گزارش فارس از نشست‌های اخیر کمیته ملی المپیک ساختمان گاندی؛ بهترین بهانه برای سرکار ماندن خبرنگاران/
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
گزارش فارس از نشست‌های اخیر کمیته ملی المپیک
ساختمان گاندی؛ بهترین بهانه برای سرکار ماندن خبرنگاران/ فعلاً خبری از واقعیت نیست!

در نشست‌های اخیر کمیته ملی المپیک، مدیران اجرایی از پاسخ گویی به ابهامات اصلی در این کمیته خودداری می‌کنند و علت چنین رفتارهایی هنوز هم برای افکار عمومی شفاف نیست!

خبرگزاری فارس: ساختمان گاندی؛ بهترین بهانه برای سرکار ماندن خبرنگاران/ فعلاً خبری از واقعیت نیست!

، نشست 4 ساعته کمیته ملی المپیک برای بررسی صحبت‌های محمود خسروی‌وفا، نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک شنبه برگزار شد؛ نشستی بدون خروجی و یا حتی اگر خروجی هم داشت بدون هیچ پاسخی به رسانه‌ها.

مدت‌ها از حضور خبرنگاران در روزهای سه‌شنبه هر هفته ساعت 7 صبح در کمیته ملی المپیک می‌گذرد. شاید از روزی که بحث اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک مطرح شد رسانه‌ها هم پابه‌پای اعضای هیئت اجرایی در جلسات هفتگی حضور داشتند، با وجود اینکه بارها اعضا بدون هیچ پاسخی جمع خبرنگاران را ترک می‌کردند و یا با پاسخ‌هایی بی‌ربط آنها را دست به سر می‌کردند، اما بازهم اهالی رسانه دست از تلاش‌شان برنداشتند و هر هفته برای پیگیری موضوع اساسنامه در کمیته حضور داشتند.

در نهایت هم این اساسنامه مورد تایید IOC قرار گرفت، اما حاشیه‌ها دست از سر ورزش برنداشت و این بار اعضای هیئت اجرایی کمیته صحبت‌های مختلفی علیه یکدیگر مطرح کردند و اختلافات بیشتر شد. قدمی یک حرفی می‌زد و خسروی‌وفا حرف دیگری.

* یکی علیه همه، همه علیه یکی!

هنگامی که مهدی قدمی، نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری خود از روند اصلاح اساسنامه صحبت‌هایی را به میان آورد، این حرف‌ها باعث شد تا محمود خسروی‌وفا، دیگر نایب‌رئیس کمیته در انتقاد به او صحبت‌های دیگری را مطرح کند، افشاگری‌ها آغاز شد. حرف از فروش ساختمان دیگر کمیته به میان آمد، مهندسی انتخابات مطرح شد، وزارت ورزش که مدت‌ها عامل بدبختی ورزش نام برده می‌شد، مورد مظلومیت قرار گرفت، پرسنل کمیته متهم به دریافت حقوق با مدرکی غیر آنچه تحصیل می‌کردند شدند و در نهایت نیز خسروی‌وفا نامه‌ای را در اختیار خبرنگاران قرار داد که حدود یک ماه پیش برای محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک ارسال شده بود که سوال‌های مختلف را در خصوص فروش ساختمان گاندی مطرح می‌کرد.

همین امر اختلاف بین اعضا را بیشتر کرد. اعضای کمیته ملی المپیک هم ساکت ننشستند و همه متفق‌القول قرار گذاشتند در جلسه اضطراری روز شنبه در این خصوص گفت‌وگو کنند.

 

 

* آقای قدمی! مدرکی که می‌خواستید رو کنید چه شد؟

در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته، اعضای هیئت اجرایی در پاسخ به خبرنگاران درباره جلسه همان روز اظهار داشتند همه چیز را شنبه مطرح می‌کنند و بهتر است خبرنگاران تا روز شنبه صبر کنند، خبری انعکاس ندهند تا همه چیز مشخص شود، اما روز شنبه هم رسید و هیچ خبری انعکاس پیدا نکرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که مهدی قدمی در جلسه روز سه‌شنبه هیئت اجرایی اعلام کرد صحبت‌های خسروی‌وفا صحت ندارد و مدارکی دارد که روز شنبه با رو کردن آنها نشان می‌دهد فروش ساختمان قانونی بوده است. حرف‌هایی هم که درباره فروش دو میلیاردی زیر قیمت زده می‌شود درست نیست. قرار بود قدمی در جلسه روز شنبه مدارکش را رو کند، اما وقتی با خبرنگاران مواجه شد تنها حرفی که زد این بود: مهدی هاشمی قرار است از بین اعضای کمیته به سوالات پاسخ دهد.

در نهایت روز شنبه هم جلسه 4 ساعته اعضای هیئت اجرایی برگزار شد، اما اعضا هنگامی که از جلسه خارج شدند اعتنایی به حضور 4 ساعته خبرنگاران در کمیته نکردند و بدون هیچ پاسخی اعلام کردند چیز خاصی نبوده است! ناطق نوری، رئیس فدراسیون بوکس با این پاسخ خیالش را راحت کرد و رفت.

علی‌آبادی هم راهی اتاقش شد و اعلام کرد صحبتی ندارد. خسروی‌وفا، یک پای ماجرا که جلسه هم به دلیل صحبت‌های او برگزار شده بود اشاره به روزه سکوتش کرد و هیچ جوابی نداد. هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی که از طرف اعضا مامور بود تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد در ابتدا از عجله‌اش برای انجام کار مهم خبر داد، اما هنگامی که اصرار خبرنگاران را دید پاسخی داد که پیش از این هم همه می‌دانستند جلسه برای این موارد برگزار شده؛ یعنی فروش ساختمان گاندی، فروش آپارتمان مشهد و بحث مهندسی انتخابات کمیته.

اظهارات هاشمی جدید نبود و کمکی هم به خبرنگاران نکرد. آنها دست از پادرازتر هنگامی که مدت‌ها جلوی اتاق علی‌آبادی ایستادند در نهایت کمیته را ترک کردند.

* سخنی با اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک!

انتظار رسانه‌ها و خبرنگاران شفاف‌سازی در خصوص مسائل رخ‌داده است که مطمئنا درخواست بزرگی نیست. آنها در قبال حضور بی‌وقفه‌شان در جلسات هیئت اجرایی این انتظار را دارند حداقل در جریان اتفاقات رخ داده قرار بگیرند نه اینکه با پاسخ‌های بعضا بی‌ارتباط یک خبر روی خروجی سایت خود قرار دهند. ما هم می‌خواهیم برای روشن کردن اذهان عمومی و عمل به وظایف‌مان اخبار این کمیته را که یکی از مهمترین سازمان‌های ورزشی کشور محسوب می‌شود را پوشش دهیم، اما این انتظار را هم داریم که اعضای هیئت اجرایی پاسخی شفاف و درست به ما بدهند.

سوال ما این است، چرا همیشه در جلسات کمیته اجرایی پنهان‌کاری وجود دارد؟ چرا در جلسات مهم خبرنگاری اجازه پیدا نمی‌کند تا با حضور در نشست اخبار آن را پوشش دهد؟ چرا پس از پایان جلسه اعضا از پاسخ دادن خودداری می‌کنند و توپ را به زمین شخص دیگری می‌اندازند؟ اینها سوالات خبرنگاران از اعضای کمیته ملی المپیک است. امید است که با پاسخی شفاف همه در کنار هم به ورزش کمک کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1439
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1439
بازدید ماه : 1551
بازدید کل : 13141894
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7