تیم ملی والیبال ایران پس از کسب عنوان چهارمی مسابقات لیگ جهانی حالا برای درخشش در مسابقات قهرمانی جه
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
گزارش فارس از سیر صعودی والیبال ایران در میادین بین‌المللی
پنجه‌های طلایی مردان آریایی/ حالا سکوی المپیکم آرزوست

تیم ملی والیبال ایران پس از کسب عنوان چهارمی مسابقات لیگ جهانی حالا برای درخشش در مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌شود.

خبرگزاری فارس: پنجه‌های طلایی مردان آریایی/ حالا سکوی المپیکم آرزوست
  •  

مجتبی‌ ذکی‌زاده _، «انتظارات از تیم ملی والیبال به حق و به جا است، اما نباید غوره نشده مویز شویم، باید به درجه‌ای برسیم که روی سکوی جهانی برویم.» این جمله‌ای بود که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران پس از کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی 2014 بیان کرد و به نظر می‌رسد منطقی‌ترین جمله‌ای بود که می‌شد از زبان آقای رئیس شنید.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 16 دیدار لیگ جهانی 2014 خود 7 پیروزی و 9 شکست را تجربه کرد؛ ملی‌پوشان ایران در دور مقدماتی دو پیروزی و دو شکست برابر ایتالیا، دو پیروزی و دو شکست برابر برزیل و دو پیروزی و دو شکست برابر لهستان تجربه کردند.

ملی‌پوشان ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی نیز یک پیروزی برابر برزیل و سه شکست مقابل تیم‌های روسیه، آمریکا و ایتالیا به دست آوردند و با کسب مقام چهارمی جهان به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند تا موفق‌ترین تیم آسیایی در لیگ جهانی لقب بگیرند.

از میان تیم های آسیایی تیم های ژاپن، کره‌جنوبی و چین سه تیمی هستند که سابقه زیادی در لیگ جهانی دارند؛ این تیم‌ها به ترتیب با 20، 15 و 14 بار حضور در لیگ جهانی خود را به عنوان تنها تیم‌های آسیایی با سابقه در این مسابقات مطرح کردند، اما هیچ‌کدام از آنها به موفقیتی که ایران در دومین حضورش کسب کرده نرسیدند.

بوبان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران از عملکرد بازیکنان و تیمش رضایت دارد و می‌گوید: ما در مجموع نتیجه خیلی خوبی گرفتیم. به مرحله نهایی صعود کردیم و به آن هم اکتفا نکردیم و به جمع چهار تیم برتر نیز راه یافتیم. این در حالی است که دومین حضور در لیگ جهانی را تجربه می‌کنیم و سایر تیم‌ها هر کدام قدمت زیادی در لیگ جهانی دارند.

 

آری؛ کواچ به نکته مهمی اشاره کرد، چراکه ایران در دومین حضورش به این افتخار بزرگ دست پیدا کرده بود. ملی‌پوشان ایران در سال گذشته با هدایت خولیو ولاسکو و در نخستین حضور خود مقام نهمی جهان را به دست آورد که حضور تاثیرگذار و تاریخی بود.

خولیو ولاسکو در آخرین روزهایی که در ایران بود جمله‌ای بیان کرد که ملی‌پوشان با عملکرد خوب خود به وی ثابت کردند که اشتباه می‌کند؛ ولاسکو اعلام کرد که والیبال ایران به بالاترین سطح خود رسیده و از آن بالاتر نخواهد رفت، اما کواچ و شاگردانش نشان دادند والیبال ایران هنوز قدم‌های ابتدایی را برداشته و تا روی سکوی المپیک نرود، آرام نمی‌گیرد.

تیم ملی ایران تا مرحله نهایی عملکرد خوبی داشت و به هدفی که می‌خواست رسید؛ ایران که در مرحله مقدماتی با تیم‌های ایتالیا، لهستان و برزیل همگروه بود. ایتالیا میزبان مرحله نهایی و صعودش مسجل بود، اما دو تیم دیگر شانس صعود داشتند که ایران و برزیل توانستند جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کنند. از گروه مقابل هم آمریکا و روسیه به فلورانس آمدند و از سید دوم هم استرالیا توانست به جمع 6 تیم برتر جهان راه پیدا کند. در مرحله نهایی ایران با تیم‌های روسیه و برزیل همگروه شد؛ جایی که هیچ‌کس به ایران شانس صعود نمی‌داد، اما بوبان و شاگردانش دست به کار بزرگی زدند و توانستند برزیل را شکست دهند و یک امتیاز هم از روسیه بگیرند تا به عنوان صدرنشین این گروه و همراه با طلایی‌پوشان برزیل به جمع 4 تیم برتر جهان راه پیدا کنند.

سایت فدراسیون جهانی والیبال هم درخصوص صعود تاریخی والیبال ایران به مرحله نیمه‌نهایی اینگونه نوشت: از شاخص‌ترین ویژگی دور اول دیدارهای گروه I فینال لیگ جهانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* برای اولین بار در تاریخ، ایران توانست به نیمه‌نهایی لیگ جهانی دست یابد، آن هم به عنوان تیم صدرنشین گروه خود و بالاتر از برزیل و روسیه.

* ایران رکورد جدیدی در دیدار با برزیل در لیگ جهانی رقم زد؛ این دو تیم 5 بار در لیگ جهانی با هم دیدار کردند که ایران 3 برد و برزیل 2 برد را در کارنامه خود به ثبت رساندند. در سایر دیدارها هم برزیل درهر 4 مسابقه دیدار با ایران به پیروزی رسید (2 بار در جام جهانی و 2 بار در جام قهرمانان قاره‌ها). ایران توانست شکست ناپذیری خود را برای سومین بار به رخ همگان بکشاند.

-



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 290
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 290
بازدید ماه : 402
بازدید کل : 13140745
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7