کاتاروی تیم ملی کاراته بانوان گفت: با کسب مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی توقع‌ها از مدال‌آوران بالا
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
مصری‌ها روز دوم بهانه‌تراشی کردند
افسانه: با کسب مدال در اندونزی انتظار از ما بیشتر شده/ سطح فنی مسابقات بالاتر از تصورم بود

کاتاروی تیم ملی کاراته بانوان گفت: با کسب مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی توقع‌ها از مدال‌آوران بالا رفته، اما شرایط نباید طوری باشد که از لحاظ روحی و روانی ملی‌پوشان بهم بریزند.

خبرگزاری فارس: افسانه: با کسب مدال در اندونزی انتظار از ما بیشتر شده/ سطح فنی مسابقات بالاتر از تصورم بود

، تیم ملی مردان و بانوان کاراته ایران در حالی در سومین دوره از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور پیدا کرد که در پایان با کسب 3 مدال طلا، 6 نقره و 2 برنز به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. مهسا افسانه کاتاروی تیم ملی کاراته بانوان ایران با شکست حریفان خود نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کرد.

مهسا افسانه در مورد شرایط مسابقات اظهار داشت: روز اول مسابقات کاتای انفرادی برگزار شد که در دور اول نماینده مصر را که عنوان برنز مسابقات جهانی جوانان و امیدها و مدال مسابقات کاراته‌وان سال 2013 را در کارنامه داشت را شکست دادم. دور دوم نماینده مالزی را که اتفاقا حریف آسیایی من در مسابقات قهرمانی آسیا است را شکست دادم. دور سوم نماینده الجزایر و در فینال نیز نماینده ترکیه را با نتیجه 4 بر یک شکست دادم.

وی افزود: مسابقات کاتای تیمی روز دوم آغاز شد که خوشبختانه توانستیم نماینده ترکیه را 5 بر صفر شکست دهیم و در دور دوم تیم عراق حضور پیدا نکرد و به همین دلیل ما به عنوان برنده معرفی شدیم. دور بعدی نماینده مصر را شکست دادیم که در مسابقات جهانی عنوان سومی را کسب کرده بود، اما متاسفانه آنها به پوشش بانوان ایراد گرفتند و شکایت کردند که مورد موافقت داوران قرار گرفت و تیم ما بازنده اعلام شد. اگر ما می‌توانستیم با الجزایر مبارزه کنیم قطعا با توجه به قدرت و تکنیکی که کاتاروهای ایرانی  داشتند آنها را 5 بر صفر شکست می‌دادیم.

افسانه در ادامه خاطرنشان کرد: اولین دوره حضور بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات رسمی بود و من با توجه به اینکه در مسابقات آسیایی و کاراته‌وان زیادی شرکت کرده‌ام، تصورم از سطح فنی مسابقات کشورهای اسلامی این بود که یک رقابت ساده و آسان قرار است برگزار شود، اما وقتی مسابقات آغاز شد دیدم که سطح فنی مسابقات واقعا بالاتر از آن چیزی است که تصور می‌کردم. الجزایر و مصر در این رقابت‌ها عملکرد بسیار قابل قبولی را داشتند و این نشان از بالا بودن سطح فنی مسابقات داشت.

دارنده نشان طلای مسابقات کشورهای اسلامی اظهار کرد: در این رقابت‌ها ژاپنی‌ها حضور نداشتند، اما مصری‌ها جای آنها را گرفته بودند. هرچند از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی با یکدیگر قابل قیاس نیستند، اما کاراته مصر در این رقابت‌ها نشان داد که رشد صعودی خوبی را در پیش گرفته‌ است. کاتای تیمی مصر و ترکیه واقعا قدرت بدنی بالایی داشتند. امیدوارم بتوانیم با اردوهایی که قرار است از چهاردهم تا بیستم در شیراز برگزار شود بتوانیم توانایی‌مان را به حدی برسانیم که در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل آنها نمایش خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید کسب مدال طلا در بازی‌های کشورهای اسلامی باعث شده توقع‌ها از شما برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا بالا برود، گفت: این موضوع را قبول دارم که کسب مدال طلا در اندونزی باعث شده انتظار کادر فنی و همه جامعه کاراته از ما برای کسب مدال در قهرمانی آسیا بالا برود، اما نباید شرایط طوری باشد که توقعات باعث شود که ما تحت فشار روحی و روانی زیادی قرار بگیریم، چرا که توقعات زیاد تمرکز کاراته‌کاها را برهم می‌ریزد و حاصل آن عدم نتیجه‌گیری در قهرمانی آسیا می‌شود.

وی در مورد داوری مسابقات کشورهای اسلامی، گفت: روز اول با توجه به عملکرد فنی بسیار بالایی که کاراته‌کاهای ایرانی داشتند داوران نتوانستند نفوذ کنند، اما متاسفانه روز دوم مصری ها بهانه‌ تراشی کردند و باعث شدند نتیجه به سود خودشان تمام شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 432
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 432
بازدید ماه : 544
بازدید کل : 13140887
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7