جعفری: فدراسیون جهانی چوخه فاقد اعتبار است
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

جعفری: فدراسیون جهانی چوخه فاقد اعتبار است
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور با اشاره به اینکه فعالیت فدراسیون جهانی یک رشته بدون وجود فدراسیون ملی آن معنا ندارد، اظهار داشت: فدراسیون جهانی کشتی چوخه که در مشهد راه اندازی شد؛ فاقد اعتبار است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی غلامرضا جعفری در مجمع انتخاب رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان شمالی، رویکرد فدارسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور را سه محور احیای ارزش های فرهنگی و باورهای دینی، تامین سلامت جسمانی مردم و ورزش قهرمانی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه برای تحقق این اهداف باید علاوه بر وزارت ورزش و جوانان از ظرفیت سایر دستگاه ها و نهادها نیز استفاده کرد، اظهار داشت: باید در این زمینه هم افزایی و تعامل ویژه ای در جهت تربیت نیروهای انسانی، شناسایی استعدادهای ورزشی و پرورش این استعدادها، مستندسازی و قانون مند کردن بازی های بومی و محلی و ... صورت گیرد.
جعفری مستند سازی ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کشور را یکی از رویکردهای مهم این فدارسیون در حال حاضر دانست و گفت: در کشور ما بیش از 500 نوع بازی با حدود دو هزار و 400 شکل بازی بومی و محلی وجود دارد و لازم است این ورزش ها ضمن تببین کارکردهای علمی، تاریخچه، فلسفه بازی و تدوین مقررات و قوانین آنها مستند سازی شوند.
وی با بیان اینکه در این راستا تدوین دایره المعارف بازی های بومی و محلی کشور در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: تدوین این دایره المعارف نیازمند توجه دولت و نمایندگان مجلس و تخصیص اعتبارات لازم است.
این مسئول تدوین بازی های بومی و محلی کشور را امری مشکل و حساس دانست و گفت: به این منظور باید اطلاعات و تجارب افرادی که شرایط سنی آنها اقتضا می کند، به طور دقیق جمع آوری و ثبت شود.

خراسان شمالی محور کشتی با چوخه کشور است

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در ادامه در مورد جایگاه ورزش های روستایی در خراسان شمالی، این استان را از جمله استان های شاخص در این زمینه ذکر کرد و گفت: در این راستا فدراسیون برنامه های احیای ورزش های بومی و محلی این استان و فراهم کردن امکانات توسعه این ورزش ها را در دستور کار دارد.
جعفری ورزش باستانی کشتی با چوخه را سرآمد ورزش های روستایی و بومی این منطقه دانست و اظهار داشت: خراسان بزرگ خاستگاه کشتی با چوخه است اما در حال حاضر خراسان شمالی به عنوان محور این رشته ورزشی در کشور و جهان محسوب می شود.

فدراسیون جهانی چوخه فاقد اعتبار است

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی فدراسیون جهانی کشتی با چوخه در مشهد با فعالیت های عده ای خاص، این فدراسیون را فاقد وجاهت قانونی و اعتبار دانست و افزود: بر اساس آیین نامه فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) برای راه اندازی فدراسیون های جهانی زیررشته های کشتی باید ابتدا فدراسیون ملی آن رشته در کشور مورد نظر تشکیل شود، در حالی که هنوز در کشور ما فدراسیون کشتی با چوخه تشکیل نشده است.
جعفری این گونه اقدامات و تبلیغات در این زمینه را نامناسب و نادرست ذکر کرد و گفت: باید همه سعی کنند به دور از اقدامات بی نتیجه، با مستندسازی کشتی با چوخه، ماهیت و اصالت آن را حفظ کنند و پس از آن در پی گسترش ملی و جهانی آن باشند.
به گفته این مسئول در حال حاضر کشتی با چوخه تنها در منطقه خراسان به صورت جدی رواج دارد در حالی که مشابه این ورزش سنتی در دیگر مناطق کشور وجود دارد اما هنوز هیچ کدام از این ورزش ها به صورت قانونمند و اصولی مستندسازی نشده اند
 
چـاپ



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1119
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1119
بازدید ماه : 1231
بازدید کل : 13141574
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7