فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی بودجه تزریق نکنند
زارع: بهداد و کیانوش را زودتر از وقتش به تیم ملی آوردم/در برخی اوزان به سطح جهانی نرسیده‌ایم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: وزنه‌بردارانی مثل سلیمی و رستمی را یک سال زودتر در ترکیب بزرگسالان قرار دادم که این کار اثربخش و در روند کاری رو به جلوی ما تأثیرگذار بود.

خبرگزاری فارس: زارع: بهداد و کیانوش را زودتر از وقتش به تیم ملی آوردم/در برخی اوزان به سطح جهانی نرسیده‌ایم
  •  

بهمن زارع در پاسخ به این سؤال که آیا پس از برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور نفرات جدید به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد یا خیر اظهار داشت: طی روزهای آینده جلسه‌ای را با رضازاده برگزار کرده و پس از جمع‌بندی‌های لازم به احتمال زیاد برای مرحله دوم اردوی تیم ملی وزنه‌برداری که از 6 فروردین آغاز می‌شود، یکی دو وزنه‌بردار را دعوت خواهیم کرد.

وی در مورد شرایط حاکم بر اردو و انتقادات وزنه‌برداران نسبت به این شرایط ادامه داد: در حال سپری کردن مرحله اول اردو هستیم و در هر حرکتی، ابتدا به ساکن کم و کاستی‌هایی وجود دارد که البته این یک موضوع طبیعی است. به طور مثال بحث بودجه و مسائل مالی، در هر رشته ورزشی مهم‌ترین بخش برای برگزاری اردوها بوده و این بحث در خصوص اجرای برنامه‌‌ها، حرف اول را می‌زند. شاید اگر بخواهیم یک برنامه را روی کاغذ بیاوریم شاید به اندازه تأمین مسائل مالی سخت نباشد و در مجموع اینکه مسائل مالی می‌تواند ضامن اجرا شدن برنامه‌ها باشد.

زارع گفت: البته باید این موضوع را هم درنظر گرفت که بحث اقتصادی روی بسیاری از مسائل اجتماعی و ورزشی و روند کاری طی مدت اخیر اثر گذاشته است، بنابراین طبق این صحبت‌ها، کم و کاستی‌ها در مرحله اول طبیعی است و امیدوارم هرچه پیش می‌رویم، کمبودها را به حداقل رسانده تا وزنه‌برداران با آرامش خاطر بیشتری مسیر را طی کنند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تأکید کرد: برای سال آینده دو رویداد مهم و بزرگ داریم و نمی‌توانیم به سادگی به این دو رقابت نگاه کنیم. در گذشته سطح وزنه‌برداری در سطح آسیا بود و اگر یک مدال برنز می‌گرفتیم همه خوشحال می‌شدند اما طی سال‌های اخیر به خصوص از المپیک سیدنی به بعد، سطح وزنه‌برداری ایران به سطح جهانی رسیده و دیگر امروز انتظارات از این رشته به حق است، بنابراین از مسئولان ورزش خواهش می‌کنم به اندازه همین انتظارات، پشتیبانی لازم را به عمل بیاورند.

وی فاکتورهای مهمی برای موفقیت تیم ملی در دو رقابت سال آینده تأثیرگذار است؛ یادآور شد: پشتوانه‌ها و پتانسیل خوبی از لحاظ وزنه‌بردار برای مسابقات پیش‌رو داریم و از این لحاظ نگرانی وجود ندارد، با این حال در برخی اوزان هنوز به سطح جهانی نرسیده باشیم که این موضوع هم یکی از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود. وزنه‌برداری رشته‌ای است که حدود 5 سال زمان می‌برد تا یک جوان را به فرم ایده‌آل جهانی برسانیم.

زارع افزود: حدود 5 سال پیش نیز همین حرکت را کردیم و به طور مثال بهداد سلیمی که هنوز یک سال از رده سنی جوانان وی باقی مانده بود را به اردوی بزرگسالان آوردم و در سال 2009 بهداد در ترکیب بزرگسالان وزنه زد و کیانوش رستمی نیز به همین ترتیب. یعنی یک سال زودتر این نفرات را در ترکیب بزرگسالان قرار دادیم که این کار هم اثربخش بود و در روند کاری رو به جلوی ما، تأثیرگذار بود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور بلند مدتش در تیم ملی وزنه‌برداری، در مجموع شرایط امروز این رشته بهتر است یا شرایط گذشته، تصریح کرد: خداراشکر با دو نسل وزنه‌برداری کار کرده‌ام که همه آنها نخبه بوده و هستند و تفاوت زیادی بین این دو نسل وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری یادآور شد: حدود یک و نیم سال بزرگان وزنه‌برداری از صحنه دور بوده‌اند بنابراین باید فضایی را ایجاد کرد که این تعداد از لحاظ روحی روانی به شرایط مطلوب بپرسند تا همزمان با مسائل فنی بتوانند در قالب جدید به فرم ایده‌آل قبلی بازگردند.

وی در پایان گفت: امیدوارم پول و بودجه به وقتش به فدراسیون تزریق شود و این طور نباشد که یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی به ما پول بدهند.

-



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 563
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 569
بازدید ماه : 681
بازدید کل : 13141024
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7