رئیس فدراسیون چوگان در واکنش به ثبت ورزش ایرانی چوگان به نام آذربایجان در یونسکو گفت: دنیا گواهی می‌
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

در واکنش به ثبت ورزش ۳ هزار ساله ایرانی به نام آذربایجان
ایلخانی‌زاده: دنیا گواهی می‌دهد آذربایجان، ورزش چوگان نداشته است

رئیس فدراسیون چوگان در واکنش به ثبت ورزش ایرانی چوگان به نام آذربایجان در یونسکو گفت: دنیا گواهی می‌دهد کشور آذربایجان ورزش چوگان نداشته است.

خبرگزاری فارس: ایلخانی‌زاده: دنیا گواهی می‌دهد آذربایجان، ورزش چوگان نداشته است

حمزه ایلخانی‌زاده  درباره ثبت ورزش چوگان به نام کشور آذربایجان با عنوان میراث جهانی ناملموس اظهار داشت: امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد. تمام دنیا گواهی می‌دهد که کشور آذربایجان اصلاً ورزشی به نام چوگان نداشته است و این ورزش قدمتی 3000 ساله در کشور ایران دارد و خواستگاه آن ایران است.

وی افزود: متاسفانه آذربایجان با لابی‌هایی که انجام داده در آستانه ثبت این ورزش به نام خود است. متاسفانه ما اصل را از دست داده ایم. البته در این رابطه مدارکی ارائه شده است و نمایندگانی از کشورمان درصدد هستند تا این اتفاق رخ ندهد.

ایلخانی عنوان کرد: فدراسیون چوگان درباره ثبت و یا عدم ثبت این ورزش کاره‌ای نیست و اصلاً در حیطه وظیفه سازمانی فدراسیون قرار ندارد؛ اما به عنوان یک ایرانی به دنبال این هستیم که این ورزش به نام ایران ثبت شود.

رئیس فدراسیون چوگان خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد و کشور آذربایجان ورزش چوگان را به نام خود ثبت کند، شاید بتوان در آینده با رایزنی این ورزش را به نام خود ثبت کنیم که البته رخ دادن این مسئله بسیار ضعیف است و باید دید که آیا یونسکو قبول می کند؟ به هرحال شاید هنوز کورسوی امیدی وجود داشته باشد.

درخواست جمهوری آذربایجان برای ثبت بازی چوگان به نام این کشور در شرایطی است که بازی چوگان در ایران بیش از 3 هزار سال قدمت دارد.

این اجلاس امروز برگزار می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1364
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1364
بازدید ماه : 1476
بازدید کل : 13141819
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7