تیم‌ ملی فوتبال کلمبیا در جام‌ جهانی ۲۰۱۴ برزیل در گروهی قرار دارد که هر ۴ تیم آن، این شانس را دارند
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
25 روز تا جام‌جهانی 2014 برزیل
کلمبیا؛ تیم همیشه زیر سایه برزیل و آرژانتین/ ببری قهرمانی؛ ببازی کشته می‌شوی!

تیم‌ ملی فوتبال کلمبیا در جام‌ جهانی ۲۰۱۴ برزیل در گروهی قرار دارد که هر ۴ تیم آن، این شانس را دارند که به مرحله بعد این رقابت‌ها صعود کنند.

خبرگزاری فارس: کلمبیا؛ تیم همیشه زیر سایه برزیل و آرژانتین/ ببری قهرمانی؛ ببازی کشته می‌شوی!
  •  

، کشور کلمبیا به عنوان یکی از کشورهایی که تیم فوتبالش در جام جهانی 2014 برزیل حضور دارد از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته که در زیر می‌خوانید.

*کلمبیا

کلمبیا شمال غربی‌ترین کشور آمریکایی جنوبی است و با کشورهای برزیل، اکوادور، پرو و ونزوئلا هم مرز است که البته این کشور از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما هم مرز مشترک دارد.hین کشور چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی به حساب می‌آید که یک میلیون و 141هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. خاک سرزمین کلمبیا دارای شرایط متنوعی است و از قله‌های بلند و برفی آند تا دشت‌های گرم و مرطوب حوزه رود آمازون را شامل می‌شود. کلمبیا بعد از برزیل بیشترین جمعیت را در بین کشورهای آمریکای جنوبی داراست. پایتخت این کشور بوگوتا است و مردم زیادی در این شهر زندگی می‌کنند.

*تاریخ کلمبیا

در حدود 10هزار سال قبل از میلاد مسیح جوامع شکارچی در بوگوتای امروزی با یکدیگر تجارت می‌کردند. در اولین هزاره قبل از میلاد گروه‌های سرخپوست ساکن در این منطقه سیستم سیاسی کاسیکازگوها را ایجاد کردند. کاوشگران و جستجوگران اسپانیایی در سال 1500میلادی اولین جستجوها در این منطقه انجام دادند. کریستف‌کلمب هم در سال 1502 در حوالی دریای کارائیب به سفر پرداخت. در سال 1513 ،‌ وی اولین اروپایی بود که اقیانوس آرام را کشف کرد و آن را دریای جنوب نامید که در واقع راه اسپانیایی‌ها به آمریکای جنوبی باز کرد. همچنین از این تاریخ به بعد بود که بردگان آفریقایی به آمریکای جنوبی برده شدند و در مناطق مختلف این قاره پراکنده گشتند. سیمون بولیوار اولین رئیس‌جمهور کلمبیا به حساب می‌آید. در سال 1863 ایالات متحده کلمبیا ایجاد شد و این نام تا سال 1886 مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه این نام به جمهوری کلمبیا تغییر کرد.

*گردشگری کلمبیا

کلمبیا در هر روز از سال یک فستیوال دارد. اغلب در زمان مشهورترین فستیوال‌ها در کلمبیا نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود و توریست‌های زیادی به این کشور سفر می‌کنند. جالب اینجاست که با وجود تهدیدات موجود در این کشور و نا امنی‌هایی که در بعضی از مناطق کلمبیا وجود دارد هر سال تعداد گردشگران در این کشور بیشتر می‌شود.

*جغرافیای کلمبیا

کلمبیا در مقایسه با سایر مناطق هم اندازه در آمریکای جنوبی دارای بیشترین تنوع فیزیکی در قلمرویش است. این کشور بخشی از حلقه آتش اقیانوس آرام است که در واقع محلی زلزله‌خیز و در معرض آتشفشان به حساب می‌آید. سطح ارضی کلمبیا الگوهای پیچیده‌ای دارد. منطقه کوهستانی غرب این کشور نسبت به سایر مناطق کلمبیا مرتفع‌تر است و قله‌هایی در حدود 4 هزار متر هم در این منطقه وجود دارد. در جنوب شرق کلمبیا باران‌های حارّه‌ای باریده می‌شود.

*سیاست کلمبیا

شاخه اجرایی در کلمبیا در رأس ساختار دولت قرار دارد، رئیس‌جمهور در این کشور هم رئیس دولت و هم رئیس کشور است و رئیس‌جمهور در کلمبیا در دو دوره چهارساله متوالی می‌تواند بر سر کار حضور داشته باشد، اما شهردارها و سایر مقامات اجرایی برای دوره‌های سه ساله برگزیده می‌شوند و نمی‌توانند دوباره بر سر کار قرار بگیرند. اعضای مجلس و سنای کلمبیا با انتخاب مردم برای چهار سال بر سر کار می‌روند. در رأس سیستم قضایی این کشور دادگاه عالی عدالت قرار دارد و اعضای آن توسط رئیس‌جمهور و کنگره کلمبیا انتخاب می‌شوند.

*اقتصاد کلمبیا

اقتصاد کلمبیا در اواخر قرن بیستم دچار رکود اقتصادی شد و رفع این وضعیت بسیار وقت‌گیر و سخت بود کمی تقاضای داخلی و خارجی، وضعیت سخت بودجه دولت و درگیری‌های مسلحانه شدید داخلی از جمله مشکلات اقتصادی کلمبیا به شمار می‌رود. صادرات اصلی کلمبیا شامل کالاهای تولیدی، مواد نفتی، ذغال‌سنگ و قهوه است.

*جمعیت کلمبیا

کلمبیا با نزدیک به 45میلیون نفر جمعیت از کشورهای پرجمعیت آمریکای لاتین بعد از برزیل و مکزیک به حساب می‌آید. در اواسط قرن بیستم مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها بسیار زیاد بود اما بعد از آن این روند کاهش یافت. 30 شهر در کلمبیا دارای جمعیت 100هزار نفر و بیشتر هستند. گفته می‌شود بر اساس پیش‌بینی‌ها جمعیت کلمبیا تا دو سال دیگر به حدود بیش از 50 میلیون نفر خواهد رسید. مهاجران اروپایی، بومی‌ها، بردگان آفریقایی،‌آسیایی‌ها، اهالی خاورمیانه و سایر مهاجران قومیت‌های مختلفی افراد ساکن در کلمبیا را تشکیل می‌دهند. مهاجران آسیایی ساکن در این کشور را افرادی از لبنان، اردن، سوریه، چین، ژاپن و کره شمالی تشکیل می‌دهند.

*فوتبال کلمبیا

تیم ملی فوتبال کلمبیا اولین دیدار رسمی ملی خودش را در سال 1938 با باخت مقابل مکزیک تجربه کرد. این تیم اما بهترین پیروزی خود را با برد 5 بر صفر مقابل آرژانتین در سال 1993 به دست آورد. بدترین شکست این کشور باخت 9 بر صفر مقابل برزیل در سال 1957 میلادی به حساب می‌آید.

*نظر کارشناس

ساکت الهامی/گروهی که کلمبیا در آن قرار دارد از آن گروه‌هایی است که هر چهار تیم شانس صعود به مرحله بعد را دارا هستند. فوتبال کلمبیا شاید نام و آوازه فوتبال برزیل و آرژانتین را نداشته باشد اما همیشه فوتبال خوبی را ارائه داده و از ساختار منسجمی در فوتبال بهره می‌برد هرچند که فوتبال در این کشور با سیاست و مافیا آمیخته شده که همین موضوع باعث می‌شود بازیکنان این تیم همواره فوتبال با استرسی انجام دهند. اگر این تیم به مرحله بعد صعود کند بازیکنانش در حد یک قهرمان ستایش می‌شوند و اگر این اتفاق نیفتد شاید همانند اسکوبار در جام جهانی 1994 به گلوله بسته شوند! فوتبال در کلمبیا مرگ و زندگی است و شاید اگر فالکائو به جام جهانی برسد این تیم حتی بتواند به جمع هشت تیم جام جهانی هم صعود کند. من اعتقاد دارم کلمبیا تیمی است که می‌تواند جدول جام جهانی را به هم بزند. فوتبال کلمبیا فوتبالی تکنیکی، قدرتی و چاشنی خشونت است

-f



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7