دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی بوسان، گفت: شنا‌گر همیشه نیاز به یک آب زلال دارد، اما متاسفانه جودو
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
از لحاظ بودجه و نیروی انسانی از همه کشورهای صاحب‌نام سرتر هستیم
فلاح: جودو با شرایط فعلی به یک مرداب تبدیل شده است/ از نظر فیزیولوژی و آناتومی چیزی از دنیا کم نداریم

دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی بوسان، گفت: شنا‌گر همیشه نیاز به یک آب زلال دارد، اما متاسفانه جودو در حال حاضر تبدیل به یک مرداب شده که هرکسی وارد شود در آن فرو می‌رود.

خبرگزاری فارس: فلاح: جودو با شرایط فعلی به یک مرداب تبدیل شده است/ از نظر فیزیولوژی و آناتومی چیزی از دنیا کم نداریم
  •  

عباس فلاح ، در مورد نتایج ضعیفی که جودو در بازی‌های آسیایی اینچئون کسب کرد، اظهار داشت: نتایجی که در بازی‌های آسیایی اینچئون کسب شد واقعا خیلی ضعیف بود. از سال 1986 که جودو در بازی‌های آسیایی حضور داشته این برای دومین بار است که کاروان ایران با دستانی خالی مسابقات را ترک می‌کند. اگر ما بخواهیم نتایج را با دوره قبل مقایسه کنیم تنها می‌توانیم به یک جمله بسنده کنیم واقعاً از نظر آماری نتیجه ضعیف بوده و باید به جودو بازنگری شود.

وی در ادامه گفت: 56 مدال در المپیک برای جودو تقسیم می‌شود هر کشور می‌تواند در بخش مردان و بانوان 14 مدال را به دست بیاورد. ما از نظر فیزیولوژی و آناتومی بدن چیزی از کشورهایی که مدال جهانی و المپیک کسب می‌کنند کم نداریم. رشته‌های کشتی و رزمی در تمام مسابقات مدال کسب می‌کنند و جودوکاران از لحاظ بدنی واقعاً شرایط مشابهی به آنها دارند. جودوی ایران قابلیت این را دارد که در مسابقات جهانی و المپیک مدال کسب کند. حتی این موضوع را ما بارها در آوردگاه جهانی به همه ثابت کرده‌ایم.

دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی بوسان در ادامه گفت:‌ به اعتقاد من یکی از ابزارهای اصلی کار، نیروی انسانی مستعد است. خوشبختانه ما از این لحاظ در ایران مشکلی نداریم. ما برای نخبه‌پروری نیاز به دو فاکتور داریم. یکی داشتن استعداد نیروی خوب مستعد و دیگری پرورش استعداد و به بلوغ رساندن آن استعداد است. فکر می‌کنم در فاز اول ما در ایران مشکلی نداریم و با توجه به آمار و رشته‌های مشابه و سابقه‌ای که جودو دارد بعید می‌دانم در این بحث مشکلی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: بحث دوم این است که ما نمی‌توانیم استعدادهای خوب را پرورش دهیم. در این بحث مدیریت و کادر فنی دخیل هستند. باید ایراد کار را پیدا کنیم که چرا با داشتن استعدادهای خوب آن جایگاه اصلی را در دنیا نمی‌توانیم کسب کنیم. حالا باید ببینیم ایراد کار مدیریت است؟ کادر فنی است یا اینکه پیدا کردن استعداد و علم تمرین مربی اشتباه است؟‌

فلاح‌ در ادامه خاطرنشان کرد: تا جایی که ما می‌دانیم جودو از نظر بودجه‌ای مشکلی ندارد اما نمی‌دانم چرا از جودوی دنیا فاصله گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا امثال عباس فلاح که در مسابقات مختلف برای جودوی ایران مدال‌آوری کرده‌اند به کمک این رشته نمی‌آیند، گفت: وقتی شما یک مرداب را می‌بینید به هیچ عنوان برای شنا وارد آن نمی‌شوید، شناگر همیشه نیاز به یک آب زلال دارد، متأسفانه جودو در حال حاضر یک مرداب است که هرکسی وارد آن شود در آن فرو می‌رود. اگر قرار است امثال ما وارد جودو شویم باید محیط برای همه ما آماده باشد.

فلاح در ادامه گفت: قهرمانان زیادی عمر خود را پای جودو گذاشتند اما وقتی شرایط فعلی جودو را می‌بینند ترجیح می‌دهند برای پیشرفت در جاهای دیگر تلاش کنند. جودو محیط مساعدی در حال حاضر ندارد به همین دلیل همه ترجیح می‌دهند از این فضا دور باشند.

-f



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 683
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 689
بازدید ماه : 801
بازدید کل : 13141144
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7