فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

مربی تیم ملی بوکس درگذشت

خبرگزاری فارس: مربی تیم ملی بوکس درگذشت

مهدی مهدی پور قهرمان ملی و مربی تیم ملی جوانان بوکس دارفانی را وداع گفت.

ب، مهدی مهدی پور قهرمان ملی و قهرمان کشور و دبیر پیشین هیئت بوکس استان کرمانشاه و مربی تیم ملی جوانان دار فانی را وداع گفت.

مرحوم مهدی پور ملی پوش اسبق استان کرمانشاه بود و در گذشته سابقه مربیگری در تیم ملی را نیز در کارنامه خود داشت.

انجمن ورزشی ایرانیان ضایعه درگذشت قهرمان ملی ایران را به خانواده مهدی پور و جامعه بوکس تسلیت عرض می‌کند.

نشست نواب رئیسان بانوان با مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست نواب رئیسان بانوان با مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار شد

در نشست نواب رئیسان بانوان فدراسیون‌های ورزشی با مسئولین کمیته ملی المپیک از رباب شهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک و معاونت پیشین ورزش بانوان تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از کمیته ملی المپیک، نشست نواب رئیسان صبح امروز با حضور کیومرث هاشمی، شاهرخ شهنازی و رباب شهریان رئیس، دبیرکل و نائب رئیس کمیته ملی المپیک و نواب رئیس  بانوان فدراسیونهای ورزشی در محل کمیته برگزار شد.

در این نشست کیومرث هاشمی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن را پیشاپیش به نواب رئیسان بانوان تبریک گفت و با اشاره به برگزاری بازیهای کشورهای در سال آینده اظهار داشت، با حضور حداکثری بانوان در این رویداد حضور خواهیم داشت و به مدال آوری بانوان در رشته های تیراندازی، تکواندو، دوومیدانی، قایقرانی و ... امیدواریم.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک فعالیتهای خود را با محوریت بانوان آغاز کرده و با این رویکرد هم ادامه خواهد داد، اما بانوان برای نمایش موفقیت های خود بایستی تعامل بیشتری با رسانه ها داشته باشند، دنیای امروز دنیای رسانه است، وجود شبکه های مجازی و امکان فعالیت نامحدود در آنها بهترین فضا برای بیان تلاش‌ها، فعالیت‌ها، موفقیتها و دست آوردهای ورزشی بانوان است، البته استفاده از این امکانات بایستی هوشمندانه باشد تا نتیجه معکوس ندهد.

رئیس کمیته ملی المپیک سپس با اشاره به کانال کمیته ملی المپیک به عنوان یک شبکه اجتماعی مرجع در ورزش قهرمانی افزود : کمیته ملی المپیک آمادگی دارد تا موفقیت های ورزشی بانوان در بعد قهرمانی  را از طریق این پایگاه خبری منعکس نماید.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر توافقات صورت گرفته میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در خصوص تدوین اساسنامه فدراسیون‌ها اظهار داشت: شاید در دنیا مقوله نواب رئیس بانوان چندان شناخته شده نباشد ولی به دلیل شرایط خاص فرهنگی کشور ما، بانوان باید تلاش کنند تا این موضوع در اساسنامه فدراسیون ها دیده شود. این مهم بایستی توسط شما نائب رئیسان مطرح و پیگیری شود و کمیته ملی المپیک هم حمایت های لازم را انجام می دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک از آمادگی این کمیته برای برگزاری دوره آموزشی مخصوص نواب رئیسان بانوان با هماهنگی المپیک سولیداریتی در نیمه دوم سال آینده خبر داد و افزود این دوره آموزشی در گذشته هم وجود داشته ولی در این دوره به صورت جامع تر توسط کمیته ملی المپیک برای نواب رئیسان برگزار خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز ضمن تقدیر از موفقیت های بانوان در عرصه ورزش قهرمانی افزود: نواب رئیسان بانوان همیشه تلاش کرده اند تا ورزش بانوان را با اقتدار نمایش دهند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: همانگونه که هاشمی اشاره کردند کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی با حضور حداکثری بانوان نسبت به ادوار گذشته حضور خواهد داشت و ما امیدواریم با تداوم مدال آوری بانوان و موفقیتهای آنان در عرصه های قهرمانی شاهد حضور بیشتر آنها درآینده باشیم.

در ادامه رباب شهریان نائب رئیس کمیته ملی المپیک هم ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا و روز زن موفقیت های ورزشی بانوان با کسب نخستین مدال المپیکی بانوان بی سابقه توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که با تلاشهای نواب رئیس بانوان در فدراسیونها این موفقیت ها  استمرار داشته باشد . موفقیت های بانوان ایرانی و ایستادن بر سکوهای قهرمانی با حفظ حجاب اسلامی پیام بزرگی به بانوان مسلمان جهان به عنوان الگوی زن مسلمان است.

شهریان ادامه داد: نائب رئیسان بانوان  برای ارتقا سطح ورزش بانوان بایستی در جهت کسب کرسیهای بین المللی  تلاش کنند، در این زمینه کمیته ملی المپیک از آنها حمایت خواهد کرد. ورزش بانوان بدون تلاش نائب رئیسان زن فدراسیون ها به موفقیت هایی که شایسته ظرفیت بانوان ورزشکار ایرانی است دست پیدا نخواهد کرد. از همه شما نواب رئیسان که زحمات بی دریغی برای به ثمر رسیدن ورزش بانوان داشته اید تشکر می کنم.

در ادامه مراسم نواب رئیسان حاضر در جلسه با طرح مسایل و مشکلات و سوالات خود از مسئولین کمیته ملی المپیک و همفکری در جهت رفع این  مسایل و مشکلات پرداختند.
همزمان با  نشست نواب رئیسان بانوان با مسئولان کمیته ملی المپیک، به ابتکار نواب رئیسان بانوان فدراسیونهای ورزشی و به پاس زحمات و تلاش های رباب شهریان نائب رئیس فعلی کمیته ملی المپیک و معاونت پیشین ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از وی تقدیر شد.

نواب رئیسان بانوان در این مراسم ضمن اعلام سوابق ورزشی و مدیریتی رباب شهریان در حوزه ورزش و کرسی های بین المللی وی، با تهیه لوحی یادبود که توسط پیشکسوت ورزشی بانوان، جمیله سروری به وی اهدا شد، از تلاشهای معاونت پیشین ورزش بانوان تقدیر و تشکر کردند.

مرحله پایانی مسابقات انتخابی تیم‌ملی تکواندو بانوان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مرحله پایانی مسابقات انتخابی تیم‌ملی تکواندو بانوان برگزار شد

مرحله پایانی رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی تکواندوی زنان فردا (چهارشنبه) با حضور 22 تکواندوکار در خانه تکواندو برگزار خواهد شد.

 و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرحله پایانی مسابقات انتخابی تیم‌ملی تکواندو زنان برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان با حضور 22 تکواندوکار به میزبانی خانه تکواندو برگزار می‌شود.

کیانا اخوان، فاطمه مداحی، ناهید کیانی، سودابه پورصادقی، بهاره ندرخانلو، فاطمه اموری، ‌طیبه پارسا، مهسا جدی، ‌مبینا بابالو، حنانه همتی، هانیه اخلاقی، نیلوفر محمودی،‌ کیمیا علیزاده، ملیکا میرحسینی، نفیسه مخلصی، زهرا پوراسماعیل، فاطمه امینی، ساجده فرامرزی، حدیث زرگوش نیا، پریسا جوادی، فاطمه مصطفایی و اکرم خدابنده از تکواندوکاران حاضر در این اردو هستند که با برگزاری این رقابت‌ها نفرات اعزامی به دو رویداد پیش رو مشخص خواهند شد.

هدایت تیم‌ملی زنان برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور، سارا خوش جمال فکری و ریحانه فولادى به عنوان مربیان است.

گفتنی است؛ چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی 26 تا 28 اردبیهشت‌ماه سال آینده به میزبانی "باکو" آذربایجان و مسابقات قهرمانی جهان 2017 نیز 3 تا 9 تیرماه در "موجو" کره‌جنوبی برگزار می‌‌شود.

فدراسیون ووشو به صورت فامیلی و انحصار طلبی هدایت می‌شود

میرمیران: پول‌های هنگفت علی‌نژاد را رئیس کرد/‌ باید با خراب شدن دیوار نور خورشید را همه ببینند

خبرگزاری فارس: میرمیران: پول‌های هنگفت علی‌نژاد را رئیس کرد/‌ باید با خراب شدن دیوار نور خورشید را همه ببینند

پرافتخارترین ووشوکار سنگین وزن ایران گفت: علی نژاد پول‌های میلیاردی به حساب سازمان تربیت بدنی وقت واریز کرد و رئیس فدراسیون ووشو شد، اما پس از پایان دولت احمدی‌نژاد همه آنها را تخریب کرد و حالا دولت روحانی را تعریف می‌کند.

علی میرمیران ، درمورد حواشی اخیر فدراسیون ووشو و انتقاد‌های ملی پوشان، اظهار داشت: طی چند روز گذشته چند نفر از ملی‌پوشان مصاحبه‌هایی را مطرح کردند که به اعتقاد من صحبت‌های آنها منطقی است. طی این چند روز واکنش‌هایی را از سوی مسئولان فدراسیون هم شاهد بودیم که این رفتارها غیرحرفه‌ای بود. لازم بود که با صحبت‌های اخیری که مطرح شده این دیوار خراب شود و نور خورشید را دیگران نیز ببینند، به قدری در حق ملی‌پوشان و پیشکسوتان اجحاف و نامهربانی و کم لطفی شده که خیلی از جوان‌ها در اردوها سرخورده شده و مسیر زندگی‌شان تغییر کرد.

وی در ادامه انتقادهای خود، عنوان کرد: متاسفانه رئیس فدراسیون ووشو روحیه دیکتاتوری دارد و این را همه خانواده ووشو می‌دانند، من در گذشته سرمربی و مربی تیم ملی ووشو بودم و در سنگین وزن دو بار مدال طلای مسابقات جهان را کسب کردم و یک بار نیز مدال برنز جهان را به دست آوردم. در مسابقات جام جهانی و قهرمانی آسیا مدال طلا کسب کردم، اما با این همه رزومه به خاطر تصمیمات عجیب رئیس فدراسیون هیچ جایگاهی  در خانواده ووشو ندارم.

پرافتخارترین ووشوکار سابق سنگین وزن تیم ملی در ادامه، خاطرنشان کرد: خیلی از ووشوکاران هستند که با توجه به شرایط فعلی حرف نمی‌زنند و لب به اعتراض باز نمی‌کنند، اما این دلیل بر این نمی‌شود که روند مدیریتی فدراسیون ووشو به همین شکل پیش برود. واقعاً به حدی در حق بچه‌های تیم ملی اجحاف و نامهربانی شده که ما جوانان زیادی را داشته‌ایم که در اردوها سرخورده شده‌اند. متاسفانه تبعیض زیادی در ووشو قائل می‌شوند.

وی در مورد مصاحبه‌های اخیر ووشوکاران، گفت: من با او کار کرد‌ه‌ام. بنده مربی و سرمربی تیم ملی بوده‌ام. دو مدال طلای مسابقات جهانی، مدال طلای جام جهانی و قهرمانی آسیا را کسب کرده‌ام. 4 تا 5 سال سرمربی تیم نفت در لیگ برتر ووشو بوده‌ام، اما با نامهربانی و کم‌لطفی‌ها ما را کنار گذاشتند. هیچ وقت خودستایی نکرده‌ایم و نهایت فروتنی را نیز به خرج داده‌ایم و فقط برای خدمت به ووشو در آن سال‌ها فعالیت کردیم، اما متأسفانه آن تبعیض‌هایی که عباسی به آن اشاره کرده، ما هم دیده‌ایم و به وضوح هم می‌توانیم ببینیم.

پرافتخارترین ووشوکار سابق سنگین‌وزن تیم ملی ایران در ادامه، عنوان کرد: علی‌نژاد رئیس فدراسیون یک مقدار به صورت انحصار طلبی عمل می‌کند. این موضوع به ضرر او تمام می‌شود. متأسفانه علی‌رغم اینکه ما همه حرف‌ها را به او زده‌ایم اما هیچ وقت به صحبت‌های امثال من، فرهاد فتحی و ... که سال‌ها برای این رشته زحمت کشیده‌ایم گوش نداده و تمام کارهای خود را انجام داده است. خیلی از بچه‌ها قربانی این قضیه شده‌اند. تمام صحبت‌های احمدی و عباسی عین واقعیت است. ما سال‌ها این صحبت‌هایی که ووشوکاران مطرح می‌کنند را لمس کرده‌ایم.

دارنده چند نشان طلای مسابقات جهانی ووشو گفت: متأسفانه وقتی مربی تیم ملی می‌خواهد در تیم ملی اعمال نفوذ کند، نمی‌تواند. به هر حال مربی باید اختیارات خود را داشته باشد، اما نمی‌تواند و علی‌نژاد در تیم ملی اعمال نفوذ می‌کند. بنده به همراه فرهاد فتحی از سال 82 تا 86 مربی تیم‌های ملی بودم، اما حالا کجای کار هستیم؟

میرمیران در ادامه انتقادات خود، خاطرنشان کرد: علی‌نژاد در دوره خود کارهای خوبی انجام داده است، اما کار بد او این است که چهره عوض می‌کند. دورانی که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود، او با تمام رایزنی‌هایی که می‌توانست به جایگاه مدیرکلی ورزش نفت دست یافت. در آن مقطع پول‌های هنگفت میلیاردی هزینه کرد تا بتواند رئیس فدراسیون ووشو شود، اما پس از پایان دولت احمدی‌نژاد رفتارهای عجیبی از خود نشان داد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: علی‌نژاد دوره‌ای که تیم‌های ملی برای مسابقات اعزام می‌شدند، به عنوان یک خبرنگار کنار تیم ملی حضور داشت. در آن مقطع اعلام کرد که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود. او با تمام رایزنی‌ها و اهداف شومی که داشت به هدف خود رسید. خیلی از بزرگان ووشو را برکنار کرد اما ما به خاطر ووشو سکوت کردیم؛ چرا که آبروی ووشو، آبروی ما است، اما وقت آن رسیده که حرف‌هایمان را مطرح کنیم. یک نفر باید بیاید و این قضیه را اصلاح کند. تا کی باید ملی‌پوشان مدال بیاورند و پس از آن خانه‌نشین شوند. این خانه‌نشینی‌ها قطعاً تبعات دارد و این‌طور نخواهد ماند.

میران در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به علی نژاد خدمت بزرگی کردند تا او رئیس فدراسیون شد، اما بلافاصله وقتی دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به پایان رسید او شروع به تخریب همان افرادی کرد که او را رئیس فدراسیون کردند. این رفتارها نهایت اجحاف در حق همان نفرات است و حالا شاهدیم که از دولت روحانی تعریف و تمجید می‌کند و حکم می‌گیرد.

پرافتخارترین ووشوکار سابق سنگین‌وزن تیم ملی ایران، گفت: آقایان در مراسم ترحیم مرحوم داداشی که بنیانگذار ووشوی ایران است شرکت نکردند. در مراسم چهلم او فقط دیدیم که فقط خانواده کنگ‌فو حضور داشتند. داداشی بنیانگذار و پایه گذار ووشو در ایران بود  و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند. یکی از دلایل سکته قلبی مرحوم داداشی رئیس فدراسیون ووشو بود؛ چراکه سبک او را گرفتند و او را خانه‌نشین کردند و در حق او ظلم کردند. امیدوارم یک نفر به داد بچه‌های ووشو برسد. من، فتحی، جعفری و... افرادی هستیم که برای ووشو زحمات زیادی کشیده‌ایم، حالا باید چه‌کار کنیم؟

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: آقایان باید بدانند که این رفتارها هیچ فایده‌ای ندارد و این چرخ و فلک در حال چرخیدن است این روزها می‌گذرد و روسیاهی می‌ماند برای آنها. واقعاً کار کردن با او سخت است، شیوه علی‌نژاد انحصار طلبی و شیوه خانوادگی شده است، نمی‌دانم چرا دوستان همه آن دوره‌های گذشته را فراموش کرده‌اند. من هیچ نیازی به منابع و حقوق فدراسیون ندارم چرا که به عنوان استاد دانشگاه تدریس می‌کنم و فقط دوست دارم به ووشو خدمت کنم. آرزویم موفقیت ووشو است و قلبم برای این رشته می‌تپید اما با این شیوه نمی‌توانم با او کار کنم. او همه را حبس کرده و اجازه مصاحبه کردن نمی‌دهد.

برای تماشای دیدار پرسپولیس و الریان

کی‌روش راهی قطر شد؛ دعوا تمام شد!

خبرگزاری فارس: کی‌روش راهی قطر شد؛ دعوا تمام شد!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای تماشای دیدار پرسپولیس و الریان راهی قطر شد.

 کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ظهر امروز برای تماشای دیدار امشب پرسپولیس و الریان قطر از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا راهی دوحه قطر شد.

به نظر می‌رسد بعد از حضور رضاییان در اردوی تیم ملی، این دومین اتفاق مثبت به سود پرسپولیسی‌ها در آستانه آغاز اردوی تیم ملی برای دیدار با قطر و چین باشد.

در هر صورت با این اقدام کی‌روش از موضع خود عقب نشینی کرده و حالا باید منتظر واکنش پرسپولیسی‌ها باشیم.

حاشیه‌های حضور پرسپولیس در قطر

لجبازی قطری‌ها با کی‌روش و هوای نامساعد در آستانه بازی/شاگردان برانکو و فلسطینی‌ها یکرنگ شدند

خبرگزاری فارس: لجبازی قطری‌ها با کی‌روش و هوای نامساعد در آستانه بازی/شاگردان برانکو و فلسطینی‌ها یکرنگ شدند

در آستانه دیدار پرسپولیس و الریان قطر هوای دوحه به شدت غبارآلود است.

، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الریان قطر از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 18 و 55 در دوحه در حالی به مصاف هم می‌روند که هوای دوحه گرد و خاک زیادی دارد هرچند که با اعلام سازمان هواشناسی قطر تا زمان آغاز بازی از شدت گرد و غبار کاسته خواهد شد.

* کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که برای تماشای دیدار دو تیم راهی قطر شده است، هنوز نتوانسته برای حضور در جایگاه ویژه، بلیت‌های مخصوص را از فدراسیون فوتبال قطر دریافت کند.

به نظر می‌رسد اتفاقات بازی رفت دو تیم ایران و قطر موجب آن شده که قطری‌ها تمایلی برای همکاری در این زمینه نداشته باشند هرچند که در این خصوص هماهنگی‌های لازم نیز از سوی فدراسیون فوتبال ایران نیز انجام نشده است. با این حال باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا این مشکل را حل کرده و برای کی‌روش بلیت جایگاه ویژه را تهیه کند.

* تیم‌ملی فوتبال فلسطین برای برگزاری یک تورنمنت در دوحه قطر به سر می‌برد و جالب اینکه هتل این تیم با پرسپولیسی‌ها مشترک است.

نکته قابل توجه اینکه فلسطینی‌ها نیز سرخپوش هستند و همین موضوع حاضران در هتل میلینیوم را به اشتباه و دردسر انداخته است.

گلریزانان پهلوانان ارومیه، گلریزانی به زیبایی عشق و محبت و نوعدوستی

گلریزانان پهلوانان ارومیه، گلریزانی به زیبایی عشق و محبت و نوعدوستی

جشن گلریزان پهلوانان ارومیه بمنظور دستگیری از نیازمندان در آستانه سال نو رنگ و بویی متفاوت از هر سال به فضای همدل و مهربان و آکنده از سخاوت مردم ارومیه داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی جشن گلریزان پهلوانان ارومیه اعم از مدیران و مسئولین، ورزشکاران و قهرمانان، مربیان و داوران، هنرمندان، کارمندان، بازاریان و اصناف و همه و همه کوچک و بزرگ، زن و مرد...با نیتی الهی و برای دستگیری از نیازمندان در آستانه سال نو برگزار شد.
در این مراسم معنوی و پرمهر که به همت جمعی از پهلوانان و پیشکسوتان ورزشی ارومیه و نیز اداره کل ورزش و جوانان استان، 15 اسفندماه در محل سالن شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: ورزش فقط کسب مدال و رسیدن به سکو نیست، ورزش تجلّی روح پهلوانی و جوانمردی و وسیله ای برای ظهور مهربانی و عاطفه است.
وی افزود: همه ما تجلّی پیکری واحد از گوهر عظیم انسانیّت هستیم و برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی در آستانه تحولی شگرف در خلقت که همان دگرگونی طبیعت و تغییر سال می باشد باید به فکر همنوعان خودمان باشیم و این زیبایی بزرگترین زیبایی با عصاره همدلی و مهربانیست.
در این همایش ابتدا حمزه ساعی دبیر ستاد برگزاری جشن گلریزان پهلوانان ارومیه طی سخنانی به روند برگزاری این برنامه پرداخت.
در ادامه این مراسم که با اجرای برنامه ورزش زورخانه ای و باستانی و فرهنگی و هنری نیز همراه بود، شرکت کنندگان با اختصاص مبالغی برای کمک به نیازمندان در این کار خیر و خداپسندانه شرکت نمودند.
جشن گلریزان پهلوانان ارومیه امسال با برپایی دیوار مهربانی در زورخانه تختی ارومیه نیز همراه شد و مردم با دست های سخاوتمند و مهربان خود به استقبال بهار دلها و سال نو می روند.

گلریزانان پهلوانان ارومیه، گلریزانی به زیبایی عشق و محبت و نوعدوستی

گلریزانان پهلوانان ارومیه، گلریزانی به زیبایی عشق و محبت و نوعدوستی

جشن گلریزان پهلوانان ارومیه بمنظور دستگیری از نیازمندان در آستانه سال نو رنگ و بویی متفاوت از هر سال به فضای همدل و مهربان و آکنده از سخاوت مردم ارومیه داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی جشن گلریزان پهلوانان ارومیه اعم از مدیران و مسئولین، ورزشکاران و قهرمانان، مربیان و داوران، هنرمندان، کارمندان، بازاریان و اصناف و همه و همه کوچک و بزرگ، زن و مرد...با نیتی الهی و برای دستگیری از نیازمندان در آستانه سال نو برگزار شد.
در این مراسم معنوی و پرمهر که به همت جمعی از پهلوانان و پیشکسوتان ورزشی ارومیه و نیز اداره کل ورزش و جوانان استان، 15 اسفندماه در محل سالن شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: ورزش فقط کسب مدال و رسیدن به سکو نیست، ورزش تجلّی روح پهلوانی و جوانمردی و وسیله ای برای ظهور مهربانی و عاطفه است.
وی افزود: همه ما تجلّی پیکری واحد از گوهر عظیم انسانیّت هستیم و برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی در آستانه تحولی شگرف در خلقت که همان دگرگونی طبیعت و تغییر سال می باشد باید به فکر همنوعان خودمان باشیم و این زیبایی بزرگترین زیبایی با عصاره همدلی و مهربانیست.
در این همایش ابتدا حمزه ساعی دبیر ستاد برگزاری جشن گلریزان پهلوانان ارومیه طی سخنانی به روند برگزاری این برنامه پرداخت.
در ادامه این مراسم که با اجرای برنامه ورزش زورخانه ای و باستانی و فرهنگی و هنری نیز همراه بود، شرکت کنندگان با اختصاص مبالغی برای کمک به نیازمندان در این کار خیر و خداپسندانه شرکت نمودند.
جشن گلریزان پهلوانان ارومیه امسال با برپایی دیوار مهربانی در زورخانه تختی ارومیه نیز همراه شد و مردم با دست های سخاوتمند و مهربان خود به استقبال بهار دلها و سال نو می روند.

برای حضور در تورنمنت جاده ابریشم

ترکیب تیم ملی بوکس عزامی به باکو اعلام شد

خبرگزاری فارس: ترکیب تیم ملی بوکس عزامی به باکو اعلام شد

تیم ملی بوکس ایران با هشت بوکسور در تورنمنت جاده ابریشم باکو شرکت خواهد کرد.

 و به نقل از سایت فدراسیون بوکس، تورنمنت جاده ابریشم از 23 اسفندماه جاری به مدت پنج روز در شهر باکو از جمهوری آذربایجان برگزار میشود و قرار است تیم ملی بوکس کشورمان بامداد دوشنبه با هشت بوکسور عازم این رقابت ها شود.

امید احمدی صفا (49 کیلوگرم)، سجاد محمدپور (52 کیلوگرم)، راغب البوشوکه (60 کیلوگرم)، دانا اسماعیل زاده (64 کیلوگرم)، سجاد کاظم زاده (69 کیلوگرم)، شاهین موسوی (75 کیلوگرم)، سالار غلامی (91 کیلوگرم) و ایمان رمضان پور (+91 کیلوگرم) اعضای تیم بوکس کشورمان در این رقابت ها هستند.

باربارو فرناندز خیمنز (سرمربی) و علی مظاهری (مربی) به عنوان کادر فنی این تیم را همراهی می‌کنند.

22 / 12 / 1395برچسب:, :: 7:10 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

نماینده افغانستان قهرمان جام جهانی کیک بوکسینگ شد

خبرگزاری فارس: نماینده افغانستان قهرمان جام جهانی کیک بوکسینگ شد

نماینده افغانستان عنوان قهرمانی در نخستین دوره مسابقات جام جهانی کیک بوکسینگ تهران را کسب کرد.

 نخستین دوره جام جهانی کیک بوکسینگ با حضور هشت رزمی کار روز جمعه در سالن پیام تهران برگزار و در نهایت نماینده افغانستان موفق به کسب عنوان نخست شد.

این رقابت‌ها به عنوان نخستین رویداد جهانی کیک بوکسینگ در کشورمان با استقبال خوب علاقمندان به این رشته با برگزاری خوب سیدحمیدرضا حجازی نماینده سازمان جهانی در ایران برگزار شد.

در این مسابقات محمد حسین درودیان (ایران)، کریستوفر روتین (مالت)، اریک انسینگا (کامرون)، ایلان دوراند (فرانسه)، ماتیا پدیو (ایتالیا)، آندریاس چاریتو (قبرس)، تسویوشی هارونو (ژاپن) و علی اصغر حسینی (افغانستان) در وزن 70- کیلوگرم و در یک جدول به رقابت پرداختند.

در نهایت و پس از برگزاری رقابت‌های مقدماتی محمد حسین درودیان از کشورمان و علی اصغر حسینی از افغانستان با پیروزی در برابر حریفان به دیدار نهایی راه پیدا کردند. دیدار نهایی برای نماینده افغانستان که یکبار مقابل دردویان بازنده شده بود، یک دیدار انتقامی بود که علاقمندان حاضر در سالن شاهد یک مبارزه جذاب و دیدنی بودند. 

نماینده افغانستان با شروع مبارزه تسلط و کنترل خود را بر رینگ و روند مبارزه نشان داد و توانست درودیان را ناک دان کند. مبارزه خوب حسینی در راندهای دوم و سوم نیز ادامه داشت. موتور درودیان برای جبران امتیازات از دست داده، از راند چهارم شروع شد، اما حسینی آنقدر امتیاز جمع کرده بود که در نهایت پیروز از رینگ خارج شده و جایزه دلاری را به خود اختصاص دهد.

اما در سایر مبارزات این رقابت‌ها، در بخش سوپر کروزرویت سینا کریمیان (ایران) با ضربه پرشی زانو نیل آکونیو از آلمان را شکست داد. در مبارزه عنوان نیمه سنگین وزن وحید مهدوی از ایران با ضربه های کیک گئوری گرجستانی  را از پیش رو برداشت.

در مبارزه عنوان بین المللی WKN (وزن 75 کیلوگرم) محمد مرادی (ایران) با امتیاز سورافون چوبون تایلندی را شکست داد.  مبارزه عنوان بین المللی WKN (وزن 800 کیلوگرم) آرمین ابراهیم پور از ایران با امتیاز مقابل پیراپونگ چنچوم از لائوس صاحب  پیروزی شد.

فشار برای تکذیب یک مصاحبه جنجالی/ قهرمانی که زیر حرف‌هایش زد!+فایل صوتی

خبرگزاری فارس: فشار برای تکذیب یک مصاحبه جنجالی/ قهرمانی که زیر حرف‌هایش زد!+فایل صوتی

سجاد عباسی قهرمان تیم ملی ووشو پس از مصاحبه‌های جنجالی خود ناچار شد تمام واقعیت‌های مطرح کرده را تکذیب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر ووشوی مردان در حالی روز سه شنبه (17 اسفندماه) در آکادمی ووشو برگزار شد که در حاشیه برگزاری این مسابقات سجاد عباسی عضو تیم دانشگاه آزاد و دارنده چندین مدال جهانی، بازی‌های آسیایی، جام جهانی و... به یک‌باره تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت. تصمیم سجاد عباسی در واقع شوک بزرگی به خانواده ووشوی ایران بود، چرا که او یکی از ستاره‌های ووشوی ایران محسوب می‌شود که در اوج جوانی و 27 سالگی تصمیم عجیبی گرفت! 

تصمیم خداحافظی عباسی شوک بزرگی برای خانواده ووشو و اصحاب رسانه بود. اینکه قانون فدراسیون جهانی اجازه می‌دهد سانداکاران تا 40 سالگی در تمام رویداد‌های بین المللی فعالیت کنند، اما قهرمان ایران زمین در سن 27 سالگی در بدترین شرایط روحی و روانی از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کند ما را مجاب کرد تا کنکاش کنیم و بدانیم که پشت‌پرده این خداحافظی چیست. 

خبرنگار ورزشی، خبرگزاری فارس طی تماسی با سجادعباسی قهرمان سابق تیم ملی ووشو دلیل خداحافظی از تیم ملی را جویا شد که وی در گفت‌وگوی خود صحبت‌های جنجالی را مطرح کرد که گویا مسئولان فدراسیون ووشو به شدت از صحبت‌های وی دلخور شده‌اند. 

اما این پایان ماجرا نبود، چرا که وی پس از مطرح کردن حقایق و دلیل اصلی خداحافظی از سوی مسئولان فدراسیون تحت فشار قرار گرفته و ناچار شده تمام صحبت‌های خود را در گفت‌وگویی تکذیب کند. 

سجاد عباسی در بخشی از صحبت‌های خود مدعی شده بود که چندین سال حاشیه‌ و تبعیض در اردوها وجود داشت که تحمل این روند برایم سخت شده بود و ناچار شدم خداحافظی کنم. او حتی در مصاحبه خود مدعی شده بود که رئیس هیات ووشو استان مازندران نیز برای وی حاشیه سازی کرده است اما قهرمان ووشوی ایران این صحبت‌ها را نیز تکذیب کرده است.

فدراسیون ووشو که اخیر بواسطه اتفاقات مراسم تجلیل از قهرمانان و حواشی پیرامون آن تحت فشار قرار گرفته، در راستای آرام کردن اوضاع و شرایط و بازگرداندن آب رفته به جوی، به همه قهرمانان ووشو فشار آورده که تمامی مصاحبه‌های اخیر خود در هر زمینه‌ای را تکذیب کنند و این قانون شامل سجاد عباسی قهرمان تیم ملی ووشو که از تیم ملی خداحافظی کرد هم شده، در حالیکه صحبت‌های عباسی تنها به مشکلات و گلایه‌هایی بازمی‌گردد که او را وادار کرده تا در 27 سالگی از تیم ملی خداحافظی کند و بیشتر شبیه یک رنج نامه است اما فدراسیون برای تلطیف شرایط فعلی او را نیز تحت فشار قرار داده تا گفت‌وگوی خود را تکذیب کند.

به همین دلیل خبرگزاری فارس برای به پایان رسیدن ابهامات موجود و روشن شدن افکار عمومی فایل صوتی گفت‌وگوی این ووشوکار با خبرگزاری فارس را به ناچار منتشر می‌کند تا حقایق روشن شود.

تصور نمی‌کردم سلطانی فر به این سرعت حکم مرا ابلاغ کند

ذوالفقارنسب: امیدوارم کاتالیزوری برای حل مشکلات ورزش کشور باشم/ تصحیح کننده مشکلات دو باشگاه سرخابی خواهم بود

خبرگزاری فارس: ذوالفقارنسب: امیدوارم کاتالیزوری برای حل مشکلات ورزش کشور باشم/ تصحیح کننده مشکلات دو باشگاه سرخابی خواهم بود

مشاور ورزشی وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ در سمت جدید سعی می‌کنم کاتالیزوری باشم تا مشکلات ورزش سریع‌تر و آسان‌تر حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیژن ذوالفقار نسب در حکمی از سوی مسعود سلطانی‌فر به عنوان مشاور ورزشی وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.

ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره این حکم گفت: امروز صبح با وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای مفصل داشتیم و درباره مسائل کلان و مشکلات بدنه ورزش کشور صحبت کردیم. در این جلسه با آقای وزیر به نقاط مشترک و خوبی رسیدیم و توافق کردیم که از این پس به عنوان مشاور ورزشی ایشان فعالیت کنم. با این وجود فکر نمی‌کردم که آقای سلطانی‌فر به این زودی حکم بنده را ابلاغ کند.

ذوالفقارنسب در ادامه گفت: بحث ما با وزیر به طور مشخص درباره حوزه ورزش و چالش‌ها و دغدغه‌های ورزش حرفه‌ای و قهرمانی بود. البته باید بگویم بنده تنها قرار نیست در حوزه تخصصی‌ام یعنی فوتبال مشاور وزیر باشم و به عنوان مشاور کلی رشته‌های ورزشی قرار است نقطه نظرات خود را به وزیر ورزش انتقال دهم. در سمت جدید سعی می‌کنم کاتالیزوری باشم تا مشکلات ورزش سریع‌تر و آسان‌تر مرتفع گردد و بتوانم رابطی بین فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان باشم و ارتباط معنوی بین این دو حوزه برقرار کنم. 

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در رابطه با مهم‌ترین مشکلات کنونی ورزش کشور گفت: به اعتقاد من مهم‌ترین مشکل ورزش کشور در تفکیک جایگاه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی از یکدیگر است. ورزش حرفه‌ای و ورزش قهرمانی کاملا مستقل از یکدیگر هستند و عملکرد متفاوتی دارند و از همین رو برنامه‌ریزی متفاوتی نیز می‌طلبند.

ذوالفقارنسب چهره‌ای از بدنه فوتبال است و از همین رو جامعه فوتبال در سمت جدید از او انتظارات بیشتری دارد. او در این باره گفت: با توجه به سبقه فوتبالی من طبیعی است که جامعه فوتبال از من انتظارات بیشتری را طلب کنند و هدف من همین است که بتوانم به مطالبه ورزش و به طور مشخص فوتبال کشور پاسخ مطلوبی بدهم و تصحیح‌کننده مشکلات باشگاه‌ها به عنوان شریان‌های اصلی فوتبال باشم. به اعتقاد من باشگاه‌های فوتبال و به طور مشخص دو باشگاه بزرگ و قدیمی تهران ارتباط حیاتی و مستقیمی با وزارت ورزش باید داشته باشند تا زمینه رشد و موفقیت‌ آنها فراهم شود.

مشاور ورزشی وزیر ورزش و جوانان در رابطه با مشکل اصلی این دو باشگاه گفت:‌به اعتقاد من مهم‌ترین مشکل این دو باشگاه عدم شفافیت و روشن نبودن برنامه‌های کاری این دو تیم است. در این دو باشگاه شرح وظایف مشخص و مدونی وجود ندارد و برنامه‌ها راکد است و به کندی پیش می‌رود و همین سبب شده عملکرد و راندمان مدیریتی در سطح پایینی باشد. از سوی دیگر بحث مطالبات بازیکنان این دو تیم نیز جزو دغدغه‌های اصلی است و باید برنامه‌ای ریخته شود تا این مشکلات برطرف شود.

ذوالفقارنسب همچنین درباره مشکلات تیم ملی فوتبال و گلایه‌های مداوم کارلوس کی‌روش از نبود امکانات نیز،‌ گفت: در حوزه تیم ملی نگاه ما باید ملی باشد و به مطالبات و خواسته‌های به حق و منطقی کادر فنی پاسخ مثبت بدهیم. تیم ملی در زمینه سخت‌افزار و امکانات به اشل بین‌المللی نزدیک شود؛ چه با کی‌روش چه بدون کی‌روش چرا که این تیم ملی نماد فوتبال ایران است و از همین رو باید در از منظر امکانات در سطح بین المللی باشد.

کی‌روش 9 جفت چشم در تهران دارد!

منصوریان: حامی‌ای پشت سر تیم استقلال نمی‌بینم/ روی قرارداد رحمتی و حیدری حساس شده‌اند

خبرگزاری فارس: منصوریان: حامی‌ای پشت سر تیم استقلال نمی‌بینم/ روی قرارداد رحمتی و حیدری حساس شده‌اند

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: برخی روی قرارداد دو بازیکن ما حساس شده‌اند و در مورد مبلغ قرارداد آنها اظهار و نظر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان در نشست خبری قبل از بازی با  لوکوموتیو گفت: در ابتدا به تیم حریف خوش‌آمد می‌گویم و باید بگویم هواداران یار دوازدهم ما هستند و امیدوارم در بازی فردا نیز همچنان حامی ما باشند.

وی افزود: از تماشاگران عزیز می‌خواهم از آوردن لیزر به استادیوم خودداری کنند و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و به احترام آتش‌نشانان عزیزمان کاری کنند که خانواده‌های این عزیزان در آرامش باشند و آن روز روزی بدون تنش برای ما باشد.

منصوریان تاکید کرد: ما لوکوموتیو را خوب آنالیز کردیم و می‌دانیم آنها لیگ‌شان را دیرتر از لیگ ایران شروع کردند و از چند بازیکن تیم ازبکستان بهره می‌برند. تیمور کاپاتزه در این تیم بازی می‌کند و البته جباروف هم پارسال با این تیم قهرمان شده است. ما در ابتدا باید فردا با تیم حریف بجنگیم و دوم اینکه با چالش‌های روحی و روانی قبل و بعد از بازی با سایپا مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم شرایط کنفرانس را به چالش‌های اتفاقات هفته قبل بکشانم چون تیم ما جوان است و البته مدیرعامل ما قول داد که به بچه‌ها پول بدهد ولی واقعیت این است که جبهه واحدی به عنوان حامی در پشت سر نمی‌بینم. از راس هرم که تیم مدیریت است فارغ از مسائل مالی چالش‌هایی داریم که جای صحبتش در این جلسه نیست ولی ما یک وظیفه اساسی داریم که سمت راست سینه ما پرچم ایران و سمت چپ پرچم باشگاه است. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:‌هوادار گناهی نکرده اما ما دوران سختی را گذراندیم و من فکر می‌کنم شرایطی سخت‌تر از دوران نفت تهران را می‌گذرانم.البته از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم زیرا دو روز پیش اتفاقی افتاد و همه هم‌قسم شدیم هر چند اعتقاد دارم دست‌اندازها و زدو خوردها که از طرفین برای ما ایجاد می‌شود را نباید ببینیم که اگر این اتفاق بیفتد آسیب جدی‌تری خواهیم دید. قطع به یقین اتفاقاتی رخ داد که بعد از بازی به آنها پردازش خواهیم کرد ولی این را بگویم که خیلی‌ها روی رقم دریافتی دو بازیکن تیم ما رحمتی و حیدری حساس شده‌اند اما باید بگویم که تمامی بازیکنان ما تاکنون 40 درصد دریافتی داشتند.

به گزارش فارس، سرمربی استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگاری که ظاهرا با این شرایط تیم‌تان را مدیریت کردید و این مدیریت شما بوده که به کار استقلال آمده است، گفت: من روی حرف شما مهر تائید می‌زنم و دلیل اینکه توانسته‌ایم با این مشکلات مبارزه کنیم که این است که خودمان ایستادگی کرده‌ایم. جالب است که مشکلات اطراف ما از سمت رقبای مان نیست و متاسفانه منابع حمایتی ما چالش‌هایی را ایجاد کرده‌اند. من در قامت بازیکن استقلال در سال‌های 81، 86، 84 ، حضور داشتم و همه این مسائل را می‌شناسم و از طرفی باید اعتبار هوادارانم را هم نگه دارم.

منصوریان تاکید کرد: ما در گروهی بازی می‌کنیم که اصلا صدرنشین وجود ندارد و اعتقاد دارم این گروه سخت‌ترین گروه آسیاست. ما التعاون را بردیم. به الاهلی باختیم و جالب است که هر 4 تیم امتیازات را تقسیم کرده‌اند و فکر می‌کنم در دقایق آخر تکلیف صعودکننده مشخص می‌شود. 

خبرنگاری گفت: آیا کاوه رضایی اردوی استقلال را ترک کرده که منصوریان پاسخ داد: خیر، همه در اردو هستند. قبل از اینکه به اینجا بیایم جلسه‌ای داشتیم وهمه هم قسم شدیم و به یک نقطه اشتراک رسیدیم. خوشبختانه مگویان هم سلامتی‌اش را به دست آورده و اگر فرصت باشد او را به 18 نفر اضافه می‌کنیم ولی خدا را شکر نه محروم داریم و نه مصدوم.

وی در خصوص اینکه کی‌روش برای هیچ کدام از بازکینان استقلال به ورزشگاه نمی‌آید و آیا انتقادی بابت این موضوع وجود دارد یا خیر،؛گفت: انتقاد که نمی‌توانیم داشته باشیم چون می‌دانم سرمربی تیم ملی 9 جفت چشم در تهران دارد و نماینده‌هایش سر همه بازی‌هایش هستند. حداقل در این مورد چون به آنها نزدیک هستم می‌دانم کار تقسیم‌بندی انجام می‌شود. او به هر مربی‌اش یک بازی می‌دهد و در نهایت همکارانش به او گزارش خواهند داد و مطمئنا کی‌روش بهترین تصمیمات را می‌گیرد. شما بهتر می‌دانید الان تکنولوژی آنقدر خوب است که می‌توانید در یک جا بنشینید و 10 مسابقه را با هم تماشا کنید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگار ازبک مبنی بر اینکه همه تیم‌های این گروه 4 امتیاز گرفته و آیا مسابقه فردا یک فینال محسوب می‌شود، گفت: بازی‌ها همه به هم نزدیک است و من فکر می‌کنم 2 هفته دیگر مشخص می‌شود چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. مطمئنا این بازی تاثیر به سزایی در جدول رده‌بندی دارد و انرژی‌ها به خوبی تقسیم می‌شوند. گروه گروه بسیار سختی است و من فکر می‌کنم 2 هفته دیگر بشود که تیم‌های صعود کننده را معرفی کرد.

منصوریان در ادامه صحبت‌هایش افزود: ما در یک جبهه واحد می‌جنگیم و سعی می‌کنیم فردا ابتدا از نام ایران و سپس از اعتبار باشگاه استقلال دفاع کنیم. امیدوارم میزبان خوبی برای ازبک‌ها باشیم و باز هم از تماشاگران می‌خواهم از آوردن لیزر و این نارنجک‌های دستی خودداری کنند. 

وی در پایان نشست خبری خطاب به خبرنگاران گفت: از همین فرصت استفاده می‌کنم و از روابط بین‌آلملل فدراسیون خواهش می‌کنم که در مورد تیم ما دیگر عمان را به عنوان کشور ثالث معرفی نکنند. من هنوز با برانکو، حسینی و پورموسوی حرف نزده‌ام ولی اگر قرار باشد ما راهی مسابقات پلی‌آف شویم گرمای هوا و شرجی بودن آن با ما سازگار نیست و ما علاقمندیم ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان را به عنوان کشور ثالث انتخاب کنیم. جالب است که از عربستان با ماشین خیلی راحت به کشور عمان سفر می‌کنند و بعد 5 هزار نفر برای حمایت آنها به ورزشگاه‌ها می‌آیند. ما حتی حاضر نیستیم امارات را به عنوان کشور ثالث معرفی کنیم. ما به عمان نمی‌رویم و دوست داریم در کشورهایی مثل ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان به میدان برویم.

11 / 12 / 1395برچسب:, :: 7:33 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده
 
 

 

پیشکسوت پرسپولیس بعد از پیروزی تیمش مقابل الوحده به گزارشگر تلویزیون انتقاد کرد.

به گزارش کاپ، مهرداد میناوند، پیشکسوت پرسپولیس بعد از دیدار این تیم مقابل الوحده امارات با انتشار عکسی از خود در کنار دوستانش در هنگام تماشای بازی به عادل فردوسی پور به خاطر انتقاد از مهدی طارمی، حمله عجیبی داش

پای پلیس هم باز شد؛
کتک کاری بازیکن مشهور فوتبال کشورمان در آلمان
فوتبالیست معروف کشورمان که در جام جهانی 2014 در تیم ملی بازی کرده در شهر دوسلدورف دچار یک درگیری جنجالی شده است.
ناشناس کتک کاری بازیکن مشهور فوتبال کشورمان در آلمان
به این مطلب امتیاز دهید
66.7% 33.3%

 در حالی که قرار است لیست تیم ملی فوتبال ایران به زودی اعلام شود، یکی از بازیکنان معروف که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد، دو شب پیش در دوسلدورف آلمان دچار یک دردسر می شود.

 

این بازیکن زمانی که با دوستانش در هتلی در دوسلدورف حضور داشته با یک آلمانی درگیر می شود. دلیل درگیری هر چه بوده منجر به زد و خورد شدید می شود و این بازیکن از ناحیه صورت به شدت آسیب می بیند. این در حالی است که فرد آلمانی در حین درگیری حالت عادی نداشته و همین باعث شده که درگیری ادامه دار باشد و گسترش هم پیدا کند.

 

تماس ها با هتل موردنظر اینطور نتیجه داده که قرار است پای پلیس آلمان هم به این ماجرا باز شود چرا که درگیری گسترش پیدا کرده و چندین نفر دیگر هم وارد ماجرا شده اند.

 

بازیکن معروف فوتبال ایران که "ح" نام دارد فعلا سکوت کرده و ترجیح داده حرفی نزند. او در جام جهانی ۲۰۱۴ هم حضور داشته و البته حاشیه های او همیشه مورد توجه رسانه ها بوده است.

 

امیدواریم ماجرا ختم به خیر شود تا این بازیکن بیشتر از این دچار دردسر نشود. شاید نام او در لیست جدید کارلوس کی روش هم باشد.

خوشحالی جالب بعد از گل رجب زاده؛
سوزش سایت اماراتی از حرکت زیبای بازیکن ایرانی + عکس
یک سایت اماراتی اقدام مهاجم تیم فوتبال ذوب آهن ایران را مستحق مجازات و جریمه دانست.
مهدی رجب زاده سوزش سایت اماراتی از حرکت زیبای بازیکن ایرانی + عکس
به این مطلب امتیاز دهید
82.6% 17.4%

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، تیم فوتبال ذوب آهن ایران در دومین مسابقه خود در لیگ قهرمانان آسیا امروز سه شنبه در مسقط عمان به مصاف الاهلی عربستان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود الاهلی خاتمه یافت. تک گل ذوب آهن را مهدی رجب زاده از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 

رجب زاده بعد از این گل، پیراهنش را به نشانه شادی بالا زد و جمله «فاطمه عزت دو عالم است» در وصف دختر پیغمبر اسلام (سلام الله علیها) را که روی پیراهن زیرین نقش بسته بود، رو به دوربین های تلویزیونی نشان داد.

 

سایت اماراتی "ارم نیوز" با جوسازی نسبت به این جمله، اقدام رجب زاده را مستحق مجازات و جریمه از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا دانست.

 

این سایت نوشت: «بازیکن ذوب آهن بعد از به ثمر رساندن گل تساوی پیراهنش را بالا زد که زیر آن پیراهن دیگری با یک عبارت مذهبی وجود داشت. این اقدام قطعا باشگاهش را با مجازات مواجه می کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده از شعارهای مذهبی و سیاسی را در جریان مسابقات فوتبال منع کرده است و قطعا مهدی رجب زاده را هم جریمه می کند.»

 

این سایت در ادامه به مجازات فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه به خاطر استفاده از شعارهای مذهبی اشاره کرده است.

 

مهدی رجب زاده

توهین و تمسخر عرب ها خطاب به ایرانی ها/ عکس

 

 تیم الهلال عربستان با توجه به قانون عجیب AFC بالاتر از پرسپولیس صدرنشین گروه D تا پایان هفته دوم شد. یکی از پیج های طرفداری و پربازدید الهلال در اینستاگرام با درج یک عکس به صدرنشینی تیم الهلال در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان اشاره کرد و بالای آن با صورتکی خنده دار تیم های ایرانی را تمسخر کرد.

 

کلاس داوری درجه سه و دو سامبو در بخش آقایان در آذربایجان غربی برگزار می شود.
 
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی، انجمن سامبو یک دوره کلاس داوری درجه سه و دو در بخش آقایاندر سالن رزمی فدراسیون از ساعت 9 الی 12 روزهای 19 و 20 اسفند ماه در شهرستان بوکان برگزار می نماید.
مسئول این دوره ها رضا اسکندی، مدرسین بهنام خیری، رضا اسکندری و کمال علیخواه آذر و ناظر آن رئیس هیات ورزش های رزمی استان می باشد.

حضور دبیر کل فدراسیون ورزش های رزمی درجلسه اعضای هئیت رئیسه هیات رزمی استان

  • چهارشنبه, 11 اسفند 1395 ساعت 12:56
  • بازدید 3 بار

جلسه اعضای هئیت رئیسه هیات رزمی استان تهران برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های رزمی،جلسه اعضای هئیت رئیسه هیات ورزش های رزمی استان تهران با محوریت ارزشیابی عملکرد یکساله هیاتهای تابعه و تصویب تقویم ورزشی 96وتجلیل از تیمهای منتخب استان درموی تای برگزار گردید.

لازم بذکر است این جلسه با  حضور دبیرکل فدراسیون ورزشهای رزمی برگزار گردید.

برای اولین بار در تاریخ تیراندازی کشور

کسب مدال برنز جام جهانی تیراندازی توسط وحید گلخندان

کسب مدال برنز جام جهانی تیراندازی توسط وحید گلخندان

ساعتی قبل وحید گلخندان در اولین حضورش در رقابت های جام جهانی تیراندازی موفق شد اولین مدال جهانی مردان در رشته تپانچه ۵۰ متر را برای ایران کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وحید گلخندان در اولین حضورش در رقابت های جام جهانی تیراندازی هندوستان موفق شد اولین مدال جهانی مردان در رشته تپانچه ۵۰ متر را برای ایران کسب کند.
در این رشته دو تیرانداز از کشور میزبان عنوان های اول و دوم را کسب کردند.
همچنین در این رقابت ها تمامی 8 شرکت کننده آقا و بانوی ایران در ماده های خود فینالیست شدند.
رقابتهای جام جهانی تیراندازی از ۴ تا ۱۴ اسفندماه با حضور بیش از ۴۵۰ ورزشکار از ۴۵ کشور جهان در شهر دهلی هندوستان برگزار می شود.

زیر مجموعه فدراسیون از پتانسیل سیاسی ناطق استفاده نکرد

شاملو: فدراسیون بوکس پیر و فرسوده شده/ ایراد ناطق‌نوری مهربانی دل او است

خبرگزاری فارس: شاملو: فدراسیون بوکس پیر و فرسوده شده/ ایراد ناطق‌نوری مهربانی دل او است

مربی اسبق تیم ملی نوجوانان بوکس، گفت: بدنه فدراسیون بوکس پیر و فرسوده شده است و نیاز به یک روح جوان و نیروی جوان دارد.

جلال شاملو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط فعلی بوکس ایران، گفت: متأسفانه در حال حاضر شرایط بوکس ایران خیلی نابسامان است و با بوکس دنیا ما فاصله بسیار زیادی داریم. فدراسیون تلاش‌ها و کارهایی را در راستای پیشرفت بوکس انجام می‌دهد، اما چشم‌انداز و هدف فدراسیون مشخص نیست. مسئولان فدراسیون مدعی هستند برای المپیک بعدی هدف‌گذاری می‌کنند که متأسفانه از نگاه  کارشناسان این هدف‌گذاری نیست و هدف داشتن است چرا که برای هدف‌گذاری نیاز به ابزار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار زیادی داریم تا به اهداف مشخص‌مان برسیم که متأسفانه در فدراسیون چه از نظر ابزار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجهز نیست.

وی در ادامه افزود: یکی از عمده‌ترین مشکلات فدراسیون بوکس این است که به خاطر شرایط بد مالی و کمبود بودجه نمی‌توانند برنامه مشخص را دنبال کنند و در نهایت خروجی مطلوبی ندارند. با آمدن مربی کوبایی کارهایی در حال انجام شدن است اما با این فرصت کمی که تا زمان برگزاری المپیک 2020 باقی مانده ما نمی‌توانیم نتیجه مطلوبی کسب کنیم. یک سال و نیم دیگر مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا برگزار می‌شود و ما فرصت کمی داریم. همه بچه‌هایی که نمی‌توانند سهمیه المپیک کسب کنند و اگر مربی کوبایی خیلی بتواند کار کند در نهایت 3 تا 4 سهمیه می‌توانیم کسب کنیم و بعد از کسب سهمیه ملی‌پوشان یک سال و نیم فرصت دارند تا بتوانند برای حضور در المپیک توکیو آماده شوند. 

رئیس سابق هیأت بوکس شهرستان شهریار در ادامه،‌گفت: باید یک برنامه‌ریزی مدون 8 ساله داشته باشیم از امروز باید برنامه‌ریزی کنیم و با مربیان طراز اول دنیا کار کنیم تا در نهایت بتوانیم در المپیک 2024 در خوش‌بینانه‌ترین حالت نتیجه کسب کنیم. البته کسب مدال در المپیک با شرایط فعلی خیلی دور از دسترس است. به اعتقاد من ملی‌پوشان باید حداقل در 10 تورنمنت حضور پیدا کند اما متأسفانه فدراسیون همیشه از نداشتن بودجه می‌نالد. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما تغییرات اساسی در بوکس با شرایط فعلی نیاز است یا خیر، گفت: دیدگاه و ساختار فدراسیون بوکس اگر تغییر کند ما می‌توانیم در المپیک 2024 موفق شویم من بارها این موضوع را مطرح کردم که بدنه فدراسیون بوکس پیر و فرسوده شده است و نیاز به یک روح جوان و نیروی جوان دارد. همه حاضرین در فدراسیون بوکس از پیشکسوتان و دوستان خوب ما هستند اما دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در این فدراسیون ندارم. دوستان به هر آنچه که می‌خواستند در بوکس رسیده‌اند و آن انگیزه گذشته را دیگر ندارد. شما نگاه کنید برای جذب اسپانسر و تغییرات عمده در تمام ساختار فدراسیون بوکس ما نیاز به نیروی جوان و کاربلد داریم کسی که از جنس این رشته باشد و از این نمونه‌ها ما در بوکس داریم. ان‌شاءالله با تغییرات زیرساختی در فدراسیون بوکس هر چه زودتر اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

شاملو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: متأسفانه مجموعه فدراسیون نتوانستند از توانایی‌ها و پتانسیل احمد ناطق نوری به خوبی استفاده کنند. مجموعه‌ای که در فدراسیون حضور دارند بهتر از این می‌توانستند از توانایی‌های این چهره سیاسی استفاده کنند. خیلی‌ها رفتند و برای حل مشکلات شخصی از ناطق استفاده کردند. او جایگاه سیاسی خوبی در جامعه داشت و پدر پارلمان بود. اگر ما در بوکس درجا زده‌ایم نباید از چشم رئیس فدراسیون ببینیم چرا که زیرمجموعه او نتوانستند از پتانسیل رئیس فدراسیون استفاده کنند. ناطق فقط رئیس فدراسیون بود و نمی‌توانست برای برگزاری اردوها جذب اسپانسر و مسائل دیگر به شخصه اقدام کند باید از توانایی او دیگران استفاده می‌کردند. متأسفانه در طول این سال‌های طولانی این فرصت را دوستان از دست دادند. 

مربی اسبق تیم ملی نوجوانان بوکس در پایان صحبت‌های خود گفت: ایراد بزرگ ناطق نوری، مهربانی دل او  است وی اگر سخت‌گیری می‌کرد شاید حال و روز بوکس ما بهتر از این بود. متأسفانه در فدراسیون بوکس منتقدان هیچ جایگاهی را ندارند. فقط دوستان منتقدان را از فدراسیون دور می‌کنند. اگر دوستان منتقدان را به چشم فرصت نگاه کنند می‌توانند خیلی از مشکلات را حل کنند اما آنها به جای استفاده کردن از این فرصت آنها را از فدراسیون دور می‌کنند و تبدیل به تهدید می‌کنند. منتقدان دلسوزان فدراسیون هستند اما متأسفم از اینکه برخی‌ها به خاطر منافع خود منتقدان را از فدراسیون دور می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که تفکرات آنها که کاملاً صحیح است به بدنه فدراسیون تزریق شود تا بوکس از حال و روزی که دارد خارج شود.

شرایط تیم کاراته دانشگاه آزاد برای مبارزات روز جمعه ایده‌ال است

گنج‌زاده: کجای دنیا پاداش قهرمانان را با تاخیر پرداخت می‌کنند؟/ لطفا مسئولان خوش قول باشند

خبرگزاری فارس: گنج‌زاده: کجای دنیا پاداش قهرمانان را با تاخیر پرداخت می‌کنند؟/ لطفا مسئولان خوش قول باشند

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته‌وان گفت: کجای دنیا پاداش قهرمانان ورزش را یک سال و نیم بعد با تاخیر پرداخت می‌کنند.

سجاد گنج‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد هفته چهارم دور برگشت سوپرلیگ کاراته که روز جمعه (13 اسفند ماه) برگزار خواهد شد، گفت: اردوی آمادگی تیم کاراته دانشگاه آزاد در حال پیگیری است و همه بازیکنان حاضر در این تیم شرایط خوب و ایده‌آلی را دارند. امیدوارم روز جمعه نتیجه مطلوبی را کسب کنیم. روز جمعه نفرات اول و دوم گروه‌ها که به رده بالا صعود می‌کنند مشخص خواهد شد و 19 اسفندماه که هفته پایانی است؛ تیم‌ها به صورت ضربدری با هم مبارزه خواهند کرد و تکلیف تیم قهرمان مشخص می‌شود.

وی در ادامه، افزود: تیم ما شرایط خوبی دارد. انصافاً با توجه به حساس شدن هفته‌های پایانی، همه تیم‌ها شرایط ایده‌آلی دارند. با توجه به اینکه انتخابی تیم‌ ملی نیز قرار است 22 اسفند برگزار شود، همه کاراته‌کاها با تمام پتانسیل مبارزه می‌کنند و می‌خواهند برای حضور در انتخابی تیم‌ ملی آماده باشند. به نظرم امسال هفته پایانی لیگ حساس‌تر از هفته‌های قبل شده است.

گنج‌زاده در ادامه صحبت‌های خود در مورد به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابی تیم‌ ملی، گفت: برگزاری انتخابی تیم‌ ملی هیچ فرقی برای ما ندارد. به نظرم کاراته‌کایی که آماده باشد، برایش فرقی نمی‌کند که چه زمانی انتخابی تیم‌ ملی برگزار شود. ما مطیع فدراسیون هستیم و هر زمانی که انتخابی‌ها برگزار شود برای فیکس شدن در تیم‌ ملی تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی اتریش در ادامه صحبت‌های خود از ترافیک مسابقات کاراته در سال 96، گفت: ما سال آینده 3 رویداد مهم را پیش‌رو داریم؛ ابتدا باید در رقابت‌های کشورهای اسلامی شرکت کنیم و پس از آن در مسابقات قهرمانی آسیا حضور خواهیم داشت. سومین رویداد نیز مسابقات وردگیمز است که مدال‌آوران طلا و نقره در مسابقات جهانی به صورت مستقیم جواز حضور در این رقابتها را کسب کردند و نفراتی که مقابل قهرمان مسابقات جهانی شکست خورده‌اند و در پایان به مدال برنز رسیده‌اند نیز در این رقابتها حضور خواهند داشت. ما در بخش مردان 4 کاراته‌کا داریم که راهی این مسابقات خواهند شد و با توجه به اینکه حمید عباسعلی با شکست مقابل نماینده ژاپن که مدال طلا را نیز کسب کرده، او نیز پس از رسیدن به مدال برنز جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده است. همه ما سعی می‌کنیم پله پله جلو برویم چرا که هر مسابقه‌ای شرایط خاص خودش را دارد.

گنج‌زاده در واکنش به مراسم تجلیل از قهرمانان سال 94 و مدال آوران المپیک و پارا المپیک با حضور رئیس جمهور که 14 اسفند‌ماه قرار است برگزار شود، گفت: اواخر سال 94 مراسم تجلیل از قهرمانان از سوی مسئولان ورزش برگزار شد که در واقع پاداش سال 94 ما را به صورت حواله پرداخت کردند، اما متأسفانه ما اواسط سال 95 پاداش سال 93 را دریافت کردیم که این تصمیمات انگیزه ورزشکاران را کم می‌کند. ما نمی‌دانیم کجای دنیا به این صورت پاداش قهرمانان خود را پرداخت می‌کنند، آن هم با یک سال و نیم تأخیر. گویا روز گذشته نیز اعلام کرده‌اند که قرار است پاداش قهرمانان سال 94، 14 اسفند ماه 95 پرداخت شود، اما فکر می‌کنم پاداش ما مثل دوره گذشته با تأخیر پرداخت خواهد شد و به سال 96 موکول خواهد شد. امیدوارم سلطانی‌فر به این موضوع رسیدگی کند و مثل سال قبل این پاداش را با تأخیر به دست قهرمانان نرساند. انشاءالله که مسئولان ورزش این بار خوش‌قول باشند.

آنالیز فنی دیدار حریفان پرسپولیس در هفته دوم از گروه D لیگ قهرمانان آسیا

سرخ‌پوشان مراقب مثلث برمودای الریان باشند!/ مدافعانی که متزلزل نشان می‌دهند+ فیلم

خبرگزاری فارس: سرخ‌پوشان مراقب مثلث برمودای الریان باشند!/ مدافعانی که متزلزل نشان می‌دهند+ فیلم

آنالیز حریف قطری نشان می‌دهد که اساس حملات الریان روی ۳ بازیکن خارجی این تیم استوار است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در یک بازی جذاب و دیدنی موفق شد الوحده را در امارات شکست دهد و از سوی دیگر الهلال هم در خانه الریان قطر به پیروزی رسید تا به لطف قوانین عجیب و غریب در کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم عربستانی با وجود گل زده کمتر صدرنشین گروه D شود.

پرسپولیس باید در هفته سوم رقابت‌ها در تاریخ 24 اسفندماه در قطر به مصاف الریان برود و این در حالی است که تیم قطری این روزها به لطف مثلث هولناک تاباتا، گارسیا و سوریا برای هر تیمی دردسرساز شده و شب گذشته نیز این 3 بازیکن به دفعات مقابل دروازه الهلال خطرساز ظاهر شده و تا آستانه گلزنی پیش رفتند و جالب اینکه تک گل تیم قطری نیز روی همکاری این مثلث و گلزنی تاباتا شکل گرفت. در واقع آنالیز حریف قطری نشان می‌دهد که اساس حملات الریان روی 3 بازیکن خارجی این تیم که دوتای آنها دورگه هستند استوار است.

فیلم لحظه‌های حساس دیدار الهلال و الریان را در زیر می‌توانید مشاهده کنید. اما قبل از آن می‌توان از این فیلم نکات فنی زیر را استخراج کرد:

الهلال با آغاز بازی توسط کارلوس ادواردوی برزیلی (زننده گل به پرسپولیس) به گل رسید. روی این گل الریان در فاز دفاعی در بخش چپ بسیار متزلزل و نفوذپذیر نشان داد.

در ادامه نیمه اول الریان بازی را در دست گرفته و چند فرصت نصفه و نیمه را سرخیو گارسیا با شوتزنی از دست داد. یکی از تاکتیک‌های الریان در این دیدار شوتزنی از پشت محوطه 18 قدم بود.

در این نیمه دو تیم هر کدام یک بار روی ضربات کاشته توپ را به تیر دروازه حریف کوبیدند. یک بار تاباتا و سپس ادواردو توپ را به تیر دروازه زدند.

الریان روی کرنرها نیز خطرناک نشان داد. بازیکنان این تیم مثل تاباتا و کازارس توپ‌ها را برای استفاده مهاجمین روی تیر یک سانتر می‌کنند.

در نیمه دوم سوریا از سمت چپ و گارسیا از سمت راست نفوذ کرده و موقعیت‌هایی را به دست آوردند که در صورتی که این تیم قدر این فرصت‌ها را می‌دانست، تیم قطری خیلی زود در این نیمه به گل تساوی می‌رسید.

نکته قابل توجه در این نیمه دو فرصت 100درصد گلزنی الهلال بود. این تیم توسط الشهرانی و بوناتینی روی ضعف و تزلزل مدافعان میانی الریان صاحب فرصت شدند که این توپ‌ها به راحتی آب خوردن برای تیم سعودی از دست رفتند. نکته قابل توجه اینکه برانکو هر اندازه که باید مراقب مثلث هجومی الریان باشد، می‌تواند روی تزلزل خط دفاعی الریان حساب باز کرده و توسط بازیکنان سرعتی مثل طارمی و امیری صاحب فرصت‌های ایده‌آلی شود.

گل الریان در دقیقه 79 با تأثیرگذاری سوریا، پاس گل گارسیا و فرصت طلبی تاباتا و سرزنی این بازیکن به ثمر رسید.

تاباتا در این نیمه روی ضربات کاشته نیز چندین بار خطرناک ظاهر شد.

در نهایت الهلال در دقیقه 94 روی شلوغی خط حمله الریان صاحب پنالتی شده و توسط شلهوب به گل رسید تا این دیدار را با 3 امتیاز به پایان برساند.

گزارش فارس از انتخاب عجیب عمان برای میزبانی تیم‌های ایرانی

مسقطی تلخ مسقط!/بی‌پولی، کج سلیقگی، بی‌تدبیری کدامیک به کمک سعودی‌ها آمد؟!

خبرگزاری فارس: مسقطی تلخ مسقط!/بی‌پولی، کج سلیقگی، بی‌تدبیری کدامیک به کمک سعودی‌ها آمد؟!

به نظر می‌رسد کشور عمان با حواشی زیادی که به وجود آورده، انتخاب اشتباهی برای میزبانی از باشگاه‌های ایرانی از سعودی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال استقلال تهران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا(دوشنبه) در مسقط میزبان التعاون عربستان بود. بر همین اساس سازمان لیگ برتر فوتبال عمان با انتشار تصویری از رسیدن کاروان التعاون به تبلیغ نماینده عربستان پرداخت و هواداران عمانی را به حضور در ورزشگاه تشویق کرد و نوشت: به باشگاه التعاون عربستان برای آمدن به کشور عمان خوش آمد می‎‌گوییم و برای التعاون در دیدار فردا مقابل استقلال آرزوی موفقیت می‌کنیم. از تمام هواداران عمانی درخواست می‌کنیم تا برای حمایت التعاون به ورزشگاه بیایند.

از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها نیز در دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هفته گذشته در مسقط میزبان الهلال عربستان بود و جالب اینکه مشابه همین اقدام نیز هفته گذشته صورت گرفته و شبکه ورزش عمان به تبلیغ الهلال پرداخته و با انتشار تصویری از الهلال به تشویق هواداران عمانی پرداخته که در این دیدار مقابل پرسپولیس به ورزشگاه سلطان قابوس بیایند.

مشت نمونه خروار است و چه بسا اگر در فضای مجازی و در لابلای سایت‌‌های معتبر خبری جست و جویی انجام دهیم از این دست اخبار زیاد به چشم می‌خورد؛ اخباری مثل:

خط و نشان رئیس کانون هواداران الهلال در عمان برای پرسپولیس و ایرانی‌ها

تشکیل کمپین حمایت از الهلال در عمان

هواداران عمانی تمام سکوها را مقابل پرسپولیس پرمی‌کنند/محبوبیت الهلال در عمان غیرقابل توصیف است

میزبانی حیرت‌انگیز عمانی‌ها از ذوب آهن؛ تبلیغ بازیکن الاهلی!

و بسیاری اخبار دیگر از این دست که حکایت از محبوبیت عربستانی‌ها در عمان دارد، فراوان است و عجیب اینکه چرا کشوری به  عنوان میزبان کشورهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده است که تا این اندازه محبوب تیم‌های عربستانی است.

نکته قابل توجه اینکه عمان برای دومین سال پیاپی به عنوان میزبان تیم‌های ایرانی انتخاب شد اما از آنجایی که سال گذشته سرخابی‌ها در آسیا حضور نداشتند، این موضوع کمتر به چشم آمده و نمود کمتری پیدا کرد. امسال اما با بازگشت تیم‌های پرطرفدار ایرانی به لیگ قهرمانان به واقع مشخص شد که انتخاب کشوری که سازمان لیگ فدراسیون فوتبالش به جای میزبان از تیم مهمان استقبال کرده و از هواداران عمانی می‌خواهد تا حریف عربستانی را تشویق کنند؛ تا چه اندازه اشتباه و پرحرف و حدیث بوده است.

 

*قصه از کجا شروع شد؟

بعد از اینکه به خاطر مسائل سیاسی رخ داده در بین دو کشور ایران و عربستان، تیم‌های سعودی به دلایل واهی و بهانه کردن ناامنی از سفر به ایران سر باز زدند، مناقشه جدیدی بین فدراسیون دو کشور شکل گرفته تا جایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به برگزاری دیدار تیم‌های دو کشور در کشور ثالث داد.

در همین راستا دفاعیات مسئولان فدراسیون فوتبال ایران برای مسندنشینان آسیایی راه به جایی نبرده و زور و پول سعودی‌ها به تصمیمات غیرفوتبالی مدیران ارشد AFC چربید و مقرر شد تا نمایندگان باشگاهی دو کشور در کشوری ثالث به مصاف یکدیگر بروند.

بر همین اساس رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌‌ها برای پیدا کردن کشور ثالث آغاز شده و برخی از انتخاب کشورهای آسیای میانه خبر دادند و عده دیگری نیز از حضور تیم‌های ایرانی در شرق آسیا پرده برداشتند؛ این در حالی بود که فدراسیون فوتبال به واسطه روابط سیاسی مطلوب بین دو کشور ایران و عمان در حال انتخاب این کشور برای میزبانی از تیم‌های ایرانی بود که در نهایت نیز این اتفاق افتاد.

نکته قابل توجه در این زمینه همانطور که در بالا آورده شد، این بود که این انتخاب سال گذشته خیلی مصائب و مشکلات را نشان نداد اما با بازگشت استقلال و پرسپولیس به آسیا، تازه مشخص شد تیم‌های عربستانی تا چه اندازه در عمان محبوبیت دارند تا جایی که الهلال عربستان برای بازی برگشت خود مقابل پرسپولیس نیز همین کشور را انتخاب کرده است!

**پای مالزی و ازبکستان و حتی استرالیا هم در میان بود

نکته اصلی ماجرا اما آنجایی بود که تیم‌های ایرانی از هیچ لحاظ به هیچ وجه مشتاق حضور در عمان نبودند و کشورهایی مانند ازبکستان، تاجیکستان، مالزی و حتی تیمی مثل ذوب‌آهن کشوری مثل استرالیا را برای میزبانی از تیم‌های عربستانی انتخاب کردند اما فدراسیون فوتبال کار خود را کرده بود و بدون توجه به علاقمندی باشگاه‌ها، به نوعی یک میزبان اجباری را به آنها تحمیل کرد تا جایی که امروز در بازی پرسپولیس و الهلال در حالی که تیم ایرانی عملاً میزبان است، اما 5 برابر هواداران ایرانی، تماشاگر به ورزشگاه رفته و حریف سرخ‌پوشان را تشویق می‌کنند، تو گویی که تیم ریشه‌دار و پرنفوذ عربی در شهر خودش از پرسپولیس میزبانی می‌کند.

این در حالی است که اگر با یک دیپلماسی مناسبی ورزشی، نه سیاسی، کشوری مانند مالزی برای تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس انتخاب می‌شد، مطمئنا این تیم‌ها در فضایی مناسب‌تر و در حضور خیل عظیم هواداران ایرانی به میزبانی می‌پرداختند، درست مثل انتخاب مالزی توسط سوریه به عنوان میزبان دیدار با ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه که این موضوع در نهایت از لحاظ جو هوادارای به سود تیم ملی ایران تمام شد.

از سوی دیگر اگر کشورهای آسیای میانه انتخاب می‌شدند این موضوع از لحاظ آب و هوایی صد در صد به ضرر سعودی‌ها بود و باشگاه‌های ایرانی از این موضوع حسابی بهره‌مند می‌شدند اما حالا هم جو فوتبالی را باخته‌ایم و هم درآمد ناشی از بلیت‌فروشی‌ که ماجراهای زیادی را به خود اختصاص داده و دست آخر هم مشخص نشد سود اصلی به جیب چه کسی رفته است!

نکته جالب اینکه یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که حضور در عمان برای تیم‌های ایرانی بین 30 تا 40 هزار دلار خرج دارد اما ذوبی‌ها برای همین سفر اخیر خود به این کشور حدود چهارصد میلیون تومان هزینه کرده‌اند تا در نهایت مشخص شود یا باطری ماشین حساب مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال تمام شده یا چرتکه‌هایشان مورد دار است.

**عمان پرماجرا و پرهزینه!

برای رقابت‌های امسال نیز 4 باشگاه ایرانی نماینده ایران یعنی استقلال خوزستان، استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن تصمیم گرفتند که مسقط عمان را به عنوان میزبان دیدارهای خود با حریفان سعودی انتخاب کردند و این در حالی بود که تیم‌های سعودی در این کشور عربی هواداران بسیار زیادی دارند.

در همین زمینه حتی سایت عربی کوره از دلیل این انتخاب نمایندگان ایران خبر داد و این گونه نوشت که هر 4 باشگاه ایرانی مسقط را انتخاب کرد‌ه‌اند چون می‌خواهند از این طریق درآمدزایی کنند! آنها بلیط این دیدار را به 50 ریال سعودی افزایش داده‌اند چرا که می دانند هواداران تیم‌های عربستانی در مسقط زیاد است و آنها بیشتر بلیط های این دیدار را خریداری می‌کنند و ورزشگاه را پر می‌کنند.

در نهایت با نزدیک شدن به زمان برگزاری دیدار سرخابی‌ها مقابل حریفان سعودی مشخص شد که دو تیم از این لحاظ نیز بهره‌ای نبرده و بلیت دیدارهای استقلال 2 ریال و پرسپولیس 5 ریال به فروش رفت.

**حرف آخر

در نهایت اینکه ای کاش انتخاب بهتری برای میزبانی تیم‌های ایرانی در سعودی‌ها صورت می‌گرفت تا امروز شاهد این همه حاشیه و حسرت نباشیم. تیم‌های ایرانی امسال باید در امتیازگیری خوب عمل کنند تا سهمیه‌مان در لیگ قهرمانان آسیا کسر نشود و الحق تا اینجا نتایج بد نبوده است، اما کاش شرایطی به وجود می‌آمد که در فضایی مطلوب تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا با قدرت تمام فقط به مسائل فنی تمرکز کرده و موفقیت درو کنند.

تیم داوری فینال المپیک 2016 به مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک دعوت شد

خبرگزاری فارس: تیم داوری فینال المپیک 2016 به مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک دعوت شد

از داور و کمک‌داوران المپیکی فوتبال کشورمان که در المپیک 2016 عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند و فینال مسابقات فوتبال را قضاوت کردند دعوت به عمل آمد تا در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیکی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار وزشی خبرگزاری فارس، در حالی که قرار است روز شنبه از مدال‌آوران المپیکی تجلیل صورت بگیرد، اما در اقدامی عجیب از علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان که به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری قضاوت فینال فوتبال المپیک 2016 را برعهده داشتند دعوت صورت نگرفت تا در این مراسم شرکت کنند.

در همین رابطه امروز در خبرگزاری فارس، مطلبی به رسم یادآوری به مسئولان و مدیران ورزشی نوشتیم و در آن متذکر شدیم که اقدام تیم داوری کشورمان در المپیک و موفقیتی که کسب کردند دست‌کمی از مدال‌آوران ورزشی در این رقابتها ندارد و خواستار این شدیم که از داوران مطرح کشورمان هم برای تجلیل به این مراسم دعوت به عمل بیاید.

خوشبختانه با تصمیم مسئولان ورزشی، از فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان کمک‌داوران بین‌المللی کشورمان که عملکرد چشمگیری در المپیک داشتند، دعوت به عمل آمد تا آنها هم در این مراسم شرکت کنن

جهنم غدیر برای شاگردان عطایی/ صعود تیم شهرداری ارومیه به مرحله نیمه نهایی

جهنم غدیر برای شاگردان عطایی/ صعود تیم شهرداری ارومیه به مرحله نیمه نهایی

جهنم غدیر برای شاگردان عطایی/ صعود تیم شهرداری ارومیه به مرحله نیمه نهایی

در دیدار سوم و نهایی از مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال مردان کشور /جام شهدای منا/ شاگردان بهروز عطایی در تیم کاله مازندران مغلوب شهرداری ارومیه شدند.

در این دیدار که در سالن 6 هزار نفری غدیر /دورنالاریواسی/ ارومیه برگزار شد، تیم شهرداری ارومیه با نتیجه 3 بر 2 تیم کاله مازندران را مغلوب کرد.
در ست اول این دیدار شاگردان عطایی بازی را به صورت طوفانی شروع کردند و این ست را با نتیجه 25 بر 22 از آن خود کردند؛ ست دوم در حالی آغاز شد که بازیکنان هر 2 تیم با اقتدار وارد زمین شدند ولی در نهایت این تیم کاله آمل بود که ست دوم را نیز با نتیجه 25 بر 23 به نفع خود به پایان رساند.
ست سوم با تشویق‌های پی ‌در پی هواداران، سالن غدیر را به جهنمی برای تیم کاله مازندران تبدیل کرد و در نهایت این تیم شهرداری ارومیه بود که با نتیجه 25 بر 19 این ست را پشت سر گذاشت.
ست چهارم نیز با نتیجه 25 بر 23 به نفع تیم شهردای ارومیه به پایان رسید و نتیجه نهایی این دیدار به ست پنجم کشیده شد.
در ست پنجم شاگردان برقی با بازی جذاب خودشان توانستند با نتیجه 15 بر 10 به پیروزی برسند و در نهایت این تیم شهرداری ارومیه بود که به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.
تیم والیبال شهرداری ارومیه در اولین دیدار از مرحله پلی آف رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور مقابل کاله آمل به پیروزی رسید ولی در دومین دیدار خود که در خانه حریف ترتیب یافته بود، بازی را به تیم کاله واگذار کرد تا تکلیف تیم راه‌یافته به مرحله بعد در بازی سوم/ امروز/ مشخص شود.

هر 2 تیم امروز یکشنبه در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه جدال تنگاتنگی را در مقابل هم به نمایش گذاشتند و این تیم شهرداری بود که توانست به جمع 4تیم برتر راه پیدا کند

پایان خوش مارتن والیبال با پرواز دورناهای آذربایجان غربی/ شهرداری ارومیه از کاله به پیکان رسید

پایان خوش مارتن والیبال با پرواز دورناهای آذربایجان غربی/ شهرداری ارومیه از کاله به پیکان رسید

پایان خوش مارتن والیبال با پرواز دورناهای آذربایجان غربی/ شهرداری ارومیه از کاله به پیکان رسید

مارتن والیبال مرحله پلی آف بین دو تیم شهرداری ارومیه و کاله آمل پس از 5 گیم زیبا و دیدنی در نهایت به کام هواداران ارومیه ای شیرین شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های مردان ایران، جام «شهدای منا» روز یکشنبه اول اسفندماه پیگیری شد و در یکی از حساس ترین این دیدارها، تیم والیبال شهرداری ارومیه به رغم شکست در ست های اول و دوم، کاله مازندران را سه بر دو از پیش رو برداشت تا به همراه بیش از شش هزار علاقمند به والیبال جشن صعود بگیرد.
شاگردان «عباس برقی» سرمربی تیم شهرداری ارومیه در ست های اول و دوم 25 بر 22 و 25 بر 23 به پیروزی رسیدند، اما در ست های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 23 و 15 بر 10 مغلوب میزبان خود شدند تا در مجموع با کسب دومین برد مرحله نخست پلی آف، مجوز حضور در جمع چهار تیم برتر مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال را به دست آورند.
«بهروز جعفری« و «میثم پارسه» داوران اول و دوم این مسابقه بودند و حسین پورکاشیان و یونس حسن زاده نیز به عنوان ناظران فدراسیون والیبال بر این دیدار حساس نظارت داشتند.
مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه هفته جاری پیگیری می شود و تیم پیکان تهران در خانه والیبال تهران از شهرداری ارومیه پذیرایی خواهد کرد.

با امضاء تفاهم نامه بین فدراسیون پزشکی و وزارت بهداشت؛

ورزشکاران سراسر کشور تحت واکسیناسیون هپاتیت قرار می گیرند

ورزشکاران سراسر کشور تحت واکسیناسیون هپاتیت قرار می گیرند

فدراسیون پزشکی ورزشی  و مرکز مدیرت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی  ایران، به دنبال برگزاری چند جلسه کارشناسی پیرامون همکاری های دو طرف صبح امروز دکتر غلامرضا نوروزی و دکتر محمد بنی جمالی رئیس و دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی  در دفتر دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حضور یافتند و پس از بحث و تبادل نظر نهایی، تفاهم نامه همکاری بین دو طرف امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه فدراسیون پزشکی ورزشی  از طریق هیات های پزشکی ورزشی  سراسر کشور، تمامی ورزشکاران را به طور رایگان تحت واکسیناسیون هپاتیت قرار می دهد. این موضوع قرار است از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شود تا دانشگاه های همکاری لازم را با هیات های پزشکی ورزشی  داشته باشند و این مهم به طور دقیق و کامل عملیاتی شود.

فدراسیون جهانی مدال های کمانداران ایران در جام جهانی لاس وگاس را تایید کرد

فدراسیون جهانی مدال های کمانداران ایران در جام جهانی لاس وگاس را تایید کرد

فدراسیون جهانی تیراندازی  با کمان در پاسخ به درخواست فدراسیون ایران ، مدال های کمانداران کشورمان در مسابقات جام جهانی لاس وگاس را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از فدراسیون تیراندازی  با کمان؛ تام دیلن، دبیر کل و مدیر اجرایی فدراسیون جهانی تیراندازی  با کمان در پاسخ به نامه رئیس فدراسیون ایران ، مدال های کمانداران ایران در مسابقات جهانی لاس وگاس آمریکا را تایید کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:
از طرف فدراسیون جهانی
به رییس فدراسیون تیراندازی  با کمان ایران
ریاست محترم، طبق درخواست شما بدینوسیله تأیید می کنم که "لاس وگاس شوت" همان مرحله چهارم جام جهانی داخل سالن است و همچنین به عنوان میزبانی فینال انجام می گردد. در قوانین جام جهانی داخل سالن به طور صریح بیان شده است که "وگاس شوت" به معنی تورنمنت تیراندازی  با کمان سالیانه سنتی لاس وگاس و همچنین نمایش تجاری می باشد که از تاریخ 22 لغایت 24 بهمن 95 برگزار شد. دو روز اول مسابقات به عنوان مرحله چهارم مسابقات داخل سالن می باشد.
تمام ورزشکاران ایران در دو راند اول جام جهانی داخل سالن شرکت نموده و نتایج خوبی را به دست آوردند که شامل چند مدال بوده و این کاملاً صحیح می باشد که بگویم آنها در مرحله (چهارم) جام جهانی شرکت کردند. هر برگزار کننده جام جهانی می تواند تصمیم بگیرد که آنها فقط جوانان یا بزرگسالان داشته باشد و ما به خوبی شاهد هستیم مرحله های بیشتر و فراوانی برای جوانان برگزار می شود.
ما در خدمت شما هستیم برای اطلاعات بیشتر

در پی میزبانی شایسته از جام جهانی کشتی آزاد صورت گرفت

تقدیر وزیر ورزش  و جوانان از استاندار کرمانشاه

تقدیر وزیر ورزش و جوانان از استاندار کرمانشاه

وزیر ورزش  و جوانان در نامه ای از استاندار کرمانشاه به منظور میزبانی شایسته از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش  و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در نامه ای خطاب به دکتر رازانی، استاندار کرمانشاه، میزبانی شایسته مسابقات جام جهانی کشتی آزاد را مورد تقدیر قرار داد. متن این نامه به شرح زیر است:
میزبانی شایسته مسابقات جام جهانی کشتی آزاد همراه با مهمان نوازی گرم و صمیمانه مردم فهیم و ورزش  دوست استان کرمانشاه، خاطره خوشی را برای قهرمانان خارجی شرکت کننده در این رقابت ها و همه علاقه مندان و دوستداران ورزش  کشتی به یادگار گذاشته است.
بدینوسیله ضمن قدردانی و سپاس دوباره از زحمات جنابعالی و سایر مسئولان محترم آن استان که با تامین بهترین شرایط و امکانات، فرصت مغتنمی را در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کردند، امیدوارم در آینده باز هم در ورزش  کشور شاهد برگزاری این گونه رویدادهای بزرگ و معتبر همراه با موفقیت روز افزون برای قهرمانان سربلند ایران و شادی و نشاط مردم ورزش  دوست کشورمان باشیم.

می‌خواهیم نشان دهیم که قوی‌ترین تیم در جهان هستیم

سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه: بهترین تیم جهان را به ایران می‌بریم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه: بهترین تیم جهان را به ایران می‌بریم

سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه گفت: بهترین تیم جهان را به ایران می‌بریم و هدفمان تنها کسب عنوان قهرمانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، گوگی کوگیاشویلی، سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه درباره ترکیب این تیم برای حضور در جام جهانی گفت: بهترین تیم جهان را به ایران می‌بریم و هدفمان تنها کسب عنوان قهرمانی است. کاری به ترکیب سایر تیم‌ها نداریم چون اساسی‌ترین مسابقه ما دیدار با ایران است.

دارنده مدال برنز المپیک افزود: البته هنوز قرعه کشی انجام نشده و معلوم نیست که گروه‌بندی به چه نحو باشد، اما مطمئن هستم ایرانی‌ها نیز بدنبال کسب عنوان قهرمانی هستند. اگر ایران میزبان نبود، ما با ترکیب اول خود در جام جهانی شرکت نمی‌کردیم، اما می‌دانیم که این رقابت در ایران است و مصمم به قهرمانی در آنجا هستیم.

دارنده 5 مدال طلای جهان گفت: می‌خواهیم نشان دهیم که قوی‌ترین تیم در جهان هستیم البته ایرانی‌ها نیز با طرفداران خود مقابل ما می‌ایستند و فقط برای مدال طلا مبارزه می‌کنند. اردوی ما برای حضور در جام جهانی از 10 اسفند ماه در مسکو آغاز می‌شود و 23 اسفند برای حضور در جام جهانی عازم ایران می‌شویم.

انتهای پیام/س

پس از نایب قهرمانی در جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه

روایت نیویورک تایمز از گشت و گذار کشتی‌گیران آمریکایی‌ها در ایران؛ بهتر از المپیک ریو!

خبرگزاری فارس: روایت نیویورک تایمز از گشت و گذار کشتی‌گیران آمریکایی‌ها در ایران؛ بهتر از المپیک ریو!

زمانی که تیم کشتی آمریکا ساعت ۳ صبح شنبه وارد هتل فرودگاه تهران شد، کارمندان و اعضا پیتزا سفارش دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون کشتی، نیویورک‌تایمز نوشت: ریچ بندر، مدیر اجرایی تیم آمریکا گفت: «ما همه در لابی مشغول خوردن بودیم.» کشتی‌گیران آمریکا سپس به کرمانشاه رفتند؛ جایی که در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد مغلوب ایران شدند.

اما سؤال اصلی این است که در دوره تنش‌های روزافزون میان دو کشور، چطور از ورزشکاران آمریکا استقبال شد و آن‌ها در مورد ایران چطور فکر می‌کردند؟

کایل اسنایدر، برنده مدال طلای المپیک گفت زمانی که به مادرش گفته که به ایران سفر می‌کند، او کمی نگران شده است. اما او گفت که تیم آمریکا تنها با رفتاری دوستانه مورد استقبال قرار گرفت.

اسنایدر گفت: «آن‌ها در فرودگاه به ما گل رز دادند، ساک‌هایمان را آوردند، همه می‌خواستند با ما سلفی بگیرند. این بهترین دوره مسابقاتی بود که تاکنون شرکت کرده بودم، حتی از المپیک ریو هم بهتر بود.»

تیم کشتی آمریکا در ادامه روز شنبه به گشت‌وگذار در شهر پرداختند، به برج میلاد رفتند و ایرانی‌هایی که هیجان‌زده شده بودند با آن‌ها عکس گرفتند.

جردن باروز، قهرمان المپیک گفت که طرفدارانش در تهران بیش از هر شهر دیگری در جهان است.

برای مدتی به نظر می‌رسید که کشتی‌گیران آمریکایی مجبور خواهند بود که در خانه بمانند. پس‌ازآنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ایران جزو فهرست ممنوعیت سفر است، این کشور تصمیم گرفت در اقدامی تلافی‌جویانه مانع از ورود تیم کشتی آمریکا شود. اما مقامات ایرانی پس از اعتراضات گسترده در آمریکا علیه این دستور ترامپ تصمیم خود را تغییر دادند.

باروز گفت زمانی که از مسئله ممنوعیت سفر مطلع شد واقعاً ناامید شده بود. وی تصریح کرد: «من لزوماً با تمام تصمیمات دولتم موافق نیستم و در مورد این تصمیم نیز مسلماً مخالف بودم.»

وی در ادامه افزود: «من هرگز مورد حمله تروریستی قرار نگرفته‌ام اما در ایران هیچ رفتار نامناسبی علیه خود احساس نکردم.»

در طول مسابقات تیم آمریکا با رقبای آذربایجانی، روسی و گرجستانی، تماشاگران کشتی‌گیران ایالات‌متحده را تشویق می‌کردند. بیل زادیک، سرمربی تیم آمریکا در مورد باروز گفت: «تماشاگران بی‌وقفه فریاد می‌زدند جردن، جردن. جردن در مسابقات قبلی برخی از قهرمانان آن‌ها را در مسابقات مهم شکست داده بود و آن‌ها او را تحسین می‌کنند.»

بندر در چهار سفر تیم آمریکا به ایران آن‌ها را همراهی کرده است. او گفت: «تا جایی که به یاد دارم ما هرگز مشکلی نداشته‌ایم.»

کشتی‌گیران آمریکا پس از انقلاب 1979 تا سال 1998 هیچ سفری به ایران نداشتند اما ازآن‌پس، بیش از 10 بار به ایران آمده‌اند.

بندر گفت که کشتی می‌تواند یک ورزش بسیار احساسی باشد اما ورزشکاران می‌دانند که به چشم سفرای کشورشان به آن‌ها نگاه می‌شود. بندر تصریح کرد: «کشتی یک ورزش بسیار رقابتی و تک‌به‌تک است. بعضی مواقع انگشت یکی به چشم دیگری می‌خورد. ممکن است مردم عصبانی شوند. بنابراین باید تأکید کنم که حفظ موقعیت و دست دادن با رقیب از اهمیت مضاعفی برخوردار است. خوشبختانه، همه بچه‌ها می‌دانند که داخل و خارج از تشک کشتی، نمایندگان آمریکا هستند.»

در پایتخت نیز درست مانند کرمانشاه، ایرانیان تنها با لبخند بود که از آن‌ها استقبال می‌کردند. یکی از اعضای تیم گفت باور اینکه ایران ضد آمریکا باشد، بسیار دشوار است.

بندر می‌خواست بداند: «آیا واقعیت دارد که دیواری در مرکز این شهر با شعار «مرگ بر آمریکا» روی آن وجود دارد؟ چراکه من اصلاً چنین چیزی حس نکردم.»

چرا برای برگزاری جام در استانی که مردمش برای نفس کشیدن مشکل دارند، باید ۲ میلیارد هزینه کنیم؟

عطار اشرفی: هیچکس جرات برکناری من را ندارد/ تا وقتی مرادی هست پایم را به فدراسیون نخواهم گذاشت

خبرگزاری فارس: عطار اشرفی: هیچکس جرات برکناری من را ندارد/ تا وقتی مرادی هست پایم را به فدراسیون نخواهم گذاشت

عضو پیشین شورای عالی فنی وزنه‌برداری گفت: تا زمانی که مرادی در فدراسیون حضور دارد، نه‌تنها در جلسات شورا شرکت نخواهم کرد، بلکه پایم را هم به فدراسیون نخواهم گذاشت.

مهدی عطار اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با انتقاد از فضای موجود در فدراسیون وزنه‌برداری و تصمیمات یک‌نفره گفت: با توجه به وضع موجود دیگر علاقه‌ای به شرکت در جلسات شورا ندارم؛ استعفا نکرده‌ام و هیچ کس جرأت برکناری من را ندارد، اما وقتی فضا با مرام من سازگار نیست، علاقه‌ای به شرکت در جلسات ندارم.

وی ادامه داد: فضای شورا تک‌بعدی است و تنها یک نفر تصمیم می‌گیرد. اعضای شورای فنی همه کارمندان فدراسیون هستند، در حالی که نباید این‌طور باشد و اعضا باید قدرت انتقاد داشته باشند. چنین شورایی هیچ‌وقت نمی‌تواند تصمیم‌ساز و قانون‌گذار باشد. یک ماه است که به رئیس فدراسیون پیام داده‌ام، اما جوابی به من نداده است.

عطار اشرفی با بیان اینکه من دیگر عضو سابق شورای فنی هستم، گفت: تا زمانی که علی مرادی در مسند ریاست فدراسیون وزنه‌برداری حضور دارد، من و همکارانِ پیشکسوتم به فدراسیون پا نخواهیم گذاشت، چون او همه ما را فریب داد. ما به دنبال منافع خودمان نبودیم؛ نه پول می‌خواستیم و نه پُست، اما بی‌احترامی هم نخواستیم! وقتی به همکاران و هم‌دوره‌ای‌های من بی‌احترامی می‌شود، جای من در این فدراسیون نیست، البته جای او هم نیست و مسئولان ورزش باید در این خصوص تصمیم‌گیرنده باشند.

عضو پیشین شورای عالی فنی وزنه‌برداری تصریح کرد: اخیراً هم مرادی با پول بیت‌المال به کشورهای مختلف سفر کرده تا صاحب پست و مقام بین‌المللی شود. این سفرها هزینه‌های سنگینی در بر داشته است، برای پست و مقامی که به درد ما نمی‌خورد، کما اینکه در گذشته هم این‌طور بوده است.

عطار اشرفی با انتقاد از هزینه 2 میلیاردی برای برگزاری جام فجر گفت: سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه برگزاری جام فجر شد و امسال هم درخواستی 2 میلیارد تومانی داشته‌اند. درست است که نام این جام (فجر) برای ما مقدس است و اهمیت دارد، اما چرا باید 2 میلیارد تومان برای برگزاری یک جام در استانی که مردمش برای نفس کشیدن مشکل دارند، هزینه کنیم؟

عضو پیشین شورای عالی فنی وزنه‌برداری گفت: بنا بر فرموده رهبری امسال، سالِ اقتصاد مقاومتی است و نباید شاهد صرف چنین هزینه‌های بی‌ثمری باشیم. معلوم نیست خروجی این مسابقات چیست و چرا باید چنین هزینه سنگینی در استانی که مردمش زندگی‌شان به‌سختی می‌گذرد، شود؟

عطار اشرفی خاطرنشان کرد: قرار است نفراتی به مسابقات پیشکسوتان که البته به‌صورت جشنواره برگزار می‌شود، اعزام شوند که هزینه‌ها را خودشان پرداخت می‌کنند، اما وزنه‌برداران میانسال ما برای کسب مدال در مسابقاتی که اهمیت چندانی هم ندارد، مبادرت به استفاده از داروهایی می‌کنند که مضرات بسیاری برای آنها در این سن دارد. از طرفی نفراتی هستند که سال‌هاست هر ساله اعزام می‌شوند، درست است که با هزینه خودشان اعزام می‌شود، اما چرا نباید فرصت به بقیه هم برسد؟

انتهای پیام/س

حضور آمریکا با شرایط خاص باعث شد نگاه‌ها بالاتر از حوزه ورزش، به مسابقات جلب شود

خادم: هم اخلاق را در حوزه بین‌الملل بُردیم و هم جام‌جهانی را در کشتی/یزدانی به این شکست نیاز داشت

خبرگزاری فارس: خادم: هم اخلاق را در حوزه بین‌الملل بُردیم و هم جام‌جهانی را در کشتی/یزدانی به این شکست نیاز داشت

رئیس فدراسیون کشتی گفت: با برگزاری جام‌جهانی کشتی و حضور تیم آمریکا هم اخلاق را در حوزه بین‌الملل بردیم و هم جام قهرمانی را در حوزه کشتی.

؛ رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی در شرایطی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با حضور 8 تیم برتر جهان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد که تصمیمات خلق‌الساعه رئیس جمهور جدید آمریکا نزدیک بود کار را به جایی بکشاند که حضور تیم این کشور بدلیل تصمیمات نابخردانه ترامپ در این مسابقات منتفی شود، اما در نهایت، زمینه حضور این کشور در این مسابقات فراهم شد.

* خوشحالم با لطف خدا شرمنده مردم نشدیم

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که نه تنها به عنوان مسئول اصلی برگزاری جام جهانی مسئولیت سنگینی بر عهده داشت، بلکه حتی گهگاهی توصیه‌هایی هم در امور فنی می‌کرد درخصوص برگزاری این رقابت‌ها در کرمانشاه گفت: واقعا مسابقات سنگینی بود. با توجه به میزبانی خوب کرمانشاه و حضور پرشور مردم شاهد فضای متفاوتی بودیم. انتظارات مردم این فضا را مضاعف کرده بود و خوشحالم که پاسخ خوبی به حمایت‌های مردم دادیم تا شرمنده آنها نشویم.

وی ادامه داد: تیم ایران به هر صورت با شرایط متفاوتی به مسابقات آمد و ممنون خدا هستیم که قهرمانان تیم‌ملی توانستند توقع مردم را با مبارزات جوانمردانه و قهرمانی به خوبی پاسخگو باشند. با وجود اینکه 3 سال قبل مسابقات در آمریکا برگزار شده بود، اما در کرمانشاه با حضور پرشور مردم شاهد فضایی متفاوت بودیم. انتظار از تیم ایران هم در کنار حمایت صمیمانه مردم، این تفاوت فضا را مضاعف کرده بود.

* رحیمی و قاسمی کارشان را به نحو احسن، انجام دادند

رئیس فدراسیون کشتی درباره نتایج بدست آمده تصریح کرد: نتایج هم نسبتاً رضایتبخش بود؛ در فینال شاهد رقابت سنگینی بودیم. در اوزان 61، 65 و 70کیلوگرم کشتی‌گیران ما به خوبی برنامه‌های کادر فنی را پیاده کردند در حالی که آمریکایی‌ها در این 3 وزن پیروزی را به حساب خود نوشته بودند. رحیمی و قاسمی به عنوان بزرگان تیم در آغاز و پایان مثل همیشه کاری را که باید انجام می‌دادند را به نحو احسن انجام داده‌اند.

* حضور خاص آمریکا باعث شد نگاه‌ها بالاتر از حوزه ورزش، به مسابقات جلب شود

وی درباره مصاحبه منتشر شده از قول او در شبکه خبری CNN آمریکا مبنی بر اینکه اگر آمریکا در جام جهانی حضور پیدا نمی‌کرد، جام جهانی واقعی نبود، گفت: نه تنها آمریکا، بلکه هرکدام از تیم‌های ایران، روسیه، آذربایجان و حتی گرجستان نیز در این رقابت‌ها نبودند از جذابیت مسابقات کم می‌شد و تأثیری جدی بر کیفیت مسابقات می‌گذاشت. آمریکا هم با شرایط خاص به ایران آمد و همین موضوع باعث شد نگاه‌ها بالاتر از حوزه ورزش، به این مسابقات جلب شود.

* یزدانی به این شکست در مسیر کسب افتخاراتش نیاز داشت

رسول خادم درباره شکست حسن یزدانی در این فینال جام جهانی مقابل حریف آمریکایی گفت: شرایط یزدانی به دلیل سرماخوردگی سنگین هفته گذشته و مصرف آنتی‌بیوتیک متفاوت بود و فرصت ریکاوری را به طور کامل نداشت. البته این موضوع در مسابقات اول و دوم به نشان نداد و به چشم نیامد، اما در دیدار مقابل حریف آمریکایی بدنش خالی شد. یزدانی پس از المپیک کارش را بدون حاشیه دنبال کرد و این اتفاقات صرفاً تجربیاتی است که او گاهی در ادامه مسیر کسب افتخارات خودش نیاز دارد کسب کند، اما مهم این است که هم اخلاق را در حوزه بین‌الملل و هم جام قهرمانی را در حوزه کشتی بُردیم.

رئیس فدراسیون کشتی درباره برگزاری جام‌جهانی کشتی فرنگی در آبادان گفت: برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم، آبادان هم با مردم صمیمی و صمیمیتی که دارند، میزبانی خوبی از 8 کشور برتر جهان خواهند د

درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 13140344
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7



Alternative content