رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از خانواده ها خواست نسبت به مصرف مکمل‌‌ها توسط نوجوانان و جوانان ورزشکارشا
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
خطرات مصرف مکمل‌ها برای نوجوانان و جوانان
باشگاه‌ها حق فروش مکمل‌ها را ندارند/ اعتیاد ثمره استفاده ناآگاهانه

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از خانواده ها خواست نسبت به مصرف مکمل‌‌ها توسط نوجوانان و جوانان ورزشکارشان حساسیت داشته باشند.

خبرگزاری فارس: باشگاه‌ها حق فروش مکمل‌ها را ندارند/ اعتیاد ثمره استفاده ناآگاهانه

و به نقل از سایت خبری فدراسیون پزشکی، دکتر لطفعلی پورکاظمی با بیان اینکه باشگاه مکانی ارزشمند برای تامین سلامت جوانان و بقای سلامت جسمی و روحی یک جامعه ورزشی است، گفت: بیش از 90 درصد از مربیان ورزشی باشگاه ها در دوره‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ و استفاده از مکمل ها شرکت کردند و اطلاعات لازم را در این خصوص دارند.

وی بهترین مکمل را برای افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش نمی کنند، انواع غذاهای طبیعی ذکر کرد و افزود: سبزیجات، میوه ها، انواع گوشت‌ها و مواد نشاسته‌ای بهترین مکمل برای جوانانی است که به ورزش می پردازند و بدن آنها نیازی به مصرف مکمل ندارد مگر در مواردی که وزن فرد خیلی کم باشد و شرایط خاصی داشته باشد که آن هم تنها با مجوز پزشک می‌توان از این داروها استفاده کرد و مربیان باشگاه ها حق ندارند هیچ گونه مکملی تجویز کنند یا در باشگاه به فروش برسانند.

دکتر پورکاظمی با هشدار نسبت به مصرف مکمل‌ها به ویژه مکمل‌های غیر مجاز تاکید کرد: جوانان نباید تصور کنند که برای داشتن یک آناتومی زیبا باید به سراغ مکمل ها بروند. زیرا مکمل به خودی خود می تواند فرد را به سمت دوپینگ و استفاده از داروهای نیروزا پیش ببرد. ضمن اینکه مکمل‌هایی مانند ناندرولون، سوما و تستوسترون و یا پودرهای لاغری که حاوی شیشه هستند اثرات بسیار زیان آوری بر بدن به جای می گذارند و در مواردی باعث اعتیاد می شوند.

وی با بیان اینکه مکمل های مجاز نیز تنها با اجازه پزشک باید مصرف شوند، گفت: مکمل هایی مانند پودر way یا آمینو یا انواع امگا 3 و فارماتان باعث ازدیاد پروتئین و ویتامین در بدن می شود و باعث آسیب هایی به کلیه و حتی بروز بیماری نقرس خواهد شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی مرگ ناگهانی، سکته قلبی و مغزی، نارسایی کبد، کبد چرب، نارسایی کلیه و دیالیز، اختلالات تنفسی، ناباروری، خونریزی دستگاه گوارش، اختلالات عملکردی اعصاب و عضلات و افسردگی یک قطبی و دو قطبی را از جمله عوارض استفاده غیرمجاز از مکمل های نیروزا و مکمل های غیر استاندارد ذکر کرد و بیان داشت: ممکن است در افرادی که از داروها و مکمل های غیرمجاز استفاده کرده اند عوارضی مانند دل پیچه، تهوع، استفراغ و ادرار خونی به صورت آنی ظاهر شود بنابراین خانواده ها باید نسبت به این عوارض و احتمال مصرف مکمل های غیر مجاز توسط نوجوانان و جوانان هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بدنی که با مکمل، عضله ای می شود همچون بادکنکی است که با قطع مصرف مکمل می ترکد و چروکیده می شود، تصریح کرد: خانواده باید نسبت به سلامت باشگاه هایی که نوجوانان در آنها حضور می یابند اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده مواردی مانند فروش مکمل در باشگاه هیئت های پزشکی ورزشی شهرستان ها یا ادارات ورزش و جوانان را در جریان قرار دهند تا با باشگاه‌های متخلف برخورد شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 210
بازدید کل : 13140553
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7