اهل فوتبال بودم اما زده شدم عباسعلی: دوست ‌دارم یک شغل مناسب برایم مهیا کنند/در شهرری از همه تقدیر م
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
اهل فوتبال بودم اما زده شدم
عباسعلی: دوست ‌دارم یک شغل مناسب برایم مهیا کنند/در شهرری از همه تقدیر می‌شود غیر از من

بانوی طلایی تیم ملی کاراته در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون با حضور در خبرگزاری فارس به سوالات ما پاسخ داد.

خبرگزاری فارس: عباسعلی: دوست ‌دارم یک شغل مناسب برایم مهیا کنند/در شهرری از همه تقدیر می‌شود غیر از من
  •  

سید حسن صفوی «از کسی توقع ندارم برایم کاری کند» مدام در صحبت‌هایش این جمله را تکرار می‌کند، اما می‌گوید دوست دارد مسئولان ورزش برایش شغلی را مهیا کنند که یک منبع درآمدی هم داشته باشد. از مسئولان اداره کل شهرستان ری هم گلایه دارد. این گوشه‌ای از صحبت‌های حمیده عباسعلی است که در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون مدال خوش رنگ طلای تیم ملی کاراته را کسب کرده است.

بانوی طلایی تیم ملی کاراته بانوان با حضوردر صحبت‌های زیادی را مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید.

 

فارس: پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی که بالای سکو رفتید به چه چیزی فکر می‌کردید؟

از خدا تشکر کردم که به من در کسب مدال طلا بازی‌های آسیایی خیلی کمک کرد، چون واقعاً‌ خیلی برای کسب این مدال زحمت کشیده بودم.

 

فارس: موضوع بحث پرداخت پاداش به مدال‌آوران طلایی چقدر در کسب مدال نقش داشت؟

اصلاً به هیچ عنوان به پاداش فکر نمی‌کردم. قبل از اینکه به بازی‌های آسیایی اعزام شویم رسانه‌ها مرتب مصاحبه‌ مسئولان ورزش را پخش می‌کردن که در مورد پاداش به مدال آوران صحبت‌ می‌کردند که به مدال آوران طلایی  150 سکه طلا پرداخت خواهد کرد، ‌اما وقتی حرف پاداش می‌شد من می‌رفتم جایی که این موضوع را نشنوم، چون احساس می‌کردم اگر به پاداش مسابقات فکر کنم به مدال طلا نمی‌توانم برسم. من اول برای رسیدن به مدال طلا تلاش کردم، چون می‌دانستم که بعد از آن پاداشی وجود دارد و به خاطر همین فقط به هدفم فکر می‌کردم.

فارس: به نظر شما با کسب مدال طلای بانوان در بازی‌های آسیایی آیا نگاه‌ افراد جامعه به ورزش بانوان تغییر کرده؟

من از 8 سالگی این رشته را شروع کرده‌ام. ابتدا علاقه‌ای به کاراته نداشتم فقط می‌خواستم ورزش کنم، اما وقتی روز به روز جلوتر پیش رفتم و موفقیت‌های بیشتری کسب کردم حمایت خانواده‌ام بیشتر شد. خواهرم چند سال پا به پای من تمرین کرد و زمانی که کمربند مشکی را گرفت دیگر ادامه نداد، اما مادرم همیشه تاکید می‌کرد که من باید ادامه بدهم و حمایت‌های هر روز بیشتر از روز قبل شد. خوشبختانه الآن نگاه مردم به ورزش بانوان تغییر کرده است. امسال صدا و سیما نسبت به دوره‌های گذشته خیلی بیشتر مسابقات بانوان را پوشش داد بخصوص کاراته بانوان را. در گذشته خیلی کم مسابقات بانوان پخش می‌شد، اما در این دوره از بازی‌های آسیایی مسابقات بانوان بازتاب خوبی داشت و این یعنی نگاه جامعه به ورزش بانوان تغییر کرده است. خوشبختانه پس از پخش مسابقات بانوان بارها طی این چند روز مردم من را در خیابان شناخته‌اند و در مورد کاراته‌ سوال‌های زیادی از من پرسیده‌اند به نظرم این نشان می‌دهد که دیگر ورزش بانوان بین مردم جا افتاده است. متأسفانه تنها ایرادی که کاراته دارد این است که این رشته المپیکی نیست و بالاترین مدال برای ما مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی است.

فارس: این اولین دوره‌ای است که بانوان به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد، فکر می‌کنید چقدر می‌توانید در کسب عنوان قهرمانی بتوانید به کاراته کمک کنید؟‌

نزدیک به 5 سال است که ما در آسیا مجوز حضور بانوان با حجاب اسلامی را گرفته‌ایم، امسال برای اولین قرار است بانوان در مسابقات جهانی با حجاب اسلامی حضور پیدا کنند و تا قبل از آن همیشه مردان به تنهایی راهی مسابقات جهانی می‌شدند و مدال کسب می‌کردند. به همین دلیل هیچ وقت ما نمی‌توانستم عنوان قهرمانی را کسب کنم، چرا که مدال مردان و بانوان با هم حساب می‌شود. خوشبختانه ما در مسابقات قهرمانی آسیا نشان دادیم که می‌توانیم در قهرمانی تیم ملی در مسابقات جهانی با کسب مدال به کاراته کمک کنیم. 

فارس: بازی‌های آسیایی گوانگجو با بازی‌های آسیایی اینچئون تفاوت داشت؟

از نظر امکانات و تغذیه واقعاً این دوره خیلی ضعیف بود. خیلی از بچه‌ها غذا نمی‌خوردند، اما از نظر سطح فنی مسابقات اینچئون خیلی بهتر از چهار سال قبل بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1331
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1331
بازدید ماه : 1443
بازدید کل : 13141786
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7