محمدعلی کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان در حالی که قلب میلیاردها انسان را تصاحب کرده بود چشم از جهان
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نگاهی به زندگی محمدعلی کلی قهرمان افسانه‌ای بوکس

مشت‌های سهمگین به بهانه صلح و دوستی+تصویر

خبرگزاری فارس: مشت‌های سهمگین به بهانه صلح و دوستی+تصویر

محمدعلی کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان در حالی که قلب میلیاردها انسان را تصاحب کرده بود چشم از جهان فرو بست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد علی کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان در حالی که قلب میلیاردها انسان را تصاحب کرده بود بامداد دیروز در سن 74 سالگی چشم از جهان بست ولی کمتر کسی روی زمین حضور دارد که نام او را به صلح، مهربانی، قهرمانی و مردانگی و حمایت از حقوق مدنی انسان‌ها نشنیده باشد.

در گزارش زیر نگاهی کلی به زندگی حرفه‌ای محمد علی کلی قهرمان 3 دوره بوکس سنگین وزن جهان می‌اندازیم.

محمدعلی با نام قبلی کاسیوس مارسلوس کلی در 17 ژانویه 1942 در لویی ویل کنتاکی آمریکا چشم به جهان گشود و از 12 سالگی مشت‌زنی را آغاز کرد و در سال 1960 در المپیک رم صاحب مدال طلا شد.

محمد علی که از سال 1984 با بیماری پارکینسون دست به گریبان بود، دسامبر سال 2014 هم به علت مشاهده عفونت در مجاری ادراری در بیمارستان بستری شد.

محمد علی پس از گرویدن به دین اسلام در سال 1372 به تهران آمد و در نماز جمعه شرکت کرد.

محمد علی در کنار نلسون ماندلا مشاهده می‌کنید.

 

محمد علی هیچگاه در درون رینگ از رقص پا و جنب و جوش و جای خالی دادن به حریف دست نکشید و در مبارزه با جو فریزر هم این عادت را ترک نکرد و درنهایت در بسیاری از مبارزه‌های بزرگ با این تکنیک از رینگ برنده خارج شد.

عکس زیر در مسابقات قهرمانی جهان در  سال 1971 قبل از مبارزه با جو فریزر گرفته شده که محمد علی در حال کری خوانی دیده می‌شود.

 

در مبارزه محمد علی و لئون ایپینکس، مسلمان امریکایی مشتی محکم از فاصله نزدیک به صورت حریف زد که این ضربه باعث ناک اوت شدن و پیروزی وی بر رقیب سخت کوش شد.

تصویر زیر یکی از ارزشمند‌ترین تصاویر محمد علی است. او در جواب انتقادات و سوال‌های مبنی بر اینکه در چند راند حریف را شکست خواهد داد اینگونه واکنش نشان داد

بوکسور آزادی‌خواه از حضور در جنگ علیه ویتنام با اشاره به اینکه برادرهای خود را نمی کشد به جریمه و دوری از رینگ محکوم شد،‌در تصویر زیر محمد علی در جشن بعد از کسب عنوان قهرمانی بوکس سنگین وزن جهان در بین دوستانش  مشاهده می شود.

وی در سال‌های بعد به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در بسیاری از کشورهای جنگ زده حضور پیدا کرد.زبان محمد علی به اندازه مشت‌هایش پر کار و تیز بود و همواره با سخنان چالش برانگیزش حریفان و سیاستمداران را غافلگیر می‌کرد.

محمد علی در المپیک سال1960 وقتی مدال طلا را به گردن آویخت تنها 18 سال سن داشت

کلی در حال تمرین برای مبارزه سخت مقابل فریزر

 

یکی از بهترین جلد‌های مجله زمان قهرمانی کلی در جهان این تصویر را به صورت اختصاصی از محمد علی گرفت که بسیار مورد توجه قرار گرفت و پیام بسیاری خوبی به کسانی بود  که مخالف کلی بودند.

 

بعد از پایان دوران محرومیت و دوری از رینگ مقابل جورج فورمن قهرمان سنگین وزن جهان قرار گرفت و در مبارزه‌ای سخت و نفس‌گیر عنوان قهرمانی را باز پس گرفت.

این تصویر که بعد از قهرمانی وی در مسابقات سنگین وزن جهان برای جلد مجله‌ای گرفته شده است نشان از محبوبیت و به اوج رسید وی در جهان دارد.

 

محمد علی همواره در مواجه با دوربین‌ها ژست مناسب و جالبی از خود بروز می‌داد و همیشه نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کرد.

علی خارج از رینگ هم مورد توجه و سوژه مناسبی برای ستاره ها بود و در عکس زیر در کنار سامی دیویس خواننده معروف امریکایی، در حال آموزش بوکس به وی است.

 

این عکس جزو معروف‌ترین تصاویر محمد علی است که وی در سال 1965 در حال شکست سونی لیستون مشاهده می‌شود این تصویر به عنوان عکس سال برگزیده شد.

علی در 34 سالگی به این شکل مقابل دوربین ها قرار گرفت که کفش‌های او بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

کلی در سال 1964 پس از 7 راند بر لیستون غلبه کرد و پس از پیروزی به این شکل خوشحالی کرد.

این تصویر در سال 2003 از طرف اوبسرور به عنوان برترین عکس ورزشی انتخاب شد. تصویر زیر در سال 1966 در حالی گرفته شده است که کلی موفق شده کلیولند ویلیامز را نقش بر زمین کند.

محمد علی در سال 2003 بعد از مدت‌ها مقابل دوربین قرار گرفت اما اینبار قاب عکس خود را با حریف دیرینه‌اش فریزر تقسیم کرد.

 

محمد علی در سال‌های پایانی عمرش بر خلاف دوران پر طراوت جوانی به جای چالاکی با متانت و شخصیت جذابش مورد علاقه همگان بود و در مراسم حمل مشعل المپیک تا حمایت از حقوق مدنی انسان ها و مبارزه با نژادپرستی حضور موثر داشت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 289
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 289
بازدید ماه : 395
بازدید کل : 13140738
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7