فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

گزارش فارس از آخرین تغییرات در وزارت ورزش، ارشاد و آموزش و و پرورش

فانی، جنتی و گودرزی از قطار دولت پیاده شدند/ بطحائی، صالحی و سجادی سرپرستان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش

خبرگزاری فارس: فانی، جنتی و گودرزی از قطار دولت پیاده شدند/ بطحائی، صالحی و سجادی سرپرستان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش

پس از کش و قوس های فراوان پیرامون استعفای وزرای ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش، بالاخره امروز استعفای این سه وزیر مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت و سرپرستان این سه وزارتخانه نیز مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، روز گذشته علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از سمت خود استعفا دادند. همچنین استعفای علی‌اصغر فانی از وزارت آموزش و پرورش نیز عنوان می شد که وی در حاشیه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی استعفای خود را تکذیب کرد.

در این گزارش آخرین جزئیات تغییرات سه وزارتخانه ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و رورش آمده است:

* جزئیات نشست امروز هیأت دولت/ روحانی استعفای جنتی و گودرزی را پذیرفت

گمانه‌زنی‌ها درخصوص استعفای سه وزیر ادامه داشت تا اینکه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس از پذیرش استعفای جنتی و گودرزی توسط رئیس جمهور خبر داد و اینکه «آقای رئیس جمهور در جلسه امروز هیأت دولت از اعلام استعفای نامبردگان و ضرورت ترمیم کابینه صحبت کرد که معلوم شد عدم حضور آن دو وزیر بعلت پذیرش استعفا توسط رئیس جمهور بوده است.»

وی افزود: صبح امروز آقای فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه دولت حضور داشت اما وزرای ورزش و جوانان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه حضور نداشتند. همچنین فراکسیون امید مجلس نیز ضمن حمایت از عملکرد آقای فانی از وی خواسته‌اند حالا که رئیس جمهور تصمیم به ترمیم کابینه گرفته است، وی نیز وزارت آموزش و پرورش را به شخص دیگری واگذار کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فراکسیون امید طی نامه دیگری به رئیس جمهور از وی خواسته‌اند با استعفای وزیر آموزش و پرورش موافقت کند تا احساس ثبات در کابینه قطعی و به گمانه‌زنی ها پایان داده شود و اعضای دولت با ثبات کامل و محکم و متقن به امور مربوطه برسند.

*«سید عباس صالحی» سرپرست وزارت ارشاد شد/ دوشنبه مراسم تودیع و معارفه

پس از انتشار اخبار مختلف درباره سرپرستی وزارت ارشاد در رسانه ها، قرعه به نام «سید عباس صالحی» معاون فرهنگی وزیر ارشاد رقم خورد و رئیس جمهور حکم سرپرستی وی را امضا کرد.

 دوشنبه آینده ساعت 10 مراسم تودیع علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معارفه سید عباس صالحی در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

*وزیر ورزش و جوانان استعفا کرد/ سجادی سرپرست وزارت ورزش و جوانان می‌شود؟

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان جلسه‌ای را با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده بود. پس از آن اعلام شد محمود گودرزی از سمت خود در این وزارتخانه استعفا کرده است.

بر طبق قانون معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش به عنوان سرپرست این وزارتخانه موقتا امور کار را در دست خواهد گرفت تا دولت به طور رسمی سرپرست را معرفی کند. بر این اساس «سیدمناف هاشمی» موقتا زمام امور وزارتخانه ورزش و جوانان را برعهده خواهد گرفت اما عمر سرپرستی مناف شاید به چند ساعت هم نرسد چرا که رایزنی ها خیلی زود برای معرفی سرپرست وزارت ورزش و جوانان آغاز شده است.

علاوه بر این در میان گزینه های مطرح شده، دو نفر به صندلی سرپرستی وزارت ورزش نزدیکترند؛ نخست «رضا صالحی امیری« یکی از نزدیکان حسن روحانی و رئیس کتابخانه ملی ایران که در ابتدای دولت روحانی و بعد از عدم رای اعتماد مجلس به مسعود سلطانی فر گزینه اصلی رئیس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان، مدتی سرپرستی این وزارتخانه را تجربه کرد و البته به عنوان دومین وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد اما رای اعتماد نگرفت و حالا گفته می شود که روحانی دوباره به او نظر دارد.

گزینه اصلی اما «نصرالله سجادی» است؛ معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و سومین گزینه دولت روحانی برای وزارت ورزش و جوانان که او هم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد اما اعتماد دستگاه تصمیم گیرنده دولت به او به اندازه ای بود که کلیدی ترین معاونت وزارت ورزش و جوانان را به او سپرد.

*وزیر ورزش با معاونانش خداحافظی کرد

وزیر ورزش و جوانان پس از استعفا از سمت خود با معاونانش تشکیل جلسه داد. وی در این جلسه خبر استعفای خود را رسما اعلام کرد و به نوعی با آن‌ها خداحافظی کرد. با خروج محمود گودرزی از ساختمان وزارت ورزش در سئول طبق قانون سید مناف هاشمی به عنوان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارتخانه زمام امور را در دست خواهد گرفت.

*متن استعفاى وزیر ورزش و جوانان/ گودرزی: چند ماه قبل خواستار خدمت در سنگری دیگر بودم

 متن استعفای محمود گودرزی بدین شرح است: «بابت اعتمادی که ظرف سه سال گذشته به اینجانب مبذول فرمودید بسیار سپاسگزارم و خشنودم اگر توانسته‌ام باری ولو اندک و حقیر از دوش دولت بزرگوار بردارم. همانگونه که استحضار دارید چند ماه قبل نیز استدعا کردم که اجازه بفرمایید تا در سنگری دیگر ارائه خدمت بدهم. مجددا استدعا دارم با استعفای اینجانب موافقت بفرمایید.
همواره دعاگوی حضرتعالی هستم و آرزو دارم در تحقق اهداف عالیه نظام و برنامه های دولت کریمه تدبیر و امید موفق و موید باشید.»

*نامه فانی به روحانی: علی‌رغم آمادگی برای استیضاح تابع تصمیم شما هستم

در این بین علی‌اصغر فانی نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال می کند و خود را تابع تصمیم رئیس جمهور اعلام می‌کند. وزیر آموزش و پرورش در نامه خود به رئیس جمهور آورده است: «پس از اطلاع از نظر جنابعالی درخصوص ضرورت ترمیم کابینه که در جلسه روز چهارشنبه 28 مهرماه 95 هیأت محترم دولت ابراز فرمودید؛ علیرغم آمادگی کامل برای حضور در جلسه استیضاح و ارائه گزارش عملکرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله آمادگی خود را برای عمل به هرگونه تصمیم حضرتعالی درخصوص ادامه کار خویش نیز اعلام می‌نمایم. والامرالیکم».

* نبود فانی در دیدار نخبگان با رهبر انقلاب/ ستاری وزیر آموزش و پرورش را تودیع کرد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار صبح امروز جمعی از نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب در غیاب فانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های وزیر آموزش و پرورش تلویحاً خاطرنشان کرد «آقای فانی روزهای آخر خدمت خود را سپری می‌کند».

*فانی از آموزش و پرورش رفت/ بطحایی سرپرست شد

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس پیرامون استعفای وزیر آموزش و پرورش گفت: استعفای وزیر آموزش و پرورش از سوی رئیس‌جمهور پذیرفته شد و بدین ترتیب استیضاح وی در هفته آینده لغو می‌شود. بطحائی معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس در همین زمینه اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور برای اتخاذ هرگونه تصمیم اعلام آمادگی کرده و رئیس جمهور نیز این نامه را به عنوان استعفای وی قلمداد کرده است.

*استعفاهای درِگوشی وزرا در خواب زمستانی تیم اطلاع‌رسانی دولت/ وقتی کسی پاسخگو نیست!

در کنار خبر استعفای سه وزارتخانه و احتمال استعفای برخی وزرای دیگر، هیچ یک از اعضا و رسانه‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت و نهاد ریاست جمهوری بطور رسمی خبری از وقایع رخ داده در کابینه را اعلام نکردند و تنها از بیرون ناظر اتفاقات رخ داده بودند.

با این حال عدم موضع‌گیری دولتمردان درخصوص استعفای وزرا را باید ضعف تیم اطلاع‌رسانی دولت دانست چرا که این امر مسبوق به سابقه است و در طول عمر دولت یازدهم بارها مشاهده شده است.

مقابل ذوب‌آهن می‌خواهیم شکست به پرسپولیس را جبران کنیم

دایی: وزیر 3 سال دیر استعفا کرد/ با ترس به اردوی کاراته رفتم

خبرگزاری فارس: دایی: وزیر 3 سال دیر استعفا کرد/ با ترس به اردوی کاراته رفتم

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: مقابل ذوب‌آهن می‌خواهیم شکست به پرسپولیس را جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن اصفهان گفت: بعد از باخت بدی که مقابل پرسپولیس آوردیم می‌خواهیم آن شکست را جبران کنیم و مقابل ذوب‌آهن پیروز شویم. در حال حاضر فاصله تیم‌های چهارم تا دهم جدول فقط 3 امتیاز است و ما می‌خواهیم 3 امتیاز این بازی را بگیریم وگرنه کارمان سخت می‌شود. امیدوارم در این بازی موفق شویم.

دایی ادامه داد: ذوب‌آهن تیم بزرگ و خوبی است و همیشه جزو تیم‌های خوب ما بوده. امسال هم فصل را مثل 3 فصول گذشته بد شروع کرده اما این تیم روز به روز بهتر می‌شود. سپاهان را 2 بر صفر برده‌اند و با تمام احترامی که برای ذوب‌آهن قائلم می‌خواهیم که در این بازی سخت پیروز شویم.

وی در مورد اینکه بازیکنان نفت به خاطر مشکلات مالی قصد اعتصاب داشتند و آیا تغییری در شرایط به وجود آمده یا نه،‌گفت: این مسائل را از مدیریت باشگاه بپرسید خیلی بهتر است اما مشکلات ما همانگونه که بوده هست و ادامه دارد و چیز خاصی حل نشده است.

سرمربی نفت تهران در مورد استعفای وزیر ورزش و مسائلی که در گذشته بین او و وزیر به وجود آمده،‌ گفت:‌ فکر می‌کنم عملکردوزیر را می‌توان در نتایج ورزش ما در المپیک دید. با توجه به این شرایط مشکلاتی در ورزش به وجود آمد که نشاندهنده عملکرد وزیر است. وزیر ورزش 3 سال دیر استعفا کرد.

دایی در مورد تعداد جلسات غیبت بوعذار گفت: او فقط 2-3 روز در تمرین ما غیبت نکرده بلکه مدت‌هاست در تمرین ما شرکت نمی‌کند. قرار بود به خاطر مشکلات قلبی پدرش 2 روز به اهواز برود اما دو هفته است که بدون هماهنگی ما از تمرینات نفت رفت و از دیروز به جمع ما اضافه شده که فقط در کنار زمین می‌دود و به هیچ عنوان در فهرست 18 نفره تیم قرار نمی‌گیرد.

وی در مورد حضورش در اردوی تیم ملی کاراته گفت: همه کسانی که برای ورزش ما افتخارآفرینی می‌کنند قابل تقدیر هستند. هروی هم از دوستان قدیمی من است و ایشان از من خواست که به تیم ملی کاراته بروم که من هم سری به تمرین تیم ملی کاراته زدم. من برای تیم ملی کاراته آروز موفقیت می‌کنم. امیدوارم با دست پر و مدال‌های رنگین به ایران برگردند.

سرمربی نفت تهران در مورد اینکه به او کمربند افتخاری اهدا شد یا خیر،‌ گفت: نه خطرناک است. من با ترس و لرز به اردوی تیم ملی کاراته رفتم. چند روز می‌خواستم به اردوی تیم ملی کاراته بروم که امروز این امر میسر شد.

رئیس جمهوری قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک را ابلاغ کرد
دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این قانون در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دهم شهریور ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۲۴ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
متن این قانون به شرح زیر است:
قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران
 ماده‌واحده ـ به‌منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای شرکت قهرمانان و ورزشکاران جانباز و معلول کشور در رقابت‌های پارالمپیک، بین‌المللی، قاره‌ای و منطقه‌ای، با رعایت مقررات بین‌المللی و نیز تلاش برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه معلولان کشور، کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران از کمیته ملی المپیک ایران منتزع شده و در فهرست مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب ۱۳۷۳/۴/۱۹ با اصلاحات بعدی آن قرار می‌گیرد. اساسنامه این کمیته حداکثر ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
 تبصره۱ـ دو نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی به انتخاب مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ناظر در کمیته ملی پارالمپیک حضور خواهند داشت.
تبصره۲ـ از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، کارکنان فعلی و نیز اموال، املاک و تجهیزات و اماکن مربوط به کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک منتزع و به این کمیته منتقل می‌شوند.
تبصره۳ـ اصلاحات اساسنامه جاری کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران همزمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
 قانون فوق مشتمل بر ماده‌واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دهم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۲۴ به تأیید شورای نگهبان رسید.

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
زمان انتشار: ۲۲:۳۳:۳۳
منبع خبر: اخبار تولیدی
تعداد بازدید: 57
دکتر خادم: وزارت ورزش و جوانان به استانهای کمتر توسعه یافته نگاه ویژه ای دارد
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت : ایلام یکی از استان های مستعد و پویا در حوزه ورزش است و با وجود کمبود منابع اقتصادی، توانسته است ورزشکاران خوبی تربیت کند. دکتر خادم بر حمایت نهادهای مختلف از ورزش استان تأکید کرد و گفت : یکی از حوزه هایی می تواند کمک قابل توجهی به ورزش استان داشته باشد حوزه نفت است . وی تعامل هیئت های ورزشی با همدیگر را یکی از راههای کاهش مشکلات مالی هیئت ها خواند و همچنین خواستار اختصاص یک سالن ورزشی در ایلام برای استفاده بانوان در ساعات شب شد . خادم از مدیران و هیئت های ورزشی خواست تا از ظرفیت نمایندگان مجلس به خوبی استفاده کنند

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام؛ دکتر امیر رضا خادم که به استان ایلام سفر کرده است در نشست با فعالان حوزه ورزش این استان گفت: ورزشکاران استان ایلام در رشته های مختلف ورزشی موفقیت های خوبی در سطح ملی و حتی بین المللی کسب کرده اند و این استان در مسابقات المپیک ریو دارای دو ورزشکار بود که این نشان می دهد با وجود کمبودهای زیادی که در استان وجود دارد ورزشکاران و مسئولین ورزش با تلاش و همت خود امور را پیش برده اند و خوشبختانه استان را به جایگاه خوبی در حوزه ورزش در سطح کشور رسانده اند .
دکتر خادم ادامه داد : یکی از مسائل و مشکلات بزرگی که استان هایی مانند ایلام با آن مواجه هستند نبود اسپانسر ها و منابع مالی مناسب در استان است ، از طرفی بودجه و توان مالی ادارات کل ورزش و جوانان نیز دارای محدودیت های زیادی است اما نگاه وزارت ورزش و جوانان به استان های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته یک نگاه ویژه است و در تخصیص منابع توجه خاصی به این استان ها شده است.
وی افزود : به عنوان مثال اعتبار تخصیص یافته به استان ایلام با حدود ششصد هزار نفر جمعیت تقریبا برابر با اعتبار اختصاص داده شده به یک استان برخوردار با چهار میلیون نفر جمعیت بوده است و در تلاش هستیم که این روند کماکان ادامه یابد . اگر چه می دانیم با توجه به کمبودهای استان حتی با این تخصیص ها هم نمی توان همه موانع را رفع کرد و به وضع مطلوب رسید.
معاون وزیر ورزش و جوانان خواستار حمایت سایر نهادها از ورزش استان شد و گفت : یکی از فرصتهای اقتصادی مطلوب در استان ایلام ظرفیت نفت و گاز است و ورزش این استان می تواند از محل دو درصد درآمدهای نفتی حمایت های قابل توجهی جذب کند و از مسئولین مربوط انتظار داریم که مساعدت های بیشتری نسبت به گذشته در این امر داشته باشند .
دکتر خادم پس از شنیدن صحبتهای نمایندگان ورزش بانوان گفت : از مدیر کل ورزش و جوانان استان می خواهم که حداقل یک سالن ورزشی در ایلام را به استفاده بانوان در ساعات شب اختصاص دهد و این مورد را با هماهنگی حوزه ورزش بانوان انجام شود تا یک سالن که دارای شرایط و موقعیت مناسبی است انتخاب شده و مورد استفاده بانوان ورزشکار ایلامی قرار گیرد .
وی اظهار کرد : با مشکلات و کمبودهای مالی هیئت های ورزشی آشنا هستیم اما با تعامل هیات ها با همدیگر می توان برخی از کمبودها و کاستی ها را جبران کرد. برخی از هیات ها می توانند درآمد خوبی داشته باشند و ممکن است منابع مالی خاصی جذب کرده باشند که می توانند بخشی از کاستی های هیات های دیگر را تأمین کنند و تعامل ویژه و مطلوبی با هم داشته باشند .
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد : در مجلس شورای اسلامی موضوعات و مشکلات مربوط به ورزش بیان و پیگیری می شود اما واقعیت این است که در فضای حاکم بر مجلس پرداختن به مسائلی مانند راه و تأمین آب اهمیت بسیار بالاتری نسبت به ورزش دارند و بیشتر مورد استقبال و پیگیری نمایندگان قرار می گیرند . اما اگر در سطح استان ها و حوزه های انتخابی موضوعات ورزشی با نمایندگان به بحث گذاشته شود و ورزشکاران به جد تقاضای پیگیری این مسائل را داشته باشند ، مسیر هموارتر شده و می توان راحت تر در جلسات مجلس از نمایندگان استانها برای رفع مشکلات آن استان کمک گرفت

28 / 7 / 1395برچسب:, :: 6:18 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده
متن استعفای وزیر ورزش و جوانان منتشر شد
قدردانی دکتر گودرزی از رئیس جمهوری
دکتر گودرزی در متن استعفای اش از وزارت ورزش و جوانان، از رئیس جمهوری به خاطر اعتمادی که به او داشت، قدردانی کرد
 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، متن کامل استعفای دکتر محمود گودرزی، به این شرح است:

 

بسمه تعالی

حضرت حجت السلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و احترام و ارادت

بابت اعتمادی که ظرف سه سال گذشته به اینجانب مبذول فرمودید بسیار سپاسگزارم و خشنودم اگر توانسته ام باری ولو اندک و حقیر از دوش دولت بزرگوار بردارم. همانگونه که استحضار دارید چند ماه قبل نیز استدعا کردم که اجازه بفرمایید تا در سنگری دیگر ارائه خدمت بدهم. مجددا استدعا دارم با استعفای اینجانب موافقت بفرمایید.

همواره دعاگوی حضرتعالی هستم و آرزو دارم در تحقق اهداف عالیه نظام و برنامه های دولت کریمه تدبیر و امید موفق و موید باشید


پیام تقدیر و تشکر علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری از میزبانی شایسته آذربایجان غربی در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور

پیام تقدیر و تشکر علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری از میزبانی شایسته آذربایجان غربی در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور

 :در متن این پیام آمده است 

جناب آقای چمن گلی
مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی
سلام علیکم
احتراماً ، ضمن اظهار سپاس از همکاریهای صمیمانه حضرتعالی ، بدینوسیله از حسن برگزاری مطلوب مسابقات قهرمانی نوجوانان 13الی 15 سال کشور که به نحو شایسته ای در آن استان برگزار گردید و همچنین بابت میزبانی از اینجانب نهایت تشکر و قدردانی را از جنابعالی ، همکاران گرامیتان و هیأت وزنه برداری استان دارم .
همواره توفیقات روز افزون آن برادر گرامی را از درگاه قادر و متعال مسئلت می نمایم .
                                                             علی مرادی
                                                             رئیس فدراسیون

سیامند رحمان بهترین ورزشکار ماه سپتامبر انتخاب و معرفی شد

سیامند رحمان بهترین ورزشکار ماه سپتامبر انتخاب و معرفی شد

 سیامند رحمان قهرمان معلول وزنه برداری جهان در نظر سنجی کمیته بین المللی پارالمپیک با کسب 65 درصد آرا بهترین ورزشکار ماه سپتامبر انتخاب و معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی از سایت رسمی فدراسیون جانبازان و معلولان، در این نظر سنجی سیامند رحمان به همراه پنج ورزشکار دیگر برای کسب عنوان بهترین ورزشکار ماه سپتامبر انتخاب شده است.
نتیجه این نظر سنجی روز جمعه 22 مهر ماه جاری از طریق وب سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام شد که طی آن سیامند رحمان با کسب 65 درصد آرا به عنوان ورزشکار برتر ماه سپتامبر در سال 2016 میلادی معرفی شد.
پس از سیامند رحمان، کارلوس سرانو شناگر کلمبیایی در جایگاه دوم ایستاد و عنوان سوم این نظر سنجی به ایهار بوکی شناگر بلاروس رسید.
سیامند رحمان، در جریان بازی های پارالمپیک ریودوژانیروی برزیل با ثبت رکورد تاریخی 310 کیلوگرم موفق شد ضمن رکورد شکنی های پیاپی برای دومین بار به نشان طلای بازی های پارالمپیک دست یابد و عنوان قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان را برای ایران حفظ کند.
سیامند رحمان متولد سال 1367 شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد.
سیامند رحمان روز 30 بهمن ماه سال 94 در رقابت های دسته فوق سنگین جهانی امارات نیز به ترتیب با مهار وزنه های 275، 286 و 296کیلوگرمی موفق شد بار دیگر عنوان قهرمانی جهان در دسته به اضافه 107 کیلوگرم را از آن خود کند.
قهرمان معلول سنگین وزن تاکنون 13 بار رکورد دسته به اضافه 107 کیلوگرم را جا به جا و به نام خود ثبت کرده است.
رحمان در پاراالمپیک 2012 لندن نیز با غلبه بر وزنه 280 کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری فوق سنگین پاراالمپیک را به نام خود ثبت کند.

کرار عنوان چهارمی بازیهای آسیایی ساحلی با درخشش رزمی کاران

  • یکشنبه, 11 مهر 1395 ساعت 11:40
  • بازدید 64 بار
 
کاروان ورزشی فدراسیون ورزش های رزمی در 6 رشته(وکوترین،پنچاک سیلات ،جوجیتسو،سامبو،ووینام وموی تای) و با 24ورزشکار در پنجمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی دانانگ ویتنام حضور یافت که در خاتمه با کسب4مدال طلا،3نقره و 5برنز و در مجموع با 12 مدال  پرونده این دور از مسابقات را بست.
 
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی؛پنجمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی در حالی از سوم مهر ماه در دانانگ ویتنام آغاز شد که کاروان ورزشی کشورمان در این رقابتها توانست با کسب 21 مدال آنهم تنها با حضور در بخش مردان بعنوان چهارمی این رقابتها دست یابد.
در این رقابت ها نقش درخشان ورزش کاران فدراسیون ورزش های رزمی بسیار حایز اهمیت بود 
سید کاوه سلیمانی و مسعود مینایی در موی تای، یاسر پر مهر وسید محسن غلامی در وکوترین به مدال طلا دست یافتند.
اکبر کیانیان در پنچاک سیلات، یوسف کریمیان در سامبو و حسین یزدانی در وکوترین  نقره ای شدند.
امیر حسین خادمیان در جوجیتسو، بابک هاشم زاده در پنچاک سیلات،فیروز مختاری در وکوتورین،ایرج امیر خانی در سامبو و میثم جهانی پور در ووینام نیز مدال برنز را به گردن آویختند.
مسابقات امروز خاتمه یافته ولی مراسم اختتامیه بازیها فردا برگزار می شود.
گفتنی است :بازیهای آسیایی ساحلی که هر دو سال یکبار برگزار می شد از این پس هر چهار سال یکبار برگزار خواهد شد.


برای نخستین بار در کشور برگزار می شود: مراسم رژه هیات های ورزشی آذربایجان غربی گرامیداشت هفته تربیت بدنی در ارومیه

برای نخستین بار در کشور برگزار می شود: مراسم رژه هیات های ورزشی آذربایجان غربی گرامیداشت هفته تربیت بدنی در ارومیه

 معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از برگزاری مراسم بزرگ رژه هیات های ورزشی استان امسال برای نخستین بار در سطح کشور به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی کیومرث پورایراندوست روز چهارشنبه 14 مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری رژه و نمایشگاه بزرگ هیأت های ورزشی استان که با حضور دبیران هیات های ورزشی 48 گانه استان برگزار شد، افزود: هماهنگی و انجام این مراسم در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است و تاکنون چنین مراسمی در هیچ یک از استانهای کشور برگزار نشده است.
وی اظهار کرد: برنامه های متنوعی در هفته تربیت بدنی و ورزش امسال تدارک و برنامه ریزی شده است که با رویکردی نو خلاقانه در سراسر استان اجرا خواهد شد.
پورایراندوست گفت: پیاده روی و ورزش صبحگاهی ، برگزاری همایش های دوچرخه سواری و کوهپیمایی عمومی، دیدار با استاندار آذربایجان غربی و نیز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، بازدید از مدارس مناطق آسیب پذیر و محروم، دانشکده تربیت بدنی، اجرای برنامه ورزش زورخانه ای، حضور مسئولین ورزش استان در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی ، برگزاری مراسم ویژه هفته ملی پارالمپیک، تجلیل از قهرمانان و خادمین ورزشی، دیدار با خانواده های معظم شهدای ورزشکار و همکاران فوت شده مجموعه ورزش و جوانان استان، اجرای برنامه های ورزشی در مراسم صبحگاه مشترک ارتش، حضور در مزار شهدا و تجدید میثاق با مقام شامخ آنان، برنامه های پاکسازی محیط زیست، اجرای ورزش های همگانی در پارک ها، برگزاری سمینار مربیان ورزشی  و سلامت اجتماعی و تجلیل از پیشکسوتان از جمله برنامه های مهم هفته تربیت بدنی سال 95 می باشد که در تمامی شهرستان ها برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این برنامه که متناسب با ایّام روزشمار هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار خواهد شد، سه برنامه بسیار خوب و البته مهم دیگر را نیز داریم که با تلاش و مشارکت تمامی هیأت های ورزشی و مجموعه همکاران برگزار خواهد شد.
پورایراندوست افزود: دوره آموزشی و سمینار توانمندسازی و دانش افزایی مدیران مراکز ورزش قهرمانی کشور با حضور دکتر سجادی معاون محترم ورزش قهرمانی و حرفه ای طی روزهای 27 لغایت 29 مهرماه در ارومیه برگزار خواهد شد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همچنین گفت: برای نخستین بار در کشور رژه باشکوه و بزرگ هیأت های ورزشی با تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها عصر روز پنجشنبه 29 مهرماه در مسیر خیابان ورزش با حضور مسئولین استانی برگزار خواهد شد که نیازمند هماهنگی و مشارکت جدی هیأت های ورزشی است.
وی همچنین از برگزاری نمایشی برنامه های زیبای ورزشی در خیابان ورزش و محوطه مجموعه ورزشی 6000 نفری غدیر ارومیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این برنامه بدیع و نو به شایستگی برای نخستین بار در کشور برگزار شود.
پوایراندوست گفت: در کنار این برنامه ها نمایشگاه بزرگ هیأت های ورزشی برای سال دوم در سالن نمایشگاهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد که از توانمندی ها، ظرفیت ها و عملکرد ورزشی استان در غرفه های مختلف این نمایشگاه به نمایش گزارده خواهد شد.
وی گفت:  جایگاه های خاصی برای تمامی هیات ها و رشته های ورزشی در نظر گرفته شده است تا بتوانند با نظم و ترتیب خاصی علاوه بر رژه ورزشکاران، حرکات، ادوات و وسایل تخصصی خود را نیز به نمایش بگذارند.
پورایراندوست بیان کرد: در قالب این رژه مراسم اسب سواری، موتورسواری، اسکیت، اتومبیل سواری، دوچرخه سواری، حرکات نمایشی ژیمناستیک، کاراته، تکواندو، کونگ فو، جودو و رزمی از جمله برنامه هایی اجرایی است.
پورایراندوست گفت: پیش بینی می شود نزدیک به یکهزار ورزشکار و عوامل اجرایی در این مراسم حضور داشته باشند لذا برای برگزاری هر چه باشکوهتر آن نیازمند تعامل و همکاری بیش از پیش هیات های ورزشی، حامیان مالی و مسئولان هستیم.
وی برپایی غرفه های نمایشگاهی در محوطه مجموعه ورزشی شش هزار نفری غدیر ارومیه را از دیگر برنامه های هفته ورزش و تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: این رژه با همکاری حامیان مالی هیات های ورزشی برگزار می شود.
پورایراندوست افزود: حضور مسئولان کشوری و استانی، قهرمانان ورزشی، رژه خبرنگاران ورزشی استان، پخش زنده رادیویی و تلویزیونی از مراسم رژه و نمایشگاه هیات های ورزشی و تعامل با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های تدوین شده در این مراسم است.
دکتر اکرم مهدی زاده رئیس گروه توسعه ورزش همگانی و تفریحی و دبیر ستاد برگزاری برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش استان نیز در این جلسه با اشاره به تأکیدات وزارت ورزش و جوانان بر برگزاری باشکوه برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش به بیان روزشمار و برنامه های شاخص این هفته پرداخت.
حمید ساداتی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و سجاد خوبدل مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان نیز در خصوص برگزاری رژه و نمایشگاه بزرگ هیأت های ورزشی نکاتی را مطرح کردند و در خاتمه هر کدام از اعضاء به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.
برنامه های متنوع هفته تربیت بدنی و ورزش امسال با شعار سلامت، افتخار و معنویت با ورزش از 26 مهر ماه جاری تا دوم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۶:۳۳
منبع خبر: اخبار تولیدی
تعداد بازدید: 6
فینال فینالیست های جام جهانی در ایتالیا
تیر باقری به برنز خورد
در مسابقات فینال فینالیست های جام های جهانی و در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر مردان، حسین باقری، نماینده ایران توانست مدال برنز را به نام خود ثبت کند

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در این رقابتها، حسین باقری پس از راه یابی به فینال تفنگ ۱۰ متر مردان و در رقابتی سخت با برترین های جهان در نهایت با کسب مدال برنز افتخاری دیگر کشورمان به ارمغان آورد.
در پایان طلا به نام نماینده مجارستانی و نقره به نام نماینده روسیه ثبت شد.
این رقابتها فردا با برگزاری رشته تفنگ سه وضعیت بانوان و حضور مه لقا جام بزرگ پیگیری می شود.
مسابقات فینال فینالیست‌های جام جهانی که در شهر بولونیا – ایتالیا برگزار می‌شود. در هر رشته ۱۲ ورزشکار از قهرمانان المپیک، قهرمان جام جهانی تیراندازی و قهرمان دوره گذشته حضور دارند که از طرف فدراسیون جهانی دعوت شده اند.

17 / 7 / 1395برچسب:, :: 7:33 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده
 

هیات رییسه ورزش های رزمی از طرح تاسیس دیپلماسی ورزشی حمایت کرد

  • سه شنبه, 13 مهر 1395 ساعت 12:43
  • بازدید 53 بار

هیات رییسه فدراسیون ورزش های رزمی در بیانیه ای از پیشنهاد آقای ابراهیم شعبانلو کارشناس مسائل سیاسی وبین الملل در خصوص تاسیس اداره دیپلماسی ورزشی در وزارت امورخارجه استقبال کرد و آورده است تاسیس اداره دیپلماسی ورزشی در وزارت امور خارجه ضروری است.

 

همچنین از دکتر محمد جواد ظریف وزیر محترم امور خارجه درخواست کرد در جهت یاری و حمایت از پهلوانان و قهرمانان و ورزشکاران دستور تاسیس اداره دیپلماسی ورزش را صادر نمایند.

و با اشاره به  اینکه اداره دیپلماسی ورزشی در وزارت امور خارجه متولی امر ورزش باشد، خاطر نشان کرد این اداره با برقراری رابطه مستقیم و مستمر  با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و روسای محترم فدراسیون ها می تواند در امور بین الملل ورزش کشور بسیار موثر واقع گردد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خبر داد :
آیین نامه استخدام قهرمانان شامل تیم ملی فوتسال می شود
دکتر سجادی گفت : بر اساس بند ج این آیین نامه قهرمانان تیم ملی فوتسال ایران می توانند بارعایت شرایط و بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر نصرالله سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از عنوان ارزشمند تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی کلمبیا ، درباره استخدام اعضای تیم ملی فوتسال ایران گفت : بر اساس بند ج آیین نامه  اجرایی جذب و استخدام قهرمانان مصوب دولت در مرداد امسال ، قهرمانان تیم ملی فوتسال ایران می توانند با رعایت شرایط و بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند.

تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی کلمبیا دربازی رده بندی با شکست پرتغال در ضربات پنالتی برای اولین در تاریخ ورزش ایران به مقام سوم رسید. در این دوره از بازیهای تیم ملی ایران در مرحله حذفی موفق شده بود تیم فوتسال برزیل قهرمان پنج دوره جهان را شکست دهد.

بر اساس بند ج این آیین نامه، ورزشکارانی که در مسابقات جام جهانی در رشته های فوتبال، والیبال و بسکتبال موفق به کسب سهمیه شده‏ اند، مشمول این قانون خواهند بود و درصورت وجود پست سازمانی بلاتصدی ، داشتن شرایط احراز مشاغل دستگاه اجرایی و داشتن شرایط عمومی استخدام و تأیید گزینش ، این قهرمانان به استخدام دولت در می آیند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان مشمول قانون سرباز قهرمان را که به تصویب هیئت وزیران رسیده برای اجرا به وزارت ورزش و جوانان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده است. 

 

 

 
نام:

ایران با اقتدار قهرمان رقابت های آسیایی او- اسپرت شد

  • دوشنبه, 28 تیر 1395 ساعت 22:19
  • بازدید 20 بار

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی؛ ششمین دوره مسابقات قهرمانی آسیایی او - اسپرت در ورزشگاه پیروزی و همزمان در استخر پردیس اصفهان به مدت سه روز ادامه داشت. رقابت های فوق در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان با حضور118 شرکت کننده در غالب 9 تیم خارجی و دو تیم از ایران با قهرمانی ایران در کلیه بخش ها به پایان رسید.

در خاتمه این دروه از مسابقات دربخش رزمي؛ تيم هاي ايران ، افغانستان و تركيه مقام هاي اول تا سوم - دربخش ساحلي ؛تيم هاي ايران، افغانستان و اندونزي مقام هاي اول تا سوم - در بخش هنري تيم هاي ايران، افغانستان، عراق- دربخش ذهني؛ تيم هاي ايران،هندوستان و اندونزي مقام هاي اول تا سوم را بدست آوردند.

در ششمین دوره رقابت‌های آسیایی کشورهای اندونزی، عراق، لبنان، سوریه، هندوستان، بنگلادش، فلسطین، افغانستان و پاکستان شرکت داشتند. این پیکارها در رشته های؛رزمی، ساحلی، هنری و ذهنی برگزار و در این دوره از رقابت ها 61 مدال طلا توزیع شد .

9 داور بانو و 9 داور مرد از کشورمان که دارای رنکینگ بین المللی هستند به همراه 14 داور از دیگر کشورهاقضاوت این رقابت ها را برعهده داشتند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون اروپا نیز به عنوان سرپرست داوران قضاوت ها را هدایت کرد.


دیدار فرماندار شهرستان با ملی پوش شاهین دژی

فرماندارشهرستان شاهین دژ با حضور درمنزل قهرمان ملی پوش او اسپورت شهرستان سعید سلیمانزاده  با وی دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شاهین دژ: آقای حسین عباسی فرماندارشاهین دژظهرروز گذشته به همراه برخی از مدیران دستگاههای اجرایی با حضور درمنزل قهرمان ملی پوش او اسپورت شهرستان سعید سلیمانزاده  با وی دیدار و گفتگو کرد .
فرماندار شهرستان شاهین دژ با تبریک کسب مقام سومی مسابقات جهانی آنتالیا آنرا  نشانه تلاش و زحمتهای موثر  سعید سلیمانزاده دانست .

فرماندار شهرستان شاهین دژ اظهار داشت: در کشورهرگاه شرایط برای فعالیت جوانان فراهم شده انصافا جوانان ایران اسلامی خوش درخشیدند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد دیگر جوانان و نوجوانان شهرستان با تاسی از عملکرد  ورزشی  سعید سلیمانزاده  پله های ترقی و پیشرفت را با تلاش و فعالیت سالم کسب نمایند.

سعید سلیمانراده نیز دراین نشست از حمایت ها وپشتیبانی های مستمر فرماندار شهرستان واداره ورزش وجوانان که زمینه حضور در مسابقات را فراهم نمودند قدردانی وتشکر نمود.

شایان ذکر است  فرماندار را در این مراسم معاون فرماندار,عضو شورای شهر,رئیس اداره ورزش وجوانان وجمعی از ورزشکاران همراهی می نمودند.

 

/08:48 ق.ظ

کد خبر:  55302
فرستنده: shahindezh Admin
گروه:
تاریخ انتشار : 17 /9 /1394 ساعت 08:48 ق.ظ
امتیازدهی
اين مطلب تا چه ميزان مورد قبول شما واقع شد؟
نظرات

فقط کاربران عضو می توانند نظر بدهند
   
     
    تابلو اعلانات  چاپ   کمينه 

 

 

   
     
       چاپ   کمينه 

 

   
     
       چاپ   کمينه 
   
     
       
    آدرس فرمانداري  چاپ   کمينه 

شاهین دژ - خیابان شریعتی - فرمانداری شهرستان شاهین دژ

شماره پیامک 30007957952613 آماده

دریافت شکایات،انتقادات نظرات همشهریان عزیز می باشد.

   
     

کلیه حقوق این سایت متعلق به فرمانداری شاهین می باشد   شرایط استف

دیدار + اهدای جوایز به قهرمانان مسابقات بین المللی مچ اندازی در نماز جمعه ۱۲-۶-۹۵

 
* لطفا تا لود شدن کامل تصاویر صبور باشید ...


کد خبر : 6392

 

دیدار + اهدای جوایز به قهرمانان مسابقات بین المللی مچ اندازی در نماز جمعه ۱۲-۶-۹۵

دیدار با قهرمان مسابقات بین المللی مچ اندازی کشور در شاهین دژ در محل دفتر امام جمعه و  اهدای جوایز به قهرمانان مسابقات بین المللی مچ اندازی در بین الصلاتین نماز جمعه ۱۲-۶-۹۵ که این قهرمانان از کشور های مختلف اعم از ترکیه – آذربایجان – روسیه و …  در این مسابقات حضور داشتند.

اعضای تیم باید متشکل از همان استانی باشند که برای حضور در مسابقات به کمیته معرفی شده اند . در صورت درخواست کمیته . اعضای تیم به صورت گروهی و یا انفرادی باید مدارک خواسته شده را آماده وبرای دادن حسن نیت و جدیت خود برای حضور در مسابقات آن را تحویل کمیته دهند . واژه تیم به کلیه مقاصد و اهداف مچ اندازی . رده ها . مچ اندازی با دست چپ و راست. همچنین گروه زنان و مردان اطلاق می گردد . جوایزی که به تیم ها اعطاء می شود . بر اساس جمع کلیه امتیازات در تمامی رده ها و گروههای مردان و زنان می باشد . برای رده بندی گروه مردان و زنان در یک استان می توان تیم ها را به دو گروه مردان و زنان تقسیم نمود . همچنین تیم ها را می توان به دو گروه مچ اندازی با دست راست و چپ آن هم بر اساس جنسیت ( زن و مرد ) تقسیم نمود که این نوعی دیگر برای رده بندی مردان و زنان می باشد . جوایز در چنین گروه های کوچک. در صورت موافقت و تمایل میزبان مسابقات و با کسب اجازه کتبی از کمیته مچ اندازی .اعطا می گردد .

شماره ۲ : تعداد ورزشکاران در یک تیم
از هر استان حد اکثر دو نفر می توانند در یک تیم به رقابت بپردازند که این تعداد برای مچ اندازان در گروههای چپ دست و راست دست نیز صدق می کند .
همچنین این مطالب شامل مسابقات گروههای ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال می باشد . ولی شامل گروه معلولین نمی باشد .

شماره ۳ : رده بندی وزنها
الف) مچ اندازی با دست چپ و راست در گروه بزرگسالان :
مردان می توانند در اوزان ۵۵ . ۶۰ . ۶۵ . ۷۰ . ۷۵ . ۸۰ . ۸۵ . ۹۰ . ۱۰۰ . ۱۱۰ . ۱۱۰ + . کیلو گرم در مسابقات مچ اندازی شرکت نمایند .
زنان می توالنند در اوزان ۵۰ . ۵۵ . ۶۰ . ۶۵ . ۷۰ . ۸۰ . ۸۰ + کیلو گرم در مسابقات مچ اندازی شرکت نمایند .

ب) مچ اندازی با دست چپ و راست در گروه بالای ۴۰ سال آقایان و بانوان :
مردان می توانند در اوزان ۷۰ . ۸۰ . ۹۰ . ۱۰۰ . ۱۰۰ + .کیلو گرم در مسابقات مچ اندازی شرکت نمایند .
زنان می توانند در اوزان ۶۰ . ۷۰ . ۸۰ . ۸۰ + . کیلو گرم در مسابقات مچ اندازی شرکت نمایند .

ج) مچ اندازی با دست چپ و راست در گروه بالای ۵۰ سال آقایان :
در این گروه مچ اندازی تنها با دست راست آن هم در اوزان ۷۵ . ۹۰ . ۹۰ + .کیلو گرم امکان پذیر است .
چ)مچ اندازی با دست چپ و راست در گروه جانبازان و معلولین :
مردان میتوانند در اوزان ۶۰ . ۷۵ . ۹۰ . ۹۰ + کیلو گرم در مسابقات مچ اندازی شرکت نمایند .
زنان میتوانند در اوزان ۶۰ . ۶۰ + کیلو گرم در مسابقات مچ اندازی شرکت نمایند .
خ)مچ اندازی با دست چپ و راست در گروه جوانان :
آقایان میتوانند در اوزان ۵۰ . ۵۵ . ۶۰ . ۶۵ . ۷۰ . ۸۰ . ۸۰ + کیلو گرم در مسابقات مچ اندازی شرکت کنند .
زنان میتوانند در اوزان ۴۵ . ۵۰ . ۵۵ . ۶۰ . ۷۰ + کیلو گرم در مسابقات مچ اندازی شرکت نمایند .

د) وزن کشی :
وزن کشی در طول مسابقات به صورت برهنه صورت می گیرد و ورزشکاران در حین وزن کشی هیچگاه نباید لباس بر تن داشته باشند . این برای صلاحیت و شایستگی حضور ورزشکاران در رده وزنی خاصی صورت می گیرد . معمولا” وزن کشی از صفر تا وزن واقعی شخص می باشد . یعنی آنکه چنانچه وزن فردی ۷۰ کیلو گرم باشد می تواند در رده و.زنی صفر الی ۷۰ کیلو گرم به رقابت بپردازد . سنجش وزن بدون هیچگونه تعصب و یا تبعیض صورت می گیرد . چنانچه ورزشکاری دارای اندام مصنوعی می باشد و در حین مسابقات می خواهد با داشتن آنها به رقابت بپردازد . سنجش وزن با داشتن این اندام مصنوعی بر تن صورت می گیرد .

ه) هیچ اعتراضی در طول مراحل وزن کشی وارد نیست . پس از وزن کشی . وزن ها بر اساس ترتیب صورت گرفته ثبت می شوند . به عنوان مثال : اولین تیمی که وزن آنها سنجیده شده است . وزن آنها توسط دبیر کمیته مچ اندازی ثبت می گردد و به همین ترتیب وزن دیگر تیمها . کمیته مچ اندازی می تواند از حضور استانی که صلاحیت و شایستگی به حضور در رقابتها را ندارد و یا استانی که ورزشکاران آن منجر به ایجاد بی نظمی می شوند را جلوگیری نماید .

ن) وزن کشی ورزشکاران توسط دستگاههای مجهز و مورد تایید و تصدیق کمیته مچ اندازی صورت می گیرد و معمولا” ۲۴ ساعت قبل از آغاز روز مسابقات صورت می گیرد .

و) در طول وزن کشی . ورزشکار می تواند به همراه یکی از مسؤلین تیم خود حاضر شود .

ی) برای وزن کشی می توان از یک دستگاه و یا بیشتر استفاده نمود .

و) رئیس وزن کشی . آخرین فردی است که در مورد نحوه و مراحل وزن کشی تصمیم اتخاذ می نماید.

پ ) ورزشکار می تواند در وضعیت و وزن عادی خود یا یک رده وزنی بالاتر در مسابقات به رقابت بپردازد .

شماره ۴ : طبقه بندی رده های سنی
این طبقه بندی برای مردان و زنان یکسان می باشد .
رده نوجوانان : افراد ۱۲ سال و زیر ۱۲ سال .
رده جوانان : افراد ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال .
رده بزرگسالان : افراد ۱۸ سال به بالا .
رده برتر : افراد ۴۰ سال و ۴۰ سال به بالا .
رده ارشدی و استادی : افراد ۵۰ سال و ۵۰ سال به بالا .

نکته :
چنانچه کمیته از ورزشکار مدارکی برای اثبات سن درخواست نماید . وی باید با ارائه شناسنامه(کارت ملی) و یا هر گونه مدارک پزشکی به اثبات سن خود بپردازد .
چنانچه کمیته برای اثبات جنسیت ورزشکار مدارکی درخواست نماید . مدارک باید تحت نظر پزشکان منصوب کمیته جمع آوری و به کمیته تحویل شود .

شماره ۵ : امتیازات تیمی
نحوه اعطاء امتیاز به نفرات و یا تیم های اول الی هفتم به شکل زیر می باشد:
مقام اول : ۱۰ امتیاز .
مقام دوم : ۷ امتیاز .
مقام سوم : ۵ امتیاز .
مقام چهارم : ۴ امتیاز .
مقام پنجم : ۳ امتیاز .
مقام ششم : ۲ امتیاز .
مقام هفتم : ۱ امتیاز .
مسئولین (جزئی) کمیته. عهده دار جدول بندی امتیازات و رده بندی گروههای مختلف می باشند .

شماره ۶ : مشخصات تجهیزات و وسایل مورد استفاده در مسابقات
الف) میز
چنانچه مسابقه مچ اندازی در حالت نشسته صورت پذیرد . میز باید ۲۸ اینچ از زمین فاصله داشته باشد یا به عبارت دیگر فاصله زمین تا روی میز باید ۲۸ اینچ باشد .
چنانچه مسابقه مچ اندازی در حالت ایستاده صورت پذیرد . میز باید ۴۰ اینچ از زمین فاصله داشته باشد. یا به عبارت دیگر فاصله زمین تا روی میز باید ۴۰ اینچ باشد .
دیگر مشخصات برای هر دو حالت نشسته و ایستاده یکسان می باشد .

ب) سطح میز
سطح میز باید به صورت ۲۶ * ۳۸ اینچ باشد .

ج) لایه های زیر آرنجی
این زیر دستی ها به شکل مربع و در اندازه ۷ * ۷ اینچ می باشد که حدود ۲ اینچ نیز ضخامت دارند . این زیر دستی ها معمولا از جنس فوم می باشند که دارای پوششی نیزمیباشند . که این زیر دستی ها می توانند به یک ورقه فلزی که در اندازه ۷ * ۷ اینچ می باشد و ضخامت حدود ۸/۱ اینچ دارد به کمک ۲ پیچ بر روی ورقه فلزی بسته میشود . واین مانع حرکت زیر دستی ها بر روی سطح میز می شود .
معمولا از یک خط که معمولا رنگی ویا نوار رنگی می باشد برای مشخص کردن وسط میز استفاده می نمایند .

د) زیر دستی هایی که با آنها تماس ایجاد می شود معمولا ۱۴ اینچ عرض * ۲ اینچ ضخامت * ۴ اینچ ارتفاع دارد و معمولا با چیزی پوشیده نمی شوند .

نحوه قرار گیری وسایل: زیر آرنجی ها بایستی توسط پیچ ها بر روی سطح میز به فاصله ۲ اینچی از لبه میز بسسته شوند .

تشکچه های تماس: بایستی که در گوشه میز باشند و تقریبا” ۵ اینچ دورتر از زیر آرنجی ها قرار گیرند. و حدودا” ۲/۱ اینچ با میز (لبهء میز فاصله داشته باشند) فاصله میان دستگیره ها و تشکچه تماس باید ۴/۳/۲ باشد .

ه) دستگیره های (پینهای ) دستی:
این پیم ها یا اصطلاحا” دستگیره ها بایستی در عرض میز نصب شوند و در فاصله ۱۳ اینچی از ورزشکار و حدودا” ۱ اینچ به سمت داخل میز نصب گردند . و این دستگیره بایستی در اندازه ۶ اینچ ارتفاع و ۱ اینچ قطر باشد .

شماره ۷ : صندلی ها
صندلی ها باید ۱۸ * ۱۸ اینچ به شکل مربع باشند و حدود ۱۸ اینچ از سطح زمین فاصله داشته باشند . سطحی که ورزشکار بر روی آن می نشیند باید حدود ۱۸ اینچ از سطح زمین فاصله داشته باشد و بایستی دقیقا” مقابل میز باشد .
صندلی ها ومیز بایستی در جایی امن بر روی زمین ویا سکویی قرار گیرند .

شماره ۸ :
بهترین جنس و موادی که می توان برای صندلی ها و سطح میز استفاده نمود . ورقه های فلزی آهن می باشند که نباید بیش از ۲ اینچ ضخامت ویا قطر داشته باشد . سطح میز و صندلی معمولا” از تخته های چند لایه به ضخامت ۴/۳ اینچ می باشند .
سطح میز و صندلی با یک لایه نازکی از فوم پوشیده می شود که بر روی این فوم لایه ای دیگر قرار میگیرد که برای راحتی بیشتر می باشد .
هیچگاه نباید از پتکسی گلس و یا نوارهایی که نور را بازتاب می کنند بر روی سطح میز و صندلی استفاده نمود .

شماره ۹ : محل قرار گیری
مکانی که برای گذاشتن گچ ویا پودر برای استفاده ورزشکاران در دستانشان می باشد . باید در دو طرف میز باشد اما به طوری که مزاحمتی برای حضور داوران و یا مقامات دیگر ایجاد نکنند .

شماره ۱۰ : صحنه مسابقه
چنانچه ورزشکاران در سطحی بالاتر از سطح زمین به رقابت می پردازند . میزبان مسابقات عهده دار نصب میله ها ویا حفاظ های امنیتی در اطراف صحن مسابقه می باشند تا از هر گونه خطر احتمالی جلوگیری شود . همچنین صحنه مسابقه باید طوری طراحی شده باشد که به دور از تماشاگران باشد .

شماره ۱۱ : سکوهای بالا برنده
تخته و یا سکوهای بالا برنده برای رقبایی که دارای قد کوتاه می باشند استفاده می گردد. از این تخته می توان به همراه کفش ها یا به تنهایی برای بالا بردن ورزشکار استفاده نمود . با این کار می توان حداقل تا کمی رقیب را بالا برد و به سطح میز رساند . رقبا می توانند از تخته ها ویا سکوهای بالا برنده شخصی خود البته با کسب اجازه از رئیس داوران استفاده نماید .
در کل این وسیله از تخته های چند لایه به ضخامت ۲/۱ اینچی و به ارتفاع ۴ اینچ * ۳۶ اینچ پهنا و ۳۲ عرض ساخته می شود . آنها می توانند در روی پایه های میز برای جلوگیری از لغزش رقبا نصب گردند. در واقع در بین شکافی که در دو طرف پایه های میز ایجاد شده نصب می گردد .
یک حفره ویا سوراخی بهتر است در مرکز ایجاد شود تا بتوان به آسانی به نصب و خارج کردن سکوهای بالا برنده استفاده نمود .

شماره ۱۲ : باندها
چنانچه از باندها در طول مسابقه استفاده شود . باید از نوع استاندارد باشد و به همراه سگکی پلاستیکی و یا فلزی باشد . چنانچه از جنس پارچه باشد . مورد قبول نمی باشد .

شماره ۱۳ : لباس ها
کلیه شرکت کنندگان در مسابقات . اعم از ورزشکاران و مسئولین تیم ها باید با قوانین و نوع لباسهای کمیته مچ اندازی آشنا باشند . ورزشکاران هر استان باید به راحتی قابل تشخیص باشند و لباس هر ورزشکار به عنوان نماد و نمایندگی آن استان می باشد .
بلوزهایی که ورزشکاران بر تن دارند می توانند آستین کوتاه یا بدون آستین باشد . و شلوارک های کوتاه (البته نباید از جنس جین باشد) در حین مسابقات جائز است تبلیغات بر روی البسه ورزشکاران در حد بسیار کم و محدودی امکان پذیر است .
از جمله دیگر موارد برای شرکت در مسابقه . داشتن کفش ورزشی مناسب است .

شماره ۱۴ : داوران
الف) رئیس داوران
وظایف رئیس داوران را می توان به صورت زیر بیان نمود :
– انتخاب و تخصیص داوران در طول و هنگام مسابقه .
– نظارت بر نحوه عملکرد داوران در طول مسابقه و همچنین صدور گزارش و نحوه عملکرد آن داوران پس از اتمام مسابقه .
– بر کناری داورانی که غیر مسئول هستند و یا از نظر فنی مناسب با سطح داوری در آن مسابقات نمی باشند .
– تطابق وتطبیق دادن لباس داوران با نظامنامه و قوانین لباس کمیته .
– آگاه کردن هیئت اجرایی مسابقات از داورانی که در حین مسابقات بی نظم و یا اعمال غیر اخلاقی ویا راهنمایی نادرست در حین مسابقات انجام داده اند .

ب) رئیس تعلیم و آموزش داوران
می توان گفت که از جمله وظایف وی به صورت زیر می باشد:
– حصول اطمینان از صلاحیت فیزیکی و فنی داوران شرکت کننده در مسابقات .
– نظارت بر برنامه های آموزشی داوران و انجام این برنامه ها .
– دنبال کردن مسابقات و نظارت کامل بر اجرای آنها برای جلوگیری از هر گونه تغییر در قوانین بازی .

ج ) داور مسابقات
داور مسابقات باید لباس مناسب که مطابق با قوانین و نظامنامه کمیته برای داوران شرکت کننده در مسابقات تعیین شده است را بر تن کنند . لباس داور یک بلوز آستین کوتاه . سیاه و سفید و به صورت راه راه می باشد که هر کدام از این رنگها به فاصله ۱ اینچی هستند .
همچنین داور باید شلوار مشکی و جوراب و کفش مناسب داشته باشد . اسامی هر کدام از داوران باید بر روی پشت پیراهن حک شده باشد و همچنین رده واستان داور نیز بر روی آستین های بلوز حک شود . پرچم جمهوری اسلامی ایران و استان داور باید بر روی آستین دست چپ . ۱ اینچ بالاتر از سر آستین و رده داور بر روی آستین دست راست ۱ اینچ بالاتر از سر آستین دوخته شود .

داور مسابقات در حین مسابقات وظایف زیر را بر عهده دارد :
– آشنایی با کلیه قوانین و مقررات کمیته و حضور در کنگره قبل از آغاز مسابقات .
– قضاوت بی طرفانه و منصفانه و بدون تعصب . و همچنین وی نباید پیروزی ورزشکاران را به صورت انفرادی تبریک گوید . وی بایستی به هر دو ورزشکار پس از پایان مسابقه تبریک گوید.

شماره ۱۵ :
دو داور در کناره های میز می ایستند و مسابقه را قضاوت می کنند . داوری که مسابقه را آغاز می نماید . به عنوان رئیس داور میز در آن مسابقه شناخته می شود . کمک داور در آغاز بازی مراقب خطاها وفول آرنج می باشد. پس از آغاز مسابقه دو داور در کناره های میز مراقب خطاها و فول ها می باشند .
دو داور در کناره های میز باید مراقب خطاهای پا و کفل باشند .

شماره ۱۶ : مچ اندازی در حالت ایستاده
همان دو داور در کناره های میز نیز حضور دارند .
الف ) داوری که مسابقه را آغاز می نماید به عنوان رئیس داور میز در آن مسابقه شناخته می شود . کمک داور مراقب خطاهای آرنج در آغاز مسابقه می باشد و همچنین به آغاز مسابقه منصفانه و جوانمردانه کمک می نماید پس از آغاز مسابقه دو داور مراقب خطاها و فول ها در دو طرف میز می باشند .

ب) پس از حضور داور بر سر میز . وی اجازه ترک میز را به هیچ وجه ندارد مگر آنکه بی صلاحیتی و یا نداشتن دانش فنی وی ثابت شود .

شماره ۱۷ : پروتوکل
الف) رویدادها و مسابقات مچ اندازی با دست راست و چپ در روزهای مختلفی صورت می گیرد .

ب) هیچ فردی (اعم از ورزشکار و یا غیره) مگر با اجازه رئیس داور میز . اجازه نزدیک شدن به میز مسابقه را ندارد یا به عبارت دیگر هیچ فردی اجازه نزدیک شدن به ۲۰ قدمی میز را ندارد . در صورت مشاهده چنین عملی . جریمه سنگینی در نظر گرفته میشود .

ج) در صورت مشاهده بی انضباطی و نقص نظم و انضباط و ضعف ورزشکار . امتیازاتی از تیم کسر می شود .

د) افراد در هر رده وزنی . هنگامی که نوبت رقابت آنها باشد . به پای میز یا روی صحنه خوانده می شوند سپس مسابقه آغاز می شود .

ه) استفاده از هر گونه مچ بند . نوار . باندهایی به دور آرنج . باندهای حفاظتی . انگشتر و غیره بر روی دست و بازوان در حین مسابقه ممنوع می باشد . منظور از دست آن قسمت از بدن است که از شانه تا نوک انگشتان است .

و) آزمایشات دوپینگ در کلیه مسابقات جهانی . بین المللی . قاره ای . و مسابقات قهرمانی کشورها جایز می باشد و جزء مجوزات کمیته می باشد .

ن) حضور ورزشکاران و رقبای ضعیف در این مسابقات جایز نمی باشد و حضور آنها در این مسابقات منجر به وقفه ویا اتمام سریع بازی می گردد .

قوانین ومقررات مسابقات
بخش ۲
شماره ۱ :
مسابقات قهرمانی کمیته مچ اندازی همیشه دو مرحله حذفی دارد . همه رقبا باید دو بار در رقابت با حریف خود با زنده شوند و در پی دو بار باخت از مسابقات حذف می گردند .
اعضای تیم یک استان هیچگاه در راند اول در مقابل یکدیگر به رقابت نمی پردازند .

شماره ۲ :
رقبا در هر رده وزنی پس از خوانده شدن نامشان بر روی صحنه می آیند .

شماره ۳ :
پس از خوانده شدن اسامی رقبا ۶۰ ثانیه برای حضور در صحنه رقابت وقت داده می شود .
چنانچه پس از ۶۰ ثانیه رقبا در کنار میز حاضر نشوند . یک امتیاز منفی کسب می نمایند . وقتی رقبا بر سر میز حاضر می شوند با یکدیگر دست می دهند و سپس به مچ انداختن می پردازند .

شماره ۴ :
نحوه گرفتن دست رقبا بدین شکل است که کف دست یکدیگر را در دست می گیرند به طوری که انگشتان شصت دو ورزشکار آشکار باشد .
دست دیگر ( دست آزاد ) باید دستگیره ها را که در لبه میز وجود دارد را بگیرد این دست می تواند با سطح میز تماس پیدا کند ویا نکند . ناخونها باید کوتاه باشد تا به رقیب و حریف آسیب وارد ننماید . استفاده از گچ ویا پودر مجاز می باشد .

شماره ۵ :
هیچگاه نباید به سمت عقب خم شد . زیرا با این کار منجر به کشیده شدن دست رقیب به وسط میز می شوید که ممنوع می باشد . واین همان آغاز غلط بازی اطلاق می گردد .

شماره ۶ :
هر کدام از رقبا که دارای موهای بلند باشند باید آنها را ببندند و از ریختن آنها بر روی صورت جلوگیری نمایند . از هد بند می توان برای بستن موها استفاده نمود . استفاده از کلاه در حین مسابقه ممنوع می باشد .

شماره ۷ :
قبل از آغاز مسابقه شانه ها باید با میز به صورت موازی قرار گیرد و بعد از آغاز مسابقه می تواند به هر طرف انحراف پیدا کند .

شماره ۸ :
میان شانه ها و ساعد هر ورزشکار به اندازه یک مشت باید فاصله باشد و همچنین این فاصله میان چانه و دست نیز قبل از آغاز مسابقه باید حفظ گردد .

شماره ۹ :
داورها برای ایجاد فشار بر روی دستان حریفان هیچگاه تلاش ننمایند . داوران در مواقع زیر به صورت بسیار سبک دستان حریفان را می فشارند :
– برای قرار گرفتن دستها در یک خط .
– برای صاف کردن مچ های دست رقبا و قرار گیری دستان رقبا در مرکز میز .

شماره ۱۰ :
رئیس داور میز برای آغاز مسابقه گفتن ۱- آماده ۲- حرکت . را اعلام می کند و در پایان مسابقه نیز فرمان پایان را برای اتمام بازی اعلام می کند وبرنده مسابقه را با بالا بردن دست خود و اشاره به سمت برنده اعلام می دارد . داور باید تمام سعی خود را بکند تا رقبا متوجه پایان بازی بشوند .

شماره ۱۱ :
هر گاه مچ دست ویا نوک انگشتان با تشکچه برخورد کنند ویا اینکه از تشکچه عبور کنند پایان اعلام می شود .در واقع حریف موفق به خواباندن دست حریف بر روی تشکچه شود پایان اعلام می گردد .

شماره ۱۲ : مچ اندازی در حالت نشسته
پاها در حین مسابقه باید در زیر میز و یا اینکه خارج از زیر میز و در کنار پایه های میز به طوریکه مزاحمتی برای حریف به وجود نیاورد قرار گیرند . پاها نباید با زمین برخورد نمایند . یکی از کفل ها باید با صندلی در تمام طول مسابقه برخورد نماید .

شماره ۱۳ : مچ اندازی در حالت ایستاده
پاهای رقبا می تواند به دور پایه های میز پیچیده شود و یا قرار گیرد . همچنین پاها می توانند به صورت جفت در مقابل پایه های میز طرف حریف قرار گیرند . پاها می توانند در طول مسابقه با زمین برخورد نمایند ویا اینکه در هر جهت در صورتی که مزاحمتی برای حریف مقابل پیش نیاید حرکت کند .

شماره ۱۴ :
چنانچه در حین مسابقه یکی از رقبا آسیب و صدمه ای ببیند . نام وی تا زمانیکه دو بار شکست متحمل شود حذف نمی گردد . مسابقه ای که در آن یکی از رقبا آسیب می بیند . به عنوان شکست برای آن ورزشکار محسوب می گردد .

شماره ۱۵ :
هیچ محدودیت زمانی ویا در کل زمان قانونی برای مچ اندازی در نظر گرفته نمی شود .
چنانچه رئیس داوران و یا پزشک کمیته مچ اندازی تشخیص دهند که یکی از ورزشکاران قادر به ادامه مسابقه نیست بلافاصله مسابقه متوقف می گردد .

شماره ۱۶ :
هیچ توقفی در حین مسابقه جایز نمی باشد مگر آنکه مشکلی در وسایل ویا تجهیزات ویا نحوه عملکرد مسئولین به وجود آید .

شماره ۱۷:
هیچ ورزشکاری برای دو بار در مقابل یک رقیب به رقابت نمی پردازند مگر آنکه این مسابقه در مقام رده بندی باشد .

شماره ۱۸:
گاهی اوقات داوران به ورزشکاران معلول برای برخی موارد آوانس می دهند .

بخش ۳
خطاها و فول ها در طول مسابقات

نکته:
دو اخطار برابر با یک فول می باشد . به عبارت دیگر چنانچه یکی از رقبا دو بار اخطار بگیرد یک فول برای وی محسوب می گردد .
پس از دریافت دو فول ورزشکار آن مسابقه را از دست می دهد و برای وی شکست محسوب می گردد.

شماره ۱ :
چنانچه رقبا پس از خوانده شدن نامشان در ظرف ۶۰ ثانیه بر سر میز حاضر نشوند . فردی که تاخیر در حضور داشته است . آن مسابقه را از دست می دهد . اسامی آنها از همان رده که شرکت کرده بودند خارج می شود و به عنوان شکست در مچ اندازی حساب می گردد . چنانچه این رقیب شکست دیگری داشته باشد. از صحنه مسابقات به طور کل خارج می گردد.

شماره ۲ :
چنانچه رقبا پس از یک دقیقه پس از آغاز مسابقه دست یکدیگر را نگیرند . داور اعلام گرفتن دست به کمک داور را می نماید که این شامل مراحل زیر می باشد :
داور دستان دو رقیب را در دست یکدیگر می گذارد و انگشتان شصتها را به سمت پایین می فشارد و انگشتان رقبا یکی پس از دیگری به سمت پایین آورده می شود . در هنگام انجام این امور داور می تواند از رقبا در مورد علاقه آنها برای آزاد ماندن انگشت شصتشان سؤال کند .بند انگشت شصت باید نمایان باشد و ساعدهای دستان دو حریف باید در یک سطح قرار بگیرند و مچ های دست صاف باشد و پس از آنکه این عملیات و طرز قرار گیری توسط داور انجام شد . رقبا اجازه تغییر این وضعیت را ندارند و همچنین نمی توانند دستانشان را حرکت دهند .
منظور از حرکت دستان اعمالی چون باز کردن انگشتان وسعی در گرفتن مجدد دست حریف – ایجاد فشار به سمت پشت – خم کردن مچ دست یا در اصطلاح شکستن مچ دست وبالا بردن آرنج دستان از روی زیر آرنجی . هر کدام از رقبا که قبل از آغاز مسابقه دستانشان را حرکت دهند مرتکب فول می گردد .

شماره ۳ :
هنگامی که آرنج دست یکی از رقبا از روی زیر آرنجی بالا رود ودر اصطلاح با زیر آرنجی دیگر تماس نداشته باشد . از سوی داور اعلام فول می گردد . هنگامی می گوییم که آرنج دست با زیر آرنجی تماس ندارد که :
الف ) هرگاه آرنج به صورت عمدی و قائم از زیر آرنجی جدا شود . به طوری که فاصله ایجاد شده میان زیر آرنجی و آرنج دیده شود . آنگاه اعلام فول می گردد . چنانچه آرنج دست از زیر آرنجی جدا شود . ولی ساعد دست همچنان با زیر آرنجی تماس داشته باشد . اعلام فول می گردد .

ب ) چنانچه یکی از رقبا بر روی عضله سه سر و یا ساعد خود فشار آورد . به طوری که آرنج دست کشیده شود و از سطح زیر آرنجی بیرون رود . اعلام فول می گردد .

ج ) چنانچه در آغاز و یا حین مسابقه . آرنج های هر دو حریف همزمان با یکدیگر بالا رود و در اصطلاح از سطح زیر آرنجی ها جدا شوند . بازی متوقف می گردد و مجددا” شروع می گردد .
این رویداد به عنوان تخلف همزمان میباشد که هیچ کدام از حریفان صاحب فول نمی گردند .

شماره ۴ :
داور هنگامی که لغزش واز دست در رفتن دست حریف از داخل دست دیگر حریف رخ دهد اعلام فول می کند . که می تواند به گروه های زیر تقسیم شود :
الف) هنگامی که یکی از رقبا انگشتان دست خود را از دست حریف جدا نماید .
ب) هنگامی که انگشتان دست به قدری محکم دست حریف را بگیرد که ناراحتی ایجاد نماید .
ج) هنگامی که مچ دست یکی از رقبا خم شده باشد . در اصطلاح شکسته باشد و وی سعی کند انگشتان دست خود را در داخل دست حریف بفشارد که در این صورت دستشان از دست حریف جدا شده واعلام فول می گردد .
د) استفاده از بندها و نوارها به دور دستان تنها پس از پایان مسابقه ممکن است زیرا که ممکن است منجر به لغزش و در رفتن دست رقبا گردد که در پی آن امتیاز فول محسوب می شود . هنگامی که لغزش و در رفتن دست از دست حریف صورت می گیرد که کاملا” دست دو حریف از یکدیگر جدا گردد. مسئولین قبل از اعلام فول باید از جدا شدن دست حریفان کاملا” مطمئن باشند . چنانچه مسئولین از جدا شدن دستان مطمئن نباشند و ندانند چه کسی منجر به انجام آن شده است . به هیچ کدام از حریفان امتیاز فول نمی دهند ودر اینجا می توانند از نوارها وباندها استفاده نمایند .
ه) هنگامی که از بندها ونوارها استفاده می شود . مسئولین از دو حریف درخواست برگردن به حالت اولیه قبل از آغاز مسابقه می کنند . دستان در دست یکدیگر قرار می گیرد . انگشتان بر روی دستان حریف . انگشتان شصت به سمت پایین فشار آورده می شوند و دست آزاد دستگیره ها را که از قبل در کنار میز فراهم شده است . را در اختیار می گیرد . در چنین حالتی نوارها ویا بندها قرار داده می شوند . رقبا می توانند از مسئولین درخواست شل کردن ویا تغییر محل آن را بکنند . نوارها و بندها نمی توانند و نباید ۱ اینچ پایین تر از خط مچ قرار گیرند .
و) پس از قرار گیری نوارها وبندها . رقبا دست یکدیگر را می گیرند و آرنج های دستشان را در محل دلخواه خود قرار می دهند .
ی) چنانچه یکی از رقبا در حین مسابقه لغزش صورت بگیرد و در حالتی نزدیک به شکست باشد . (حالت شکست به زمانی اطلاق می شود که ۳/۲ دست حریف نزدیک به زیر آرنجی توسط حریف آورده شود) آن رقیب مسابقه را می بازد . هر گونه لغزش و یا دررفتن دست عمدی منجر به اخذ فول می گردد.

شماره ۵ : اخطارها
الف) هر گونه حرکت در شانه . بازوان . دست یا انگشتان دست قبل از آغاز مسابقه خطا می باشد . مگر آنکه دستان رقبا در دست داور باشد که در این زمان اعلام فول می گردد .
ب) چنانچه یکی از ورزشکاران در گرفتن دست حریف درنگ کند . داور به آن فرد خطا کار (خاطی) اخطار می دهد .
ج) نگرفتن دستگیره ها ویا پیمها . بر روی میز منجر به گرفتن اخطار می شود و این بدون توقف بازی صورت می گیرد . چنانچه یکی از رقبا از گرفتن دستگیره ها صاحب امتیاز گردد . مسابقه متوقف می گردد و فرد خاطی (که دستگیره را نگرفته است) اعلام فول می گردد . گرفتن و تماس با دستگیره ها باید روی سطح میز صورت گیرد . معلولین (افرادی که یک دست دارند) نباید از دستگیره ها در طول مسابقه استفاده نمایند .

شماره ۶ :
الف)شانه های رقبا هیچگاه نباید از خط وسط میز عبور نماید. درغیر اینصورت صاحب فول می گردند .
ب) رقبا نباید به غیر از دست حریف نقاط دیگر بدن حریف همچون سر – شانه – چانه – را بگیرند .در صورت انجام. امتیاز فول کسب می نمایند .
ج) چنانچه به صورت عمدی فشار بر روی دست حریف وارد گردانید امتیاز فول دارد .
د) چنانچه رقبا در وضعیت خطرناک همچون شکستن دست حریف قرار گیرند . داور مسابقه با صدای بلند به وی اخطار می دهد .

شماره ۷ :
پس از هر فول ۳۰ ثانیه توقف محسوب می شود .

شماره ۸ :
چنانچه بی ادبی نسبت به حریف و یا داور صورت گیرد و یا اینکه رقبا بسیار ضعیف باشند . فول کسب می نمایند . چنانچه این امر ادامه یابد . مسئولین وی را از ادامه مسابقات منع می نمایند .

(( کلیه مسائل مربوط به مچ اندازی تابع قوانین و مقررات انظباتی سازمان تربیت بدنی می باشد ))

اولین دوره مسابقات بین المللی مچ اندازی در  شاهین دژ آغاز شد+تصاویر

صبح امروز اولین دوره مسابقات بین المللی مچ اندازی در سالن 2000 نفری شهید باکری مجموعه ورزشی شهید بهشتی شهرستان شاهین دژ آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا    به نقل از شاهین پیام، صبح امروز اولین دوره مسابقات بین المللی  مچ اندازی در سالن 2000 نفری شهید باکری مجموعه ورزشی شهید بهشتی شهرستان شاهین دژ آغاز شد.این دوره از مسابقات  با عنوان جام شهدای شاهین دژ و با حضور 200 ورزشکار از کشورهای  ایران،آذربایجان،عراق،گرجستان،ترکیه وکردستان عراق  برای اولین بار در ایران و در دو سطح آماتور و حرفه ای برگزار شده است .

 

گفتنی است از 200 نفر شرکت کننده در این دوره از مسابقات 120 نفر راست دست و 80 نفر باقی مانده چپ دست با هم به رقابت می پردازند.

 

شایان ذکر است این مسابقات طی امروز و فردا با حضور داورانی مجرب قضاوت خواهد شد.

 

ارومیه؛
اولین دوره رقابتهای بین المللی مچ اندازی جام شهدا با حضور 205 ورزشکار در شاهین دژ در حال برگزاری است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  در این مسابقات 17 تیم داخلی و 4 خارجی شامل روسیه، بلاروس، آذربایجان و عراق حضور دارند.

مسئول فنی این مسابقات گفت: این دور از رقابتها به صورت دو حذفی برگزار می شود.

: ورزشکاران در این مسابقات در 11 وزن با دست چپ و 11 وزن با دست راست باهم رقابت می کنند.

انتهای پیام/س

 
کد خبر: ۱۲۸۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
برای اولین بار در ایران
اولین دوره رقابتهای بین المللی مچ اندازی جام شهدا با حضور 205 ورزشکار در شاهین دژ در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، در این مسابقات 17 تیم داخلی و 4 خارجی شامل روسیه، بلاروس، آذربایجان و عراق حضور دارند.

 مسئول فنی این مسابقات گفت: این دور از رقابتها به صورت دو حذفی برگزار می شود.

فلاح افزود: ورزشکاران در این مسابقات در 11  وزن با دست چپ و 11 وزن با دست راست باهم رقابت می کنند.

این رقابتها به مدت 3 روز در مجموعه ورزشی شهید بهشتی شاهین دژ برگزار می شود.

 
 
00:00 01:17
 
 
 

نتایج مسابقات بین المللی مچ اندازی شاهين دژ

نوشته های مرتبط

نتایج مسابقات بین المللی مچ اندازی شاهین دژ اعلام شد.

این دوره از مسابقات  با عنوان جام شهدای شاهین دژ و با حضور 200 ورزشکار از کشورهای  ایران،آذربایجان،عراق،گرجستان،ترکیه وکردستان عراق  برای اولین بار در ایران و در دو سطح آماتور و حرفه ای برگزار شد .

گفتنی است از 200 نفر شرکت کننده در مسابقات بین المللی مچ اندازی شاهين دژ  120 نفر راست دست و 80 نفر باقی مانده چپ دست با هم به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری وبسایت رسمی مچ اندازی ایران نتایج به شرح زیر اعلام میگردد:

55 کیلوگرم:

1-سعید آذری (آذربایجان شرقی) 2-مرتضی دشتی (البرز) 3-محمدرضا شهبازی (کردستان)

60 کیلوگرم:

1-اکبر حبیب الله زاده (آذربایجان شرقی) 2-هادی قربانی (خراسان رضوی) 3-احمد طاهری (خراسان جنوبی)

65کیلوگرم:

1-حسین حبیب الله زاده (آذربایجان شرقی) 2-حسین امانی (جمهوری آذربایجان) 3-سیاوش ولایتی (کردستان)

70 کیلوگرم:

1-بابک فرج الهی (آذربایجان شرقی) 2-احسان کیخایی (اصفهان) 3-سجاد علیزاده (آذربایجان غربی)

75کیلوگرم:

1-بوذر عباسی (کردستان) 2-امیر جعفرزاده (آذربایجان شرقی) 3-حامد آریایی فرد (اصفهان)

80کیلوگرم:

1-ابوالفضل صدقی (آذربایجان شرقی) 2-مصطفی مالمیر چگینی (قزوین) 3- طهماسبی (قزوین)

85 کیلوگرم:

1-محمد هاشمی (آذربایجان شرقی) 2-صنعان شکوراف (جمهوری آذربایجان) 3- محسن مختاری (اصفهان)

90 کیلوگرم:

1-علی براتی (خراسان رضوی) 2-ابراهیم رضایی (آذربایجان شرقی) 3- امیر صالحی  (اصفهان)

100 کیلوگرم:

1-رفیق داداشوف (جمهوری آذربایجان) 2-علی راستگو (کردستان) 3- سعید احمدزاده (قزوین)

110 کیلوگرم:

1-آذر محرم اف (جمهوری آذربایجان) 2-ایرج شاهون (خراسان شمالی) 3- مختاری  (اصفهان)

110+ کیلوگرم:

1-قیتاله اصدانوف (جمهوری آذربایجان) 2-مهدی عبدالوند (اصفهان) 3- محمد زارع  (مازندران)

جانبازان و معلولین

80 کیلوگرم:

1-مهدی روانبخش (خراسان رضوی) 2-بابک آوینی (البرز) 3- ایمان اسدی (پرند)

خبرگزاری وبسایت رسمی مچ اندازی ایران

12 / 7 / 1395برچسب:, :: 12:58 قبل از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

فیروز مختاری در وکوتورین برنز گرفت

  • شنبه, 10 مهر 1395 ساعت 08:46
  • بازدید 23 بار

در ادامه رقابتهای نمایندگان کشورمان در بازیهای آسیایی ساحلی ویتنام فیروز مختاری در رشته وکوتورین با شکست برابر نماینده لائوس به مدال برنز قناعت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی؛ در مسابقات امروز فیروز مختاری در مرحله نیمه نهایی با شکست برابر فوماخامستونگ از کشور لائوس به مدال برنز بسنده کرد تا ششمین مدال برنز کاروان کشورمان را از آن خود کند.

در دیگر اوزان این رشته امروز حسین یزدانی در وزن 70 و سید محسن غلامی در وزن 80 بمصاف حریفانی از کشور هند می روند.

برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی مچ اندازی

نخستین دوره رقابت های بین المللی مچ اندازی 9 شهریور ماه با حضور کشورهای همسایه به میزبانی آذربایجان غربی برگزار می شود.



به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بنا به در خواست اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و موافقت این فدراسیون رقابت های بین المللی مچ اندازی با حضور 5 کشور همسایه در دو سطح آماتور و پیشرفته طی روزهای 9 لغایت 11 شهریور ماه به میزبانی شهرستان شاهین دژ برگزار می گردد.

وزن کشی و ورود تیم ها سه شنبه 9 شهریور ماه می باشد و مسابقات سطح آماتور در دوسته چپ و راست دست در اوزان 55، 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90، 95، 100، 110 و +110 کیلو گرم برگزار می شود.

همچنین ورزشکاران سطح حرفه ای مسابقات بین المللی مچ اندازی در اوزان 65، 75، 85، 100 و +100 پیگیری می شود.

ورزشکاران راست دست سطح آماتور چهارشنبه 10 شهریور ماه ساعت 8 صبح و راست دست های سطح پیشرفته ساعت 21 همان روز به رقابت خواهند پرداخت.

چپ دستهای سطح آماتور روز پنجشنبه 11 شهریور ماه ساعت 8 صبح و چپ دست مقطع پیشرفته این رقابت های ساعت 21 همان روز به مصاف حریفان خود می روند.

شایان ذکر است، به نفرات اول تا سوم مقطع آماتور رقابت های بین المللی مچ اندازی علاوه بر حکم و مدال، جواز حضور در سطح پیشرفته نیز داده می شود. همچنین به نفرات چهارم تا ششم حکم تعلق می گیرد و به قهرمانان سطح پیشرفته جوایز بسیار نفیسی اهدا خواهد شد.

در این رقابت ها علاوه بر ورزشکاران و قهرمانان کشورمان، ورزشکارانی از کشورهای روسیه، ازبکستان، آذربایجان، ترکیه و عراق نیز حضور دارند.

علاقمندان می توانند جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با مهدی فلاح دبیر کمیته مچ اندازی استان آذربایجان غربی به شماره 09104104002 تماس حاصل نمایند.

شایان ذکر است، این مسابقات با عنایت به تفاهم نامه مرزی استان آذربایجان غربی ثبت شده است و با موافقت مسئولین استانی و منطقه ای شورای برون مرزی انجام می شود.


مازندران قهرمان مسابقات وزنه برداری نوجوانان کشور شد

مازندران قهرمان مسابقات وزنه برداری نوجوانان کشور شد

 تیم مازندران بر سکوی قهرمانی مسابقات وزنه برداری نوجوانان 13 تا 15 سال کشور که به میزبانی ارومیه برگزار شد، جای گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی از ایرنا مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان کشور در رده های سنی 13، 14 و 15 سال به مدت سه روز از 7 تا 9 مهرماه جاری با حضور 138 وزنه بردار از 24 استان در سالن 2000 نفری شهید باکری خانه جوان ارومیه برگزار شد.
تیم مازندران با شرکت هشت وزنه بردار توانست با کسب 607 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از پیکارها را به خود اختصاص دهد، خوزستان با 545 امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم آذربایجان غربی با کسب 511 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.
تیم های فارس و اصفهان به ترتیب با 456 و 454 امتیاز به ترتیب در رده های چهارم و پنجم جای گرفتند.
در بخش انفرادی و در حرکت یک ضرب رقابت های دسته 85 کیلوگرم که با حضور 9 وزنه بردار برگزار شد، امیررضا عسگری دون از مازندران با ثبت وزنه 120 کیلوگرم صاحب نشان طلا شد، محمد ارسلانی از آذربایجان غربی با ثبت وزنه 110 کیلوگرم به مدال نقره رسید و مصطفی مهنازاده از خوزستان با مهار وزنه 97 کیلوگرم صاحب نشان برنز شد.
در حرکت 2 ضرب و مجموع امیررضا عسگری دون با ثبت وزنه 150 کیلوگرم و مجموع 270 کیلوگرم 2 نشان طلا کسب کرد، محمد ارسلانی از آذربایجان غربی با مهار وزنه 130 کیلوگرم و مجموع 240 کیلوگرم صاحب گردن آویزهای نقره ای شد و نیما فرضی از اردبیل با ثبت وزنه 119 کیلو گرم و مجموع 215 کیلوگرم دو مدال برنز کسب کرد.
در حرکت یک ضرب دسته 94 کیلوگرم 12 وزنه بردار به مصاف هم رفتند که در نتیجه حسین رنجبر از فارس با ثبت وزنه 116 کیلوگرم نشان طلا گرفت، رضا اسدی با ثبت وزنه 107 کیلوگرم از قزوین به نشان نقره رسید و حسین رمضان نژاد با ثبت وزنه 101 کیلوگرم مدال برنز کسب کرد.
در حرکت 2 ضرب و مجموع رضا اسدی با ثبت وزنه 143 کیلوگرم و مجموع 250 کیلوگرم صاحب 2 نشان طلا شد، مهدی صالحی از خوزستان با ثبت وزنه 123 کیلوگرم و اختلاف وزن به مدال نقره رسید و حسین رنجبر از فارس با ثبت وزنه 123 کیلوگرم مدال برنز 2 ضرب و ثبت مجموع 239 کیلوگرم مدال نقره گرفت.
در این دسته حسین رمضان نژاد از مازندران با مجموع 239 کیلوگرم و اختلاف وزن بیشتر مدال برنز کسب کرد.
در رقابت های دسته به اضافه 94 کیلوگرم که با شرکت هشت وزنه بردار به انجام رسید، محمد شهاب انداز از مازندران در حرکت یک ضرب با بالا بردن وزنه 145 کیلوگرم قهرمان شد، امیرمحمد چالاکی دیگر وزنه بردار مازندارنی با ثبت وزنه 133 کیلوگرم به مدال نقره رسید و طاها طلوعی از با زدن وزنه 125 کیلوگرم به نشان برنز دست یافت.
در حرکت 2 ضرب و مجموع این وزن محمد شهاب انداز با مهار وزنه 200 کیلوگرم و مجموع 345 کیلوگرم با اقتدار و اختلاف 49 کیلوگرم نسبت به نفر دوم قهرمان شد، امیر محمد چالاکی با زدن وزنه 163 کیلوگرم و مجموع 296 کیلوگرم به دو مدال نقره دست یافت و طاها طلوعی با ثبت رکورد 152 کیلوگرم و مجموع 277 کیلوگرم به دو مدال برنز رسید.
علی مرادی رئیس و داود باقری نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری و عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در دیدارهای سومین روز این مسابقات مسابقات حضور داشتند.
نتایج کلی:
نتایج کلی مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان کشور - ارومیه
دسته 56 کیلوگرم
1- ابوالفضل جمعه پوراز استان خوزستان:حرکت یکضرب 85کیلوگرم، حرکت دوضرب 94 کیلوگرم و با مجموع 179 کیلوگرم
2- عرفان آقایی از استان آذربایجان شرقی:حرکت یکضرب71کیلوگرم، حرکت دوضرب 91 کیلوگرم و با مجموع 162 کیلوگرم
3- عرفان اورنگی از استان فارس:حرکت یکضرب70کیلوگرم، حرکت دوضرب 88کیلوگرم و با مجموع 158کیلوگرم
دسته 62 کیلوگرم
1-عباس فخر زارع از اصفهان : 89 کیلوگرم در یکضرب،107 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 196 کیلوگرم
2- فرهنگ افشین از استان آذربایجان غربی: 88 کیلوگرم یکضرب 98 کیلوگرم دوضرب و مجموع 186 کیلوگرم
3- مهدی خلجی از استان خوزستان : 82 کیلوگرم یکضرب،  104 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 196 کیلوگرم
دسته 69 کیلوگرم
1-حسین بیرالوند از لرستان : 91 یک ضرب، 115 دوضرب و مجموع 206 کیلوگرم
2-سالار صادقی از آذربایجان غربی : 90 یک ضرب، 104 دوضرب و مجموع 194 کیلوگرم
3-امیر محمد سلامت از مازندران: 91 یک ضرب، 102 دوضرب و و مجموع 193 کیلوگرم
دسته 77کیلوگرم
1-امیر حسین سلامت از مازندران: 108 یک ضرب، 131 دوضرب و مجموع 239 کیلوگرم
2-علی صالحی پور از خوزستان: 103 یک ضرب، 124 دوضرب و مجموع 227 کیلوگرم
3-امین انگوتی از آذربایجان شرقی: 101 یک ضرب، 125 دوضرب و مجموع 225 کیلوگرم
پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی, [۰۱.۱۰.۱۶ ۱۱:۱۹]
دسته 85 کیلوگرم
1-امیر رضا عسگری دون از مازندران : 120 یک ضرب، 150 دوضرب و مجموع 270 کیلوگرم
2-محمد ارسلانی از آذربایجان غربی: 110 یک ضرب، 130 دوضرب و مجموع 240 کیلوگرم
3-نیما فرض نگار از اردبیل: 96 یک ضرب، 119دوضرب و مجموع 215 کیلوگرم
دسته 94 کیلوگرم
1-رضا اسدی از قزوین: 107 یک ضرب، 143 دوضرب و مجموع 250 کیلوگرم
2-حسین رنجبر از فارس: 116 یک ضرب، 123 دوضرب و مجموع 239 کیلوگرم
3-حسین رمضان نژاد از مازندران: 101 یک ضرب، 123 دوضرب و مجموع 224 کیلوگرم
 دسته 94+کیلوگرم
1-محمد شهاب انداز از مازندران :145یک ضرب ،  وزنه 200 دوضرب و مجموع 345 کیلوگرم
2-محمد چالاکی از مازندران: 133یک ضرب ،  وزنه 163 دوضرب و مجموع 296 کیلوگرم
3-طاها طلوعی از آذربایجان شرقی: 125 یک ضرب،  152 دوضرب و مجموع 277 کیلوگرم
رده بندی تیمی
1-مازندران 607 امتیاز
2-خوزستان(545 امتیاز)
3-آذربایجان غربی(511 امتیاز)
4-فارس(456 امتیاز)
5-اصفهان( 454 امتیاز

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 13140354
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content