ووشوکار وزن 85 کیلوگرم تیم ملی گفت: این لطف دوستان است که به من لقب اسطوره ووشو می‌دهند، اما من اصلا
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

مدالم را به مردم ایران و سجاد عباسی تقدیم می‌کنم
قلی‌پور: لقب اسطوره ووشو لطف دوستان است/ با اختلاف زیاد حریفانم را شکست دادم

ووشوکار وزن 85 کیلوگرم تیم ملی گفت: این لطف دوستان است که به من لقب اسطوره ووشو می‌دهند، اما من اصلا به این چیزها فکر نمی‌کنم و تنها هدفم افتخارآفرینی برای کشورم است.

خبرگزاری فارس: قلی‌پور: لقب اسطوره ووشو لطف دوستان است/ با اختلاف زیاد حریفانم را شکست دادم

، دوازدهمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در حالی روز گذشته (سه‌شنبه) به پایان رسید که حمیدرضا قلی‌پور ووشوکار وزن 85 کیلوگرم تیم ملی ایران برای چهارمین بار مدال مسابقات جهانی را کسب کرد. قلی‌پور در این دوره از مسابقات با شکست حریفانی از کشورهای مالزی، استرالیا، اوکراین و روسیه سومین مدال طلای خود و چهارمین مدال جهانی را در رده بزرگسالان کسب کرد و با مدال‌هایی که وی در مجموع در طول این سال‌ها کسب کرده پرافتخارترین ووشو‌کار ایران لقب گرفت. 

مدال طلای جوانان جهان ٢٠٠٦ مالزی، مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان٢٠٠٧ چین، مدال نقره قهرمانی آسیا ٢٠٠٨ ماکائو، مدال نقره جام جهانی ٢٠٠٨ چین، مدال طلای وردگیمز ٢٠٠٩ تایوان، مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ٢٠٠٩ کانادا، مدال طلای بازی‌های آسیایی ٢٠١٠ گوانگجو، مدال نقره المپیک هنرهای رزمی ٢٠١٠ چین، مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ٢٠١١ ترکیه، مدال نقره قهرمانی آسیا ٢٠١٢ ویتنام، طلای وردگیمز کلمبیا ٢٠١٣ و  مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان 2013 مالزی از مدال‌هایی است که وی در طول این سال‌ها برای تیم ملی ووشوی ایران کسب کرده است.

حمید قلی‌پور پس از کسب چهارمین مدال جهانی خود در رده بزرگسالان تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،اظهار داشت: رقابت‌های سختی رو پشت سر گذاشتم و واقعا این دوره از مسابقات از لحاظ فنی در بهترین شرایط قرار داشت. خوشحالم از اینکه همه حریفانم را که سرسخت‌ترین ووشوکاران دنیا بودند را با اختلاف شکست دادم. امسال از لحاظ  فنی اختلاف زیادی با ‌دوره‌های قبل داشتم و خیلی آماده‌ تر از دوره های قبل بودم، چرا که خیلی خوب تمرین کردم و تمام تمرکزم در این مدت تنها روی تمرین کردن بود. به همین دلیل در پایان هم با کسب مدال طلا مزد زحماتم را گرفتم.

وی در ادامه افزود: همیشه هدفم سربلندی کشورم است و همه مدال‌هایم متعلق به مردم ایران است. چهارمین مدال جهانی خود را به دوست خوبم سجاد عباسی تقدیم می‌کنم که او نیز واقعا لایق کسب مدال طلا بود، اما متأسفانه با بدشانسی روبرو شد و مصدومیت به او اجازه نداد به حقش در این مسابقات برسد.

قلی‌پور در پاسخ به این سؤال که خیلی‌ها معتقدند با کسب چهارمین مدال جهانی در رده بزرگسالان به عنوان اسطوره ووشو ایران شناخته شدی، آیا با این موضوع موافق هستی یا خیر؟ گفت: این لطف دوستان است که چنین در مورد من اظهار نظر می‌کنند و از همه آنها تشکر می‌کنم که من را اسطوره ووشو می‌دانند، اما من اصلا به این چیزها فکر نمی‌کنم و تنها هدفم افتخارآفرینی برای کشورم است و اصلا به رکوردشکنی در ووشو فکر نمی‌کنم.

قلی‌پور در مورد مبارزه در بخش ساندا با ارسلان بکتمیروف از روسیه در فینال، گفت: فینال مسابقات واقعا دشوار بود؛ چرا که حریفم قهرمان چند دوره جهان و ووشوکاری است که همه ووشوکاران دنیا او را می‌شناسند، اما با همه افتخاراتی که او دارد به لطف خدا و دعای مردم توانستم با اقتدار او را شکست دهم. پس از شکست احساس کردم که او حس خوبی ندارد و واقعا غم شکست را در چهره او شاهد بودم. خوشحالم که چهارمین مدال جهانی را کسب کردم، اما تازه اول راه هستم.

ووشوکار وزن 85 کیلوگرم تیم ملی در ادامه اظهار داشت: خوشحالم از اینکه با کسب مدال‌های رنگارنگ در ووشو خودم را به دنیای ووشو ثابت کردم. به همین دلیل همه ووشوکاران دنیا یک نگاه ویژه‌ای نسبت به من دارند و از این نگاه‌ها به عنوان یک ووشوکار ایرانی افتخار می‌کنم. خوشحالم از اینکه همه ووشوکاران دنیا به نحوه مبارزه کردنم احترام می‌گذارند.

قلی‌پور در مورد مصدومیتی که برای سجاد عباسی در نخستین روز از رقابت‌ها رخ داد، گفت: سجاد عباسی یکی از شانس‌های کسب مدال طلا بود، اما متأسفانه با بدشانسی روبرو شد و ضربه‌ای که کاملا بی‌هدف از سوی حریفش به پای او اصابت کرد باعث شد نازک نی استخوان پای او بشکند و از رسیدن به مدال باز بماند. البته سجاد با غیرت مبارزاتش را ادامه داد، اما بعد از آن کادر پزشکی به دلیل مصدومیت شدیدی که برای او پیش آمده بود اجازه مبارزه کردن در دیدارهای بعدی را به او ندادند. ورزش ما باید قدر چنین ورزشکارانی را بداند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 129
بازدید کل : 13140472
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7