فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN
10 / 12 / 1393برچسب:, :: 8:52 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

نسخه چاپي
عملکرد سالانه فدراسیون‌های ورزشی - کشتی
سال درخشان کُشتی در روزهای پرکار گوش‌شکسته‌ها

از دست رفتن ۲ کشتی‌گیر سرشناس در خانواده گوش‌شکسته‌ها، درگذشت همسر جهان‌پهلوان تختی و قهرمانی کشتی فرنگی برای نخستین بار در جهان از مهم‌ترین رویدادهای سال ۹۳ بود.

خبرگزاری فارس: سال درخشان کُشتی در روزهای پرکار گوش‌شکسته‌ها
  •  

، سالی که گذشت پیام‌آور حوادث زیادی برای اهالی جامعه گوش شکسته‌ها بود؛ حوادثی سرشار از شادی و غم؛ از قهرمانی کشتی فرنگی برای نخستین بار در جهان گرفته تا مرگ دو کشتی‌گیر نامدار و مدال‌آور تیم ملی. همسر جهان پهلوان تختی نیز بعد از 47 سال دوری از جهان پهلوان به دیار باقی شتافت؛ زنی که تا آخرین لحظات زندگی‌اش هم پرده از رازهای مگو برنداشت تا اسرار زیادی را با خود به آن دنیا ببرد و ما را در حسرت رمزگشایی از زندگی و مرگ جهان پهلوان بگذارد.

در زیر نگاهی گذرا و اجمالی به مهم‌ترین اتفاقات یک سال اخیر ورزش ملی کشورمان می‌اندازیم تا مروری بر خاطرات خوب و تلخ‌کامی‌ها داشته باشیم.
* فروردینِ آرام:

سال جدید شمسی با برگزاری اردوهای تیم‌های ملی برای حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا و جام‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی آغاز شد. در اواخر فروردین ماه بود که اتحادیه جهانی کشتی با موافقت با پیشنهاد فدراسیون کشتی مجوز میزبانی ایران در نخستین دوره جام باشگاه‌های جهان را صادر کرد و جویبار و خوزستان کاندید اصلی میزبانی مسابقات شدند.

* اردیبهشتِ طلایی:

* ماه دوم سال 1393 با قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در آسیا آغاز شد. در پایان بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان، آزادکاران کشورمان موفق به کسب 6 مدال طلا توسط مسعود اسماعیل‌پور، سیداحمد محمدی، مصطفی حسین‌خانی، رضا افضلی، میثم مصطفی‌جوکار و کمیل قاسمی در اوزان 61، 65، 70، 74، 86 و 125 کیلوگرم شدند. در این رقابت‌ها مهران رضازاده (57 کیلوگرم) پنجم و حامد طالبی زرین کمر (97 کیلوگرم) هفتم شدند. ایران در پایان این مسابقات با 70 امتیاز برای بیست‌ودومین بار بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد. تیم‌های مغولستان و قزاقستان هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

* در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نیز، فرنگی‌کاران کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و 3 برنز شدند و ایران در پایان این رقابت‌ها با 53 امتیاز بر سکوی سومی آسیا ایستاد. این نتیجه در حالی حاصل شد که تیم کشورمان سال گذشته نایب قهرمان شده بود. قزاقستان با 63 امتیاز اول و قرقیزستان هم با 57 امتیاز نایب قهرمان شد. کره جنوبی هم با 52 امتیاز چهارم شد.

f



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1125
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1125
بازدید ماه : 1237
بازدید کل : 13141580
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7