رکوردشکنی با بهترین عملکرد بانوان در بازی های آسیایی به دست آمد
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

 
رکوردشکنی با بهترین عملکرد بانوان در بازی های آسیایی به دست آمد
رشد کیفی نتایج ورزشکاران/ لزوم توجه بیشتر به رشته های پر مدال
بازی های آسیایی 2014 اینچئون به پایان رسید و با تحلیلی ساده از این مسابقات می توان گفت برای نتیجه گیری مطلوب تر در این گونه مسابقات، باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری فکری، مدیریتی و اقتصادی در رشته های پر مدال به ویژه در حوزه بانوان را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، کاروان ورزش ایران در پایان بازی های آسیایی اینچئون با کسب 21 مدال طلا رکوردشکنی کرد. این تعداد مدال طلا برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در المپیک آسیایی به دست آمده است.

 هرچند که نسبت به دوره گذشته بازی ها در گوآنگجو 2010چین، ایران یک مدال طلا بیشتر به دست آورد، اما باتوجه به تعداد بالای طلای قزاق ها، ورزش ایران جایگاه چهارمی را با پنجمی تعویض کرد.

 با این حال  نتایج به دست آمده امیدوارکننده بود و باتوجه به شرایط آماده سازی تیم ها قبل از اعزام به این بازی ها، نامشخص بودن وضعیت مدیریتی، بودجه پیش بینی شده برای ورزش و نیز تعداد نفرات اعزامی نباید از رشد کیفی نتایج و عملکرد ورزشکاران گذشت.

 اگر دوومیدانی و وزنه برداری نتوانستند مدال های طلای گذشته را تکرار کنند، بجای آن در رشته های دیگر طلاهای پیش بینی نشده ای هم نصیب ایران شد که از جمله آن می توان نخستین طلای بانوی تیرانداز ایران در این بازی ها، مدال طلای انفرادی کامپوند و یا طلای بانوی کاراته کای ایران را نام برد.

 با این وجود اما نباید نسبت به عملکرد ضعیف و دور از انتظار برخی رشته ها هم بی تفاوت بود. دوومیدانی با 21 ورزشکار تنها دو مدال طلا و نقره به دست آورد که از قبل هم می شد با اطمینان از این مدال ها صحبت کرد! وزنه برداران نتایج خوبی کسب نکردند و با رکوردهایی که قبلا اعلام می شد فاصله داشتند. جودو را شاید ضعیف ترین رشته اعزامی به بازی ها باید قلمداد کرد و در رشته های راکتی و پایه هم نتایج قابل پیش بینی بود. در رشته های تیمی هم بسکتبال، فوتبال و هندبال برخلاف پیش بینی ها عمل کردند.

 فوتبال همان ابتدای بازی ها بسیار ضعیف ظاهر شد و حتی نتوانست از گروه خود صعود کند.

 قایقرانی مدال های بسیاری گرفت و عملکرد خوبی داشت اما نباید از کاهش مدال طلای آن گذشت. در ووشو هم باوجود تلاش ورزشکاران آن و باتوجه به شرایط آماده سازی ملی پوشانش پیش بینی طلاهای بیشتری برای آن وجود داشت اما تنها یک مدال طلا از این رشته حاصل شد.

 اما نکته اصلی در بازی های المپیکی را باید روی ورزش های پرمدال در نظر گرفت. جایی که می شود با نگاهی اساسی به آن شاهد افزایش تعداد مدال در جدول نهایی شد.

 اگر در شنا و ژیمناستیک نیاز به بودجه خوب و زمان کافی برای مدال آوری است، می توان تمرکز بیشتری هم روی رشته هایی مثل بوکس و تیراندازی کرد.

 در هر صورت تیراندازی، ژیمناستیک، شنا و شیرجه، دوومیدانی، قایقرانی، دوچرخه سواری، بوکس و تیروکمان همیشه در بین رشته های پرمدال بازی های المپیکی قرار دارند و لزوم توجه بیشتر به آن ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 آنچنان که وزیر ورزش و جوانان نیز تاکید دارد، به جای هزینه های کلان در ورزش هایی که تنها یک مدال در آن به دست می آید، می توان به تقسیم بودجه برای ورزش های پرمدال پرداخت، چون توجه و سرمایه گذاری در این رشته ها موجب پیشرفت ورزش و نشاط در جامعه می شود.

 اما در این میان نباید از مدال آوری خوب بانوان در این بازی ها گذشت. حضور بانوان با پوشش اسلامی در اینچئون مثل دیگر میادین بین المللی به جز جنبه های خوب اخلاقی آن که می توان ثابت کرد، حجاب مانعی برای ورزش کردن نیست، از لحاظ قهرمانی هم برای کاروان ورزش ایران موفقیت آمیز بود.

 بانوان در این دوره از بازی های آسیایی بهترین عملکرد را در تاریخ ورزش ایران داشتند. اولین و آخرین مدال ایران هم در بازی های آسیایی توسط بانوان ورزشکار به دست آمد.

 اگر نگاه عدالت محور و توزیع امکانات مناسب از سوی مسئولان به ورزش بانوان به خوبی صورت گیرد می توان انتظار داشت در آینده نزدیک شاهد ادامه رشد و توسعه ورزش بانوان در حوزه قهرمانی باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 224
بازدید کل : 13140567
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7