رفوگر: کشتی را در مدارس احیا می کنیم
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN
29 / 9 / 1394برچسب:, :: 5:0 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

۱۳۹۴/۰۹/۲۹

زمان انتشار: ۱۱:۲۷:۱۲
منبع خبر: اخبار تولیدی
تعداد بازدید: 28
تعامل کمیته استعدادیابی و آموزش و پرورش
رفوگر: کشتی را در مدارس احیا می کنیم
مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون کشتی با تشریح برنامه های جدید این کمیته تاکید کرد با احیای این ورزش در مدارس و دعوت استعدادها به اردوهای بسترسازی کشتی ازاین به بعد پشتوانه خواهد داشت.
جواد رفوگر، مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون کشتی در گفت و گو با خبرنگار صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور درباره شرایط حال حاضر این کمیته بیان داشت: تشکیلات کمیته استعدادیابی را بر اساس استانداردهای وزارت ورزش مشخص شده است. بر این اساس رییس، نایب، دبیر و رابط بین فدراسیون و وزارت خانه را تعیین کرده ایم. مدیران تیم های ملی خردسال، نونهالان و نوجوانان مشخص شده اند، مدیر تیم های کشتی آزاد این رده سنی مجید ترکان و کشتی فرنگی نیز کاکایی هستند، تشکیلات کمیته را به خادم پیشنهاد کرده ایم و منتظر موافقت وی برای آغاز کار هستیم.


وی در ادامه درباره برنامه های در دست اقدام کمیته استعداد یابی توضیح داد: اردوهای بستر سازی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار داده شده است. از طرف فدراسیون به تمامی استان ها ابلاغ شده که مسابقات استانی خود را به کمیته استعدادیابی اعلام کنند که نماینده کمیته در مسابقات حضور داشته باشد. یکی دیگر از اقدات این کمیته که تا کنون مغفول مانده و تا کنون اتفاق نیافتاده است ارایه طرحی به وزارت آموزش و پرورش است که در آن کمیته استعدادیابی بتواند تعامل بسیار نزدیکی را با این وزارت خانه برقرار کند.


رفوگر با بیان اینکه "آموزش و پرورش کشتی را از گردونه مسابقات و کانون های ورزشی حذف کرده است" این اقدام را نادرست دانست و خبر داد: قصد داریم کشتی را در مدارس احیا کنیم. نخستین اقدام کمیته برگزاری نشستی با مسئولان مربوطه وزارت آموزش و پرورش است. قصد داریم به صورت آزمایشی چند استان پر جمعیت را انتخاب کرده و کار را با آنها شروع می کنیم. برای تمامی افرادی که در مسابقات شرکت می کنند پرونده تشکیل می دهیم که بتوانیم در آینده توانایی کودکان و نوجوانان را طی تحقیقی بررسی کنیم. به اعضای کمیته محول کرده ام که پروپزال این کار تحقیقی را آغاز کنند. در این تحقیق شاخص هایی را به دست می آوریم که به مساله استعدادیابی در کشتی کمک کنند.


مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه شاخص های استعداد یابی در ورزش کشتی با ورزش های دیگر کاملا متفاوت و خیلی پیچیده است، توضیح داد: به عنوان مثال در ورزش های والیبال و بسکتبال با قرار دادن معیار قد بلند با استاندارد مشخص نوجوانی که دارای این خصوصیات است می تواند به این رشته ها وارد شود اما در ورزش کشتی ممکن است یک فرد قد بلند به مقام قهرمانی برسد در صورتی که یک فرد قد کوتاه موفق نشود یا بالعکس.


این پیشکسوت کشتی همچنین به دیگر شاخص های یک کودک با استعداد اشاره کرد و گفت: در کشتی بیش فعالی یک نونهال و خردسال و داشتن انرژی زیاد آنها مورد توجه است. باتوجه به شناختی که تا کنون در ورزش کشتی پیدا کرده ایم، یکی از مواردی که در آینده منجر به قهرمانی می شود انرژی بیش اندازه کودکان است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 162
بازدید ماه : 268
بازدید کل : 13140611
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7