با وجود آنکه تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در دسته ۸۵ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت، اما در پایان رقابت‌های
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

در پایان رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم
ایران در رده چهارم جدول باقی ماند/ تلاش شاگردان باقری برای تکرار عنوان سومی جهان

با وجود آنکه تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در دسته ۸۵ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت، اما در پایان رقابت‌های این دسته تغییری در رتبه ایران در رده‌بندی امتیازی مسابقات قهرمانی جهان ایجاد نشد.

خبرگزاری فارس: ایران در رده چهارم جدول باقی ماند/ تلاش شاگردان باقری برای تکرار عنوان سومی جهان

، پس از پایان رقابت‌های دسته 85 کیلوگرم مهمترین تغییر در جدول رده بندی تیمی، صعود تیم مدعی روسیه به رده پنجم جدول بود. روس ها توسط آپتی آکادوف و آرتم اوکولوف 148 امتیاز به دست آوردند، با احتساب امتیازات اولک چن، دیگر نماینده این کشور در دسته 77 کیلوگرم، به امتیاز 210 رسیدند.

روس‌ها با این امتیاز حالا مدعی اصلی قهرمانی هستند چراکه نماینده چین در دسته 85 کیلوگرم از گردونه رقابت‌ها خارج شد و فقط 17 امتیاز برای تیمش به دست آورد.

رده بندی هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی وزنه برداری، در پایان مسابقات دسته 85 کیلوگرم  به شرح زیر است:

1-  چین با 402.6 امتیاز

2- کره شمالی با 297.4 امتیاز

3- کلمبیا با 294.6 امتیاز

4- ایران با 222.4 امتیاز

5- روسیه با 210.3 امتیاز

6- اکوادور با 202.5 امتیاز

7- بلغارستان با 198.4 امتیاز

8- تایلند با 177.6 امتیاز

 

*تلاش شاگردان باقری برای تکرار عنوان سومی جهان 

بدون شک آنچه برای فدراسیون وزنه برداری اهمیت دارد، تجربه اندوزی تیمی جوان در صحنه رقابتهای جهانی است؛ تیمی که با میانگین سنی 22 سال جوان ترین تیم در میان مدعیان 2013 به شمار می‌رود و از ترکیب هشت نفره آن، شش وزنه بردار برای نخستین بار صحنه رقابتهای جهانی بزرگسالان را تجربه می‌کنند.

اما با این وجود همین تیم جوان و با آتیه، در چهار وزن نخست عملکرد خوبی از خود ارائه کرد و توانست 222 امتیاز تیمی به دست آورد. کسب این امتیازات که با قرار گرفتن رسول تقیان در رتبه چهارم، جابر بهروزی در رتبه پنجم، مجید عسکری در رتبه هفتم و سجاد بهروزی در رتبه دهم اوزان خود به دست آمد از آن جهت قابل توجه است که تیم سال 2011، به عنوان تیمی که بهترین عملکرد را در تاریخ رقابتهای جهانی، برای وزنه برداری کشورمان به ارمغان آورد، در پاریس از چهار وزنه بردار نخست خود 233 امتیاز به دست آورد، یعنی 11 امتیاز بیشتر از چهار وزنه بردار اول تیم کنونی.

در رقابت‌های جهانی فرانسه سجاد بهروزی در دسته 69 کیلوگرم نهم شد و 49 امتیاز تیمی به دست آورد، کیانوش رستمی با قهرمانی در دسته 85 کیلوگرم حائز 79 امتیاز تیمی شد، سعید محمد پور در دسته 94 کیلوکرم با ایستادن روی سکوی سوم 68 امتیاز کسب کرد و بالاخره اصغر ابراهیمی نیز در همین وزن چهاردهم شد و 37 امتیاز برای ایران به ارمغان آورد.

به عبارتی چهار وزنه بردار نخست تیم سال 2011، در رقابت‌های جهانی پاریس 233 امتیاز تیمی به دست آوردند و چهار وزنه بردار نخست تیم سال 2013، در رقابتهای جهانی لهستان حائز 222 امتیاز تیمی شده‌اند.

تاکنون رسول تقیان 65 امتیاز، جابر بهروزی 63 امتیاز، مجید عسکری 57 امتیاز و سجاد بهروزی 37 امتیاز برای تیم کشورمان به دست آورده بودند و این امیدواری وجود دارد که با ادامه همین روند، تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای دومین بار در طول تاریخ، روی سکوی سوم رقابتهای جهانی وزنه برداری بایستد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1092
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1092
بازدید ماه : 1204
بازدید کل : 13141547
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7