تأكيد سركنسول تركيه در آذربايجان غربي بر گسترش مناسبات فرهنگي و ورزشي دو جانبه
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN


تأكيد سركنسول تركيه در آذربايجان غربي بر گسترش مناسبات فرهنگي و ورزشي دو جانبه

تأكيد سركنسول تركيه در آذربايجان غربي بر گسترش مناسبات فرهنگي و ورزشي دو جانبه

 سركنسول جمهوري تركيه در شهرستان اروميه صبح امروز با مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان آذربايجان غربي علي خليلي در ديدار با محمت بولوت سركنسول جمهوري تركيه در اروميه بر عزم جدّي اداره كل ورزش و جوانان در توسعه مناسبات مختلف فرهنگي و ورزشي با استانهاي مختلف تركيه بخصوص استانهاي همجوار تأكيد كرد. در اين ديدار مديركل ورزش و جوانان استان ضمن تبريك انتصاب آقاي محمت بولوت بعنوان سركنسول جديد تركيه در استان گفت: استان آذربايجان غربي از استعدادها و پتانسيل هاي سرشار ورزشي بخصوص در زمينه هاي سخت افزاري مشتمل بر اماكن و تأسيسات ورزشي بويژه مجموعه هاي ورزشي بزرگ و مجهزي همچون استاديوم 6000 نفري غدير و مجموعه 3000 نفري شهيدان آهندوست اروميه، استاديوم فوتبال، سالن سرپوشيده دووميداني شهيد اميني و زمين هاي بين المللي تنيس خاكي و نيز قهرمانان و ورزشكاران شايسته آسيايي و جهاني برخوردار است و بواسطه همين ظرفيت هاي بالا قابليت ميزباني تورنمنت ها و مسابقات مختلف ورزشي را دارد.
علي خليلي در ادامه افزود: اشتراكات فرهنگي و ديني بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري تركيه بعنوان دو كشور دوست و همسايه فرصت و بستر مناسبي را براي تعامل و ارتباطات گسترده در تمامي زمينه ها بخصوص عرصه فرهنگي و ورزشي فراهم نموده و از اينرو سركنسولگري تركيه در اروميه مي تواند نقش مهمي در تسهيل اين مناسبات همكاري داشته باشد.
مديركل ورزش و جوانان استان در خاتمه با تأكيد بر اهميت انعقاد تفاهمنامه هاي همكاري هاي مشترك بخصوص در زمينه تبادل مربي و ورزشكار و حوزه هاي فرهنگي و امور جوانان و بهره گيري از استعدادها و ظرفيت هاي مشترك دوطرف ابراز اميدواري نمود كه اين ديدار نقطه عطفي در گسترش بيش از پيش ارتباطات دو كشور شود.
محمت بولوت سركنسول جمهوري تركيه در اروميه نيز ضمن ابراز خرسندي از ديدار خود با مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي وجود اشتراكات مشترك ديني و فرهنگي بين دو كشور دوست و مسلمان و همسايه را مهمترين دليل بر انگيزه بالاي خود براي قبول مسئوليت در استان آذربايجان غربي بعنوان يكي از استانهاي مهم كشور جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: كشور تركيه براي گسترش و توسعه مناسبات فرهنگي و ورزشي با استان آذربايجان غربي بعنوان نزديكترين استان ايران به اين كشور اهميت ويژه اي قائل است و از اين رو تمامي پيشنهادات و نظرات سازنده و مؤثر اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان غربي را در اين زمينه ها به آنكارا منعكس و آنها را بطور جدّي پيگيري خواهد كرد.
سركنسول تركيه در شهرستان اروميه در بخش ديگري از سخنان خود بر تبادل علم و انديشه و توسعه زمينه هاي سرمايه گزاري مشترك دوطرف تأكيد نمود و افزود: انتقال تجربيات دو طرف در تمامي زمينه ها به نفع هر دوكشور است و از اين رو تمامي تلاش خود را در اين زمينه بكار خواهد بست.
محمت بولوت در خاتمه با استقبال از سرمايه گزاري فكري، تجربي و عملي استانهاي آذربايجان غربي و ارزروم تركيه در خصوص توسعه و تكميل پيست اسكي خوشاكوي اروميه بعنوان يكي از زيباترين و بزرگترين پيست هاي اسكي ايران بر رويكرد همكاري هاي تنگاتنگ و نزديك آذربايجان غربي و استانهاي مختلف تركيه تأكيد نمود.
محمت بولوت همچنين گفت: استان آذربايجان غربي با استانهاي وان، حكاري، ايغدير و ارزروم جمهوري تركيه از گذشته تعاملات و همكاري هاي مشترك ورزشي داشته و ما از هرگونه توسعه مناسبات ساير استانهاي كشور خود با استان آذربايجان غربي استقبال مي كنيم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 210
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 210
بازدید ماه : 322
بازدید کل : 13140665
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7