رئیس فدراسیون جودو گفت: اگر بتوانیم در المپیک 2016 برزیل یک مدال کسب کنیم در واقع موتور جودو روشن خو
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
امیدوارم جودوکاران در ریو به دور دوم و سوم صعود کنند
رستگار: با کسب مدال در المپیک برزیل موتور جودو روشن خواهد شد

رئیس فدراسیون جودو گفت: اگر بتوانیم در المپیک 2016 برزیل یک مدال کسب کنیم در واقع موتور جودو روشن خواهد شد.

خبرگزاری فارس: رستگار: با کسب مدال در المپیک برزیل موتور جودو روشن خواهد شد

، محمد علی رستگار در نشست خبری امروز سه‌شنبه در صحبت‌های خود اظهار داشت: از اسفند‌ ماه سال 90 وقتی مسئولیت فدراسیون جودو را بر عهده گرفتیم و با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو شدیم، خدا را شکر با نتایجی که در طول مسابقاتی که ملی‌پوشان کسب کردند وضعیت جودو یک مقدار تغییر کرد. هدف ما کسب مدال المپیک برزیل است و این مهم‌ترین اتفاقی است که می‌تواند برای جودو رخ دهد.

وی افزود: این نقطه‌ای که ما هستیم، توانسته‌ایم افراد تک ستاره را به مدال برسانیم. هدف ما این است که تیم‌های قوی در رده‌های مختلف داشته باشیم. هدف ما این است در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات جهانی شاهد کسب مدال‌های رنگارنگ باشیم. هرچند کار سختی است چرا که جودو در سال‌های اخیر در دنیا متحول شده و این کار ما را دشوار کرده است.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه خاطرنشان کرد: هر ساله 17 مسابقه تحت قالب گرند پریکس و گرند اسلم و مسترز و تعداد زیادی مسابقه تحت قالب مسابقات قاره‌ای نیز برگزار می‌شود. همه این رقابت‌ها جایزه دارد. در مسابقات گرند پریکس جوایز 100 هزار دلاری، گرند اسلم جوایز 200 هزار دلاری بین همه مدال‌آوران توزیع می‌شود.

وی در ادامه گفت: حتی مسابقات مسترز قهرمانی جهان در رده‌های سنی مختلف جایزه دارد. در مسابقات اخیر در رده سنی نوجوانان چیزی حدود 70 هزار دلار بین ورزشکاران تقسیم شده است. در مسابقات جهانی برزیل نیز به نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب 6 هزار دلار، 4 هزار دلار و به سوم مشترک 2 هزار دلار جایزه اهدا خواهد شد که در مجموعه مبلغ 2250 هزار دلار در کل مسابقات سال 2013 جایزه توزیع می‌شود. در مسابقات تیمی نیز به تیم اول 35 هزار، تیم دوم 15 هزار، تیم سوم 5 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

رستگار در مورد رشد جودو در چند سال اخیر توضیح داد و گفت: علت اینکه جودو در این چند سال اخیر رشد کرده بیشتر به خاطر جوایزی است که برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است. البته یک‌سری کشورهایی مثل ژاپن، فرانسه، هلند و ... به طور سنتی از قدیم (یعنی از المپیک 1964 ) در این رشته فعالیت داشته‌اند و به خاطر همین آنها پیشرفت خوبی کرده‌اند. اروپای غربی و شرقی و کشورهای استقلال یافته مثل شوروی اکثرا در این رشته مدال المپیک دارند.

وی افزود: جالب است کشوری مثل مغولستان تنها مدال طلای المپیک را در سال 2008 در جودو کسب کرده است و از آن سال به بعد جودو ورزش اول کشور مغولستان شده. البته در حال حاضر وزیر صنایع کشورشان را به عنوان رئیس فدراسیون جودو انتخاب کرده‌اند.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در ایران اصلا اعداد و ارقامی که ما برای جودو هزینه می‌کنیم خیلی کم است و کفاف برگزاری اردوها و حقوق مربیان را نمی‌دهد. در نیمه دوم سال بودجه‌ای که در اختیار ما گذاشته‌اند یک سوم پولی می‌شود که سال 90 به ما داده بودند. با تمام این شرایط ما به نفر اول مدال‌آور در مسابقات آسیایی در این وضعیت بد مالی 15 میلیون جایزه دادیم. این جوایز باعث می‌شود تا ورزشکاران روحیه بگیرند.

رستگار در ادامه گفت: تلاش کرده‌ایم چراغ اردوهای تیم ملی و برگزاری مسابقات خاموش نشود. در حال حاضر مشکل بزرگی برای تامین هزینه مسابقات جهانی داریم و امیدوارم مسابقات برزیل را بتوانیم پشت سر بگذاریم.

وی به تک‌ ستاره‌های تیم ملی اشاره کرد و گفت: در مورد مسابقات جهانی برزیل ما تک‌ستاره‌هایی در بین ورزشکاران اعزامی داریم، اما یادمان نرود تاتامی برزیل به قدری از سطح فنی بالایی برخوردار است که در برخی از اوزان 81 تا 82 نفر شرکت‌ کننده حضور خواهند داشت.

رستگار در مورد مدال‌آوری در تاتامی ریودوژانیرو گفت: مدال‌آوری در برزیل در رشته جودو مثل رشته‌های دیگر آسان نیست که با یکی دو بازی ورزشکار به مدال برسد. هدف ما در این رقابت‌ها این است که بچه‌ها در جدول برای چند بار باقی بمانند. اگر همه ورزشکاران ما دو تا سه دور در جدول بمانند، می‌توانیم مسابقات را مثبت ارزیابی کنیم. ما انتظار داریم با تدارکاتی که برای جودوکاران در نظر گرفته‌ایم آنها نیز بین دو تا سه دور در جدول باقی بمانند و در مجموع 10 تا 15 مسابقه بدهند. ما اگر بتوانیم در المپیک برزیل یک مدال کسب کنیم موتور جودو روشن می‌شود.

رستگار از برگزاری کنگره جهانی فدراسیون جودو خبر داد و اظهار کرد: کنگره جهانی جودو روز جمعه برگزار می‌شود و بنده چهارشنبه برای حضور در این مراسم راهی برزیل می‌شوم. ویزور تنها کاندید فدراسیون جهانی است و تیم رای‌گیری به این صورت است که رئیس فدراسیون جهانی یک گروه را معرفی می‌کند و رای دادن به رئیس فدراسیون یعنی انتخاب شدن کابینه. محمد درخشان نیز به عنوان مسئول کمیته آموزش فدراسیون جهانی فعالیت می‌کند. رایزنی می‌کنیم تا برای منافع کشورمان افرادی دیگری را در آنجا مطرح کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: در حاشیه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در برزیل، آرش میراسماعیلی برای حضور در شورای ورزشکاران این فدراسیون از سوی فدراسیون ایران به عنوان جودوکار المپیکی و جهانی معرفی شده و در انتخابات شرکت داده خواهد شد. در این انتخابات همه ورزشکاران حاضر در برزیل حق رای دارند و به گزینه خود رای خواهند داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 384
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 384
بازدید ماه : 496
بازدید کل : 13140839
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7