سرمربی تیم وزنه برداری نوجوانان کشورمان پس از یک ماه سکوت را شکست و پرده از حقایقی برداشت که می توان
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
پرونده دوپینگ وزنه‌برداران نوجوان را تا معرفی نهایی مقصران پیگیری می‌کنم
توکلی: از ورزشکاران خواسته بودند به مربی تیم ملی دروغ بگویند

سرمربی تیم وزنه برداری نوجوانان کشورمان پس از یک ماه سکوت را شکست و پرده از حقایقی برداشت که می تواند در معرفی مسببان اصلی دوپینگ چهار ملی پوش وزنه برداری تاثیرگذار باشد.

خبرگزاری فارس: توکلی: از ورزشکاران خواسته بودند به مربی تیم ملی دروغ بگویند
  •  

و به نقل از سایت رسمی فدراسیون وزنه برداری، سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان با ابراز تاسف از اتفاقی که برای چهار ملی پوش مازندرانی تیم نوجوانان کشورمان رقم خورد، قبل از هر چیز از عدم صداقت ورزشکاران گلایه کرد و گفت: به نظر شما یک سرمربی باید با استناد به چه فاکتورهایی از پاک بودن ورزشکارش اطمینان حاصل کند؟ ما بیشتر از هر چیز به صداقت ورزشکاران اتکا کردیم ولی وقتی ورزشکار صادق نیست این مشکلات بوجود می آید. اینها قبل از اینکه به اردو بیایند اقدام به مصرف داروهای غیر مجاز کرده بودند. از طرفی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) هم با وجود نمونه گیری از ملی پوشان هنوز برگه آنالیزی به ما نداده است که ثابت شود این آزمایش ها به آزمایشگاه کلن ارسال شده است یا خیر. در چنین شرایطی من از کجا باید بفهمم که وزنه بردارم چه چیزی مصرف کرده است؟ نه لابراتوار شخصی دارم و نه از روی چهره طرف می توانم به حقیقت ماجرا پی ببرم. فاکتورهایی که من مربی دارم یکی حرف خود وزنه بردار است که متاسفانه این چهار نفر به سرمربی شان دروغ گفتند. فاکتور دوم هم بحث آزمایش گرفتن از بچه ها است که تا زمانی که برگه آنالیز نتایج در اختیار ما قرار نگیرد نمی توان به آن استناد کرد. شما خودتان دیدید که فدراسیون پزشکی ورزشی بابت منفی بودن همه آزمایش ها به فدراسیون وزنه برداری تبریک گفت اما بعد از آن همان وزنه برداران در مسابقات به مشکل برخورده اند.

توکلی در واکنش به این احتمال که شاید وزنه برداران بعد از حضور ماموران نادو در اردوی تیم ملی از داروهای غیرمجاز استفاده کرده اند گفت: استرانالوز و تستسترون داروهایی هستند که یک ورزشکار معمولی در حد نوجوانان هم می داند حداقل پنج یا شش ماه در بدن می ماند و هیچ وقت حاضر نمی شود یک ماه مانده به مسابقات یا پای پرواز اقدام به مصرف آنها کند. از طرفی کدام مربی می آید دارویی را برای شاگردش تجویز کند که می داند نزدیک به شش ماه در بدن او می ماند؟ حتی ناآگاه ترین مربیان هم حاظر نمی شوند در آستانه مسابقات چنین داروهایی را به شاگردشان بدهند. ضمن اینکه داروهایی که اینها استفاده کردند در هیچ یک از اردوهایی تیم ملی به ورزشکاران توصیه نمی شود. خود من حتی اگر خارج از اردوی تیم ملی باشم هم برای یک نوجوان 14 یا 15 ساله به هیچ عنوان همچنین چیزهایی را تجویز نمی کنم.

وی افزود: متاسفانه ورزشکاران به مربی شهرستانی شان بیشتر از سرمربی تیم ملی اعتماد کردند. مربیان شهرستانی هم به جای آنکه در راستای برنامه های سرمربی تیم ملی حرکت کنند فقط به دنبال این بودند که جایگاه خودشان را در سطح استان تثبیت کنند. جالب آنکه همان مربیان به ورزشکاران گفته بودند اگر در مورد این مسائل چیزی به سرمربی تیم ملی بگویند به آنها اجازه نخواهند داد در سطح استان فعالیت کنند. یا تهدیدشان کرده بودند اگر توکلی از این موضوع با خبر شود آنها را از اردوی تیم ملی خط می زند. من اگر وزنه برداری را از اردوی تیم ملی بیرون کردم اول از همه هدفم سالم سازی فضای اردو بود. حالا همان وزنه بردارانی که از اردو بیرون رفتند باید از ما تشکر کنند که اجازه ندادیم آبرویشان با مثبت شدن دوپینگ شان از بین برود. اما این دوستان کمک ما را نخواستند و سر خود از داروهای غیر مجاز استفاده کردند. البته وقتی یک مربی شهرستانی به شاگردش می گوید به مربی تیم ملی دروغ بگوید یا به جای گفتن اسم داروهایی که استفاده کرده اسم دیگر داروها را ببرد، دیگر من چه انتظاری می توانم از یک نوجوان 15 ساله داشته باشم؟ آنها نخواستند به مربی تیم ملی اعتماد کنند. ورزشکارانی که اعتماد کردند الان آبرویشان در دستشان است، اما این چهار نفر حالا با محرومیت مواجه شده اند.

توکلی با اشاره به اینکه وزنه برداران خاطی طی دست نوشته ای اقرار کرده اند که این داروها را به سفارش مربی شهرستانشان مصرف کرده اند ادامه داد: این مربیان به بهانه انجام کار آزمایشگاهی از سن کم وزنه برداران سوء استفاده کرده اند و از خانواده هایشان پول های زیادی گرفته اند. خود بچه ها اقرار کردند که این داروها را به سفارش مربی شهرستان شان استفاده کرده اند و مربیان هم با بردن آنها به آزمایشگاهی در شمال و  گرفتن آزمایش، این اطمینان را به وزنه برداران داده بودند که دوپینگ شان مثبت نمی شود. این داستان سری دراز دارد و به زودی از خیلی از این مسائل پرده برداری می شود.

f



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 176
بازدید ماه : 282
بازدید کل : 13140625
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7