در نخستین نشست با مدیران ورزش و جوانان استان ها ،دکتر صالحی : ورزش نیازمند یک تحول بنیادین فرهنگی اس
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN


در نخستین نشست با مدیران ورزش و جوانان استان ها ،دکتر صالحی : ورزش نیازمند یک تحول بنیادین فرهنگی است

در نخستین نشست با مدیران ورزش و جوانان استان ها ،دکتر صالحی : ورزش نیازمند یک تحول بنیادین فرهنگی است

دکتر سید رضا صالحی امیری در نخستین نشست خود با مدیران کل ورزش و جوانان استان ها ، بر تحول بنیادین فرهنگی در حوزه ورزش تاکید کرد . به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان ، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در نخستین نشست خود با مدیران کل ورزش و جوانان استان ها ، رئوس سیاستها و فرآیندهای مدیریتی که در دوره جدید وزارت مورد توجه خواهد بود را به سمع و نظر مدیران استان ها رساند و تصریح کرد:در مجموع مطالعات کارگروه تخصصی و در مجموع جلسات اینجانب با یکصد تن از نخبگان ورزش 5 مساله استرتژیک درحوزه ورزش نیازمند ساماندهی و همچنین 25 برنامه عملیاتی از جمله در دستور کار اینجانب است .

وی گفت: تصویب نظام جامع باشگاه داری ، تعیین تکلیف حقوق فدراسیونها ، راهبردها و راهکارهای احیای فرهنگ در عرصه ورزش ، بازنگری ساختار نیروی انسانی وزارت ورزش و جوانان ، تعیین تکلیف سازوکار بهره برداری از 3هزار پروژه نیمه تمام و ایجاد سازوکار یافتن حلقه مفقوده پژوهش در وزارت ورزش از جمله برنامه های استراتژیک وزارت ورزش و جوانان است .
دکتر صالحی امیری اضافه کرد : همچنین برنامه های کلان در حوره ورزش و جوانان حرکت در مسیر استقلال مالی و خودکفایی فدراسیونها ، برنامه ریزی جامع برای حضور در بازیهای آسیایی اینچوئن کره ، تعیین تکلیف فدراسیونهای بلاتکلیف ، توجه به ورزش مدارس و دانشگاهها ، توجه به صنعت ورزش و حمایت از تولیدکنندگان داخلی ، استفاده از ظرفیت ورزش در عرصه دیپلماسی را از رئوس کارهایی دانست که در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی همچنین با تبریک هفته دولت و تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) بر برگزاری جلسات مستمر با مدیران استان ها طبق برنامه ای مدون و زمان بندی شده تاکید کرد و گفت : الحمدالله امروز نظام با خلق حماسه سیاسی و باور مردم به دولت تدبیر و امید که بر مبنای منویات مقام معظم رهبری در جهت انجام انتخاباتی پرشور و اطمینان بخش برگزار شد ، در عرصه داخلی و بین المللی حضوری قدرتمندانه تر از پیش دارد و بطور مسلم گردش قدرت در ایران به موقعیت مستحکم نظام اسلامی بر می گردد که منبعث از اندیشه های امام راحل (ره ) و خون های شهدایی است که امروز گرچه در جمع ما نیستند اما روح شان ناظر بر اقدامات و عملکرد تمام مسوولان کشور است .
کار فرهنگی صرف تبلیغ نیست
دکتر صالحی در ادامه سخنان خود بحث ورود به ورزش را از دریچه مباحث فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار داد و گفت : ابتدا باید بگویم که کار فرهنگی به منزله کارهای تبلیغی و پخش تراکت و سی دی نیست، بلکه تبلیغ جزء کوچکی از مباحث فرهنگی است .انقلاب ما بعنوان انقلابی فرهنگی باید در کلیه عرصه های اجتماعی و زیستی ، اقتصادی و سیاسی ، مباحث فرهنگی در آن متجلی باشد و اگر خوب توجه نماییم ملاحظه می کنیم که ریشه بسیاری از ناهنجاریها ، انحراف ها و از مسیر قانون خارج شدن ها و حق و حقوق دیگران را نادیده گرفتن ، افول فضیلت و اخلاق در جامعه است . در حالی که اخلاق جوهر فرهنگ است و جامعه بدون فرهنگ زیست اخلاقی نخواهد داشت .
سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، با اشاره به اینکه دو نگرش ، یکی نگرش تقدم زیست اقتصادی و معیشتی و دوم تقدم زیست فرهنگی بر معیشتی در این زمینه مورد توجه است ، تاکید نمود : بدون شک جامعه را نمی توان بدون زیست فرهنگی به مقصد رساند و توسعه همه جانبه و پایدار اتفاق نخواهد افتاد ، مگر آنکه جامعه در درجه اول دچار یک تحول فرهنگی و اخلاقی شود . بطور طبیعی اخلاق و فرهنگی که ما در اینجا مد نظر داریم ، اخلاق و فرهنگ از منظر عملی آن است ، نه فرهنگ و اخلاق فلسفی که آن بحث مجزای دیگری است.
تاکید بر فضیلت اخلاقی در ورزش
وی با اشاره به اینکه در عرصه ورزش و جوانان انبوهی از مسائل جوانان پیش روی مسوولان و برنامه ریزان قرار می گیرد که ظرفیت ملی کشور برای پاسخگویی بدان ها کمتر از حجم مطالبات و نیازهای آنان است ، این مساله را ناشی از تراکم سه دهه مطالبات دانست و گفت : در عرصه ورزش بعنوان پازلی از جامعه، مبانی اخلاقی موجود منطبق با مبانی متعالی نظام اسلامی نیست ،ما معتقدیم اخلاق در ورزش کمرنگ شده است . یکی از دلایل این مسئله این است که ساختار اجرایی ورزش مبتنی بر مجموعه ای از تکالیف و وظایف است که در آن کمتر به وظایف فرهنگی توجه می شود . عمده توجه ما در ورزش معطوف قهرمانی و مدال آوری شده است.
دکتر صالحی امیری تصریح کرد : بدیهی است کمرنگ شدن فضیلت اخلاقی در نظام ورزشی ما ، خود تابع ناکارآمدی نظام مدیریت فرهنگی است و باید دید که ما در این پروسه برای قهرمانان و ورزشکاران خود چه کرده ایم . آنچه مسلم است نمی توان جامعه را بدون فرهنگ و اخلاق اداره کرد ، می توان از مردم انتظار داشت که فقر را تحمل کنند ولی نمی توان هیچ جامعه ای را بدون فرهنگ اداره کرد و تقدم اخلاق بر قانون در اینجاست که هر کسی که در اداره ای کار می کند تکلیف قانونی دارد و آنچه به وی انگیزه کار و خدمت بیشتر به مردم را می دهد باور درونی به اخلاق است که از باور ناشی می شود نه نظام باید ها .
وی در عین حال اضافه کرد : چگونگی نهادینه کردن فرهنگ یک علم است که با شعار و بخشنامه اتفاق نمی افتد ، ضمن آنکه شاخص سنجش کارهای فرهنگی دهه است ، چون مسائل فرهنگی در بلند مدت اتفاق می افتد و محصول هر تحول فرهنگی امروز را جامعه ده سال بعد درو خواهد کرد . بنابراین فرهنگ باید در اجزای ورزش ظهور و بروز و نمود داشته باشد .
دکتر صالحی امیری با اشاره به اینکه در اندیشه لیبرالیسم غربی آنها بر اساس اومانیسم ، سکولاریسم ، فمنیسم و پلورالیسم مباحث توسعه ای خود را دنبال کرده و نتوانسته اند به اهداف خود برسند ، تصریح کرد : در شرایطی که مقام معظم رهبری نیز بر الگوی بومی و دینی توسعه تاکید دارند ، ما راه را گم کرده ایم . یعنی نه مسیر غرب را رفته ایم و نه مسیر دینی خود را پی گرفته ایم و به نوعی هم گم گشته ایم و هم سرگشته که این سرگشتگی به بحران هویت می انجامد . ریشه همه آسیب ها را باید از این منظر مورد توجه قرار داد ، اینکه چرا مردم در حوزه اجتماعی با نشاط نیستند و چرا امید به آینده و اعتماد جامعه و سطح رضایت مندیهای عمومی پایین است ، همه ریشه در این موضوع اساسی دارند که تا تحولات فرهنگی اتفاق نیافتند ، هنجارهای اجتماعی محقق نخواهند شد .
سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، بازنگری در عرصه برنامه های فرهنگی ورزش را مورد تاکید قرار داد و گفت : سیاست دولت آقای دکتر روحانی بر باز مهندسی فرهنگی در حوزه ورزش است و اگر در گذشته از این مساله مهم در ورزش غفلت کرده ایم باید با باز مهندسی فرهنگی در ورزش و رویکرد سیستمی را برای ورود فرهنگ به مقوله ورزش مورد توجه قرار دهیم و این وظیفه همه مسوولان ورزش در وزارتخانه و مدیران کل ورزش و جوانان در استان ها است .
دکتر صالحی امیری با تاکید بر اینکه باید در کنار مباحث ورزشی ، هویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی در استان ها برجسته باشد ، تصریح کرد : یک بال ورزش بحث قهرمانی و حرفه ای است و بال دیگرش مباحث فرهنگی و اجتماعی است و ماهیت جوان و جوانی نیز شور و نشاط و باورهای فرهنگی است که همه باید در این جهت دست به دست هم بدهیم .
وی با اشاره به اینکه ورزش نیازمند یک تحول بنیادین فرهنگی است گفت : اگر نسبت به این مساله مهم بی توجه بوده و غفلت ورزیم ، در ورزش به یک بن بست فرهنگی خواهیم رسید که می تواند حتی به بحران های دیگری نیز دامن بزند .
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 147
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 147
بازدید ماه : 253
بازدید کل : 13140596
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7