مسابقات کشورهای اسلامی پس از جهانی بالاترین سطح را دارد رهنما: 14 سال عضویت یک کاراته‌کا در تیم ملی
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
مسابقات کشورهای اسلامی پس از جهانی بالاترین سطح را دارد
رهنما: 14 سال عضویت یک کاراته‌کا در تیم ملی افتخار ما بود/ باید از این سد عبور کنیم

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: در گذشته به اینکه یک بازیکن 14 سال فیکس تیم ملی بود افتخار می‌کردیم، اما باید از این سد عبور کنیم و توانایی‌های فعلی یک کاراته‌کا را ملاک قرار دهیم.

خبرگزاری فارس: رهنما: 14 سال عضویت یک کاراته‌کا در تیم ملی افتخار ما بود/ باید از این سد عبور کنیم

مسعود رهنما  در مورد زمان آغاز مرحله پانزدهم اردوهای تیم ملی کاراته اظهار داشت: از چهارشنبه هفته جاری اردوهای تیم ملی در بخش بزرگسالان و امید آغاز خواهد شد و با توجه به تحقیقاتی که بنده، مجموعه فدارسیون و کمیته آموزش و تحقیقات انجام داده‌ام متوجه شدیم که براساس مطالعاتی که از سه دهه اخیر در کاراته داشتیم مرغوبترین مدال‌هایی که در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مسابقات قهرمانی جهان کسب شده مربوط به کاراته‌کاهای زیر 23 سال است.

وی افزود: به همین دلیل ما به این نتیجه رسیده‌ایم که شرایط اردوهای تیم ملی امید و بزرگسالان باید طوری باشد که افرادی که زیر 18 سال هستند بتوانند در مسابقات قهرمانی بزرگسالان شرکت کنند. ما برای این نفرات یک شرایطی را مهیا کردیم تا بزرگسالان تجربیاتشان را به امید‌ها منتقل کنند. البته شرایط اقتصادی فعلی این اجازه را به ما نمی‌دهد، ولی ما در طول این مدت تلاشمان در این بوده تا اردوهای مشترک با هم داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در طول این مدت که این دو رده سنی با هم اردوهای مشترک برگزار کردند جواب زحماتمان را کسب گرفته‌ام؛ به طوری که در برخی موارد دیده‌ایم که امیدها بهتر از بزرگسالان بوده‌اند. به عنوان مثال ایمان سنچولی توانسته از رده امید تا بزرگسالان فیکس شود در همین رقابت‌های دوستانه که بین امید و بزرگسال در حضور مسئولان فدارسیون برگزار شده شاهد بودیم که وی از سد همه حریفانش در اردو با اختلاف زیاد عبور کرده است. محمد حسین اکرام‌زاده نیز دقیقا شرایط سنچولی را دارد.

مسعود رهنما در ادامه گفت: شرایطی که مهیا کرده‌ایم نشان می‌دهد که اگر بتوانیم‌ یک فرایندی را تعریف کنیم که گردش نخبگان در حوزه قهرمانی در تیم‌های ملی در زمان فعلی به درستی انجام شود می‌توانیم از این وضعیت فعلی(نتوانسته‌ایم با یک بازیکن در 50 سال اخیر بیش از یک مدال طلا بگیریم) بگذریم. دلیل این موضوع را عدم گردش به موقع نخبگان می‌دانم. البته سایر موارد مثل مدیریت و مسائل فنی هم تاثیر دارد.

رهنما در مورد حضور برخی از ملی پوشان در 14 سال متوالی در تیم ملی اظهار کرد: در گذشته به اینکه یک بازیکن 14 سال فیکس تیم ملی بود افتخار می‌کردیم، اما بنده معتقدم باید از این سد عبور کنیم و توانایی‌های فعلی یک کاراته‌کا را ملاک قرار دهیم، نه سوابق گذاشته را.

وی در مورد مسابقات کشورهای اسلامی که شهریور ماه برگزار خواهد شد، گفت: کاروان ایران در دوره قبل با حضور در مسابقات کشورهای اسلامی 10 مدال طلا کسب کرده بود که 5 مدال نیز توسط کاراته‌کاها بود. با شرایط گذشته حالا توقع‌ها از کاراته بالا رفته، اما ما باید وضعیت فعلی کاراته جهان را با سال‌های گذشته مقایسه کنیم، در حال حاضر کشورهایی مثل مصر، ترکیه و آذربایجان حرف اول و آخر را در کاراته می‌زنند. ما در کشورهای اسلامی کار سختی را پیش رو خواهیم داشت و فکر می‌کنم بعد از مسابقات قهرمانی جهان بالاترین سطح در مسابقات را این رقابت‌ها داشته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 164
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 164
بازدید ماه : 270
بازدید کل : 13140613
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7