ورزش کشتی در بازیهای المپیک باقی ماند تا دغدغه ورزش ایران در طول ماههای گذشته رفع شده و همچنان روی م
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

کشتی در المپیک ماندگار شد
ورزش کشتی در بازیهای المپیک باقی ماند تا دغدغه ورزش ایران در طول ماههای گذشته رفع شده و همچنان روی مدال های این رشته در بازیهای المپیک حساب باز کنیم .


در جلسه‌ی دیروزاعضای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در بوینس‌آیرس با 49 رأی از 95 رای ماخوذه تصمیم گرفتند تا کشتی در المپیک 2020 توکیو حضور داشته باشد و ورزش‌های بیس‌بال با 24 و اسکواش با 22 رأی نتوانستند جواز حضور در المپیک را کسب کنند.

کشتی از ورزش‌های باستانی المپیک به حساب می‌آید، از اولین المپیک مدرن تاکنون در بازی‌های المپیک حضور داشته اما در زمستان گذشته اعضای کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفتند این ورزش را برای کسب رای حضور در المپیک به رقابت با هفت رشته‌ی دیگر (اسکواش، بیس‌بال، کاراته، ووشو، اسکیت، صخره‌نوردی و موج‌سواری روی تخته) بفرستند. در جلسه‌ی خرداد امسال در سن‌پترزبورگ، کشتی، اسکواش و بیس‌بال، پنج رشته‌دیگر را کنار زدند تا از بین این سه رشته یکی برای حضور در المپیک 2020 انتخاب شود.

ماه گذشته IOC اعلام کرد که یک وزن از کشتی آزاد و یک وزن از کشتی فرنگی مردان در المپیک 2016 ریودوژانیرو کم و دو وزن به کشتی بانوان اضافه می‌شود. به نظر اکثر کارشناسان این تصمیم IOC پیش‌زمینه‌ای برای حفظ کشتی در المپیک 2020 بود که با رای عضای کمیته بین‌المللی المپیک، ورزش اول ایران در المپیک 2020 و 2024 باقی ماند.
به هر صورت به نظر می رسد اگر هویت اصلی کشتی به این رشته باز گردد و مبارزه ها با فنون ناب و بکر زیباتر شود ، جایگاه کشتی در نزد دنیا تثبیت خواهد شد .واقعیت این است که طی این سالها و با تغییر مداوم مقررات کشتی ، مبارزه های این رشته بیشتر به هل دادن شبیه شده بود تا انجام مبارزانی دیدنی و هیجان انگیز . بی شک کشتی ایرانی در این رویکرد می تواند حسابی به کمک تثبیت موقعیت و جایگاه این رشته کهن بر آید .
 
چـاپ



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 625
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 625
بازدید ماه : 737
بازدید کل : 13141080
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7