از آنها ایجاد صندوق تعاونی برای حمایت از پیشکسوتان کشتی است.

 


دومین روز گردهمایی مشترک معاونین وزارت، مدیران کل ستادی و مدیران کل استان ها؛ دکتر خادم: مدیران ورزش ایران از با اخلاق ترین ها هستند

دومین روز گردهمایی مشترک معاونین وزارت، مدیران کل ستادی و مدیران کل استان ها؛ دکتر خادم: مدیران ورزش ایران از با اخلاق ترین ها هستند

 معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیرانی که در دو حوزه ورزش و جوانان در سطح کشور کار می کنند از قدرترین، بافرهنگ ترین و با اخلاق ترین افراد هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیر رضا خادم که در  گردهمایی معاونین وزارت، مدیران کل ستادی و مدیران کل استان ها در هتل المپیک تهران سخن می گفت، با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت خود، افزود: در طول سال جاری 24 انتخاب در سطح مدیران کل صورت گرفت که 50 درصد آنها از بدنه وزارت ورزش و جوانان و نیمی دیگر، افراد تحصیلکرده این حوزه بودند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها تصریح کرد: از 24 مدیر انتخاب شده 12 نفر  لیسانس، 10 نفر فوق لیسانس و 2 نفر در مقطع دکترا هستند. همچنین 15 نفر تحصیلکرده تربیت بدنی، 4 نفر تحصیلکرده در حوزه مدیریت و 5 نفر سایر رشته ها هستند که از جنبه سیاسی نیز عمدتا افرادی با نگرش معتدل هستند.
وی افزود: مهمترین ملاک انتخاب ما برای این افراد این بود که ترجیحا پرسنل وزارت،  تحصیلکرده تربیت بدنی، نیروهای بومی استان، ورزشکاران رشته های مختلف و دارای سوابق ورزشی و سابقه مدیریت ورزشی باشند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها ادامه داد: در این معاونت می خواهیم جدا از گزارش سالانه درخصوص عملکرد مدیران استان ها، به شاخص هایی برسیم که به صورت ماهایانه ارزیابی داشته باشیم.
وی هدف از انجام این کار را ایجاد زمینه ای برای ارزیابی و رقابت سالم عنوان کرد تا مدیران استانی که موفقیتی کسب کرده اند مورد تشویق و آنهایی که دچار ضعف هستند مورد حمایت قرار گیرند.
 خادم در این نشست با مورد توجه قرار دادن جذب بخش خصوصی و خیرین ورزشیار برای ورود در حوزه ورزش اظهار داشت: باید اهداف انتفاع مالی آنهایی که بحث سرمایه گذاری در ورزش را دارند مدنظر باشد و در عین حال خیرینی که می خواهند به ورزش ورود کنند تشویق شوند.
وی افزود: مدیرانی که امروز به عنوان نمایندگان وزارت ورزش و جوانان در سطح کشور کار می کنند جزو قدرترین، بافرهنگ ترین و با اخلاق ترین افراد هستند و جزو مدیران خوب با فرهنگ و هنجار مدار کل نظام ورزش ما به حساب می آیند.


پایان مسابقات لیفت قدرتی باشگاه ها ی استان به میزبانی پیرانشهر

پایان مسابقات لیفت قدرتی باشگاه ها ی استان به میزبانی پیرانشهر

 به همت هیات بدنسازی و پرورش اندام استان یک دوره مسابقات لیفت قدرتی بدون اسباب باشگاه های استان در پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، مسابقات لیفت قدرتی بدون اسباب باشگاه های استان با حضور 115 ورزشکار در غالب 13 تیم، 14 اسفند ماه به مدت دو روز در پیرانشهر برگزار شد.
این مسابقات در سه رده ی سنی نوجوانان ، جوانان، بزرگسالان برگزارگردید که در رده ی سنی نوجوانان ،تیم متین پیرانشهر اول شد ، تیم روح اله داداشی در جایگاه دوم قرار گرفت و میاندوآب رتبه سوم را از آن خود کرد.
در رده ی سنی جوانان، هیات ارومیه اول شد، مهاباد رتبه دوم را کسب کرد و باشگاه رکورد بوکان سوم شد.
در رده ی سنی بزرگسالان تیم رکورد پیرانشهر اول شد ، رکورد خوی در جایگاه دوم قرار گرفت و رکورد بوکان رتبه سوم را از آن خود کرد.
گفتنی است در پایان این مسابقات احکام تیمی ، هدایای قهرمان قهرمانان و تیم های برتر از سوی هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اهداء گردید.

برای نخستین بار / صعود هیات پهلوانی و زورخانه ای استان به لیگ دسته یک

برای نخستین بار / صعود هیات پهلوانی و زورخانه ای استان به لیگ دسته یک

 تیم منتخب بزرگسالان آذربایجان غربی برای اولین بارپس از درخشش در مسابقات تعیین سطح کشوری ، جزو 10 تیم منتخب ،به لیگ دسته یک کشور در سال 94 صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، با برگزاری این دوره از مسابقات تیم های تعیین سطح شده رقابت های تیمی زورخانه ای در رده سنی بزرگسالان استان های کشور از سوی فدراسیون مربوطه معرفی شدند.
بر همین اساس  استارت این دوره از رقابتها  که از پنجم دی ماه زده شده بود با برگزاری همزمان این مسابقات در طول 11 هفته، 15 اسفند ماه به کار خود پایان داد.
در این دوره از مسابقات  که تیم هایی از 33 استان کشور حضور داشتند ؛ تیم منتخب استان آذربایجان غربی با کسب امتیاز 157 و در مرشدی با کسب 25/56 امتیازدر رتبه ی 14 کشور و در دسته بندی در جدول مسابقات لیگ دسته یک کشور در سال 94 جای گرفت.
گفتنی است تیم منتخب پیشکسوتان استان در جشنواره این دوره از مسابقات نیز با کسب 74امتیاز ودر مرشدی نیز با کسب 54 امتیاز
 در ردهی هفتم کشور قرار گرفت.

نسخه چاپي
با حمایت مسئولان سازمان تأمین اجتماعی
از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پارآسیایی تقدیر شد

سازمان تأمین اجتماعی از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پارآسیایی تقدیر کرد.

خبرگزاری فارس: از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پارآسیایی تقدیر شد

، سازمان تأمین اجتماعی امروز از تعدادی قهرمانان بازی‌های آسیایی و پارآسیایی که بیمه شده این سازمان هستند در مراسمی با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

میثم علیپور و محمد خالقی والیبال نشسته، سیامند رحمانی وزنه‌برداری، علی پوریان و آرش خرمالی والیبال نشسته، رمضان صالحی و صادق بیگدلی والیبال نشسته، پیمان نصیری و علیرضا مختاری دو و میدانی، علی صادق‌زاده، امیر جعفری وزنه‌برداری، رسول آتش‌افروز، غلام حسین‌پور، حسن صفری و مسلم اکبری فوتبال 7 نفره، سید مهران حسینی پرتاب دیسک، امیر پوررضوی، احمدرضا شاه‌حسینی، بهزاد علی‌اصغری فوتبال نابینایان،‌اکبر شوشتری فوتبال نابینایان،‌حمیده عباسعلی کاراته بانوان، بهنام اسبقی، مسعود حجی‌زواره تکواندو، بیژن مغانلو و مهدی بی‌باک سرمربی و مربی تیم تکواندو، مهدی علی‌یاری،‌حبیب‌الله اخلاقی کشتی فرنگی، اسماعیل عبادی تیر و کمان، حسین روحانی و سعید حسنی‌پور تیم ملی کاراته،‌آرش میراسماعیلی قهرمان سابق جودو، اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس، نجمه آبتین نماینده ورزشکاران در المپیک، برزگر رکورددار میل دنیا، محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته در این مراسم حضور داشتند که مسئولان از این قهرمانان تقدیر کردند.

نسخه چاپي
شرمنده ورزشکاران هستیم
پاداش‌های مدال‌آوران در شأن ورزشکاران ما نیست

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: پاداش‌هایی که به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارآسیایی داده‌ایم در شأن آنها نیست.

خبرگزاری فارس: پاداش‌های مدال‌آوران در شأن ورزشکاران ما نیست

،‌کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک امروز در مراسم تقدیر از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پارآسیایی که از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، حضور داشت و در صحبت‌های خود اظهار داشت: هر جا که جامعه ورزش حضور داشته باشد، خودمان را میزبان می‌دانیم و خوشحالیم که سازمان تأمین اجتماعی در حرکتی فرهنگی این کار را انجام داد و باعث ایجاد انگیزه در قهرمانان شد. قهرمانان ما سرمایه محسوب می‌شوند و باید تک تک مسئولان قدردان انها باشند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان ارائه دهنده خدمات که 51 درصد مردم ایران را تحت پوشش قرار می‌دهد حرکتی اثرگذار انجام داد.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند قشر قهرمان بخاطر اثرگذاری که روی جوانان می‌گذارد می‌تواند نماینده فرهنگی و معرفتی بزرگی باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد:‌وظیفه و رسالت ما این است که از ورزشکاران و قهرمانان  خود که بدون هیچ چشمداشتی کار می‌کنند تقدیر کنیم، مردم ما از این قهرمانان فقط همان چند لحظه مدال‌ آوری شان را از طریق تلویزیون می‌بینند اما مدت‌ها است که آنها تلاش و زحمت می‌کشند و تمرین می‌کنند را نمی‌بینند.

هاشمی ادامه داد: در کنار این قهرمانان مربیانی حضور دارند که از مظلومترین قشر ورزش ما هستند باید هر دستگاهی به تناسب وظیفه خود از جامعه ورزش و ورزشکاران تقدیر کند. کاری که در وهله اول برعهده ماست.

وی به بخش پرداخت‌های پاداشت مربیان اشاره کرد و گفت: پرداخت‌هایی که به ورزشکاران و مربیان اهدا می‌شود در شأن آنها نیست،‌برای مثال کشور قزاقستان برای المپیک 2012 لندن برای مدال‌آوران خود به ترتیب 250 هزار دلار، 150 و 75 هزار دلار پاداش پرداخت کرده است درحالی که ما به نفر اول خود چیزی حدود 45 هزار دلار پاداش پرداخت کردیم.

نسخه چاپي
داور با تاخیر به صحنه‌ها می‌رسید و روی اعصاب بازیکنان ما بود
درخشان: پرسپولیس فراز و نشیب زیادی دارد/ خسته بودیم و به تراکتورسازی باختیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ به دلیل بازی سنگینی که در تاشکند انجام داده‌ بودیم، امروز مقابل تراکتورسازی سنگین بودیم و بازی را باختیم.

خبرگزاری فارس: درخشان: پرسپولیس فراز و نشیب زیادی دارد/ خسته بودیم و به تراکتورسازی باختیم

، حمید درخشان، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری بعد از پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیز به تیم تراکتورسازی تبریک می گویم. بازی از نظر من کیفیت خوبی نداشت، به دلیل اینکه بازی سنگینی در تاشکند انجام داده بودیم و بازیکنان سنگین بودند و به همین خاطر تغییراتی در زمین دادم.

وی ادامه داد: نفرات جایگزین خیلی کیفیت بالایی نداشتند تا راضی باشم اما در مجموع بازی خوبی بود. انتظارات من از این بازی بیشتر بود اما آمدن مسافت زیاد و بازی سنگینی که کردیم مزید علت شد.

سرمربی پرسپولیس گفت: داوران گاهی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار می‌گیرند.باید حرفه ای تر فکر کنیم اما در مجموع بازی خیلی دلچسبی نبود. فوتبال گاهی قسمتش این است اما امیدوارم روند رو به جلوی ما بهتر شود.

، حمید درخشان در ادامه درباره دلیل باخت پرسپولیس به تراکتورسازی افزود: فشار بازی‌ها و خستگی باعث می‌شود که تمرکز بازیکنان از بین برود و بازیکنان اشتباه فردی می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا یک بازیکن صلابت همیشگی را نداشته باشد و در انجام کارهای فنی نتواند موفق عمل کند. اشتباهات فنی و فردی در تیم ما امروز زیاد بود و در خط دفاع، هافبک و مهاجم اشتباهاتی داشتیم اما به هر حال از بازیکنانم تشکر می‌کنم که زحمت کشیدند و دویدند هرچند که خستگی و فشار زیاد باعث شد تا اشتباه کنیم و این اشتباه باعث باخت ما شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه به نظر می‌رسید بازیکنان پرسپولیس علاوه بر نتیجه اخلاق را هم باختند خاطرنشان کرد: من به گونه‌ای دیگری به این قضیه نگاه می‌کنم. وقتی خستگی بازیکنان زیاد می‌شود تمرکز بازیکنان از دست می‌رود و اتفاقاتی می‌افتد ولی داور روی اعصاب بازیکنان ما بود و این خستگی زیاد باعث شد تا مسائلی در زمین بازی رخ دهد و بازیکنان از حالت طبیعی خارج شوند اما با قاطعیت می‌گویم که اولویت بازیکنان من اخلاق‌مداری است و مطمئن هستم در آینده دیگر از این اتفاق‌ها رخ نمی‌دهد اما این خستگی‌ها گاهی باعث می‌شود تا بازیکن دست به کاری بزند که البته درست نیست و امیدوارم دیگر چنین اتفاق‌هایی رخ ندهد.

نسخه چاپي
عملکرد سالانه فدراسیون‌های ورزشی - بوکس
روزبهانی چراغ سهمیه المپیک برزیل را روشن کرد/ مدال‌آوری بوکس با دستکش‌های پاره

فدراسیون بوکس در سال 93 هر چند که مثل همیشه از لحاظ بودجه با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم کرد، اما با کسب 3 مدال نقره و برنز در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک از سوی احسان روزبهانی نشان داد که حرف هایی برای گفتن دارد.

خبرگزاری فارس: روزبهانی چراغ سهمیه المپیک برزیل را روشن کرد/ مدال‌آوری بوکس با دستکش‌های پاره
  •  

، تیم ملی بوکس ایران در سال 93 با تمام مشکلات مالی که داشت تقریبا در رویداد‌های مهمی که در طول سال برگزار شد شرکت کرد. فدراسیون بوکس از جمله‌ رشته‌هایی است که در طول این سال‌ها صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته، عدم پخش مستقیم این رشته و نداشتن اسپانسر برای برگزاری لیگ برتر لطمات جبران ناپذیری را به این رشته وارد کرده و گویا این ماجرا سردراز دارد. هر چند که بوکسورهای اردونشین پیش از بازی های آسیایی با دستکش های پاره در اردوها تمرینات خود را پیگیری می کردند و در پایان رویداد آسیایی دو مدال نقره و یک برنز در اینچئون کسب کردند، اما با کسب نخستین سهمیه المپیک توسط احسان روزبهانی نشان دادند که اگر مسئولان ورزش نگاه مهربانانه تری به این رشته داشته باشند آنها نیز در المپیک برزیل حرف هایی برای گفتن خواهند داشت.

* دستان خالی نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان

تیم ملی بوکس جوانان ایران با ترکیب 6 بوکسور بامداد روز پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان راهی بلغارستان شد تا برای سومین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کند. مسابقات قهرمانی جوانان در حالی به میزبانی شهر صوفیه با حضور 508 بوکسور از 98 کشور برگزار شد که تیم ملی ایران با ترکیب 6 ملی پوش در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد و آغاز کار بوکس در سال 93 با دست خالی استارت خورد.
49 کیلوگرم سجاد قائدی، 56 کیلوگرم سجاد نجفی، 60 کیلوگرم هادی ماکویی، 64 کیلوگرم مهدی روحی زاده، 69 کیلوگرم یزدان احمدی و 75 کیلوگرم صادق روحی نفراتی بودند که در پایان این رقابت‌ها از رسیدن به مدال بازماندند. غلامرضا کریمی (سرمربی)، علیرضا استکی و اصغر اشرفی به عنوان مربی و همایون اردلان به عنوان سرپرست مسئولیت تیم اعزامی به این رقابت‌ها را برعهده  داشتند.

* 4 مدال حاصل تلاش در دو تورنمنت بین‌المللی

تیم ملی بوکس 22 تا 28 اردیبهشت‌ماه با ترکیب 10 ملی پوش در تورنمنت بین‌المللی ازبکستان شرکت کرد که در پایان این رقابت‌ها تنها علی مظاهری کاپیتان تیم ملی ایران به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت. تورنمنت بین‌المللی ازبکستان با حضور 143 بوکسور از 10 کشور برگزار شد،‌ اما همزمان با برگزاری تورنمنت بین‌المللی ازبکستان، روسیه نیز از 22 تا 29 فروردین‌ماه در کشور خود میزبان تورنمنت بین‌ المللی بود که مسئولان فدراسیون برای آماده شدن هرچه بیشتر ملی پوشان جهت حضور در بازی‌های آسیایی یک تیم 6 نفره را راهی روسیه کردند تا در آن رقابت‌ها نیز نمایندگان کشورمان وارد رینگ شوند. هر چند که نمایندگان کشورمان در ازبکستان تنها با یک مدال مظاهری به کار خود پایان دادند، اما ملی پوشان حاضر در روسیه در پایان این مسابقات 3مدال نقره و برنز کسب کردند. فروتن‌گل آرا و جهانگیر عراقی نمایندگان اوزان 60 و 75 کیلوگرم مدال نقره و جاسم دلاوری نماینده وزن +91 کیلوگرم مدال برنز مسابقات را کسب کرد.

- uf

نسخه چاپي
به صحبت‌های حاشیه‌ای اهمیتی نمی‌دهم
طلایی: هرکجا که خادم صلاح بداند به کشتی کمک می‌کنم/ تمرکزم روی مسائل فنی جوانان است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: در هر کجا که رسول خادم صلاح بداند به کشتی کمک می‌کنم.

خبرگزاری فارس: طلایی: هرکجا که خادم صلاح بداند به کشتی کمک می‌کنم/ تمرکزم روی مسائل فنی جوانان است
  •  

محمد طلایی، در خصوص حضورش در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و اینکه آیا از این پس در این رده فعالیت‌ خواهد کرد یا نه،‌ گفت:‌ بعد از نتایج خوبی که کشتی‌گیران جوان در جام تختی کسب کردند کادر فنی بزرگسالان روی برخی نفرات جوانان برای حضور در جام جهانی نظر داد و به همین دلیل فعلاً‌ تا جام جهانی به تیم بزرگسالان کمک خواهم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال‌هاست با کشتی‌گیران جوان و از رده نوجوانان کار می‌کنم، به خوبی با مسائل روحی و روانی آنها آشنا هستم و هدفم تنها کمک کردن است. در هر کجا که رسول خادم صلاح بداند به کشتی کمک می‌کنم و در حال حاضر تمام تمرکزم روی امور فنی جوانان است و به صحبت‌های حاشیه‌ای اهمیتی نمی‌دهم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان تصریح کرد: یاراحمدی، صادقی و سرمستی قرار است در جام جهانی کشتی بگیرند و به همین دلیل من هم به اردوی بزرگسالان اضافه شدم ،از طرفی تمرینات جوانان به صورت جدی در کنار بزرگسالان دنبال می‌شود و تمرینات آنها تعطیل نیست. تیمی متشکل از 3 کشتی گیر جوانان به تورنمنت "مدوید" که در رده بزرگسالان برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

طلایی درباره برنامه‌های جوانان خاطر نشان کرد: فروردین‌ماه سال آینده نیز تعدادی از کشتی‌گیران جوان در جایزه بزرگ آذربایجان محک خواهند خورد. بعد از برگزاری انتخابی تیم ملی حضور در تورنمنت ترکیه در دستور کار است و سپس در رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی شرکت خواهیم کرد.

f

نسخه چاپي
نمی‌توانیم پولی را که نگرفته‌ایم بین باشگاه‌ها تقسیم کنیم
تاج: سازمان لیگ را با تنگدستی اداره می‌کنیم/کارمندان صدا و سیما هم دو سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند

رئیس سازمان لیگ گفت: با پولی که گرفته‌ایم سازمان لیگ را با تنگدستی اداره می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: تاج: سازمان لیگ را با تنگدستی اداره می‌کنیم/کارمندان صدا و سیما هم دو سه ماه است که حقوق نگرفته‌اند
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج در مراسم رونمایی از سامانه مخابراتی 60-90 سازمان لیگ ایران اظهار داشت:‌ امروز به پاس نکوداشت شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه شهدای کربلای5 که در اسفند شهید شده‌اند درختکاری انجام داده‌ایم. شهدایی مثل خرازی، همت، نیک‌ضمیر، باکری که سالگرد شهادش امروز است و کلیه شهدای کربلای5 دو نهال را مقابل سازمان لیگ کاشتیم.   وی ادامه داد:‌ همچنین سامانه 60-90 را که تنها سامانه رسمی خدمات مخابراتی فوتبال ایران است را راه‌اندازی کردیم از شکوهی مدیر خدمات ارزش افزوده همراه اول و علوی مدیر سامانه 60-90 هم تشکر می‌کنم. با ایجاد این سامانه سازمان لیگ ما حرفه‌ای تر می‌شود سامانه‌ای که قابلیت‌های منحصر به فردی در رابطه با ارسال SMS و MMS دارد.   تاج تصریح کرد: این سامانه با ارسال انبوه پیامک که در کشور ما منحصر به فرد است می‌تواند اطلاع‌رسانی و جریان‌سازی کند. پیش از این هم سایت سازمان لیگ را افتتاح کرده بودیم که سایت قابل قبولی است و از مسائل حاشیه‌ای دوری می‌کند و به اطلاع‌رسانی صحیح می‌پردازد. اگر هم کاستی‌هایی وجود دارد من از همه به خاطر کاستی‌ها و نواقص عذرخواهی می‌کنم.   مهدی تاج در پاسخ به تغییر احتمالی هفته بیست و سوم لیگ برتر به خاطر تیم امید گفت:‌ دیروز با خاکپور، مایلی‌کهن و کاشانی جلسه مفصلی داشتیم. دو سه ساعت کل جدول لیگ را بررسی کردیم. ارائه برنامه یک ساله که برای اولین بار است چنین کاری می‌کنیم محاسن زیادی دارد و گاهی هم معایبی دارد با این حال تمام تلاش ما این بوده که برنامه ارائه شده را اجرایی کنیم. وی ادامه داد: ما می‌خواهیم کمترین تغییرات را در برنامه یک ساله داشته باشیم. برخی تغییرات مثل شرایط بد آب و هوایی یا آلودگی هوا قابل پیش‌بینی نیست اما برخی هم قابل پیش‌بینی است. کی‌روش در روز اول فقط 5 دوره فیفادی را از ما خواست اما در مورد تیم امید مشکلاتی به وجود آمد. مدیرش تغییر کرد و ما با سرمربی قبلی تفاهم کرده بودیم. به هر حال من به تیم امید خیلی امیدوارم و به کادر خوبی که دارد امیدوارم که این تیم موفق شود. تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم فقط سه بازی از هفته بیست و سوم لیگ برتر تغییر کرده است اما مسئولان تیم امید خواهان تغییر تمامی هفته بیست و سوم هستند. روز شنبه جلسه‌ای با حضور کفاشیان و کیومرث هاشمی خواهیم داشتیم و من نقطه‌نظرات آن را می‌گویم و در نهایت تصمیم‌گیری خواهد شد. وی در مورد انتخاب دادکان به عنوان مدیر برتر ورزشی سال گفت: ارزیابی من از دادکان مثبت است او یک مدیر وزرشی  موفق است.   وی در مورد پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی و اعتراض برخی از باشگاه‌ها گفت: طبق آئین‌نامه مقررات بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ، باشگاه‌ها حق رسانه‌ای کردن انتظارات خود را از سازمان لیگ ندارند چه این انتظارات مالی باشد چه غیرمالی و اگر اعتراضی داشته باشند باید اعتراضشان را به طور مکتوب بنویسند و به سازمان لیگ بدهند و سازمان لیگ رأس مدت 48 ساعت موظف است که اعتراض آنها را به طور مکتوب پاسخ بدهد. من سی‌دی از کمیته داوران گرفته‌ام که اشکالات زیادی در مورد داوری‌های لیگ یک وجود داشته و وقتی من اعلام می‌کنم که یک باشگاه در لیگ یک مشکلات داوری دارد آن باشگاه حق رسانه‌ای کردن این مطلب را ندارد.   وی با اشاره به درآمدزایی سازمان لیگ گفت: ما امسال مشخصاً بیشتر از پارسال پول گرفته‌ایم. بابت تبلیغات محیطی 18.5میلیارد تومان پول گرفته بودیم که اکنون به 21.5میلیارد تومان رسیده است و 3میلیارد دیگر هم اضافه شده است. در حالیکه پارسال فقط 16میلیارد تومان از تبلیغات محیطی درآمد داشتیم با این حال این پول‌ها کفاف باشگاه‌ها را نمی‌دهد. 7-8میلیارد تومان هم به داوری پرداخت کرده‌ایم. باشگاه‌ها در ابتدای فصل قبول کرده‌اند که 2درصد از پول را هم به داوری بدهند که 16 میلیارد تومان این رقم 2درصد می‌شود. با تنگدستی سازمان لیگ را با پولی که گرفته‌ایم اداره می‌کنیم.   وی افزود:‌در مورد دریافت حق پخش تلویزیونی هم تمام تلاشمان را کرده‌ایم اگر یک مدیر باشگاه می‌تواند این مسئله را حل کند آن را انجام بدهد اما من خودم شخصاً با لاریجانی صحبت کرده‌ام با وزیر ورزش صحبت کرده‌ام با جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهورم صحبت کرده‌ام. وزیر ورزش هم با سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما صحبت کرده است.   وی ادامه داد: آنها قول دادند که اوایل اسفند حق پخش را پرداخت کنند که اکنون از اوایل اسفند رد شده‌ایم. می‌دانیم که صدا و سیما هم خودشان مشکلات مالی دارند و دو سه ماه است که کارمندان صدا و سیما حقوق نگرفته‌اند. ما باید با تعامل این مسئله را حل کنیم اما اینکه مدام برخی از مدیران باشگاه‌ها صحبت شود که بگویند چرا پول نداده‌اند و چقدر داده‌اند درست نیست.   وی اظهار کرد: 80درصد از پولی که می‌گیریم را باید به باشگاه‌ها بدهیم. 10درصد حق فدراسیون است، 5درصد حق سازمان لیگ و 5درصد هم حق هیأت فوتبال میزبان. از همه مدیران مالی باشگاه‌ها دعوت می‌کنم شنبه به سازمان لیگ بیایند ما صورت‌های مالی را خدمت آنها بدهیم. هیچ باشگاهی از ما طلبکار نیست و باشگاه‌ها به ما بدهکاراند  و فقط یک باشگاه است که پولی نگرفته است اما نمی‌توانیم پولی را که نگرفته‌ایم تقسیم کنیم. رئیس سازمان لیگ گفت: مدیران استقلال و پرسپولیس با وجود مشکلات مالی که دارند و این باشگاه‌ها را اداره می‌کنند قهرمان هستند. اداره باشگاه‌ها سخت است استقلال و پرسپولیس بابت هر مسابقه‌ای که در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهند باید 70 میلیون تومان به ورزشگاه آزادی پرداخت کنند. یعنی اگر 16 مسابقه در ورزشگاه آزادی داشته باشند باید بابت هر مسابقه  70 میلیون تومان پول به ورزشگاه آزادی بدهند. ما اگر 20 میلیارد تومان از صدا و سیما بگیریم سهم هر باشگاه تقریباً یک و نیم میلیارد تومان می‌شود.   وی با اشاره به عقد قرارداد خواهرخواندگی با لیگ ژاپن گفت: ما قراردادی جدید با لیگ ژاپن امضاء کرده‌ایم که بر اساس آن بازیکنان ژاپنی می‌توانند بدون آنکه سهمیه محسوب شوند و جزو چهار بازیکن خارجی باشگاه‌های ایران باشند به لیگ برتر ایران بیایند و بازیکنان ایرانی هم می‌توانند بدون احتساب سهمیه به لیگ ژاپن بروند.   ایشان در مورد جوان‌گرایی در لیگ گفت: کمیته فنی توسعه ما هم تصمیم گرفته با نقل و انتقال بازیکنان زیر 23 سال را بین باشگاه‌ها آزاد اعلام کند و بازیکنان زیر 23 سال در طول فصل می‌توانند از یک باشگاه به باشگاه دیگر بروند.   تاج در پایان تاکید کرد :‌من لیگ کره را نقطه استاندارد لیگ آسیا نمی‌دانم. زیرا در لیگ آنها تیمی سقوط نمی‌کند. در لیگ استرالیا هم فقط هشت تیم داریم که سه چهار بار با هم بازی می‌کنند. نقطه استاندارد لیگ آسیا لیگ ژاپن است که ما با این لیگ قرارداد خواهرخواندگی داریم. و قرارداد جدید هم روز گذشته با لیگ ژاپن امضاء کرده‌ایم. انتهای پیام/ ک

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931214000674#sthash.x9H8GMJT.dpuf

ساوه شمشکی مدال طلای اسکی آلپاین آسیا را کسب کرد
حسین ساوه شمشکی مدال طلای اولین دوره رقابت های اسکی مارپیج کوچک قهرمانی آلپاین آسیا را به دست آورد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون اسکی، در رقابت های امروز(چهارشنبه) که در پیست یانگ پیانگ کره جنوبی برگزار شد، ساوه شمشکی بالاتر از حریفان بر سکوی اول ایستاد و صاحب مدال طلای مارپیچ کوچک آلپاین آسیا شد.
 
در مجموع دو مانش رقابت های مارپیچ کوچک، حسین ساوه شمشکی با مدت زمان یک دقیقه و 32 ثانیه و 81 صدم ثانیه مدال طلا را کسب کرد و پس از او کیم دانگ چئول از کره جنوبی با مدت زمان یک دقیقه و 34 ثانیه و 14 صدم ثانیه به نقره رسید و چوی چانگ هیون دیگر اسکی باز کره ای با مدت زمان یک دقیقه و 35 ثانیه و 54 صدم ثانیه به مدال برنز این رقابت ها دست یافت.
 
حسین ساوه شمشکی دیروز ( سه شنبه) در بخش مارپیچ بزرگ به مدال نقره دست یافته بود.
 
این مسابقات اولین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان و بیست و چهارمین دوره نوجوانان و جوانان است.
 
حسین ساوه شمشکی تنها اسکی بازآلپاین ایران است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دوالمپیک زمستانی (ونکور2010)،(سوچی 2014) شرکت کرده است .
 
همچنین دیگر اسکی بازان ایران محمد کیادربندسری در جایگاه ششم، پویا ساوه شمشکی در جایگاه هفتم، پوریا ساوه شمشکی در جایگاه هشتم قرار گرفتند.در بخش بانوان نیز فروغ عباسی هشتم، مرجان کلهر نهم، صدف ساوه شمشکی دهم، نجمه زالی یازدهم زیبا کلهر دوازدهم شدند.میترا کلهر نیز نتوانست رقابت خود را در مانش اول به پایان برساند و از این رقابت حذف شد.
 
در رقابت های مارپیچ کوچک بانوان و در مجموع دو مانش، چوی جونگ هیون از کره جنوبی با مدت زمان یک دقیقه و 42 ثانیه و 58 صدم ثانیه به مدال طلا رسید، تاکاهاشی موی از ژاپن با مدت زمان یک دقیقه و 43 ثانیه و 46 صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت و سانگا سایانو دیگر اسکی باز ژاپنی با مدت زمان یک دقیقه و 44 ثانیه و 15 صدم ثانیه مدال برنز را به گردن آویخت.

نائب قهرماني شهرداری ارومیه در مرحله چهارم لیگ کشور

نائب قهرماني شهرداری ارومیه در مرحله چهارم لیگ کشور

 تیم والیبال ساحلی شهرداری ارومیه نایب قهرمان مرحله چهارم رقابتهای لیگ برتر کشور شد.

به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي به نقل از ایرنا، مرحله نیمه نهایی و نهایی چهارمین مرحله لیگ ساحلی سال 93 روز سه شنبه در زمین های ساحلی جزیره کیش پیگیری شد و تیم های شهرداری ارومیه و مجتمع شهید معتمدی تهران با شکست حریفان خود به دیدار نهایی این رقابت ها صعود کردند.
در نخستین مسابقه شهرداری ارومیه با ترکیب بهمن سالمی و رحمان رئوفی در برابر دانشگاه آزاد اسلامی الف با ترکیب پرویز فرخی و آق محمد سلاق قرار گرفت و 2 بر صفر با امتیازهای ٢١ بر ١٦ و 27 بر 25 این تیم را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.
در دیگر مسابقه این مرحله مجتمع شهید معتمدی تهران با ترکیب آرش وکیلی و بهنام توکلی) 2بر 1 دانشگاه آزاد اسلامی ب با ترکیب صابر هوشمند و عباس پور عسگری را شکست داد و حریف تیم شهرداری ارومیه در دیدار نهایی شد.
دانشگاه آزاد اسلامی ب در ست دوم 23 بر 21 پیروز شد، اما در ست های اول و سوم 21 بر 16 و 16 بر 14 مغلوب حریف خود شد تا برای کسب مقام سوم عصر امروز به مصاف دانشگاه آزاد اسلامی الف برود.
در دیدار فینال تیم شهرداری ارومیه در عین شایستگی با نتیجه 2 بر صفر و امتیازات 21 بر 16 و 21 بر 15 از حریف خود مجتمع شهید معتمدی تهران شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی رسید.
مرحله پنجم و نهایی لیگ برتر والیبال ساحلی از روز جمعه این هفته به میزبانی کیش آغاز می شود و شهرداری ارومیه با دو تیم الف و ب در این رقابتها حضور می یابد.

نسخه چاپيارسال به دوستان
دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال بانوان از 16 اسفند آغاز می‌شود

ملی‌پوشان فوتبال بانوان ایران دور جدید تمرینات خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک از 16 اسفند آغاز می‌کنند.

خبرگزاری فارس: دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال بانوان از 16 اسفند آغاز می‌شود
  •  

و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال بانوان از 16 اسفند آغاز می‌شود.

اسامی دعوت شدگان به اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان رده سنی بزرگسالان به شرح زیر است: 

کرمان: شبنم بهشت، پروین فرهادی خواه، مریم یکتایی، سارا ظهرابی نیا، فرشته خسروی، مهدیه آمیغی، کویستان خسروی، زهرا قنبری

بوشهر: آذر موسوی، ندا عبداله زاده

مازندران: ملیکا متولی

اصفهان: وحیده ایثاری

تهران: طنین نراقی، پریا نوروزی، فرشته کریمی

گیلان: سارا قمی، فاطمه گرایلی

هرمزگان: فاطمه ارژنگی

ایلام: زهرا حاتم نژاد

زنجان: فاطمه رحمتی

کرمانشاه: هلاله عبدالهی
زمان ورود به اردو عصر روز شنبه 16 اسفند ماه و زمان خروج از اردو عصر روز پنجشنبه 21 اسفند 93 است.

تیم ملی ایران خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک آماده می‌کند که اوایل فروردین در چین تایپه برگزار می‌شود.

-

نسخه چاپي
مسابقات قهرمانی تکواندو- نیروهای مسلح
نیروی دریایی سپاه قهرمان مسابقات تکواندوی شد

سی و دومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نیروهای مسلح با قهرمانی تیم نیروی دریایی سپاه به پایان رسید.

خبرگزاری فارس: نیروی دریایی سپاه قهرمان مسابقات تکواندوی شد
  •  

و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، سی و دومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نیروهای مسلح (ویژه کارکنان پایور) روز گذشته در فدراسیون تکواندو (خانه تکواندو) با حضور 75 تکواندوکار در 8 وزن و 14 تیم از ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع برگزار گردید.
در پایان این رقابت‌ها، تیم نیروی دریایی سپاه با 51 امتیاز قهرمان این دوره از مسابقات شد، دانشگاه علوم انتظامی ناجا با 50 امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم نیروی زمینی ارتش با 39 امتیاز مقام سومی را بدست آورد.

* اسامی مدال ‌آوران هر وزن به شرح زیر است:
وزن اول:
1- رضا بهمنی از دانشگاه علوم انتظامی
2- اصغر پاسبانی از ارتش الف
3- مسعود علی رضائی از ارتش د
وزن دوم:
1- محمد احمدی از نیروی دریایی سپاه
2- مرتضی خوبی زاده از ارتش الف
3- محسن بنی شریف از سپاه ب
وزن سوم:
1- لقمان عبدالهی از دانشگاه علوم انتظامی
2- مجید مرادی از پدافند ارتش
3- اکبر سلمانی از ارتش الف
وزن چهارم:
1- علیرضا علوی از دانشگاه علوم انتظامی
2- سعدی رمضانی از نیروی دریایی سپاه
3- علیرضا خرسندی از سپاه ب
وزن پنجم:
1- مجتبی احمدی از دانشگاه علوم انتظامی
2- علی رستگار از ارتش الف
3- سجاد طاهری از ارتش د
وزن ششم:
1- حسن باغگرایی از نیروی دریایی سپاه
2- حامد ولی پور از ارتش ج
3- مهدی جعفر پور از وزارت دفاع
وزن هفتم:
1- حمید شیرازی از نیروی دریایی سپاه
2- محمد بریمانی از دانشگاه علوم انتظامی
3- مرتضی کریمی از یگان ویژه ناجا
وزن هشتم:
1- سامان آزادی مقدم از ارتش الف
2- محمد جواد نادی از نیروی دریایی سپاه
3- کیوان رستمی از سپاه ج
در پایان "حسن باغگرایی" از تیم نیروی دریایی سپاه بعنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شد.

-

نسخه چاپي
هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا
پیروزی تراکتورسازی مقابل الاهلی امارات/ صعود سرخپوشان تبریزی به رده دوم

تیم فوتبال تراکتورسازی مقابل الاهلی امارات به پیروزی رسید و به رده دوم گروه D صعود کرد.

خبرگزاری فارس: پیروزی تراکتورسازی مقابل الاهلی امارات/ صعود سرخپوشان تبریزی به رده دوم
  •  

،تراکتورسازی در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم  الاهلی امارات رفت که بازی با نتیجه  یک بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید.

در 30 دقیقه ابتدایی بازی توپ و میدان در میانه میدان در جریان بود و هیچکدام از 2 تیم موقعیت صدر درصدی ایجاد نکردند.

گل: دقیقه 40 بازی فردین عابدینی با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس فرشاد احمدز‌اده را صاحب توپ کرد که او هم با یک ضربه بغل پا دروزاه الاهلی را باز کرد.

در نیمه دوم هم تراکتورسازی حملات خود را ادامه داد.

در دقیقه 58 الاهلی امارات در یک ضد حمله صاحب موقعیت گل شد که حامد لک در موقعیت تک به تک مانع از گلزنی مهاجم حریف شد.

تراکتورسازی در این دقایق بازی  را کنترل می‌کرد و الاهلی می‌خواست با حملاتش گل خورده را جبران کند.

در دقیقه 78 مهاجم تیم الاهلی در داخل محوطه جریمه یک برگردان زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

در دقیقه 87 شوت سامان نریمان جهان با اختلاف کمی از کنار دروازه الاهلی به بیرون رفت.

در دقیقه 90+1 مهاجم الاهلی با حامد لک دروازه‌بان تراکتورسازی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که لک به خوبی توپ را دفع کرد و خودش مصدوم شد.

در دقیقه 90+3 ادینهو ضربه کاشته‌ای را زد که دروازه‌بان الاهلی مهار کرد.

وون داور کره‌ای قضاوت این مسابقه را برعهده داشت که به حبیب گردانی و آندرانیک تیموریان از تراکتورسازی  و عبدالعزیز حسین هیکل، حبیب الافردان و ماجد ناصر از الاهلی کارت زرد نشان داد.

 تراکتورسازی در بازی اول خود مقابل نسف‌قرشی با نتیجه 2 بر یک بازنده شد. الاهلی امارات هم در دیدار اول خود با الاهلی عربستان به تساوی 3 بر 3 رسید.

این اولین برد تراکتورسازی در آسیا در این فصل است و تراکتورسازی با این برد به رده دوم جدول صعود کرد و تیم الاهلی امارات هم با یک امتیاز در رده آخر جدول قرار دارد.

دیگر دیدار این گروه بین تیم نسف قرشی و الاهلی عربستان ساعت 20 و 45 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود.

ترکیب تراکتورسازی:

حامد لک، محمد ایرانپوریان( از دقیقه 20 فردین عابدینی)، حبیب گردانی، خالد شفیعی، مهدی کیانی، سامان نریمان جهان( از دقیقه 90 احمدامیر کامدار)، شاهین ثاقبی( از دقیقه 80 فرید بهزادکریمی)، لوسیانو ادینهو، اندرانیک تیموریان، میرهانی هاشمی و فرشاد احمدزاده


با عقد تفاهم نامه همکاری / استعداد یابی در ورزش آذربایجان غربی شتاب بیشتری می گیرد

با عقد تفاهم نامه همکاری / استعداد یابی در ورزش آذربایجان غربی شتاب بیشتری می گیرد

 تفاهمنامه همکاری با حضور مدیران کل ورزش و جوانان وآموزش و پرورش در 27 ماده و با هدف استعدادیابی و استفاده بهینه از ظرفیت های مشترک در محل دفتر مدیر کل ورزش و جوانان استان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی روز دوشنبه 11 اسفند ماه در این مراسم افزود: عقد چنین تفاهمنامه هایی فرصتی مناسب در راستای رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و گامی موثر در رسیدن به آینده روشن و شفاف برای ورزش استان است.
علی خلیلی اظهار کرد: امیدبخشی به جوانان و علاقه مندان حوزه ورزش و فعالیت های ورزشی یکی از اهداف مهم این تفاهمنامه است که می تواند در جهت ایجاد شور و نشاط اجتماعی و سلامت جامعه نقش بسزایی داشته باشد.
وی افزود: ایجاد تعامل و همکاری روز افزون بین دو اداره کل که امکانات نرم افزاری و سخت افزاری قابل قبولی دراختیار دارند می تواند نقطه قوت مشترکی در راستای توسعه ورزش استان و به تبع آن کشورداشته باشد؛ زیرا تراکم جمعیتی نوجوان و حتی زیر 10 سال در این حوزه بیش از پیش نمود دارد و بستر مناسبیست در جهت استعداد یابی اصولی، توام با تشکیل کمیته های استعدادیابی هیات های ورزشی با همکاری کارشناسان ورزشی دو اداره کل، که پیش از این نیز همکاری های مطلوبی را از این دو حوزه شاهد بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم افزود: استفاده بهینه از زیرساخت ها و امکانات ورزشی و نهادینه کردن ورزش قهرمانی در کنار اخلاق مداری و ورزش پهلوانی یکی از اهداف مهم این تفاهمنامه است.
فریدون سید مصطفوی اظهار کرد: علاقه وافر و بی حد و حصر دانش آموزان به رشته های ورزشی ما را بر آن داشت تا با تنظیم و عقد تفاهمنامه مشترک گامی هدفمند در جهت بهینه سازی ورزش استان برداریم.
وی ادامه داد: خودباوری و افزایش اعتماد به نفس در بین نوجوانان و جوانان از خصوصیات بارز ورزش است که ورزشکاران و قهرمانان با حضور در میادین مختلف ورزشی و کسب افتخارات متعدد راه را برای رسیدن به این خودباوری هموارتر می کنند.
سید مصطفوی گفت: ایجاد همکاری روزافزون ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در جهت اجرای طرح استعدادیابی و جذب و شناسایی نیروهای مستعد در رده های سنی پایه گسترش ورزش همگانی و به تبع آن قهرمانی را به دنبال دارد.
معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: این تفاهمنامه در راستای اعتلای ورزش پایه به خصوص رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان، برگزاری مسابقات ورزشی و دوره های آموزشی (داوری و مربیگری) مشترک، تقسیم کار و استفاده بهینه از اماکن ورزشی هر دو اداره کل به امضا رسیده است.
کیومرث پورایراندوست اظهار کرد: مطمئنا اگر این تفاهم با صداقت، همدلی و همکاری روزافزون همراه باشد می تواند آینده ورزش استان را بیمه کند.
وی افزود: در این تفاهمنامه آمده است سالن های ورزشی رایگان با اولویت دانش آموزان دختر در نوبت صبح در اختیار دختران و در نوبت بعدازظهر در خدمت پسران قرار گیرد.
پورایراندوست گفت: نظارت بر حسن اجرای کامل و صحیح مفاد این تفاهمنامه بر عهده مسئولان ذیربط می باشد تا توانمندسازی و قهرمان پروری در رشته های مختلف ورزشی باشیم.
مراسم اجرای این تفاهمنامه در دو محور، پنج حوزه و 27 ماده روز دوشنبه در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد

نسخه چاپي
سال آینده در مسابقات بازوبند قهرمانی شرکت خواهم کرد
محجوب: تمام زندگی و جوانی‌ام را برای جودو گذاشته‌ام/ حتما سهمیه المپیک را کسب می‌کنم

نماینده سنگین‌وزن تیم ملی جودو گفت: تمام زندگی و جوانی‌ام را در راه جودو گذاشته‌ام و دوست ندارم به این زودی با این رشته خداحافظی کنم.

خبرگزاری فارس: محجوب: تمام زندگی و جوانی‌ام را برای جودو گذاشته‌ام/ حتما سهمیه المپیک را کسب می‌کنم
  •  

جواد محجوب، در مورد برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی، اظهار داشت: مسابقات خوبی برگزار شد و من در سنگین وزن آمادگی خودم را مقابل حریفانم نشان دادم. به خاطر اینکه در سنگین وزن کسی نبود ناچار شدم در وزن 100+ کیلوگرم مبارزه کنم و سطح آمادگی ام را به کادر فنی نشان دهم. نزدیک به 3 کیلوگرم اضافه وزن داشتم و به خاطر آن در سنگین وزن مسابقه دادم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه دلیلی داشت مدتی را از جودو فاصله گرفته بودی، گفت: پس از پایان بازی‌های آسیایی اینچئون یک مقدار کارهای شخصی داشتم که باید به آنها رسیدگی می‌کردم و به همین دلیل مدتی را از جودو فاصله گرفته بودم.

محجوب در واکنش به این سؤال که شایعه‌هایی مطرح بود مبنی بر اینکه تصمیم داری در رشته کشتی پهلوانی فعالیت کنی و آیا این موضوع صحت داشت یا خیر، گفت: بله تصمیم داشتم در مسابقات کشتی پهلوانی شرکت کنم. البته حضور در این رقابت‌ها شاید تنها یک ماه زمانم را می‌گرفت، اما با حضور در این مسابقات می‌توانستم پاداش خوبی را کسب کنم که این فرصت را به من ندادند. به هر حال موافقت نشد و من هم این فرصت را از دست دادم. البته در این مدت سرتمرین تیم ملی کشتی آزاد نیز حضور داشتم که از تجربیات ایوب بنی نصرت استفاده کردم.

جودوکار سنگین وزن تیم ملی در پاسخ به این سؤال که گویا تصمیم داری سال آینده در مسابقات بازوبند پهلوانی شرکت کنی، گفت: بله حتما سال آینده در مسابقات بازوبند پهلوانی شرکت خواهم کرد

وی در پایان خاطرنشان کرد:  یک سال و نیم تا المپیک برزیل زمان باقی مانده و در این مدت مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و پس از آن چهار تا پنج مسابقه مهم پیش رو داریم که با حضور در آن مسابقات  حتما سهمیه المپیک برزیل را کسب خواهم کرد. به هیچ عنوان تصمیم ندارم به این زودی با جودو خداحافظی کنم، چرا که تمام زندگی و جوانی ام را برای این رشته گذاشته‌ام. تمام لذتی که یک جوان در دوران جوانی می‌تواند داشته باشد را من نداشتم و همه روزهایم را صرف جودو کردم و قطعا تا جایی که بتوانم برای مدال آوری تلاش خواهم کرد.

f

نسخه چاپي
بهتر است تکلیف فدراسیون زودتر مشخص شود
سلیمی: در انتخابات فدراسیون دخالت نمی‌کنم/ برایم مهم نیست چه کسی نامه می‌دهد

وزنه‌بردار تیم ملی ایران می‌گوید هیچ دخالتی در انتخابات فدراسیون ندارد و تمرکزش را روی این مسائل نمی‌گذارد.

خبرگزاری فارس: سلیمی: در انتخابات فدراسیون دخالت نمی‌کنم/ برایم مهم نیست چه کسی نامه می‌دهد
  •  

،‌ بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری ایران و جهان درباره شرایط تمریناتش گفت: زیر نظر توکلی تمرین می‌کنم. شرایط خوبی هم دارم اما به نظرم بهتر است تکلیف فدراسیون زودتر مشخص شود تا برنامه‌ها و اهداف را بدانیم.

وی ادامه داد: اردوها بلاتکلیف است در حالی که کشورهای دیگر اردوهایشان را شروع کرده‌اند. هرچه زمان از دست دهیم به ضرر وزنه‌برداری است. ما مسابقات جهانی آمریکا را پیش رو داریم که هم از نظر کسب سهمیه و هم از نظر سیاسی برای ما مهم است و برای اینکه پرچم ما در این کشور بالا رود باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

وزنه‌بردار تیم ملی ایران درباره اینکه قرار بود بهمن زارع اردوی یک هفته‌ای برای ملی‌پوشان در نظر بگیرد گفت: در جریان این موضوع نیستم. سلیمی همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش قول داده بود اگر در اینچئون رکورد زدید به شما پاداش دهد و آیا این پاداش را گرفتید یا خیر عنوان کرد: هنوز پاداش ندادند اما آقای سجادی به ما قول داد در چند روز آینده این موضوع عملی شود.

وزنه‌بردار طلایی ایران در المپیک در خصوص نامه آیان برای حمایت از رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: اصلا در این موارد دخالت نمی‌کنم و برایم مهم نیست. من کارم را انجام می‌دهم و نهایتا دو، سه سال در تیم ملی هستم بنابراین سعی می‌کنم بهترین نتایج را کسب کنم و تمرکزم را به این موضوع که چه کسی نامه داده از دست ندهم.

سلیمی درباره جلسه طباطبایی با ملی‌پوشان اظهار داشت: قرار شده جلسه‌ای باشد البته من خودم با او صحبت کردم. دیدگاه مثبتی دارد و هدفش کمک به وزنه‌برداری است. اگر اهدافی که دارد عملی شود مشکلات ما حل می‌شود.

f

نسخه چاپي
آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از 15 اسفندماه با دعوت از 50 کشتی‌گیر

اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان از 15 اسفندماه در خانه کشتی شماره یک تهران آغاز می شود.

خبرگزاری فارس: آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از 15 اسفندماه با دعوت از 50 کشتی‌گیر
  •  

 و به نقل از فدراسیون کشتی، مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان از 15 اسفندماه در خانه کشتی شماره یک تهران آغاز می شود و تا 29 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
* اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: حسن رحیمی (تهران) یونس سرمستی (آذربایجان شرقی) رضا اطری (مازندران) فرهاد جلائی (تهران) مجید نامجومطلق (گیلان) نادر حاج آقا نیا (مازندران)
61 کیلوگرم: بهنام احسان‌پور، ایمان صادقی، آرش دنگسرکی (مازندران) مرتضی غیاثی (لرستان) جلال علیزاده (خراسان شمالی)
65 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور، سیداحمد محمدی، مهدی یگانه جعفری (مازندران) علی‌اصغر جبلی (گلستان) جمال عبادی (خوزستان)
70 کیلوگرم: حسن یزدانی، ایمان رحمانی‌زاده (مازندران) سمیر یاوری (کرمانشاه) حمید زرین پیکر (تهران) سبحان محمدزاده (مازندران)
74 کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه، رضا مظفری، کامران قاسم‌پور (مازندران) پیمان یاراحمدی (لرستان) محمد مکتب‌دار (خراسان شمالی) بهمن تیموری (کرمانشاه)
86 کیلوگرم: میثم مصطفی‌جوکار (همدان) علیرضا کریمی (البرز) محمدجواد ابراهیمی، عزت اله اکبری، مجتبی گلیج (مازندران) وحید شاه محمدی (همدان) اسماعیل محمودی (خراسان رضوی)
97 کیلوگرم: رضا یزدانی، محمدحسین محمدیان و محمد سیر (مازندران) حسن رحیمی، حسین شهبازی و پدرام جمشیدی (تهران) امیر محمدی (خراسان شمالی) مهران میرزایی (مرکزی)
125 کیلوگرم: کمیل قاسمی (مازندران) پرویز هادی (آذربایجان شرقی) امین طاهری، امیرحسین کیانیان (تهران) عبداله قمی، جابر صادق‌زاده، سیدایمان حسینی (مازندران) یدالله محبی (کرمانشاه)
سرمربی: رسول خادم
مربیان منتخب سرمربی طبق بند یک از بخش و نظام نامه انتخاب مربیان: محمد طلایی، رضا لایق، علی‌اکبر دودانگه، امیر توکلیان، مسعود مصطفی جوکار، مهدی برائتی، سعید ابراهیمی، حسین کریمی و مسعود جمشیدی
پزشک: معرفی کمیته پزشکی
متخصص تغذیه: رامین امیرساسان
ماساژور: محمد کواری
فیزیوتراپ: مهدی کاظمی گرجی
سرپرست: علی بیات

-f

نسخه چاپي
مسابقات جهانی آمریکا با دیگر مسابقات متفاوت است
رستمی: به احترام مردم تمریناتم را شروع کردم/ خوب نیست قبل از کسب سهمیه تکلیف را ندانیم

وزنه‌بردار تیم ملی ایران می‌گوید حرکت خوبی نیست که تیم ملی وزنه‌برداری بلاتکلیف است و ورزشکاران نمی‌دانند ۶ ماه قبل از کسب سهمیه چه کاری باید انجام دهند.

خبرگزاری فارس: رستمی: به احترام مردم تمریناتم را شروع کردم/ خوب نیست قبل از کسب سهمیه تکلیف را ندانیم
  •  

، کیانوش رستمی وزنه‌بردار تیم ملی ایران درباره آغاز تمریناتش گفت: مدت زیادی در خانه بودم که برای کسی ارزش نداشت. من به احترام مردم کشورم تمریناتم را شروع کردم و هدفم این است که افتخاراتم را بیشتر کنم و برای مسابقات جهانی المپیک با آمادگی بیشتری شرکت کرده افتخار‌آفرینی کنم و پرچم کشورم را بالا ببرم.

وی درباره اینکه مهم‌ترین رقابت شما مسابقات قهرمانی جهان در آمریکاست اظهار داشت: این مسابقات برای ما با رقابت‌های دیگر فرق می‌کند چراکه مسابقات کسب سهمیه است و ما می‌توانیم خودمان را یک سال قبل از المپیک محک بزنیم تا ورزشکاران دیگر بدانند که ما چطور هستیم.

-

نسخه چاپي
مرگ اسطوره اسکاتلند و تاتنهام در ۸۰ سالگی

اسطوره فوتبال اسکاتلند و باشگاه تاتنهام هاتسپرز در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

خبرگزاری فارس: مرگ اسطوره اسکاتلند و تاتنهام در ۸۰ سالگی
  •  

«دیو ماکای» روز گذشته به علت بیماری و کهولت در سن 80 سالگی فوت کرد.

وی که متولد ادینبورگ بود، 22 بازی برای تیم ملی اسکاتلند انجام داد و در روزگار جوانی به عنوان بازیکن سال کشورش و انگلیس برگزیده شد.

ماکای بعد از آنکه به عنوان بازیکن کفش‌هایش را آویخت، در عرصه مربیگری هدایت اسوینتون تاون، ناتینگهام فارست، دربی کانتی، والسال، بیرمنگام و دونکستر را برعهده داشت.

در سال 2002 از او به عنوان یک چهره ماندگار تقدیر شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931212000626#sthash.ldFynQv6.dpuf

12 / 12 / 1393برچسب:, :: 12:59 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

نسخه چاپيارسال به دوستان
به منظور حفظ آمادگی اردونشینان
بوکسورهای اردونشین شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند

بوکسورهای تیم ملی(الف) و (ب) پیش از حضور در تورنمنت بین‌المللی حصر آبادان به مصاف یکدیگر می‌روند.

خبرگزاری فارس: بوکسورهای اردونشین شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند
  •  

 تیم‌های ملی (الف) و (ب) بوکس کشورمان روز شنبه(16 اسفند جاری) در مجموعه ورزشی انقلاب در مسابقه ای درون اردویی و در 10 وزن به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار تدارکاتی به منظور حفظ آمادگی اردونشینان تیم ملی بوکس ایران پیش از حضور در تورنمنت بین المللی آبادان برگزار خواهد شد تا کادر فنی این دو تیم شرایط جسمانی و تکنیکی مشتزنان خود را محک بزنند.

هدایت تیم ملی (الف) را اکبر احدی و تیم ملی (ب) را علیرضا استکی عهده دار هستند.

-f

تست انتخابی تیم ملی روئینگ جوانان در مهاباد برگزار می شود

تست انتخابی تیم ملی روئینگ جوانان در مهاباد برگزار می شود

 تست انتخابی تیم ملی روئینگ جوانان اواخر اسفندماه در سد مهاباد محل برگزاری اردوی تیم ملی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، تست انتخابی تیم ملی روئینگ مردان رده سنی جوانان به منظور
جذب افراد مستعد به این رشته ورزشی برگزار می شود.
جوانان متولد 1377 به بعد که آموزش های اولیه پاروزنی را در هیات های قایقرانی استان خود دیده اند می توانند دراین تست حضور پیدا کنند.
این تست 21 اسفندماه در سد مهاباد آذربایجان غربی محل برگزاری اردوی تیم ملی روئینگ جوانان برگزار می شود.

 


اولين جشنواره فرهنگي ورزشي برف و اسكي در پيست بين المللي خوشاكوي اروميه برگزار شد

اولين جشنواره فرهنگي ورزشي برف و اسكي در پيست بين المللي خوشاكوي اروميه برگزار شد

 

 اولين جشنواره فرهنگي ورزشي برف و اسکی  روز گذشته با حضور معاون امور عمراني استاندار و مديران كل ورزش و جوانان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درمنطقه نمونه گردشگری خوشاکوی ارومیه برگزار گرديد.
به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي در اين جشنواره كه به همّت معاونت امور عمراني استانداري، اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري و اداره كل ورزش و جوانان از ساعت 10 صبح روز جمعه 8 اسفندماه با سخنراني دكتر بهادري معاون استاندار برگزار شد، برنامه هاي مختلف فرهنگي و ورزشي اعم از برگزاري جشنواره آدم برفي توسط هيأت ورزش هاي همگاني، جشنواره مسابقات نمايشي اسكي و نيز ارائه و فروش محصولات و كالاهاي ورزشي بخصوص ورزش هاي زمستاني و نيز طبخ و فروش غذاهاي سنتي و محلي به همراه برنامه هاي فرهنگي محلي منطقه به اجرا درآمد.
در پايان اين جشنواره با حضور بهادري معاون امور عمراني استاندار، علي خليلي مديركل ورزش و جوانان و جباري مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و نيز خسروزاد بخشدار سيلوانا به 13 نفر از نفرات برتر در زمينه ساخت آدم برفي به اشكال بديع و هنرمندانه جوايزي اهداء گرديد.
نكته جالب توجه اين جشنواره حضور جمع كثيري از خانواده ها و علاقمندان به ورزش هاي زمستاني بخصوص نوجوانان و جوانان در فضايي بسيار مهيج و بانشاط بود.
 اين جشنواره در راستاي معرفی  پیست اسکی بين المللي خوشاكوي استان، معرفی استعدادها و ‌جاذبه‌هاي گردشگري زمستانی و ایجاد روحیه، نشاط و گسترش تفریحات سالم در جامعه برگزار گرديد و تا پايان زمستان هر جمعه نيز ادامه خواهد داشت.

پایان مسابقات مچ اندازی قهرمانی باشگاه های کشور در ارومیه

پایان مسابقات مچ اندازی قهرمانی باشگاه های کشور در ارومیه

 به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سیزدهمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی باشگاههای کشور به میزبانی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی،سیزدهمین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی باشگاه های کشور روز گذشته هشتم اسفندماه با معرفی نفرات برتردر ارومیه، به کار خود پایان داد.
این مسابقات در 11 وزن و با حضور 228 ورزشکار از 17 استان کشور،هفتم اسفندماه به مدت دو روز و در دو بخش چپ و راست دست، برگزار شد.
افتتاحیه این دوره از مسابقات با حضور علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی،ناصر پور علی فرد، رییس فدراسیون، جلال نامی ، دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و محمد رضا تفرشیان ، رییس کمیته مچ اندازی فدراسیون و تنی چند از مسئولین و مردم در سالن شماره یک مجموعه جهان پهلوان تختی برگزار گردید.
درپایان این دوره از مسابقات و در دسته " چپ دست" ها:
 تیم استان گلستان در جایگاه نخست ایستاد، آذربایجان غربی  الف دوم شد و آذربایجان (ب) نیز رتبه سوم را از آن خود کرد.
در دسته " راست دست" نیز به ترتیب تیم سازمان منطقه آزاد ماکو اول شد، گلستان در جایگاه دوم ایستاد و آذربایجان شرقی نیز سوم شد.
گفتنی است پذیرش و وزن کشی از تیم های حاضر در این دوره از مسابقات ششم اسفندماه برگزار گردید.

پایان مسابقات فوتسال قهرمانی جوانان استان در خوی

پایان مسابقات فوتسال قهرمانی جوانان استان در خوی

 مسابقات فوتسال قهرمانی جوانان استان با قهرمانی میزبان به کارخود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، مسابقات فوتسال قهرمانی جوانان استان باشرکت ورزشکارانی از 8 تیم: میاندوآب، سردشت ، قایقران تکاب (الف) ، تکاب (ب)، علم وادب سلماس نوین سلدوزنقده،خوی جوان وشمس خوی درمرحله مقدماتی در دومنطقه شمال(میزبانی خوی)وجنوب(میزبانی تکاب)با هم به رقابت پرداختند؛ که ازمنطقه جنوب تیم های قایقران تکاب الف، میاندوآب و از منطقه شمال تیم های علم وادب سلماس وشمس خوی به مرحله نهایی راه یافتند.
بر همین اساس در مرحله نهایی این مسابقات که به میزبانی شهرستان خوی برگزارشد درنهایت تیم شمس خوی باکسب 2پیروزی ویک تساوی باهفت امتیازبه مقام قهرمانی دست یافت وتیم علم وادب سلماس باکسب چهارامتیاز نائب قهرمان شد.
 شایان ذکر است فینال این دوره ازمسابقات، هفتم اسفندماه به مدت 2 روز درمحل سالن دوهزارنفری مجموعه ورزشی شهیدچمران خوی برگزار شد.
گفتنی است تیم فوتسال شمس خوی با این قهرمانی، جواز حضور بعنوان نماینده استان آذربایجان غربی درمسابقات فوتسال کشور در سال 94 را از آن خود کرد.

10 / 12 / 1393برچسب:, :: 8:54 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

نسخه چاپيارسال به دوستان
برای حضور در جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا
رضازاده چهارشنبه عازم تایلند می‌شود

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری برای حضور در جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا چهارشنبه راهی تایلند می‌شود.

خبرگزاری فارس: رضازاده چهارشنبه عازم تایلند می‌شود
  •  

، حسین رضازاده، رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری برای حضور در جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا چهارشنبه راهی تایلند می شود.

در این اجلاس 3 روزه قرار است اعضای هیأت رئیسه جدید کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در خصوص برنامه های وزنه برداری در آسیا در سال 2015 به تبادل نظر و تصمیم گیری های لازم بپردازند.

رضازاده شنبه هفته آینده به ایران بازخواهد گشت.

انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا دی ماه گذشته در قطر برگزار شد که طی آن حسین رضازاده به عنوان عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون وزنه برداری آسیا انتخاب و معرفی شد.

f

نسخه چاپي
برای حضور در مسابقات لیگ کشتی
قرارداد ۷ آزادکار تیم بیمه رازی ثبت شد/ محمدی: برای تکرار عنوان قهرمانی می‌جنگیم

هفت کشتی‌گیر آزادکار برای حضور در مسابقات لیگ فصلی کشتی قرارداد خود را با تیم بیمه رازی تهران به ثبت رساندند.

خبرگزاری فارس: قرارداد ۷ آزادکار تیم بیمه رازی ثبت شد/ محمدی: برای تکرار عنوان قهرمانی می‌جنگیم
  •  

غلامرضا محمدی، سرمربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی، ، با تائید این خبر گفت: با توجه به اینکه سال گذشته ضمن کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ جایزه بزرگ فصلی در رقابت های باشگاه های جهان نیز روی سکوی نخست ایستادیم، همین موضوع مسئولان بیمه رازی را مجاب کرد تا در سال آینده نیز در رقابت های لیگ تیم داری کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه مدیر عامل و سایر مسئولین بیمه رازی نگاه ویژه ای به رشته کشتی دارند و به همین منظور تصمیم داریم در این دوره از مسابقات لیگ فصلی نیز با قدرت و برای تکرار عنوان قهرمانی بجنگیم.
محمدی درباره ترکیب تیم بیمه رازی در این دوره از مسابقات لیگ کشتی اظهار داشت: پس از بررسی تمامی جوانب تصمیم گرفتیم ضمن استفاده از کشتی گیران باتجربه نگاهی هم به جوانان داشته باشیم و با این استدلال خیلی زود دست به کار شدیم و در حدود 80 روز مانده به مسابقات لیگ با 7 آزاد کار به توافق رسیدیم و قصد داریم تا چند روز آینده ترکیب تیم را نهایی کنیم.
وی در خصوص اسامی کشتی گیرانی که قرارداد خود را با تیم بیمه رازی ثبت کردند نیز گفت: عصر روز گذشته ایمان صادقی، حسن یزدانی، پیمان یار احمدی، محمد مهدی یگانه جعفری، سعید داداش پور، رضا افضلی و جمال میرزایی به صورت رسمی قرارداد خود را با بیمه رازی ثبت کردند و سایر نفرات مورد نظر نیز طی چند روز آینده قراردادشان را نهایی خواهند کرد.
طبق برنامه فدارسیون کشتی قرار است مرحله اول لیگ کشتی آزاد کشور روزهای 31 اردیبهشت تا یکم خرداد برگزار شود.

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 13140345
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content