سرمربی تیم ملی شنای معلولین در بازی‌های پاراآسیایی جوانان گفت: عملکرد شناگران جوانان با توجه به شرای
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

نسخه چاپي
گزارش خبرنگار اعزامی فارس از بازی‌های پاراآسیایی جوانان - مالزی
ایزدی: عملکرد شناگران قابل قبول بود/برای نتیجه‌گیری باید از این جوانان حمایت کرد

سرمربی تیم ملی شنای معلولین در بازی‌های پاراآسیایی جوانان گفت: عملکرد شناگران جوانان با توجه به شرایطی که داشتیم در مسابقات پاراآسیایی قابل قبول بود.

خبرگزاری فارس: ایزدی: عملکرد شناگران قابل قبول بود/برای نتیجه‌گیری باید از این جوانان حمایت کرد

از مالزی، تیم 6 نفره شنای معلولین و نابینایان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جوانان با وجود میانگین سنی بسیار کم و در حالی‌که بیشتر اعضای این تیم در رده سنی نوجوانان قرار داشتند با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 8 برنز؛ نتایج قابل قبولی کسب کرد و نشان دادند اگر حمایت بیشتری از این بچه‌ها شود و توجه بیشتری به این رشته پرمدال صورت گیرد، در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. شنا یکی از رشته‌‌های پرمدال در مسابقات ورزشی مانند بازی‌های آسیایی و المپیک است که توجه به آن می‌تواند نقشی تعیین کننده در تعیین جایگاه کشورهای در رده‌بندی مدالی باشد.

علیرضا ایزدی، سرمربی تیم اعزامی به سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان درباره عملکرد شناگران در این مسابقات گفت:‌ با تیمی 6 نفره موفق به کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 8 برنز شدیم که هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت نتیجه قابل قبولی است. تمام بچه‌ها، به غیر از یک نفر، در این مسابقات اولین تجربه حضور در یک میدان مهم را تجربه می‌کردند و با این شرایط عملکرد خوبی داشتیم.

وی درباره رکوردهایی که توسط شناگران کشورمان ثبت شد گفت: به نسبت اردوهایی که برگزار کردیم رکوردهای خوبی را ثبت کردیم و روند رو به رشدی را داشتیم. در اردوی آخر تمرینات بسیار خوبی را در نظر گرفتیم و با شرایط خوبی عازم مسابقات شدیم، اما هر مسابقه‌ای شروعی است برای مسابقات بزرگتر و اینکه بچه‌ها خود را برای میادین بزرگ مهیا کنند. این میدان، میدان خوبی بود تا بچه‌ها برای حضور در مسابقات مهم‌تر به خودباوری برسند و جایگاه خود را در بین رقیبان ارزیابی کنند.

سرمربی تیم ملی شنای معلولین با بیان اینکه اگر اردوهای متمرکز بیشتری برگزار می‌کردیم به طور حتم می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم گفت: همین نتایج هم با این شرایط قابل قبول بود و حتی می‌توان گفت بچه‌ها فراتر از حد انتظار ظاهر شدند. شنا از رشته‌های پرمدال است که اگر سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم به طور حتم در مسابقات مهمی مانند بازی‌های آسیایی و المپیک نتایج آن را خواهیم دید. بسیاری از کشورها شنا را در کنار دو و میدانی به عنوان رشته‌های اصلی خود در نظر می‌گیرند؛ به عنوان مثال ژاپن با 28 شناگر در این مسابقات شرکت کرد و تقریباً در تمام مواد مدال طلا را از آن خود کرد.

ایزی خاطر نشان کرد: باید از همین نفراتی که به این مسابقات اعزام کردیم حمایت کنیم و با برگزاری اردوهای سازنده و بلندمدت زمینه را برای حرکت رو به جلو و پیشرفت آنها مهیا کنیم. نباید این نفرات به حال خود رها شوند و باید هر چند وقت، یک بار با برگزاری اردو این نفرات را تحت نظر بگیرم و به رفع نواقص بپردازیم. باید از مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک و همچنین آقای اقبالی، مسئول انجمن شنا، کمال تشکر را داشته باشیم؛ همچنین از مربیانی که در استان‌ها زحمت می‌کشند و شناگران را تحویل تیم ملی می‌دهند.

محمدرضا نکویی از استان اصفهان در 100 متر قورباغه مدال طلا گرفت، وی درباره عملکردش در این مسابقات گفت: البته در 100 متر هم به عنوان نفر اول با کمترین زمان بودم که مسئولان برگزاری اعلام کردند چون در رده سنی نوجوانان بوده‌ام و در جوانان مسابقه داده‌ام مدالی به من تعلق نمی گیرد.

وی ادامه داد: از بعضی از رکوردهایم راضی بودم، اما از برخی دیگر چندان راضی نبودم. اولین تجربه برون مرزی خودم را تجربه می‌کردم و باید با تمرینات بیشتر خودم را برای کسب ورودی بازی های پاراآسیایی کره جنوبی و پارالمپیک برزیل آماده کنم.

امیرمحمد توحیدنژاد از اراک در 100 متر کرال سینه و در 100 متر کرال پشت موفق به کسب 2 مدال برنز شد؛ وی درباره مسابقات گفت: از عملکردم رضایت داشتم و امیدوارم مربیانم هم راضی بوده باشند. تمام تلاشم را انجام دادم، اما شاید می‌توانستم مدال‌های خوش رنگ‌تری را هم بگیرم و می‌توانستم بهتر هم باشم. شاید اگر تمرینات سرعتی را زودتر شروع می‌کردم نتیجه بهتری هم می‌گرفتم. باید تلاش کنم تا با برنامه‌ریزی بهتر خودم را برای عضویت در تیم ملی برای مسابقات پاراآسیایی کره جنوبی و پارالمپیک برزیل آماده کنم.

مهران رشیدی از تبریز در 100 متر قورباغه مدال نقره و در 100 متر کرال پشت یک مدال برنز کسب کرد؛ وی گفت: از رکوردهایی که ثبت کردم راضی بودم هر چند که می‌توانستم مدال‌های خوشرنگ‌تری هم بگیرم، اما تجربه کم باعث شد کمی دچار استرس باشم در مسابقات و نتوانم آنطور که باید نتیجه بگیرم. باید نقاط ضعفمان را بپوشانیم و در آینده برای رسیدن به مدال‌های بهتر تلاش کنیم.

رضا جوادی از تهران 4 مدال برنز در مواد 100 متر آزاد، کرال پشت، قورباغه و 400 متر آزاد بدست آورد؛ وی درباره عملکردش در این رقابت‌ها گفت: راضی بودم، اما در چند ماده تنها به خاطر چند صدم ثانیه مدال نقره و حتی طلا را از دست دادم. سطح مسابقات واقعاً بالا بود؛ معلولیت رقبایم نسبت به من کمتر بود و باعث شده بود من نتوانم آنطور که باید نتیجه بگیرم. باید تلاش کنم تا با رفع نقاط ضعفم، خودم را برای درخشش در مسابقات آینده آماده کنم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 361
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 361
بازدید ماه : 467
بازدید کل : 13140810
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7