ورزش زورخانه ای و پهلوانی بايد به محلات و تمامي بخش هاي جامعه كشيده شود
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN


ورزش زورخانه ای و پهلوانی بايد به محلات و تمامي بخش هاي جامعه كشيده شود

ورزش زورخانه ای و پهلوانی بايد به محلات و تمامي بخش هاي جامعه كشيده شود

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: برای احیای ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان برنامه های جدیدی داریم چرا که این رشته مغفول مانده و فراموش شده است.
به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي عبدالله چمن گلی روز دوشنبه در جلسه تخصصی هیات ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی استان افزود: ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی ریشه در فرهنگ و آداب و سنن ما دارد و نباید مغفول واقع شود.
وی بیان کرد: زنده نگهداشتن و پربار کردن این رشته ورزشی یکی از وظایف مهمی است که باید از رده های سنی پایه شروع شود.
وی اظهار کرد: بر همین اساس قصد داریم این ورزش را در مدارس و محلات به صورت کاملا برنامه ریزی شده و مدون نهادینه کنیم.
چمن گلی با اشاره به اینکه به هیچ وجه از وضعیت کنونی این رشته رضایت ندارم ، گفت: اعتبار ویژه ای برای انجام طرح استعدادیابی در محلات در نظر گرفته شده است و در این زمینه سه مربی و سه مرشد مجرب و کاربلد نیز با هماهنگی آموزش و پرورش و شهرداری در مدارس و پارکهای محلات به اجرای برنامه های زورخانه ای عصرگاهی می پردازند.
وی افزود: جذب ورزشکاران و علاقه مندان این رشته در رده های سنی نونهالان و نوجوانان را از دست اندرکاران هیات استان ، طی دو ماه پایانی تابستان خواستارم تا بتوانیم تیم های منتخب استان را برای حضور در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور از هم اکنون پرورش دهیم.
چمن گلی افزود: به یقین خانواده ها و والدین استقبال خوبی از این برنامه ها خواهند داشت چرا که سالن زورخانه ای و پهلوانی محیط بسیار امن برای تربیت معنوی فرزندان آنهاست.
وی گفت: ورزش پهلوانی باید به محلات کشیده شود و مردم روزانه در پارکها و محلات خود از نزدیک شاهد اجرای برنامه های زورخانه ای باشند تا علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در راستای سوق به این رشته ورزشی تمایل پیدا کنند.
چمن گلی ادامه داد: جذب مربی مجرب و غیربومی از یکی از استانهای پهلوان خیز کشور برای حفظ آمادگی بیشتر ورزشکاران استان در برنامه کاری اداره کل قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا ، آذربایجان غربی دارای هفت سالن زورخانه ای و پهلوانی است که سالن زورخانه ای جهان پهلوان تختی ارومیه با قدمتی بیش از 50 سال از قدیمی ترین سالن ها در مرکز استان است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 88
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 194
بازدید کل : 13140537
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7