فدراسیون جودو از جمله‌ رشته‌های رزمی حاضر در بازی‌های آسیایی اینچئون بود که با عملکرد ضعیف خود در کر
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
عملکرد سالانه فدراسیون‌های ورزشی - جودو
شاگرد تنبل رشته‌های رزمی/ درخشش صفویه در نانجینگ، تنها دلخوشی جودو!

فدراسیون جودو از جمله‌ رشته‌های رزمی حاضر در بازی‌های آسیایی اینچئون بود که با عملکرد ضعیف خود در کره‌جنوبی انتقاد‌ همه را برانگیخت.

خبرگزاری فارس: شاگرد تنبل رشته‌های رزمی/ درخشش صفویه در نانجینگ، تنها دلخوشی جودو!

، اگر بخواهیم عملکرد رشته جودو را در بین رشته‌های رزمی در سال 93 بررسی کنیم، قطعا با کارنامه ضعیفی که این رشته در سال جاری از خود به جای گذاشته، شاگرد تنبل بین رشته‌های رزمی، محسوب می‌شود.

فدراسیون جودو امسال در رویداد‌های مهمی شرکت کرد که از جمله آن حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی بود که با تمام تلاشی که کادرفنی و مسئولان فدراسیون داشتند، این رشته نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. به طوری که مسئولان ورزش بلافاصله پس از نتایج ضعیفی که جودو در اینچئون کسب کرد نارضایتی خود را از عملکرد این رشته در بازی‌های آسیایی را رسانه‌ای کردند. هر چند درخشش رامین صفویه و کسب مدال طلای او در المپیک نوجوانان نانجینگ پیش از آغاز بازی‌های آسیایی کمی فیتیله منتقدان را پایین کشید، اما حضور و کسب مدال در بازی‌های آسیایی برای مسئولان ورزش بسیار مهم بود که متاسفانه جودو با 5 نماینده نتوانست حتی یک مدال برنز کسب کند.

ناگفته نماند که تنها بخشی از این ناکامی‌ها به مدیریت در راس این فدراسیون ارتباط دارد و بخش اعظم این شکست‌ها به فقر بازیکن در این رشته ارتباط مستقیم دارد. هر چند که با برنامه‌ریزی بلند مدت مسئولان فدراسیون، جودو قطعا طی چند سال آینده می‌تواند این معضل بزرگ را از پیش رو بردارد.

اردیبهشت‌ماه:

 رقابت‌های جایزه بزرگ آذربایجان طی روزهای 19 تا 21 اردیبهشت ماه با حضور برخی از بهترین های جودو جهان در باکو برگزار شد که تیم ملی ایران در راستای آماده سازی برای شرکت در بازی‌های آسیایی با ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه در این دوره از مسابقات به روی تاتامی رفت. ناصر ناصری پور و احسان بهرامیان در وزن 60- کیلوگرم ، سعید مولایی در وزن 73- کیلوگرم ، امیر قاسمی نژاد در وزن 81- کیلوگرم و جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم و از اردوی جوانان بهزاد محرمی در وزن 66- کیلوگرم ، امید تیزتک در وزن 73- کیلوگرم  و جعفر پهلوانی در وزن 100+ کیلوگرم به این مسابقات اعزام شدند. در پایان این رقابت‌ها تیم ملی جودو بدون کسب مدال به کار خود پایان داد و تنها سعید مولایی به عنوان هفتمی دست یافت.

تیرماه:

در ادامه برنامه‌های فدراسیون جودو پیش از اعزام تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی مسئولان فدراسیون 8 ملی پوش را راهی رقابت‌های جایزه بزرگ مغولستان کردند که در پایان این رقابت‌ها 7 نفر از ملی پوشان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و تنها امیر قاسمی‌نژاد به مدال برنز دست یافت.

احسان بهرامیان در وزن 60- کیلوگرم، وحید حسن زاده در وزن 66- کیلوگرم، سعید ملایی در وزن 73- کیلوگرم، امیرقاسمی‌نژاد در وزن 81- کیلوگرم، قاسم احدی و سعید مرادی در وزن 90- کیلوگرم، جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم و جعفر پهلوانی در وزن 100+ کیلوگرم به رقابت‌های مغولستان اعزام شدند.

دستان خالی جودو در مسابقات جهانی روسیه

رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان 4 شهریورماه به میزبانی شهر "چیلیا بینسک" روسیه آغاز شد و تیم ملی ایران تنها با یک نماینده در تاتامی جهانی حضور پیدا کرد. امیر‌ قاسمی‌نژاد جودوکار کشورمان در وزن 81 کیلوگرم روز ششم شهریور ماه به مصاف "مارکوس  فیگئو‌رو " از کشور دومینیکن رفت و حریف خود را ایپون کرد. قاسمی نژاد دور دوم در مصاف با نماینده لبنان که یک جودوکار برزیلی الاصل بود، شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. قاسمی‌نژاد با 5 دقیقه مبارزه با یک امتیاز وازاری باخت و حذف شد. با شکست نماینده کشورمان پرونده تیم ملی در مسابقات جهانی با ناکامی بسته شد.

قاسمی‌نژاد پیش از اعزام به مسابقات جهانی گفت: سطح مسابقات جهانی فوق العاده بالاست و حضور تیم‌هایی مانند گرجستان، فرانسه، آلمان و خود روسیه میزبان واقعا شرایط را سخت می‌کند.  در هر مسابقه ای که حاضر می‌شوم با تمام وجود برای موفقیت می‌جنگم و آرزوی کسب افتخار برای ایران اسلامی دارم اما هیچ‌گاه قول مدال نداده‌ام و نمی‌دهم. کم نمی‌گذارم و در ماه‌های گذشته واقعا به سختی تمرین کرده‌ام و بسیار آماده هستم. البته باید اشاره کنم که طبق اعلام مربیان با صد در صد آمادگی در این مسابقات حاضر نمی‌شوم زیرا هدف و تمرکز اصلی‌مان باید روی مسابقات آسیایی باشد که تا کمتر از 40 روز دیگر در اینچئون انجام می‌شود. من هم هدف اصلی‌ام  این مسابقات است و امیدوارم بتوانم در این رویداد مهم ورزشی سهم کوچکی در موفقیت کاروان اعزامی داشته باشم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 213
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 331
بازدید کل : 13140674
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7