زارش سایت این‌سایدر از لژیونر ملی‌پوش ایرانی استانداردلیژ قوچان‌نژاد، ستاره‌ای که یک شبه از صفر به ۱
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

گزارش سایت این‌سایدر از لژیونر ملی‌پوش ایرانی استانداردلیژ
قوچان‌نژاد، ستاره‌ای که یک شبه از صفر به ۱۰۰ رسید و اسطوره ملی شد

یک سایت فوتبال از مهاجم ایرانی تیم استاندارد لیژ به عنوان بازیکنی یادکرد که یک شبه راه افتخار و شهرت را پیمود به اسطوره‌ای ملی تبدیل شد.

خبرگزاری فارس: قوچان‌نژاد، ستاره‌ای که یک شبه از صفر به ۱۰۰ رسید و اسطوره ملی شد

  سایت این‌سایدر در گزارشی به تحلیل عملکرد رضا قوچان‌نژاد پرداخته است. این سایت ابتدا نوشته است:

وقتی قوچان‌نژاد در تاریخ 16 اکتبر سال 2012 اولین بازی خود را برای ایران انجام داد، بازیکن مطرحی نزد هواداران تیم ملی نبود و تقریبا هیچ هواداری او را نمی‌شناخت. او باجودی که دوران کودکی را در هلند پشت سر گذاشته بود و بعد در تیم‌های گواهد ایگلز، امن، کامبور (همگی هلند) و سن‌ترویدن بلژیک به بازیکنی حرفه‌ای مطرح شد.

این سایت در ادامه نوشته بازیکن مشهدی تیم ملی به همین دلیل ابتدای حضورش چهره معروفی نبود. اما وقتی که در بازی‌های پایانی تیم ملی، به خصوص مقابل کره‌جنوبی گل برتری را زد و باعث راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2014 بود، تبدیل به چهره‌ای بزرگ و اسطوره‌ای نزد هواداران تبدیل شد.

گزارشگر این سایت معتقد است رضا از صفر به صدر رسید و تبدیل به چهره‌ای کاملا محبوب نزد هواداران شد.

 

به اعتقاد گزارشگر این سایت قوچان‌نژاد به این ترتیب جا در پای اسلاف گذشته‌ای همچون حسن روشن، خداداد عزیزی و وحید هاشمیان گذاشت. مهاجمینی که هریک در سال‌‌های 1978، 1998 و 2006 با گل‌های خود عامل اساسی برای راهیابی تیم ملی ایران به جام‌ جهانی شدند.

 

*باور‌های قوچان نژاد

سایت این‌سایدر در ادامه به ذکر نقل قول‌های از لژیونر ایرانی تیم استاندارد لیژ بلژیک پرداخته و از قول وی عنوان کرده است:

ما صاحب تیمی هستیم که نسبت به گذشته مستحکم‌تر است. تیمی که ترکیب منطقی از جوانان و با تجربه‌ها است. من فکر می‌کنم ما می‌توانیم سال آینده تاریخ ساز شویم.

به اعتقاد این پایگاه خبری فوتبال، کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ایران، عامل اساسی کشف وی بوده است. به همین جهت از زبان وی چنین نقل کرده است: پس از بازی (22 اکتبر سال 2011، دیدار منجر به برد 2 بر صفر سن‌ترویدن مقابل لیرسه) کارلوس کی‌روش به من تلفن زد. او گفت می‌توانم به تیم ملی ایران کمک کنم. بعد هم گفت اگر کشورم را دوست دارم، باید برای آن بازی کنم. همچنین  افزود مهم نیست برای مدتی طولانی از کشورم دور بوده ام.

 

قوچان نژاد افزود: من یازده سال را در تیم هرن‌ون پشت سرگذاشته بودم و در آکادمی و بعد تیم اول باشگاه حضور یافتم. در سال 2006 که فصل به اتمام رسید، متوجه شدم تمرکز همزمان روی دوره ورزشی‌ام و نیز تحصیلات دانشگاهی‌ام سخت است. از آنجایی که درس و مدرسه برای من اولویت اول بود، در تابستان سال 2009 قراردادم را با هرن‌ون فسخ کردم.

 

*ملاقات با مارک اورمارس

این سایت در ادامه عنوان می کند چند هفته پس از آنکه رضا قراردادش را فسخ کرد، با مارک اورمارس، ستاره اسبق هلند و مدیر فنی تیم گواهدایگلز ملاقات کرد. از این رو از قول بازیکن ایرانی عنوان می کند:

مارک به من گفت چیزهای در بازی‌ام هست که مرا به یاد جوانی اورمارس می‌اندازد. اما من گفتم تنها در صورتی می توانم بازی در این تیم را انتخاب کنم که اجازه داشته باشم 15 دقیقه زودتر جلسات تمرینی را ترک کنم که به موقع به دانشگاه برسم. زیرا در حال تحصیل در رشته حقوق بین‌الملل و تئوری سیاست بودم که با این خواسته باشگاه موافقت کرد و من به  عنوان بازیکنی آماتور انتخاب شدم.

شش ماه پس از این اتفاق، قوچان‌نژاد بازی برای تیم هلندی دیگری به نام کامبور را آغاز کرد. تیمی که به او قراردادی دو سال و نیمی را داده بود. در آن سال وی 13 گل در 24 بازی به ثمر رساند.

قوچان نژاد گفت: من تقریبا از بازیکنی لب خط به مهاجم اول تبدیل شدم و به این ترتیب شروع به گلزنی کردم. به این ترتیب عطش گلزنی من در پیشانی حمله هفته به هفته افزایش یافت و تکامل یافت.

*ایستگاهی به اسم استانداردلیژ

مطابق این گزارش یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌ها در دوران ورزشی رضا قوچان‌نژاد انتخاب تیم استاندارد لیژ در ژانویه سال گذشته پس از حضور در سن‌ترویدن بوده است.

به همین دلیل از قول وی عنوان می‌کند: این انتخاب گامی مهم در دوران ورزشی‌ام است. من هیچوقت برای تیمی که در جنگ قهرمانی حضور داشت، بازی نکرده بودم. معنای چنین حضوری،‌تحمل فشار بیشتر بود که تجربه افزون‌تر  را نیز طلب می‌کرد. از طرفی بهترین راه برای آماده‌سازی در مسیر جام جهانی بود.

 

 

*بازیکنی که می خواهد ویولون‌زنی حرفه ای شود

این سایت در بخش پایانی گزارش خود عنوان می کند، قوچان نژاد هر گاه که از فوتبال فارغ می‌شود، به جای پرداختن به بازی‌های کامپیوتری پلی‌استیشن، کار با کامپیوترهای آی‌.پد یا رانندگی سریع با خودرو، به سیاست می‌پردازد که جزو سرگرمی‌هایش است و البته ساز ویولون نیز می‌نوازد. چرا که از دوران کودکی آن را تمرین کرده است.

او می گوید: من موسیقی کلاسیک می نوازم. گاهی هم همراه با دوستانم موسیقی تند می‌زنم. هر روز تمرین می کنم چون وقتی 35 ساله شوم ، فوتبال ، دیگر شغلم نخواهد بود. چرا که دوست دارم یک ویولون‌زن حرفه ای شوم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 119
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 237
بازدید کل : 13140580
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7