رئیس کمیته روانشناسی آکادمی ملی المپیک اعتقاد دارد آمادگی روانی مانند آمادگی جسمانی به زمان نیاز دار
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
اهمیت روانشناسی را می‌دانند، اما اقدام نمی‌کنند
مصیبی: برخی فکر می‌کنند روانشناسی معجزه می‌کند/ ۳ روز مانده به مسابقه از ما توقع سخنرانی دارند!

رئیس کمیته روانشناسی آکادمی ملی المپیک اعتقاد دارد آمادگی روانی مانند آمادگی جسمانی به زمان نیاز دارد و این مهارتی است که باید چند ماه روی آن کار کرد.

خبرگزاری فارس: مصیبی: برخی فکر می‌کنند روانشناسی معجزه می‌کند/ ۳ روز مانده به مسابقه از ما توقع سخنرانی دارند!
  •  

دکتر فتح‌الله مصیبی ، درباره برنامه‌های کمیته روانشناسی برای بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: ما با همه فدراسیون‌ها مکاتبه کرده و اعلام کرده‌ایم مرکز ما آمادگی کمک دارد. چنانچه فدراسیون‌ها به روانشناس نیاز داشته باشند ما در اختیارشان قرار می‌دهیم. برخی از فدراسیون‌ها با روانشناسان همکاری دارند و به ما نیاز نداشتند، بعضی‌ها هم از ما کمک خواستند و در آغاز کار قرار دارند.

* سالهاست در برد و باخت عامل روانشناسی را دخیل می‌دانند

وی در پاسخ به این سؤال که همیشه از روانشناسی در ورزش به عنوان حلقه گم شده نام می‌برند نظرتان در این باره چیست،‌ اظهار داشت: سالهاست که در برد و باخت عامل روانشناسی را دخیل می‌دانند، وقتی ورزشکاری می‌گوید استرس دارد و یا انگیزه برد داشته این مربوط به مسائل روانی است، اما وقتی بحث ارتقای روانی پیش می‌آید آنها روانشناسی را جدی نمی‌گیرند.

رئیس کمیته روانشناسی آکادمی ملی المپیک ادامه داد: بارها دیده‌ایم یک مربی می‌گوید به خاطر استرس نتیجه نگرفته اما در ادامه مسابقات دوباره روی تاکتیک و مسائل فنی کار می‌کند و به مسائل روانشناختی نمی‌پردازد. آنها اعتقاد دارند مسائل روانشناسی اهمیت دارد اما برای آن اقدام نمی‌کنند. تعداد کمی از مربیان و ورزشکاران وجود دارند که روانشناسی را بخشی از برنامه‌شان می‌دانند و به آن اهمیت می‌دهند. نقش مربی اهمیت زیادی دارد به ویژه مربیانی که اقتدار دارند. استفاده از روانشناسی ورزشی فقط این نیست که از یک روانشناس استفاده کنیم بلکه مربی هم می‌تواند این کار را انجام دهد؛ فقط در برخی از موارد که تخصصی می‌شود نیاز به روانشناسی ضرورت پیدا می‌کند. در همه جای دنیا از طریق مربی روانشناسی را انجام می‌دهند.

- f



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 141
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 141
بازدید ماه : 247
بازدید کل : 13140590
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7